• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Quote from: Lasaron on May 27, 2013, 08:27:24 AM
Om Finne klart er en av Branns to beste spillere skal han spille uansett kontraktsforhold. Mot Sarpsborg var Finne og Pusic jevngode, og han konkurrerer jo delvis mot Larsen og Huseklepp også. Alle disse tre har lengre kontrakter enn Finne. I så måte bør snart Finne prioriteres bakerst av disse hvis de blir sett på som jevngode.
Jeg håper inderlig Finne har signert før sommerpausen er over. En lang kontrakt.
Jevngod? Vanskelig å ta deg seriøst med slike utsagn. Finne spilte ganske middels, men scoret et flott mål. Pusic var involvert i det meste vi skape og jobbet i tillegg hard gjennom hele kampen. Karakter 4 på Finne og 6 på Pusic.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Det er karakter 6 til Finne. Han gjør det han skal og scorer ett flott mål.

krakra

May 27, 2013, 11:19:49 AM #202 Last Edit: May 27, 2013, 11:21:37 AM by krakra
Finne er den desidert mest målfarlige spissen vi har i dag og bør spille fast. Han var ikke all verdens i går, fordi vi spilte dårlig og fikk ikke ballen så mye inn i boksen. Dårlige arbeidsvilkår. Men han fikk en sjanse og det var alt han trengte. Derfor bør han også starte borte, hvor vi sliter med mål. For selv om han vil være svak i store deler av kampen når vi ikke kommer oss frem så er han livsfarlig når vi først får ballen inn i boksen. Så får Larsen, Pusic og Huse konkurrere om plassen ved siden av ham. Pusic var tilbake der han startet i går, med mye bra jobbing og kjempen, men varierende kvalitet på innvolveringene. Pluss for scoring fra øverste hylle.

Ser ikke bortifra at Finne forlenger, men det blir neppe noen voldsomt langt kontrakt.

Hatleking

Quote from: krakra on May 27, 2013, 11:19:49 AM
Finne er den desidert mest målfarlige spissen vi har i dag og bør spille fast. Han var ikke all verdens i går, fordi vi spilte dårlig og fikk ikke ballen så mye inn i boksen. Dårlige arbeidsvilkår. Men han fikk en sjanse og det var alt han trengte. Derfor bør han også starte borte, hvor vi sliter med mål. For selv om han vil være svak i store deler av kampen når vi ikke kommer oss frem så er han livsfarlig når vi først får ballen inn i boksen. Så får Larsen, Pusic og Huse konkurrere om plassen ved siden av ham. Pusic var tilbake der han startet i går, med mye bra jobbing og kjempen, men varierende kvalitet på innvolveringene. Pluss for scoring fra øverste hylle.

Ser ikke bortifra at Finne forlenger, men det blir neppe noen voldsomt langt kontrakt.


Som han sa - han var òg dårleg. Det er ingen grunn til å prøve å fråta han ansvar for at me spelte dårleg - det gjer ikkje han sjølv heller. Eg er einig i at han er den største målsniken og har absolutt gjort seg bra fortent til speletid. Men han er ikkje noko soleklårt førsteval enno og vil nok inngå i rulleringa.

Nixon

http://fotball.bt.no/kommentar/tore_strand/article281392.ece

BT og Tore Strand mener at Finne bør bli i Brann.

For sin egen utviklings skyld bør Bård Finne takke ja til en ny kontrakt og fortsette i Brann.
Rød makt på Hansa

Xminator

Finne må selvsagt tåle å starte kamper på benken. Han er ikke på Berisha-nivå, så ærlig må han være med seg selv.

krakra

Jeg mener han er der Berisha var i fjor. Berisha hadde vel heller ikke vært på Berishanivå uten spilletid.

Nixon

Quote from: krakra on May 27, 2013, 17:13:50 PMJeg mener han er der Berisha var i fjor.


Nå er jeg ikke den som har sett flest Viking-kamper. Men mitt inntrykk er at Finne er fullt på høyde, om ikke bedre, når det gjelder å posisjonere seg og sette ballen i mål. Målet i går var jo i så måte fantastisk. Det var ingen luke der, men han skrudde ballen rundt ett par spillere og i mål likevel. Men han kom jo ellers på ingen måte til sin rett i går fordi Brann var dårlige, og her hadde nok Berisha kunne gjort mer på egenhånd siden han etter min mening hadde et større register å spille på. Så Finne ligger nok et lite hakk bak totalt sett.

