• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on June 25, 2013, 23:11:50 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 25, 2013, 23:07:30 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 22:50:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2013, 22:48:52 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 22:46:59 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 25, 2013, 22:39:58 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 22:36:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2013, 22:35:04 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 21:59:52 PM
Syns ikke det har vært åpenbart at man er glad for å bli kvitt Finne. Skremmende holdning isåfall.


Fra Finne i så fall.
Nei Brann. Hvis man er mer opptatt av at spillerne skal være blide og hyggelige enn kvalitet og talent så er vi en større taperklubb enn jeg trodde. Men som nevnt over, så har jo Brann jobbet hardt for å få ham til å forlenge. Så det virker jo ikke veldig sannsynelig at de helst skulle sett ham dra.


Ja, akkurat som Barcelona var en taperklubb for å kvitte seg med Zlatan fordi han ikke hadde de rette holdningene.
Zlatan var en spillertype som ikke passet inn i Barca. Dessuten var det ikke plass til både ham og Messi i Barca. Skulle de beholdt og satset på Zlatan er det ikke sikkert Messi hadde blitt i klubben. Så de måtte ta et valg. Zlatan var jo dessuten mer enn bare en grinegutt. Han var og er en drittsekk som skaper kvalme rundt seg og en bølle.


...Og vinner det han kommer over med hver eneste klubb han er i. Det var vel slike Brann bør lære seg å takle. Drittsekker.
Ja, men Barca var altså i en situasjon hvor de trolig måtte velge mellom to spillere i verdensklasse og de valgte Messi. Det er fair, og Zlatan hadde ikke passet helt inn i Barcas tiki taka-fotball heller.
Hvis Barca plutselig hadde kvittet seg med Messi fordi de ikke liker personligheten hans kunne vi snakket.


Hvorfor måtte de velge mellom en av dem? De hentet inn Villa rett etterpå og han klarte de å bruke samtidig som Messi. Greit nok at Zlatan nok ikke hadde passet helt inn i tiki taka-fotballen, men det var ikke det som var hovedgrunnen til at de kvittet seg med ham.


Jeg mener at talenter med dårlige holdninger ikke hører hjemme i Brann. Unntak kan gjøres om de er supertalenter, men da snakker jeg flere hakk bedre enn både Finne, Birkelund og Haugen. Har en spiller dårlige holdninger skal Brann gjøre sitt beste med å fikse disse, men klarer de ikke det får de kvitte seg med dem. Lar man slike spillere bli vil det på sikt forsure garderoben og skape en ukultur.
De måtte velge fordi Messi og Zlatan er gigaegoer som krever å være eneren begge to. Det er ikke mulig når begge er i samme klubb. Messi er kanskje ikke like breial og åpenlyst en drittsekk som Zlatan, men han takler visst ikke å være nummer to. Med to spillere som begge krever å være den soreklare eneren må man velge en.

Det er spørsmålstegnet med Neymar også. Om han og Messi kan tåle å dele oppmersomheten med hverandre.

Jeg syns ikke det nødvendigvis er et holdningsproblem å være kravstor, grinete og usympatisk. Det er kanskje en forutsetning for å nå langt.


Ok, det gir mening. Vet at Messi er ganske ego selv, men det skaper jo sine problemer det når Messi alltid skal spille og de ikke får dyrket noen skikkelige backupløsninger for når han er skadet eller ute av form.

Synes dette er holdningsproblemer jo. Ikke det å være kravstor nødvendigvis, men absolutt å være grinete og usympatisk. Og ser ikke hvordan det å være grinete eller usympatisk skal være nødvendig for å nå langt. Nok av sympatiske, stillferdige spillere på toppnivå i verden. Men at de stiller krav er selvfølgelig nødvendig, og er ikke noe problem så lenge de ikke er urimelige.

Nixon

Det var jo bare et spørsmål om tid før Finne ble nevnt i samme åndedrag som spillere som Zlatan og Messi. Men jeg hadde ikke trodd at det skulle være en drittsekk-vinkling på det!:)

Forøvrig er vel dette nok en meningsløs debatt all den tid ingen av oss vet noe som helst om realitetene. Et lite ubekreftet rykte og så er han plutselig et talent med dårlige holdninger som klubben ikke kan vente med å bli kvitt. Jeg vet ikke helt...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on June 25, 2013, 23:20:45 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 23:11:50 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 25, 2013, 23:07:30 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 22:50:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2013, 22:48:52 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 22:46:59 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 25, 2013, 22:39:58 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 22:36:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2013, 22:35:04 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 21:59:52 PM
Syns ikke det har vært åpenbart at man er glad for å bli kvitt Finne. Skremmende holdning isåfall.


Fra Finne i så fall.
Nei Brann. Hvis man er mer opptatt av at spillerne skal være blide og hyggelige enn kvalitet og talent så er vi en større taperklubb enn jeg trodde. Men som nevnt over, så har jo Brann jobbet hardt for å få ham til å forlenge. Så det virker jo ikke veldig sannsynelig at de helst skulle sett ham dra.


Ja, akkurat som Barcelona var en taperklubb for å kvitte seg med Zlatan fordi han ikke hadde de rette holdningene.
Zlatan var en spillertype som ikke passet inn i Barca. Dessuten var det ikke plass til både ham og Messi i Barca. Skulle de beholdt og satset på Zlatan er det ikke sikkert Messi hadde blitt i klubben. Så de måtte ta et valg. Zlatan var jo dessuten mer enn bare en grinegutt. Han var og er en drittsekk som skaper kvalme rundt seg og en bølle.


