• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjøhage!

Started by tormi, July 06, 2007, 13:04:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tauraren1

Quote from: "Brann_Askøy"Jeg gleder meg virkelig til Sjøhage debuterer for Brann. En ung spiller, med stor fart kan være nettopp det vi trenger nå. Det er sagt mye om Sjøhage, mest negativt, men jeg har troen på denne mannen :D

Negativt?? hva da? hele sverige har jo vert ute etter han,og elfborg supporterene fortviler!
ordan har "vi" det i dag da?

Brann_Askøy

Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Brann_Askøy"Jeg gleder meg virkelig til Sjøhage debuterer for Brann. En ung spiller, med stor fart kan være nettopp det vi trenger nå. Det er sagt mye om Sjøhage, mest negativt, men jeg har troen på denne mannen :D

Negativt?? hva da? hele sverige har jo vert ute etter han,og elfborg supporterene fortviler!


Har jeg bæsjet på leggen kanskje?  :P
Mener å ha hørt at det var så stor misnøye med dette kjøpet, men kan være jeg har mugg i ørene ;)

Brannmus

Du kan i hvert fall lese gjennom alle innleggene i tråden og se hva du syntes..

Nightfox

En ting som jeg egentlig lurer veldig på, og som er veldig vesentlig. Vi har jo allerede to spisser som overhodet ikke har noen forståelse for denne regelen, så det er best å spørre:

Vet Sjøhage hva offside er??

Brannmus

I Sverige spiller de uten offside og med flygekeeper, så jeg antar at han ikke vet noe om dette..

dudo

Hva?? Også har han bare scoret 10 mål på 50 kamper?!?!

Katta i sekken!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article85320.ece

Sjöhage på treningsleir. Hovedrollen hans skal visst være å bidra med ungdommelig entusiasme - hva enn det skal bety. Fett å betale 2,5 mill for det... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

naitsirk

odense betalte 2,5 mill for gammalt pågangsmot:)

Nixon

Quote from: "dudo"http://fotball.bt.no/eliteserien/article85320.ece

Sjöhage på treningsleir. Hovedrollen hans skal visst være å bidra med ungdommelig entusiasme - hva enn det skal bety. Fett å betale 2,5 mill for det... ;-p


Du hadde ikke fått mye norsk ungdommelig entusiasme for den prisen!:)

Jeg er meget spent på denne spilleren. Får håpe han får spille litt der oppe.
Rød makt på Hansa

Nightfox

Blir morsomt når sjøhage spør mjelde om han kan komme inn under Brann - Stabæk, og Mjelde ser rart på han og sier at han er kjøpt inn kun for å spre ungdommelig entusiasme, og ikke for å spille..

m0rten

Haha:P men,  eg synes brann bør sitte igang sjøhage og hellstad på topp, haha, d blir jo reine fartstest for forsvaret ;) hehe...

I tillegg har også winters sagt han stikker, så, hvorfor trene inn über mye samspill om sjøhage viser seg og være god nok :D

elns;P kl e 0200 lix

Nightfox

Noe som igjen tilsier at linjemannen kommer til å tré av med flagget til topps i ca hver eneste gjenværende kamp.. Hurra for 17. Mai...

C@Bøe_79

Quote from: "Brannmus"Spørsmål: Er Sjöhage spilleren vi trenger for å lykkes på bortebane?

Brann kommer etter alle solemerker til å fortsette med sin defensive taktikk på bortebane og fokusere på overganger. Er da en spiller som Sjöhage, med en ekstrem fart det vi trenger for å endelig lykkes?

Leser at RBH beskriver at Sjöhages fart gir Branns angrep en ny dimensjon. Dette tolker jeg dit hen at han er vesentlig raskere enn Thorstein (som ikke akkurat er treg).


Sjøhage har 2,7 sekunder som rekord på 30m..
Helstad`s rekord på 40m er 4,7..
Ergo vil det i teorien si at Sjøhage har 2sekunder på seg på 10m til å slå Helstad, og når mannen alt er i gang vil jeg tro at han gjør det med god margin..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

naitsirk

så då springer han 100 meter på under 9 sek!

Falkman

Quote from: "naitsirk"så då springer han 100 meter på under 9 sek!


et godt poeng.. mulig Asafa Powell klarer 30 meter på 2,7 sekunder.. men det e isåfall de siste 30 meterene han løper av en 100-meter. fra startblokkene  e det umulig.

Corran

Quote from: "naitsirk"så då springer han 100 meter på under 9 sek!

Ja for de klarer å holde samme farten fra start til mål på 100 meter
Med den logikken bruker jo Sjøhagen 270 sekunder på 3000 meter og det er vel ca 3 minutter raskere verdensrekorden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Speedy

Quote from: "naitsirk"så då springer han 100 meter på under 9 sek!