Men Berisha var god nok til å bli solgt til en god klubb i utlandet. Så Finne er mer enn god nok til å få rikelig med spilletid resten av sesongen.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on May 27, 2013, 17:56:43 PM
Quote from: krakra on May 27, 2013, 17:13:50 PMJeg mener han er der Berisha var i fjor.


Nå er jeg ikke den som har sett flest Viking-kamper. Men mitt inntrykk er at Finne er fullt på høyde, om ikke bedre, når det gjelder å posisjonere seg og sette ballen i mål. Målet i går var jo i så måte fantastisk. Det var ingen luke der, men han skrudde ballen rundt ett par spillere og i mål likevel. Men han kom jo ellers på ingen måte til sin rett i går fordi Brann var dårlige, og her hadde nok Berisha kunne gjort mer på egenhånd siden han etter min mening hadde et større register å spille på. Så Finne ligger nok et lite hakk bak totalt sett.

Men Berisha var god nok til å bli solgt til en god klubb i utlandet. Så Finne er mer enn god nok til å få rikelig med spilletid resten av sesongen.


Her blander du vel mellom Valon og Veton..

Nixon

Rød makt på Hansa

ostraume

Om han går til en annen norsk klubb så har vi i alle fall fått en sviker av stort format. Kontrakt!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Tidligere beiler Molde er vel ikke aktuell lenger, kan risikere å måtte spille i Adeccoligaen og i tillegg bo i en kjedelig småby  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on May 27, 2013, 10:57:05 AM
Om han ikke har skrevet kontrakt før 15. juli, så skal Brann hente en spiller som vil spille for Brann og plassere Finne på benken igjen.


Helt enig. Som Nixon og sier så bør ikke spilletid være en bekymring lenger, og da bør de klare å få ut fingeren snart. Eneste grunnen han nå har til å sitte på gjerdet er interesse fra andre klubber.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kjell249 on May 27, 2013, 10:58:22 AM
Quote from: Lasaron on May 27, 2013, 08:27:24 AM
Om Finne klart er en av Branns to beste spillere skal han spille uansett kontraktsforhold. Mot Sarpsborg var Finne og Pusic jevngode, og han konkurrerer jo delvis mot Larsen og Huseklepp også. Alle disse tre har lengre kontrakter enn Finne. I så måte bør snart Finne prioriteres bakerst av disse hvis de blir sett på som jevngode.
Jeg håper inderlig Finne har signert før sommerpausen er over. En lang kontrakt.
Jevngod? Vanskelig å ta deg seriøst med slike utsagn. Finne spilte ganske middels, men scoret et flott mål. Pusic var involvert i det meste vi skape og jobbet i tillegg hard gjennom hele kampen. Karakter 4 på Finne og 6 på Pusic.


Ja, han fikk ikke til noe særlig annet enn scoringen, men han jobber bra, og vil alltid komme til store sjanser med plasseringsevnen hans.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Jeg kan leve med en spiss som er relativt anonym gjennom kampen, så lenge han scorer et mål. Ihvertfall når han er 18 år gammel ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: dudo on May 27, 2013, 21:56:42 PM
Jeg kan leve med en spiss som er relativt anonym gjennom kampen, så lenge han scorer et mål. Ihvertfall når han er 18 år gammel ...
Jeg husker vi vant seriegull med en slik spiss.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 27, 2013, 21:56:42 PM
Jeg kan leve med en spiss som er relativt anonym gjennom kampen, så lenge han scorer et mål. Ihvertfall når han er 18 år gammel ...


Selvsagt. Han har et helt ok scoringssnitt;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: krakra on May 27, 2013, 21:57:58 PM
Quote from: dudo on May 27, 2013, 21:56:42 PM
Jeg kan leve med en spiss som er relativt anonym gjennom kampen, så lenge han scorer et mål. Ihvertfall når han er 18 år gammel ...
Jeg husker vi vant seriegull med en slik spiss.
Ganske stor forskjell på TH og Finne. Finne er avhengig av at vi har mye trøkk rundt motstander boksen, TH var en ekstrem bakromsspiller.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Da må vi sørge for at det blir trøkk rundt boksen. Finne kommer neppe til å få gjennomløpninger fra midten som sine signaturscoringer, men om vi snakker om bakrom fra 20 meter og innover (dvs Brann står høyt), så er det ingen grunn til at han skal være dårligere enn Helstad. Vi har andre spillere som kan ta gjennomløpene på den tidlige ballen, men Huseklepp blir neppe noensinne like god å avslutte som Helstad.

