• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Northside on June 15, 2013, 15:43:56 PM
Quote from: krakra on June 15, 2013, 15:27:35 PM
Samme som med Zsolt?
Jeg har flere ganger argumentert for at spillere som sier at de vil forlate Brann skal havne bak i køen. Men det må være likt for alle. Når Zsolts avgjørelse om å stikke ikke påvirker hans posisjon bør det samme gjelde Finne, selv om han er ung og lokal.


Hvordan kan du sammenligne Zsolt med Finne?
Zsolt ble hentet til Brann som en etablert spiller. Han jobbet for den lønnen han fikk i klubben, i tillegg er han ikke i nærheten av å være en lokal unggutt.
Finne har fått hele utdanningen sin sponset av Brann, men stikker før den er tilbakebetalt. Ser du ikke en liten forskjell her???

Jeg er derimot enig i at spillere som ikke forlenger kontrakten på generelt grunnlag bør nedprioriteres.
Vet ikke hva Finne tjener, men han snudde kampen mot RBK, startet snuoperasjonen mot Sandnes Ulf og slo hull på byllen mot AaFK. Han har gjort en innsats han og. Ikke hans skyld at han ikle har fått flere sjanser. Zsolt har tjent over to millioner og hatt nærmesr ubegrenset tillitt til tross for at han aldri har levertt helt som forventet.

krakra

Quote from: Nixon on June 15, 2013, 15:47:15 PM
Quote from: krakra on June 15, 2013, 15:27:35 PM
Quote from: Nixon on June 15, 2013, 15:25:05 PM
Men hva gjør Brann dersom han sier endelig nei nå, men blir ut sesongen? Skal han behandles likt eller skal han stille bakerst?
Samme som med Zsolt?
Jeg har flere ganger argumentert for at spillere som sier at de vil forlate Brann skal havne bak i køen. Men det må være likt for alle. Når Zsolts avgjørelse om å stikke ikke påvirker hans posisjon bør det samme gjelde Finne, selv om han er ung og lokal.


Nå var situasjonen til Zsolt litt spesiell siden vi hadde to midtstoppere skadet. Hadde alle vært frisk hadde det kanskje blitt gjort annerledes. Og en annen forskjell er at han sier selv at han hadde forlenget dersom han ikke hadde blitt solgt i sommer. Om det stemmer er selvsagt ikke godt å si.

Men ellers enig at folk må behandles likt.
Joda, men da er jo han og Finne i samme situasjon frem til vinduet åpner.

Klaus_Brann

Quote from: GKH on June 15, 2013, 14:47:32 PM


Nei, pokker heller. Brann skal måtte sitte og vente på at han skal se på hva han kan bli tilbudt i utlandet, før han kanskje er så snill og fortsetter i Brann?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6711258.ece

"Skal de bruke tid på utvikle en 18-åring som uansett forsvinner, eller skal de heller bruke andre spillere som kanskje er bedre på nåværende tidspunkt, men som ikke har et like stort potensial?"

Hvem er bedre da? Pusic? Glemmesak.

Sånn jeg ser det så vil ikke Finne bli fordi han føler han får en bedre utvikling under en annen trener. Jeg tror ikke han vil forlate Brann, men Skarsfjord, og det forstår jeg godt.

"Han er et kjempetalent og vil helt sikkert utvikle seg bra i en utenlandsk klubb også, men jeg mener at han har bedre av å forsette utviklingen sin her i Brann"

Det er det jeg tror er hele problemet her, Finne tror selv at han ikke får den samme utviklingen i Brann som han kan få i en annen klubb under en annen trener. Hadde Brann hatt en trener som er flink å utvikle talenter så er jeg sikker på Finne ville blitt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Illojalt. Hentet inn under Branns mangemillioners talentarbeid, fått trenerfasiliteter og oppfølging de fleste bare kan drømme om, men stikker som bosman etter latterlig kort kontrakt og lar sin håndtlanger skryte over at Brann vil tjene meir på ham enn på Austin.

Fordi Austin er jo målestokken på ein god handel. Jækla idiotuttalelse...
Er så forbasket lei av det her, å heie på en skokk med drittunger.
Gå av.

