• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Talentarbeidet ble satt i gang i 2007, så dette er vel femte sesongen. Det er en god stund. Vi har hatt Hansen, Møvik, Næs og Haugsdal i Løv-Ham på den tiden iallefall. Ingen ble noe særlig bedre der.

Jeg har forøvrig ikke sagt at vi ikke burde ha Løv-Ham i Adeccoligaen. JEg sier at det ikke trenger å være spesielt negativt at de rykker ned. Da får Brann et større ansvar når det gjelder å satse på talentene selv, istedenfor å bare leie dem ut til Løv-Ham.

Klaus_Brann

Vi har altså hatt hele fire spillere? Det er ikke akkurat et veldig bredt grunnlag å trekke konklusjoner fra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Klaus_Brann

Fire spillere? Hehe, det er noe av det mest usaklige jeg har lest av deg på lenge.

Hva om disse fire rett og slett ikke var gode nok? Bedømmingsgrunnlaget for et slikt samarbeid er selvfølgelig altfor tynt når vi bare har prøvd fire mann for å si om det er for dårlig eller ei, men du ser deg jo blind på at den desidert beste metoden uansett er å være i Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Hvor hadde Haugen vert uten Løvham?

Lasaron

Tren på langskudd

Huff

Uavhengig av hvor gode vi er på talentutvikling- og hvorgode dårlige våre talenter blir av utlån til løvene utvikler Løv-Ham selv gode spillere -nærmest utelukkende rekruttert fra dalen. Vi snakker om en bydelsklubb som har produsert en 4-5 u-landslagsspillere og som jevnt over stiller noen av de beste aldersbestemte lagene i Norge.

Uavhengig av hvor god Mjelde, Storesund eller A.Walde ble av å gå pålån i Løv-Ham er det et faktum at de selv er gode på å produsere spillere som påsikt kan bli gode nok for Brann. Jeg har ingen, nul, nada tro på at vi hadde klartå fæ frem en Dure, Kallevik, Dessalegn and what not i tillegg til våre egne stortalenter. I tillegg ble vel Mjelde såpass god i Løv-Ham at han holdt TL nivå da han ankom Sandefjord, så det er mulig å bli god der og. Haugen holder også TL-nivå.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on July 09, 2011, 23:49:46 PM
Fire spillere? Hehe, det er noe av det mest usaklige jeg har lest av deg på lenge.

Hva om disse fire rett og slett ikke var gode nok? Bedømmingsgrunnlaget for et slikt samarbeid er selvfølgelig altfor tynt når vi bare har prøvd fire mann for å si om det er for dårlig eller ei, men du ser deg jo blind på at den desidert beste metoden uansett er å være i Brann.
Hvor mange feilslåtte utlån trenger du da? 10? 50? 100?

Jeg har heller ikke sagt at det beste er å være i Brann uansett, men for flertallet er det det. Og for Brann, som har en historie for å være feige når det gjelder å satse på egne talenter kan  det være positivt å ikke ha muligheten til å bare sende dem til Løv-Ham.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 10, 2011, 10:02:54 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 09, 2011, 23:49:46 PM
Fire spillere? Hehe, det er noe av det mest usaklige jeg har lest av deg på lenge.

Hva om disse fire rett og slett ikke var gode nok? Bedømmingsgrunnlaget for et slikt samarbeid er selvfølgelig altfor tynt når vi bare har prøvd fire mann for å si om det er for dårlig eller ei, men du ser deg jo blind på at den desidert beste metoden uansett er å være i Brann.
Hvor mange feilslåtte utlån trenger du da? 10? 50? 100?

Jeg har heller ikke sagt at det beste er å være i Brann uansett, men for flertallet er det det. Og for Brann, som har en historie for å være feige når det gjelder å satse på egne talenter kan  det være positivt å ikke ha muligheten til å bare sende dem til Løv-Ham.


Jeg har ikke et konkret tall, men jeg skjønner at fire spillere selvfølgelig blir altfor tynt for å trekke en konklusjon. Det må uansett en del fler til, for det nytter ikke å lese noe ut av det nå.

