• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2024

Started by Lasaron, December 15, 2023, 21:57:43 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Quote from: Lasaron on April 30, 2024, 12:08:08 PMI fjor var det slik at toppnivået vårt, som vi hadde i flere kamper, var på våren. Mens høsten viste en enormt mentalitet. Jeg tror begge deler kan la seg kombinere, og da blir vi "uslåelige."

I så tilfelle må vi ha en ganske annen backrekke enn i dag.

1. Vi bør bruke en av disse to som stoppere sammen med Japhet: Thore eller Ruben.

2. Crone eller Thore må være høyreback.

3. Vi bør forsøke å fase inn Kvale på venstrebacken. Torsvik er helt i det blå. Da er Kvale den som er nærmest Wolfe i spillertype.

Jeg vil ha en rask backrekke som står høyt. Der begge stopperne kan tre ball gjennom ledd og ta den med seg opp forbi ledd. Og der backene kan dundre ned langs flankene.
Var ikke toppnivået på høsten like høyt? Vil si at hjemmekampen mot Glimt og Molde, i tillegg til borte mot Glimt var de tre beste kampene i fjor. Synes de to hjemmekampene var hakket bedre, men overraskelsen i Bodø kanskje større. I den kampen var vi veldig effektive.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

En annen ting som er interessant er at vi klart leder xG rating denne sesongen, både hjemme og borte. Det på tross av at alle synes det lugger litt.

Også bedre enn hele sesongen samlet i fjor.

https://footystats.org/no/norway/eliteserien/xg
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Corran

xGA på hjemmebane var vist også best ES
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Men så er det den evinnelig diskusjonen. Hva er best - ett skudd med xG på 0,5, eller fem skudd med xG på 0,10?

Corran

Quote from: esp123 on April 30, 2024, 14:22:00 PMMen så er det den evinnelig diskusjonen. Hva er best - ett skudd med xG på 0,5, eller fem skudd med xG på 0,10?

De kjører litt flere parametere enn jeg først trodde

Hvordan beregnes xG for Eliteserien?
FootyStats bruker en unik formel for å beregne xG. Tradisjonell xG tar kun hensyn til skuddposisjoner, mens FootyStats bruker en kombinasjon av skuddnøyaktighet (på/av mål), skuddfrekvens (antall skudd), angrepsfarlighet, totalt angrepspress (besittelsesmengde og dybde på posisjon) for å oppsummere forventede mål for Eliteserien. Grunnen til å bruke flere datapunkter for å beregne xG er fordi mange angrep kan være ekstremt farlige uten et skuddforsøk, og bruk av andre data som besittelse og angrepsdybde kan øke granulariteten til Eliteserien's xG-data.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Høres ut som en fornuftig tilnærming det. 

Bet meg for eksempel merke i at det ikke ga noe xG nÃ¥r Warming (nesten) rundet keeper mot Odd, men de fleste vil jo være enig i at det var en stor scoringsmulighet.  Regner med at en modell som det da fanger opp sÃ¥nne muligheter ogsÃ¥

Lasaron

Quote from: Kjell249 on April 30, 2024, 13:09:13 PM
Quote from: Lasaron on April 30, 2024, 12:08:08 PMI fjor var det slik at toppnivået vårt, som vi hadde i flere kamper, var på våren. Mens høsten viste en enormt mentalitet. Jeg tror begge deler kan la seg kombinere, og da blir vi "uslåelige."

I så tilfelle må vi ha en ganske annen backrekke enn i dag.

1. Vi bør bruke en av disse to som stoppere sammen med Japhet: Thore eller Ruben.

2. Crone eller Thore må være høyreback.

3. Vi bør forsøke å fase inn Kvale på venstrebacken. Torsvik er helt i det blå. Da er Kvale den som er nærmest Wolfe i spillertype.

