• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den mest bedritne innsats NOENSINNE!

Started by Xminator, August 11, 2005, 19:49:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Hvor i helvete er innsatsen? Stoltheten? Spillegleden? Viljen til å vinne en pokkers ball?

Det blir for pokker skutt bedre skudd i en middels 1 divisjonskamp for kvinner!

Hva i pokker tenker de på når de på EGNE dødballer rusler frem for å ta ballen? Hoftefeste på innlegg? Totalt uten VILJE til å score i det hele tatt.

Dette er så utrolig svakt, det er det værste jeg noengang har sett fra ett Brannlag. Og til tross for det klarer vi å brenne 2 straffer og minst 10 klare målsjanser... Konsentrasjon Scharner? Konsentrasjon Miller?

Det er noe pokkers galt når det beste skuddet i hele kampen uansett avstand fra mål er en lompe fra Haugen... Det er ikke en kjeft på dette laget som fortjener en krone i lønn etter denne kampen.

Ble det spilt for millioner på uavgjort i denne kampen? Det må jo være lov å spørre...

HansaZ

Akkurat tilbake fra kampen. Ikke noe annet å si enn rett og slett ræva dårlig. Ingen tenning!

enavgutta

Dette var en ytterst merkelig kamp. Men jeg lar kruttet ligge, for dette ble nesten bare morsomt til slutt. 2 straffebom og stang ut på alt. Det skal jo ikke vær mulig, men kanskje symptomatisk for et Brannlag som vakler og leter etter vinnerformelen igjen.

Alliansi var et virkelig bosslag. Tror nesten ikke jeg kan huske å ha sett et lag av lavere kvalitet på Stadion. Jeg føler meg sikker på at med litt presisjon så vinner vi bortekampen enkelt. Dette er et lag det simpelt hen ikke går an å tape mot. Selv Sandvikens A lag i 4. div ville tatt disse udugelige finnene.

Men selvsagt er det lov å være skuffet og opprørt over at vi ikke i det minste scoret på èn av mulighetene.

Snublefot

greit jeg sikkert er en tåpe, som valgte å bruke 100 av mine 170kr (som jeg skal leve frem til 20. på)  for å gå på denne kampen! Jeg tenkte selv før kampen at det var dumt.. tullete..  men samtidig.. endelig..  må jo få med meg den første seieren siden ferien, og et brannlag som overkjører finske småtasser!!!


nå sitter jeg her, med mine 70 kroner, og lurer på hva i all verden jeg tenkte på, elller ikke minst, hva i all verden brann tenkte på?  ut på banen der?

Jeg gledet meg som en unge til å flytte til bergen for  å dra på stadion hver kamp..  dette var min første ettersom jeg har så og si akkurat kommet.. nå gleder jeg meg ikke lenger.. dette var bare trist..  vell, er egentlig ikke enig med meg selv der heller.. dette var bare tåpelig.. idioti..   hvordan et lag kan prestere slik som brann gjorde i dag...

Og den finske keeperen var sikkert bra han.. men egentlig var det bare brann som gjorde han bra.. for de redningene (spesielt straffene) hadde til og med paven tatt med bind foran øya!

Nixon

Gikk weben sakte i kveld Xminator?
For jeg har sett Brann med mye mindre innsats og formasjon enn i kveld.
Du kan ikke mene at dette er det verste du har sett.
For jeg har som sagt sett verre. Mye verre.

Problemet var jo selvsagt at de er som vaksinert mot å skåre mål.
Spissene er jo totalt blottet for selvtillit.
Og da blir jo alt håpløst.
Rød makt på Hansa

enavgutta


Xminator

Nix nixon. Dette var dårligere enn 7-1 mot stabæk. Mye verre enn 4-1 mot Viking i 2002. Fullt på høyde med ett par gysare på lerkendal. Den innsatsen som blir vist i dag hadde gitt totalslakt i eliteserien. Uansett motstander. Dette er for meg lavmålet så langt i sesongen. Det er rett og slett en skam. Og da har jeg ikke begynnt å tenke på brente sjanser en gang.

Jeg er egentlig dritglad for at ikke Alliansi klarte å score på slutten... *Det* hadde gjort drittkampen fullstending. For så tafatt var faktisk Brann. Om noen lar seg lure av 2-3 100% sjanser, to straffespark og en drøss med halvsjanser som med litt innsats hadde vært helsjanser, så gjerne for meg. Pipekonserten var så fortjent som aldri før, og jeg håper virkelig det blir en oppstrammer fra Mjelde på oppsummeringen.

enavgutta

Det kan da umulig være Mjelde sin feil at spillerene fråtser i stangskudd og straffebommer?

