• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Rosenborg, Lørdag 4. Mai kl 18:00 - Eliteserien

Started by RepublikkenBergen, April 22, 2024, 16:33:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

RepublikkenBergen

Neste hjemmekamp er Rosenborg.. Et lag som har løftet seg i de siste kampene.. Vant borte mot Haugesund sist..

Brann bør kunne spille god fotball mot rbk som neppe vil parkere bussen..
Er ikke mange billetter igjen etter de åpnet for salg i formiddag. Frydenbø er utsolgt.. 15.000 solgte melder Brann.

Seier nr 3 på rad for Brann hjemme?

Forøvrig så stenges E39 sørgående mellom Bergen og Åsane hele denne helgen....

Erlend

En motstander som bør passe oss bra, prøver Ã¥ spille fotball men uten Ã¥ fÃ¥ det helt til.  De har fÃ¥tt VELDIG godt betalt sÃ¥ langt i Ã¥r med noen tamme kamper der de har vunnet ved Ã¥ klinke den i  krysset fra 30 meter eller fÃ¥ forært to mÃ¥l mot Haugesund sist men skapt veldig lite selv i Ã¥pent spill.  Skal bli spennende Ã¥ se hvordan de hÃ¥ndterer B/G nÃ¥ i helgen, det blir nok en kamp vi kan se pÃ¥ og lære mye av.

Jeg har i hvert fall troen pÃ¥ seier her.  Kornvig og FHM fra start med trøkk og energi og overkjøre RBK sin midtbane som er rimelig blottet for de to tingene

opplett

Quote from: Erlend on April 22, 2024, 16:43:35 PMEn motstander som bør passe oss bra, prøver Ã¥ spille fotball men uten Ã¥ fÃ¥ det helt til.  De har fÃ¥tt VELDIG godt betalt sÃ¥ langt i Ã¥r med noen tamme kamper der de har vunnet ved Ã¥ klinke den i  krysset fra 30 meter eller fÃ¥ forært to mÃ¥l mot Haugesund sist men skapt veldig lite selv i Ã¥pent spill.  Skal bli spennende Ã¥ se hvordan de hÃ¥ndterer B/G nÃ¥ i helgen, det blir nok en kamp vi kan se pÃ¥ og lære mye av.

Jeg har i hvert fall troen pÃ¥ seier her.  Kornvig og FHM fra start med trøkk og energi og overkjøre RBK sin midtbane som er rimelig blottet for de to tingene

Skulle man trodd RBK-Twitter så er den nye svenskens fotball Guds gave til menneskeheten. Blitt sveiseblinde hele gjengen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Burde vel kommet en KFUM kamp tråd først siden den kampen er en uke tidligere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Mini sammenligner den nye treneren med å vinne i lotto.

Må si, liker ikke at RBK har fått en god start.

Nå venter BG, Brann og Molde. Får håper BG ryster de skikkelig.
Saludar a los monos!

Superjack

Quote from: pidre on April 24, 2024, 15:23:28 PMMini sammenligner den nye treneren med å vinne i lotto.

Må si, liker ikke at RBK har fått en god start.

Nå venter BG, Brann og Molde. Får håper BG ryster de skikkelig.

Det spørs jo hvordan man ser på Brann sine muligheter i toppen av serien.

Om Glimt er uoverkommelig med tanke på et
mulig seriegull, så kanskje ja. Men er Glimt overvinnelige kan jo en seier til RBK være bra for Brann, gitt at Brann er laget som skal ta 1. plass til slutt.

Kanskje greit om RBK klarer å ta poeng mot både Glimt og Molde, så
lenge Brann gruser RBK?
Brannsupporter.

Churchill

...we shall never surrender.

Corran

Quote from: Superjack on April 25, 2024, 16:31:27 PM
Quote from: pidre on April 24, 2024, 15:23:28 PMMini sammenligner den nye treneren med å vinne i lotto.

Må si, liker ikke at RBK har fått en god start.

Nå venter BG, Brann og Molde. Får håper BG ryster de skikkelig.

Det spørs jo hvordan man ser på Brann sine muligheter i toppen av serien.

