• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: actanon on June 17, 2013, 17:13:34 PM
Nå må jo alle gå. Finne, Skarsfjord, Bruun-Hansen og fler til. Smell opp bannere for hele gjengen på neste hjemmekamp.


Nja, er en fem-seks spillere som kan få bli.

ostraume

Quote from: krakra on June 17, 2013, 13:26:51 PM
Nå er det vel på tide å roe ned språket snart?


Siste innlegget mitt er kanskje ikke tidenes beste foruminnlegg, så jeg kan fint ta litt selvkritikk på språket. Men dette er faktisk enormt provoserende. Vi snakker om en kid fra Nymark, altså Nymark, som velger vekk Brann i det han ser ut til å etablere seg på laget. Han er ikke en gang ferdig med videregående skole.

At han ønsker seg til utlandet er forsåvidt greit nok, men det burde ikke hindre at han signerte ny kontrakt. Sammenligningen med Bakenga er rimelig relevant. Signer kontrakt, spill godt og få noen til å kjøpe deg. Gjerne allerede i sommer om du har det så forbanna travelt. Men å gå som Bosman etter den håpløse 1-årskontakten du lurte deg til i fjor det er ikke akseptabelt i det hele tatt. Det er å pisse på klubben. At på til har han ikke noe konkret der ute. Bare "interesse" fra utlandet, alt er åpenbart bedre enn Brann for Finne. Og det svir fra en local lad som dette.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dex1974

Ikke bare Brann han mener han er god nok for eller så hadde han nok gått til Molde ifjor. Nei denne guttungen mener han er for god for Tippeligaen og derfor vil se på muligheter utenlands etter all tid og penger Brann har investert i ham Illojal til tusen! Håper han innser at han er ute på tynn is og skriver under på en ny kontrakt med en klausul som gir han rett til å gå skulle det komme et godt og seriøst tilbud både spiller og klubb kan være fornøyde med. Men tviler sterkt på det.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Jose Arrogantio

Underlig om han mener han er for god for Tippeligaen når flere talenter som har bevist mer enn ham i Tippeligaen har floppet.

Nixon

Man må vel regne med at Finne og hans entourage har noe relativt konkret på blokken. At de ikke starter jobben med å finne ny klubb nå. Han sier rett nok indirekte at han sier nei nå, men at det kan endre seg dersom ikke noe bra nok dukker opp. Da blir det spennende å se hvor mye goodwill han har mistet på veien.

Eventuelt at de tar til takke med noe middels for å ikke tape ansikt med å komme "krypende" tilbake. Et element av høyt spill er dette definitivt.
Rød makt på Hansa

krakra

Kommer Finne tilbake med halen mellom beina i løpet av sesongen fordi ingen andre fristende vil ha ham bør han iallefall få et rimelig redusert tilbud. Det bør straffe seg å bruke Brann som sikkerhetsnett, uansett om man er fra Nymark eller Nigeria, Fana eller Ghana.

Falkman

Quote from: krakra on June 17, 2013, 20:22:19 PM
Kommer Finne tilbake med halen mellom beina i løpet av sesongen fordi ingen andre fristende vil ha ham bør han iallefall få et rimelig redusert tilbud. Det bør straffe seg å bruke Brann som sikkerhetsnett, uansett om man er fra Nymark eller Nigeria, Fana eller Ghana.


Jøss. Er du ok?

Gulløl

Hvem har hacket krakra sin forumkonto ??  :o
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on June 17, 2013, 20:19:51 PM
Man må vel regne med at Finne og hans entourage har noe relativt konkret på blokken. At de ikke starter jobben med å finne ny klubb nå. Han sier rett nok indirekte at han sier nei nå, men at det kan endre seg dersom ikke noe bra nok dukker opp. Da blir det spennende å se hvor mye goodwill han har mistet på veien.

Eventuelt at de tar til takke med noe middels for å ikke tape ansikt med å komme "krypende" tilbake. Et element av høyt spill er dette definitivt.


Er det mulig de gjør dette for å tvinge en bedre kontrakt fra Brann? Ville ikke vært første gang en spiller bruker trusler om å forlate en klubb for slikt.

Henki

Quote from: ostraume on June 17, 2013, 18:35:41 PM
Quote from: krakra on June 17, 2013, 13:26:51 PM
Nå er det vel på tide å roe ned språket snart?