Spelaren

Quote from: roaldinho on June 15, 2013, 16:08:03 PM
Det er det jeg tror er hele problemet her, Finne tror selv at han ikke får den samme utviklingen i Brann som han kan få i en annen klubb under en annen trener. Hadde Brann hatt en trener som er flink å utvikle talenter så er jeg sikker på Finne ville blitt.


Finne har da vitterlig utviklet seg, og en kan likegodt snu hele den reglen på hodet: Hadde han vist å sette pris på mangemillionerssluket denne talentsatsingen vår er hadde han signert lengre kontrakt. Brann har aldri vist seg vanskelige å slippe folk ut dersom de presterer godt.
Gå av.

roaldinho

Quote from: Spelaren on June 15, 2013, 16:10:26 PM
Quote from: roaldinho on June 15, 2013, 16:08:03 PM
Det er det jeg tror er hele problemet her, Finne tror selv at han ikke får den samme utviklingen i Brann som han kan få i en annen klubb under en annen trener. Hadde Brann hatt en trener som er flink å utvikle talenter så er jeg sikker på Finne ville blitt.


Finne har da vitterlig utviklet seg, og en kan likegodt snu hele den reglen på hodet: Hadde han vist å sette pris på mangemillionerssluket denne talentsatsingen vår er hadde han signert lengre kontrakt. Brann har aldri vist seg vanskelige å slippe folk ut dersom de presterer godt.


Det har han så absolutt, men han føler vel at han får en bedre utvikling under en annen trener. Jeg vet selvsagt ikke det, men det er eneste jeg kan komme på. For hadde han følt han hadde fått en god nok utvikling  i Brann så hadde han blitt, tror jeg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Ricky

Avventer hvilke klubber som er interessert i å signere Finne. Hvis han signerer for Feyenoord eller Udinese eller noe, så hadde vel vi alle valgt det samme.

Går han til NEC Nijmegen eller AGF Aarhus, så blir jeg skuffet.

Spelaren

Quote from: roaldinho on June 15, 2013, 16:14:49 PM
Quote from: Spelaren on June 15, 2013, 16:10:26 PM
Quote from: roaldinho on June 15, 2013, 16:08:03 PM
Det er det jeg tror er hele problemet her, Finne tror selv at han ikke får den samme utviklingen i Brann som han kan få i en annen klubb under en annen trener. Hadde Brann hatt en trener som er flink å utvikle talenter så er jeg sikker på Finne ville blitt.


Finne har da vitterlig utviklet seg, og en kan likegodt snu hele den reglen på hodet: Hadde han vist å sette pris på mangemillionerssluket denne talentsatsingen vår er hadde han signert lengre kontrakt. Brann har aldri vist seg vanskelige å slippe folk ut dersom de presterer godt.


Det har han så absolutt, men han føler vel at han får en bedre utvikling under en annen trener. Jeg vet selvsagt ikke det, men det er eneste jeg kan komme på. For hadde han følt han hadde fått en god nok utvikling  i Brann så hadde han blitt, tror jeg.


Jaja, anyway.
Brann bør vel snart forstå at denne akademileken me holder på med begynner å råtne på rot. Me kan åpenbart ikkje utvikle for gode spelarar, for då dukker det utenlandske beilere opp og skal hive de inn blandt 30-40 andre talenter i håp om at éin skal bli den neste store. Igjen sitter me med nok penger til å kjøpe gress til femmeterne.
Gå av.

krakra

June 15, 2013, 16:25:37 PM #359 Last Edit: June 15, 2013, 16:31:56 PM by krakra

dudo

Uansett ble det gjort en for dårlig jobb med kontraktsarbeidet i fjor, og den før det (om han hadde kontrakt før det).
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Finne et jo uansett den spissen som er bakerst i prioritetskøen, han kan vel ikke falle lenger ned på den rangstigen uansett. Synes uansett vi bør behandle han som før. Det er ikke ideelt å havne på feil kant med finne, da kan vi se lenge etter en stadionretur for ham. Dessuten tror jeg ikke det har noe hensikt å bruke situasjonen til å skremme de andre talentene til å bli i klubben ifh til profflivet i utlandet.

