• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Godset-Brann, søndag 12.mai kl 18

Started by osoerli, May 07, 2013, 12:32:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Strømsgodset bare ler av de latterlige langpasningene Brann pøser fremover om og om igjen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Skarsfjords modige andreomgang gav resultater!
Gå av.

dragn

pinlig instilling av Branns benk i andreomgang.

kabelmann

Kwarasay (?) skjønner ikke hvorfor Brann ligger og venter når de ligger under 0-2 istedenfor å angripe. Ikke jeg heller.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Larsen Kwarasay overrasket over at Brann ikke angrep. Han skulle bare visst. Dårlig jobb av analyse-avdelingen i Drammen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Første bortekampen denne sesongen uten baklengsmål i andre omgang. Statue må lages!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

May 12, 2013, 18:39:07 PM #256 Last Edit: May 12, 2013, 18:43:07 PM by Gepard
Bare å gratulere med en fantastisk 2.omgang, måten man kontrollerte inn 0-2 ,"Eller å spille på resultatet " som Truls Jensen kaller det, var helt Magisk.

Stolt av laget !

Stå på !

krakra

DETTE er god fotball. De som mener at det vi har vartet opp med på eget gress har vært bra og underholdende fotball kan gå å legge seg. Skarsfjord pell deg vekk din middelmådige, handlingslammede og tafatte mann. Jeg er drittlei og tilskuertallene viser at de fleste andre også er det.

Yngve

Eg vel å sjå på det positive, me klarte jo uavgjort og 0-0 i andre omgang...

Skandale å seia at me skal spela på resultatet med 35 min igjen, men når det er sagt. For eit grisegod lag Godset er i år.

Dei er nokre hakk over oss, gitt..

Klaus_Brann

Helt utrolig at våre trener sier at vi må vente med å komme tilbake i 2. omgang.
Gir de spillerne et tegn på når det er ok at vi skal prøve å hente opp ledelsen igjen, eller hvordan fungerer det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

"Nå begynner det å gå på æren løs" seier Fakiri til ba.no.
Hallo i luken, Brann har ingen ære igjen kva bortekamper på kunstgras angår. Det har vore flaut i årevis allerede, og dersom dette er tankegangen i Brann er det seriøst behov for å fjerne skylappene og innse kor mykje me suger utenfor byens grenser.
Gå av.

Gepard

May 12, 2013, 18:45:22 PM #261 Last Edit: May 12, 2013, 18:49:06 PM by Gepard

krakra

Branns daglige leder, Roald Bruun-Hanssen, sier at Branns dårlige borteform ikke gir grunn til beskymring hos klubbledelsen.

- Vi har ambisjoner om å vinne en bortekamp innen 2015 og vi syns ting går i riktig retning. Vi klarte å unngå baklengs i andreomgang i kveld, og det er fremgang. Vi er storfornøyd og skal feire med kake i kveld, sier Bruun-Hanssen til BA.no

Spelaren

Gå av.

Gepard

Pressen må nå ta jobben sin seriøst, og stille noen alvorlige spørmål om hva i granskauen de holder på med . Men det er vel å håpe på for mye ...

Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6652766.ece

Godset har kanskje litt bedre spillermatriale enn oss, men vi møter først og fremst en (mye)bedre trener.
Tenk hvis Brann kunne funnet en Deila og bygget teamet og stallen rundt ham, fremfor Skars. Vi har flere tekniske, kjappe spillere og noen gode pasningsspillere, så vi kan sikkert finne en god trener som kan bygge videre på stallen fremfor å skifte den helt ut.

osoerli

Det klasse forskjell på laga.  Og det er skuffande.
Men det er dobbelt skuffande, og nesten direkte komisk at ikkje Brann prøver i andre omgang.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Gler meg til ny blogg frå Doddo.

nero

Quote from: Hatleking on May 12, 2013, 18:58:10 PM
Gler meg til ny blogg frå Doddo.

Den blir kanskje litt kritisk, mener du? Og det er vel fullt fortjent, ikke sant?
Lions led by donkeys.

osoerli

Quote from: krakra on May 12, 2013, 18:56:35 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6652766.ece

Godset har kanskje litt bedre spillermatriale enn oss, men vi møter først og fremst en (mye)bedre trener.
Tenk hvis Brann kunne funnet en Deila og bygget teamet og stallen rundt ham, fremfor Skars. Vi har flere tekniske, kjappe spillere og noen gode pasningsspillere, så vi kan sikkert finne en god trener som kan bygge videre på stallen fremfor å skifte den helt ut.


