• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjøhage!

Started by tormi, July 06, 2007, 13:04:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tormi

Noe snodig kanskje at mannen ikke engang er i troppen til kampen mot Stabæk? Eller snakker vi her om en ekstremt rolig innlemming i stallen?

Synes det virker veldig snodig jeg da.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Brann&Bergen<3

Quote from: "tormi"Noe snodig kanskje at mannen ikke engang er i troppen til kampen mot Stabæk? Eller snakker vi her om en ekstremt rolig innlemming i stallen?

Synes det virker veldig snodig jeg da.


Må si meg veldig enig i det. Hva er vitsen med å kjøpe spillere som ikke en gang får sitte på benken?

Hansakongen

etter det jeg vet.. er ikke overgangen i orden enda slik det stod i en eller annen avis tidligere denne uken men de satset på å få han klar til denne kampen... det ble lagt merke til at å få en spiller i en utenlansk liga til norge tar lengre tid enn om det hadde vært spillerkjøp innen for landegrensen

dex1974

Gjaldt ikke det bare påmelding til UEFA-cupen da?
Synes det virker meget merkelig at ikke Jokke er med i troppen.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Ricky

Når Sandefjord greide å få Kouakou spilleklar til dagens 3-1-seier over Lyn (han signerte i forrige uke), så regner jeg med at også Sjöhage har sine papirer i orden.
Kouakou trengte jo tross alt også arbeids- og oppholdstillatelse fra UDI, med advokater, NFF-anbefaling og den generelle papirmøllen det medbringer.

Sjöhage signerte jo for snaut tre uker siden, og må vel være klar. Kan ikke skjønne noe annet. Må være andre grunner til at han ikke er på benken, som en småskade eller at Björnsson rett og slett vurderes som et bedre alternativ mot Stabæk. Husker jo hvordan Stabæk noe overraskende spilte skikkelig defensivt i fjor og vi slet med å komme i gode avslutningsposisjoner unntatt på høye innlegg. Var jo også to headinger vi til slutt scoret på.

Xminator

Usikker på om han er spilleklar. NFF rotet med noe papirer tidligere i uken, og det var ikke bare i forbindelse med UEFA-cupen. Walde er jo spilleklar for Brann, så tror det er to forskjellige saker her. Ble vel sagt i en avisen at det hadde å gjøre med at han var utlending.

Det blir rikelig med muligheter for svensken til å vise seg frem. Synd man ikke fikk ham klarert for UEFA-cupen, men det kommer vel en mulighet i 2. kvalikkrunde.

Xminator

QuoteKouakou trengte jo tross alt også arbeids- og oppholdstillatelse fra UDI, med advokater, NFF-anbefaling og den generelle papirmøllen det medbringer.


Ikke nødvendigvis. Spilte han ikke i Danmark? Da har han jo allerede Schengen-papirene i orden.

Luke Skywalker

Mannen er ikke i dagens tropp. Litt irriterende, synest no han kunne fått komme inn på i slutten av kampen. Typisk Mjelde, alltid så snusfornuftig.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

kabelmann

Sjøhage er spilleklar, men Mjelde foretrekker Winters, Helstad, Bjørnsson og Huseklepp til denne kampen. "Han har vist spennende ting allerede, men vi skal være tålmodige med ham" sier Mjelde til BT.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Baunebob

Kanskje det er like lurt. Det finnes nok av spillere som har hatt en kanon debut, og senere går totalt på ræv. ( Som Dylan ) . Kanskje litt mer tid i spillegruppen kan hjelpe.

Håper virkelig han slår an allerede i høst.

Xminator

Det er uansett enda ett argument for at man burde få ha flere spillere på benken i Tippeligaen.

Luke Skywalker

Quote from: "Xminator"Det er uansett enda ett argument for at man burde få ha flere spillere på benken i Tippeligaen.


Vel de har jo 7 stykk da. Er jo mye bedre enn i England, der er det bare 5 stykk. Men er sikker på at av de syv så er det plass til Sjøhage.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Nesten

Quote from: "kabelmann"Sjøhage er spilleklar, men Mjelde foretrekker Winters, Helstad, Bjørnsson og Huseklepp til denne kampen. "Han har vist spennende ting allerede, men vi skal være tålmodige med ham" sier Mjelde til BT.