Om Glimt er uoverkommelig med tanke på et
mulig seriegull, så kanskje ja. Men er Glimt overvinnelige kan jo en seier til RBK være bra for Brann, gitt at Brann er laget som skal ta 1. plass til slutt.

Kanskje greit om RBK klarer å ta poeng mot både Glimt og Molde, så
lenge Brann gruser RBK?
Ikkje la trønderne få for mye selvtillit da kan de bli farlige utover sesongen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Quote from: Superjack on April 25, 2024, 16:31:27 PM
Quote from: pidre on April 24, 2024, 15:23:28 PMMini sammenligner den nye treneren med å vinne i lotto.

Må si, liker ikke at RBK har fått en god start.

Nå venter BG, Brann og Molde. Får håper BG ryster de skikkelig.

Det spørs jo hvordan man ser på Brann sine muligheter i toppen av serien.

Om Glimt er uoverkommelig med tanke på et
mulig seriegull, så kanskje ja. Men er Glimt overvinnelige kan jo en seier til RBK være bra for Brann, gitt at Brann er laget som skal ta 1. plass til slutt.

Kanskje greit om RBK klarer å ta poeng mot både Glimt og Molde, så
lenge Brann gruser RBK?

Tja, men det er ikke realistisk at vi klarer Ã¥ ta flere poeng enn BG. Derimot er det mye mer trolig at vi kommer til Ã¥ kjempe med RBK om en plass i Europa for 25 sesongen. SÃ¥ derfor - hÃ¥per BG grundig nedsabler RBK, og som bonus for oss, kommer da denne Ole Sæter og co godt nedjekket til Bergen.   
Saludar a los monos!

pidre

Denne Ole Sæter har eg forresten sans for - kul fyr. Litt som Northug.
Saludar a los monos!

Christian

Quote from: pidre on April 26, 2024, 08:41:55 AMDenne Ole Sæter har eg forresten sans for - kul fyr. Litt som Northug.
Northug kul fyr? Fyren som fyllekjører, kræsjer bilen og lar kompisen sin ta støyten? Jaja...

Lasaron

Kul i media, da.

Altså, jeg tror jo vi ender på sjetteplass. Men om sesongen frem til nå har vært kladdete, og det viser seg at vi skjerper oss, da kan det bli gullkamp. Det viser jo resultatene mens det kladder.
Tren på langskudd

Gulløl

Mulig det er noe i den trønderske ordliste som passer pÃ¥ Northug og Sæter. Fritt valg  ;)

Toillkuk - en skøyer eller idiot, kommer an på tonefallet
Spainnhøvv/Superkålhøvv - idiot
Blængdall - en som skryter uten å ha grunn til det
Brækkækkel - en som er så ekkel at man blir kvalm og spyr
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Quote from: Christian on April 26, 2024, 08:52:27 AM
Quote from: pidre on April 26, 2024, 08:41:55 AMDenne Ole Sæter har eg forresten sans for - kul fyr. Litt som Northug.
Northug kul fyr? Fyren som fyllekjører, kræsjer bilen og lar kompisen sin ta støyten? Jaja...
Herregud mann, kanskje du skal lese det som ble skrevet en gang til, pust, ta deg en bolle,  tenk, forstÃ¥.
Saludar a los monos!

Dickens

Quote from: pidre on April 26, 2024, 08:41:55 AMDenne Ole Sæter har eg forresten sans for - kul fyr. Litt som Northug.

En Northug fra Temu.


Christian

Quote from: pidre on April 26, 2024, 09:29:02 AM
Quote from: Christian on April 26, 2024, 08:52:27 AM
Quote from: pidre on April 26, 2024, 08:41:55 AMDenne Ole Sæter har eg forresten sans for - kul fyr. Litt som Northug.
Northug kul fyr? Fyren som fyllekjører, kræsjer bilen og lar kompisen sin ta støyten? Jaja...
Herregud mann, kanskje du skal lese det som ble skrevet en gang til, pust, ta deg en bolle,  tenk, forstÃ¥.
Om det hele var ironi og du mener begge to er ganske teit, kan eg bare beklage. Om det er noe annet eg ikkje forstår, får du nesten hjelpe meg.


pidre

Quote from: Dickens on April 26, 2024, 20:19:47 PM
Quote from: pidre on April 26, 2024, 09:34:17 AMOle Sæter har nå forresten snakket ut om kuken.

https://www.nrk.no/trondelag/rbk-spiss-ole-saeter-snakker-ut-etter-_kukutspillet_-_-pr-radgiver-mener-rosenborg-kan-tjene-pa-det-1.16830715


Hvorfor skal vi bruke tid på en sånn fyr her inne!?
Det er nok fordi vi skal spille mot RBK, og denne Sæter spiller for RBK, og er toppscorer og toillkuk. Tenker det er derfor.
Saludar a los monos!

