• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

thesevs

Når vi nærmer oss slutten på 2008 og årets "Hot or Not" skal settes opp, så holder jeg en knapp på at uttrykket "øverste hylle" kommer øverst på "Not"-listen. Selvsagt sammen med RBH.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Hvor kommer "Mjelde må gå" på denne listen da?

Eller den om bestemora til "Stoffi" for den saks skyld?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Sjøhage er på vei til Trelleborg, så da blir det neppe noen TFL-sesong for ham neste år.


Yngve

Steinar Tenden, henn e du?

Gulløl

October 23, 2008, 22:02:04 PM #3205 Last Edit: October 23, 2008, 22:05:19 PM by Gulløl
Folkens, nå er vel tiden inne til å hente tilbake vår store helt MIKE KOTTILA.

Gutten med gullfoten er vist blitt Bosman, og er billig som bare det.

Her får vi en spiss på 34 år, hele 1,94 m på strømpelesten og med målgaranti.

Og Branns superspeider Harald Aabrekk kjenner han meget godt fra sin forrige periode på stadion.

Og sangen er godt vedlikeholdt blant supporterene, i Liverpool var den en høydare.

http://www.youtube.com/watch?v=LaeVxtdtyT8
;D

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Super Hasund

Veigar Pall Gunnarson. Selve hjerte i stabæk laget.

Her har vi erstatteren for winters og en mye bedre spiss enn det vi har per dags dato. E kapabel nok til å skåre 10 mål i løpet av en sesong.

Verdt mye mer enn det han koster.
La Folket Synge

*Feltz*

smaalanda

Har du ikke fått med deg at kassen er skrapt?
KMO!!!

Super Hasund

Hehe leser aldri Bergens Tidende. Så eg nekter å tro på det.

Neida. Få Roald te å løfte på putene i sofaen (Hard-Ball) å skrape sammen nokke.
Kutt ner på dumme kostnader som indrefilet av elefant te fiffen.

La Folket Synge

*Feltz*

Herr Smed

Quote from: Super Hasund on October 23, 2008, 22:28:38 PM
Kutt ner på dumme kostnader som indrefilet av elefant te fiffen.


Eller lønn til Lokøy og gjengen. En av to.
Alle må gå.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Xminator

Vi har vistnok kastet oss inn i kampen etter Kris Bright fra Kristiansund.

dudo

Han som er på prøvespill i TIL? TILfeldig? (Hohoho)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

October 24, 2008, 14:37:39 PM #3213 Last Edit: October 24, 2008, 14:40:38 PM by tonynord
Quote from: Xminator on October 24, 2008, 14:00:30 PM
Vi har vistnok kastet oss inn i kampen etter Kris Bright fra Kristiansund.


Kastet og kastet... I følge RBH har Brann fått et innspill på om dette kan være en interessan spiller for Brann, men Brann har ikke tatt stilling til om de vil hente han på prøvespill eller ikke i følge BA.

Så det jeg tolker ut i fra kommentaren til RBH i BA er at agenten har antagligvis kontaktet Brann for å høre om han kan komme på prøvespill. Så vi har ikke kastet oss inn i noen kamp, enda vel og merke! Er han god nok, så er han velkommen! Spiller ingen rolle om han kommer fra Kristiansund eller AC Milan bare han er god nok!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: tonynord on October 24, 2008, 14:37:39 PMSpiller ingen rolle om han kommer fra Kristiansund eller AC Milan bare han er god nok!


Brannledelsen skulle hatt samme holdning i 1995...
Rød makt på Hansa

Huff

October 24, 2008, 17:14:10 PM #3215 Last Edit: October 24, 2008, 17:20:40 PM by Huff
Hmm, trodde kanskje Brann var i ferd med å begynne å satse på lokale spillere, Haugsdal og co var da kanskje alt de hadde råd til. Uansett merkelig å  slege ut ''kassen er tom'' midt i trenerjakten, med mindre dette er taktikkeri. Skulle tro slike utspill (dersom korrekte) ville minske klubbens attraktivitet i forhold til prospektive trenere.

BBB-Tony

October 24, 2008, 19:55:37 PM #3216 Last Edit: October 24, 2008, 19:57:19 PM by tonynord
Quote from: Nixon on October 24, 2008, 14:54:04 PM
Quote from: tonynord on October 24, 2008, 14:37:39 PMSpiller ingen rolle om han kommer fra Kristiansund eller AC Milan bare han er god nok!


Brannledelsen skulle hatt samme holdning i 1995...


