• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

dragn

Quote from: Gulløl on February 22, 2014, 16:54:10 PM
TIL er i en knallhard økonomisk situasjon, må kutte hele 17 millioner. Spørs om de har råd til å si nei til 2-3 millioner for Kind Bendiksen, om noen måneder kan han gå gratis. Om Brann er interessert i han eller sikter enda høyere når Soko forsvinner har det vel ikke kommet noe info om.

http://www.nordlys.no/sporten/til/article7182612.ece


Brann er etter ryktene interessert, men det avhenger vel at soko frigjør lønnsmidler.

krakra

Hvilke rykter? Problemet er jo at TIL overpriser ham. Det er jo totalt historieløst å stille spørsmålstegn ved om "de har råd" til å si nei. Det bryr de seg ikke om. Det har de aldri gjort. De forventer at Mohn rydder opp

dragn

Quote from: krakra on February 22, 2014, 19:16:37 PM
Hvilke rykter? Problemet er jo at TIL overpriser ham. Det er jo totalt historieløst å stille spørsmålstegn ved om "de har råd" til å si nei. Det bryr de seg ikke om. Det har de aldri gjort. De forventer at Mohn rydder opp


Nrk

Corran

Tror ikke det kommer inn noen på midt før til sommeren. Tror Norling vil se hvordan de spillerne han har tar spillestilen hans og hvor godt de presterer. Så tror jeg han i sommer handler etter hvor han synes det er "huller" å fylle
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Gjesdal åpner nå for å bli leid ut. Har visst konsatert at han er et femtevalg når alle er skadefrie. Isåfall håper jeg på et halvt års utlån til Nest. Da styrker han Nest sine sjanser for å bli værende, noe som kan vise seg å bli bra for Brann. Han blir lett å følge med på for trenerapparatet. Han kan sågar trene med Brann en sjelden gang. Et halvt år er også nok, siden det er bra sjanser for at enten Jonsson eller Mojsov blir misfornøyd med spilletiden i løpet av våren, og dermed kanskje ønsker seg vekk til sommeren.
Tren på langskudd

dudo

Har ikke Nest hentet to nye stoppere?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: Lasaron on February 24, 2014, 13:42:19 PM
Gjesdal åpner nå for å bli leid ut. Har visst konsatert at han er et femtevalg når alle er skadefrie. Isåfall håper jeg på et halvt års utlån til Nest. Da styrker han Nest sine sjanser for å bli værende, noe som kan vise seg å bli bra for Brann. Han blir lett å følge med på for trenerapparatet. Han kan sågar trene med Brann en sjelden gang. Et halvt år er også nok, siden det er bra sjanser for at enten Jonsson eller Mojsov blir misfornøyd med spilletiden i løpet av våren, og dermed kanskje ønsker seg vekk til sommeren.


Vil seie det er ideelt, ja. Når tydelegvis verken Mosjov eller Jonsson finn seg nye klubbar, er det bra om Gjesdal finn seg ein stad der han får spele fast - på eit høgast mogleg nivå, sjølvsagt.

Xminator

BA, noen må ut før noen kommer inn.

Nixon

Rød makt på Hansa

Kagain

March 05, 2014, 13:38:32 PM #5209 Last Edit: March 05, 2014, 13:40:42 PM by Røde Mor
Ja, det leste jeg også. Dermed så stiller jo Sokken Brann i en litt vanskelig posisjon. Han har all makten der. Får han et tilbud som passer han kan han finne det for godt å stille, noe som vil gjøre jobben letter fra Brann. Finner han ikke noe som passer han så kan han jo presse Brann inn i en situasjon som de begge vil komme fra med noen skrammer...

Så sånn sett håper jeg at det er rett som Brann har påstått hele tiden, at Norling var supergiret på Orlov. Om det er noe de har presset ned over hodet på han (siden de jo jobbet med fyren i over et år) så kan det jo fort bli skitne fugler i Brannparadiset...

ostraume

Hvis det blir en ny "Nilsen-sak" der nyetreneren er lovet gull og grønne skoger og sitter igjen med småstein så det skandale.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Vel, han har fått midler til en spiss til 4 mill, samt SOF til Demidov, som neppe var lav.  Hanstveit var nok rimelig å hente. Det er i større grad snakk om disponeringer nå enn under Nilsen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg syns det er helt greit. Vi har 21 utespillere inn mot en sesong uten e-cup. Jeg er helt enig med at noen må ut før andre kommer inn. Er det Gjesdal som går ut trenger vi ikke hente noen inn i det hele tatt. Soko ut kan gjerne føre til at Birkelund kommer inn.
Vente til sommeren med ny storsignering. Da vet vi mer hva som trengs. Lurt.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Norling sa jo selv at han helst ikke vil ha mer enn 20 utespillere, så da er han nok enig i at skal noen inn må noen ut.