Siste innlegget mitt er kanskje ikke tidenes beste foruminnlegg, så jeg kan fint ta litt selvkritikk på språket. Men dette er faktisk enormt provoserende. Vi snakker om en kid fra Nymark, altså Nymark, som velger vekk Brann i det han ser ut til å etablere seg på laget. Han er ikke en gang ferdig med videregående skole.

At han ønsker seg til utlandet er forsåvidt greit nok, men det burde ikke hindre at han signerte ny kontrakt. Sammenligningen med Bakenga er rimelig relevant. Signer kontrakt, spill godt og få noen til å kjøpe deg. Gjerne allerede i sommer om du har det så forbanna travelt. Men å gå som Bosman etter den håpløse 1-årskontakten du lurte deg til i fjor det er ikke akseptabelt i det hele tatt. Det er å pisse på klubben. At på til har han ikke noe konkret der ute. Bare "interesse" fra utlandet, alt er åpenbart bedre enn Brann for Finne. Og det svir fra en local lad som dette.


Mye riktig i det du skriver her. En lokal 18-åring som har fått sjansen i Tippeligaen, og ser ut til å få gjennombruddet sitt, skylder klubben mer enn dette. Brann har brukt mye penger på talentene sine, deriblant Finne. Det burde han ha hatt mer respekt for.
Ballen skal fremover!

Xminator

Quote from: Jose Arrogantio on June 17, 2013, 20:53:57 PM
Quote from: Nixon on June 17, 2013, 20:19:51 PM
Man må vel regne med at Finne og hans entourage har noe relativt konkret på blokken. At de ikke starter jobben med å finne ny klubb nå. Han sier rett nok indirekte at han sier nei nå, men at det kan endre seg dersom ikke noe bra nok dukker opp. Da blir det spennende å se hvor mye goodwill han har mistet på veien.

Eventuelt at de tar til takke med noe middels for å ikke tape ansikt med å komme "krypende" tilbake. Et element av høyt spill er dette definitivt.


Er det mulig de gjør dette for å tvinge en bedre kontrakt fra Brann? Ville ikke vært første gang en spiller bruker trusler om å forlate en klubb for slikt.


Da hadde de gjort det på en mer diplomatisk måte. Dette var å brenne broer. Han er uansett ikke i nærheten av det nivået Huseklepp var på da han var utro med Stabæk. Så det skal krypes noen meter til korset før dette blir tilgitt.

Det kommer til å koste Brann betydelig mer enn 2.5 million når de nå enda en gang må erstatte en ung spiller som var på vei til å ta A-lagsnivå. En ting er pengene som allerede var brukt, lønnen måtte de uansett betalt også, men du får ikke en målscorer gratis. Og det er knyttet betydelig risiko ved å hente spillere fra den hyllen Brann ser på for tiden.

Så med tanke på at Finne var kommet i en fase der han skulle gi sportslig utbytte, så kan dette koste klubbe poeng også.

Det spørst om det er like greit å la talentene rote i de nest beste klubbene til de er gode nok og får kicket av å skrive kontrakt med Brann. Som 18-åringer og ikke er Brannmette før de fyller 18.

Nixon

Skarsfjord hinter om at det kan bli mye benkesliting på Finne i tiden som kommer fordi klubben nå må tenke fremover og fokusere på utviklingen av de spillerne som har lyst til å bli i klubben.
Rød makt på Hansa

Nixon

http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Mener-Bard-Finne-burde-blitt-varende-i-Brann-377426_1.snd

Truls Jenssen stiller seg i køen av de som mener at Finne burde skrevet ny kontrakt med Brann.
Rød makt på Hansa

Yngve

Kva med Truls Jenssen då, burde han blitt verande i Brann og?

tsrqpo

Quote from: Yngve on June 18, 2013, 08:04:53 AM
Kva med Truls Jenssen då, burde han blitt verande i Brann og?


Er det en sammenlignbar situasjon?

Uansett, synest Jensen har gode argumenter.