...Og vinner det han kommer over med hver eneste klubb han er i. Det var vel slike Brann bør lære seg å takle. Drittsekker.
Ja, men Barca var altså i en situasjon hvor de trolig måtte velge mellom to spillere i verdensklasse og de valgte Messi. Det er fair, og Zlatan hadde ikke passet helt inn i Barcas tiki taka-fotball heller.
Hvis Barca plutselig hadde kvittet seg med Messi fordi de ikke liker personligheten hans kunne vi snakket.


Hvorfor måtte de velge mellom en av dem? De hentet inn Villa rett etterpå og han klarte de å bruke samtidig som Messi. Greit nok at Zlatan nok ikke hadde passet helt inn i tiki taka-fotballen, men det var ikke det som var hovedgrunnen til at de kvittet seg med ham.


Jeg mener at talenter med dårlige holdninger ikke hører hjemme i Brann. Unntak kan gjøres om de er supertalenter, men da snakker jeg flere hakk bedre enn både Finne, Birkelund og Haugen. Har en spiller dårlige holdninger skal Brann gjøre sitt beste med å fikse disse, men klarer de ikke det får de kvitte seg med dem. Lar man slike spillere bli vil det på sikt forsure garderoben og skape en ukultur.
De måtte velge fordi Messi og Zlatan er gigaegoer som krever å være eneren begge to. Det er ikke mulig når begge er i samme klubb. Messi er kanskje ikke like breial og åpenlyst en drittsekk som Zlatan, men han takler visst ikke å være nummer to. Med to spillere som begge krever å være den soreklare eneren må man velge en.

Det er spørsmålstegnet med Neymar også. Om han og Messi kan tåle å dele oppmersomheten med hverandre.

Jeg syns ikke det nødvendigvis er et holdningsproblem å være kravstor, grinete og usympatisk. Det er kanskje en forutsetning for å nå langt.


Ok, det gir mening. Vet at Messi er ganske ego selv, men det skaper jo sine problemer det når Messi alltid skal spille og de ikke får dyrket noen skikkelige backupløsninger for når han er skadet eller ute av form.

Synes dette er holdningsproblemer jo. Ikke det å være kravstor nødvendigvis, men absolutt å være grinete og usympatisk. Og ser ikke hvordan det å være grinete eller usympatisk skal være nødvendig for å nå langt. Nok av sympatiske, stillferdige spillere på toppnivå i verden. Men at de stiller krav er selvfølgelig nødvendig, og er ikke noe problem så lenge de ikke er urimelige.
Men hvis man stiller krav, og disse kravene ikke innfris og man uttrykker misnøye med det kan det fort oppleves som grinete av middelmådigheter og en klubb uten vinnerkultur. Jeg ser for meg at det er fort å bli litt grinete som stort talent med store ambisjoner og strenge krav til seg selv og omgivelsene i Brann.

krakra

June 25, 2013, 23:24:45 PM #653 Last Edit: June 25, 2013, 23:26:35 PM by krakra
Quote from: Nixon on June 25, 2013, 23:21:42 PM
Det var jo bare et spørsmål om tid før Finne ble nevnt i samme åndedrag som spillere som Zlatan og Messi. Men jeg hadde ikke trodd at det skulle være en drittsekk-vinkling på det!:)

Forøvrig er vel dette nok en meningsløs debatt all den tid ingen av oss vet noe som helst om realitetene. Et lite ubekreftet rykte og så er han plutselig et talent med dårlige holdninger som klubben ikke kan vente med å bli kvitt. Jeg vet ikke helt...
Nei, det blir jo mer en hypotetisk diskusjon.

For å ta en annen sammenligning så har vi jo Piotr som definitivt kan beskrives som grinete. Er vel ingen som vil si at han har et holdningsproblem av den grunn, eller at Brann bør kvitte seg med ham.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on June 25, 2013, 23:15:28 PM
Men skal et stort talent holde kjeft og smile hvis det er forhold som setter utviklingen hans i fare? Er det et holdningsproblem å klage på det? Nå gjelder det jo ikke bare Finne. Skars virker å kvitte seg med det meste av kritiske røster. Inkludert sin første kaptein. Så hvor ligger holdningsproblemet da?

Jeg syns alle skal si ifra hvis det er noe som ikke holder mål, og at hvis en klubb ikke takler det er det klubben som har problemer. Spiller som går rundt og bøller, og stiller usportslige, uvesentlige og urimelige krav er noe annet.


Mjelde hadde dårlige holdninger på banen også, var ikke bare det at han var kritisk. Men ellers enig i at Skarsfjord ser ut til å takle kritikk dårlig, i hvert fall i media, og om dette gjelder kritikk fra spillerne også kan jeg se for meg at det lett kan oppstå problemer.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on June 25, 2013, 23:24:45 PM
Quote from: Nixon on June 25, 2013, 23:21:42 PM
Det var jo bare et spørsmål om tid før Finne ble nevnt i samme åndedrag som spillere som Zlatan og Messi. Men jeg hadde ikke trodd at det skulle være en drittsekk-vinkling på det!:)

Forøvrig er vel dette nok en meningsløs debatt all den tid ingen av oss vet noe som helst om realitetene. Et lite ubekreftet rykte og så er han plutselig et talent med dårlige holdninger som klubben ikke kan vente med å bli kvitt. Jeg vet ikke helt...
Nei, det blir jo mer en hypotetisk diskusjon.

