• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongkort neste år ?

Started by razor, August 23, 2003, 18:14:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

razor

Kan BBB svare på om det finnes avtaler på sesongkort for neste år ? Vil BST sine avtaler her bli videreført ?

paf

Quote from: "razor"Kan BBB svare på om det finnes avtaler på sesongkort for neste år ? Vil BST sine avtaler her bli videreført ?

Jeg har ingen anelse, men det som er litt interessant er at kapasiteten neste år blir dramatisk redusert med tanke på antall ståplasser. Totalkapasiteten blir redusert til 13.750 (hvis vi får spille på stadion i det hele tatt da) som en følge av NFFs nye lisensregler. Det vil si totalt 2.750 ståplasser. Her kan det jo faktisk bli rift om både sesongkort og billetter.... I dag tar Store Stå 3.300. Skal vi ha plass til bortesupporterne og må nok kapasiteten på SS senkes til rundt 2.300-2.400...

Erik

og 3-400 ståplasser i svingen???

paf

Quote from: "Erik"og 3-400 ståplasser i svingen???

Nettopp. Til bortesupporterne. Men ingen til hjemmesupportere eller nøytrale tilskuere.
En annen morsom ting er at Brann kan få problemer med å oppfylle kravene pga årets publikumssuksess. Kravet er nemlig minst like stort antall seter som fjorårets publikumssnitt. Sniker det seg godt over 11.000 sliter vi...

razor

QuoteJeg har ingen anelse, men det som er litt interessant er at kapasiteten neste år blir dramatisk redusert med tanke på antall ståplasser. Totalkapasiteten blir redusert til 13.750 (hvis vi får spille på stadion i det hele tatt da) som en følge av NFFs nye lisensregler. Det vil si totalt 2.750 ståplasser. Her kan det jo faktisk bli rift om både sesongkort og billetter.... I dag tar Store Stå 3.300. Skal vi ha plass til bortesupporterne og må nok kapasiteten på SS senkes til rundt 2.300-2.400...


Dette er jo hårreisende !! Er dette mulig !!!! Ka i svarte er det NFF tenker med da ?? Da kan vi jo legge ned hele tippeligaen! Er jo sinnsykt med ståplasser på arenaen rundtom da !!

Dette føyer seg inn i rekken av piss og annet fanteri fra NFF svina !

paf

Quote from: "razor"
Dette er jo hårreisende !! Er dette mulig !!!! Ka i svarte er det NFF tenker med da ?? Da kan vi jo legge ned hele tippeligaen! Er jo sinnsykt med ståplasser på arenaen rundtom da !!

Dette føyer seg inn i rekken av piss og annet fanteri fra NFF svina !

Det er jo ikke akkurat noe nytt da, og vi skal vel ikke glemme at NFF gjør det klubbene vil i denne sammenhengen (men i et litt annet tempo!). 20% ståplasser er maks og det er jo ganske mye i forhold til for eksempel i England :-)

Erik

Det som er sant at dette som han kom med gjelder ikke no, det er bare snakk om det.. Kan jo tenkte deg om NFF gjør dette da, kommer jo til og drepe norsk fotball.. Alle stadionene i Norge består av ståplasser for det meste, fjerner mann disse er det kun få stadioner som kan ta inn det som de kan... så jeg tror nokk klokkesvingen og SS blir like fullt ledig neste år:)

paf

Quote from: "Erik"Det som er sant at dette som han kom med gjelder ikke no, det er bare snakk om det.. Kan jo tenkte deg om NFF gjør dette da, kommer jo til og drepe norsk fotball.. Alle stadionene i Norge består av ståplasser for det meste, fjerner mann disse er det kun få stadioner som kan ta inn det som de kan... så jeg tror nokk klokkesvingen og SS blir like fullt ledig neste år:)


Du... Jeg sitter med det her i hånden. NFF Klubblisens 0. og 1. div. herrer Krav til Infrastruktur. Dette er krav som kommer til å gjelde for 2004-sesongen.
Når det gjelder kravet om kapasitet og ståplasser er dette et såkalt "A-kriterium". Om disse sier lisenshegftet følgende:
QuoteIngen  fleksibilitet Kriteriene må oppfylles som angitt og beskrevet i denne håndboken. Hvis en klubb ikke kan oppfylle de angitte kriteriene, vil den ikke få lisens, og kan derfor ikke delta i UEFAs klubbkonkurranser.

Ser du en utvei med tanke på det med UEFAs klubbkonkurranser? Det er bare fordi du ikke har lest det som står rett før:
QuoteFra og med sesongen 2004/2005 må alle klubber spille alle sine hjemmekamper i tippeligaen på et stadion som tilbyr fasiliteter, anlegg og tjenester som oppfyller følgende kriterier (kriteriene oppfyller da også UEFAs krav til kamparena i Europacupene.