Jeg vil ha en rask backrekke som står høyt. Der begge stopperne kan tre ball gjennom ledd og ta den med seg opp forbi ledd. Og der backene kan dundre ned langs flankene.
Var ikke toppnivået på høsten like høyt? Vil si at hjemmekampen mot Glimt og Molde, i tillegg til borte mot Glimt var de tre beste kampene i fjor. Synes de to hjemmekampene var hakket bedre, men overraskelsen i Bodø kanskje større. I den kampen var vi veldig effektive.

Mot Molde var jeg full, og mot Glimt hadde de allerede vunnet gull og skulle ut i Europa få dager etter. Men det var gode kamper det oxo.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg tror vi er på en nedtur nå. Jeg tror Horneland har skvist det beste ut av seg selv. Fjoråret var toppen for denne gang. Sannsynligvis. Jeg tippet sjetteplass, vi får se.
Tren på langskudd

krakra

May 01, 2024, 15:57:18 PM #408 Last Edit: May 01, 2024, 16:05:48 PM by krakra
Med en såpass gammel og like salgbar stall som vi har nå, så tåler vi egentlig ikke en mellomsesong. Ender vi uten Europa og utenfor en e-cupplassering i år så er det egentlig en liten krise og man må vurdere om trenerteamet fortsatt har tillitt.

Følger man oppskriften fra tidligere fiaskoer så skal vel en eventuell nedtur nå fikset med å hente dyre, eldre tidligere stjerner og gi dem veldig høy lønn. Som Zachariassen.

Lasaron

Jeg frykter du har litt rett.

Foreløpig må Brann utelukke all kontraktsforlengelse for A-lagsspillere. Og ikke hente typer som Zachariassen. Får vi da en mellomsesong, og erstatter de som ikke får fornyet med langt yngre spillere, så kan vi løfte oss igjen i 2025.
Tren på langskudd

opplett

Jeg vil ikke si det er krise ennå, men det kan være i emning. Spørsmålet er om vi greier å være oss selv på vårt beste mot lag som trolig har lyst til å spille egen fotball. Første svar får vi lørdag. Får vi ikke det til heller har vi lite å tilby.

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

nero

Det er sant at spillet har blitt dårligere og dårligere, men vi ligger på tredjeplass i serien, så totalt krise er det jo ikke..
Lions led by donkeys.

Superjack

Litt usikker ja... GÃ¥r tregt og lite entusiasme?

Brannsupporter.

krakra

Vi ligger på tredje, men har møtt ganske dårlige lag. Lørdag får vi se om vi bare sliter mot de dårlige lagene som legger seg bakpå, eller om vi rett og slett har blitt noen hakk dårligere og sliter mot lagene lengre opp på tabellen også.

Superjack

Synest årets brannlag mangler innsats.

Det er mye færre bevegelser og initiativ fremover i banen, som fører til mer stillefotball, og
der det i fjor ble stupt inn i gjennvinning så er det mer halvhjertet og luntende etter.

Tendensen er definitivt negativ.

Skummelt.
Brannsupporter.

ostraume

Quote from: krakra on May 01, 2024, 15:57:18 PMMed en såpass gammel og like salgbar stall som vi har nå, så tåler vi egentlig ikke en mellomsesong. Ender vi uten Europa og utenfor en e-cupplassering i år så er det egentlig en liten krise og man må vurdere om trenerteamet fortsatt har tillitt.

Enig i at E-cupplass er målet og under det er en sesong under forventning.

Men krise? Kan du utdype?

 Er vi avhengig av store salg eller E-cuppenger for Ã¥ fÃ¥ det til Ã¥ gÃ¥ rundt? Trodde Kalvenes la opp driften nettopp for Ã¥ ikke havne i den krisen, men jeg tar kanskje feil her?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

Det har vel så mye med spillertyper å gjøre. Wolfe er byttet ut med helt andre spillertyper. Kornvig er helt ulik Børsting. Ikke i nærheten av samme energien i spillet. Og så den viktigste poengspilleren utenom Finne ute av form. Kan også argumentere for at Finne er ute av form, men jeg tror dette har vel så mye med kvalitetene han innehar.