Henki

Dette er dårlig av Finne. Enhver ung spiller som en klubb har brukt mye resurser på å utvikle, bør være mer lojal mot klubben sin. Han er 18 år gammel og burde ha blitt i Brann i hvert fall et par år til.

Benken resten av sesongen.
Ballen skal fremover!

Northside

June 15, 2013, 16:40:24 PM #363 Last Edit: June 15, 2013, 16:43:07 PM by Northside
Quote from: roaldinho on June 15, 2013, 16:14:49 PM
Det har han så absolutt, men han føler vel at han får en bedre utvikling under en annen trener. Jeg vet selvsagt ikke det, men det er eneste jeg kan komme på. For hadde han følt han hadde fått en god nok utvikling  i Brann så hadde han blitt, tror jeg.


Spesiell påstand at spilleren ville fått bedre utvikling under en annen trener. Dette feltet er vel det Skarsfjord er best kjent for, det å kunne utvikle enkeltspillere.
I tillegg er Brann den klubben som har fått desidert flest lokale unge spillere opp i Tippeligaen den siste tiden.

Hvor mye spilletid krever folk at ungdommen skal få for å kunne utvikle seg?
Tror noen at det finner andre klubber som slipper ut alt av ungdom på banen fordi "de må få utvikle seg?"

krakra

Alt av ungdom? Når en ungdom er bedre enn sin etablerte konkurrent bør han spille. Det er en grei tommelfingerregel. Hadde man gjort det i Brann hadde vi startet med endel ungdom, men langtifra bare ungdom.

Northside

Quote from: krakra on June 15, 2013, 16:42:22 PM
Alt av ungdom? Når en ungdom er bedre enn sin etablerte konkurrent bør han spille. Det er en grei tommelfingerregel. Hadde man gjort det i Brann hadde vi startet med endel ungdom, men langtifra bare ungdom.


Er du faren til Finne?

Har du sett noen Brann 2 kamper siste årene? Av det jeg har sett, inkludert spilleminutter for A-laget, så har ikke akkurat Finne overprestert de siste årene.
Nå den siste tiden er han begynt å bli god og gjerne på høyde med konkurrerende spillere, samtidig har da virkelig Brann begynt å gi fyren mer og mer spilletid?!

Det er ikke slik at Finne har vært super god siden han var 10år kun fordi han flakset inn 2 raske mål mot RBK.

krakra

Finne var veldig god for andrelaget i fjor, han bøttet inn mål, men var også delaktig i det offensive spillet utover det,  og han var konstant målfarlig da han kom inn for Brann i fjor. Selv om han bare fikk 145 minutter scoret han tre mål, og kom til farlige sjanser i hvert innhopp.

I år har han konkurrert med to spisser som ikke scoret. Kommet til målsjanser i hvert innhopp, men ikke vært like dødelig effektiv som i fjor. Likevel er han en måljeger som brude fått sjansen når konkurrentene spilte dårlig. Når han omsider fikk sjansen fra start spilte han en god kamp og scoret. Så ble han vraket til neste kamp.

Han flakset ikke inn to mål mot RBK. Det var typiske Finne-mål, selv om Ojo skal ha mye av æren for mål nummer to.

roaldinho

Quote from: Northside on June 15, 2013, 16:40:24 PM
Quote from: roaldinho on June 15, 2013, 16:14:49 PM
Det har han så absolutt, men han føler vel at han får en bedre utvikling under en annen trener. Jeg vet selvsagt ikke det, men det er eneste jeg kan komme på. For hadde han følt han hadde fått en god nok utvikling  i Brann så hadde han blitt, tror jeg.


Spesiell påstand at spilleren ville fått bedre utvikling under en annen trener. Dette feltet er vel det Skarsfjord er best kjent for, det å kunne utvikle enkeltspillere.
I tillegg er Brann den klubben som har fått desidert flest lokale unge spillere opp i Tippeligaen den siste tiden.

Hvor mye spilletid krever folk at ungdommen skal få for å kunne utvikle seg?
Tror noen at det finner andre klubber som slipper ut alt av ungdom på banen fordi "de må få utvikle seg?"