For å ta en annen sammenligning så har vi jo Piotr som definitivt kan beskrives som grinete. Er vel ingen som vil si at han har et holdningsproblem av den grunn, eller at Brann bør kvitte seg med ham.


Synes ikke Piotr virker så grinete, bare kravstor som man bør være. Samtidig er han den beste spilleren i Brann og kanskje beste keeperen i Tippeligaen, så han kan nok slippe unna med litt mer enn andre. Men om han skulle begynne å grine eller lage kvalm i garderoben så kan det nok hende at Brann burde se seg om etter erstattere. Med mindre griningen gjelder Skarsfjord, da kan Skarsfjord ta sin hatt og gå :)

krakra

June 25, 2013, 23:42:47 PM #656 Last Edit: June 25, 2013, 23:45:12 PM by krakra
Grorud har jo, etter at han stakk, ikke lagt skjul på at han var kritisk til Skars. Nå var han også en dårlig fotballspiller dog, Bentley har vel uttrykk en viss kritikk i media et par ganger.

Jeg vet ikke hva du legger i grinete. Men Piotr er jo en spiller som ofte kjefter og smeller både seg selv og andre hvis ting ikke er perfekt. Og jeg syns det er bra, og tror vi er et bedre lag på grunn av det. Han virker riktignok å være happy med Skarsfjord og har forsvart ham et par ganger i media, og er vår beste spiller, så han er vel ganske trygg.

En annen grinete spiller var Martin Andresen som heller ikke holdt kjeft når ting ikke var bra nok. Forøvrig en spiller jeg tror hadde røket under Skarsfjord ettersom han ikke var redd for å rette kritikk mot treneren også.

Dette er ikke holdningsproblemer for meg, men en forutsetning for å at vi skal bli en vinnerklubb, og trenere og spillere som ikke tåler det har holdningsproblemer selv. Om det er unggutter som tørr å kjefte som MA og Piotr syns jeg det er flott.

Men de bør selvsagt ha vett til å ta opp problemene når de oppstår og gjøre seg ferdig med det, og ikke sitte å surmule. Det blir jo såklart et problem

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 25, 2013, 23:21:42 PM
Det var jo bare et spørsmål om tid før Finne ble nevnt i samme åndedrag som spillere som Zlatan og Messi. Men jeg hadde ikke trodd at det skulle være en drittsekk-vinkling på det!:)

Forøvrig er vel dette nok en meningsløs debatt all den tid ingen av oss vet noe som helst om realitetene. Et lite ubekreftet rykte og så er han plutselig et talent med dårlige holdninger som klubben ikke kan vente med å bli kvitt. Jeg vet ikke helt...


Er ikke mesteparten av debattene her inne basert på synsing?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 25, 2013, 23:23:34 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 25, 2013, 23:20:45 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 23:11:50 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 25, 2013, 23:07:30 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 22:50:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2013, 22:48:52 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 22:46:59 PM
Quote from: Jose Arrogantio on June 25, 2013, 22:39:58 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 22:36:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2013, 22:35:04 PM
Quote from: krakra on June 25, 2013, 21:59:52 PM
Syns ikke det har vært åpenbart at man er glad for å bli kvitt Finne. Skremmende holdning isåfall.


Fra Finne i så fall.
Nei Brann. Hvis man er mer opptatt av at spillerne skal være blide og hyggelige enn kvalitet og talent så er vi en større taperklubb enn jeg trodde. Men som nevnt over, så har jo Brann jobbet hardt for å få ham til å forlenge. Så det virker jo ikke veldig sannsynelig at de helst skulle sett ham dra.


Ja, akkurat som Barcelona var en taperklubb for å kvitte seg med Zlatan fordi han ikke hadde de rette holdningene.
Zlatan var en spillertype som ikke passet inn i Barca. Dessuten var det ikke plass til både ham og Messi i Barca. Skulle de beholdt og satset på Zlatan er det ikke sikkert Messi hadde blitt i klubben. Så de måtte ta et valg. Zlatan var jo dessuten mer enn bare en grinegutt. Han var og er en drittsekk som skaper kvalme rundt seg og en bølle.


...Og vinner det han kommer over med hver eneste klubb han er i. Det var vel slike Brann bør lære seg å takle. Drittsekker.
Ja, men Barca var altså i en situasjon hvor de trolig måtte velge mellom to spillere i verdensklasse og de valgte Messi. Det er fair, og Zlatan hadde ikke passet helt inn i Barcas tiki taka-fotball heller.
Hvis Barca plutselig hadde kvittet seg med Messi fordi de ikke liker personligheten hans kunne vi snakket.


Hvorfor måtte de velge mellom en av dem? De hentet inn Villa rett etterpå og han klarte de å bruke samtidig som Messi. Greit nok at Zlatan nok ikke hadde passet helt inn i tiki taka-fotballen, men det var ikke det som var hovedgrunnen til at de kvittet seg med ham.