Kagain

Quote from: pidre on April 26, 2024, 20:48:17 PMDet er nok fordi vi skal spille mot RBK, og denne Sæter spiller for RBK, og er toppscorer og toillkuk. Tenker det er derfor.

Jeg vil påstå at det er godt poeng. Mannen er kanskje ikke noe å diskutere generelt, men om vi ser på det som en del av en diskusjon rundt en kamp så er det tangentielt relatert. Man kan jo til og med involvere ordspill som "Vi får håpe at Sønnen har dagen slik at denne Sæter kuker det til for RBK."

Lasaron

Tren på langskudd

pidre

Saludar a los monos!

Corran

Brann tar ikke noen ut av kampen Brann spiller sitt spill uansett
Elsker at vi har et lag som på godt og vondt spiller sitt spill uansett motstander
Er vi ikke god nok så er vi ikke god nok men vi satset og prøvde i alle fall
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Christian

Det var jo ved å presse høyt, Glimt fikk Sælnes til å gjøre feil. Ikke ulikt hva Brann driver med (på sitt beste). Heller ikke ulikt det vi har sett SHN slite med i år. Det er vel flere lag som har lykkes med å hindre han å ta særlig del i det oppbyggende spillet. Sånn sett har nok Glimt en god plan mot oss. Samtidig slet de selv når RBK sto høyt og presset.

Det blir nok en en jevn affære mot bartepakket, men har troen på at Brann er noen hakk bedre.

esp123

Syns Rosenborg ser veldig tamme ut. Banen preget kampen i går, gjorde det mer utfordrende for Glimt å spille sitt spill. Likevel hadde de full kontroll. Hadde ikke Rosenborg fått håndsrekningen fra Saggi så kunne det blitt stygt.

Det kommer etter at de fikk kjørt seg skikkelig mot Haugesund i kampen fø

De har slått Ham Kam og Sandefjord hjemme på potetåkeren. Og mot dumpekandidat Sandefjord så hadde de kun 40 prosent ball. De har sluppet til tosifret antall skudd i alle kampene. Mot relativt svak motstand.

Mulig de er på riktig vei, men for Brann mener jeg Rosenborg er mye bedre å møte nå enn for ett år siden. Jeg vil si vi er store favoritter og bør vinne denne greit.

vekkreist

Finne kommer til å bli savnet mot RBK

Hvem skal spille spiss om/når Heggebø må ut? Warming?

Dette blir en stor test, ref det som har blitt diskutert tidligere, hva skjer når Finne er ute......?

Gulløl

Dei som kommer nordfra bør planlegge godt på lørdag. Går ut fra at Brann også informerer billettkjøperne om dette til den utsolgte Rosenborg kampen.

Sørgående felt på E39 (mot Bergen) blir stengt helgen 3.- 6. mai.
https://www.vegvesen.no/vegprosjekter/prosjekt/tunnelervest/nyhetsarkiv/helgestenging-pa-e39/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: vekkreist on April 28, 2024, 18:25:31 PMFinne kommer til å bli savnet mot RBK

Hvem skal spille spiss om/når Heggebø må ut? Warming?

Dette blir en stor test, ref det som har blitt diskutert tidligere, hva skjer når Finne er ute......?

Jeg var overrasket over at Blomberg ble kjørt opp som spiss da Finne ble utvist, men det kan hende at det er en pekepinn på hva Horneland tenker? Jeg ville nok også hatt pakken til Warming der oppe. Sterk og kjapp og grei teknikk. Kan fort bli skummel det. Om Brann kjører Finne-stilen er det vel kanskje mulig at Castro får prøve seg. Regner det som usannsynlig at noen fra B-listen får sjansen.