Torvanger

Er det absolutt ingen her som stiller seg spørsmålet om hvordan situasjonen ville ha stilt seg dersom man hadde tatt grep på trenerfronten? Uansett hvor hyggelig Skars måtte være, så er det ingen tvil om at det virker å ha skjært seg en smule på flere fronter, spesielt etter Mjeldesaken.

ostraume

Har ingen tro på at trenersparking hadde fått Finne til å bli.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Quote from: Torvanger on June 18, 2013, 09:21:19 AM
Er det absolutt ingen her som stiller seg spørsmålet om hvordan situasjonen ville ha stilt seg dersom man hadde tatt grep på trenerfronten? Uansett hvor hyggelig Skars måtte være, så er det ingen tvil om at det virker å ha skjært seg en smule på flere fronter, spesielt etter Mjeldesaken.


Hvis det er 18 år gamle gutter som skal bestemme hvem som skal være trener i Brann, er ting begynt å bli relativt useriøst etter hvert. Det er greit nok, at floskelen om at ingen er større enn klubben gjelder for treneren, men den gjelder da i høyeste grad for spillerne og.
Ballen skal fremover!

krakra

Quote from: tsrqpo on June 18, 2013, 08:42:28 AM
Quote from: Yngve on June 18, 2013, 08:04:53 AM
Kva med Truls Jenssen då, burde han blitt verande i Brann og?


Er det en sammenlignbar situasjon?

Uansett, synest Jensen har gode argumenter.
Sønnen hans gjorde noe av det samme som Finne iallefall

krakra

Quote from: Nixon on June 18, 2013, 06:18:33 AM
Skarsfjord hinter om at det kan bli mye benkesliting på Finne i tiden som kommer fordi klubben nå må tenke fremover og fokusere på utviklingen av de spillerne som har lyst til å bli i klubben.
Regner med at Zsolt rykker bak i køen når Jonsson og Wangberg er tilbake da.

Christian

Jenssens sønn, som Jenssen selv påpeker, hadde til nå fått tilbud om å trene med A-laget til Tromsø. Finner spiller for A-laget til Brann og så før dette ut til å få en viktigere og viktigere rolle i laget.

Korcsmar har på sin side bidratt i Brann i en lengre periode, han er ikkje lokal med guttedrøm om å spille for Brann og har hele veien vært klar på at han er her for en stund. Det kan vel ellers godt tenkes han rykker bak i køen om alternativene blir klar i tide.

Nixon

Quote from: ostraume on June 18, 2013, 09:22:15 AM
Har ingen tro på at trenersparking hadde fått Finne til å bli.


Det ironiske her er jo at med en annen trener det siste året og kanskje mer spilletid hadde gjort det mer troverdig med trenger-nye-utfordringer-argumentet...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Målfeiringene hans har tidligere både blitt kritisert, og unnskyldt med at han er så ung. I lys av dette siste syns jeg målfeiringene i større grad sier noe om hans personlighet. At han er ego-typen. Kanskje han dermed har det som skal til for å klare seg i det forgjettede utland?
Tren på langskudd

Torvanger

Jeg klarer simpelthen ikke å hisse meg veldig opp over Finne, på en måte er det på en måte helt greit at han har baller nok til å ta det valget han har tatt. Og det er vel ikke første gangen et bysbarn ellers på kloden har gjort lignendende, mot sin klubb. Kan det bli en smule provinsielt om man gang på gang skal hakke løs på dem som ikke gjør som vi ønsker?

Christian

Quote from: Torvanger on June 18, 2013, 11:30:54 AM
Jeg klarer simpelthen ikke å hisse meg veldig opp over Finne, på en måte er det på en måte helt greit at han har baller nok til å ta det valget han har tatt. Og det er vel ikke første gangen et bysbarn ellers på kloden har gjort lignendende, mot sin klubb. Kan det bli en smule provinsielt om man gang på gang skal hakke løs på dem som ikke gjør som vi ønsker?

Hakker du ikkje sjøl løs på Brann fordi de ikkje gjør som du ønsker og sparker Skarsfjord? Det må jo være flott at RBH og Moldestad har baller nok til å styre klubben som de vil og ikkje hører på supporterne...

Huff

Jeg er irritert og forbannet.