Jeg skjønner fortsatt ikke denne redselen for å skrive under for Brann. Han kommer til å få en god del spilletid under Skarsfjord. Kanskje Lillejord er redd for at Skarsfjord får sparken?

Veien til karriere for Finne bør være i Brann. Han vil få spille mer og mer om han er skadefri og holder formen. Da vil også U21 og A-landslag komme nærmere. Men Finne bør ha is nok i magen til å se 5 år frem i tid med Brann. Bli en av spillerene Brann skal bygge laget rundt i 2015. Få seg noen E-cupkamper og en tur med A-landslaget. Da er han klar for større klubber og Brann vil få igjen penger for den innsatsen man legger i talentsatsingen.

Torvanger

Finne har mye av det Solskjær hadde som sitt varemerke, nemlig det å skyte før keeper får lest utgangen av skuddet. Han planlegger hurtig på forhånd hvor han skal skyte, før ballen når foten. Solskjær var 22 da han slo gjennom, min spådom er at Finne allerede er moden for større oppgaver enn TL. Men at han bør holde seg i Brann noen år til er sikkert ikke dumt, for da vil han få den spilletiden han trenger. TL holder uansett et høyere nivå enn rekrutt i England, Tyskland, Spania og Italia.

brann89

Håper virkelig at Finne signere enn 3 eller 5 års kontrakt. Vist det er usikkerhet om spilletid, så får han sikkert presset inn en garanti for spilletid. Han kan også få en utkjøpsklausul, som gjør at når en klubb virkelig er intressert i ham, kjøper han ut fra kontrakten. Er Brann i hjerte til denne gutten, så signere han nok til slutt.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Verken spilletid- eller utkjøpsklausuler er lov i Norge.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Det er nok mye som kan avtales muntlig, uten at man får det ned på papir. Gentlemans agreement som det heter. (som ikke RBH har god erfaring med)

tsrqpo

Quote from: dudo on May 28, 2013, 12:29:36 PM
Verken spilletid- eller utkjøpsklausuler er lov i Norge.


Sikkert bakdeler og fordeler med dette forbudet, men eg ser for meg at det hadde vert lettere å få Finne til å signere om det hadde vert mulig med slike klausuler.
Det er lov i f.eks Tyskland, er det kun NFF som har fått en ide?

dudo

Det er lov i flere andre land, ja. Om det er et særnorsk tilfelle eller ikke vet jeg ikke, jeg vet bare at det ikke er lov.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Quote from: dudo on May 28, 2013, 12:29:36 PM
Verken spilletid- eller utkjøpsklausuler er lov i Norge.


Kva var det Huse hadde da? Var det berre gentelman avtale?
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Noe sånt, ja. Kombinert av at man ikke prøver å stå i veien for folk. Om noe, så skal de iallefall ha skryt for å innse at spillere vil ta steg videre fra Brann. Riktig personalebehandling.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Quote from: brann89 on May 28, 2013, 11:48:33 AM
Håper virkelig at Finne signere enn 3 eller 5 års kontrakt.


Men ikkje 4 år?
Saludar a los monos!

Xminator

3 år, og en avtale om progresjon i lønn i forhold til prestasjoner mot at Finne forplikter seg til å forhandle om forlengelse hvert år.

brann89

Quote from: pidre on May 28, 2013, 16:33:27 PM
Quote from: brann89 on May 28, 2013, 11:48:33 AM
Håper virkelig at Finne signere enn 3 eller 5 års kontrakt.


Men ikkje 4 år?


Det også
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

tsrqpo

Quote from: Xminator on May 28, 2013, 16:57:42 PM
3 år, og en avtale om progresjon i lønn i forhold til prestasjoner mot at Finne forplikter seg til å forhandle om forlengelse hvert år.

Sindre32

Quote from: pidre on May 28, 2013, 16:33:27 PM
Quote from: brann89 on May 28, 2013, 11:48:33 AM
Håper virkelig at Finne signere enn 3 eller 5 års kontrakt.


Men ikkje 4 år?