Til syvende og sist bør stille seg spørsmålet. Hvordan skal vi skape farligheter mot lavtliggende motstandere? Hvem kan skape sjanser/score mål, og hvordan skaper vi best mulige forutsetninger for at de skal utnytte ferdighetene?

krakra

May 01, 2024, 17:14:07 PM #417 Last Edit: May 01, 2024, 17:25:31 PM by krakra
Quote from: ostraume on May 01, 2024, 17:12:01 PM
Quote from: krakra on May 01, 2024, 15:57:18 PMMed en såpass gammel og like salgbar stall som vi har nå, så tåler vi egentlig ikke en mellomsesong. Ender vi uten Europa og utenfor en e-cupplassering i år så er det egentlig en liten krise og man må vurdere om trenerteamet fortsatt har tillitt.

Enig i at E-cupplass er målet og under det er en sesong under forventning.

Men krise? Kan du utdype?

 Er vi avhengig av store salg eller E-cuppenger for Ã¥ fÃ¥ det til Ã¥ gÃ¥ rundt? Trodde Kalvenes la opp driften nettopp for Ã¥ ikke havne i den krisen, men jeg tar kanskje feil her?
Et lag på nesten 28 år, som ikke spiller e-cup i år eller neste år vil sannsynligvis få en ganske raskt nedadgående kurve uten at vi har mulighet til å få inntekter til å gjøre utskiftinger av høy kvalitet.

Spillere i dagens stall som vil være 30 år eller eldre i 2026:

Dyngeland, Holmen Johansen, Crone, Kristiansen, Knutsen, Pedersen, Soltvedt, Kartum, Heltne Nilsen, Castro og Finne.

12 spillere. Halve stallen. Helt uten videresalgspotensiale. Viktige spillere. Hvordan skal vi få inntekter til å erstatte disse? Det er jo også en risiko for at viktige spillere i den andre halvdelen av stallen forsvinner uten at vi får så veldig godt betalt, som Horn Myhre, Sery Larsen, Blomberg og Heggebø.

Evnen til å erstatte viktige spillere som har forsvunnet har jo ikke vært veldig imponerende den siste tiden heller. Verken i kvalitet eller spillertype.

esp123

Quote from: ostraume on May 01, 2024, 17:12:01 PM
Quote from: krakra on May 01, 2024, 15:57:18 PMMed en såpass gammel og like salgbar stall som vi har nå, så tåler vi egentlig ikke en mellomsesong. Ender vi uten Europa og utenfor en e-cupplassering i år så er det egentlig en liten krise og man må vurdere om trenerteamet fortsatt har tillitt.

Enig i at E-cupplass er målet og under det er en sesong under forventning.

Men krise? Kan du utdype?

 Er vi avhengig av store salg eller E-cuppenger for Ã¥ fÃ¥ det til Ã¥ gÃ¥ rundt? Trodde Kalvenes la opp driften nettopp for Ã¥ ikke havne i den krisen, men jeg tar kanskje feil her?

Altså vi har jo sett dette før. Under LAN var vi vel aldri avhengig av prestasjonsrelaterte inntekter.

Når det er sagt så har vi hatt uflaks med skader også. Dette er ikke bare en villet strategi som under LAN/Soltvedt. Både Kniklas og Jonas Torsvik hadde vært klink i dette laget skadefri.

Billy Elliott

Quote from: nero on May 01, 2024, 16:48:42 PMDet er sant at spillet har blitt dårligere og dårligere, men vi ligger på tredjeplass i serien, så totalt krise er det jo ikke..

Nei, det er det ikke, men hvem har vi egentlig møtt så langt?

TIL, som vi der og da trodde var en sterk borteseier som bar godt bud, men som fremdeles står med 0 poeng seks runder senere. Nyopprykkede FFK, som vi presterte å tape mot hjemme. Viking, som vi tok 1 poeng mot, og som nok er den beste (eneste?) prestasjonen så langt.

Og så elendige Ham-Kam og elendige (på bortebane) Odd, som vi så vidt klarte slå på hjemmebane. I tillegg til da U mot selveste Kristelig Forening for Unge Menn, og nå tap mot Levanger.

