• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

Quote from: Xminator on August 21, 2012, 12:24:15 PM
"DM", Karadas og kantspiller.


DM. Karadas trenger vi ikke, og det er høyst usikkert om han er noe i nærheten av like god som han var. Kantspillere har vi mer enn nok av.

pidre

Av alt, savner eg ein "Martin Andresen" på banen. Uansett, vi trenger nok ein DM, Fakiri er i beste fall squad-player, våre unge er enda for uerfarne og Soko skadeutsatt. Grindheim kunne vært eit alternativ ja.
Saludar a los monos!

Sindre32

Quote from: pidre on August 21, 2012, 13:08:46 PM
Av alt, savner eg ein "Martin Andresen" på banen. Uansett, vi trenger nok ein DM, Fakiri er i beste fall squad-player, våre unge er enda for uerfarne og Soko skadeutsatt. Grindheim kunne vært eit alternativ ja.


Soko har vist at han kan være den midtbanesjefen vi trenger, vi har en klassespiller der hvis han skulle klare å holde seg skadefri. Skadeperioden tidligere denne sesongen har nok ødelagt mye der, så det er vel ikke sannsynlig at det skjer før neste år. Grindheim og en skadefri Soko ville vært en helt rå midtbane, men det er vel ikke så sannsynlig at vi klarer å hente Grindheim. Henning hauger ville også vært stas, men det er vel ikke så sannsynlig det heller ettersom han allerede har vært her på samtaler uten at noen overgang var aktuelt.

Xminator

Quote from: Sindre32 on August 21, 2012, 12:28:41 PM
Quote from: Xminator on August 21, 2012, 12:24:15 PM
"DM", Karadas og kantspiller.


DM. Karadas trenger vi ikke, og det er høyst usikkert om han er noe i nærheten av like god som han var. Kantspillere har vi mer enn nok av.


Det er en herlig naiv holdning du har der.
Fakta er at vi mistet reservebackupen på stopperplass da Austin ble solgt. Det er en rolle Karadas kan fylle OG tilføre avslutningskraft mot slutten av kamper. Jeg vet det er gått sport i å fortelle hverandre hvor dårlig Karadas er, men han er mer enn god nok til å forsvare en plass i Brannstallen.
Rikelig kantspillere? Vi har 2 kanter og 2 spillere som er gode nok til å spille der. Man kan selvsagt flytte ut Huseklepp, men da er vi tilbake i problemsituasjonen med en haug spillere som kan spille, men ikke løser 10'er rollen.

Det virker som en del får panikk med en gang det snakkes om å ha litt konkurranse på laget. Det er sikkert surt for kjernekarer som Mjelde og Haugen, men en sterk A-stall med tilnærmet dobbel dekning er også veien til gode resultater.

Leffen

Molde skal være interessert i Bård Finne. Lurifaksen Solskjær er ute og støvsuger markedet for talenter. Ikke ta vårt!

ostraume

Quote from: XminatorJeg vet det er gått sport i å fortelle hverandre hvor dårlig Karadas er, men han er mer enn god nok til å forsvare en plass i Brannstallen.



Og dette baserer du på rikelig med scouting i Tyrkia? Eller drar det rett ut av ræven?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Det siste halve året Karadas var i Brann var han på Labbetuss-nivå eller verre.  Sidan då er han blitt eldre og har sete meir på benken enn han har spelt.  Karadas er glemmesak for Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Falkman

Quote from: ostraume on August 21, 2012, 14:40:21 PM
Quote from: XminatorJeg vet det er gått sport i å fortelle hverandre hvor dårlig Karadas er, men han er mer enn god nok til å forsvare en plass i Brannstallen.