---
Håper tanken er at det er lettere å slippe ham til gradvis i en av de 3 bortekampene som kommer nå. Med hele 3 bortekamper foran seg kan han gradvis slippes til uten hjemmetrykket på seg, dessuten er han som skapt for bortekamper. Dagens VG ofrer 2 sider på Husekleppsaken og jeg er betenkt over at Brann setter sin lit til Huseklepp i høst, en mann som allerede har avtale med en annen klubb. Ekstremt vanskelig å tenke seg at en slik spiller vil gi 110% for gamleklubben da.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

tormi

Quote from: "Nesten"
Quote from: "kabelmann"Sjøhage er spilleklar, men Mjelde foretrekker Winters, Helstad, Bjørnsson og Huseklepp til denne kampen. "Han har vist spennende ting allerede, men vi skal være tålmodige med ham" sier Mjelde til BT.

---
Håper tanken er at det er lettere å slippe ham til gradvis i en av de 3 bortekampene som kommer nå. Med hele 3 bortekamper foran seg kan han gradvis slippes til uten hjemmetrykket på seg, dessuten er han som skapt for bortekamper. Dagens VG ofrer 2 sider på Husekleppsaken og jeg er betenkt over at Brann setter sin lit til Huseklepp i høst, en mann som allerede har avtale med en annen klubb. Ekstremt vanskelig å tenke seg at en slik spiller vil gi 110% for gamleklubben da.


Nekter å tro det er vanskelig for en bergenser å motivere seg for å spille kamper for Brann når vi er i gullstriden.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Gepard

Fatter og begriper ikke hvorfor Sjøhage ikke er i troppen. Fullstendig idiotisk spør du meg.

Lurkin

Har du sett han på trening?
Berømte Brann fra Bergen

Von_Krieg

Quote from: "Ricky"Når Sandefjord greide å få Kouakou spilleklar til dagens 3-1-seier over Lyn (han signerte i forrige uke), så regner jeg med at også Sjöhage har sine papirer i orden.
Kouakou trengte jo tross alt også arbeids- og oppholdstillatelse fra UDI, med advokater, NFF-anbefaling og den generelle papirmøllen det medbringer.

Sjöhage signerte jo for snaut tre uker siden, og må vel være klar. Kan ikke skjønne noe annet. Må være andre grunner til at han ikke er på benken, som en småskade eller at Björnsson rett og slett vurderes som et bedre alternativ mot Stabæk. Husker jo hvordan Stabæk noe overraskende spilte skikkelig defensivt i fjor og vi slet med å komme i gode avslutningsposisjoner unntatt på høye innlegg. Var jo også to headinger vi til slutt scoret på.


Kouakou var ikke spilleberettiget til kampen mot Lyn, men regnes å være klar for neste kamp. Men han andre de kjøpte inn fikk papirene i orden til den kampen, og spilte bra etter det jeg har hørt. (fikk ikke sett kampen)

Når det gjelder Sjøhage har jeg ikke lest noe om at han ikke har papirene i orden, så regner med at han har det.
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

DangerousDan

Quote from: "Lurkin"Har du sett han på trening?


Godt spørsmål.
Jeg har hørt at han ikke har imponert særlig i trening, og da har han heller ikke noe i troppen å gjøre,- på bekostning av de en av de 4 nevnte.
Synes det er helt greit, selv om det er skuffende.
"Idiotisk" er det i hvertfall ikke.

Chrisstah

vært stille rundt denne karen! noen som har sett han på trening?
duger han i Brann stallen?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Hansakongen

tror han trenger litt tid på å slå seg til ro han er da ikke gamle karen.. han dere jeathe eller hvordan han skriver navnet sitt slapp jo heller ikke til med det første... ville for all del ventet noen uker før man begynner å kritisere dette svenske kjøpet.. han kommer nok på banen i løpet av neste mnd bare vent å se....