Er det en ting dette U-21 mesterskapet i Israel viste er det at såfremt en får spille i Tippeligaen er dette en utmerket utviklingsarena for unge spillere, og Finne var på vei inn i ellveren. Brann har investert mye i spilleren, og jeg kunne akseptert at han avventet noe mer for å se om den siste tids spilletid ikke var et blaff, nå stikker han tilsynelatende uansett. Da er det grunn til å være forbannet.

storB

Quote from: Torvanger on June 18, 2013, 11:30:54 AM
Jeg klarer simpelthen ikke å hisse meg veldig opp over Finne, på en måte er det på en måte helt greit at han har baller nok til å ta det valget han har tatt.


Valget som du sier Finne har "baller" til å ta er jo strengt tatt å svikte klubben som har vært med på å bygge han til den spilleren han er i dag, (kamptilbud i 2 divisjon, treningsleire, oppfølging, fri bruk av treningsfasiliteter, tilgang til trenere med sertifisering, utstyr m.m). Han har altså hittil kun "snyltet" og ikke gitt noe tilbake. Kaller du det valget for å ha baller? Jeg kaller det å kun mele sin egen kake, basert på grådighet og fagre lovnader fra agentene.

En annen direkte konsekvens av dette valget du mener Finner viser "baller" ved å ta er jo å ikke gi gutter i samme situasjon som han samme muligheter som det Finne har nytt godt av. Skal alle talentene male sin egen kake som Finne gjør, hvorfor skal da Brann opprettholde ett slikt tilbud når dette kun blir en økonomisk byrde for klubben. Forsvarer du dette valget Torvanger? Nei, alle Branns talenter velger ikke å stikke uten å ha gitt noe tilbake, men hva er det som gir (den ene) Finne rett til å ta dette valget da?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Yngve

Quote from: storB on June 18, 2013, 15:06:43 PM
Han har altså hittil kun "snyltet" og ikke gitt noe tilbake.


Har han berre snylta og ikkje gjeve noko tilbake?

Han har vel, om eg ikkje tek heilt feil, 12 mål på 20-22 kampar. Det er då vitterleg noko gjeve tilbake.

Kva med Pusic då, som har 1 mål på 10-12 kampar.

Det er å snylta på klubben det.

krakra

June 18, 2013, 15:15:50 PM #478 Last Edit: June 18, 2013, 15:20:01 PM by krakra
Når det gjelder andre spillere som forlater som bosman, så tror jeg jo Brann har brukt større ressurser på Zsolt enn på Finne. 2,5 millioner i overgangssum, to millioner i årslønn. Han er også blant spillerne som har fått spille uansett prestasjoner. Tillitt selv i de dårlige periodene, noe Finne ennå ikke har fått. Zsolt har ikke akkurat herjet i TL og forsvart verken lønnen eller overgangssummen. Skylder ikke han oss noe?

Er det slik at etablerte spillere som Brann henter for store summer, gir høy lønn og full tillitt selv om de ikke presterer skylder Brann noen verdens ting, mens talenter vi har utviklet, men som ikke har fått noe særlig tillitt og prioritert bak en svakere spiller skylder oss alt og burde bli hos oss helt til han får tillitten?

Jeg syns det er rart hvordan det hos enkelte virker som talentene ikke skal forvente noen som helst spesielt. De skal ikke prioriteres foran jevngode konkurrenter selv om de åpenbart har større potensiale, de skal ikke få såpass tålmodighet at man ikke vraker dem etter 3-4 kamper, de kan ikke klage selv om de i et par-tre kamper gjør en bedre jobb enn konkurrenten uten å få spille. Samtidig skal man kreve en langt større lojalitet fra dem enn alle andre spillere.

storB

Forøvrig må det være kjipt for Finne og rådgiveren hans at argumentet om nye utfordringer er blitt nedsablet av alle fotballfaglige personer som har uttalt seg i saken (utenom david "mot strømmen" Nielsen) som sier at noen unge dansker har lykkes med tilsvarende taktikk. Han nevner jo ingenting i samme artikkel om det flertallet som ikke lykkes når de drar tidlig til utlandet.

Da har altså argumentet om nye utfordringer ikke holdt vann, så da sitter ihvertfall jeg igjen med inntrykket om at det kun er grådighet og egoisme som ligger til grunn for Finnes valg. Men er kanskje litt stusselig å proklamere dette som de egentlige årsakene :D, der forstår jeg Finne og agenten men dette sier meg litt om hvor kynisk og grådige enkelte spillere med agenter har blitt. For det er KUN det som er argumentet bak Finnes avgjørelse og det står det INGEN respekt av..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

June 18, 2013, 15:21:41 PM #480 Last Edit: June 18, 2013, 15:25:47 PM by krakra
Har ingen tro på at grådighet(altså fokus på penger) har noe som helst med Finnes valg å gjøre. Det er da ingenting som peker mot det.

