• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

June 03, 2014, 00:15:16 AM #5900 Last Edit: June 03, 2014, 00:19:02 AM by krakra
Det er ikke verken Birkelund eller Finnes skyld at Brann bruker mye penger på talentarbeidet. "Vi har brukt mye penger på deg, så nå skal du bli her til du har betalt ned gjelden" er vel en vanlig frase innenfor moderne slaveri. Er det etter slike prinsipper Brann skal drive?

Gjelder det spillere Brann bruker åtte millioner på, eller gjelder det bare lokale unggutter?

Det handler heller ikke bare om å stikke så fort andre klubber kommer på banen. Brann kan ikke bare sprøyte penger(i all hovedsak andres penger, men det er nå en annen sak) inn i utviklingsavdelingen og så ansette en trener som verken har viljen eller evnen til å utvikle talenter på a-laget og så forvente at de største talentene skal sette karrieren sin på spill under denne treneren i ren takknemmelighet av at Brann bruker mye penger i utviklingsavdelingen.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on June 03, 2014, 00:09:08 AM
Spillere kan være av høyt kaliber uten å ha noe navn når vi henter dem. Da trekker de tilskuere når de presterer. Spillere som ikke presterer trekker ikke uansett navn. Hadde vi hentet en spiss med Demidovs navn hadde han ikke trukket noen tilskuere i dag med samme prestasjoner som Demidov har levert.

Når det gjelder navn skal det veldig mye til for at vi får noe bedre enn Demidov. Uansett hvor mye penger vi får. Men som sagt betyr navn veldig lite. Utover prislappen og lønnen.


Laget trenger profiler. Snakkiser. Men det trenger ikke være noen som er profiler allerede før de kommer. De kan gjerne BLI profiler mens de er i Brann. Og det er mange måter å bli en profil på. Man kan bli det fordi man er god eller gjør spektakulære ting. Larsen har litt av det siste i seg, men han må prestere på et jevnere nivå. Og så kan man bli en profil som følge av en spesiell personlighet eller utstråling. Men helst pga både spill og personlighet, slik som Kvisvik og Miller.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Det som jeg er spent på vedrørende artikkelen fra BA som ble linket på forrige side er "Hvordan skal de oppnå dette berømmelige overskuddet". Det eneste som nevnes i artikkelen er at Badji er kanskje en av dem som RBH & Co ønsker å bli kvitt. Men, som det også påpekes: den mannen har ikke akkurat økt markedsverdien sin i det siste...

kabelmann

Quote from: krakra on June 03, 2014, 00:09:08 AM
Hadde vi hentet en spiss med Demidovs navn hadde han ikke trukket noen tilskuere i dag med samme prestasjoner som Demidov har levert.


Mr. Obvious.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Spillere uten navn, det blir problematisk å få disse godkjent på dommerkortet.
Gå av.

osoerli

June 03, 2014, 07:51:06 AM #5905 Last Edit: June 03, 2014, 11:38:16 AM by osoerli
Jada fansen forstår at Roald har kjørt klubben på ræv
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7395084.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Selja spelarar når me ligg på kvalik? Knapt ein spelar i klubben som er verdty noko som helst.  Einaste er kanskje Lorentzen? Å selja han er idioti.  RBH sluttar aldri å overraska.  Einaste eg ville kvitta meg med er RBH og halve styret.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Quote from: krakra on June 03, 2014, 00:09:08 AM
Spillere kan være av høyt kaliber uten å ha noe navn når vi henter dem.


