• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2015

Started by Lasaron, August 14, 2014, 08:14:52 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Litt trist at Brann så langt ikke ser ut til å fortsette sin tradisjon med å kjøpe skadeplagede midtstoppere. Jeg ser at den berømmelige "Ygg" er sluppet på fri overgang fra Aalesund. Var ikke han nokså kjappbeint i sin tid

http://www.aafk.no/news/article/18p81hwuocuw61l2sw8qstbo6n/title/aafk-og-wembangomo-enige-om-a-avslutte-kontrakten

Lasaron

Jeg sier det på forhånd: Når Badji nå mest sannsynligvis slutter, så må ikke folk skrike etter erstattere i Anthony Annan på Stabæknivå-klassen. Vi er i 1. divisjon.
Tren på langskudd


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Larsen var god nok i fjor iallefall.

Spelaren

Quote from: Lasaron on January 30, 2015, 06:59:53 AM
Jeg sier det på forhånd: Når Badji nå mest sannsynligvis slutter, så må ikke folk skrike etter erstattere i Anthony Annan på Stabæknivå-klassen. Vi er i 1. divisjon.


Tiden jobber mot oss. Salget av Badji skulle ha vært realisert før nyttår, og speiding (har vi ny speider snart?) gjennomført slik at vi hadde finsiktet ett eller annet talentfullt, ungt, atletisk og eksotisk med høyt videresalgspotensiale. Kan Glimt, kan vi.
Gå av.

ostraume

Quote from: krakra on January 30, 2015, 13:31:14 PM
Larsen var god nok i fjor iallefall.


Sant nok, men OM i Skarsfjord sitt polesystem er ikke helt det samme som i en diamant.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: ostraume on January 30, 2015, 14:49:53 PM
Quote from: krakra on January 30, 2015, 13:31:14 PM
Larsen var god nok i fjor iallefall.


Sant nok, men OM i Skarsfjord sitt polesystem er ikke helt det samme som i en diamant.


Men som spelartype burde han passe betre i ein slik spelestil med betre spelarar rundt seg.

Kjell249

Quote from: krakra on January 30, 2015, 13:31:14 PM
Larsen var god nok i fjor iallefall.

Så god at han ble lånt ut til 1 div...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Quote from: Kjell249 on January 30, 2015, 15:17:13 PM
Quote from: krakra on January 30, 2015, 13:31:14 PM
Larsen var god nok i fjor iallefall.

Så god at han ble lånt ut til 1 div...
Hvor han dominerte fullstendig

Yngve

Du legg lista på vegne av Larsen, KraKra. Forventar ikkje anna enn at han dominerar fullstendig i år og.

Kagain

Quote from: Gepard on January 30, 2015, 10:28:17 AM

En ting er sikkert , med en slik gjeng sentralt mangler en ting : Fysikk og en SJEF. Synes Haugen har alt for lite pondus i sitt spill til å skulle sjefe rundt sentralt.

...

Bekymret om man satser kun på de lokale senstralt.

Ville heller hatt Haugen bak spissene og en skikkelig murbrekker med pasningsfot i den defensive rollen.



Jeg tenkte på dette selv. Om vi tenker fysiske stats på alle spillerne Brann har i stallen:

Spenst: De i forsvaret har vel noenlunde spenst, med et mulig unntak i Demir. Vindheim var vel også ok spenstmessig eller i alle fall på nivå på med Hans Tveit? På midtbanen er jo Barmen en spretten fyr. Er det noen andre? I angrep er vi vel greit besatt med gaseller. Orlov, Karadas og Pedersen kan vel muligens bli til litt bryderi i luftrommet.

Styrke: Jeg sitter igjen med et inntrykk av at Brann er dårlig forspent med okser. Der er det vel hovedsaklig Karadas og Pedersen som peker seg ut? Mulignes også Barmen? De andre har ok styrke og nedover?