Trur ikkje spelarmaterialet i utgangspunktet var betre i Godset enn i Brann.  Men dei har blitt betre av å vera der.  Og det er klasseforskjell på trenarmaterialet.  Imponerande det Godset har blitt under Deila.  tar garantert seriegull i år.  Brann endar på 5.-6.-plass.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Stefan Johansen er den eneste virkelige, skikkelige, klassespilleren i Godset og han hadde vel samme utgangspunkt da han kom til Godset som Haugen da han kom til Brann. De har knapt brukt penger på denne stallen. Helt sykt, og et bevis på hvor mye forskjell en dyktig trener kan gjøre.


Gepard

Synd ikke brannstyret innser det samme.. Kunne blitt virkelig bra disse spillerne under den riktige treneren.

Gepard

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6652766.ece

"mangler gnisten borte" melder Skarsfjord.

Det er jo ditt Ansvar  !!! Trekk deg.

StuckedPaaOstlandet

Er ikke skandale å tape mot godset borte, men innstillingen vi tydligvis har i 2 omgang er skandale.
Respekt til Skarsfjord for å endelig få til noe på bortebane, safe inn ett sikkert 0-2 tap. Trodde det skulle bli styggere, men vi klarte å være strukturert og holde mange mann bak ballen.

Huff

May 12, 2013, 19:38:16 PM #275 Last Edit: May 12, 2013, 19:45:26 PM by Huff
Strømsgodset har vel tilsammen kostet en halv Badji. Senegaleseren er verd hvert øre, misforstå meg rett, men poenget er forskjellen på Brann og Godset. Drammens stolthet er rett og slett et mye bedre lag, utelukkende grunnet en meget god hovedtrener. Det er ikke slik at de ble så gode med en gang Delia ble ansatt, han fikk tid på seg, men samtidig var det aldri snakk om kontinuitet for kontinuitetens skyld. Laget ble litt bedre sesong for sesong før de var der de er i dag, i motsetning til visse andre lag som står på stedet hvil.

Deila har heller ikke vært i nærheten av å ha Skars ressurser, da tror jeg Godset ville vært et topplag tidligere enn det tilfellet var i Drammen. Ikke bare er de et bedre lag, men et langt mer underholdende lag, eg misunner dem treneren.

Ellers en brukbar første omgang til Brann å være, smått utrolig at en ikke tar grep før etter 70 min når en blir rundspilt i andre omgang, men resignasjonen på bortebane fra benkens side fortsetter, og det er visst bra med kontinuitet.

Forøvrig er eghelt enig med Krakra i dette med forskjellen på Godset hjemme og Brann hjeme i andre omgang. Vi legger oss bakpå og overlater intitiativet til motstander, mens Godset kjører på. Brann blir aldri like gode som Godset er under Delia med Skars som trener, det er ikke bare en forskjell ift kompetanse, men og en total forskjell i fotballfilosofi. Jeg vet og hvilken som passer Brann best...

Hatleking

Deila hadde sjølvsagt vore veldig velkommen som Brann-trenar. Men han forlet nok ikkje Godset. Men han kunne gjerne ha kome med Johansen med på lasset :)

Giles

Ettersom jeg var i Drammen og så elendigheten live så må følgende sies: Brann har muligens noen gode ballspillere men de kan ikke spille ball sammen. Foreslår endring av tilrop fra " jobbe Brann" til "spille Brann". Taktikken er basert på å ikke ha ball men å slite seg ut på å løpe etter ball. Holdning: vi er tapere, her er seieren.
Brann har ikke noe grunnspill, alt går uhyggelig tregt framover. Vil noen i det hele tatt ha ballen?
Godset presset høyt nesten hel tiden og enten kjørte rask overgang eller spilte Brann ut med stor bevegelse. Brann var totalt handlingslammet med ball og aldri kollektive i presset.
Fremsto latterlige!
Konklusjon:Brann er et møkkalag med en møkkataktikk.
Synd på de få gode fotballspillerne Brann har. Eller den ene Badji.
Litt håp for ungdommen men det trengs revolusjon.
Neste gang, gi heller walkover.

Spelaren

Quote from: Giles on May 12, 2013, 19:51:56 PM
Ettersom jeg var i Drammen og så elendigheten live...


Kondolerer. Har du god reiseforsikring? Det kan kanskje være dekning for dette...
Gå av.

