• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Zsolt spilte ikke særlig bra før hans aller siste kamper i Brann. I vårsesongen var han middels, som resten. Finne var i knallform og bøttet inn mål ved hver skikkelige anledning han fikk, mens Pusic var stort sett ubrukelig etter et par gode, men målløse kamper i starten. Det var ikke en jevn kamp. Det var stor kvalitetsforskjell mellom spillerne.

Og ja, Finne fikk litt mer spilletid etter at han over flere kamper hadde vist seg som mye, mye bedre enn Pusic, men skulle han bare satset på at Pusic ville fortsette å være totalt ubrukelig hele sesongen og resten av tiden sin i Brann og at Brann ikke ville erstatte ham med en annen, ikke-ubrukelig, spiss?

Han ble forøvrig aldri prioritert foran Pusic. Da Brann la om til en spiss ville han måttet konkurrere om en plass på kanten mot Huse, Askar og Larsen.

krakra

April 05, 2014, 14:17:56 PM #1251 Last Edit: April 05, 2014, 14:21:51 PM by krakra
Finne igjen, med assist til Ujah denne gangen. Er i ferd med å bli en skikkelig hit i Koln.

Når han Finne(r) noen og begynner å putte på flere av de mange sjansene han kommer til kan han fort bli en nøkkelspiller for Koln. Fortsetter han slik er han nok ikke langt unna landslaget heller.

Det som hadde vært interessant å vite er om Brann har noen videresalgsprosenter på Finne. For han kan fort bli solgt for noen gode penger etterhvert.

Kagain

Tviler vel egentlig på at Brann har noen videresalgsprosenter på Finne utenom det som triller inn som utdanningskompensasjon. Finne gikk vel som Bosman, gjorde han ikke? Og det betyr vel at det ikke var mulighet for å lure inn noen flere prosenter. Eller?

Jose Arrogantio

Er det ikke noen penger å hente på salg uansett siden vi har utviklet han eller no sånt?

Markmus

Utdanningskompensasjon du tenker på? Det er vel bare piss i havet.
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on April 06, 2014, 12:13:36 PM
Utdanningskompensasjon du tenker på? Det er vel bare piss i havet.


Ja, var det jeg tenkte på. Hvor mye er den på?

Klaus_Brann

Kem faen e Bård Finne, kem faen e Bård Finne, for vi har Kasper Skaanes, for vi har Kasper Skaanes, for vi har Kasper Skaaaaaaaaaanes, kem faen e Bård Finne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Heh. Med den ineffektiviteten vi viste i dag hadde vi virkelig trengt Finne ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Ja, den ble litt ironisk i dag når han brant sjanse etter sjanse.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2014, 21:04:26 PM
Kem faen e Bård Finne, kem faen e Bård Finne, for vi har Kasper Skaanes, for vi har Kasper Skaanes, for vi har Kasper Skaaaaaaaaaanes, kem faen e Bård Finne.

Er vel strengt tatt Orlov eller Huse som har plassen Finne skulle spilt på
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Tror ikke akkurat det er poenget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/tyskland/Bard-Finne-dynket-med-ol-da-Kln-rykket-opp-431742_1.snd#.U1YUZyrSf-k

Finne klar for 1. Bundesliga og det blir veldig spennende å se om han kommer til å få spilletid. Han er fortsatt i utvikling, så jeg vil ikke avskrive muligheten på noe som helst måte. Selv om han ikke har vært blant de 11 foretrukne i så alt for mange kamper på nivået under. Det spørs vel også litt hvor mye ressurser klubben har til å forsterke.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det kan bli positivt for Brann uansett. Faller han gjennom kan det åpne for en retur til oss, og at han er en bedre spiller. Klarer han seg er det meget god reklame for Brann ut mot talentene i regionen.
Tren på langskudd

Torvanger

Köln kommer til å forsterke i alle ledd, noe som vil føre til at Finne rykker bakover i køen. Det beste for hans del hadde vært om klubben måtte tilbringe 1 år til i 2 Bundesliga, det blir nok B-lagsfotball heretter.

Yngve

Eller gå på lån til ein klubb i 2. Bundesliga. Ikkje det verste alternativet det heller, nødvendigvis...