Hurtighet: Har vi noen geparder i laget i det hele tatt? 

Lasaron

Quote from: Kagain on January 31, 2015, 10:58:49 AM
Quote from: Gepard on January 30, 2015, 10:28:17 AM

En ting er sikkert , med en slik gjeng sentralt mangler en ting : Fysikk og en SJEF. Synes Haugen har alt for lite pondus i sitt spill til å skulle sjefe rundt sentralt.

...

Bekymret om man satser kun på de lokale senstralt.

Ville heller hatt Haugen bak spissene og en skikkelig murbrekker med pasningsfot i den defensive rollen.



Jeg tenkte på dette selv. Om vi tenker fysiske stats på alle spillerne Brann har i stallen:

Spenst: De i forsvaret har vel noenlunde spenst, med et mulig unntak i Demir. Vindheim var vel også ok spenstmessig eller i alle fall på nivå på med Hans Tveit? På midtbanen er jo Barmen en spretten fyr. Er det noen andre? I angrep er vi vel greit besatt med gaseller. Orlov, Karadas og Pedersen kan vel muligens bli til litt bryderi i luftrommet.

Styrke: Jeg sitter igjen med et inntrykk av at Brann er dårlig forspent med okser. Der er det vel hovedsaklig Karadas og Pedersen som peker seg ut? Mulignes også Barmen? De andre har ok styrke og nedover?

Hurtighet: Har vi noen geparder i laget i det hele tatt? 


??

Spenst er ikke nødvendigvis det samme som hodestyrke, er det sistnevnte du mener?
Er gaselle det dyret du tenker på når du ser Orlov, Karadas og Pedersen?
Tren på langskudd

Lasaron

Forøvrig begynner det å haste litt med å få en endelig avklaring på Badji.
Tren på langskudd

Nixon

Brann ser ut til å ville bruke pengene fra Badji-salget til å kjøpe en ny midtstopper.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kagain

Quote from: Lasaron on January 31, 2015, 14:31:34 PM
??

Spenst er ikke nødvendigvis det samme som hodestyrke, er det sistnevnte du mener?
Er gaselle det dyret du tenker på når du ser Orlov, Karadas og Pedersen?


Tenkte hodestyrke ja. Tenkte at den kanskje var avhengig av spensten. Gaseller ble valgt som et eksempel da de hopper og spretter vilt. De er kanskje noe mer smidig enn de tre nevnte spillerne, men kom ikke på en god erstatning for noe som kunne hoppe høyt. Kenguru, kan hende?

Jose Arrogantio

Quote from: Kagain on January 31, 2015, 16:56:33 PM
Quote from: Lasaron on January 31, 2015, 14:31:34 PM
??

Spenst er ikke nødvendigvis det samme som hodestyrke, er det sistnevnte du mener?
Er gaselle det dyret du tenker på når du ser Orlov, Karadas og Pedersen?


Tenkte hodestyrke ja. Tenkte at den kanskje var avhengig av spensten. Gaseller ble valgt som et eksempel da de hopper og spretter vilt. De er kanskje noe mer smidig enn de tre nevnte spillerne, men kom ikke på en god erstatning for noe som kunne hoppe høyt. Kenguru, kan hende?


Azar er nok nærmere en kenguru ja.




Kjell249

Quote from: Nixon on January 31, 2015, 15:13:37 PM
Brann ser ut til å ville bruke pengene fra Badji-salget til å kjøpe en ny midtstopper.
Norling har hentet 3 midtstoppere på ett år i Brann, blir i såfall spennende å se hvordan det går med den fjerde...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Hatleking

Quote from: Nixon on January 31, 2015, 15:13:37 PM
Brann ser ut til å ville bruke pengene fra Badji-salget til å kjøpe en ny midtstopper.