Jeg mener at talenter med dårlige holdninger ikke hører hjemme i Brann. Unntak kan gjøres om de er supertalenter, men da snakker jeg flere hakk bedre enn både Finne, Birkelund og Haugen. Har en spiller dårlige holdninger skal Brann gjøre sitt beste med å fikse disse, men klarer de ikke det får de kvitte seg med dem. Lar man slike spillere bli vil det på sikt forsure garderoben og skape en ukultur.
De måtte velge fordi Messi og Zlatan er gigaegoer som krever å være eneren begge to. Det er ikke mulig når begge er i samme klubb. Messi er kanskje ikke like breial og åpenlyst en drittsekk som Zlatan, men han takler visst ikke å være nummer to. Med to spillere som begge krever å være den soreklare eneren må man velge en.

Det er spørsmålstegnet med Neymar også. Om han og Messi kan tåle å dele oppmersomheten med hverandre.

Jeg syns ikke det nødvendigvis er et holdningsproblem å være kravstor, grinete og usympatisk. Det er kanskje en forutsetning for å nå langt.


Ok, det gir mening. Vet at Messi er ganske ego selv, men det skaper jo sine problemer det når Messi alltid skal spille og de ikke får dyrket noen skikkelige backupløsninger for når han er skadet eller ute av form.

Synes dette er holdningsproblemer jo. Ikke det å være kravstor nødvendigvis, men absolutt å være grinete og usympatisk. Og ser ikke hvordan det å være grinete eller usympatisk skal være nødvendig for å nå langt. Nok av sympatiske, stillferdige spillere på toppnivå i verden. Men at de stiller krav er selvfølgelig nødvendig, og er ikke noe problem så lenge de ikke er urimelige.
Men hvis man stiller krav, og disse kravene ikke innfris og man uttrykker misnøye med det kan det fort oppleves som grinete av middelmådigheter og en klubb uten vinnerkultur. Jeg ser for meg at det er fort å bli litt grinete som stort talent med store ambisjoner og strenge krav til seg selv og omgivelsene i Brann.


Jeg tror ikke det står så dårlig stil i Brann. Selv om det skranter på vinnerkulturen lenger opp i systemet i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Jeg syns iallefall ikke det virker som kritiske røster mot trener og ledelse blir veldig godt mottatt.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on June 25, 2013, 23:43:30 PM
Quote from: Nixon on June 25, 2013, 23:21:42 PM
Det var jo bare et spørsmål om tid før Finne ble nevnt i samme åndedrag som spillere som Zlatan og Messi. Men jeg hadde ikke trodd at det skulle være en drittsekk-vinkling på det!:)

Forøvrig er vel dette nok en meningsløs debatt all den tid ingen av oss vet noe som helst om realitetene. Et lite ubekreftet rykte og så er han plutselig et talent med dårlige holdninger som klubben ikke kan vente med å bli kvitt. Jeg vet ikke helt...


Er ikke mesteparten av debattene her inne basert på synsing?


Tja, ikke så ofte med så lite grunnlag som dette. Ellers har vi sett spillere spille hvis vi vil ha de på eller ut av banen. Vi har sett trenerdisposisjoner når vi feller dom over en trener. For å nevne to eksempler. Dette er jo bare tatt ut av løse luften. I beste fall...
Rød makt på Hansa

osoerli

For å bevege debatten litt bort frå Zlatan og Messi.
Finne er sjølsagt i sin fulle rett til å forlate Brann når kontrakten går ut.  Men det er like fullt egoistisk og eit svik å faktisk gjera det.  Eg likar ikkje uttalelsar som "jeg må tenke på meg selv", "jeg har lyst til å se på mulighetene mine ute".  Pur egoisme, utan å ofre ein tanke til klubben som har gitt han muligheten.  Eit svik, og slik må og skal seiast i frå om på banner.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on June 25, 2013, 23:42:47 PM
Grorud har jo, etter at han stakk, ikke lagt skjul på at han var kritisk til Skars. Nå var han også en dårlig fotballspiller dog, Bentley har vel uttrykk en viss kritikk i media et par ganger.

Jeg vet ikke hva du legger i grinete. Men Piotr er jo en spiller som ofte kjefter og smeller både seg selv og andre hvis ting ikke er perfekt. Og jeg syns det er bra, og tror vi er et bedre lag på grunn av det. Han virker riktignok å være happy med Skarsfjord og har forsvart ham et par ganger i media, og er vår beste spiller, så han er vel ganske trygg.

En annen grinete spiller var Martin Andresen som heller ikke holdt kjeft når ting ikke var bra nok. Forøvrig en spiller jeg tror hadde røket under Skarsfjord ettersom han ikke var redd for å rette kritikk mot treneren også.

Dette er ikke holdningsproblemer for meg, men en forutsetning for å at vi skal bli en vinnerklubb, og trenere og spillere som ikke tåler det har holdningsproblemer selv. Om det er unggutter som tørr å kjefte som MA og Piotr syns jeg det er flott.

Men de bør selvsagt ha vett til å ta opp problemene når de oppstår og gjøre seg ferdig med det, og ikke sitte å surmule. Det blir jo såklart et problem


Har nok litt forskjellige definisjoner på grinete ja. Man kan kjefte og stille krav til omgivelsene uten å være grinete. Det er når disse kravene blir urimelige, framstilles på en selvopptatt måte eller gjentatt unødvendig mange ganger at de blir grinete.