Jeg er redd tabellposisjonen vår lyver litt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

May 01, 2024, 18:59:19 PM #420 Last Edit: May 01, 2024, 19:24:18 PM by andreas1989
Rent resultatmessig har det jo vært greit, særlig mtp at vi fort skulle dradd fra Ekeberg med 3 poeng. Men prestasjonsmessig har det derimot vært skralere. Viking kampen er som det nevnes unntaket, nå er de kanskje et lag som passer oss bedre, men det var også noe med energien som har vært fraværende i de andre kampene mot lag som vi ikke har noe forhold til.

Men i følge tallene så har jo vi fremdeles mesteparten av initiativet i kampene og kommer til muligheter, men presisjonen og uttellingen har ikke vært god nok. En blanding av marginer og mangel på sluttprodukt.

Uansett så må vi jo huske på at vi hadde en del flyt i fjor høst der prestasjonene ikke var like solide som på våren, selv om vi hadde noen svært så solide enkeltkamper som feks mot Glimt.

RepublikkenBergen

Quote from: Billy Elliott on May 01, 2024, 18:41:36 PM
Quote from: nero on May 01, 2024, 16:48:42 PMDet er sant at spillet har blitt dårligere og dårligere, men vi ligger på tredjeplass i serien, så totalt krise er det jo ikke..

Nei, det er det ikke, men hvem har vi egentlig møtt så langt?

TIL, som vi der og da trodde var en sterk borteseier som bar godt bud, men som fremdeles står med 0 poeng seks runder senere. Nyopprykkede FFK, som vi presterte å tape mot hjemme. Viking, som vi tok 1 poeng mot, og som nok er den beste (eneste?) prestasjonen så langt.

Og så elendige Ham-Kam og elendige (på bortebane) Odd, som vi så vidt klarte slå på hjemmebane. I tillegg til da U mot selveste Kristelig Forening for Unge Menn, og nå tap mot Levanger.

Jeg er redd tabellposisjonen vår lyver litt.

Tap på lørdag, så raser vi fort nedover på tabellen.....

pidre

Vi er dårligere i press-spillet, taper flere dueller og det går for sakte fremover. Vi er ikke helt der, men det gjeder ikke bare oss.

Sett bort fra Molde og BG, ser jeg ikke helt hvem som skal utfordre oss på topp 4. Det blir ikke TIL i år.
Saludar a los monos!

krakra

Viking og RBK. SÃ¥ kommer det alltids en eller annen joker.

RepublikkenBergen

MÃ¥ huske at Brann har en kamp mer enn de fleste.. Det er 3 poeng ned fra 3 til 8 plass..  SÃ¥ mye kan snu pÃ¥ et par kamper...

fortune

Jeg hadde vært langt mindre bekymret dersom jeg kunne se tydelige tegn på hva vi forsøker å få til offensivt. For eksempel gjennombrudd på siden ved hjelp av innoverving + back på utsiden ala Castro/Wolfe, kompromissløst høyt press eller spillere som utfordrer 1-mot-1.

Nå ser det istedet ut som om vi bare triller ballen rundt og venter på at det skal skje noe magisk som setter Finne opp i en god scoringsposisjon. Da er det enkel logikk for motstanderlaget å overbefolke egen 16-meter og satse på kontringer, dødballer og lange oppspill.
First is first, second is nothing

Morkel

Quote from: RepublikkenBergen on May 01, 2024, 20:52:23 PMMÃ¥ huske at Brann har en kamp mer enn de fleste.. Det er 3 poeng ned fra 3 til 8 plass..  SÃ¥ mye kan snu pÃ¥ et par kamper...