Det er noko av det mest absurde eg har høyrt. Me har Grønner, Karadas, Knudsen, Heggeland og Hanstveit som stopparalternativ - og dette i 1. divisjon - og Norling synst at det er det området som bør bli forsterka med ein ny mann inn? Dette er jo heilt absurd.

kabelmann

Det oser jo ikke akkurat trygghet av den gjengen der, så jeg skjønner godt at han vil ha inn en ny en. Om han samtidig finner en med litt hurtighet så hadde det vært gull.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: Hatleking on February 01, 2015, 00:13:35 AM
Quote from: Nixon on January 31, 2015, 15:13:37 PM
Brann ser ut til å ville bruke pengene fra Badji-salget til å kjøpe en ny midtstopper.


Det er noko av det mest absurde eg har høyrt. Me har Grønner, Karadas, Knudsen, Heggeland og Hanstveit som stopparalternativ - og dette i 1. divisjon - og Norling synst at det er det området som bør bli forsterka med ein ny mann inn? Dette er jo heilt absurd.


Hanstveit skal ut på venstrebacken igjen og kjempe mot Demir skal man tro Norling. Og da syns vel de at det blir litt tynt med bare Grønner og Karadas som reelle alternativer.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: kabelmann on February 01, 2015, 00:20:46 AM
Det oser jo ikke akkurat trygghet av den gjengen der, så jeg skjønner godt at han vil ha inn en ny en. Om han samtidig finner en med litt hurtighet så hadde det vært gull.


Osar ikkje tryggleik? Kva trio i 1. divisjon kan måle seg (ut frå allereie vist kvalitet) med Grønner, Karadas og Hanstveit? Knudsen og Heggland er gode talent òg, og viss alle dei skal skyvast bak enno eit bomkjøp - for det blir det - er det berre trist. Håpar dette ryktet er berre tull. Viss ikkje er det nok eit bevis på inkompetansen. Me bør heller sjølvsagt styrke midtbana. Dei tre nedste plassane på midtbana har me pt berre dekka av Skaanes, til dels Askar, Birkelund, Haugen og Barmen. Ikkje akkurat 'tryggheit' og sjuk dekning her. (Då antar eg sjølvsagt at Badji går, eller er det for seint no?)

Hatleking

Quote from: Nixon on February 01, 2015, 00:32:53 AM
Quote from: Hatleking on February 01, 2015, 00:13:35 AM
Quote from: Nixon on January 31, 2015, 15:13:37 PM
Brann ser ut til å ville bruke pengene fra Badji-salget til å kjøpe en ny midtstopper.


Det er noko av det mest absurde eg har høyrt. Me har Grønner, Karadas, Knudsen, Heggeland og Hanstveit som stopparalternativ - og dette i 1. divisjon - og Norling synst at det er det området som bør bli forsterka med ein ny mann inn? Dette er jo heilt absurd.


Hanstveit skal ut på venstrebacken igjen og kjempe mot Demir skal man tro Norling. Og da syns vel de at det blir litt tynt med bare Grønner og Karadas som reelle alternativer.


Berre ein av dei kan spele back om gangen, og dei talenta våre er då vitterlege talentfulle. Styrk heller midtbana.

osoerli

Eg ville brukt pengane på ein spiss som kan scora mål.  Det har me ingen av i dag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

En skikkelig god midtbanespiller, om noen sånne vil spille for oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Enig med de to siste. Jeg frykter faktisk i mye større grad defensive problemer på midtbanen enn at vi ikke skal score mål, selv om skoen trykker der og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Så har man totalt avskrevet Demidov nå, siden han ikke en gang nevnes blant våre stopperalternativer her? ;)

Xminator

Demidov vil per dags dato være ren bonus.

Brann har overhode ikke noen stall som vil rulle over det som er av motstand. Midstopper er en ting, men vi mangler fortsatt noe venstrebent på midtbanen og jeg har en magefølelse på at ingen av de vi stiller med sentralt vil være gode nok på ett Brannlag som skal ta medalje. Den utviklingen Haugen har hatt gir strengt tatt bekymring for om han er god nok til å ta den sentrale defensive rollen, og den offensive sentrale er jeg heller ikke overbevist om at det ikke er andre lag i førstedivisjon som slår oss.