Klart det. Og klart storfisker kan floppe. Men tingen er at "storklubber" trenger å hente storfisker. Det genererer entusiasme. Og som oftest borger det for kvalitet. Så får en heller spe på med masse teft (yeah, right!) i markedet og ukjente spillere som blir til gull.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Badji spiller da fast for Senegal, det betyr da noe for salgsverdien. Han er en av de vi sportslig sett kan avstå pga hans ekstreme variasjon, og han kan vi få et syvsifret beløp for. Kjør på.
Tren på langskudd

ostraume

Er det mulig å selge Sævarsson? Grei spiller altså, men han er jo all for dyr for en backup på høyre back.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Det er dessverre sånn at om man vil selge noen, så trenger man noen som vil kjøpe ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

June 03, 2014, 10:52:44 AM #5912 Last Edit: June 03, 2014, 11:22:02 AM by Gulløl
Meningsløst å selge Badji for under halvparten av det vi betalte før han før han er testet ut som midtstopper i et par tre kamper for Brann 2. Hva taper Brann på det ? Det kan kanskje være et potensiale for en av de beste midtstopperne i eliteserien, hans defensive kvaliteter er det ikke noen tvil om(ref. Sogndal tiden). Trist om det er hans neste klubb som oppdager en eventuelt slik kvalitet og selger han videre for mer en det tidobbelte av det Brann får for han. Nå som han skal tilbys markedet og selges fra reservebenken/tribunen som en meget lite attraktiv og sint sentral midtbanespiller er det lite penger å få for han. Sinnemestringkurs kan få den delen på plass. Så Rikard Norling for all del test han ut som midtstopper på Brann 2 før han selges. Blir det vellykket ser jeg for meg følgende fire midtstoppere i stallen for resten av 2014 og 2015 sesongen.

- Grønner
- Mojsov
- Demidov (eventuelt Gjesdal om det ser ut som Demidov blir ute resten av sesongen).
- Badji

Jonsson med bare noen måneder igjen av kontrakten og konstant skadet kan få tilbudet om å bli løst fra kontrakten og tilbud om 2/3 av restlønnen ut året. Dermed sparer Brann litt penger på en spiller som sannsynligvis ikke (og heller ikke bør) spille mer i kontraktstiden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Nå må dette Badji=midtstopperpratet nesten slutte. Hva i all verden er det som tyder på at han vil passe i en slik posisjon?

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain


Yngve

Quote from: ostraume on June 03, 2014, 12:03:45 PM
Nå må dette Badji=midtstopperpratet nesten slutte. Hva i all verden er det som tyder på at han vil passe i en slik posisjon?




Det same vart vel sagt om Scharner Fussbalgott og?

Nixon

Quote from: Yngve on June 03, 2014, 12:49:58 PM
Quote from: ostraume on June 03, 2014, 12:03:45 PM
Nå må dette Badji=midtstopperpratet nesten slutte. Hva i all verden er det som tyder på at han vil passe i en slik posisjon?




Det same vart vel sagt om Scharner Fussbalgott og?


Det var vel litt annerledes. Han ble ikke plassert bak fordi han var for dårlig på midten, men fordi han etter treneren sin mening trengtes i forsvar. Så folk var ikke skeptisk til han som midtstopper i seg selv, men ville ha han fortsatt på midten fordi han var så god der.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: Yngve on June 03, 2014, 12:49:58 PM
Quote from: ostraume on June 03, 2014, 12:03:45 PM
Nå må dette Badji=midtstopperpratet nesten slutte. Hva i all verden er det som tyder på at han vil passe i en slik posisjon?




Det same vart vel sagt om Scharner Fussbalgott og?


Jeg sier ikke at det er umulig å omskoleres fra sentral midt til midtstopper. Jeg sier at jeg har null tro på at Badji kan bli en god midtstopper.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Av og til passer ikke spiller og klubb sammen. Det trenger ikke bety at det er noe gale med klubben. Brann har avgitt spillere som har blomstret (Alex Valencia) og tatt imot spillere som har blomstret hos oss (Torstein Helstad). Sånn vil det alltid være. Vi må være forberedt på at Badji kan komme til å storspille for sin eventuelle nye klubb, uten at det dermed er galt å selge ham.
Forøvrig kommer han neppe til å gå med på å bli solgt uten at han går opp i lønn. Tipper det er mye med ham som med Dramé, og svært mange fra Afrika. Det er en enorm forventning fra storfamilien hjemme om at det skal dryppe ganske kraftig på dem også, og da kan han ikke aktivt gå til en klubb som gir mindre i lønn. Det betyr trøbbel.
Tren på langskudd

nero

Quote from: Lasaron >:( on June 03, 2014, 15:05:16 PM
Av og til passer ikke spiller og klubb sammen. Det trenger ikke bety at det er noe gale med klubben. Brann har avgitt spillere som har blomstret (Alex Valencia) og tatt imot spillere som har blomstret hos oss (Torstein Helstad). Sånn vil det alltid være.