Ganske spesielt av "ekspertene" å uttale seg om Finnes valg før de aner hvor han ender opp. Som om Brann og TL er verdens beste sted å være, og at det er umulig at det finnes bedre utviklingsarenaer for ham.

storB

Quote from: Yngve on June 18, 2013, 15:11:17 PM
Quote from: storB on June 18, 2013, 15:06:43 PM
Han har altså hittil kun "snyltet" og ikke gitt noe tilbake.


Har han berre snylta og ikkje gjeve noko tilbake?

Han har vel, om eg ikkje tek heilt feil, 12 mål på 20-22 kampar. Det er då vitterleg noko gjeve tilbake.

Kva med Pusic då, som har 1 mål på 10-12 kampar.

Det er å snylta på klubben det.


Når du vrir på det jeg sier (hvorfor gjør du egentlig det?) så er jo ikke Pusic og Finne sammenlignbart selv om begge hever lønn av samme klubb. Ja jeg forventer mer lojalitet av nymarksgutten Finne en en omreisende østeriker som kom til klubben gratis og var ett "ferdig fotballprodukt", ergo det er en annen klubb en Brann som har flasket ham opp.


Dette med at han kun har snyltet og ikke gitt noe tilbake, en og en halv sesong i vannskorpen i første ellveren er ikke å tilbakebetale noe som helst. Han har jo fortsatt ikke etablert seg enda?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:21:41 PM
Ganske spesielt av "ekspertene" å uttale seg om Finnes valg før de aner hvor han ender opp.


Ja, disse "ekspertene" (som blandt andre tidligere fotballproffer) har svært dårlig kompetanse/forståelse i slike spørsmål. Forumhelter derimot..  ::)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on June 18, 2013, 15:30:52 PM
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:21:41 PM
Ganske spesielt av "ekspertene" å uttale seg om Finnes valg før de aner hvor han ender opp.


Ja, disse "ekspertene" (som blandt andre tidligere fotballproffer) har svært dårlig kompetanse/forståelse i slike spørsmål. Forumhelter derimot..  ::)
De aner jo ikke hvor han ender, eller hva slags tilbud og opplegg han vil få. Hvordan kan de slå fast hvorvidt det er smart eller ikke da? De får ha all den kompetansen og erfaringen de bare vil. Før vi vet hva Finne velger istedenfor Brann er det umulig å si om det er smart av ham eller ikke.

Hva hvis Arsenal henter ham som satsingsspiller f.eks.? Vil man da si det er et dumt valg å ikke spille for Brann istedenfor?

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 18, 2013, 06:18:33 AM
Skarsfjord hinter om at det kan bli mye benkesliting på Finne i tiden som kommer fordi klubben nå må tenke fremover og fokusere på utviklingen av de spillerne som har lyst til å bli i klubben.


Godt nytt fra Skars til en forandring. Hvor står dette?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on June 18, 2013, 15:11:17 PM
Quote from: storB on June 18, 2013, 15:06:43 PM
Han har altså hittil kun "snyltet" og ikke gitt noe tilbake.


Har han berre snylta og ikkje gjeve noko tilbake?

Han har vel, om eg ikkje tek heilt feil, 12 mål på 20-22 kampar. Det er då vitterleg noko gjeve tilbake.

Kva med Pusic då, som har 1 mål på 10-12 kampar.

Det er å snylta på klubben det.


Tull å ta med cupen på en sånn liste. Da kan du like godt ta med det han har putta i 2.div.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2013, 15:40:23 PM
Quote from: Nixon on June 18, 2013, 06:18:33 AM
Skarsfjord hinter om at det kan bli mye benkesliting på Finne i tiden som kommer fordi klubben nå må tenke fremover og fokusere på utviklingen av de spillerne som har lyst til å bli i klubben.


Godt nytt fra Skars til en forandring. Hvor står dette?


I dagens BA.