Jeg vil ha en 1- eller 4-års kontrakt.

Sindre32

Quote from: tsrqpo on May 28, 2013, 17:43:19 PM
Quote from: Xminator on May 28, 2013, 16:57:42 PM
3 år, og en avtale om progresjon i lønn i forhold til prestasjoner mot at Finne forplikter seg til å forhandle om forlengelse hvert år.


Det er han nok allerede villig til. Forhandlinger blir det.

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Han er et større talent. Både Barmen og Larsen tok seg betenkningstid før de forlenget sine kontrakter. Syns man skal vente å se hva Finne gjør før man slakter handlingene hans. Han vraket tross alt bedre klubber for oss ved forrige korsvei.

Falkman

Quote from: krakra on May 28, 2013, 18:53:23 PM
Han er et større talent. Både Barmen og Larsen tok seg betenkningstid før de forlenget sine kontrakter. Syns man skal vente å se hva Finne gjør før man slakter handlingene hans. Han vraket tross alt bedre klubber for oss ved forrige korsvei.


enig i at skylden skal komme tiltalte tilgode inntil det motsatte er bevist... men jeg skjønner ikke hvorfor han har sånn hastverk. hvis han er et så stort talent som du påstår, hvilket jeg langt på vei også er enig i, havner han jo garantert i en bra utenlandsk klubb før eller senere uansett. og med mindre han ditcher oss for en liga som ikke er noe særlig bedre enn eliteserien, er det jo ikke realistisk at han får vesentlig mer spilletid enn det han etter alt og dømme kommer til å få her, heller. for så fantastisk god er han ikke.



StuckedPaaOstlandet

Bedre trenere, bedre fasiliteter, bedre spillestil som gir mer utvikling, bedre lønn og lettere å gå til en skikkelig god klubb om han kommer fra en ok klubb i en bedre liga enn den norske er vel det som taler for at han stikker. Får han spille mye her tror jeg han blir, da vil han ikke tjene noe på å spille mindre i en større liga.

Jrgn

Synes hele situasjonen minner om når Huseklepp var avventende med å signere og Stabæk var på flørteren. Håper det ender godt, som det gjorde med Huseklepp-situasjonen.

Lasaron

Begynner vi på an igjen om en måneds tid, og Finne fortsatt ikke har forlenget, risikerer han å miste popularitet blant fansen. Det kan gi et psykisk utslag i dårligere spill for en så ung mann. Han bør signere ganske fort.
Tren på langskudd

Xminator

Quote from: tsrqpo on May 28, 2013, 17:43:19 PM
Quote from: Xminator on May 28, 2013, 16:57:42 PM
3 år, og en avtale om progresjon i lønn i forhold til prestasjoner mot at Finne forplikter seg til å forhandle om forlengelse hvert år.


Det er verdt mye. Det er en lojalitetsklausul. Det gir Brann muligheten til å selge to år før kontrakten går ut og ikke med kniven på bosman-strupen. Det gir også Finne en trygghet i at han vil være sikret en progresjon i lønn ut fra nivå og økonomisk temperatur i norsk fotball. Og om treneren etter Skarsfjord benker ham så er han aldri mer enn 3 år fra å kunne reise.

En 5-årskontrakt er flott for Brann, mindre flott for spillerene.

Tom C

Nå er det vel ikke mange eksempler på at Brann har tviholdt på spillere som har vært aktuelle for  utenlandske klubber av et visst format. Brann har vel heller ligget på den andre enden av skalaen, der alt man trenger for å komme seg ut av kontrakten med Brann er litt hjemlengsel el.l.
Aldri mer Obos....

Xminator

Nei, jeg er enig, det er så lite som tyder på at det blir noe problem for Finne.
Brann har tradisjonelt vert raske med å gi spillere som utvikler seg bedre betingelser.
Brann har heller ikke tviholdt på spillere som vil bort.
Brann har normalt vert en klubb der spillere kommer i søkelyset for A-landslag (der Sogndal er en U-21 klubb) og europeiske klubber.
Nå som man har talenter som er gode nok, så blir de brukt.

