• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Idioti å mene at en hel tribunedel skal flyttes bare fordi det synges i utakt noen ganger.

Og la det være sagt: Vi var på Hansa først!
Rød makt på Hansa

Corran

Eg flyttet en gang i tiden fra BT pga at eg var så lei trommen og shalalalala sangene til bortesupporterne.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Hvis Bataljonen syns det er dumt å ha felt Z så nært, kan jo de flytte. Eller de kan finne ut av det med hverandre, uten tromme.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Nixon on May 06, 2024, 13:22:12 PMIdioti å mene at en hel tribunedel skal flyttes bare fordi det synges i utakt noen ganger.

Og la det være sagt: Vi var på Hansa først!

Vi var på Hansa først, men før den tid var de fleste av oss på nåværende SPV. Så om klubben gir oss ekstremt rabatterte priser rett bak benkene, kan vi muligens være villige til å reallokere :)
First is first, second is nothing

Gulløl

Quote from: fortune on May 06, 2024, 18:56:31 PMVi var på Hansa først, men før den tid var de fleste av oss på nåværende SPV. Så om klubben gir oss ekstremt rabatterte priser rett bak benkene, kan vi muligens være villige til å reallokere :)
Spørs om dere klarer Horneland sin plystring så tett på. Verre enn tromme kanskje ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Dickens

Quote from: Nixon on May 06, 2024, 13:22:12 PMIdioti å mene at en hel tribunedel skal flyttes bare fordi det synges i utakt noen ganger.

Og la det være sagt: Vi var på Hansa først!

"Noen ganger"? Da vil jeg anbefale deg å ta en kamp på "nøytral" tribune og høre hvor håpløst det høres ut ila en kamp. Ingen er tjent med hvordan det fungerer i dag, selv ikke de få gangene dere klarer å samkjøre på tribunen, men det er som oftest helt på tampen av sangene. Men er vel større sjanse for at Israel og Palestina blir kompiser enn at det blir til et samarbeid på den tribunen.

RepublikkenBergen

Skal en tribune funke må supportere stå på nedre felt og oppover slik Hansa er bygget. Det må være 1-2 forsangere som står helt nede.. No er det noen grupperinger på forskjellige steder på øvre del. Det er forsangere som kapper om å hyle mest i megafonen sin i alle forskjellige rettninger. De må gire ned megafonbruken. Når de tror de gjør det bedre med å hyle i den midt i en sang så tar de feil.. Da slutter heller folk å synge..

Dickens

Quote from: RepublikkenBergen on May 06, 2024, 20:05:10 PMSkal en tribune funke må supportere stå på nedre felt og oppover slik Hansa er bygget. Det må være 1-2 forsangere som står helt nede.. No er det noen grupperinger på forskjellige steder på øvre del. Det er forsangere som kapper om å hyle mest i megafonen sin i alle forskjellige rettninger. De må gire ned megafonbruken. Når de tror de gjør det bedre med å hyle i den midt i en sang så tar de feil.. Da slutter heller folk å synge..

Ja, det er så mye armer og bein på den tribunen p.t at det virkelig bør gjøres noe. Fatter ikke at det er så få som ikke ser det samme. Eller bare driter i det og "kjører på".

Corran

Mitt inntrykke er at litt av problemet er at Bataljonen har sine sanger de gjerne vil synge litt vel mange ganger (etter min mening) slik at det blir litt "kjedelig" og da kjører heller Z sine favoritter.
Dette er de gangene de synger hver sine sanger.
Når de synger de samme så har de en tendens til å synge i litt forskjellig tempo og. Mitt inntrykk er det at bataljonen synger litt raskere enn Z
Og de på nedre blir jo helt forvirret så de kaster seg på litt forskjellige steder
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Miller

Quote from: Corran on May 06, 2024, 21:35:39 PMMitt inntrykke er at litt av problemet er at Bataljonen har sine sanger de gjerne vil synge litt vel mange ganger (etter min mening) slik at det blir litt "kjedelig" og da kjører heller Z sine favoritter.
Dette er de gangene de synger hver sine sanger.
Når de synger de samme så har de en tendens til å synge i litt forskjellig tempo og. Mitt inntrykk er det at bataljonen synger litt raskere enn Z
Og de på nedre blir jo helt forvirret så de kaster seg på litt forskjellige steder

Om du legger til at forsangerne til SS heller vil skrike til de rundt at «nå må dere faen trøkke til» for å begynne på en ny sang midt i en som allerede har trøkk fra Z. De nekter å følge stemningen utenfor sin lille kjerne og ikke minst følge med på det som skjer på banen.