Ellers synes jeg også at vi skal forvente mer lojalitet fra en lokal spiller som har blitt god i Brann. Selvsagt ikke for alltid, men jeg syns han bør skrive en god kontrakt med klubben i 17-18- årsalderen dersom han får tilbud om det. Noe Finne nå har fått flere ganger.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: storB on June 18, 2013, 15:29:00 PM
Quote from: Yngve on June 18, 2013, 15:11:17 PM
Quote from: storB on June 18, 2013, 15:06:43 PM
Han har altså hittil kun "snyltet" og ikke gitt noe tilbake.


Har han berre snylta og ikkje gjeve noko tilbake?

Han har vel, om eg ikkje tek heilt feil, 12 mål på 20-22 kampar. Det er då vitterleg noko gjeve tilbake.

Kva med Pusic då, som har 1 mål på 10-12 kampar.

Det er å snylta på klubben det.


Når du vrir på det jeg sier (hvorfor gjør du egentlig det?) så er jo ikke Pusic og Finne sammenlignbart selv om begge hever lønn av samme klubb. Ja jeg forventer mer lojalitet av nymarksgutten Finne en en omreisende østeriker som kom til klubben gratis og var ett "ferdig fotballprodukt", ergo det er en annen klubb en Brann som har flasket ham opp.


Det er akkurat det. Lojaliteten skal selvsagt være mye sterkere for Finne enn for Pusic, Zsolt eller hvilken som helst annen omreisende utlending.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:31:49 PM
Quote from: storB on June 18, 2013, 15:30:52 PM
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:21:41 PM
Ganske spesielt av "ekspertene" å uttale seg om Finnes valg før de aner hvor han ender opp.


Ja, disse "ekspertene" (som blandt andre tidligere fotballproffer) har svært dårlig kompetanse/forståelse i slike spørsmål. Forumhelter derimot..  ::)
De aner jo ikke hvor han ender, eller hva slags tilbud og opplegg han vil få. Hvordan kan de slå fast hvorvidt det er smart eller ikke da? De får ha all den kompetansen og erfaringen de bare vil. Før vi vet hva Finne velger istedenfor Brann er det umulig å si om det er smart av ham eller ikke.

Hva hvis Arsenal henter ham som satsingsspiller f.eks.? Vil man da si det er et dumt valg å ikke spille for Brann istedenfor?


Ja. Nåløyet er sinnsykt mye trangere der, og kamparenaen er dårligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

June 18, 2013, 15:50:49 PM #489 Last Edit: June 18, 2013, 15:52:57 PM by storB
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:31:49 PM
Quote from: storB on June 18, 2013, 15:30:52 PM
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:21:41 PM
Ganske spesielt av "ekspertene" å uttale seg om Finnes valg før de aner hvor han ender opp.


Ja, disse "ekspertene" (som blandt andre tidligere fotballproffer) har svært dårlig kompetanse/forståelse i slike spørsmål. Forumhelter derimot..  ::)
De aner jo ikke hvor han ender, eller hva slags tilbud og opplegg han vil få. Hvordan kan de slå fast hvorvidt det er smart eller ikke da? De får ha all den kompetansen og erfaringen de bare vil. Før vi vet hva Finne velger istedenfor Brann er det umulig å si om det er smart av ham eller ikke.

Hva hvis Arsenal henter ham som satsingsspiller f.eks.? Vil man da si det er et dumt valg å ikke spille for Brann istedenfor?


Disse "ekspertene" vet at storklubber i europa er kyniske i det å handle inn lovende talenter over en lav sko, i håp om at en av de skal klare nåløyet og samtidig bli å regne som en egenprodusert spiller.

I slike situasjoner så poengterer disse "ekspertene" (som ikke har peiling) at det er viktig å ikke dra for tidlig ut, altså i det minste etablere seg i førsteelveren. Nå har vi eksempler på begge tilfeller, altså spillere som har prestert bra etter å ha reist utenlands veldig tidlig i karrieren og spillere som har lidd åpenbart av å ha dratt for tidlig ut.

"Ekspertene" mener jo at en har større mulighet for å lykkes i utlandet slik som i tilfelle semb berge og strandberg, altså at en har erfaring. Men dette går jo kun på dette med argumentet om nye utfordringer.

Ett annet poeng i situasjonen er jo dette med lokal tilhørighet, dette med å gi noe tilbake til de som har vært med å utvikle deg slik at flere kan dra nytte av de samme mulighetene.