Klubben må ha spillere som tør å si i fra ja, så lenge de går ordentlig fram når de gjør det. Det er vel slike spillere man gjerne vil ha til kaptein på laget. Men samtidig er det viktig at spillerne respekterer og prøver å forstå trenerens valg, selv om han er uenig. Treneren må være villig til å høre på spillerne, men det er likevel til syvende og sist treneren som har siste ordet, og hvis spilleren ikke klarer finne seg i det synes jeg det er greit om han forsvinner uten at klubben skal få hets.

Edit: så lenge treneren ikke er Skarsfjord, for han må uansett gå selv.

krakra

Jeg tror at hvis du spørr spillerne om Piotr er grinete, så vil mange av dem svarer ja. Iallefall av og til. Jeg tror nok noen vil si at det ikke er helt uproblematisk heller. Men det tolereres nok fordi han er en klassespiller, og så eksentrisk og sær at det også blir ganske morsomt. Jeg er enig i at din definisjon av grinete er et problem, men samtidig har jeg en viss forståelse for at en unggutt kan bli grinete når han gang på gang blir benket til fordel for spisser som ikke scorer mål, når vi samtidig sliter med å score mål borte og denne spilleren er en måltyv. Det er også andre grunner til å være misfornøyd som ambisiøs spiller i Brann. Spillestil og ambisjoner er to av dem. Hva som skjer på trening vet jeg ikke, men det var jo mange som var misfornøyde med Skarsfjords oppførsel. Komisk nok "unnskyldte" han seg med at han ikke visste dette fordi spillerne er for dårlige til å si ifra, samtidig som han kvitter seg med de som har en sterk stemme i stallen.

Spillerne skal i hovedsak respektere trenerens uttak ja, men vi må jo også ha forståelse for at dette er spillernes karrierer. De er ikke med bare for morro skyld, og at de må få lov å tenke -litt- på seg selv også. Igjen, så lenge det ikke blir urimelig. Jeg syns ikke spillerne skal akseptere alt heller. Noen ganger kan uttak være uforståelige, og hvis treneren ikke er i stand til å gi spilleren en god forklaring er må det være lov for spilleren å reagere. For å ta et ekstrem-eksempel. Hvis Skarsfjord plutselig hadde vraket Badji fordi han heller ville satse på Soko som han mener er bedre hadde vel ingen kritisert Badji om han hadde blitt forbannet og stukket.

Xminator

Quote from: krakra on June 25, 2013, 23:42:47 PM
Grorud har jo, etter at han stakk, ikke lagt skjul på at han var kritisk til Skars. Nå var han også en dårlig fotballspiller dog, Bentley har vel uttrykk en viss kritikk i media et par ganger.

Jeg vet ikke hva du legger i grinete. Men Piotr er jo en spiller som ofte kjefter og smeller både seg selv og andre hvis ting ikke er perfekt. Og jeg syns det er bra, og tror vi er et bedre lag på grunn av det. Han virker riktignok å være happy med Skarsfjord og har forsvart ham et par ganger i media, og er vår beste spiller, så han er vel ganske trygg.

En annen grinete spiller var Martin Andresen som heller ikke holdt kjeft når ting ikke var bra nok. Forøvrig en spiller jeg tror hadde røket under Skarsfjord ettersom han ikke var redd for å rette kritikk mot treneren også.

Dette er ikke holdningsproblemer for meg, men en forutsetning for å at vi skal bli en vinnerklubb, og trenere og spillere som ikke tåler det har holdningsproblemer selv. Om det er unggutter som tørr å kjefte som MA og Piotr syns jeg det er flott.

Men de bør selvsagt ha vett til å ta opp problemene når de oppstår og gjøre seg ferdig med det, og ikke sitte å surmule. Det blir jo såklart et problem


Når var Bentley kritisk i media?

Og om Skarsfjord hadde kippet Andresen ut av laget så hadde det ihvertfall vert en trener med baller...

Lasaron

Det kan jo være at grunnen til at Finne ikke vil forlenge er at han ikke vil være i en taperklubb som ikke har konkrete mål om medaljer. Kanskje Finne vil vinne noe. Isåfall er han i feil klubb.

Melding til alle spillerne i Norges (nest) største klubb, Brann fra Bergen, som har lyst til å vinne noe: Dere er i feil klubb. Den sportslige og administrative ledelsen i klubben din er en gjeng tapere som elsker middelmådighet. Dere vil aldri vinne noe med den ledelsen. Bytt klubb.

Knis.
Tren på langskudd

Nixon

Ja, det ligger nok noe her. For alle fotballspillere vet jo at dersom de ikke vinner noe når de er mellom 18 og 22 år kommer de aldri til å vinne noe...
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Nixon on June 26, 2013, 11:58:37 AM
Ja, det ligger nok noe her. For alle fotballspillere vet jo at dersom de ikke vinner noe når de er mellom 18 og 22 år kommer de aldri til å vinne noe...


Jupp, så Xavi skulle lagt opp da han var 22, før han utviklet seg til den superstjernen han er i dag.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Dersom Finne forsvinn fordi han ser på klubben som oppfostra han som ein "taparklubb", er det vel verre grunn enn nokon annan.

dudo

Quote from: Hatleking on June 26, 2013, 12:53:44 PM
Dersom Finne forsvinn fordi han ser på klubben som oppfostra han som ein "taparklubb", er det vel verre grunn enn nokon annan.


Ja, det er total krise. Men ikke for Finne ...