Sant. Men det er vel adskillig flere som har sluknet i Brann enn som har blomstret. :(
Lions led by donkeys.

dudo

Om man skulle tillate seg å drømme litt, så ble en viss Hangeland frigitt av Fulham i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on June 03, 2014, 12:03:45 PM
Nå må dette Badji=midtstopperpratet nesten slutte. Hva i all verden er det som tyder på at han vil passe i en slik posisjon?




Ja og nå som vi ser ut til å ha sluttet med å lage straffer imot.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: dudo on June 03, 2014, 18:11:46 PM
Om man skulle tillate seg å drømme litt, så ble en viss Hangeland frigitt av Fulham i dag.


Ja takk, gjerne!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Quote from: dudo on June 03, 2014, 18:11:46 PM
Om man skulle tillate seg å drømme litt, så ble en viss Hangeland frigitt av Fulham i dag.


Det hadde vært midt i blinken. Er det en trenger i forsvaret. En ledertype og som attpåtil ikke er skadeplaget.

Men det blir nok med drømmen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

En svindyr, treg stopper som er kraftig på hell? Han ville ikke vært den beste stopperen i TL. Forren, Semb Berge og Reginiussen er bedre. Kanskje fler.

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on June 03, 2014, 23:08:17 PM
Quote from: dudo on June 03, 2014, 18:11:46 PM
Om man skulle tillate seg å drømme litt, så ble en viss Hangeland frigitt av Fulham i dag.


Det hadde vært midt i blinken. Er det en trenger i forsvaret. En ledertype og som attpåtil ikke er skadeplaget.

Men det blir nok med drømmen.


Han har vært skadeplaget den siste tiden og du kan banne på at det ikke blir bedre om han kommer til Brann.

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on June 03, 2014, 06:49:52 AM
Quote from: krakra on June 03, 2014, 00:09:08 AM
Hadde vi hentet en spiss med Demidovs navn hadde han ikke trukket noen tilskuere i dag med samme prestasjoner som Demidov har levert.


Mr. Obvious.


Hehe, ja, godt observert der.
Dette er på RBH sitt nivå, krakra.

"Folk maste om å få en kvalitetspellar. Eg hanket han inn te Brann, og så ekkje det godt nok allikavell!"
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 03, 2014, 18:11:46 PM
Om man skulle tillate seg å drømme litt, så ble en viss Hangeland frigitt av Fulham i dag.


Slik han har opptrådt i det siste sier jeg nei takk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:13:27 AM
Quote from: kabelmann on June 03, 2014, 06:49:52 AM
Quote from: krakra on June 03, 2014, 00:09:08 AM
Hadde vi hentet en spiss med Demidovs navn hadde han ikke trukket noen tilskuere i dag med samme prestasjoner som Demidov har levert.


Mr. Obvious.


Hehe, ja, godt observert der.
Dette er på RBH sitt nivå, krakra.

"Folk maste om å få en kvalitetspellar. Eg hanket han inn te Brann, og så ekkje det godt nok allikavell!"
Bare tull. Da gjør man seg dum og misforstår med vilje. Poenget er at å hente inn "storfisker" ikke hjelper en dritt på tilskuertallet med mindre de presterer. Samtidig kan småfisker bli profiler som trekker tilskuere på veldig kort tid. Derfor bør Brann bare drite i de som står og roper etter storfiskene, da dette er en veldig korttenkt tankegang og heller forsøke å hente spillere med litt smartness.