Hehe...ja, vi hadde nok tjent litt penger etter hvert da! Regner med du sikter til Solskjær?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olebrann3

Blir iallefall en ekstremt lang vinter i år, de siste årene har vi spilt royal league og uefa cup ifjor... etter vif kampen er det minst 4 mnd til neste obligatoriske kamp

krøvel vellevold

Quote from: olebrann3 on October 25, 2008, 22:03:08 PM
Blir iallefall en ekstremt lang vinter i år, de siste årene har vi spilt royal league og uefa cup ifjor... etter vif kampen er det minst 4 mnd til neste obligatoriske kamp


Det skal bli herlig med en lang pause fra elendigheten!
Legg ned hele klubben!

storB

skal opp å se det nye gresset gro i vinter...blir ti ganger mer givende enn å se brann anno 08 i aksjon..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Henrik8

Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2008, 06:11:52 AM
Quote from: olebrann3 on October 25, 2008, 22:03:08 PM
Blir iallefall en ekstremt lang vinter i år, de siste årene har vi spilt royal league og uefa cup ifjor... etter vif kampen er det minst 4 mnd til neste obligatoriske kamp


Det skal bli herlig med en lang pause fra elendigheten!


Støttes. Siden vi fikk nok poeng til helt sikkert ikke å rykke ned, har det bare vært å vente på at sesongen blir ferdig. Nå er det bare å bli ferdig med VIF-kampen, så er vi der. Så kan man bruke lang og god tid på å forberede seg grundig på neste sesong, og begynne å bygge. Forhåpentligvis også med å sette en ny stall som forsterkes gradvis og tidlig, slik at man kan bruke tid på å bygge inn nye spillere mot sesongstart, fremfor å ha fokus på å bygge et lag som skal prestere neste uke. Det vesentlige nå er at laget skal prestere i mars neste år, slik det for eksempel var før 2006-sesongen. De siste årene har fokuset vært på at man skal ha et lag som kan prestere i kampene i november og til og med januar.

Så får vi bare se om de spillerne vi trenger kommer inn, eller om pengeknipen faktisk er reell.
Kjør over pakket 09`

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 26, 2008, 06:11:52 AMDet skal bli herlig med en lang pause fra elendigheten!


Men ikke for lang. Nå som det ikke er obligatoriske kamper i vinter å forberede seg til håper jeg at Brann legger noen treningskamper til Vestlandshallen igjen.
Rød makt på Hansa

bestevestkant

Eg vil ha Ighalo, han får ikke spille i Udinese. Løp å kjøp RBH!!  :o

thesevs

Quote from: bestevestkant on October 27, 2008, 20:21:50 PM
Eg vil ha Ighalo, han får ikke spille i Udinese. Løp å kjøp RBH!!  :o


Skulle ikke Udinese leie ham ut til et farmerlag... eller er min husk dårlig..?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Spelaren

Ighalo elsker Brann så det er kun eit spørsmål om tid...
Gå av.

DangerousDan

Han trener med førstelaget og spiller hovedsaklig for reservene. Scoret hattrick for dem sist helg.

Superjack

Dette med tom kasse er bare noe som blir sagt fordi ALLE på stadion vet at RBH ikke evner å få inn noen dugandes, uansett midler.
Brannsupporter.

monzilla

Dette har kanskje lite med overganger å gjøre i 2008, men i følge boken "Jakten på den forsvunne diamanten" prøvde Chelsea å plassere Mikel, Edu, Bala og en til jeg ikke husker navnet på i Brann i kjølevannet av skandalen der Lyn solgte en spiller til Man U som Chelsea hevdet at de eide. På grunn av rotet i denne overgangssaken takket Brann nei til dette.

Det kan også nevnes at den ekle rotten Rune Hauge, som presset Brann for penger under Tore Pedersen sitt salg, holdt på å ryke til i etterspillet av Mikel-saken. Synd, det at kriminelle får lov til å holde på i det fri er ikke bra. Jack Karadas var også svært nære på å gå på en smell. Det som reddet de var at Chelsea tvang alle parter til å signere en taushetserklæring da de betalte 16 millioner pund (!!) for å komme seg ut av av saken.

krøvel vellevold

Quote from: monzilla on October 28, 2008, 14:13:19 PM
Dette har kanskje lite med overganger å gjøre i 2008, men i følge boken "Jakten på den forsvunne diamanten" prøvde Chelsea å plassere Mikel, Edu, Bala og en til jeg ikke husker navnet på i Brann i kjølevannet av skandalen der Lyn solgte en spiller til Man U som Chelsea hevdet at de eide. På grunn av rotet i denne overgangssaken takket Brann nei til dette.