Ellers er jeg enig med Nixon i at dette er en totalt absurd diskusjon som ikke er fundert noen steder. På meg virker det som om Finne blir litt syndebukk og en det er greit å ta ut all frustrasjon man har overfor klubben. Birkelund var ikke i nærheten av å oppleve samme ordbruk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Quote from: Lasaron on June 26, 2013, 10:40:50 AM
Det kan jo være at grunnen til at Finne ikke vil forlenge er at han ikke vil være i en taperklubb som ikke har konkrete mål om medaljer. Kanskje Finne vil vinne noe. Isåfall er han i feil klubb.

Melding til alle spillerne i Norges (nest) største klubb, Brann fra Bergen, som har lyst til å vinne noe: Dere er i feil klubb. Den sportslige og administrative ledelsen i klubben din er en gjeng tapere som elsker middelmådighet. Dere vil aldri vinne noe med den ledelsen. Bytt klubb.

Knis.


Bård Finne vil ikke bare vekk fra Brann men norsk fotball generelt! Han og agenten mener han trenger større utfordringer enn hva Tippeligaen  kan by på.

Så du burde egentlig ha skrevet : "Melding til alle norske spillere som har lyst til å vinne noe av betydning! Dere spiller i feil liga. Alle klubbledere, styre og stell og trenere er en gjeng med tapere som elsker middelmådighet. Bytt liga og kom dere vekk fra norsk fotball til det utfordrende utland!"

;)

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra

Nye utfordringer, ikke større. Flere har påstått at Finne sier at han er for god for TL, men det er jo ikke helt riktig. Hvis Finne f.eks. mener at det er bedre å være i et akademi i en stor europeisk klubb, og spille reservekamper der enn å sitte på benken i Brann og få noen innhopp her og der så betyr ikke det at han mener han er for god for TL.

Tom C

Enig i det siste. Det kan godt hende at Finne vil ha større mulighet for å utvikle seg i en annen klubb i europa. Men det er vel ikke det som er det folk reagerer mest på her. Det er vel mer det at han sikkert ikke hadde spolert alle muligheter i europa selv om han hadde signert ny kontrakt med Brann. Noe som veldig mange mener er "the decent thing to do" av en spiller som er oppfostret av klubben. Men lojalitet kan jo selvfølgelig være et antikvarisk begrep innenfor fotballverdenen. Kanskje derfor vi setter sånn pris på lojale spillere, fordi det er en utdøende rase.
Aldri mer Obos....

Yngve

Med nokre heiderlege unntak her og der, er ofte desse dødslojale spelarane spelarar som ikkje er meir enn svært middelmåtige.

ostraume

Quote from: dudo on June 26, 2013, 13:12:10 PM
Quote from: Hatleking on June 26, 2013, 12:53:44 PM
Dersom Finne forsvinn fordi han ser på klubben som oppfostra han som ein "taparklubb", er det vel verre grunn enn nokon annan.


Ja, det er total krise. Men ikke for Finne ...

Ellers er jeg enig med Nixon i at dette er en totalt absurd diskusjon som ikke er fundert noen steder. På meg virker det som om Finne blir litt syndebukk og en det er greit å ta ut all frustrasjon man har overfor klubben. Birkelund var ikke i nærheten av å oppleve samme ordbruk.


Enig i det du sier, men det er klar forskjell på de to. Birkelund kunne trene med Brann, med små sjanser for spill i TL eller trene med St. Etienne. Finne gikk fra nesten etablert i TL som 18- åring i favorittklubben, og velger "uviss" fremtid i Europa. Merkelig valg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 26, 2013, 13:12:10 PM
Quote from: Hatleking on June 26, 2013, 12:53:44 PM
Dersom Finne forsvinn fordi han ser på klubben som oppfostra han som ein "taparklubb", er det vel verre grunn enn nokon annan.


Ja, det er total krise. Men ikke for Finne ...

Ellers er jeg enig med Nixon i at dette er en totalt absurd diskusjon som ikke er fundert noen steder. På meg virker det som om Finne blir litt syndebukk og en det er greit å ta ut all frustrasjon man har overfor klubben. Birkelund var ikke i nærheten av å oppleve samme ordbruk.


Birkelund var ikke i nærheten av å få spille så mye som Finne heller. Det gjør Finnes valg mer uforståelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 26, 2013, 13:26:04 PM
Nye utfordringer, ikke større. Flere har påstått at Finne sier at han er for god for TL, men det er jo ikke helt riktig. Hvis Finne f.eks. mener at det er bedre å være i et akademi i en stor europeisk klubb, og spille reservekamper der enn å sitte på benken i Brann og få noen innhopp her og der så betyr ikke det at han mener han er for god for TL.


Det vet du ingenting om, så det er bare unødvendig å late som om det er slik det hadde blitt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on June 26, 2013, 14:00:11 PM
Med nokre heiderlege unntak her og der, er ofte desse dødslojale spelarane spelarar som ikkje er meir enn svært middelmåtige.


Ja, som bl.a nesten hele Barca...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 26, 2013, 19:07:58 PM
Quote from: krakra on June 26, 2013, 13:26:04 PM
Nye utfordringer, ikke større. Flere har påstått at Finne sier at han er for god for TL, men det er jo ikke helt riktig. Hvis Finne f.eks. mener at det er bedre å være i et akademi i en stor europeisk klubb, og spille reservekamper der enn å sitte på benken i Brann og få noen innhopp her og der så betyr ikke det at han mener han er for god for TL.