Det kan alltid snu på et par kamper, sånn er fotball. Spesielt i Mai når kampene kommer så tett. Men det blir litt krisemaksimering å allerede nå begynne å se på hvor FFK, KBK og Odd ligger på tabellen. Det får vi heller ta om det blir en realitet. Akkurat nå tror jeg Brann bare må fokusere på seg selv og på å komme i form. Det positive er at med seier over RBK har man topoengsnitt.

ostraume

Artig hvordan svartmalingen tar tak etter en meget svak cupexit. Krakra rasler med trenersparkingssabelen i god tid før 17. mai. Og forumet inntar felles depressivt modus. Det er vel fortsatt sånn at Brann har vært besti 6 av 6 kamper i Eliteserien, og er i grei rute for å nå årets mål (Europa).

Og så er jeg selvsagt enig i at det lugger ganske godt offensivt og jeg håper jo det blir bedre før EM-pausen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Leffen

Hehe, ja. Det var da voldsomt hvor bekmørkt alt plutselig skulle bli. En down-periode etter to års sammenhengende opptur må vi vel kunne leve med? (juli i fjor var jo også litt tung) Måten vi spiller på burde jo ikke overraske noen. Jeg har troen på at det skal løsne. Med Felix tilbake og Finne tilbake på målsporet, som viktige nøkler. Det som kan være litt alarmerende er spillerlogistikken, jeg henger meg opp i at dette med helnorsk/dansk-profil ikke kan gå i lengden. Men er jo mulig Hornis må vike litt på kravene snart.

Vi er godt med i serien etter mye lugging. Jeg tror det snur allerede på lørdag

Kjell249

Jeg blir litt overrasket over hvor raskt det blir krisemaksimering. Men, burde kanskje ikke bli det siden det stort sett er svart og hvitt med Brann😀

Men, at Brann sliter mer med å spille ut lag som ligger seg dypt og spiller kynisk sammenlignet med i fjor vår burde ikke overraske noen. I fjor vår kom de fra et år med trening på akkurat det fra OBOS, med stort sett det samme laget.


Starten i år har vært preget av mye skader, rotasjoner og «nye» spillere. Det tar tid å bygge relasjoner og det vanskeligste i fotball er å spille ut kyniske lag som legger seg lavt. Det viktigste er at de prøver, setter ett lag og så vil det komme etterhvert. I starten har det vært viktigst å få med seg poeng, så får fin spillet komme etterhvert.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Erlend

Det som overrasket meg mest var hvordan HøybrÃ¥ten og menigheten hans pÃ¥ Facebook gikk sÃ¥ til de grader i kjelleren.  NÃ¥ har jeg jo bare fulgt de nÃ¥r vi har hatt medgang, men har hatt veldig inntrykk av de som stort sett en ukritisk hurragjeng

krakra

Quote from: ostraume on May 02, 2024, 07:44:45 AMArtig hvordan svartmalingen tar tak etter en meget svak cupexit. Krakra rasler med trenersparkingssabelen i god tid før 17. mai. Og forumet inntar felles depressivt modus. Det er vel fortsatt sånn at Brann har vært besti 6 av 6 kamper i Eliteserien, og er i grei rute for å nå årets mål (Europa).

Og så er jeg selvsagt enig i at det lugger ganske godt offensivt og jeg håper jo det blir bedre før EM-pausen.
Jeg sa at hvis vi ender utenfor e-cupplassering og ikke kvalifiserer oss til Europa i år, så bør man vurdere tilliten til Horneland. Hvis du er uenig i det kan du argumentere for dit syn istedenfor å insinuere at jeg vil sparke Horneland nå.


Brannfan23

Hvis Brann ender opp som det gamle jojo lag som vi kjenner til i flere år, kanskje bør vi slutte å oppføre oss som en storklubb og heller erkjenne at vi må gjøre som andre klubber med mindre ressurser som Odd og Godset?

andreas1989

Vi har jo helt andre ressurser enn Odd og Godset så hvorfor i allverden skulle vi det?

fortune

Å tenke langsiktig og bærekraftig har ikke noe med storklubb vs. liten klubb å gjøre, selv verdens største klubb Real Madrid driver med talentutvikling. Det handler mer om hvem som til syvende og sist bestemmer i klubben og Brann har dessverre alltid vært en trenerstyrt klubb. Da handler man også kortsiktig.
First is first, second is nothing

krakra

Burde vært 7-8 U23-spillere som reelt konkurrerer om spilletid på a-laget, hvorav fire av dem er U21. Nå er det vel fire, og to av dem er U21 og skadet.