I det hele tror jeg Branns problem er kvalitet og ikke motivasjon.

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on February 01, 2015, 01:20:20 AM
Eg ville brukt pengane på ein spiss som kan scora mål.  Det har me ingen av i dag.


Helt enig. Med en spiller til å sette en større %-andel av sjansene hadde vi reddet plassen i fjor med god margin.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Hva er/var egentlig overgangsfristen? Er den ute nå? Hva med Badji?
Tren på langskudd

Kagain

Spillersalg til UK har vel frist i morgen. I andre deler av verden? Usikker. Men overgangsvinduet mellom norske klubber varer vel i to måneder til?

Hatleking

Me snakkar her om 1. divisjon. Om ikkje Norling klarar å få noko ut av spissalternativa Pedersen, Huseklepp, Orlov, Dramé, Lorentzen og Karadas er noko gale.

osoerli

February 01, 2015, 12:40:55 PM #1183 Last Edit: February 01, 2015, 12:44:37 PM by osoerli
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 07:00:29 AM
Quote from: osoerli on February 01, 2015, 01:20:20 AM
Eg ville brukt pengane på ein spiss som kan scora mål.  Det har me ingen av i dag.


Helt enig. Med en spiller til å sette en større %-andel av sjansene hadde vi reddet plassen i fjor med god margin.


Garantert!  Ein kan eigentleg smanlikna med VIF.  VIF hadde målforskjell 59-53 og vart nr 6, Brann hadde målforskjell 41-54 og vart nr 14 og rykka ned.  Antal innslupne omtrent det same, antal scora mål har VIF 18 mål fleire enn Brann.  Toppscoreren til Brann scora 9, toppscoraren til VIF 25.  Ein forskjell på 16.  Forskjellen på 6. plass og 14. plass var eigentleg enkelt sagt valget av spiss.  Litt irriterande at Kjartansson var nær ein overgang til Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on February 01, 2015, 12:40:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 07:00:29 AM
Quote from: osoerli on February 01, 2015, 01:20:20 AM
Eg ville brukt pengane på ein spiss som kan scora mål.  Det har me ingen av i dag.


Helt enig. Med en spiller til å sette en større %-andel av sjansene hadde vi reddet plassen i fjor med god margin.


Garantert!  Ein kan eigentleg smanlikna med VIF.  VIF hadde målforskjell 59-53 og vart nr 6, Brann hadde målforskjell 41-54 og vart nr 14 og rykka ned.  Antal innslupne omtrent det same, antal scora mål har VIF 18 mål fleire enn Brann.  Toppscoreren til Brann scora 9, toppscoraren til VIF 25.  Ein forskjell på 16.  Forskjellen på 6. plass og 14. plass var eigentleg enkelt sagt valget av spiss.  Litt irriterande at Kjartansson var nær ein overgang til Brann.


Hadde Kjartanson spilt i Brann i stedet for i VIF, hadde Brann og VIF lett byttet plass.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 13:39:25 PM
Quote from: osoerli on February 01, 2015, 12:40:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 07:00:29 AM
Quote from: osoerli on February 01, 2015, 01:20:20 AM
Eg ville brukt pengane på ein spiss som kan scora mål.  Det har me ingen av i dag.


Helt enig. Med en spiller til å sette en større %-andel av sjansene hadde vi reddet plassen i fjor med god margin.


Garantert!  Ein kan eigentleg smanlikna med VIF.  VIF hadde målforskjell 59-53 og vart nr 6, Brann hadde målforskjell 41-54 og vart nr 14 og rykka ned.  Antal innslupne omtrent det same, antal scora mål har VIF 18 mål fleire enn Brann.  Toppscoreren til Brann scora 9, toppscoraren til VIF 25.  Ein forskjell på 16.  Forskjellen på 6. plass og 14. plass var eigentleg enkelt sagt valget av spiss.  Litt irriterande at Kjartansson var nær ein overgang til Brann.