Lasaron

Jeg tror stolthet og prestisje er viktige nøkkelord for å forstå dynamikken.
Tren på langskudd

Miller

Quote from: Lasaron on May 07, 2024, 05:55:06 AMJeg tror stolthet og prestisje er viktige nøkkelord for å forstå dynamikken.

Stolthet og prestisje er vel og bra, men ikke for mye. Hadde forsangerne fulgt litt med på kampen (og Z) ville de fått med vesentlig flere. Det er flere ganger per kamp jeg ikke gidder å synge pga de bommer totalt på stemningen på banen og tribunen.

Lasaron

Jeg tenkte på personlig stolthet og prestisje. Det kan for eksempel gi seg utslag i at bataljonsfolk starter en sang oppå en sang som Z har startet.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Miller on May 06, 2024, 23:42:26 PM
Quote from: Corran on May 06, 2024, 21:35:39 PMMitt inntrykke er at litt av problemet er at Bataljonen har sine sanger de gjerne vil synge litt vel mange ganger (etter min mening) slik at det blir litt "kjedelig" og da kjører heller Z sine favoritter.
Dette er de gangene de synger hver sine sanger.
Når de synger de samme så har de en tendens til å synge i litt forskjellig tempo og. Mitt inntrykk er det at bataljonen synger litt raskere enn Z
Og de på nedre blir jo helt forvirret så de kaster seg på litt forskjellige steder

Om du legger til at forsangerne til SS heller vil skrike til de rundt at «nå må dere faen trøkke til» for å begynne på en ny sang midt i en som allerede har trøkk fra Z. De nekter å følge stemningen utenfor sin lille kjerne og ikke minst følge med på det som skjer på banen.
Dette med at de ikke følger med på banen er noe av det merkeligste for meg, men i tillegg så gjør jo det at de ikke får kommet med de rette sangene på rett tidspunkt etter hva som foregår og hvordan stemningen er ellers på banen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Eivind

May 07, 2024, 11:34:42 AM #864 Last Edit: May 07, 2024, 11:36:24 AM by Eivind
Edit: Feilpost

Erlend

Ja, det irriterer meg noe grenseløst nÃ¥r det er trøkk pÃ¥ tribunen, men ikke i form av synging, pÃ¥ grunn av noe som skjer pÃ¥ banen, et godt angrep som er pÃ¥ gang, Brann som trøkker pÃ¥ i noen minutter, fÃ¥r masse cornere pÃ¥ rad, gode taklinger etc etc og sÃ¥ skal man pÃ¥ død og liv begynne Ã¥ dra i gang en eller annen daff sang istedenfor Ã¥ la tribunen fÃ¥ leve litt sitt eget liv en liten stund.  Det dreper rett og slett stemningen

opplett

Quote from: Corran on May 06, 2024, 21:35:39 PMMitt inntrykke er at litt av problemet er at Bataljonen har sine sanger de gjerne vil synge litt vel mange ganger (etter min mening) slik at det blir litt "kjedelig" og da kjører heller Z sine favoritter.
Dette er de gangene de synger hver sine sanger.
Når de synger de samme så har de en tendens til å synge i litt forskjellig tempo og. Mitt inntrykk er det at bataljonen synger litt raskere enn Z
Og de på nedre blir jo helt forvirret så de kaster seg på litt forskjellige steder

Enig. Bataljonen må bli flinkere til å plukke opp det som spontansynges med litt aktiv lytting. Spesielt når det er sjanser, dødballer så må man evne å legge til side «No e vi her igjen, typer fra Bergen» og plukke opp det som dukker opp. Og når de først gjør det, gjøre det i riktig (les: saktere) tempo. Men det er ikke forsangerne sin feil, det er feltet som rett og slett har null taktfølelse.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Dickens

Quote from: opplett on May 07, 2024, 18:23:36 PM
Quote from: Corran on May 06, 2024, 21:35:39 PMMitt inntrykke er at litt av problemet er at Bataljonen har sine sanger de gjerne vil synge litt vel mange ganger (etter min mening) slik at det blir litt "kjedelig" og da kjører heller Z sine favoritter.
Dette er de gangene de synger hver sine sanger.
Når de synger de samme så har de en tendens til å synge i litt forskjellig tempo og. Mitt inntrykk er det at bataljonen synger litt raskere enn Z
Og de på nedre blir jo helt forvirret så de kaster seg på litt forskjellige steder

Enig. Bataljonen må bli flinkere til å plukke opp det som spontansynges med litt aktiv lytting. Spesielt når det er sjanser, dødballer så må man evne å legge til side «No e vi her igjen, typer fra Bergen» og plukke opp det som dukker opp. Og når de først gjør det, gjøre det i riktig (les: saktere) tempo. Men det er ikke forsangerne sin feil, det er feltet som rett og slett har null taktfølelse.