Jeg skjønner tankegangen med at det kan være greit for talentene i Brann at hvileputen mest sannsynlig forsvinner, men det er alltid noen som detter utenfor, enten midlertidig eller for alltid, og i slike tilfeller er Løv- Ham bra. Vi må finne en bedre balansegang, og vi er på vei dit virker det som. Jeg kan i alle fall ikke huske at unggutter har fått så mye spilletid som i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

En av fellesnevnerne til Hansen, Møvik, Næs og Haugsdal er at de var spillere som hadde stagnert og fikk nærmest en siste sjanse i Løv-Ham. Vi kan få et annet resultat dersom vi sender spillere som fortsatt er i utvikling.
Rød makt på Hansa

blobby winters

Så det er sagt så synes jeg at det ville vært negativt dersom Løv Ham rykker ned. Samtidig, ble jeg glad at de ikke rykket opp til Tippeligaen i fjor. Det er strot sett positivt for Brann å ha et lag som Løv Ham i Adecco.

Tilbake til temaet "overganger". Har noen hørt noe mer om Erland Hanstveit kommer til Brann i sommeren. Venstre beck og høyre kant er våre svake ledd for tiden.

dudo

Hanstveit er på vei til Southampton.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Quote from: Nixon on July 10, 2011, 15:31:39 PM
En av fellesnevnerne til Hansen, Møvik, Næs og Haugsdal er at de var spillere som hadde stagnert og fikk nærmest en siste sjanse i Løv-Ham. Vi kan få et annet resultat dersom vi sender spillere som fortsatt er i utvikling.


Det kan slå litt begge veier og kommer an på spillertypen. Noen takler tempoovergangen og det økte prestasjonspresset i Tippeligaen bra og ha alle muligheter til å etablere seg og kjempe om en plass på laget, andre møter veggen og stopper helt opp i utviklingen hvis de får for store arbeidsoppgaver.
Hva som passer best må det være opp til støtteapparatet som har fulgt spilleren å avgjøre, men de kan selvfølgelig også ta feil. Matching på høyest mulig nivå er en veldig viktig del av natrulig progresjon, men kan også slå feil ut hvis dette var en spiller som hadde tatt nivået i tippeligaen.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Hvis de hadde tatt nivået i TL, bør man jo ha lite problem med å gjøre seg bemerket i adecco, og kan da fort hentes tilbake.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: dudo on July 10, 2011, 17:06:04 PM
Hanstveit er på vei til Southampton.


Kjekt for gutten det, selv om han godt kunne kommet hem..
Tiocfaidh ár lá

krakra

Da tviler jeg på at Hanstveit kommer tilbake til Brann igjen. Han får vel en 3 eller 4-årskontrakt.

Lister

Quote from: Klaus_Brann on July 10, 2011, 17:50:31 PM
Hvis de hadde tatt nivået i TL, bør man jo ha lite problem med å gjøre seg bemerket i adecco, og kan da fort hentes tilbake.


De vil vel kun være spilleberettiget hvis de hentes i overgangsvindu. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men utlån er vel også med en kontraktfestet utlånsperiode som kun kan heves hvis begge parter samtykker. Nå tror jeg ikke at en eventuell klubb i førstedivisjon som får låne spillere av Brann vil stille seg i veien hvis vi ønsker å hente de hjem før tiden, men den typen uforutsigbarhet gjør senere utlån mindre attraktive i fremtiden.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Det kan godt være, reglene kjenner jeg ikke godt nok, men det er jo en av de viktigste grunnene til å beholde Løv-Ham i adecco, nettopp fordi det er en klubb vi kan ha et tett og godt samarbeid med fremover, og det er lettere å oppheve en evt. utlånsavtale hvis vi f.eks. sliter med skader midtveis, eller spilleren har levert veldig bra i adecco.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Og nettopp derfor er det synd at Løv-Ham virker som en veldig sannsylig nedrykkskandidat.
Tror nok ikke vi kommer til å slite med å finne andre samarbeidspartnere, men Løv-Ham hadde helt klare fordeler vi ikke vil finne andre steder.
Guinness - Makes you drunk

roaldinho

Quote from: krakra on July 10, 2011, 19:59:35 PM
Da tviler jeg på at Hanstveit kommer tilbake til Brann igjen. Han får vel en 3 eller 4-årskontrakt.


Tipper han får en 2 års kontrakt, iallefall til å begynne med. Når han først er i England så kan det komme andre klubber på banen, og tviler sterkt på at Hanstveit kommer tilbake til Brann som spiller. Tror ikke han tar en Kalvenes. Det er jo trist, Hanstveit hadde vært en veldig fin tilvekst på en plass vi trenger solide folk.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Lister on July 10, 2011, 23:41:23 PM
Og nettopp derfor er det synd at Løv-Ham virker som en veldig sannsylig nedrykkskandidat.
Tror nok ikke vi kommer til å slite med å finne andre samarbeidspartnere, men Løv-Ham hadde helt klare fordeler vi ikke vil finne andre steder.