Superjack

Hvordan reagerer Heggebø om Warming blir spiss fra start mot RBK?

Brannsupporter.

ACHTUNG

Kan det bli Mathisen, Warming og Heggebø i trioen fremme mot RBK?

ostraume

Quote from: Superjack on April 29, 2024, 21:46:04 PMHvordan reagerer Heggebø om Warming blir spiss fra start mot RBK?



I så fall er han jo i praksis ferdig i klubben. Blir svært overrasket om Horneland går for det uttaket.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Mitt lag:

Dyngen
Crone - Palle - Sery - Soltvedt
         FHM - SHN - Kartum
    Mathisen - Heggis - Warming


Kartum er mer offensiv enn Kornvig, og en bedre presspiller. Så lenge FHM spiller, så skaper han bedre balanse i midtbaneleddet. Ifjor høst lyktes vi godt i enkelte kamper med Horn Myhre dypere (for å hjelpe Heltne Nilsen), og Børsting høyere i banen. Kartum kan ta Børsting-rollen.

Dickens

Quote from: Superjack on April 29, 2024, 21:46:04 PMHvordan reagerer Heggebø om Warming blir spiss fra start mot RBK?



Da forsvinner han i sommer. 100%

Fusentast

Lenge siden jeg har meg til å møte Rosenborg. Frykter dessverre at RBK er litt på gang etter noen år med middelmådighet, og denne kampen synes jeg er litt ekkel. Ser for meg hoverende Henriksen og Sælnes etter en stygg Brann-smell.

Veldig spent pÃ¥ hvordan man løser spissrollen, men jeg tenker det mÃ¥ være Ã¥pning for Heggebø her. Jeg ville nok ha spilt med Heggebø pÃ¥ topp mot Levanger for Ã¥ spille han litt inn mot denne kampen. 
I don't think you can the rules!

Corran

Er vel ikke noe som tyder på at ikke Heggebø får sjansen fra start her?
Så er det opp til Heggebø å gripe muligheten og gjøre det veldig vanskelig for Hornis å ta ham ut av laget når Finne er tilbake.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

May 01, 2024, 19:36:24 PM #35 Last Edit: May 01, 2024, 19:51:26 PM by andreas1989
Er vel mye som sier seg selv mtp lørdagen. Soltvedt er ikke så veldig god om dagen og her kan han bli satt på prøve defensivt også. Uansett fin å kunne sette inn. Kornvig med sin fysikk blir vel foretrukket og Blomberg&Castro har spilt seg til en plass på benken.

Dyngeland
Crone-Pallesen-Jeff-Kristiansen
Konvig-SHN-Felix
Mathisen-Heggebø-Warming

Billy Elliott

Håper på;
Dynge
Crone - Japhet - Ruben - Sol
SHN
Kornvig - FHM
Mathisen - Heggebø - Warming

Frykter;
Samme lag som i dag (pga «relasjoner»...), med unntak av Heggebø for Finne. Eventuelt at Hornis finner på noe helt «crazy» for å unngå å måtte bruke Heggebø, som å sette Mathisen som spiss eller noe lignende.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

brannl

Har troen på Castro som indreløper ala det Børsting var. Litt lite kreativitet på midtbanen pdd. Hjelper ikke på at Ruben ikke spiller, lite kreativitet fra stopperplass også.

Pete05

Vil gjerne tilbake til fjoråret på midten med FHM - SHN - Kartum. Synes ikke Kornvig har overbevist nok. Og Kartum er ganske god lenger frem i banen og FHM balanserer mye bedre med SHN

Corran

Synes Kartum har vært svak hele tiden mens Kornivg har vært mer opp og ned
Eg ville gått for Kornvig og FHM
Ellers så er jo også SHN drit dårlig for tiden. Mister ballen mye og er veldig treg når han har ballen
Gjør også mange meget dårlige valg som i dag når det er perfekt avstand på frispark for Soltvedt så skal han ta det kjapt og bommer på gjennomspillet og utspark fra keeper.