Nixon

Quote from: Røde Mor on March 05, 2014, 13:38:32 PMSå sånn sett håper jeg at det er rett som Brann har påstått hele tiden, at Norling var supergiret på Orlov. Om det er noe de har presset ned over hodet på han (siden de jo jobbet med fyren i over et år) så kan det jo fort bli skitne fugler i Brannparadiset...


Jeg kan aldri tenke meg at Brann hadde presset sånn på med Orlov dersom ikke Norling var med på laget. Jeg skjønner ikke helt at det skal være et bevis for det motsatte bare fordi Brann hadde forhørt seg om spilleren året før.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on March 05, 2014, 14:58:23 PM
Norling sa jo selv at han helst ikke vil ha mer enn 20 utespillere, så da er han nok enig i at skal noen inn må noen ut.
Det tror jeg og. Ser ingen konflikt her. Norling har jo nesten virket litt provosert når journalistene har spurt om forsterkninger og sagt at det er ikke noe han fokuserer på, stallen er bra nok. Så ser selvsagt han som alle andre forbedringspotensiale, men nå har han fått inn tre spillere som etter planen skal gå inn i førsteelveren. Den mest usikre er jo spilleren han visstnok plukket ut selv. Det får han være fornøyd med i første vindu, og det tror jeg han er.

Xminator

Vi får håpe den sentrale midtbanen hever seg og holder seg stabil, og at vi får alle frispark og hjørnespark fra venstre.

Kjell249

Det er vel ikke noe tvil om Norling ønsker seg forsterkninger på midtbanen. Ellers hadde han aldri gitt Soko så tydelig beskjed om at han kan finne seg en ny klubb. Så nå venter de bare på at Soko skal finne seg en ny klubb, slik at de kan hente inn en siste kvalitetsspiller.

Malmø og Norling var på jakt etter Orlov, så dette er uten tvil Norling sin spiller.



Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

At Norling har gitt Soko beskjed skyldes nok først og fremst at han har sett det samme som mange av oss har sett lenge, men Skarsfjord ikke så: At Soko overhodet ikke er god nok til å spille kamper for en medaljekandidat.

Er teorien din at hvis Norling hadde vært fornøyd med Haugen, Barmen og Badji så hadde han latt en 28 år gammel, blytung og treig middelmådighet bli selv om han ikke holder mål?

Jose Arrogantio

March 05, 2014, 19:09:33 PM #5219 Last Edit: March 05, 2014, 19:12:04 PM by Jose Arrogantio
Quote from: Kjell249 on March 05, 2014, 17:50:47 PM
Det er vel ikke noe tvil om Norling ønsker seg forsterkninger på midtbanen. Ellers hadde han aldri gitt Soko så tydelig beskjed om at han kan finne seg en ny klubb. Så nå venter de bare på at Soko skal finne seg en ny klubb, slik at de kan hente inn en siste kvalitetsspiller.

Malmø og Norling var på jakt etter Orlov, så dette er uten tvil Norling sin spiller.






Eller så kan det være at han vil ha Soko vekk først og fremts fordi han vil ha en mindre tropp og ser på Soko som svakeste ledd i troppen.

Det har knapt vært noen rykter om midtbanespillere som er interessante for Brann, mens vi har vært sterkt koblet til for eksempel kantspillere. Det er ingen grunn til å tro at Norling mener midtbanen trenger forsterkninger i noen større grad enn andre ledd, spesielt ikke når Norling også har uttalt at han vil ha mindre tropp (så spillere ut er ingen indikasjon på hvor han vil ha spillere inn).

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Taktisk litt snodig. Da blir han dyrere i drift, og må erstattes på femmerlisten av en annen keeper. Men hyggelig gjort, da.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Quote from: dudo on March 11, 2014, 15:17:17 PM
Taktisk litt snodig. Da blir han dyrere i drift, og må erstattes på femmerlisten av en annen keeper. Men hyggelig gjort, da.


Han er nok neppe dyr i drift da :>

Lasaron

Jeg mener at så lenge vi har b-listen er det unødvendig med tre keepere i A-stallen. De pengene kunne blitt brukt bedre.