Nixon

Quote from: "Xminator"Pipekonserten var så fortjent som aldri før, og jeg håper virkelig det blir en oppstrammer fra Mjelde på oppsummeringen.


Du bør nok enten revurdere dine fotballkunnskaper eller din tiltro til Mjelde.
Han er nemlig enig med meg og syntes prestasjonen var bra. Han vil til og med bygge videre på den...
Rød makt på Hansa

Tom C

Quote from: "enavgutta"Det kan da umulig være Mjelde sin feil at spillerene fråtser i stangskudd og straffebommer?


Og nettopp derfor håper han at Mjelde strammer gutta opp...
Aldri mer Obos....

Toa

Det er Mjelde sitt ansvar å snu den negative trenden og få spillerne fokusert. Når konsentrasjonen svikter, da går ballen i stengene...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Pipekonserten var så fortjent som aldri før, og jeg håper virkelig det blir en oppstrammer fra Mjelde på oppsummeringen.


Du bør nok enten revurdere dine fotballkunnskaper eller din tiltro til Mjelde.
Han er nemlig enig med meg og syntes prestasjonen var bra. Han vil til og med bygge videre på den...


Da bør i så fall Mjelde gå i seg selv. For tilsvarende innsats i Bodø blir slakt. For Bodø kommer *ikke* til å gå for fredsprisen.

Brannmann rob

denne kampen skal jeg fortrenge..d er d verste drite eg har sett i halve mitt ekle liv...

Charlie Winters

eg e glad eg e reist vekk, og gikk glipp av kampen!!!
RANN vinner!

Northside

Kampen i seg selv var god, og Brann spilte bra, eneste som var dårlig var at ingen klarte å putte den ballen i mål!
Blir feil å si at innsatsen var dårlig, tror alt for mange her no er utrolig skuffet pga vi ikke scorte minst 5 mål i dag (som vi burde ha gjort).

At vi ikke vant i dag er en blanding av dårlige avslutninger og en del uflaks.

Toa

Den beste måten å få spillere til å gå i seg selv er å ha treneren skrike i garderoben: "nå får dere for faen se å skjerpe dere, satans puddinger! Dere spiller jo rævva dårlig!!!! Få fingen ut Sæternes, og skår noen helvetes  mål din bonde!!!!!! Og du, Martin, du blir byttet ut..."

Det er det eneste som fønker. Ikke å synes synd på de som Mjelde gjør, da blir jo bare spillerne enda mer deprimert, og enda dårligere.

Skulle hatt Satan3 til trener.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

tintin

på tide å vrake de som er "bankers" på laget, og overhode ikkje leverer. Sæternes, Winters, Scharner har alle vært svake etter ferien, det har for så vidt en del andre og, knudsen, sanne etc, men de tre første forventer eg faktisk litt magi fra, det er mer en ka eg kan si om resten. brann bør vrake sæternes til b/g kampen, satse på dylan. brann må være det verste laget å være reserve på, uansett kor dårli stjernene spiller, så får de holde på, kamp etter kamp. på tide at mjelde setter et tydelig eksempel, og viser at han faktisk krever mer av spillerne...
det positive oppi dette er i mine øyne at soma begynner å ligne litt på fjorårets utgave... blir bedre og bedre

Snorri

Quote from: "tintin"brann bør vrake sæternes til b/g kampen, satse på dylan.


Jeg måtte tvinge meg til å lese setningen tre ganger før jeg faktisk forstod hva du mente og oppfattet at det var i hvert fall et hint av alvor i det.

Vrake Sæternes? Satse på Dylan?

Nei.

Det er en grunn for at vi alle ikke er trenere i tippeligaen - og jeg tror jeg har oppdaget din.


Ang. andre som mener Brann spilte bra - det er mulig, jeg så ikke kampen. Men når et lag ikke vinner mot et lag de skal slå, eller taper, så er det noe galt. Greit nok at Brann hadde stolpeskudd, men flaks er ikke det eneste som avgjør fotballkamper. Det var ting som manglet i kampen. Taktiske avgjørelser eller spillernes manglende innsats var en del av grunnen til at Brann ikke vant. Stolpeskudd kommer selvfølgelig i tillegg.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

`Nisse

Det som imponerte meg idag var at dommeren klarte å levere ut 6 gule kort og 1 rødt. Kødden tålte ikke en drit. Og  var ikke keeper bakerste mann da han felte Sæternes, eller er det andre regler i Ukraina?