Det vet du ingenting om, så det er bare unødvendig å late som om det er slik det hadde blitt.
Det er sånn det er og har vært, og det er alt Finne og alle andre har å forholde seg til.

Nixon

Et lite ironisk apropos i denne lojalitetsdebatten er at vi forlanger lojalitet av talentene, men lojaliteten går ikke nevneverdig mye andre veien. Det har jo vært en tese i mange år at lokale talenter og profiler er viktig for publikumsinteressen og at bare vi fikk de lokale ungguttene på banen skulle folk komme tilbake på tibunen. Men det er vel mye som taler for at det kommer noen plasser ned på listen bak mye viktigere faktorer.
Rød makt på Hansa

ostraume

Ja, absolutt. Både "innsats" og "lokale helter" er ikke i nærheten av faktorer som suksess og hype.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Men vi har jo hatt gode resultater, sier Skarsfjord.

SK

Quote from: Nixon on June 26, 2013, 19:27:24 PM
Et lite ironisk apropos i denne lojalitetsdebatten er at vi forlanger lojalitet av talentene, men lojaliteten går ikke nevneverdig mye andre veien. Det har jo vært en tese i mange år at lokale talenter og profiler er viktig for publikumsinteressen og at bare vi fikk de lokale ungguttene på banen skulle folk komme tilbake på tibunen. Men det er vel mye som taler for at det kommer noen plasser ned på listen bak mye viktigere faktorer.


Dette har alltid slått meg som bare et ekstra påskudd for å syte, for de som liker å klage over alt Brann gjør. Eventuelt som en dårlig unnskyldning fra folk som uansett ikke er så interesserte at de gidder å gå på særlig med kamper.

Brann_ruler

Det viktigste for et profesjonelt fotballlag er å vinne kamper, deretter underholdende spill. Er selvfølgelig prikken over i`en dersom det vi hadde herjet med nesten bare bergensere på laget, men veldig sekundært ift å vinne noe. Synes vi hadde det temmelig moro i 2006 og 2007 uten flust av bergensere på banen...

Jose Arrogantio

Men skal Brann forvente lojalitet fra lokale spillere synes jeg også de skal være litt greiere med bruken av disse også. Er det to jevngode spillere i stallen burde Brann være "lojal" mot den lokale. Lojalitet burde gå begge veier.

krøvel vellevold

Quote from: Brann_ruler on June 26, 2013, 21:47:11 PM
Det viktigste for et profesjonelt fotballlag er å vinne kamper, deretter underholdende spill. Er selvfølgelig prikken over i`en dersom det vi hadde herjet med nesten bare bergensere på laget, men veldig sekundært ift å vinne noe. Synes vi hadde det temmelig moro i 2006 og 2007 uten flust av bergensere på banen...

Ja det var gøyere i 2007 med gull uten særlig mange lokale, enn det var i 2002 da vi nesten rykket ned med mange lokale.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 26, 2013, 19:15:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 26, 2013, 19:07:58 PM
Quote from: krakra on June 26, 2013, 13:26:04 PM
Nye utfordringer, ikke større. Flere har påstått at Finne sier at han er for god for TL, men det er jo ikke helt riktig. Hvis Finne f.eks. mener at det er bedre å være i et akademi i en stor europeisk klubb, og spille reservekamper der enn å sitte på benken i Brann og få noen innhopp her og der så betyr ikke det at han mener han er for god for TL.


Det vet du ingenting om, så det er bare unødvendig å late som om det er slik det hadde blitt.
Det er sånn det er og har vært, og det er alt Finne og alle andre har å forholde seg til.


Det er det ikke, såvidt jeg husker har han startet også, og han hadde selvsagt ikke kun fått innhopp i fremtiden med mindre han stagnerte totalt,noe lite tyder på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nei. han har ikke -bare- sittet på benken, men det er bare veldig unntaksvis han har fått noe mer enn innhopp. Det er ikke rart han søker nye utfordringer, og det betyr ikke at han syns han er for god for Tippeligaen.

Nixon

Nå hadde sikkert kraka vært forståelsesfull uansett hvordan Finne sin situasjon hadde vært...

Kun spilt på Brann 2 i år: Ikke rart han søker nye utfordringer!
Spilt noen kamper fra start i år: Ikke rart han søker nye utfordringer!
Spilt alle kampene fra start i år: Ikke rart han søker nye utfordringer!
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on June 27, 2013, 07:01:44 AM
Nå hadde sikkert kraka vært forståelsesfull uansett hvordan Finne sin situasjon hadde vært...

Kun spilt på Brann 2 i år: Ikke rart han søker nye utfordringer!
Spilt noen kamper fra start i år: Ikke rart han søker nye utfordringer!
Spilt alle kampene fra start i år: Ikke rart han søker nye utfordringer!
 

Det hadde nok jeg også vært, hvis jeg holdt med SK Talent

ostraume

Quote from: krakra on June 27, 2013, 01:50:45 AM
og det betyr ikke at han syns han er for god for Tippeligaen.


Der er jeg uenig. Finne har sagt at det viktigste for han er utvikling. Nå mener han åpenbart at nesten fast plass i TL ikke er godt nok for utviklingen hans. I så fall er han vel for god for TL da?

Når han signerte 1-årskontrakt i fjor så var det grunnet frykt for manglende satsing. Nå sier både han og agent at de er fornøyd med satsingen på han, men de vil likevel vekk. Uærlig.