Huff

Quote from: Hatleking on May 12, 2013, 19:47:43 PM
Deila hadde sjølvsagt vore veldig velkommen som Brann-trenar. Men han forlet nok ikkje Godset. Men han kunne gjerne ha kome med Johansen med på lasset :)


Han forlater dem i alle fall ikke nå. På et senere tidspunkt kan han være aktuell. Poenget er ikke at vi skal hente Delia, men vi blir aldri så gode som Godset er med Skars, han har det ikke i seg. Da er det bedre å prøve en annen trener, å forsøke å finne en trener som har en offensiv spillefilosofi, som står for spillende fotball og som er god men yngre spillere. Det er absolutt ingenting som tilsier at Skars noen sinne vil bygge opp noe ala det Deilia gjør og da er der bedre å si takk for alt og farvel til nordlendingen. Ikke fordi han er en totalt inkompetent klovn, det er han ikke, men han har rett og slett ikke potensialet til å få Brann til å ta de stegene vi ønsker at klubben skal ta.

Vi kan eksempelvis se til utlandet, men og til og med til lavere divisjoner: Hvem spiller slik vi ønsker, hvilken trener passer til kriteriene, ikke se oss blind på CV eller poengsnitt som trener, men finne en trener som passer Brann. Det gør ikke nordlendingen.

dragn

Dem har jo vært ekstremt dyktig til å hente rette talenter, som allerede har gått god skole før dem kom til Godset. Kan jo nevne guttene fra Manchester City, Vilsvik som har vært i Tyskland, Stefan Johansen som har spilt for glimt i TL 3 år, 1 år i Adecco (hvorav et år hvor glimt havnet på 4 plass).

Det er jo flink på å hente gode talenter, og selvsagt forvalte dem videre.

Vi har jo ikke vært i nærheten av å hente slike talenter, utenom Larsen?

krakra


Ojo

Quote from: krakra on May 12, 2013, 20:12:29 PM
Vi hentet Haugen og Demir.


Som ikke er i nærheten av Johansen og Vilsvik...

KEO

Synest nok for være nok:-( vi har spillere til å spille en offensiv attraktiv fotball,men når vi har totalt hjelpeløse trenere på benken ( på treningsfeltet) så går dette rett åt helvete.
Den dagen vi får vårt første hjemme tap så kommer vi til å synke så fort på tabellen at vi ikke skjønner noe før Nest-Sotra står på andre bane halvdel i Addeco klar til kamp forand 4000 tilskuere!
Vi må stikke fingen i jorden å se at de 15 poengene vi har tatt så kunne vi like gjerne stått med 8!
Får vi ikke fjernet skarsfjord innen juni så kjører styret klubben i ruin:-(
Etter dagens uttalelser fra skarsfjord og Jensen er jeg bare oppriktig lei meg at de ødelegger klubben i mitt hjerte.
Nu kør vi!

krakra

Quote from: Ojo on May 12, 2013, 20:33:11 PM
Quote from: krakra on May 12, 2013, 20:12:29 PM
Vi hentet Haugen og Demir.


Som ikke er i nærheten av Johansen og Vilsvik...
Nå nei. Utgangspunktet da spillerne kom til klubben er ikke særlig ulikt.


krakra

Herregud, jeg har da ikke sagt at Haugen er like god som Johansen. Selvsagt er Johansen bedre. Han er kanskje Tippeligaens beste midtbanespiller. Men han var ikke noe særlig bedre da han kom til Godset og Deila enn Haugen var da han kom til Brann og Skars. Samme med Demir vs. Vilsvik. Forskjellen på disse spillerne er først og fremst utviklingen de har hatt etter at de kom til sine nåværende klubber. Godset har vist interesse for Haugen flere ganger. Både som Løv-Ham og som Brannspiller.
Godset har knapt kjøpt en eneste etablert kvalitetsspiller. Ei heller oppsiktsvekkende store talenter. Det som har gjort dem så gode er Ronny Deila. Han er både ekstremt dyktig til å utvikle spillere og til å utvikle spill.