Og dette baserer du på rikelig med scouting i Tyrkia? Eller drar det rett ut av ræven?


et mildt sagt pussig utsagn, det der ja. og temmelig herske-teknisk, også.. hva da gått sport i ??  jeg  ( og mange med meg!!)skulle mer enn gjerne sett Azar tilbake i rød drakt, dersom jeg/vi trodde han kunne tilføre oss noe. men det kunne han ikke for 3 år siden. verken som angriper eller stopper. hva i allverden er det som taler for  at  han gjør det nå??

krakra

Ja. Azar ble ikke aolgt på billigsalg fordi han hadde gjort aå mye for oss. Han ble aolgt fordi han var en unyttig spiller som kostet for mye. Bjørnsson var bedre

Xminator

Karadas hadde dårlige kamper i 2008 og 2009, men han hadde også kamper Labakus aldri var i nærheten av. Så ikke snakk om hersketeknikk. De innleggene som kommer fra Bentley, Askar, Demir og noen ganger Sævarsson nå for tiden er som skapt for spilleren Karadas.

Xminator

Quote from: krakra on August 21, 2012, 15:03:40 PM
Ja. Azar ble ikke aolgt på billigsalg fordi han hadde gjort aå mye for oss. Han ble aolgt fordi han var en unyttig spiller som kostet for mye. Bjørnsson var bedre


Og Bjørnsson ble solgt enda billigere? Jeg var uenig i salget av begge de spilleren. De forsvarte plassen sin sportslig.

Falkman

Quote from: Xminator on August 21, 2012, 15:12:07 PM
Karadas hadde dårlige kamper i 2008 og 2009, men han hadde også kamper Labakus aldri var i nærheten av. Så ikke snakk om hersketeknikk. De innleggene som kommer fra Bentley, Askar, Demir og noen ganger Sævarsson nå for tiden er som skapt for spilleren Karadas.


de er som skapt  for spilleren Karadas, ja.  Den spilleren han var for 10 år siden, vel og merke.

Sindre32

Quote from: Xminator on August 21, 2012, 15:12:07 PM
Karadas hadde dårlige kamper i 2008 og 2009, men han hadde også kamper Labakus aldri var i nærheten av. Så ikke snakk om hersketeknikk. De innleggene som kommer fra Bentley, Askar, Demir og noen ganger Sævarsson nå for tiden er som skapt for spilleren Karadas.


De er i grunn som skapt for Ojo. Det er nå, per dags dato. Hvorvidt de fortsatt er skapt for Karadas, som er på billigsalg uten at noen vil ha ham, er langt mindre sikkert.

steinbygger

Quote from: pidre on August 21, 2012, 13:08:46 PM
Av alt, savner eg ein "Martin Andresen" på banen. Uansett, vi trenger nok ein DM, Fakiri er i beste fall squad-player, våre unge er enda for uerfarne og Soko skadeutsatt. Grindheim kunne vært eit alternativ ja.


Jeg savner også en MA, men i tillegg vil jeg ha inn en "klovn" i stallen. En type som Kvisvik, Miller eller Solli. Han trenger ikke å ha de samme fotballkvalitetene, men en som kan løfte stemningen i garderoben og ufarliggjøre det å spille fotball. Spesielt de yngre spillerene trenger en slik spiller. I tillegg vil det være en spiller som pressen elsker og dermed får Brann enda mer oppmerksomhet noe som igjen kan dra litt ekstra publikum.

dudo

I fht pressen har vi jo kanskje den beste av de alle. Klovnefaktene tar Skarsfjord seg av ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth


dudo

Heheh, ja, og Sulen. Dessverre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Når vi er inne på temaet. Hvor ble det egentlig av "Leppa fra Loddefjord". Sitter han fremdeles på gamle sitte og skriker av høy hals ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SK

Quote from: Gulløl on August 21, 2012, 18:22:00 PM
Når vi er inne på temaet. Hvor ble det egentlig av "Leppa fra Loddefjord". Sitter han fremdeles på gamle sitte og skriker av høy hals ?


Hvis han sitter der, så skriker han i hvert fall ikke av full hals lenger. Kan ikke huske sist jeg hørte noe fra ham, men tror det må være over 10 år siden.