Hyggelig at du er forståelsesfull, men siden du er så forståelsesfull, synes du det er så rart at folk blir litt grinete på dette?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

June 27, 2013, 13:58:19 PM #691 Last Edit: June 27, 2013, 14:01:59 PM by krakra
Quote from: Nixon on June 27, 2013, 07:01:44 AM
Nå hadde sikkert kraka vært forståelsesfull uansett hvordan Finne sin situasjon hadde vært...

Kun spilt på Brann 2 i år: Ikke rart han søker nye utfordringer!
Spilt noen kamper fra start i år: Ikke rart han søker nye utfordringer!
Spilt alle kampene fra start i år: Ikke rart han søker nye utfordringer!
Nei, hadde Brann satset på Finne som de burde og han hadde stukket hadde jeg nok kritisert Brann, men som Jose sier er Brann en klubb som krever lojalitet fra sine lokale unggutter uten å gi lojalitet tilbake. Da syns jeg også man burde kritisere Brann istedenfor å slå fast at det utelukkende skyldes at Finne er en svikende, egoistisk, grinete horeunge som hadde stukket uansett hva Brann hadde gjort og at Brann har vært feilfrie, ikke kan forbedre seg på talentsatsingen og dermed bare må legge den ned fremfor å ta sikte på å bli så god at talentene ikke stikker før de har etablert seg.

At noen vil sette Brann utelukkende i offerrollen som en klubb som har gjort absolutt alt for Finne, som nå dolker dem i ryggen får være opp til dem. Brann har overhodet ikke gjort alt for Finne. Jeg syns ikke engang han skylder Skarsfjord og a-lagsteamet noen takk som helst, men han burde være takknemmelig ovenfor utviklingsavdelingen.

krakra

Quote from: ostraume on June 27, 2013, 08:32:43 AM
Quote from: krakra on June 27, 2013, 01:50:45 AM
og det betyr ikke at han syns han er for god for Tippeligaen.


Der er jeg uenig. Finne har sagt at det viktigste for han er utvikling. Nå mener han åpenbart at nesten fast plass i TL ikke er godt nok for utviklingen hans. I så fall er han vel for god for TL da?

Når han signerte 1-årskontrakt i fjor så var det grunnet frykt for manglende satsing. Nå sier både han og agent at de er fornøyd med satsingen på han, men de vil likevel vekk. Uærlig.

Hyggelig at du er forståelsesfull, men siden du er så forståelsesfull, synes du det er så rart at folk blir litt grinete på dette?
Jeg er uenig i at han var nesten fast.

krakra

Quote from: ostraume on June 27, 2013, 08:32:43 AM
Quote from: krakra on June 27, 2013, 01:50:45 AM
og det betyr ikke at han syns han er for god for Tippeligaen.


Der er jeg uenig. Finne har sagt at det viktigste for han er utvikling. Nå mener han åpenbart at nesten fast plass i TL ikke er godt nok for utviklingen hans. I så fall er han vel for god for TL da?

Når han signerte 1-årskontrakt i fjor så var det grunnet frykt for manglende satsing. Nå sier både han og agent at de er fornøyd med satsingen på han, men de vil likevel vekk. Uærlig.

Hyggelig at du er forståelsesfull, men siden du er så forståelsesfull, synes du det er så rart at folk blir litt grinete på dette?
Jeg forstår at folk er grinete, men jeg er uenig i måten å se det på. Jeg tror ikke det hjelper noen å gnåle om hvilken sviker, egoist, grinerunge, drittsekk og horebukk Finne er. Jeg tror ikke det hjelper noen å bare slå fast at lokale talenter er illojale og at man må legge ned talentutvilingen, fordi Brann har gjort det de kan og talentene drar uansett.

Hvis Brann derimot klarer å se at de kunne gjort endel ting bedre for å gjøre det mer attraktivt å bli i Brann for de største talentene er det noe som faktisk kan gjøre oss bedre, og forhåpentligvis stagge talentlekkasjen.

En start kan være å gi talentene den lojaliteten klubben selv forventer fra dem.

ostraume

Faktum er at han selv og agenten sier de er fornøyd med måten han har blitt satset på i Brann. At du gjerne skulle sett at han spilte mer det vet vi, men det endrer ikke på saken.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det eneste agenten sa var at det ikke dro som direkte årsak av Branns behandling eller satsing. Det er ikke det samme som at det ikke er ting Brann kunne gjort enda bedre, og som hadde gjort det mindre fristende å dra.

Selv om Finne og agenten ikke er sure fordi Finne ikke spiller fast er det da høyst tenkelig at det ville vært vanskeligere å ofre fast spill i Tippeligaen for en usikker Europafremtid enn å ofre en benketilværelse i Tippeligaen for det samme.

ostraume

Jeg kan være enig i at det stort sett ikke er noe særlig poeng å syte og klage, men det er nå en del av privelegiet med å være fotballsupporter. Og av og til er det faktisk også et poeng; som i tilfellet Bakenga.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: krakra on June 27, 2013, 14:08:12 PM
Det eneste agenten sa var at det ikke dro som direkte årsak av Branns behandling eller satsing.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Ja, og det betyr som sagt ikke at Brann ikke kunne gjort ting bedre for å gjøre det mindre fristende å dra. Det er forskjell på å ofre fast spill i TL og å ofre benkesliting i TL, selv om man ikke nødvendigvis vil klage på at man ikke spilte fast.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up