Jose Arrogantio

Eller lån til et lag i Tippeligaen ;)

Kagain

Ja, Godset hadde sikkert vært rett for han, de har jo erfaringer med å låne ungfoler :) Neida. Det skulle vært interessant å sett hvordan han hadde gjort det nå som han har erfaring fra tysk fotball og om han hadde fått ubetinget støtte...

dudo

Grusomme James Wilson, 18, puttet akkurat i debuten sin for United, og var frekk nok til å peke på sitt eget navn på ryggen! Klyse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Heh. Det kommer nok ut en vakker dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

En del motgang, tilbake til Tippeligaen, så får man sikkert høre litt av hvert.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

kabelmann

Kanskje Skarsfjord henter ham til Hønefoss? ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on June 11, 2014, 00:24:26 AM
Kanskje Skarsfjord henter ham til Hønefoss? ;)


Haha, det hadde vært magisk om han hadde endt opp i lille Hønefoss. Da tror jeg han heller hadde lagt opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Hehe. Finne i Hønefoss: "målet mitt er å være delaktig"
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Tre runder unnagjort i Bundesliga 1 uten at Finne har vært med i troppen. Er han på andrelaget?
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on September 16, 2014, 09:04:32 AM
Tre runder unnagjort i Bundesliga 1 uten at Finne har vært med i troppen. Er han på andrelaget?


De sparer juvelen sin til de store oppgjørene mot Bayern og Dortmund hvor han kommer til å regjere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

BT har lest her inne :) .
Gå av.

Klaus_Brann

Hehe, tenkte på det med én gang jeg så den artikkelen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on September 17, 2014, 15:54:51 PM
Quote from: Spelaren on September 16, 2014, 09:04:32 AM
Tre runder unnagjort i Bundesliga 1 uten at Finne har vært med i troppen. Er han på andrelaget?


De sparer juvelen sin til de store oppgjørene mot Bayern og Dortmund hvor han kommer til å regjere.


Kom innpå de siste minuttene mot Bayern i dag, forresten

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on September 27, 2014, 16:40:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 17, 2014, 15:54:51 PM
Quote from: Spelaren on September 16, 2014, 09:04:32 AM
Tre runder unnagjort i Bundesliga 1 uten at Finne har vært med i troppen. Er han på andrelaget?


De sparer juvelen sin til de store oppgjørene mot Bayern og Dortmund hvor han kommer til å regjere.


Kom innpå de siste minuttene mot Bayern i dag, forresten


Som sagt;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Kruxleiven


Yngve


Corran

Han er vel rangert som blant topp 5 er han ikke?
Men han sitter no på benken nå og ikke på tribunen så han er vel ikke så langt unna å få spille
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Kruxleiven on November 08, 2014, 17:15:18 PM


Hei hei hei. Det er mye bedre å sitte på benken og spille reservefotball!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2014, 23:24:33 PM
Quote from: Kruxleiven on November 08, 2014, 17:15:18 PM
4 mål til Køln i dag og ingen mål på Finne. For øvrig ingen mål i hele sesongen. Dette må være feil i statistikkene. Har lest her at han er landets nest største talent etter Ødegaard.


Hei hei hei. Det er mye bedre å sitte på benken og spille reservefotball!


Mener du ikke å ha med et "enn" inni der et sted?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on November 09, 2014, 11:05:55 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 08, 2014, 23:24:33 PM
Quote from: Kruxleiven on November 08, 2014, 17:15:18 PM


Hei hei hei. Det er mye bedre å sitte på benken og spille reservefotball!


Mener du ikke å ha med et "enn" inni der et sted?


...Enn å spille TL-fotball. Fornøyd?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Overhodet ikke, men det har lite med denne tråden å gjøre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hadde jeg vært 19 år hadde jeg heller sittet på benken for et middels lag i verdens nest beste liga og forsøkt å kjempe meg til mer spilletid enn å spille for et bunnlag i Tippeligaen. At var for god til å slite benken i TL bør være hevet over enhver tvil, men det betyr jo ikke at han er for god til å slite benken litt i Bundesliga.

Klaus_Brann

Så får vi se hvor god man blir av å sitte på benken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: krakra on November 09, 2014, 18:09:03 PM
Hadde jeg vært 19 år hadde jeg heller sittet på benken for et middels lag i verdens nest beste liga og forsøkt å kjempe meg til mer spilletid enn å spille for et bunnlag i Tippeligaen. At var for god til å slite benken i TL bør være hevet over enhver tvil, men det betyr jo ikke at han er for god til å slite benken litt i Bundesliga.

krakra

Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 22:16:25 PM
Quote from: krakra on November 09, 2014, 18:09:03 PM
Hadde jeg vært 19 år hadde jeg heller sittet på benken for et middels lag i verdens nest beste liga og forsøkt å kjempe meg til mer spilletid enn å spille for et bunnlag i Tippeligaen. At var for god til å slite benken i TL bør være hevet over enhver tvil, men det betyr jo ikke at han er for god til å slite benken litt i Bundesliga.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 22:13:31 PM
Så får vi se hvor god man blir av å sitte på benken.
Han satt da på benken her og. Da ble han anklagd av "enkelte" for å være, utålmodig drittunge som var for høy på seg selv fordi han ikke ville fortsette med det.