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:17:52 AM
Quote from: dudo on June 03, 2014, 18:11:46 PM
Om man skulle tillate seg å drømme litt, så ble en viss Hangeland frigitt av Fulham i dag.


Slik han har opptrådt i det siste sier jeg nei takk.


Enig har vore direkte svak dei siste landskampane.
Kanskje meir tru på Lædre Bjørdal, men også han er nok på hell.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dragn

Quote from: osoerli on June 04, 2014, 12:33:57 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 04, 2014, 02:17:52 AM
Quote from: dudo on June 03, 2014, 18:11:46 PM
Om man skulle tillate seg å drømme litt, så ble en viss Hangeland frigitt av Fulham i dag.


Slik han har opptrådt i det siste sier jeg nei takk.


Enig har vore direkte svak dei siste landskampane.
Kanskje meir tru på Lædre Bjørdal, men også han er nok på hell.


Med helsen i behold er han ikke værre enn i sin beste alder!

ostraume

Quote from: krakra on June 04, 2014, 12:19:01 PM
Derfor bør Brann bare drite i de som står og roper etter storfiskene, da dette er en veldig korttenkt tankegang og heller forsøke å hente spillere med litt smartness.


Gjelder den samme tankegangen for trenere? I så fall kunne jo den talentfulle treneren Gaute Gråskjegg fra KFUM Oslo være et bedre valg enn storfisken Norling.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Hva om man henter storfisker med litt smartness? Som vi gjorde med Norling? Ville ikke det vært noe, dere?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: dudo on June 04, 2014, 13:11:40 PM
Hva om man henter storfisker med litt smartness?


Utopi, visstnok.

(og før krakra tar av her; "alle" er enig om at avdankete og overbetalte x-stjerner ikke er veien å gå)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on June 04, 2014, 13:09:30 PM
Quote from: krakra on June 04, 2014, 12:19:01 PM
Derfor bør Brann bare drite i de som står og roper etter storfiskene, da dette er en veldig korttenkt tankegang og heller forsøke å hente spillere med litt smartness.


Gjelder den samme tankegangen for trenere? I så fall kunne jo den talentfulle treneren Gaute Gråskjegg fra KFUM Oslo være et bedre valg enn storfisken Norling.
Tja. Vil si at vi ikke gikk for en storfisk da vi hentet Mjelde iallefall. Trenere er noe annet. Vi betaler jo storfisken det samme som vi betalte dassmorten Skarsfjord.

krakra

Quote from: ostraume on June 04, 2014, 13:14:12 PM
Quote from: dudo on June 04, 2014, 13:11:40 PM
Hva om man henter storfisker med litt smartness?


Utopi, visstnok.

(og før krakra tar av her; "alle" er enig om at avdankete og overbetalte x-stjerner ikke er veien å gå)
Med dagens ledelse er ikke utopi et ord som bør brukes sarkastisk i denne sammenhengen.

ostraume

Kanskje ikke. Men om man ikke greier å hente kjent gull (storfisker) med smartness hvordan i all verden skal man da kunne finne ukjent gull?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Nå er det ikke sånn at storfisker står i kø for å signere for Brann, så det ender jo med at vi tar det vi får. Hos de mindre kjente er det jo lettere å håndplukke etter spesifikke kriterier.

For all del. Flott om RBH klarer å hente en storfisk som slår til fra dag en og er akkurat det vi trenger i laget i forhold til spillestilen. Poenget er at "storfisk" bør stå ganske langt nede på listen over kriterier når vi henter spillere.

dudo

"Kvalitet" bør selvsagt stå øverst. Men kvalitet er en gjenkjennelig attributt. Og med nok kvalitet, så blir man gjerne en "storfisk". Vi bør se i underbetalte markeder (Olofinjana, en haug med islendinger), eller etter spillere som ikke får spille av ikke-sportslige grunner. (Miller, Scharner)

Det som er utopi er å hente yngre spillere fra lavere divisjoner som går rett inn og preger TL. Selv ikke tertnesingen på Sogndal er god nok til å heve kvaliteten i førsteelleveren så mye som vi trenger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, men går vi etter storfisker henter vi ofte spillere med andre kvaliteter enn de vi har bruk for. Det har iallefall vært gjennomgangstonen under hele RBHs regime.