Hadde Kjartanson spilt i Brann i stedet for i VIF, hadde Brann og VIF lett byttet plass.


For du trur at Norling automatisk hadde fått like mykje ut av han som det Rekdal klarte? Det er akkurat det som ein del av oss kritiserar Norling for - at han ikkje får nok ut av spelarane. Verken taktisk eller individuelt.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on February 01, 2015, 13:40:51 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 13:39:25 PM
Quote from: osoerli on February 01, 2015, 12:40:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 07:00:29 AM
Quote from: osoerli on February 01, 2015, 01:20:20 AM
Eg ville brukt pengane på ein spiss som kan scora mål.  Det har me ingen av i dag.


Helt enig. Med en spiller til å sette en større %-andel av sjansene hadde vi reddet plassen i fjor med god margin.


Garantert!  Ein kan eigentleg smanlikna med VIF.  VIF hadde målforskjell 59-53 og vart nr 6, Brann hadde målforskjell 41-54 og vart nr 14 og rykka ned.  Antal innslupne omtrent det same, antal scora mål har VIF 18 mål fleire enn Brann.  Toppscoreren til Brann scora 9, toppscoraren til VIF 25.  Ein forskjell på 16.  Forskjellen på 6. plass og 14. plass var eigentleg enkelt sagt valget av spiss.  Litt irriterande at Kjartansson var nær ein overgang til Brann.


Hadde Kjartanson spilt i Brann i stedet for i VIF, hadde Brann og VIF lett byttet plass.


For du trur at Norling automatisk hadde fått like mykje ut av han som det Rekdal klarte? Det er akkurat det som ein del av oss kritiserar Norling for - at han ikkje får nok ut av spelarane. Verken taktisk eller individuelt.
Legg ned hele klubben!

dudo

Men ferdighetene kan gjøres noe med, og om man har for dårlig trente spillere - som Brann har blitt anklaget for - så blir man fortere sliten som igjen kan ha store utslag i situasjoner hvor finmotorikken må være på plass. En trener skal bidra med mer enn bare et spillesystem, han skal også drive spillerutvikling.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on February 01, 2015, 14:23:44 PM
Men ferdighetene kan gjøres noe med, og om man har for dårlig trente spillere - som Brann har blitt anklaget for - så blir man fortere sliten som igjen kan ha store utslag i situasjoner hvor finmotorikken må være på plass. En trener skal bidra med mer enn bare et spillesystem, han skal også drive spillerutvikling.


Såklart, men når man får en sjanse fra 10 meter og skyter over eller rett inn til keeper, så nytter det ikke å skylde på treneren.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on February 01, 2015, 16:14:51 PM
Quote from: dudo on February 01, 2015, 14:23:44 PM
Men ferdighetene kan gjøres noe med, og om man har for dårlig trente spillere - som Brann har blitt anklaget for - så blir man fortere sliten som igjen kan ha store utslag i situasjoner hvor finmotorikken må være på plass. En trener skal bidra med mer enn bare et spillesystem, han skal også drive spillerutvikling.


Såklart, men når man får en sjanse fra 10 meter og skyter over eller rett inn til keeper, så nytter det ikke å skylde på treneren.


Ja og nei. Er det fordi man er dausliten pga over- eller undertrening kan man det. Norling har vist at han har en veldig fin idé om hvordan man skal spille, utover det har ihvertfall ikke JEG sett så fryktelig mye annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: Hatleking on February 01, 2015, 10:49:24 AM
Me snakkar her om 1. divisjon. Om ikkje Norling klarar å få noko ut av spissalternativa Pedersen, Huseklepp, Orlov, Dramé, Lorentzen og Karadas er noko gale.