Men sånn isolert sett er det rimelig at han får A-kontrakt når han i hele vinter har fungert som en del av A-stallen. Er faktisk enig i kontraktslengden denne gangen, men det er fordi han er tredjekeeper.
Tren på langskudd

Gulløl

March 12, 2014, 09:33:47 AM #5224 Last Edit: March 12, 2014, 09:36:02 AM by Gulløl
Quote from: Lasaron on March 12, 2014, 08:59:02 AM
Jeg mener at så lenge vi har b-listen er det unødvendig med tre keepere i A-stallen. De pengene kunne blitt brukt bedre.

Men sånn isolert sett er det rimelig at han får A-kontrakt når han i hele vinter har fungert som en del av A-stallen. Er faktisk enig i kontraktslengden denne gangen, men det er fordi han er tredjekeeper.


Tror den lønnen som en tredjekeeper får en ganske lav og utgiftene små med å gi han en proffkontrakt ut året. Og Brann bør absolutt ha en tredjekeeper, har vel skjedd noen ganger før at både første og andrekeeper til Brann har vært skadet og en må ut på leiemarkedet(sist en islending) å hente keeper, som kan være relativt kostbart.

Og en kan ikke vente at en keeper som Nissestad som blir 19 år i år skal spille helt gratis for Brann når han trener så mye med A-laget som han gjør, da kan det kanskje være mer interessant for han å se mot andre klubber.

For å få effektive treninger bør en også ha tre keepere. Har en bare to keepere på trening og en er ute i perioder, er det ikke akkurat det store å ha keepertrener 48 år gamle Dan Riisnes i mål i spillsekvenser.

En annen ting er at Brann trolig ikke har en Brann 3 keeper(guttelags keeper) som enda har nok dyktighet/erfaring/styrke/høyde til å fungere som tredjekeeper gjennom B-gruppen. Her er det snakk om 15-16 åringer skal en huske på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Joda, men han kunne da blitt i klubben på juniorkontrakt. Uansett, som sagt syntes jeg det er helt ok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Christian

Om å hente Simen Wangberg sier Steinar Nilsen:
Quote- Vi har bra konkurranse om plassene der, men det er også en posisjon som er veldig utsatt for skader.


Spesielt etter at Wangkjeks satt seg på flyet til Tromsø, tenker eg.

TIL er jo mer og mer en vits, vil nok redde seg denne gangen òg.

Belfort

March 12, 2014, 10:39:42 AM #5228 Last Edit: March 12, 2014, 11:27:56 AM by Belfort
Quote from: Gulløl on March 12, 2014, 10:16:13 AM


Bare vent. Ikke så lenge til Onkel Trond lander i Tromsø nå.

Lasaron

Quote from: Gulløl on March 12, 2014, 09:33:47 AM
Quote from: Lasaron on March 12, 2014, 08:59:02 AM
Jeg mener at så lenge vi har b-listen er det unødvendig med tre keepere i A-stallen. De pengene kunne blitt brukt bedre.

Men sånn isolert sett er det rimelig at han får A-kontrakt når han i hele vinter har fungert som en del av A-stallen. Er faktisk enig i kontraktslengden denne gangen, men det er fordi han er tredjekeeper.



En annen ting er at Brann trolig ikke har en Brann 3 keeper(guttelags keeper) som enda har nok dyktighet/erfaring/styrke/høyde til å fungere som tredjekeeper gjennom B-gruppen. Her er det snakk om 15-16 åringer skal en huske på.


Nå ville jo jeg hatt Nissestad som 3. keeper uansett, ikke Lynnum. Islendingen ble hentet inn fordi Skars ikke stolte på de unge vi allerede hadde. Jeg var imot å hente ham, syns det var en dårlig idé.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa


Xminator

Mane er en spiller man burde ligget langflat etter i fjor sommer. Sogndal har nok gitt svenskene en helt annen pris enn det Brann hadde fått nå.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Skulle vel vera plass til ein til no når Gjesdal er leigt ut.
Og så kjem vel heilt sikkert Soko også til å forsvinna før vinduet stenges.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on March 13, 2014, 16:35:46 PM
Skulle vel vera plass til ein til no når Gjesdal er leigt ut.
Og så kjem vel heilt sikkert Soko også til å forsvinna før vinduet stenges.


Om Soko forsvinner ja, men inntil det så har Gjesdals lån bare ført til at vi har nådd Norlings magiske 20 nummer.

Kagain

...samt at siden Brann fremdeles dekker lønnen til Gjesdal er det ikke frigjort noen nye ressurser.

Belfort

Quote from: Kagain on March 14, 2014, 06:49:13 AM
...samt at siden Brann fremdeles dekker lønnen til Gjesdal er det ikke frigjort noen nye ressurser.

Betaler Nest leie for Gjesdal?