Jasså? I så fall er boken helt annerledes enn brettspillet.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Er jo i så fall flott at Chelsea har saksøkt Lyn for mer penger enn de har, og sannsynligvis får brettet historien ut en gang til. Bøker skrives som aviser for å selges. Så man bør ta alt som kommer i slike kanaler med 10 kg salt.

monzilla

Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2008, 14:46:08 PM
Jasså? I så fall er boken helt annerledes enn brettspillet.

Skjønte ikke helt hva du mente der. Men det står i boken at Chelsea ikke stolte på Lyn i det heletatt, og ville ha Mikel vekk derfra. Brann ble vurdert som en kandidat.

Forøvrig, X, er forsåvidt riktig det du sier. Men tar jeg ikke helt feil var det Dahl (med magen) som var oppgitt som kilde på dette.

Innlandsmax

Ser på TV2-nyhetene at BH Riise vil ha høyere lønn ("bli høyere verdsatt") i LSK samtidig som Berg (med ledelsen i ryggen) signaliserer at folk må "stramme inn livreima", forvente mindre lønnsfest og at yngre, sultne spillere på mer moderate lønner kan bli foretrukket.

Syns Berg har et godt poeng. Poenget må imidlertid parres med at de yngre, sultne spillerne får lett adgang til å selges når det byr seg anledninger, ellers vil de selvfølgelig ikke akseptere en slik lønnspolitikk. Tror Brann er klubben som aldri vil "nedlate" seg til en slik lønns- og spillerpolitikk. Her er det øverste hylle som gjelder, og om man ikke får adgang på øverste hylle, så later man som om man er på øverste hylle, spiller dovent og sofistikert, og ikke aggressivt, sultent og hardtarbeidende. Man reiser til bunns med hovmestermine, intenst menende at "vi er en toppklubb, bare så dumt av alle andre at de ikke ser det".

Vel vel. Litt depressivt det der.

Poenget med dette innlegget var egentlig ikke å diskutere lønns- og spillerpolitikk, men å registrere at BH Riise KAN være på vei bort fra LSK. Som person kan jeg styre min begeistring for mannen, men kan heller ikke nekte at han er en god høyre kant. Så når ingen lot seg provosere til hatske utfall da jeg foreslo Karekezi som ny konkurrent til Solli på høyre kant, så foreslår jeg herved BH Riise i stedet! - Og det er seriøst ment.

PS: En helt annen ting er at jeg har innside-informasjon om at BH Riises ny-signerte utfordrer i LSK, læregutten Mathis Bolly, er et kjempetalent (også høyre kant). Blir gambling å hente han, selvfølgelig, men jeg nevner han likevel.

Superjack

Uansett hvor kvalme Riise gutta kan virke, de er faktisk ganske seriøse idrettsutøvere sett i Fotballsammenheng. Ja, hvorfor ikke.
Brannsupporter.

Jrgn

Quote from: monzilla on October 28, 2008, 16:21:28 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2008, 14:46:08 PM
Jasså? I så fall er boken helt annerledes enn brettspillet.

Skjønte ikke helt hva du mente der.

Det finnes et brettspill som heter "Jakten på den forsvunnde diamant"...

Xminator

BA: Sjansen for overgang til Stoke er vistnok minimal, så vi er nærmere å få Austin på permanent basis. Spørsmålet er vel om vi har penger til å betale for ham... Det sier thumbnailene til BA lite om...

Xminator

Riise har 1.2 mill i årslønn. Nå ser nok LSK for seg en overgangssum på en litt annen planet enn det vi hentet Solli for fra RBK, men om vi kunne fått til en tilsvarende overgang så hadde det vert flott. Lønnsmessig bør Brann være i stand til å gi Riise ett lønnshopp.

monzilla

Austin høres bra ut. Må si jeg har fått et meget bra inntrykk av vår kronisk sinte venn. Litt balltap og litt pasningsfeil av og til, men det kommer seg når han kommer bedre inn i systemet.

Ang Riise så havner han i samme kategori som Gashi, Solli, Andresen etc. Vil faen ikke ha han til klubben. Riise-familien er livsfarlig. Men om han kommer og spiller bra så skal han få lovt il det.