Trur ikkje me skal lura oss sjøl til å tru at spissane kjem til å scora så mykje meir i Obås enn TL.
Eg tippar ingen av spissane klarar 2-siffra i Obås.
Orlov er god for kanskje 8-10 mål.
Pedersen 6-7 mål
Huseklepp 5-6 mål
Lorentzen 4-5 mål
og Drame 2-3 mål
Brann bør ha ein spiss som scorar minst 15 mål i Obås.  Han finst ikkje, og må difor kjøpast.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Hvis ikke Norling klarer å få MP til å score mer enn seks mål i 1.div. bør han nesten sparkes for det alene.

Jose Arrogantio

Tror at om han ikke var i Brann allerede så ville Pedersen vært regnet som en av disse 15+ mål spissene Brann burde kjøpt.

OhAhCantona

Quote from: osoerli on February 01, 2015, 17:52:35 PM
Quote from: Hatleking on February 01, 2015, 10:49:24 AM
Me snakkar her om 1. divisjon. Om ikkje Norling klarar å få noko ut av spissalternativa Pedersen, Huseklepp, Orlov, Dramé, Lorentzen og Karadas er noko gale.


Trur ikkje me skal lura oss sjøl til å tru at spissane kjem til å scora så mykje meir i Obås enn TL.
Eg tippar ingen av spissane klarar 2-siffra i Obås.
Orlov er god for kanskje 8-10 mål.
Pedersen 6-7 mål
Huseklepp 5-6 mål
Lorentzen 4-5 mål
og Drame 2-3 mål
Brann bør ha ein spiss som scorar minst 15 mål i Obås.  Han finst ikkje, og må difor kjøpast.


Jeg er villig til å vedde penger på at både Huseklepp og Pedersen kommer til å score minst det dobbelte av hva du skisserer her.

osoerli

Quote from: OhAhCantona on February 02, 2015, 11:27:10 AM
Quote from: osoerli on February 01, 2015, 17:52:35 PM
Quote from: Hatleking on February 01, 2015, 10:49:24 AM
Me snakkar her om 1. divisjon. Om ikkje Norling klarar å få noko ut av spissalternativa Pedersen, Huseklepp, Orlov, Dramé, Lorentzen og Karadas er noko gale.


Trur ikkje me skal lura oss sjøl til å tru at spissane kjem til å scora så mykje meir i Obås enn TL.
Eg tippar ingen av spissane klarar 2-siffra i Obås.
Orlov er god for kanskje 8-10 mål.
Pedersen 6-7 mål
Huseklepp 5-6 mål
Lorentzen 4-5 mål
og Drame 2-3 mål
Brann bør ha ein spiss som scorar minst 15 mål i Obås.  Han finst ikkje, og må difor kjøpast.


Jeg er villig til å vedde penger på at både Huseklepp og Pedersen kommer til å score minst det dobbelte av hva du skisserer her.


Skal me seia ein tusing?
At både Huseklepp scorar minst 12 og Pedersen minst 14 seriemål 2015-sesongen?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on February 02, 2015, 13:07:05 PM
Quote from: OhAhCantona on February 02, 2015, 11:27:10 AM
Quote from: osoerli on February 01, 2015, 17:52:35 PM
Quote from: Hatleking on February 01, 2015, 10:49:24 AM
Me snakkar her om 1. divisjon. Om ikkje Norling klarar å få noko ut av spissalternativa Pedersen, Huseklepp, Orlov, Dramé, Lorentzen og Karadas er noko gale.


Trur ikkje me skal lura oss sjøl til å tru at spissane kjem til å scora så mykje meir i Obås enn TL.
Eg tippar ingen av spissane klarar 2-siffra i Obås.
Orlov er god for kanskje 8-10 mål.
Pedersen 6-7 mål
Huseklepp 5-6 mål
Lorentzen 4-5 mål
og Drame 2-3 mål
Brann bør ha ein spiss som scorar minst 15 mål i Obås.  Han finst ikkje, og må difor kjøpast.