SÃ¥ mye svakt for tiden.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Falkman

Quote from: Billy Elliott on May 01, 2024, 19:46:34 PMHåper på;
Dynge
Crone - Japhet - Ruben - Sol
SHN
Kornvig - FHM
Mathisen - Heggebø - Warming

Frykter;
Samme lag som i dag (pga «relasjoner»...), med unntak av Heggebø for Finne. Eventuelt at Hornis finner på noe helt «crazy» for å unngå å måtte bruke Heggebø, som å sette Mathisen som spiss eller noe lignende.

Kristiansen har jo vært skamdÃ¥rlig som stopper denne sesongen.   hvis han plutselig  skulle finne tilbake  til formen  for ett Ã¥r siden  er  han jo et  opplagt valg, men jeg  sliter veldig med Ã¥ se at de skal skje.

Corran

Enig ang Ruben. Han var skam dårlig som stopper når han spilte

Håper også på Mathisen og Warming på kantene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Ruben var ikke veldig god som stopper tidlig i sesongen, det stemmer, men laget lider såpass i den offensive frispillingen mot lavtliggende lag at jeg heller mot å prøve han der igjen likevel. La han få spille sammen med Japhet igjen, og la oss prøve å komme tilbake til noe av det som gjorde at vi klarte å spille ut lave blokker tidligere - nemlig to stoppere som kan spille av/gå forbi ledd.

Med Palle som den ene stopperen blir pasningsspillet vÃ¥rt fryktelig stakkato fra side til side, uten noe særlig balltempo eller  gjennombruddskraft.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg ønsker meg en raskest mulig backlinje. Med to stoppere som både har fart og evne til offensive fremstøt. Videre er Japhet bedre som høyre stopper enn som venstre. Og Ruben i form er bedre som venstre stopper enn Japhet. Ruben er dog ikke i form, men jeg aner en stigende kurs.

Ut med Palle.

Dessuten ut med Kornvig. Det går for treigt. Castro går det også for treigt med. Han får ikke til å være god på de tingene han var god på før.

Sol må spille, selv om han er for treig. Men la Kvale komme inn de siste 15 minuttene eller noe. Han må fases inn.

Dyngeland
Crone - Japhet - Ruben - Sol
Ulriken - Sønnen - Felix
Blomberg - Heggebø - Warming

Tren på langskudd

pidre

Vi har forhåpentligvis nådd et bunnivå når det gjelder utnyttelse av offensiv dødball - så her er det mye å hente. Ellers bør vi opp et knepp på det meste, så skal dette gå greit.

Warming drive å løper hodeløst omkring, vil ikke ha han fra start. Vil heller ikke ha Ulrik som indreløper, der han ikke får brukt sine styrker. Kartum er på oppadstigende, og Kornvik kan hvile. Vi trenger Castro som kan prikke innlegg til Heggebø, og luftstyrken til Palle mer enn farten til Juben. Vil gjerne se innhopp fra Hellan.

Dyngeland
Crone-Pallesen-Japhet-Sol
Felix-Sønnen-Kartum
Ulrik-Heggebø-Castro



 
Saludar a los monos!

Dickens

Ikke ofte Rosenborg har 5 i odds. Kan bli lettjente penger.

Erlend

Jeg kan ta en for laget og satse noen hundrelapper så er vi sikret at Rosenborg ikke vinner i hvert fall

Lasaron

Dagens kamp er viktigere enn vanlig viktig. På tross av flausen på onsdag, bys det opp til fest. Sol, varme, lørdagskamp kl seks, masse øl og cider. Vinner vi denne, med et deilig gjenkjennende Brann, da kan vi bli "ustoppelig." Taper vi, da må noe begynne å gjøres annerledes. Da skal vi være fornøyd om vi får den sjetteplassen jeg tippet.
Tren på langskudd

Finfin respons

Hvem vinner midtbanen?

Rosenborg har tapt sine tapte kamper på grunn av sin egen svake midtbane. Den kampen i kampen KAN Brann vinne.

Det handler om energi. Det handler om kollektivt press. Det handler om rette avstander i og mellom lagdelene.

Med Heggebø på topp er behovet for to indreløperen tett rundt noe mindre.

Jeg spår H.
Kanskje.

Go Up