Det som har manglet er stabil deltakelse i E-cup og dermed ett enda bedre utstillingsvindu for spillere med ambisjoner. I den kategorien er ikke Finne enda. Han kan godt vente 5 år uten å få panikken for at det blir for sent. Huseklepp var jo relativt sent i gang, og det påvirket nok hvordan han forholdt seg til kontrakter. Finne er sannsynligvis der Huseklepp var i 2007, og det er 5 år til han er like gammel. Skadene holdt jo Huse-klepp tilbake ett par sesonger, men jeg mener det er 5 sesonger til Finne skal få den helt store panikken.

Slik jeg ser det er den største eksterne trusselen for Finne IKKE Skarsfjord, men at Skarsfjord får sparken. Det er ikke sikkert han blir satset på av en ny trener på det nivået forumet ønsker å hente trener fra. Det gjelder i stor grad mange av talentene. De har nå jobbet seg opp en goodwill hos Skarsfjord, men er samtidig i det sjiktet av stallen som treneren kan ønske å endre på.

storB

Finne er pt IKKE på Huseklepp 2007 nivå, den saken er veldig grei..:)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Nei, han er nok et lite stykke bak. Samtidig vil han neppe vente i fem år før han vil ut.

Ellers enig med X i at en ny topptrener med forhåpentligvis friske penger kan være dårlig nytt for en del av talentene.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: storB on May 29, 2013, 10:58:43 AM
Finne er pt IKKE på Huseklepp 2007 nivå, den saken er veldig grei..:)


Nei, men saken minner, det er jeg helt enig i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Nixon on May 29, 2013, 11:09:09 AM
Nei, han er nok et lite stykke bak. Samtidig vil han neppe vente i fem år før han vil ut.

Ellers enig med X i at en ny topptrener med forhåpentligvis friske penger kan være dårlig nytt for en del av talentene.
Da gjelder det å ha en sterk leder som sier klart ifra at talentarbeidet ikke skal ofres for trenerens kortsiktige ambisjoner, og at talentarbeidet er en viktig del av jobbbeskrivelsen hans. I forarbeidet før en treneransettelse bør man også være opptatt av å finne en trener som kan sy inn ungdomssatsing i arbeidet sitt. Tre topptrenere i TL som er gode på dette er Solskjær, Deila og Jonsson. For de to første er det en viktig del av profilen. Og nei, ingen av dem satser _kun_ på unggutter.

Jose Arrogantio

Er Solskjær så veldig god på talentsatsing da? De fleste unge spillerne som har fått spilletid under ham er vel spillere som ikke er lokale og blitt hentet inn utenfra.

dragn

Quote from: Jose Arrogantio on May 29, 2013, 11:32:45 AM
Er Solskjær så veldig god på talentsatsing da? De fleste unge spillerne som har fått spilletid under ham er vel spillere som ikke er lokale og blitt hentet inn utenfra.


Talentsatsing er vel et subjektivt uttrykk, jeg mener så lenge du satser på de unge talentfulle, så er du god på talentsatsing, uansett hudfarge eller dialekt.

Det fleste talentene i Godset er jo innhentet fra andre steder!

Solskjær har vel egentlig ikke skapt så mange TL-spillere som ikke allerede har vært etablert, med unntak av kanskje Linnes, Tripic (I den grad han er "etablert"), Eckpo, noen flere? Det er vel omtrentlig på det nivået vi sjøl ligger på..


Jose Arrogantio

Quote from: dragn on May 29, 2013, 14:12:33 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 29, 2013, 11:32:45 AM
Er Solskjær så veldig god på talentsatsing da? De fleste unge spillerne som har fått spilletid under ham er vel spillere som ikke er lokale og blitt hentet inn utenfra.


Talentsatsing er vel et subjektivt uttrykk, jeg mener så lenge du satser på de unge talentfulle, så er du god på talentsatsing, uansett hudfarge eller dialekt.

Det fleste talentene i Godset er jo innhentet fra andre steder!

Solskjær har vel egentlig ikke skapt så mange TL-spillere som ikke allerede har vært etablert, med unntak av kanskje Linnes, Tripic (I den grad han er "etablert"), Eckpo, noen flere? Det er vel omtrentlig på det nivået vi sjøl ligger på..




Er dette jeg mener. Deila har hentet ungdom annetstedsfra, men det har stort sett ikke vært etablerte spillere. Solskjær har stort sett brukt og hentet etablerte spillere.

dragn

June 15, 2013, 13:20:50 PM #249 Last Edit: June 15, 2013, 13:24:13 PM by dragn

Go Up