Gulløl

Enda større behov for en ny DM nå som Soko er meldt ute med skade i flere uker.

Bare litt over en uke igjen av overgangsvinduet så her må det jobbes på høygir. En lettere tilgjengelig DM på landslagsnivå en Grindheim skal en lete lenge etter.

Håper Rolf-Magne Walstad leser dette.
Klipp fra en artikkel fra i kveld:

I København vant FCK 1-0 mot franske Lille. Christian Grindheim var verken på banen eller benken. Det vil neppe dempe spekulasjonene om at haugesunderen er på vei bort fra den danske toppklubben.

http://www.h-avis.no/sport/pa-hodet-ut-av-champions-league-1.7500453
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

BA: Det kommer neppe nye spillere inn. Brann skal ligge bak budsjettet og har stramme rammer. Jeg lurer på hvor store bomber som lurer i økonomien, for det har vel ikke vert snakket om dette i det hele tatt. RBH hadde vert i avisen for lenge siden om det var ett gunstig resultat.

Man vurderer fortsatt om Barmen og Larsen skal få nye kontrakter, selv om de i følge Walstad skal få tilbud om "noen uker". Flere klubber skal ha snakket med Barmen, ingen skal ha vist interesse for Larsen.

Så for å sette opp status:
Grorud <-> Wangberg Fornuftig overgang, men ikke kortsiktig sportslig gevinst
Huseklepp <-> Niasse En klar forsterkning
Austin <-> ... En klar svekkelse av stallen og førstelaget.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Quote from: Xminator on August 22, 2012, 05:28:35 AM
BA: Det kommer neppe nye spillere inn. Brann skal ligge bak budsjettet og har stramme rammer. Jeg lurer på hvor store bomber som lurer i økonomien, for det har vel ikke vert snakket om dette i det hele tatt. RBH hadde vert i avisen for lenge siden om det var ett gunstig resultat.

Man vurderer fortsatt om Barmen og Larsen skal få nye kontrakter, selv om de i følge Walstad skal få tilbud om "noen uker". Flere klubber skal ha snakket med Barmen, ingen skal ha vist interesse for Larsen.

Så for å sette opp status:
Grorud <-> Wangberg Fornuftig overgang, men ikke kortsiktig sportslig gevinst
Huseklepp <-> Niasse En klar forsterkning
Austin <-> ... En klar svekkelse av stallen og førstelaget.



Skal ikke være så mange bomber, men ett av problemene til Brann er at de tidligere har innteksført fremtidige sponsoravtaler for å pynte på resultatet. Det betyr at de i år 2 og 3 ikke kan resultatføre dette noe som medfører ett dårligere resultat enn underliggende drift skulle tilsi.

melkegutten

Synd om Karadas ender opp andre plasser, han hadde vert en fin og forhåpentligvis billig backup og kunne ha presset ojo til og yte mere.

Men agenten sier det er flere klubber de snakker med så fortsatt mulig Brann er en av klubbene  ;D


Xminator

Regner nesten med at Karadas vil veie det å spille som førstevalg opp mot det å være en backupspiller. Og at Brann må vurderer prislappen Karadas setter på å være backupspiller.

Quote from: steinbygger on August 22, 2012, 07:31:09 AM
Skal ikke være så mange bomber, men ett av problemene til Brann er at de tidligere har innteksført fremtidige sponsoravtaler for å pynte på resultatet. Det betyr at de i år 2 og 3 ikke kan resultatføre dette noe som medfører ett dårligere resultat enn underliggende drift skulle tilsi.


Når man med en av eliteseriens største inntekter, og ikke minst inntekt og sponsor/investorpotensiale ikke klarer å finne nok inntekter til å også ha en av norges beste staller, så bør det få konsekvenser for den som sitter med øverste ansvaret. Hvor lenge skal Roald få lov å leke best denne gangen?

kabelmann

Quote from: Gulløl on August 21, 2012, 23:50:51 PM
Enda større behov for en ny DM nå som Soko er meldt ute med skade i flere uker.