Spelaren

Quote from: krakra on November 10, 2014, 01:25:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 22:13:31 PM
Så får vi se hvor god man blir av å sitte på benken.
Han satt da på benken her og. Da ble han anklagd av "enkelte" for å være, utålmodig drittunge som var for høy på seg selv fordi han ikke ville fortsette med det.


Norling hadde brukt ham i større grad. Og me hadde neppe vært et bunnlag om Finne hadde ivaretatt effektiviteten sin.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on November 10, 2014, 06:22:55 AM
Quote from: krakra on November 10, 2014, 01:25:32 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 22:13:31 PM
Så får vi se hvor god man blir av å sitte på benken.
Han satt da på benken her og. Da ble han anklagd av "enkelte" for å være, utålmodig drittunge som var for høy på seg selv fordi han ikke ville fortsette med det.


Norling hadde brukt ham i større grad. Og me hadde neppe vært et bunnlag om Finne hadde ivaretatt effektiviteten sin.


Ja, berre tenk på kor mykje til dømes Barmen har spelt som spiss. No skal det seiast at heller ikkje Finne er den høge spisstypen som Norling har sett ut til å føretrekke, men Lorentzen - som me meiner burde spelt meir - er rimeleg langt frå der Finne i periodar var då han drog. Sistnemnde hadde fått spelt vesentleg meir under Skarsfjord òg om han hadde blitt.

Det er generelt sett ein uting at ein skal ut og vekk ved beste moglegheit. Finne var ikkje fast på Brann eingong. Han hadde trengt meir tid. At det då går trått i Tyskland burde ikkje overraske nokon.

krakra

November 10, 2014, 10:38:30 AM #1296 Last Edit: November 10, 2014, 10:40:04 AM by krakra
Han dro jo mye grunn av at han ikke var fast på Brann, noe han burde vært. Hadde han konkurrert på rettferdige vilkår hadde han kanskje blitt. Da han tok valget var ikke Norling inne i bildet. Da var valget mellom å bli hos middelmådige Brann med en trener som åpenbart ikke var hans største fan, eller dra til en toppklubb i andre Bundesliga hvor han fikk spille mer enn han gjorde i Brann. Med sjanser om spill i en av verdens beste ligaer neste sesong.

Nå har han allerede fått prøve seg, han er 19 år og serien er ikke rundet 1/3 engang. Så selv i etterpåklokskapens lys er det vanskelig å si at han gjorde et dårlig valg. At det å sitte på benken i Bundesligaen og få sporadiske innhopp, med en viktig rolle på rekruttlaget er så trått ser jeg virkelig ikke. Enkelte overvurderer tydeligvis Tippeligaen noe voldsomt. Alle uttalelser både fra Køln og Finnes team pekte mot at han var en fremtidsinvestering for Køln. De fleste var faktisk overrasket over at han spilte så mye som han gjorde i fjor. Så det er ingen grunn til å tro at de ikke vil være tålmodige med ham og gi ham tid nå. Hvorfor er det da feil å ta seg denne viktige tiden i Bundesliga istedenfor TL?

Nixon

Quote from: krakra on November 10, 2014, 10:38:30 AMHvorfor er det da feil å ta seg denne viktige tiden i Bundesliga istedenfor TL?


Det er da alt for tidlig å konkludere med om det var feil eller rett.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: krakra on November 10, 2014, 10:38:30 AM
Han dro jo mye grunn av at han ikke var fast på Brann, noe han burde vært. Hadde han konkurrert på rettferdige vilkår hadde han kanskje blitt. Da han tok valget var ikke Norling inne i bildet. Da var valget mellom å bli hos middelmådige Brann med en trener som åpenbart ikke var hans største fan, eller dra til en toppklubb i andre Bundesliga hvor han fikk spille mer enn han gjorde i Brann. Med sjanser om spill i en av verdens beste ligaer neste sesong.

Nå har han allerede fått prøve seg, han er 19 år og serien er ikke rundet 1/3 engang. Så selv i etterpåklokskapens lys er det vanskelig å si at han gjorde et dårlig valg. At det å sitte på benken i Bundesligaen og få sporadiske innhopp, med en viktig rolle på rekruttlaget er så trått ser jeg virkelig ikke. Enkelte overvurderer tydeligvis Tippeligaen noe voldsomt. Alle uttalelser både fra Køln og Finnes team pekte mot at han var en fremtidsinvestering for Køln. De fleste var faktisk overrasket over at han spilte så mye som han gjorde i fjor. Så det er ingen grunn til å tro at de ikke vil være tålmodige med ham og gi ham tid nå. Hvorfor er det da feil å ta seg denne viktige tiden i Bundesliga istedenfor TL?


Norlings hund

Finne har mange gode egenskaper, men det er ingen grunn til å hente ham tilbake med dyr lønn hvis han står i veien for utviklingen og spilletiden til Lorentzen.

Han tok et valg, det valget får han leve med.

Go Up