Godset er jo et klart bevis på hvor viktig en god trener er, og motbeviser din teori om at det ikke har noe å si hvem treneren er så lenge man ikke bruker flere titalls millioner på spillerkjøp. Hvor mye har Godsets stall kostet tilsammen? Fem millioner?

kabelmann

Ahhh... "vi spiller på resultatet" skulle egentlig vært "vi har spilt på resultatet". Plutselig gir alt så mye mer mening.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


dragn

Quote from: krakra on May 12, 2013, 21:13:36 PM
Herregud, jeg har da ikke sagt at Haugen er like god som Johansen. Selvsagt er Johansen bedre. Han er kanskje Tippeligaens beste midtbanespiller. Men han var ikke noe særlig bedre da han kom til Godset og Deila enn Haugen var da han kom til Brann og Skars. Samme med Demir vs. Vilsvik. Forskjellen på disse spillerne er først og fremst utviklingen de har hatt etter at de kom til sine nåværende klubber. Godset har vist interesse for Haugen flere ganger. Både som Løv-Ham og som Brannspiller.
Godset har knapt kjøpt en eneste etablert kvalitetsspiller. Ei heller oppsiktsvekkende store talenter. Det som har gjort dem så gode er Ronny Deila. Han er både ekstremt dyktig til å utvikle spillere og til å utvikle spill.

Godset er jo et klart bevis på hvor viktig en god trener er, og motbeviser din teori om at det ikke har noe å si hvem treneren er så lenge man ikke bruker flere titalls millioner på spillerkjøp. Hvor mye har Godsets stall kostet tilsammen? Fem millioner?


Jeg tipper at du ikke kjente til stortalentet Stefan Johansen? Eller relativt god spiller i Modir Hamoud som engang spilte for Bodø Glimt? Som tok en meget imponerende 4.plass, uten spesielt gode forutsetninger for å prestere på et høyt nivå?

Her har Godset hentet :

-Johansen, en u-landslagsspiller som etter mine beregninger spilte TL fra 07-09. Det er tre sesonger, like mange som Haugen har for Brann nå. Det er 3 sesonger bedre forutsetninger for Johansen vs Haugen!

-Hamoud spilte i glimt fra 06 til 11, hvorav 4 år i TL. Nok en spiller som hadde kjent på nivået i TL noen år.

-Storflor, kanskje en av tippeligaens mest undervurderte spillere, en som ikke får de store overskriftene, men som har gått god skole i Rosenborg. Han er blant de aller beste i tippeligaen i mitt syn, ikke akkurat en dårlig signering for godset.

- Kovacs. Vel, en av de beste målscorerne i TL. God på hodet, smart, beveger seg relativt godt ift. høyde og vekt. Mange sesonger i TL, i både ODD, Viking og Tromsø.

- Thomas Sørum, nok en spiller som returnerer fra utlandet. Er på sitt beste en av TLs aller beste spisser.

- Jørgen Horn, en spiller jeg ikke synes noe om, men som har erfaring både fra Viking og FFK.

- Jarl Andre Storbæk, utlandsproff som vender hjem, har god erfaring både fra SønderJyske og VIF. Og med en god posjon a-landslagskamper.

-Simen Brenne, var et bigshot i TL for noen år siden, i FFK. Har siden spilt noen år i LSK, og hatt flagget på brystet noen ganger.

- Jo Inge Berget, var et supertalent i Lyn, var i Udinese om jeg ikke tar feil, og var utvilsomt en meget god signering for Godset.

Dette er spillere som utgjør/har utgjort en del for klubben, investeringer dem har gjort. De fleste her viste sine "skills" i andre klubber før, ikke bare ukjente ark!

I tillegg har de talenter hentet fra Manchester City, det er ikke hvem som helst som kommer inn der.

Jeg vil konkludere med at dem ikke har så forfærdelig utgangspunkt som alle skal ha det til, dem har jo hentet dyktige spillere åpenbart! Og ja, selvsagt har dem utviklet seg og blitt bedre under Deila.


psv-hasund

Et lite utvalg av Godset sine spillere. Det er langt fra alt som er ungt og eller egenprodusert. Det ser ut til at når de først kjøper inn litt rutine så blir de gull favoritter. Jeg håper styret ikke glemmer at vi må klasse sammen med talenter når overgangs vinduet åpner igjen i sommer.