Snublefot

Ikke bare var keepren bakerste mann, men sæternes var forbi han da han kastet seg ETTER han, rett i beina..   han hadde ikke slengt seg før sæternes var forbi..   uansett bakerste mann eller ikke er det et rødt kort!!!!

Snublefot

og takk enavgutta;)

for at du ønsket meg velkommen;)

jeg har foresten kommet meg litt nå, brukte noen av mine 70 kroner på litt is, kaffe og en pizza;) så får jeg leve på luft og kjærlighet frem til den 20;)

litt nøyere ettertanke så var ihvertfall brann flinke til å holde på ballen i dag..hahaha;)  imponerendes mot et slikt lag det liksom;)

men fatt mot, bodø glimt blir knust;)

Xminator

Anbefaler havregryn, tunfisk på boks og 50 pushups hver morgen. Blir ikke nødvendigvis mre enn luft, men pengene varer da en stund lenger :p

Er fortsatt satans skuffet over innstillingen de hadde i kampen.

Igjen: Det er ikke det at de brenner sjanser og straffer som skuffer. Det er måten de brennes på som er skuffende. Det er et direkte resultat av totalt fraværende innsats. Hvorfor skulle avslutteren være mer konsentrert akkurat der enn når det luntes ut for å ta innkast, man ikke gidder å gi litt ekstra for å vinne en halv meter ekstra på motstander og man bare prøver å springe i posisjon for hvert 4. angrep? Straffebommene og brente sjanser kommer som et resultat av kampbildet, ikke til tross for.

Det som gjør meg litt skremt nå er at spillerene ut fra avisene ser ut til å mene at dette blir grei skuring i Finland. Selv ser jeg for meg ett Brannlag som undervurderer motstanderen, daffer gjennom 2x90 minutter og får ett mål i trynet 5 minutter før full tid. For jo, Brann slår dette laget rimelig enkelt - forutsatt - 100% innsats og konsentrasjon i SAMTLIGE av spillets faser.

fettnok

ord blir fattige når man skal beskrive kampen igår.
ette går aaaaaldri bra!

Brann_ruler

Den mest bedritne innsats noen sinne....

Denne påstand er muligens uttalt i frustasjon.

Finnes dessverre noen eksempler som kjapt kan overgå dette:

RBK-Brann 10-0 (var det, innsats, seriøsitet, alt var helt ufattelig)
Brann-Lyn 3-7 (vel trenger man si mer)
Brann-Suduka (?) 2-3 (er det mulig)

Vi har ikke tapt på 3 kamper, og får håpe Bodø/Glimt for unngjelde.

BL

Dette går på stoltheten vår! No må Brann begynne å spille fotball igjen! Faen ta alle sammen!
Hansa-
Felt Z

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Selv ser jeg for meg ett Brannlag som undervurderer motstanderen, daffer gjennom 2x90 minutter og får ett mål i trynet 5 minutter før full tid


Hvis kampen varer så lenge, forstår jeg godt at de daffer kampen igjennom... :)

Jeg syns ikke innsatsen på onsdag var så aller verst. I hvert fall ikke i 2.omg. Og det er faen ikke Mjelde sin skyld at vi ikke vant. Mjelde har ansvar for at vi bruker en spillestil som skaffer oss scoringsmuligheter. Og scoringsmuligheter fikk vi! At det blir bom på bom på hundreprosentsjanser er en blanding av uflaks, udyktighet og dårlig selvtillit. Noen dager er det bare slik at ingenting går inn. Hadde ikke Brann kommet seg til målsjanser, hadde man kunnet stilt spørsmålstegn ved Mjeldes valg av spillestil, etc. Men når sjansene kommer på løpende bånd, er det som sagt ikke Mjelde sin skyld!

Her vil jeg presisere at jeg her snakker om denne enkelte kampen. Om Mjelde er riktig mann for Brann på generell basis, er en annen sak. Men Allianssi-kampen i seg selv kan ikke brukes mot ham!

Og denne ukrainske dommeren var tydeligvis utrolig glad i å dra frem kortstokken. Han dro jo frem kortene for alt mulig, og antallet utdelte kort syns jeg ble ganske misvisende i forhold til at det slett ikke var noen stygg kamp.

Forresten syns jeg publikum gjorde en grei innsats på onsdag. Og jeg begynner etter hvert å ane hva som styrer stemningen. Det er ikke medgang eller motgang, for ofte er stemningen bedre i en kamp der vi jager et utliknings-/seiersmål, enn i en kamp der vi leder 3-0. Det som avgjør stemningen er ofte innsatsen og trøkket på banen! Det pleier å være bra trøkk så lenge vi presser på, uansett hva stillingen er. Men om laget daffer rundt (som mot AaFK) eller triller ball (som vi gjerne gjør når vi leder med et par mål), så blir stemningen tilsvarende.