Bare litt over en uke igjen av overgangsvinduet så her må det jobbes på høygir. En lettere tilgjengelig DM på landslagsnivå en Grindheim skal en lete lenge etter.

Håper Rolf-Magne Walstad leser dette.
Klipp fra en artikkel fra i kveld:

I København vant FCK 1-0 mot franske Lille. Christian Grindheim var verken på banen eller benken. Det vil neppe dempe spekulasjonene om at haugesunderen er på vei bort fra den danske toppklubben.

http://www.h-avis.no/sport/pa-hodet-ut-av-champions-league-1.7500453


Ifølge TV 2 Sporten i går kveld er han skadet og følgelig ikke med på verken bane eller benk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Sindre32

Quote from: Xminator on August 22, 2012, 07:52:53 AM
Regner nesten med at Karadas vil veie det å spille som førstevalg opp mot det å være en backupspiller. Og at Brann må vurderer prislappen Karadas setter på å være backupspiller.

Quote from: steinbygger on August 22, 2012, 07:31:09 AM
Skal ikke være så mange bomber, men ett av problemene til Brann er at de tidligere har innteksført fremtidige sponsoravtaler for å pynte på resultatet. Det betyr at de i år 2 og 3 ikke kan resultatføre dette noe som medfører ett dårligere resultat enn underliggende drift skulle tilsi.


Når man med en av eliteseriens største inntekter, og ikke minst inntekt og sponsor/investorpotensiale ikke klarer å finne nok inntekter til å også ha en av norges beste staller, så bør det få konsekvenser for den som sitter med øverste ansvaret. Hvor lenge skal Roald få lov å leke best denne gangen?


Vi sliter fortsatt med etterslepet etter den hårreisende økonomiske linja vi la oss på før finanskrisen. At vi ikke har så stor handlekraft for tiden er fullt forståelig, og at vi ikke hiver oss etter den ene og den andre mer eller mindre halvdanka gamlingen som har spilt 38 kamper på tre sesonger på et tyrkisk bunnlag skal vi heller juble for.

Jeg finner det noe ironisk å rope på at vi skal hente den ene og den andre spilleren, noe som er selve hovedårsaken til at vi havnet i situasjonen vi nå er i, for så å slakte klubben for et økonomisk vanstyre som ikke lenger finnes.

nummer9

Vi sliter fordi mye av pengene som ble brukt på spillere når Roald var sportssjef, hadde vært bedre investert på rødt på rulett enn på fotballspillere kvalitetssikret av Roald.

dudo

Quote from: steinbygger on August 22, 2012, 07:31:09 AM
Quote from: Xminator on August 22, 2012, 05:28:35 AM
BA: Det kommer neppe nye spillere inn. Brann skal ligge bak budsjettet og har stramme rammer. Jeg lurer på hvor store bomber som lurer i økonomien, for det har vel ikke vert snakket om dette i det hele tatt. RBH hadde vert i avisen for lenge siden om det var ett gunstig resultat.

Man vurderer fortsatt om Barmen og Larsen skal få nye kontrakter, selv om de i følge Walstad skal få tilbud om "noen uker". Flere klubber skal ha snakket med Barmen, ingen skal ha vist interesse for Larsen.

Så for å sette opp status:
Grorud <-> Wangberg Fornuftig overgang, men ikke kortsiktig sportslig gevinst
Huseklepp <-> Niasse En klar forsterkning
Austin <-> ... En klar svekkelse av stallen og førstelaget.



Skal ikke være så mange bomber, men ett av problemene til Brann er at de tidligere har innteksført fremtidige sponsoravtaler for å pynte på resultatet. Det betyr at de i år 2 og 3 ikke kan resultatføre dette noe som medfører ett dårligere resultat enn underliggende drift skulle tilsi.