Chrisstah

Quote from: "Hansakongen"tror han trenger litt tid på å slå seg til ro han er da ikke gamle karen.. han dere jeathe eller hvordan han skriver navnet sitt slapp jo heller ikke til med det første... ville for all del ventet noen uker før man begynner å kritisere dette svenske kjøpet.. han kommer nok på banen i løpet av neste mnd bare vent å se....


var ikke noe kritikk.
hørt at dette er et supertalent og gleder meg til å se han putte i Brann drakten.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator

BA: Sjøhage er ikke godt nok trent. Han sliter med intensiteten på Branntreningene og har hele tiden småføling med strekker etc, noe som vistnok er typisk når enn må opp i treningsmengde og intensitet. Ikke klar for 90 minutter, og man tror han trenger en treningsvinter for å være aktuell fra start.

dex1974

Men er dette noe spilleren selv er inneforstått med?
Han skjønner at det er defor han ikke får spille og aksepterer det?
Eller stiller han seg uforstående og går snart sur:(
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: "dex1974"Men er dette noe spilleren selv er inneforstått med?
Han skjønner at det er defor han ikke får spille og aksepterer det?
Eller stiller han seg uforstående og går snart sur:(


Det bør han vel være når han ikke klarer å holde samme intensiteten som de andre, og samtidig får kjenning med strekker..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Han er ihvertfall med i troppen imorgen :

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5602

Hassan blir hjemme med Corrales og Bakke.
Håper den selverklærede VIF-hateren er i troppen neste søndag;-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nesten

Quote from: "Xminator"BA: Sjøhage er ikke godt nok trent. Han sliter med intensiteten på Branntreningene og har hele tiden småføling med strekker etc, noe som vistnok er typisk når enn må opp i treningsmengde og intensitet. Ikke klar for 90 minutter, og man tror han trenger en treningsvinter for å være aktuell fra start.

-
En hel vinter ! Hæ ?
Jeg trodde strekkplunder skulle behandles med å unngå spurter og harde skudd ? Hææ ? Høres pussig ut. Normalt sett vil en utrent spiller kunne spille fra 45 til 60 minutter ihvertfall innimellom. Han kan umulig være så utrent at han ikke tåler 1 omgang vel.... Hvis strekken er alvorlig har han ingenting utpå en bane å gjøre men hvis det er muskulært må jo apparatet behandle det selektivt, ikke benke ham for "livstid".
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Nightfox

Det som menes er at han vil være aktuell fra start først neste sesong. Ellers vil han kunne komme innpå og være en "joker" denne høsten. Han er under opptrening, men vi kan ikke forvente noe før neste sesong. Noe som allerede ble sagt på treningsleiren.

Brann4

han scoret 10 mål på 50 kamper i sin forrige klubb, forventer ingenting.. Han har ikke akkuratt fryktinngytende statistikk når det gjelder målscoring, er redd Brann har gjort nok et bomkjøp..


For vi svikter aldri Brann!

Alzheimer/Silverspurs

huskar aldri om eg har skreve ting og tang før, men svenskane eg kjenner seier han er middels på det meste utenom fart, som han har ekstremt masse av :)

Som sagt, middels på det meste.

Nightfox

Quote from: "Brann4"han scoret 10 mål på 50 kamper i sin forrige klubb, forventer ingenting.. Han har ikke akkuratt fryktinngytende statistikk når det gjelder målscoring, er redd Brann har gjort nok et bomkjøp..


For vi svikter aldri Brann!


Derav hadde han jævla mange kamper som innbytter. Var ikke mange av de kampene han startet. Var litt for et år siden eller to, når de spilte med to spisser. Men etter det, ingenting fra start.

sydnes76

og han er ung, en spiller for fremtiden. Det er selvfølgelig ikke gitt at han slår veldig til, men han har jo helt klart det som skal til. Og at mange klubber ville ha han bekrefter jo dette....Vi får bare håpe og samtidig gi han tid.

KenFeltZ

Jeg hadde inntrykk av at Brann skulle hente inn en fullgod erstatter til Sæternes da vi var manko på den plassen. Kan vel ikke akkurat si at Sjøhage er en bra tilvekst til Brannlaget anno 2007 sesongen. Får vi skade på Helstad/Winters nå så sliter vi stort.

Lurer også på hva treninger de har i Elfsborg hvis Sjøhage ikke er godt nok trent.