NB edith; Vil Arsenal ha en spiller så har de råd til å betale x miller for ham også, er jo tross alt ett milliard foretak. Da er det kjipt å slippe Finne på utdanningskompensasjon...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2013, 15:47:57 PM
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:31:49 PM
Quote from: storB on June 18, 2013, 15:30:52 PM
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:21:41 PM
Ganske spesielt av "ekspertene" å uttale seg om Finnes valg før de aner hvor han ender opp.


Ja, disse "ekspertene" (som blandt andre tidligere fotballproffer) har svært dårlig kompetanse/forståelse i slike spørsmål. Forumhelter derimot..  ::)
De aner jo ikke hvor han ender, eller hva slags tilbud og opplegg han vil få. Hvordan kan de slå fast hvorvidt det er smart eller ikke da? De får ha all den kompetansen og erfaringen de bare vil. Før vi vet hva Finne velger istedenfor Brann er det umulig å si om det er smart av ham eller ikke.

Hva hvis Arsenal henter ham som satsingsspiller f.eks.? Vil man da si det er et dumt valg å ikke spille for Brann istedenfor?


Ja. Nåløyet er sinnsykt mye trangere der, og kamparenaen er dårligere.
Nåløyet er trangere ja, men de som ikke slår igjennom går jo til klubber som er større enn de vi pleier å selge spillere til. Håvard Nordtveit spilte vel ikke en eneste obligatorisk kamp for Arsenal, men gikk likevel til Bundesligaen. Om kamparenaen er noe særlig lavere er jo diskutabelt, Eikrem var ikke enig i det. Treningshverdagen er derimot fra en helt annen verden.

storB

Eikrem og Solksjær the manager har jo ingen egeninteresse av å snakke ned egne prestasjoner i england ved å si at reservene er dårligere enn tippeligaen. Men det får bli en annen diskusjon
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on June 18, 2013, 15:50:49 PM
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:31:49 PM
Quote from: storB on June 18, 2013, 15:30:52 PM
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:21:41 PM
Ganske spesielt av "ekspertene" å uttale seg om Finnes valg før de aner hvor han ender opp.


Ja, disse "ekspertene" (som blandt andre tidligere fotballproffer) har svært dårlig kompetanse/forståelse i slike spørsmål. Forumhelter derimot..  ::)
De aner jo ikke hvor han ender, eller hva slags tilbud og opplegg han vil få. Hvordan kan de slå fast hvorvidt det er smart eller ikke da? De får ha all den kompetansen og erfaringen de bare vil. Før vi vet hva Finne velger istedenfor Brann er det umulig å si om det er smart av ham eller ikke.

Hva hvis Arsenal henter ham som satsingsspiller f.eks.? Vil man da si det er et dumt valg å ikke spille for Brann istedenfor?


Disse "ekspertene" vet at storklubber i europa er kyniske i det å handle inn lovende talenter over en lav sko, i håp om at en av de skal klare nåløyet og samtidig bli å regne som en egenprodusert spiller.

I slike situasjoner så poengterer disse "ekspertene" (som ikke har peiling) at det er viktig å ikke dra for tidlig ut, altså i det minste etablere seg i førsteelveren. Nå har vi eksempler på begge tilfeller, altså spillere som har prestert bra etter å ha reist utenlands veldig tidlig i karrieren og spillere som har lidd åpenbart av å ha dratt for tidlig ut.

"Ekspertene" mener jo at en har større mulighet for å lykkes i utlandet slik som i tilfelle semb berge og strandberg, altså at en har erfaring. Men dette går jo kun på dette med argumentet om nye utfordringer.

Ett annet poeng i situasjonen er jo dette med lokal tilhørighet, dette med å gi noe tilbake til de som har vært med å utvikle deg slik at flere kan dra nytte av de samme mulighetene.
Det vet man jo ikke før man vet hva slags tilbud han får, og hvor han går. F.eks. var Birkelund en av veldig få utlendinger i St Etienne og åpenbart ikke en som ble hentet over en lav sko. Etter kort tid fikk han trene med a-laget og var aktuell for kamp. Selv om han ikke har fått spille for a-laget vet jeg ikke om det var så dumt av ham å dra ut. Hvis Finne får et tilbud om å være en av satsingspillerne hos en klubb som er kjent for godt talentarbeid vet jeg ikke om ekspertene vil stå for at valget er så dumt for hans del.