Jeg krever ikke annet enn at ungdommen får lik behandling som de etablerte. Finne burde f.eks vært foran i køen enn Pusic.  Jeg mener Finne bør få starte mot Haugesund og la Pusic sitte på benken.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

SK

Quote from: roaldinho on June 15, 2013, 16:55:41 PM
Quote from: Northside on June 15, 2013, 16:40:24 PM
Quote from: roaldinho on June 15, 2013, 16:14:49 PM
Det har han så absolutt, men han føler vel at han får en bedre utvikling under en annen trener. Jeg vet selvsagt ikke det, men det er eneste jeg kan komme på. For hadde han følt han hadde fått en god nok utvikling  i Brann så hadde han blitt, tror jeg.


Spesiell påstand at spilleren ville fått bedre utvikling under en annen trener. Dette feltet er vel det Skarsfjord er best kjent for, det å kunne utvikle enkeltspillere.
I tillegg er Brann den klubben som har fått desidert flest lokale unge spillere opp i Tippeligaen den siste tiden.

Hvor mye spilletid krever folk at ungdommen skal få for å kunne utvikle seg?
Tror noen at det finner andre klubber som slipper ut alt av ungdom på banen fordi "de må få utvikle seg?"


Jeg krever ikke annet enn at ungdommen får lik behandling som de etablerte. Finne burde f.eks vært foran i køen enn Pusic.  Jeg mener Finne bør få starte mot Haugesund og la Pusic sitte på benken.


Hvis du krever lik behandling bør vel Finne benkes, da Pusic var bedre enn Finne mot Sarpsborg.

krakra

Eller så kan man starte med samme spissparet som mot Sarpsborg og vrake Huseklepp?

Ellers ble jo Finne vraket og Pusic fikk fornyet tillitt da Finne var klart best mot AaFK. Så "lik behanding" hadde jo vært å vrake Pusic til fordel for Finne mot FKH.

SK

June 15, 2013, 17:04:03 PM #370 Last Edit: June 15, 2013, 17:06:19 PM by SK
Quote from: krakra on June 15, 2013, 17:02:41 PM
Eller så kan man starte med samme spissparet som mot Sarpsborg og vrake Huseklepp?

Ellers ble jo Finne vraket og Pusic fikk fornyet tillitt da Finne var klart best mot AaFK. Så "lik behanding" hadde jo vært å vrake Pusic til fordel for Finne mot FKH.


Vi kan starte med Finne og Pusic på topp, og Huseklepp på kanten.

Jeg synes ikke Finne burde blitt vraket etter Aafk-kampen, men grunnen til det var jo rent taktiske årsaker. På samme måte som Demir settes ut av laget i hver bortekamp, selv om han spiller OK hjemme.

krakra

Huseklepp burde heller ikke være trygg i førsteelveren.

Xminator

Uforståelig og naivt av Finne. 5 år til og panikken for karriere kunne vert forståelig.

krakra

5 år til og sjansene for en særlig utenlandskarriere kunne vært ødelagt.

Christian

Sørgelige greier dette. Lite lojalt og lite tålmodig av Finne. Absolutt verdt å sette spørsmålstegn med verdien av dyr talentsatsing.

No er han ikkje vekk helt enda, men det går vel den veien. Lillejord er nok veldig klar for det. Han har kommet på kant med Brann etter Mjelde-saken og har ganske sikkert en viktig finger med i dette spillet. Hadde det no vært snakk om en konkret tilbud fra en attraktiv klubb, men dette er bare trist.

At dette skal være Skarsfjords feil kjøper eg ikkje. Han har gitt unge spillere sjansen. Finne kunne gjerne fått litt mer, men så ekstremt god har han heller ikkje vært. Utenlands går han nok mot enda mer benketid.

Ellers er det direkte svakt fotballfaglig å sammenligne Pusic og Finne direkte. De er vidt forskjellige spisstyper og er gode på forskjellige områder og bidrar svært forskjellig på laget. Det er ikkje så enkelt som "hvem er best". Best på hva?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 15, 2013, 17:26:04 PM
5 år til og sjansene for en særlig utenlandskarriere kunne vært ødelagt.