At Helland trekkes fram som en som har fått sjansen viser jo holdningen man har til dette. Han fikk spille da alternativet var å bruke Hjorteseth på midtbanen og SHN som midtstopper.

Superjack

Horneland har rett i at det nok hadde sett annerledes ut med tanke på alderssnitt og bruk av U21 spillere om Kniklas og Torsvik hadde vært skadefrie.

Samtidig så hadde fort begge disse vært solgt/veldig selgeklare enten i vinteren som gikk eller til sommeren.

Større utfordring at det ikke er flere i kategorien rett under dem, som er klare kandidater til å få prøve seg.

Jeg ser ikke Brann 2, men er det ingen der som burde vake i nivået rett under og hatt reelle muligheter for å ta nivået?

Om Kartum ikke tar nivået bedre i løpet av de neste ukene frem mot EM pausen, bør han byttes ut?
Enten hente hjem Hjorteseth, som jeg gjerne hadde sett, eller få inn en annen alternativ indreløper med større utviklingspotensial?
Riisnes fra VIF?


Brannsupporter.

Lasaron

Jeg påstår frimodig at om Brann hadde hatt to 19-åringer som hadde spilt nøyaktig som Kartum og Kornvig i år, så hadde bruk av unge spillere blitt brukt som forklaring på hvorfor det kladder.

Mange supportere og trenere etc har mye større tålmodighet med voksne enn unge.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Lasaron on May 03, 2024, 09:53:17 AMJeg påstår frimodig at om Brann hadde hatt to 19-åringer som hadde spilt nøyaktig som Kartum og Kornvig i år, så hadde bruk av unge spillere blitt brukt som forklaring på hvorfor det kladder.

Mange supportere og trenere etc har mye større tålmodighet med voksne enn unge.

Men Kartum, Kornvik og flere voksne sine prestasjoner har jo nettopp blitt brukt som forklaring på at det kladder.
Saludar a los monos!

esp123

Det hadde de nok, og da hadde de hatt rett ogsÃ¥. For Kornvig og Kartum er en del av grunnen til at det har kladdet. Wassberg derimot var vÃ¥r beste spiller i sesongens to første kamper. Og min pÃ¥stand er at hvis Wassberg og Horn Myhre  hadde vært indreløpere (og Torsvik venstreback), sÃ¥ hadde det kladdet vesentlig mindre.

andreas1989

Men hadde de vært unge så hadde kravet fort vært at de måtte erstattes av mer etablerte spillere.

Uansett så kan man jo velge å tro at både Torsvik og Wassberg hadde vært ganske så faste på dette Brann laget og mulighetene for at Hellan skal spille seg inn i løpet av sesongen bør jo også være gode. Hadde de tre vært faste på laget så ser jo alderen fort bedre ut, men det forandrer jo ikke det faktum at det fremover bør være så og si utelukkende U21 spillere som blir hentet inn.


fortune

May 03, 2024, 10:19:52 AM #441 Last Edit: May 03, 2024, 10:26:27 AM by fortune
Etter 15-20 år med denne type diskusjoner vet jeg at man alltid kan finne argumenter for hvorfor det «akkurat nå» er vanskelig med spillerutvikling eller å finne grunner til hvorfor et gitt talent mislyktes.

Men de ubestridelige fakta er at man i hele denne perioden har hatt god tilgang til talenter, både i klubben og i Hordaland for øvrig. Uttak på u-landslag beviser dette. Likevel har man knapt lyktes med å selv utvikle etablerte eliteseriespillere. Wolfe var selvfølgelig en solskinnshistorie, men man skal et stykke tilbake i tid for å finne flere.

Og samtidig finnes det en lang rekke hordalendinger som spiller på eliteserienivå eller høyere, fordi de enten unngikk Brann overhodet eller var lure nok til å dra i tide. Dette beviser igjen at potensialet er der, til tross for at Brann har ødelagt mange talenter underveis.