Bombe nok for meg. Skal ikke dette være en medlemstyrt klubb, og bør ikke medlemmene (og dermed offentligheten) i så tilfelle holdes informert om slikt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

steinbygger

Quote from: dudo on August 22, 2012, 08:22:53 AM
Quote from: steinbygger on August 22, 2012, 07:31:09 AM
Quote from: Xminator on August 22, 2012, 05:28:35 AM
BA: Det kommer neppe nye spillere inn. Brann skal ligge bak budsjettet og har stramme rammer. Jeg lurer på hvor store bomber som lurer i økonomien, for det har vel ikke vert snakket om dette i det hele tatt. RBH hadde vert i avisen for lenge siden om det var ett gunstig resultat.

Man vurderer fortsatt om Barmen og Larsen skal få nye kontrakter, selv om de i følge Walstad skal få tilbud om "noen uker". Flere klubber skal ha snakket med Barmen, ingen skal ha vist interesse for Larsen.

Så for å sette opp status:
Grorud <-> Wangberg Fornuftig overgang, men ikke kortsiktig sportslig gevinst
Huseklepp <-> Niasse En klar forsterkning
Austin <-> ... En klar svekkelse av stallen og førstelaget.



Skal ikke være så mange bomber, men ett av problemene til Brann er at de tidligere har innteksført fremtidige sponsoravtaler for å pynte på resultatet. Det betyr at de i år 2 og 3 ikke kan resultatføre dette noe som medfører ett dårligere resultat enn underliggende drift skulle tilsi.


Bombe nok for meg. Skal ikke dette være en medlemstyrt klubb, og bør ikke medlemmene (og dermed offentligheten) i så tilfelle holdes informert om slikt?


Bør ikke være noen bombe, jeg har skrevet om det her inne tidligere. Det ble gjort at to grunner. Brann måtte gjøre det for å unngå poengtrekk av NFF og det var ledere som ønsket å stå på årsmøtet og si at de har kontroll på økonomien og har snudd skuten. Sier seg selv at hvis man inntektsfører f.eks 4 mill i år 1 og 0 i år 2 og 3 så har man en jobb å gjøre i år 2 og 3 for å kompensere for det som ble inntektsført i år 1.

Torvanger

Jeg ønsker at Brann skal signere Karadas på ny av følgende årsaker:

Han er en publikumsfavoritt

Han gir mer enn 100% i hver match

Han er en suveren hodespiller og vet hvor målet står

Han kan gi Ojo match og vel så det

Han er også et alternativ på stopperplass

31 år er ingen alder, han har flere år igjen som toppspiller

Utmedsnolken

Han var ubrukelig sist han var her og det er absolutt ingenting som tilsier at han skal ha forbedret seg. Kan like gjerne hente Labukas tilbake
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Jeg vet ikke om hjertet mitt tåler å se Karadas elendig i Branntrøyen flere ganger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tom C

Quote from: Xminator on August 22, 2012, 05:28:35 AM
Bør ikke være noen bombe, jeg har skrevet om det her inne tidligere. Det ble gjort at to grunner. Brann måtte gjøre det for å unngå poengtrekk av NFF og det var ledere som ønsket å stå på årsmøtet og si at de har kontroll på økonomien og har snudd skuten. Sier seg selv at hvis man inntektsfører f.eks 4 mill i år 1 og 0 i år 2 og 3 så har man en jobb å gjøre i år 2 og 3 for å kompensere for det som ble inntektsført i år 1.


En del av den jobben var vel å hente hjem Huseklepp for å forhåpentligvis trekke flere tilskuere, samt øke sponsorvilje og selge mer effekter o.l. Så får vi håpe at det blir et pluss-prosjekt.
Aldri mer Obos....

Ricky

Vil heller ha Roy Wassberg enn Azar Karadas.

Lykke til i Hønefoss.

Torvanger

Det er nok endel her som ikke har helt snøring, sjekk cv-en til Karadas, han har neppe blitt en dårligere fotballspiller med årene.