At "ekspertene" ikke har peiling må du nesten stå for selv. Men de aner ikke hva slags opplegg Finne får. De vet ikke Finne selv ennå. Da har man ikke grunnlag for å si hvor dumt eller smart det er.

Det er da nok eksempler på spillere som har sagt nei til store klubber i utlandet i sin ungdom og ikke blitt noe særlig. Erlend Hanstveit hadde jo tilbud for United, sa nei og ble aldri mer enn en bra TL-spiller og ordinær belgisk spiller. For eksempel. Finnes sikkert eksempler på spillere det har gått enda verre med.

Finne etterlater seg jo minst et halvt årsbudsjett for utviklingsavdelingen hvis han drar. Han drar ikke for knapper og glansbilder. Skarsfjord og resten av a-laget kan jeg ikke se at han skylder noe særlig. Han har jo også vært en av profilene og sikkert bidratt til at både sponsorer og investorer har valgt å sponse talentarbeidet til Brann.

storB

Ekspertene har peiling, #internett/edb/sarkasme.

Du sier bye bye og tusen takk for god innsats. Veldig fint at du stikker for glansbilder, Brann har jo vist seg tidligere å være særdeles vanskelige når spillere under kontrakt blir bydd på av utenlandske klubber.

Jeg derimot har ett problem med argumentasjon såvell som selve handlingen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Viktigst for meg er at det er feil valg. Både for Finne og Brann. Det irriterer meg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

thomasf

Har overhodet ingen problemer med å forstå at han vil ut og prøve seg. For det første. Har han noensinne sagt at han er for god for tippeligaen, eller er dette bare en slutning for folk tar.
Folk vil ut og prøve seg i andre bedre og mer proffe ligaer enn den norske. Helt fair det, og ganske så naturlig også. Om han spiller eller ikke er vel hovedpoenget. (han spiller jo ikke mye i Brann heller så...)  Han er mest sannsynlig i et proffere miljø, tjener mer penger og føler en økt motivasjon til å virkelig gi alt. Sjansene for at han utvikler seg mer enn han ville gjort i Brann, er vel ganske så store egentlig.

Klaus_Brann


Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:51:45 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2013, 15:47:57 PM
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:31:49 PM
Quote from: storB on June 18, 2013, 15:30:52 PM
Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:21:41 PM
Ganske spesielt av "ekspertene" å uttale seg om Finnes valg før de aner hvor han ender opp.


Ja, disse "ekspertene" (som blandt andre tidligere fotballproffer) har svært dårlig kompetanse/forståelse i slike spørsmål. Forumhelter derimot..  ::)
De aner jo ikke hvor han ender, eller hva slags tilbud og opplegg han vil få. Hvordan kan de slå fast hvorvidt det er smart eller ikke da? De får ha all den kompetansen og erfaringen de bare vil. Før vi vet hva Finne velger istedenfor Brann er det umulig å si om det er smart av ham eller ikke.

Hva hvis Arsenal henter ham som satsingsspiller f.eks.? Vil man da si det er et dumt valg å ikke spille for Brann istedenfor?


Ja. Nåløyet er sinnsykt mye trangere der, og kamparenaen er dårligere.
Nåløyet er trangere ja, men de som ikke slår igjennom går jo til klubber som er større enn de vi pleier å selge spillere til. Håvard Nordtveit spilte vel ikke en eneste obligatorisk kamp for Arsenal, men gikk likevel til Bundesligaen. Om kamparenaen er noe særlig lavere er jo diskutabelt, Eikrem var ikke enig i det. Treningshverdagen er derimot fra en helt annen verden.


Hvis du tror alle som er i Arsenal eller andre store lag går til store klubber uansett, tror jeg du trenger en realitetssjekk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Nixon

Vi får lage et banner til neste hjemmekamp:
Du må ikke FINNE på å reise!

Det vil nok gjøre susen!:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on June 18, 2013, 15:57:55 PMHan har jo også vært en av profilene og sikkert bidratt til at både sponsorer og investorer har valgt å sponse talentarbeidet til Brann.


Tror du at det blir lettere eller vanskeligere å få de til å bli med videre etter dette?
Rød makt på Hansa

Go Up