Nedrykkskandidat er én ting, økonomien deres er det verre med, og de kan fort bli sendt til 2. div før nedrykket tar de.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Nesse Stephensen, Branndødare, var ikke han i Brannsøkelys i vinter? 20 år gammel, bør vel ettervert ta steget, selv om han har 1 år tilgode på Huseklepp. Har ikke sett mye av ham, har bare sett målet mot Brann i cupen, pluss endel positiv omtale. 5 mål og 10 målgivende til nå i år med Fyllingen, er han noe for Brann på sikt?

dudo

Han og Tim Nilsen er vel begge to spillere vi følger, vil jeg tro.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Han skulle på prøvespill i vinter, men Torp brakk beinet hans i en futsalkamp. Skarsfjord sa han skulle få komme senere.

dex1974

Tim Nilsen som i disse dager hospiterer hos juniorelaget vårt scoret iallefall to da de knuste Romeriksspurvene 5-1 idag i første gruppespillkamp i JET-cup :-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra

Nilsen er toppscorer i 3. divisjon. Han har bøttet inn mål for Fyllingen er et en spiller med veldig stort potensiale. Men han ble sendt vekk fra Løv-Ham av en grunn. Han skal visstnok ha visse holdningsproblemer.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 11, 2011, 18:03:16 PM
Han skulle på prøvespill i vinter, men Torp brakk beinet hans i en futsalkamp. Skarsfjord sa han skulle få komme senere.


Han er i alle fall en utmerket futsalspiller, så han er definitivt verdt et prøvespill.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

July 12, 2011, 00:14:28 AM #19878 Last Edit: July 12, 2011, 00:18:09 AM by Gulløl
Fredrik Nordkvelle. Et løst rykte eller noe Brann jobber med ? Han har ihvertfall alderen(23 - 26 år) som Hardball liker. Er vel ikke en indreløpertype Brann mest trenger, men mer en ryddegutt (Austin type).
Men nå ser det ut som at Viking er først i løypen så han havner vel mest sannsynlig der.



http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article204755.ece

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Molde selge sin toppscorer Diouf til København, for 18 mill. i følge danske aviser. Vil øke Brann sine medaljesjanser forhåpentligvis. Vet ikke hvem Molde skal erstatte han med med frykter at de vil gå etter stjerneskuddet i Hødd, Adama Diomande. En spiller som Brann absolutt burde vurdert å signere i sommer uansett om Labukas fortsetter neste år. Diomande er like god på begge kanter og som spiss og er en anvendelig angriper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Quote from: Gulløl on July 12, 2011, 10:58:15 AM
Molde selge sin toppscorer Diouf til København, for 18 mill. i følge danske aviser. Vil øke Brann sine medaljesjanser forhåpentligvis. Vet ikke hvem Molde skal erstatte han med med frykter at de vil gå etter stjerneskuddet i Hødd, Adama Diomande. En spiller som Brann absolutt burde vurdert å signere i sommer uansett om Labukas fortsetter neste år. Diomande er like god på begge kanter og som spiss og er en anvendelig angriper.

Gepard

July 12, 2011, 13:36:13 PM #19881 Last Edit: July 12, 2011, 13:47:23 PM by Gepard
Molde blir nok svekket av dette, siden de må spille inn en ny spiller på topp. Det taper de nok noen poeng på.

Men 18 mill for Diof er sinnsykt bra betalt. Sånnsett en god deal for Molde, for Diouf er lagt ifra en fantatisk spiss. Kim Ojo er verdt mer, og en spiller som Austin lukter 25 mill basert på slike tall.

Når det gjelder Austin bør det komme en rask avklaring, for vi må hente topp topp klasse for å erstatte Austin. Og det kommer til å koste flesk slik markedet stiger for tiden.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on July 12, 2011, 00:14:28 AM
Fredrik Nordkvelle. Et løst rykte eller noe Brann jobber med ? Han har ihvertfall alderen(23 - 26 år) som Hardball liker. Er vel ikke en indreløpertype Brann mest trenger, men mer en ryddegutt (Austin type).
Men nå ser det ut som at Viking er først i løypen så han havner vel mest sannsynlig der.



http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article204755.ece




Skarsfjord har vel nevnt han som en interessant spiller, så jeg regner med vi er involvert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on July 12, 2011, 10:58:15 AM
Molde selge sin toppscorer Diouf til København, for 18 mill. i følge danske aviser. Vil øke Brann sine medaljesjanser forhåpentligvis. Vet ikke hvem Molde skal erstatte han med med frykter at de vil gå etter stjerneskuddet i Hødd, Adama Diomande. En spiller som Brann absolutt burde vurdert å signere i sommer uansett om Labukas fortsetter neste år. Diomande er like god på begge kanter og som spiss og er en anvendelig angriper.