Når det gjelder returkampen, så tror jeg BT's kommentator Tore Strand er i overkant naiv når han sier at han overhodet ikke er redd for at Brann vil bli slått ut. At Brann utspilte disse finnene på hjemmebane, trenger ikke å fortelle noe som helst om det forventede kampbildet i Finland. Hjemme og borte i e-cup er to vidt forskjellige ting. Spesielt for Brann som ikke har vunnet utenfor Norge i obligatorisk kamp siden Shelbourne for ni år siden. Husker f.eks. at vi rundspilte kroatiske Varteks og slo dem 3-0 hjemme, mens vi selv ble rundspilt og tapte 3-0 borte. Eller hva med Werder Bremen og PSV som begge ble ydmyket på Stadion, for så å rundspille oss til de grader i sine hjemland. Jeg også TROR at vi skal gå videre. Men å være 100% sikker, blir for drøyt... Sjansen er vel 70/30 for Brann-avansement...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Får ikke håpe disse 30% slår til da Krøvel. Ellers får du noen kjedelige dager i Finland...

Ellers lykke til i Bodø i kveld! Vi krysser fingre!:)
Rød makt på Hansa

enavgutta

Krøvel har nok større styrke som faktaknuser og stadionmatematiker enn fotballanalytiker. Hvis Brann ikke presterer å vinne på en bortebane mot et lag som ikke holder nivået til A-laget til Tertnes en gang, ja da skal jeg spise Brannskjerfet mitt.

Northside

Quote from: "enavgutta"Krøvel har nok større styrke som faktaknuser og stadionmatematiker enn fotballanalytiker. Hvis Brann ikke presterer å vinne på en bortebane mot et lag som ikke holder nivået til A-laget til Tertnes en gang, ja da skal jeg spise Brannskjerfet mitt.


kan ikke heller gi det til meg då? klarte å miste mitt i Stavanger :(

Nei, til tross for skader så bør de vinne i kveld! får vi et mål i 1 omgang så vinner vi garantert, vil hjelpe sykt på selvtilitten

Brems

Kampen om den mest bedritne innsatsen noensinne får knivskarp konkurranse fra matchen i dag!

Brems!

Xminator

Egentlig ikke, ut fra de 5 minutt + 1 omgang jeg fikk se var dette mye bedre. Det ble jobbet bra fra de fleste. Det er langt til ruslefotballen som ble servert mot finnene.

krøvel vellevold

Quote from: "enavgutta"Krøvel har nok større styrke som faktaknuser og stadionmatematiker enn fotballanalytiker.


Så du mener altså at det er Mjelde sin skyld at Brann ikke scorer på noen av hundreprosentsjansene mot Allianssi? Det er jo ikke spillestilen sin skyld at alle mulighetene går i stolpen eller reddes av keeper! En spillestil skal hindre mostanderen å få scoringsmuligheter + gjøre at eget lag får scoringsmuligheter. Om en 100%-sjanse ender i scoring eller ikke, har ingenting med hverken valg av trener eller valg av spillestil. En 100%-sjanse er en 100%-sjanse uavhengig av om den kom som følge av den eller den spillestilen. Man kan gjerne mene at Mjelde er feil mann, at spillestilen er feil, etc. Men å bruke Allianssi-kampen som argument, blir feil så lenge vi rundspilte mostanderen, kom til utallige sjanser, samt at Allianssi ikke kom til noen.

Hvis det var det med innsatsen du var uenig i, så skrev jeg at innsatsen "ikke var så verst", ikke at den var veldig god. Jeg har sett mye slakkere innsats fra Brann enn det de viste mot Allianssi. Men det er mulig jeg husker det siste av kampen best. For det var jo mot slutten de virkelig fikk dampen opp og jaget en utlikning.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg mener det er en klar sammenheng mellom innsats/aggresivitet generelt og scoring på sjanser. Spesielt på dødball. Men også generelt. For selv om Brann kom til mange sjanser så var det mer på motstanders tafatthet enn egen innsats. Der det var ukonsentrert og halvhjertet i andre deler av spillets faser var det også halvhjertet på avslutningene.

Min påstand er at innsats som den de viste mot Bodø ville ført til scoringer og godt over 20 sjanser mot alliansi.

Innsats som den Start nå leder serien på tror jeg aldri vi får se i Brann, uavhengig av trener og spillermateriell :p Vi kan jo ha det som en våt drøm, og sovne til tanken om Miller fresende rundt med tempoet til Hæstad ;)

Go Up