Han hadde selvsagt ikke blitt i 5 år til hvis han ikke hadde fått spille fast, da hadde det vært noe annet om han ble et par år til og ikke fikk "nok" spilletid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Neida, svarte bare X jeg. Men uansett når Finne hadde valgt å forlate Brann for utlandet ved kontraktsslutt hadde han blitt stemplet som en sviker, selv om han hadde fått like lite spilletid de kommende årene.

ostraume

Lillejord skryter jo av Brann her. Skal vi ta det for god fisk så har spilletid ingenting med saken å gjøre. Min spådom:  Hadde Finne spilt 12X90 minutter i år så ville han fortsatt stukket.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on June 15, 2013, 17:49:52 PM. Min spådom:  Hadde Finne spilt 12X90 minutter i år så ville han fortsatt stukket.
Legg ned hele klubben!

StuckedPaaOstlandet

Han har ambisjoner om å få max utav potensialet sitt, det får han ikke i Brann uansett hvor mye han får spille, vi har blitt flink på talentutvikling men ligger fortsatt langt bak større ligaer. Men tror han hadde blitt til han var rundt 20 år uten at det hadde skadet noe skikkelig om han følte han fikk spille nok. Han burde gå til en klubb som er god på talenter og der han ikke er langt fra å få spille, ellers tror jeg han driter seg ut.

Spelaren

Tilfellet Mushaga Bakenga:

- Han er 19 år og har spilt fire kamper fra start. Har vært i en lokal klubb og fått utdanning, går over til Rosenborg og får utdanning uten at det koster han noen ting. Og så leser jeg i avisa at vedkommende skal stå på vent, og ikke skrive under for Rosenborg fordi tida jobber for det. Jeg er sjokkert over at han møter klubben slik, sier Hansen.

Spilleren selv forstår at Hansen reagerer.

- Selvfølgelig, jeg har vært her i mange år og får tillit på A-laget og det setter jeg stor pris på, sier Mushaga Bakenga til TV 2 Sporten, og understreker at han trives utmerket i RBK.

Les også: Bakenga vrakes mot VIF

Bjørn Hansen mener Bakenga forplikter å skrive under for Rosenborg, men frykter 18-åringen som mange andre unge spillere lar seg friste av agenter og penger.

- Lojaliteten er blåst bort. Her er det klubber - ikke bare Rosenborg - men hjemmeklubber som får frem spillere, og så ved første anledning vurderer de å flytte på seg, tordner Hansen.


Enden på visen? Han signerte ny kontrakt, etter sigende etter massive mengder kritikk, spelte bra og blei solgt for over 20 millioner.
Gå av.

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on June 15, 2013, 17:54:09 PM
Quote from: ostraume on June 15, 2013, 17:49:52 PM. Min spådom:  Hadde Finne spilt 12X90 minutter i år så ville han fortsatt stukket.


Det kalles kontrafaktisk historie. Og det er verken nytt eller revolusjonerende, ei heller her på forumet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on June 15, 2013, 18:22:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 15, 2013, 17:54:09 PM
Quote from: ostraume on June 15, 2013, 17:49:52 PM. Min spådom:  Hadde Finne spilt 12X90 minutter i år så ville han fortsatt stukket.


Det kalles kontrafaktisk historie. Og det er verken nytt eller revolusjonerende, ei heller her på forumet.


Man kan ikke spå om fortid. Spå er noe man gjør om fremtid.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Det er bare å benke fyren. Snørrunge.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Quote from: Spelaren on June 15, 2013, 18:22:05 PM
Tilfellet Mushaga Bakenga:

- Han er 19 år og har spilt fire kamper fra start. Har vært i en lokal klubb og fått utdanning, går over til Rosenborg og får utdanning uten at det koster han noen ting. Og så leser jeg i avisa at vedkommende skal stå på vent, og ikke skrive under for Rosenborg fordi tida jobber for det. Jeg er sjokkert over at han møter klubben slik, sier Hansen.

Spilleren selv forstår at Hansen reagerer.

- Selvfølgelig, jeg har vært her i mange år og får tillit på A-laget og det setter jeg stor pris på, sier Mushaga Bakenga til TV 2 Sporten, og understreker at han trives utmerket i RBK.

Les også: Bakenga vrakes mot VIF

Bjørn Hansen mener Bakenga forplikter å skrive under for Rosenborg, men frykter 18-åringen som mange andre unge spillere lar seg friste av agenter og penger.