Brann tror på julenissen hvis de tror de kommer seg rundt disse kravene eller kan omgå de fordi "vi er så store". Du må gjerne være naiv selv også. Men det er ingenting som tilsier at vi får samme kapasitet neste år. Desto viktigere med en god sesongkortavtale mao. (for å komme litt tilbake til temaet)

Når det gjelder dette med å ødelegge fotballen i Norge, så er det under halvparten av klubbene som sliter. Brann, Stabæk, Tromsø, Sogndal, Odd og Bryne er de klubbene som vil få denne typen lisensproblemer av dagens eliteserielag. I tillegg blir det en vanvittig overgang for lag som rykker opp i år.

monzilla

Jeg er litt usikker på om jeg har forstått dette riktig :

Skal brann stadion senke tilskuerkapasiteten til 13500 mennesker fra 18500 ?

Og i såfall, ka i helbredens nytte skal det være godt for ?

paf

Quote from: "monzilla"Skal brann stadion senke tilskuerkapasiteten til 13500 mennesker fra 18500 ?

Fra 19.500 til 13.500, ja.

QuoteOg i såfall, ka i helbredens nytte skal det være godt for ?

Erik

Det skjer aldrig at brann blit påbudt og sleppe inn 13500 ca max.. det er helt på tryne...

paf

Quote from: "Erik"Det skjer aldrig at brann blit påbudt og sleppe inn 13500 ca max.. det er helt på tryne...

Brann er allerede blitt påbudt å slippe inn max 11.000 i UEFA-kamper. Har du glemt det? Hva er det som hindrer NFF i å pålegge Brann å følge regelverket?

Erik

Brann kan ta in 12.500.. Det er max sitteplasser stadion.

Karsten

20 % ståplasser var tilatt

Skumling

Dette var nytt for meg. Glisne tribuner på 16.mai og andre storkamper altså? Kjempegreier!

Erik

Paf: hvorfor har ikke dette nådd media osv?

Yngve

Dette er ting som er nemd i media i forbindelse med Brann sitt champions league "eventyr". då sto det store stykker om kvaliteten på Brann stadion.

Men det som overrasker meg mest er at Brann ikkje ser ut til å gjere noko med det. No må noko skje, enten det er snakk om bygging av byarena eller opprusting av dagens stadion.

For eg har hardt for å tru at dette kjem som ei bombe på styret. Og om det det gjer, så er det ein skandale.

monzilla

Men skal styret forbedre forholdene på stadion med monopol-penger da ?
Selv om vi er på trygg grunn nå med økonomien så betyr det ikke det at vi har penger. Det betyr bare det at vi ikke går konken med det første.

Ricky

Noen som har en anelse om hva det vil koste å installere undervarme på Stadion? Det er vel kanskje det kravet som er det mest prekære for øyeblikket. Kommer det på 2-3 millioner kroner eller mindre, så må det jo være gjennomførbart med litt El Fakiri-penger, sammen med de pengene vi jo faktisk allerede fått penger fra NFF til dette formålet; 700 000 kroner med forutsetning av at undervarmen installeres innen utgangen av året.

Erik

Brann tør ikke gjøre noe før de vet hva som skjer ang ny stadion, litt dumt og legge nytt teppe m varme så får vi ny stadion rett etterpå... Mr Jæger sa det selv om jeg ikke husker feil..

Ricky

Quote from: "Erik"Brann tør ikke gjøre noe før de vet hva som skjer ang ny stadion, litt dumt og legge nytt teppe m varme så får vi ny stadion rett etterpå... Mr Jæger sa det selv om jeg ikke husker feil..


Hadde jo vært kjipt å miste lisensen året ETTER at vi fikk orden på gjelden. Den nye nordiske ligaens inntog betyr vel at NFF vil tvinge toppklubbene til å få flomlys og undervarme på plass før neste sesong...

Eneste jeg kunne finne på nettet om nytt gress/undervarme på Stadion var dette fra mars i år:
http://home.online.no/~trosda/news14.html

paf

Quote from: "Erik"Paf: hvorfor har ikke dette nådd media osv?

Det er riktig at det har stått en del i media om dette tidligere. Men media er noen sulliker av og til.
Brann har vært handlingslammet i årevis og har ikke gjort det de skulle med stadion. I steden har de lullet seg inn i drømmen om byarena, og har nå et megaproblem med kjempehastverk i hendene.

Erik

jaja kanskje no vil Bergen og Brann få fingen ut da ang utbygging eller en ny stadion da..  8)

Candyman

Må ærlig innrømme at dette visste jeg ikke noe om. Var klar over reglene i CL og i andre europeiske cuper, men at dette latterlige kravet kommer til norge? Til eliteserien?

16 mai med 13.500......for ikke snakke om andre storkamper i løpet av året; sogndal rosenborg viking vif....dette går til helvete med sjumilssteg...brann regner jo med høye tilskuertall og inntekter fra disse kampene.

PAF: Har de (jæger og kompani) kommet med noen offisiell uttalelse om dette?

SKANDALE SKANDALE SKANDALE SKANDALE SKANDALE SKANDALE
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Ricky

Noen som vet hvordan avtalen mellom Brann og Stor-Bergen BBL ser ut? Om Brann er leietaker, så er vel kanskje S-B "medpliktig" til å sørge for at anlegget er i akseptabel stand?


Go Up