Nixon

Quote from: dudo on August 22, 2012, 09:16:45 AM
Jeg vet ikke om hjertet mitt tåler å se Karadas elendig i Branntrøyen flere ganger.


Nei, men jeg vil heller ikke se han i en annen drakt en gang til. Han bør legge opp etter min mening!
Rød makt på Hansa


dudo

Hm. Vi stiller uten Soko og Jonsson, de uten Børven og Lekven.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on August 22, 2012, 09:50:53 AM
Hm. Vi stiller uten Soko og Jonsson, de uten Børven og Lekven.


Lekven spiller sannsynligvis mot oss da avtalen mellom han og den danske klubben er fra 1. januar neste år. Klubbene kan dog bli enige om noe annet hvis Esbjerg legger noen penger på bordet.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Torvanger on August 22, 2012, 09:44:40 AM
Det er nok endel her som ikke har helt snøring, sjekk cv-en til Karadas, han har neppe blitt en dårligere fotballspiller med årene.


Ifølge Wikipedia (engelsk) så har han spilt 35 kamper (hvorav flere kun er innhopp) og scoret 2 mål på 3 år i Tyrkia (2 i toppdivisjon og 1 i divisjonen under). Er ikke veldig imponerende
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

August 22, 2012, 10:10:48 AM #5293 Last Edit: August 22, 2012, 10:12:35 AM by Xminator
Quote from: Utmedsnolken on August 22, 2012, 09:15:02 AM
Han var ubrukelig sist han var her og det er absolutt ingenting som tilsier at han skal ha forbedret seg. Kan like gjerne hente Labukas tilbake


Når var Labukas i nærheten av nivået til Karadas i følgende kamper:
FFK borte 21. mai 2009
Sandefjord hjemme 2. juni 2009
Fredrikstad hjemme 6. juli 2009
Eller for den del de 5 kampene med 6'er eller bedre, og en banens beste i bagasjen? (2008)

Dette med at han var så ubrukelig er selektiv hukommelse fra to sesonger der LAGET var ett godt stykke under forventet. Salget av Karadas var feil. Salget av Bjørnsson var feil.

Så for å bruke dine egne ord, Karadas var langt fra så ubrukelig som noen mener han var og det er ingenting som tyder på at han ikke kan bidra for Brann. Om man skal snakke om Labukas så kan vi kanskje får David Nielsen til å gjøre comeback, støttet av en Runar Norman og kanskje Bakke kunne tatt turen hjemover så han kunne leke spiss når Ojo ikke vil eller kan? Karadas er på ett helt annet sportslig nivå enn Labukas.

Brann trenger en spillertype som Karadas. Når Karadas har tråkket på Branntrening over lenger tid og har den forhistorien han en gang har med Brann, så er det for meg naturlig å se dit først. Med tanke på hvor aktivt Brann flagger mangelen på handlerom så kan jeg ikke se for meg at man har muligheten til å hente noe bedre.

Quote from: dudo on August 22, 2012, 09:16:45 AM
Jeg vet ikke om hjertet mitt tåler å se Karadas elendig i Branntrøyen flere ganger.


Kan vi quote den når Karadas 7. oktober drar frem en av sine 7'er kamper mot Brann på Stadion og avliver siste rest av e-cup håp for 2013?

Spillestilen til Karadas vil gjøre ham til en nyttig tippeligaspiss til han nærmer seg 40.

melkegutten

Karadas er nettopp blitt 31 så det er ingen alder, og vet ikke om Brann har gitt han tilbud men synd om de ikke har gjort det og han må flytte på seg.

Ser ut som agenten til Finne vil selge han alle andre steder enn til Brann så da må vi ut og hente spiss og vil ikke tro vi finner billigere og bedre løsninger enn Karadas.