Grunnen til at de måler 40meter er fordi det er sånn ca så fort man greier å nå maksfart. Ingen fotballspillere greier å sprinte 100 meter i maks fart.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

tauraren1

Quote from: "Manx"

Så i en eller annen svensk internett avis (har leitet finner det ikke igjen) at han var den aller aller raskeste i allsvenskan!
ordan har "vi" det i dag da?

Baunebob

Hadde vært artig å sett en video av frekvensen når han løper max !

C@Bøe_79

Quote from: "Manx"


Jeg kom med tall som de leste opp på Tv2 Sporten...
Skal se om jeg finner det igjen..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

KEO

Tror det er viktig å ta med at 2.7 sek på 30 meter er fra han har nesten topp fart og ut. Det er ikke en Mann i verden( sdetkal ikke sette penger på ) som kan starte på 0 og løpe 30 meter på 2.7 sek. Da bør du seriøst skifte sport. 2.7 sek på de første 30 tilsvarer en 60 meter på ca 5 blank og det er jo en knusende verdensrekord. Og er du gått nok trent så kommer du jammen inn på ca 9 blank på 100 meteren.
Nu kør vi!

Brannmus

Da er i hvert fall vår svenske venn i gang.. Første scoring notert, og en målgivende pasning mot Firda-laget og kampen er vel ikke over ennå.

Håper det er noen som tar video der ute. BTV, TV2, TVHordaland.. Hadde vært artig å se målet..

tauraren1

Quote from: "Brannmus"Da er i hvert fall vår svenske venn i gang.. Første scoring notert, og en målgivende pasning mot Firda-laget og kampen er vel ikke over ennå.

Håper det er noen som tar video der ute. BTV, TV2, TVHordaland.. Hadde vært artig å se målet..


TV2 er vel i område for å få Husekleppen til å uttale seg om noe dritt vel?
ordan har "vi" det i dag da?

Brannmus

Godt poeng.. Regner med noen har vært på plass der.. Er jo en god sak med Sjöjages debut i disse tider med agurknytt

Brannmus

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2876527.ece
5-1 seier og BA mener Sjöhage imponerte.. Får se hva de andre avisene sier. Uansett et greit resulat. Typisk tidlig-runde-i-cupen-resultat..

sydnes76

Sjøhage imponerte i 5-1 seieren men det ble med det ene målet og målgivende. Liker det selv om det kun er mot 3 div spillere.

Brannmus

QuoteJoakim Sjöhage debuterte i Brann-drakt med to målgivende og en scoring. Han spilte Gashi gjennom etter bare åtte minutter til 1-0, og satte 3-0 i nettet selv da han kom alene mot keeper etter en halv times spill . Hans andre målgivende kom da han fant Winters foran mål og satte skotten i fin posisjon til å gi laget ledelsen 4-0.

- Det var lett å se at Joakim er en smart spiller. Vi kunne også se at det er en stund siden har har spilt kamper regelmessig. Alt i alt en fin debut, synes Steffensen.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5574

Corran

Quote from: "sydnes76"Sjøhage imponerte i 5-1 seieren men det ble med det ene målet og målgivende. Liker det selv om det kun er mot 3 div spillere.

Det var 2 målgivende så da var han i alle fall direkte involvert i 3 av 5 mål og det er jo bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Spiller neppe fra start så lenge Winters og Helstad er klare, han sprang seg tross alt tom på en time. Uansett greit å vite at vi har fått en bevegelig spiss. Flott at samarbeided med Winters fungerer, spørsmålet er om han finner bølgelengden med Helstad?

Også greit å se at laget tok tak i en totalt betydningsløs treningskamp mot ett 3.divisjonslag. Jeg tror ikke Firdalaget tok noe lettere på oppgaven enn de lagene vi har møtt i cupen, så at de kjører fra start er positivt.

Er Sjøhage spilleklar til europacupen? Eller er det bare til 1. ordinere runde lagene må melde på spillere?

Corran

Er enig med at Winters og helstad sikkert starter de neste kampene men han kommer sikkert inn når motstanderen er litt slitne i beina for å løpe de i senk Kan bli gøy
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Spørsmålet er om han er riktig spiss når Brann jager mål mot en motstander som ligger dypt. Om han har smarte løp, så kan jo det tyde på at han kan skape rom for andre spillere. For å løpe lag i senk trenger man normalt noe bakrom.

Mick

Quote from: "Xminator"Spørsmålet er om han er riktig spiss når Brann jager mål mot en motstander som ligger dypt. Om han har smarte løp, så kan jo det tyde på at han kan skape rom for andre spillere. For å løpe lag i senk trenger man normalt noe bakrom.