Spot on! Kjernen viste på lørdag hvor sjelløst det er når det hoppes, klappes og flagges i ett bankende kjør uavhengig av det som skjer på banen. Kunne virke som de var på en helt annen kamp enn alle oss andre. En ting er å støtte laget, men der virker det som om presten setter på en plate med syremusikk i en begravelse og går fra hele seremonien.

RepublikkenBergen

Quote from: Dickens on May 07, 2024, 19:28:48 PM
Quote from: opplett on May 07, 2024, 18:23:36 PM
Quote from: Corran on May 06, 2024, 21:35:39 PMMitt inntrykke er at litt av problemet er at Bataljonen har sine sanger de gjerne vil synge litt vel mange ganger (etter min mening) slik at det blir litt "kjedelig" og da kjører heller Z sine favoritter.
Dette er de gangene de synger hver sine sanger.
Når de synger de samme så har de en tendens til å synge i litt forskjellig tempo og. Mitt inntrykk er det at bataljonen synger litt raskere enn Z
Og de på nedre blir jo helt forvirret så de kaster seg på litt forskjellige steder

Enig. Bataljonen må bli flinkere til å plukke opp det som spontansynges med litt aktiv lytting. Spesielt når det er sjanser, dødballer så må man evne å legge til side «No e vi her igjen, typer fra Bergen» og plukke opp det som dukker opp. Og når de først gjør det, gjøre det i riktig (les: saktere) tempo. Men det er ikke forsangerne sin feil, det er feltet som rett og slett har null taktfølelse.

Spot on! Kjernen viste på lørdag hvor sjelløst det er når det hoppes, klappes og flagges i ett bankende kjør uavhengig av det som skjer på banen. Kunne virke som de var på en helt annen kamp enn alle oss andre. En ting er å støtte laget, men der virker det som om presten setter på en plate med syremusikk i en begravelse og går fra hele seremonien.

Kan vell si at gjennomsnittalderen på store stå har sunket som en stein. De som flagger er 12-15 år og skjønner ikke når flagget skal ned slik at folk kan få se Brann sin store sjanse eller score mål. Samme med forsangere.. De har ikke peiling på hva som skjer bak seg og bommer til de grader med sangene til tider..

Gud

Sitter på Fjordkraft og merker meg hvor meningsløst det er å synge "Reis opp hvis du elsker Brann" når det er spilt 10 min av kampen og det har skjedd null og niks på banen. Ingen som gidder å reise seg. En sang som bør synges etter scoring eller hvis Brann spiller jækla bra.

Corran

Quote from: Dickens on May 07, 2024, 19:28:48 PM
Quote from: opplett on May 07, 2024, 18:23:36 PM
Quote from: Corran on May 06, 2024, 21:35:39 PMMitt inntrykke er at litt av problemet er at Bataljonen har sine sanger de gjerne vil synge litt vel mange ganger (etter min mening) slik at det blir litt "kjedelig" og da kjører heller Z sine favoritter.
Dette er de gangene de synger hver sine sanger.
Når de synger de samme så har de en tendens til å synge i litt forskjellig tempo og. Mitt inntrykk er det at bataljonen synger litt raskere enn Z
Og de på nedre blir jo helt forvirret så de kaster seg på litt forskjellige steder

Enig. Bataljonen må bli flinkere til å plukke opp det som spontansynges med litt aktiv lytting. Spesielt når det er sjanser, dødballer så må man evne å legge til side «No e vi her igjen, typer fra Bergen» og plukke opp det som dukker opp. Og når de først gjør det, gjøre det i riktig (les: saktere) tempo. Men det er ikke forsangerne sin feil, det er feltet som rett og slett har null taktfølelse.

Spot on! Kjernen viste på lørdag hvor sjelløst det er når det hoppes, klappes og flagges i ett bankende kjør uavhengig av det som skjer på banen. Kunne virke som de var på en helt annen kamp enn alle oss andre. En ting er å støtte laget, men der virker det som om presten setter på en plate med syremusikk i en begravelse og går fra hele seremonien.

Ja å se kjernen som durer på akkurat likt på 1-0 2-0 og på 3-0 er latterligt
Ja en skal støtte laget når det kommer mål i mot og prøve å vekke dem, men ikke med det samme driten i ett.
Og når du er rundspilt og 3-0 settes så er det faktisk lov å banne litt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Eivind

Herlig stemning i dag. Men hva med å spare "rykker ned" sangen til RBK og VIF?

"Sandefjord rykker ned" er på så veldig mange måter ikke like morsomt...

Go Up