Jeg er villig til å vedde penger på at både Huseklepp og Pedersen kommer til å score minst det dobbelte av hva du skisserer her.


Skal me seia ein tusing?
At både Huseklepp scorar minst 12 og Pedersen minst 14 seriemål 2015-sesongen?
Huseklepp scoret sju mål i TL2013. Siste sesong før Norling kom med superstilen sin. MP har i sine skikkelige TL-sesonger uten Norling scoret 10 mål på 24 kamper(09), 7 mål på 16 kamper(10) og 8 mål på 13 kamper(12, utlån til VIF).

Ditt tips er altså at de skal score mindre enn dette i årets 1. divisjon. Hvis det skjer vil det være veldig rimelig å rette alt fokus mot treneren, og ikke spilleren, som får spillerne til å underprestere noe så vanvittig.

Selv Kristoffer Larsen, som i følge Norling ikke var god nok for oss engang i fjor, scoret seks mål på bare 13 kamper i OBOS-ligaen i fjor. Altså nær maksgrensen for hva du mener alle spissene utenom Orlov er i stand til. På et lag som knapt scoret mål.

Norling kommer forhåpentligvis til å få sparken hvis du ligger ann til å få rett. Da håper jeg vi får inn noen som er i nærheten av å få ut potensialet i spillerne våre.

osoerli

February 02, 2015, 13:47:18 PM #1196 Last Edit: February 02, 2015, 21:25:18 PM by osoerli
Huseklepp er jo eit år eldre.  Det har vel vist seg at han blitt gradvis dårlegare år for år dei siste åra.  Og sjøltilliten er heilt borte.  Eg vil bli overraska om han scorar særleg fleire enn 5-6 mål.

Pedersen har skuffa voldsomt.  I tillegg har uheldige på-byn-historiar dukka opp.  Trur det kan bli enten eller med Pedersen.  Enten scorar han masse, eller så går han sur og går på byn og endar opp med toppen 6-7 mål.  Eg håpar det første, men tippar det siste.

Poenget mitt er at Brann treng ein god spiss som kjem til sjansar, og ikkje minst scorar på sjansane.  Det har dei etter mi meining ikkje i dag.  Har dei pengar å bruka etter Badji-salet, er det her eg ville brukt dei.  Ikkje enno ein jæ.... midtstopper.

Men eg har sagt i eit år no at førstepri er ny keeper.  Det har dei ordna, no er det spiss neste.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Badji er definitivt ferdig, og vi er da nede i 20 utespillere. Norling og jeg syns det er et passende antall utespillere når det ikke er europacup i vente. Men det kan tenkes at Dramé forsvinner.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on February 02, 2015, 14:24:32 PMMen det kan tenkes at Dramé forsvinner.


Aprops Dramé. Han var med i troppen og varmet opp på fredag, men kom ikke innpå som vel den eneste av de mer etablerte. I tillegg var det noen ungdommer der som ikke kom inn. Men jeg syntes det var rart at han ikke fikk noen minutter i en slik kamp.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on February 02, 2015, 14:31:15 PM
Quote from: Lasaron on February 02, 2015, 14:24:32 PMMen det kan tenkes at Dramé forsvinner.


Aprops Dramé. Han var med i troppen og varmet opp på fredag, men kom ikke innpå som vel den eneste av de mer etablerte. I tillegg var det noen ungdommer der som ikke kom inn. Men jeg syntes det var rart at han ikke fikk noen minutter i en slik kamp.


Så sant, så sant. Tipper både Pedersen, Huse, Orlov og Lorentzen er foran i køen. Han ble gjerne forespeilet å spille mye dagen etter, da skulle Brann 2 møte Haugesund 2 på Nymark, men den kampen ble avlyst pga snø.
Tren på langskudd

Go Up