Uansett om de gjør det, skal det vel mye til at Diomande går inn og gjør Molde like gode som med Pape.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Quote from: Gepard on July 12, 2011, 13:36:13 PM
Molde blir nok svekket av dette, siden de må spille inn en ny spiller på topp. Det taper de nok noen poeng på.

Men 18 mill for Diof er sinnsykt bra betalt. Sånnsett en god deal for Molde, for Diouf er lagt ifra en fantatisk spiss. Kim Ojo er verdt mer, og en spiller som Austin lukter 25 mill basert på slike tall.

Når det gjelder Austin bør det komme en rask avklaring, for vi må hente topp topp klasse for å erstatte Austin. Og det kommer til å koste flesk slik markedet stiger for tiden.


Vi for se hva Ojo er verd. Ryktene skal ha det til at Scalke  04 var og så på han mot Stabæk.

Hatleking

Kva med Valencia-spelaren Dag Alexander Olsen?

Gulløl

Med Anthony Ujah og Pape Paté Diouf solgt ut av eliteserien bør Kim Ojo ha en god mulighet til å gå opp som toppscoreren i eliteserien. Skal bli spennende å se om han klarer det.
http://vglive.no/#eliteguiden=s-topscorer-sid-574

Kjører Ojo bra etter skjema på 20 mål fremover og blir attraktiv for større klubber bør 20 mill være en realstisk pris å oppnå for han når en tar i betraktning at Ujah gikk for 25 mill og Diof for 18,7 mill.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Ja, han bør absolutt opp i 20 mill, men jeg håper vi får beholde han ut sesongen i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hansakongen

Quote from: Klaus_Brann on July 12, 2011, 20:36:53 PM
Ja, han bør absolutt opp i 20 mill, men jeg håper vi får beholde han ut sesongen i alle fall.


18 Mill for Diof må være bra for den mannen. Men så er spørsmålet hva som er den store forskjellen på den norske danske pris settingen på spilleroverganger. Leste på nett har  for par dager siden finner ikke link desverre. At FCK har en spiller utenlandske klubber vil ha hvor de er villig og betale opp mot 80 mill om det er danske eller norske kr. Lenge siden man har hatt så store overgangsummer til utenlandske klubber fra norge. Nærmeste måtte vel ha vært carew overgang til valensia for mange herrenes år siden.

kabelmann

Mikel-overgangen var vel ikke langt unna de summene?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nummer9

Quote from: kabelmann on July 12, 2011, 22:02:14 PM
Mikel-overgangen var vel ikke langt unna de summene?

Og likevel gikk Lyn konk...

olebrann3

Lyn fikk vell 60 mill for mikel,  i tillegg betalte chelsea 100 mill til united om eg ikke husker feil.  Så gikk Edu til hoffenheim for 40 mill.

Men atle brynestad tok vell alle pengene

Hansakongen

Quote from: nummer9 on July 12, 2011, 22:57:49 PM
Quote from: kabelmann on July 12, 2011, 22:02:14 PM
Mikel-overgangen var vel ikke langt unna de summene?

Og likevel gikk Lyn konk...


Mye av grunnen kan vel være lyn har jo knapt tilskuere på kampene alla løv-ham har nå da er det jo dømt og gå nedenom og hjem kan ikke ha skyhøye utgifter og spiller lønninger og ha "100" stykker på kamp. riktig nok lyn forbedret vel den statestikken noe på 2000 tallet men stort sett når lyn var i eliten på 90 taller var det under 1000 på hver eneste kamp. Men det er jo tydligvis ikke bare lyn som sliter med økonomien når jeg leser rosenborg mest sansynelig ikke har penger til vegar pall i stabæk. Hadde i grunnen vært intressang og sett hvilken av klubbene i toppserien har penger og forsterke og såkaldt solid økonomi framfor de som lever på kanten av stupet. "Dette ble vel kanskje et lite innlegget som hadde passet tïl flere tråder her inne på forumet".