Det blir vanligvis rom når forsvarsspillerne er slitne. Det gjøres også større markeringsfeil mot slutten av kampen.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Brannmus

Ingenting overraskende her egentlig.. For det meste det vanlige svada som man forventer, men så lenge han ikke tror han er supermann og tar av etter en kamp mot 3./4. divisjonsspillere så har han bestått den første lille testen.

Nightfox

Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...

morten_61

Quote from: "Nightfox"Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...


Da bør du lære deg litt bedre svensk, hyfsad er det samme som bra
: )

Nightfox

Quote from: "morten_61"
Quote from: "Nightfox"Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...


Da bør du lære deg litt bedre svensk, hyfsad er det samme som bra
: )


tenkte på det rett etter jeg redigerte, men måtte på jobb.. hadde tenkt å redigere det til "akseptabel". men bra betyr det ikke.

Hyfsad er en mellomting mellom svak og bra... derav "rusten" eller under tvil akseptabel.

Ricky

Alle som spiller Hattrick kan jo dette.
Enastående, ypperlig, bra, hyfsad, dålig, usel, katastrofal...

morten_61

Quote from: Nightfox
Quote from: "morten_61"
Quote from: "Nightfox"Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...


Da bør du lære deg litt bedre svensk, hyfsad er det samme som bra
: )


tenkte på det rett etter jeg redigerte, men måtte på jobb.. hadde tenkt å redigere det til "akseptabel". men bra betyr det ikke.

Hyfsad er en mellomting mellom svak og bra... derav "rusten" eller under tvil akseptabel.[/

Da utfordrer jeg deg til og finne en artikkel, der ordet hyfsad er ment som noe negativt, så kan jeg finne 10 der det  er ment som noe  positivt

Falkman

Quote from: morten_61
Quote from: "Nightfox"
Quote from: "morten_61"
Quote from: "Nightfox"Hehe.. "Hyfsad avslutare".... uff da.. :P

For dere som ikke forstår så bra svensk betyr det middelmådig/"rusten"...


Da bør du lære deg litt bedre svensk, hyfsad er det samme som bra
: )


tenkte på det rett etter jeg redigerte, men måtte på jobb.. hadde tenkt å redigere det til "akseptabel". men bra betyr det ikke.

Hyfsad er en mellomting mellom svak og bra... derav "rusten" eller under tvil akseptabel.[/

Da utfordrer jeg deg til og finne en artikkel, der ordet hyfsad er ment som noe negativt, så kan jeg finne 10 der det  er ment som noe  positivt


svenskene bruker ofte "hyfsad" som et understatement, i en positiv sammenheng. bir omtrent som  om eg skulle sagt at noe "ikkje va så  verst", mens eg egenlig mente at det va veldig bra.

Brannmus

Jeg har alltid tolket Hyfsad som Godkjent. Da som nevnt over, som en understatement.

Så jeg tolker det som at han beskjedent mener at han er en godkjent/grei nok avslutter.

Lilleheil

nå som det har kommet fram at det er en personlighetskonflikt mellom mons og martin, kan jo eg legge til at på Footballmanager 07 opplever eg at Sjøhage misliker Sigursson sterkt... for ikkje håpe dette skjer i virkeligheten også;)

Snublefot

Quote from: "Ricky"Alle som spiller Hattrick kan jo dette.
Enastående, ypperlig, bra, hyfsad, dålig, usel, katastrofal...


You sir!  Are right=)

Lurkin

Quote from: "Lilleheil"nå som det har kommet fram at det er en personlighetskonflikt mellom mons og martin, kan jo eg legge til at på Footballmanager 07 opplever eg at Sjøhage misliker Sigursson sterkt... for ikkje håpe dette skjer i virkeligheten også;)


Han liker Solli på min, så det går vel opp i opp.
Berømte Brann fra Bergen

Tom C

"Liker" liker...? Lange-blikk-i-dusjen liker?
Aldri mer Obos....

Endre

Ser at han fikk 2 i BT for kampen i går.
Lurer på om det er reelt, eller om det er BT som har som mål å sabotere mer for Brann.
Tipper det er det siste, drittavis.

kabelmann

Quote from: "Endre"Tipper det er det siste, drittavis.

Som om ikke Brann klarer det helt utmerket på egen hånd.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Han var fullstendig usynlig da, så toeren er nok grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: "dudo"Han var fullstendig usynlig da, så toeren er nok grei.


Likevel, når keeperen er fullstendig usynlig får han 5. For å få 2 skal du ha spilt virkelig dårlig. 3 også. Sjøhage spilte til en 4'er. Avisen har nok denne gangen sett litt ekstra etter spilleren og enten gitt en 6-7 eller 2-3 Ingenting imellom. Litt slik BA dømmer Vaagan Moen en karakter lavere enn alle de andre for å lage overskrifter.

Go Up