Xminator

Jeg vil gjerne ha salget/byttet av Gashi mot Fakiri inn på tabbelisten! :p

Kjell249

Quote from: Xminator on October 29, 2008, 06:16:55 AM
BA: Sjansen for overgang til Stoke er vistnok minimal, så vi er nærmere å få Austin på permanent basis. Spørsmålet er vel om vi har penger til å betale for ham... Det sier thumbnailene til BA lite om...


Er alltid mer fristende med en spiller som du ikke kan få, enn en spiller som er lett tilgjengelig. Så nå blir vi plutselig usikker. Er som med damer det her :)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3884678.ece

Her er saken lagt på nett. RBH sitter på gjerdet uten av jeg vil kritisere ham for det. Lite å gjøre med saken før 1. februar.

Tom C

Slenger meg på de som mener at Riise burde hentes om mulig, og om ikke LSK tar fullstendig av på overgangsprisen. Er som flere har nevnt en litt uspiselig person, men dersom han hadde briljert for Brann på kanten, så hadde vi vel klart å komme over det også...

Og får vi muligheten til å signere Austin, så er det pokker meg ikke mye å lure på. Selv om han har variert litt i det siste, så går han resten av midtbanen til Brann en høy gang. Og med et vinterhalvår der han blir bedre kjent med lagkamerater og norsk spillestil, er jeg sikker på at han kommer meget høyt opp på spillerbørsene neste sesong...
Aldri mer Obos....

monzilla

Problemet med Riise er nok at han er kronisk skadet. Men vi har jo som tradison å drive rehabiliteringssenter for skadde stjerneskudd.

Håper RBH har et kontraktsforslag som han og Austin er enig om, slik at han signerer på dagen 1. februar. Om ikke kan det kritiseres.

Belfort

Brann elsker jo spillere som har en cv fullt av skadeopphold,så det skulle da ikke bli noe problem. Spørsmålet er jo om han vil hit.

dudo

Austin-overgangen bør være enormt greit, og han bør ha skrevet under innen den første uken av februar.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on October 29, 2008, 12:18:09 PMAustin-overgangen bør være enormt greit, og han bør ha skrevet under innen den første uken av februar.


Jeg er ikke umiddelbart overbevist om at han er verdt 11 millioner kroner. Han har ikke vært god etter min mening.
Rød makt på Hansa

Christian

Austin har vært veldig varierende, så jeg er tilbøyelig til å være enig med Nixon her. På sitt beste er han selvskreven på Branns midtbane. Han har aggressivitet, tempo, skuddfot og duellstyrke. Samtidig har han litt for ofte rotet det til for seg selv. Frekvensen på balltap og pasningsfeil tilsier ikkje at han skulle gjøre det veldig bra i Premier League.

Men. Han er fersk på laget og vil trolig kunne heve seg mange hakk i løpet av en ordinær sesongoppkjøring. Kanskje prisen lar seg prute ned noe, når det tross alt ikke lenger er snakk om en PL-klubb.

Joggi Bogga

Quote from: Nixon on October 29, 2008, 12:33:16 PM
Quote from: dudo on October 29, 2008, 12:18:09 PMAustin-overgangen bør være enormt greit, og han bør ha skrevet under innen den første uken av februar.


Jeg er ikke umiddelbart overbevist om at han er verdt 11 millioner kroner. Han har ikke vært god etter min mening.


Tiltredes.
Viste ikke at det var snakk om så mye. Tviler på vi gir mer enn 6-8 for ham. Avhengig av hvilke andre klubber som evt kommer på banen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Xminator

Austin har jo vist seg å ikke være den drivende offensive spilleren vi trenger. Nå virker han å ha ett noe høyere nivå inne enn sine 3 konkurrenter om den defensive plassen, så jeg er i utgangspunktet positiv.

Rent kynisk bør man satse på Jaiteh og Austin. Det er de to som rent økonomisk har høyest potensiale. Spørsmålet er likevel om ikke de to blir for like og at vi fortsatt bør lete etter makkeren til de to.

Jeg er i utgangspunktet positiv til å legge pengene som trengs på bordet.

Klaus_Brann

Jeg tror at vi vil se i løpet av vinteren at han er verdt prislappen, og at vi blar opp.
Han er ung, og kommer til å heve seg i Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mobben

Eg mener at Austin bør kjøpes om prisen er 11 mill, uten tvil! Har vist at han har et gir ingen andre i Brann har, og har en glimrende pasningsfot. Eg tror han kommer til å bli Tippeligaens beste spiller om han er her neste sesong.

Go Up