- Lojaliteten er blåst bort. Her er det klubber - ikke bare Rosenborg - men hjemmeklubber som får frem spillere, og så ved første anledning vurderer de å flytte på seg, tordner Hansen.


Enden på visen? Han signerte ny kontrakt, etter sigende etter massive mengder kritikk, spelte bra og blei solgt for over 20 millioner.


Som supportarar av SK Brann må me ikkje late som om dette er greitt av Finne. Som vist over her med Bakenga, kan eit press medføre at spelaren tenkjer seg om. Eg trur det er viktig at me legg det presset på også lokale talent - at kontrakten skal forlengast for ein som har nytt godt av det ressurskrevjande talentarbeidet til Brann, bør vera ei sjølvfølgje. Finne hadde ikkje vore der han er i dag utan Brann!

krakra

Og som supporter av SK Brann kan en ikke late som det bare er svikefulle Finne som er problemet og at det ikke er noe grunn til at et talent ikke skal velge Brann foran utlandet. Vi har veeldig mye å gå på, og at kan ikke bare sette alt på at spillerne er lojale og forlenger av kjærlighet til Brann.

tsrqpo

Quote from: krakra on June 15, 2013, 19:06:12 PM
Og som supporter av SK Brann kan en ikke late som det bare er svikefulle Finne som er problemet og at det ikke er noe grunn til at et talent ikke skal velge Brann foran utlandet. Vi har veeldig mye å gå på, og at kan ikke bare sette alt på at spillerne er lojale og forlenger av kjærlighet til Brann.


Hva mener du brann har gjort galt i denne saken?
Lillejord selv sier di ikke har noe å utsette på Brann. Han får spilletid, mer og mer. Han har etter sigende fått et godt kontraktstilbud. Hva mer kan en gjøre?


krakra

Jeg mener at han har spilt mindre enn han burde. Generelt mener jeg at Brann er for dårlige på talentarbeidet etter at talentene har forlatt utviklingsavdelingen, at treneren ikke er god nok, at vi spiller kjip fotball og er blitt en ekstremt defensiv klubb. Alt dette er nok med på å skremme vekk talenter.

Når Brann har Norges kanskje beste utviklingsavdeling bør vi ta sikte på å være blant de beste på det samme også på a-lagsnivå. Det vil si at vi utvikler enere fra de store talentene, og er en klubb som de største talentene i Norge ønsker å gå til. Uavhengig av hvor de kommer fra. De største talentene bryr seg ikke om Brann har gitt spilletid til 10 eller 15 talenter de siste årene. De ser på hva som skjer med de største talentene. Mulighetene for å etablere seg i en førsteelver, spillestil, trenerens evner i spillerutviklingen og klubbens evne til å utvikle spillere og selge dem videre.

I dag ligger vi et godt stykke bak klubber som Molde, Godset og RBK på dette. Litt bak Viking og VIF også. Vi får frem mange talenter, flere får prøve seg, men vi har ikke klart å gjøre enere av dem. Ingen i U21-EM, ingen på landslaget, ingen solgt til større klubber. Så får vi håpe at noen klarer å gjøre seg gjeldende på nye U21 og komme seg til en grei klubb utenlands. Når talentene ser at Brann er en klubb hvor man kan utvikle seg og ta steget til gode europeiske klubber fra vil det være enklere å holde på de største talentene i Norge.

tsrqpo


bernu

Finne kommer til å bli bedre bare av å slippe Skarsfjord som trener.
HANSA - Z

Northside

Quote from: krakra on June 15, 2013, 19:06:12 PM
Og som supporter av SK Brann kan en ikke late som det bare er svikefulle Finne som er problemet og at det ikke er noe grunn til at et talent ikke skal velge Brann foran utlandet. Vi har veeldig mye å gå på, og at kan ikke bare sette alt på at spillerne er lojale og forlenger av kjærlighet til Brann.


Alt er ikke som det skal i klubben, det stemmer. Men i dette tilfellet er det ikke klubben som er problemet.


krakra

Jo, det er jo ikke et problem i klubben hvis vi ikke klarer å gjøre det fristende for et talent som Finne å bli. Vi hadde ikke hatt sjans på å hente et talent som Finne hvis han ikke hadde vært lokal, fordi vi er ikke gode nok på spillerutviklingen på a-lagsnivå.