Det er på tide å stikke fingeren i jorden og ta takk i de grunnleggende problemene, ikke fortsette å komme opp med nye unnskyldninger!
First is first, second is nothing

pidre

May 03, 2024, 10:43:42 AM #442 Last Edit: May 03, 2024, 10:45:27 AM by pidre
Ta Helland sin kamp mot VIF. Han spilte en helt ok kamp, ikke mer, ikke mindre. Hadde Larsen spilt helt likt ville han fått en treer - max. Helland ble hyllet. Så vet ikke helt, virker som de unge får mer kred.

Ellers mye enig med Fortune. Klubben har ikke greid å forvalte talentene.
Saludar a los monos!

andreas1989

Realiteten er at vi har misset ut på en hel generasjon, enkelte av dem har riktignok kommet tilbake i voksen alder.

Men man har jo blitt grepet av stormansgalskapen tidligere også som når Helge Haugen ble sendt på dør fordi man skulle fylle opp med ovebetalte stjerner. I samme generasjon finner man jo Erlend Storesund som vel kunne stått med veldig mange flere kamper for Brann enn det han endte opp med.

andreas1989

Quote from: pidre on May 03, 2024, 10:43:42 AMTa Helland sin kamp mot VIF. Han spilte en helt ok kamp, ikke mer, ikke mindre. Hadde Larsen spilt helt likt ville han fått en treer - max. Helland ble hyllet. Så vet ikke helt, virker som de unge får mer kred.

Ellers mye enig med Fortune. Klubben har ikke greid å forvalte talentene.

Hva i allverden skal du trekke Helland for i den VIF kampen? At han ikke har et navn?

krakra

May 03, 2024, 10:53:51 AM #445 Last Edit: May 03, 2024, 10:57:36 AM by krakra
Quote from: pidre on May 03, 2024, 10:43:42 AMTa Helland sin kamp mot VIF. Han spilte en helt ok kamp, ikke mer, ikke mindre. Hadde Larsen spilt helt likt ville han fått en treer - max. Helland ble hyllet. Så vet ikke helt, virker som de unge får mer kred.

Ellers mye enig med Fortune. Klubben har ikke greid å forvalte talentene.
Sery Larsen ville fått fem, som vel var det Helland også fikk. Helland ble dessuten ikke hyllet. Han fikk skryt fordi han løste sin første ES-kamp med ro og uten feil, men de aller fleste var enige i at VIF ikke satte forsvaret på all verdens utfordringer.

Edit: Ser han fikk seks av BT, samme som Pallesen Knutsen i samme kamp. At Sery Larsen ville fått tre har jeg -0- tro på.

esp123

Jeg føler i grunn begge sider har poenger her. Unge spillere blir nok mer hypet etter OK prestasjoner enn eldre spillere. Samtidig blir unge spillere fortere skiftet ut ved dårlige/middelmådige prestasjoner.

De blir også oftere brukt som en forklaring på dårligere resultater.

nero

Det påstås rett som det er her inne at unge spillere blir syndebukker når det går dårlig. Noen som har eksempler på dette fra nyere tid? Føler at dette er litt stråmannsargumentasjon. Av (relativt) unge spillere de siste årene, har Wassberg, Blom, Torsvik, og Wolfe ikke fått skylden når det har buttet i mot. Om noe har kanskje Blom fått mer klippekort i år enn han har fortjent. Men han er vel allerede «gammel» med sine 24 år..
Lions led by donkeys.

krakra

Begge nedrykkene.

Og selvfølgelig er ikke en 24-åring en unggutt.

nero

Husker det ikke helt slik. SÃ¥ vidt jeg husker var det «de etablerte» spillerne som fikk sÃ¥ hatten passet. Og  fremfor alt var det jo styre og stell i klubben som ble hudflettet. For sÃ¥vidt med god grunn. Var det virkelig de unge som fikk skylden for de fadesene? Eller har det blitt en klassisk «forumsannhet»?
Lions led by donkeys.

Go Up