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Vikings prøvespiller sjokkert over tempoet i treningskamp mot Lyngdal:)

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/vikings-proevespiller-sjokkert-over-tempoet-3538122.html

Det er visst ikke bare vi som henter bås.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hickok

Nordkvelle er en spiller jeg ikke mener passer Brann. Vi har en spillestil der den klassiske indreløpertypen ikke helt kommer til sin rett. I tillegg virker han å ha stagnert noe i år i forhold til det han viste i fjor, slik at jeg ser ikke bruken av noen millioner for å sikre seg han, som fornuftig. Vi har to spennende typer i Barmen og Birkelund, som kan bli bra med tiden, og jeg mener derfor at det blir feil å hente en spiller som ikke klart forsterker første 11'en.

Jose Arrogantio

Quote from: Hansakongen on July 13, 2011, 00:03:38 AM


Mye av grunnen kan vel være lyn har jo knapt tilskuere på kampene alla løv-ham har nå da er det jo dømt og gå nedenom og hjem kan ikke ha skyhøye utgifter og spiller lønninger og ha "100" stykker på kamp. riktig nok lyn forbedret vel den statestikken noe på 2000 tallet men stort sett når lyn var i eliten på 90 taller var det under 1000 på hver eneste kamp. Men det er jo tydligvis ikke bare lyn som sliter med økonomien når jeg leser rosenborg mest sansynelig ikke har penger til vegar pall i stabæk. Hadde i grunnen vært intressang og sett hvilken av klubbene i toppserien har penger og forsterke og såkaldt solid økonomi framfor de som lever på kanten av stupet. "Dette ble vel kanskje et lite innlegget som hadde passet tïl flere tråder her inne på forumet".


Molde har vel penger vil jeg tro. Og Vålerengen. Har ikke hørt noe om at Rosenborg ikke har råd til Vegar Pall, hvor mye er det snakk om?

Hansakongen

Quote from: Jose Arrogantio on July 13, 2011, 11:23:36 AM
Quote from: Hansakongen on July 13, 2011, 00:03:38 AM


Mye av grunnen kan vel være lyn har jo knapt tilskuere på kampene alla løv-ham har nå da er det jo dømt og gå nedenom og hjem kan ikke ha skyhøye utgifter og spiller lønninger og ha "100" stykker på kamp. riktig nok lyn forbedret vel den statestikken noe på 2000 tallet men stort sett når lyn var i eliten på 90 taller var det under 1000 på hver eneste kamp. Men det er jo tydligvis ikke bare lyn som sliter med økonomien når jeg leser rosenborg mest sansynelig ikke har penger til vegar pall i stabæk. Hadde i grunnen vært intressang og sett hvilken av klubbene i toppserien har penger og forsterke og såkaldt solid økonomi framfor de som lever på kanten av stupet. "Dette ble vel kanskje et lite innlegget som hadde passet tïl flere tråder her inne på forumet".


Molde har vel penger vil jeg tro. Og Vålerengen. Har ikke hørt noe om at Rosenborg ikke har råd til Vegar Pall, hvor mye er det snakk om?

Rbk har vel noe men stod vel de hadde begrenset penger til og kjøpe spillere for. De har vist åpnet for bruk av "hardball", eller bruk av andre som vil bruke penger på spiller kjøp. Etter det jeg har lest og hørt skal vel stabæk i allefall ha 5 mill siden han er "toppspiller" enda som de kaldte det i den artikkelen jeg leste. for en del dager siden på nett en plass husker ikke hvor.

Morkel

Quote from: Hansakongen on July 13, 2011, 21:10:26 PM
Rbk har vel noe men stod vel de hadde begrenset penger til og kjøpe spillere for. De har vist åpnet for bruk av "hardball", eller bruk av andre som vil bruke penger på spiller kjøp. Etter det jeg har lest og hørt skal vel stabæk i allefall ha 5 mill siden han er "toppspiller" enda som de kaldte det i den artikkelen jeg leste. for en del dager siden på nett en plass husker ikke hvor.


RBK har nok penger, veldig mye av det var ihvertfall bundet opp i investeringer i eindom og teknologi. Men alt i alt begynner nok også de å merke lavkonjunkturene litt på lommeboken. Jeg tror de fort kan klare å finne penger for VPG nå som VIF er på banen, likevel begynner nok RBK å se bunnen på kassen snart med de underskuddene de har hatt de siste årene. 5 mill er uansett mye for en 31 år gammel Gunnarson som ikke er like god som han var når han var i tospann med Nannskog, men jeg ser jo det at han er en spisstype som kan holde seg brukbar en 3-4 år til. 

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up