Forøvrig så er det ikke lett å spille seg til fast plass i Elfsborg slik de spiller nå. Tviler faktisk på at Helstad hadde spilt fast der også om det hadde vært aktuelt. Gode gamle Svensson er nok urokkelig på den ene spiss plassen i Elfsborg. Kan også nevne at Elfsborg er utvilsomt Sveriges beste lag på papiret så Sjøhage må ha kapasitet da de ikke med lett hjerte lot han gå.

jako

Quote from: "Nightfox"Det som menes er at han vil være aktuell fra start først neste sesong. Ellers vil han kunne komme innpå og være en "joker" denne høsten. Han er under opptrening, men vi kan ikke forvente noe før neste sesong. Noe som allerede ble sagt på treningsleiren.


??

Etter det jeg husker sa Mjelde at det kun ville ta to til trek uker før han kunne bidra for fullt. Nettopp av den grunn at han var midt i sesongen med Elfsborg. Under opptrening? Han var jo ikke skadet da vi kjøpte ham.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Quote from: "KenFeltZ"Jeg hadde inntrykk av at Brann skulle hente inn en fullgod erstatter til Sæternes da vi var manko på den plassen. Kan vel ikke akkurat si at Sjøhage er en bra tilvekst til Brannlaget anno 2007 sesongen. Får vi skade på Helstad/Winters nå så sliter vi stort.

Lurer også på hva treninger de har i Elfsborg hvis Sjøhage ikke er godt nok trent.

Forøvrig så er det ikke lett å spille seg til fast plass i Elfsborg slik de spiller nå. Tviler faktisk på at Helstad hadde spilt fast der også om det hadde vært aktuelt. Gode gamle Svensson er nok urokkelig på den ene spiss plassen i Elfsborg. Kan også nevne at Elfsborg er utvilsomt Sveriges beste lag på papiret så Sjøhage må ha kapasitet da de ikke med lett hjerte lot han gå.


Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)

Nightfox

Quote from: "jako"
Quote from: "Nightfox"Det som menes er at han vil være aktuell fra start først neste sesong. Ellers vil han kunne komme innpå og være en "joker" denne høsten. Han er under opptrening, men vi kan ikke forvente noe før neste sesong. Noe som allerede ble sagt på treningsleiren.


??

Etter det jeg husker sa Mjelde at det kun ville ta to til trek uker før han kunne bidra for fullt. Nettopp av den grunn at han var midt i sesongen med Elfsborg. Under opptrening? Han var jo ikke skadet da vi kjøpte ham.


Feil. Mjelde sa at Sjøhage trengte tid, og mange på forumet stilte spørsmål ved den kommentaren. Mjelde har selv sagt til Sjøhage at han ikke skal bli satset på for fullt i år. Virket i alle fall slik på interbjuet fra treningsleiren.

Corran

Quote from: "Xminator"
Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)


Feil Uansett hvordan Brann spiller eller gjør det er det noen som roper på trenerens avgang :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

KenFeltZ

Quote from: "Corran"
Quote from: "Xminator"
Hadde Brann spilt som Elfsborg så ville folk skreket på trenerens snarlige avgang...

Sjøhage må få tid. Vi har to gode spisser i Helstad og Winters, så lite grunn til å være utålmodig. Ett innhopp på bekostning av Huseklepp i dag hadde kanskje vert greit nok ;)


Feil Uansett hvordan Brann spiller eller gjør det er det noen som roper på trenerens avgang :-)


Elfsborg spiller faktisk veldig bra/fin fotball. De angriper med mange mann fra midtbanen og er totalt dominerende hjemme på kunstgresset sitt.

Xminator

Likevel har de spilt 3 uavgjorte på hjemmebane. Og har ett poengsnitt på 1.75.

enavgutta


Xminator

For all del, la nå ikke 3 poeng komme i veien for rævhullet ditt.

enavgutta

Uventet og uverdig språk fra den kanten der xmin, leit.

sydnes76

Quote from: "enavgutta"Uventet og uverdig språk fra den kanten der xmin, leit.


Men kanskje nødvendig. På tide med en liten vekker.

enavgutta

Eh, jeg må få mene at tjokken må gå så mye jeg vil. Xmin er bare medløper som synes alt er så fint og flott til enhver tid.