Hamoud kjøpt 2012 nå er han 28 år
Jørgen Horn fra FFK 2013 nå 25 år
Jarl Andre Storbek kjøpt 2012 nå 34 år
Simen Brenne kjøpt 2013 nå 32 år
Storflor kjøpt 2008 nå 33 år
Kovacs kjøpt 2012 nå 35 år
Sørum kjøpt 2012 nå 30 år

Edit: Ble slått av Gragn med listen min

krakra

Hvor mange her inne ville jublet hvis vi hadde signert Hamoud, Storbæk, Brenne eller Sørum? Dette er ikke storsigneringer akkurat. Jeg har ikke sagt at Godset bare har ungt og egenprodusert, men de har brukt veldig lite på stallen sin og nær sagt ikke hentet en eneste profil til laget. De største signeringene deres er Simen Brenne, Jørgen Horn og Peter Kovacs. Likevel kjemper de om gull.

Vi har jo spillere som Piotr, Badji, Huseklepp og Askar selv. Ikke bare ungt og egenprodusert.

Yngve

Hamoud har vore diskutert her inne før, og me var fleire som argumenterte for at han burde komma til klubben.

Sindre32

Spiller ingen rolle hvem motstanderen er, å trygge inn et 2-0-tap må faen meg være det dummeste jeg har hørt. Da er det bedre å prøve, men bli utspilt og tape 5-0 i min bok. Greit nok at Godset er et bedre lag, men å ikke prøve er helt bak mål.


Leffen

Nøkkelen for å forstå hvorfor Godset er så mye bedre enn Brann er for meg åpenbar: De er et LAG. Mann for mann er ikke Godset så mye sterkere enn oss. Spillere som Storbæk, Hamoud og Brenne ville vært usynlige på mange tippeligalag. Men Deila har en klar (offensiv) filosofi som han har brukt tid på å utvikle. Han henter tilsynelatende spillere utelukkende på rolle i laget, ikke på navn og tidligere meritter.

Jeg var også på Marienlyst og ble nok en gang minnet på hvordan Skarsfjords taktikk har vært den stikk motsatte. Det er så planløst, så forutsigbart, så enkelt. Vi har vunnet kamper på hjemmebane fordi vi faktisk har en bra 11'er, som tidvis spiller godt sammen selv om de ikke får beskjeder fra benken. Badji er en klassespiller i emning, helt sikker på det. For meg ruver han mange hakk over resten av laget for tiden. Uten han hadde vi så definitivt ikke ligget der vi gjør på tabellen. At vi fortsatt ligger på andreplass sier uendelig mye om tippeligaen og akk så lite om oss.

I England heier jeg på Newcastle og det er så utrolig frustrerende å se alle likhetene mellom Pardew og Skarsfjord. De har godt spillermateriell, men absolutt ingen plan for hvordan de skal spille fotball. Håper begge to snart blir gjennomskuet av de høye herrer....

ostraume

Quote from: krakra on May 12, 2013, 21:13:36 PM
Herregud, jeg har da ikke sagt at Haugen er like god som Johansen. Selvsagt er Johansen bedre. Han er kanskje Tippeligaens beste midtbanespiller. Men han var ikke noe særlig bedre da han kom til Godset og Deila enn Haugen var da han kom til Brann og Skars. Samme med Demir vs. Vilsvik. Forskjellen på disse spillerne er først og fremst utviklingen de har hatt etter at de kom til sine nåværende klubber.


Bare for å klargjøre: Mener du at grunnen til at Haugen og Demir åpenbart er dårligere enn Johansen og Vilsvik er Deila vs Skarsfjord? Og med motsatt trener så ville våre to vært best?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Quote from: Xminator on May 13, 2013, 08:40:56 AM
Jeg ville for øvrig startet kampen som om den var en hjemmekamp, 4-4-2 og gamblet på det første målet. Det er det målet vi trenger på bortebane for å bryte trenden.


Eg og ville nok det dei første 20-25 minuttane eller til vi fekk første målet, mot alle andre lag enn Godset og kanskje Rbk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: ostraume on May 13, 2013, 10:19:54 AM
Quote from: krakra on May 12, 2013, 21:13:36 PM
Herregud, jeg har da ikke sagt at Haugen er like god som Johansen. Selvsagt er Johansen bedre. Han er kanskje Tippeligaens beste midtbanespiller. Men han var ikke noe særlig bedre da han kom til Godset og Deila enn Haugen var da han kom til Brann og Skars. Samme med Demir vs. Vilsvik. Forskjellen på disse spillerne er først og fremst utviklingen de har hatt etter at de kom til sine nåværende klubber.


Bare for å klargjøre: Mener du at grunnen til at Haugen og Demir åpenbart er dårligere enn Johansen og Vilsvik er Deila vs Skarsfjord? Og med motsatt trener så ville våre to vært best?
Ja

Go Up