Når er det vanskelig å si hvordan Strand hadde prestert i Brann, men hadde han prestert som i Sogndal hadde han vært mer enn nok(riktig) kvalitet på midtbanen iallefall.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Men Strand er jo en spiller som dekker veldig store områder og jobber knallhardt.

dudo

Ja, og det er Skaanes også. Jeg bare mener at de ikke er gode nok til å heve laget i den grad det trengs. Men som spillertyper passer begge to bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Strand har vært en av de aller beste spillerne i årets Tippeliga.

dudo

Quote from: krakra on June 04, 2014, 15:03:32 PM
Strand har vært en av de aller beste spillerne i årets Tippeliga.


Og? Mener du bestemt at han hadde hevet oss ut av bunnstriden ene og alene om han hadde vært hos oss i stedet for Fakiri eller Haugen? Han har kommet inn i et kollektiv som har fungert bedre enn vårt, og med et taktisk opplegg som er mer drillet enn vi har. Det er vesentlig bedre arbeidsforhold enn våre gutter har hatt.

Hadde Skaanes og Vindheim spilt for Godset eller Molde ville hypen nådd langt forbi lokalavisene. De ville også spilt enda bedre enn de har.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg tror ikke noen midtbanespiller hadde hevet oss ut av bunnstriden ene og alene. Ikke engang Austin.

dudo

Austin eller Scharner tror jeg faktisk kunne klart det, helt oppriktig. Forsvaret ville fått helt andre arbeidsforhold med mer støtte fra midtbanen. Og Austin og Scharner ville gitt helt sinnssykt mye mer støtte og avlastning i den forstand enn Haugen eller Fakiri klarer. Vi har fire ettmålstap og to uavgjorte. Selv med en minimal reduksjon i baklengsmål slår det kraftig ut på antall poeng. For ikke å snakke om at vi også ville blitt bedre offensivt. Både fordi det er snakk om bedre spillere inn på alle områder, også offensivt, og fordi f eks Haugen ville fått friere tøyler offensivt og kreativt.

Og til sist, om vi snakker spesifikt om Austin eller Scharner, så ville det lagt til en dimensjon eller to på dødballer både offensivt og defensivt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Så hvorfor kunne ikke Strand gitt mer støtte defensivt, mindre baklengs, mer poeng og friere tøyler til Haugen? Selv om han er en god ballspiller er han jo i utgangspunktet en arbeidshest.

Skal vi begynne å ta mer poeng må vi uansett begynne å putte sjanser og slutte å gi bort mål i backrekken. Hjelper ikke at midtbanen gjør en god jobb når vi bommer på alt og de får store målsjanser hver gang de kommer seg forbi midtbanen.

kabelmann

Quote from: krakra on June 04, 2014, 12:19:01 PMSamtidig kan småfisker bli profiler som trekker tilskuere på veldig kort tid.


Nå har spillere som Skaanes og Vindheim hevdet seg ganske bra så langt i år. Lorentzen har vært fin de få sjansene han har fått. Har disse småfiskene hjulpet på tilskuertallet? Nei. De er unge og de er lokale, men det er like godt å kalle en spade for en spade: Dette driter folk i.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Quote from: krakra on June 04, 2014, 15:18:47 PM
Så hvorfor kunne ikke Strand gitt mer støtte defensivt, mindre baklengs, mer poeng og friere tøyler til Haugen?


Har jeg sagt han ikke kunne gjort det? Overhodet ikke. Faktisk har jeg påpekt at han kunne bidratt, noe du også har svart på.

Alt er ikke svart-hvitt, kom an. Vi må kunne diskutere nyanser.

Og ja. Flere poeng fordrer tryggere defensivt og større uttelling offensivt. Det er ikke så vanskelig å si seg enig i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up