Nixon

Quote from: Belfort on March 14, 2014, 08:00:16 AM
Quote from: Kagain on March 14, 2014, 06:49:13 AM
...samt at siden Brann fremdeles dekker lønnen til Gjesdal er det ikke frigjort noen nye ressurser.

Betaler Nest leie for Gjesdal?


Nei, Brann gir en hjelpende hånd til strilene og betaler full lønn til Gjesdal i låneperioden.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on March 14, 2014, 08:06:11 AM
Nei, Brann gir en hjelpende hånd til strilene og betaler full lønn til Gjesdal i låneperioden.
Ballen skal fremover!

Gulløl

March 14, 2014, 11:14:16 AM #5241 Last Edit: March 14, 2014, 12:06:36 PM by Gulløl
Joacim Jonsson plukker ut de spillerene han mener blir årets profiler i 1 divisjon.

http://www.f-b.no/sport/arets-profiler-1.8333505

Klipp:
_________


________
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 14, 2014, 12:33:35 PM #5242 Last Edit: March 14, 2014, 12:39:14 PM by Gulløl
Tips til Brann:

Gi Tromsø tilbud om å bytte Kind Bendiksen mot Sokołowski. Brann gir i tillegg TIL 2 mill + at de betaler Soko sin lønn ut året. En økonomisk skakkjørt klubb får dermed penger i kassen og avlastet lønnsbudsjettet istedenfor å gi spilleren gratis fra seg om noen måneder.

Brann styrker stallen betydelig med en landslagsspiller på sentral midtbane som nå er anker på Tromsø. Kan også brukes i en mer offensiv midtbanerolle.

Kind Bendiksen får spille eliteseriefotball og kan fortsette å være i landslagsdiskusjonen. I tillegg vil han trolig tjene mer i Brann.

Sokołowski slipper under spill for Brann2 som kantspiller der han er ganske hjelpeløs. Kommer forhåpentligvis til en klubb som vil satse på han sentralt. I Brann har han mikroskopiske sjanser til førstelagsfotball.

Personlig er jeg ikke bekymret for at ikke Badji, Haugen, Barmen og Bendiksen alle får rikelig spilletid i en sesong på trolig over 35 kamper. Normalt vil en i snitt i en slik firergruppe være indisponibel på grunn karantener og skader.

Er Trond Mohn interessert i å hjelpe både TIL og Brann i en smekk kan han bidra med overgangsummen. Rene kinderegget  for alle parter :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Naivt. Tromsø går heller komkurs enn å gi vekk Bendiksen til Brann...
Rød makt på Hansa

Tom C

Liker tanken, men tror dessverre også at det er urealistisk. TIL vet at dersom de kjører økonomien langt nok ned i dass, så blir de alltid bailet ut av Mr Mohn, så er nok håpløst å forhandle med de.

Tror forøvrig heller ikke at det er noe problem med 4 stk som kjemper om 2 sentrale plasser. Så nettopp at RBK har 8 stk som kjemper om tre midtbaneplasser, og det regnet de som en styrke.
Aldri mer Obos....

Kagain

Quote from: Henki on March 14, 2014, 08:51:42 AM


Ja. Det viser seg også at Nest kjører på med et meget spinkelt budsjett. De har vært i en konflikt omkring noen spillere de ville overta fra Sotra SK (tror jeg det var) der de ikke hadde råd til å betale utdanningskompensasjon for disse spillerne. Så fikk de tilbud om halv pris (Sotra SK viser seg veldig velvillig trass i at de klager på at Nest generelt sett ikke er like samarbeidsvillig andre veien) og det kunne de klare såvidt, om de fikk betale på slutten av sesongen. Så jeg tror nok ikke at Nest Sotra har andre muligheter enn å ta til takke med smuler fra Brann, og basere seg på Branns velvillighet i forhold til lønn og sånn...

ostraume

Brann vil aldri spare noe direkte på Nest, men å ha en farmerklubb der spillere som Gjesdal får spilletid kan være nyttig. Så får Geniet sørge for at stallen vår ikke er for dyr/stor.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Det er jo det som er verdien: oki så klarer de ikke å minske kostnadene i noen større grad ved å la spilleren ta turen til Nest, men samtidig så får de kanskje tilbake en spiller med mer erfaring fra et høyere nivå som igjen kan føre til at denne spilleren gjør det bedre i den røde drakten og kanskje til og med kan bli solgt for en liten sum...

Torvanger

En målfarlig, solid stopper med en slegge av en skuddfot, hvorfor er ikke han i Branns radar?

dudo

Fordi han er dårligere enn fire av dem vi allerede har? Ville vært totalt uvettig ressursbruk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up