Brannmus

Glad vi kan finne noe å lynsje Mjelde for også etter denne kampen. Skulle bare mangle i grunnen..

Sjöhage fikk seg en kamp. Får ikke gjort noe særlig, men i det minste kan Brann markere at han nå er kommet litt i gang.

Får håpe han bruker de neste ukene til å bygge opp kondisen, og kvitter seg med småskadene, så kan vi etter hvert teste han i litt mer enn ett minutt om gangen.

tr0Ndemann

Quote from: "Brannmus"Glad vi kan finne noe å lynsje Mjelde for også etter denne kampen. Skulle bare mangle i grunnen..

Sjöhage fikk seg en kamp. Får ikke gjort noe særlig, men i det minste kan Brann markere at han nå er kommet litt i gang.

Får håpe han bruker de neste ukene til å bygge opp kondisen, og kvitter seg med småskadene, så kan vi etter hvert teste han i litt mer enn ett minutt om gangen.


Sant. Gleder meg til å se han for fullt i aksjon - han virker som en meget interessant spiller. Håper bare han kan utfylle Helstad(Evt. Winters siden det er vel mest sansynlig han blir byttet inn for Helstad i 80 minutt eller noe) godt.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Nesten

Quote from: "tr0Ndemann"
Quote from: "Brannmus"Glad vi kan finne noe å lynsje Mjelde for også etter denne kampen. Skulle bare mangle i grunnen..

Sjöhage fikk seg en kamp. Får ikke gjort noe særlig, men i det minste kan Brann markere at han nå er kommet litt i gang.

Får håpe han bruker de neste ukene til å bygge opp kondisen, og kvitter seg med småskadene, så kan vi etter hvert teste han i litt mer enn ett minutt om gangen.


Sant. Gleder meg til å se han for fullt i aksjon - han virker som en meget interessant spiller. Håper bare han kan utfylle Helstad(Evt. Winters siden det er vel mest sansynlig han blir byttet inn for Helstad i 80 minutt eller noe) godt.

.
Det er fornuftig å la ham få gradvis mer og mer spilletid, men 30 sekunder.. Hvis han får 55 minutter i trim-for-eldrekampen på torsdag tåler han 25 på Ullevaal.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"Likevel har de spilt 3 uavgjorte på hjemmebane. Og har ett poengsnitt på 1.75.


De har 4-3-0 hjemme i 2007 og leder Allsvenskan
Ifjor hadde de 7-5-1 hjemme og vant med det Allsvenskan i 2006

De spiller den beste fotballen hjemme gjennom det å angripe med mange mann. De er flinke til å variere angrepsspillet og bruker mye kantene. Det at de har 1 mann som spiss på papiret vises definitivt ikke på spillet da de angriper massivt.

Tviler likevel ikke på at du finner noe negativt her.....

God bedring

Xminator

Negativt? Du må jo holde det opp mot Branns prestasjon. Som er 5-2-0 og ett poengsnitt langt over det Elfsborg har til nå. Elfsborg ble trukket frem som eksempel på noe utrolig positivt. Da er det på sin plass å påpeke at Branns prestasjon er enda mer positiv...

Xminator

Quote from: "Nesten"Det er fornuftig å la ham få gradvis mer og mer spilletid, men 30 sekunder.. Hvis han får 55 minutter i trim-for-eldrekampen på torsdag tåler han 25 på Ullevaal.


Det er sikkert greit at du diskuterer og slikt, men det hadde vert greit om du ikke diskuterte hendelser i ett parallellt univers.

Stoffi

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Nesten"Det er fornuftig å la ham få gradvis mer og mer spilletid, men 30 sekunder.. Hvis han får 55 minutter i trim-for-eldrekampen på torsdag tåler han 25 på Ullevaal.


Det er sikkert greit at du diskuterer og slikt, men det hadde vert greit om du ikke diskuterte hendelser i ett parallellt univers.



Dette er den ørtende tråden du sporer av tråden og går til personangrep mot enkelte personer du synes å nesten ha en vendetta pågående mot. Dette begynner å minne om hetsing.
Det er trist at Moderator aldri tar tak i slike ting.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up