Hvis du tror dette handler om penger for Finne tror jeg du bommer. Gutten er jævlig ambisiøs. Tydeligvis for ambisiøs for Brann.

Hatleking

Og illojal. Spesielt når klubben har brukt så mykje ressursar på å få han fram dit han er i dag.

Nixon

Quote from: krakra on June 15, 2013, 21:31:57 PMGutten er jævlig ambisiøs.


I motsetning til de som har litt mer tålmodighet og blir noen år til? Jeg tror kanskje at spillere som Larsen, Haugen og Barmen ville protestert på at Finne er mer ambisiøs enn de selv.
Rød makt på Hansa

haak

Utrolig skuffende. Godt mulig at gutten burda fått mer spilletid, men han er kun 18 år.
Litt lite ydmyk i forhold til de muligheter han faktisk får som 18 åring, og sånn sett er
det kanskje ikke så overraskende.

krakra

Quote from: Nixon on June 15, 2013, 21:58:39 PM
Quote from: krakra on June 15, 2013, 21:31:57 PMGutten er jævlig ambisiøs.


I motsetning til de som har litt mer tålmodighet og blir noen år til? Jeg tror kanskje at spillere som Larsen, Haugen og Barmen ville protestert på at Finne er mer ambisiøs enn de selv.
Virkelig? Barmen som i fjor(?) uttalte en ambisjon om å være fast på laget om 5-6 år?

Nixon

Har han virkelig sagt det? Virker rart, men greit, noen har bedre tid enn andre. De to andre har neppe samme innstilling.

Men jeg tror fortsatt at det blir for enkelt å bare sette ambisiøs-merkelappen på denne saken. Akkurat som det blir feil å bare snakke om penger.
Rød makt på Hansa

Christian

Han er altså så ambisiøs at han ikkje har tid til å gi klubben han har vokst fram i noen av sine unge år? Guttedrømmen om å spille på Branns A-lag blekner fort når agentene maler fargerike bilder av det store utland...

Her er det bare å kjøre på med banner i neste hjemmekamp:
"Våre hjerter står i Brann. Hva med deg, Bård?"

Gulløl

June 15, 2013, 23:49:00 PM #398 Last Edit: June 16, 2013, 00:08:44 AM by Gulløl
Bård Finne sitt hjerte har vel aldri banket spesielt for Brann har jeg inntrykk av. Han er vel en innbarket Nymark-gutt der det store var å slå den store fienden Brann i oppveksten. I motsetning til Erik Huseklepp med fast plass på Stadion i mange år før han ble spiller selv, og der det lyser av han at han er glad i Brann.

For Bård Finne er det kun drømmen om fotball-karriere i utlandet som teller nå, han driter i at Brann har brukt mye ressurser og penger på han. Vedder en skillingsbolle på at han innen maks 3 år er tilbake i Bergen med halen mellom bena etter en haug med B-kamper og timer på reservebenken en eller annen plass ute i Europa. Ikke sikkert Brann har plass i stallen til han da, vi får se.

Nå hadde han mulighet til å ta eliteserienivået og var i ferd med å etablere seg fast på Brann og kunne tatt det mer gradvis med den tryggheten en har med venner og familie rundt seg som ung gutt. Mange som har opplevd at fotballhverdagen kan være tøff og brutal ute i Europa i så ung alder, med nådeløs konkurranse og endeløse timer alene i en leilighet i en by der en kjenner få. Men greit nok jeg skal være den første til å applaudere om jeg tar feil og han slår til der ute og blir en stor goalgetter i en mye større klubb og bedre liga. Brann har vel allerede begynt å se etter en erstatter til å få inn før serien starter igjen om et par uker. Søderlund kanskje for investorpenger, eller billigløsningen Azar Karadas ? Norfjordingen har ihvertfall hjertet i Brann, ingen tvil om det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann_ruler

Benken neste. Vi er ikke medalje kandidat. La noen som ønsker å spille i brann få spille tid. Sayanaro. Finne kunne vært helt. Knapt nok en parantes i Bergensfotballen nå...

Trist, men klubben større en en guttunge med stort ego og dårlige rådgivere.

Go Up