Xminator

Quote from: Torvanger on August 22, 2012, 09:13:47 AM
Jeg ønsker at Brann skal signere Karadas på ny av følgende årsaker:

Han er en publikumsfavoritt Rent bortsett fra en liten klikk besserwissere, ja

Han gir mer enn 100% i hver match Uten tvil

Han er en suveren hodespiller og vet hvor målet står Sannhet med modifikasjon, han er en dyktig avslutter innenfor 16-meter. Feilvendt på oppspill, ikke spesielt dyktig på hodet.

Han kan gi Ojo match og vel så det Ojo er bedre enn Karadas i alle spillets faser. Men så er Ojo bedre enn de fleste så det sier ikke så mye.

Han er også et alternativ på stopperplass Han vil kunne fylle den potetrollen som vi mistet med Austin, krise-kriseløsningen som kan steppe inn om vi mister en stopper etter at alle byttene er brukt opp f.eks.

31 år er ingen alder, han har flere år igjen som toppspiller Helt rett, spillertypen Karadas holder erfaringsmessig veldig lenge i tippeligaen. Det er veldig avhengig av skader, så noen garanti finnes ikke.

Ricky

Quote from: Utmedsnolken on August 22, 2012, 09:57:32 AM
Quote from: Torvanger on August 22, 2012, 09:44:40 AM
Det er nok endel her som ikke har helt snøring, sjekk cv-en til Karadas, han har neppe blitt en dårligere fotballspiller med årene.


Ifølge Wikipedia (engelsk) så har han spilt 35 kamper (hvorav flere kun er innhopp)


Flesteparten er innhopp. Denne sesongen hadde han visst to kamper fra start (og 14 som innbytter) i tyrkisk 2.divisjon. Han var i alle praktiske henseende deres Labukas.

Lurer på hvor mange kamper Karadas har startet de siste åtte årene, med unntak av den finfine 2008-sesongen her i Brann. Og hvor mange ganger han eventuelt har spilt midtstopper. Kanskje forumets cv-eksperter har oversikten.

Sindre32

Quote from: Xminator on August 22, 2012, 10:20:43 AM
Quote from: Torvanger on August 22, 2012, 09:13:47 AM
Jeg ønsker at Brann skal signere Karadas på ny av følgende årsaker:

Han er en publikumsfavoritt Rent bortsett fra en liten klikk besserwissere, ja

Han gir mer enn 100% i hver match Uten tvil

Han er en suveren hodespiller og vet hvor målet står Sannhet med modifikasjon, han er en dyktig avslutter innenfor 16-meter. Feilvendt på oppspill, ikke spesielt dyktig på hodet.

Han kan gi Ojo match og vel så det Ojo er bedre enn Karadas i alle spillets faser. Men så er Ojo bedre enn de fleste så det sier ikke så mye.

Han er også et alternativ på stopperplass Han vil kunne fylle den potetrollen som vi mistet med Austin, krise-kriseløsningen som kan steppe inn om vi mister en stopper etter at alle byttene er brukt opp f.eks.

31 år er ingen alder, han har flere år igjen som toppspiller Helt rett, spillertypen Karadas holder erfaringsmessig veldig lenge i tippeligaen. Det er veldig avhengig av skader, så noen garanti finnes ikke.



Det meste av dette kan sies om Steffen Iversen også ...

Xminator

Nå er Iversen mindre seriøs, mer skadeutsatt, 5 år eldre, betydelig dyrere i drift, betydelig mindre spiselig for supporterene, ikke lokal og ikke nevnt i Brannsammenheng. Og ikke kan jeg huske Iversen noensinne har blitt diskutert som midtstopper heller.

Det var sikkert vittig for Sindre32, men det har fortsatt ikke en objektiv sammenheng til hva Karadas kunne fått til i Brann. Det blir - useriøst.

Sindre32

Quote from: Xminator on August 22, 2012, 11:31:33 AM
Nå er Iversen mindre seriøs, mer skadeutsatt, 5 år eldre, betydelig dyrere i drift, betydelig mindre spiselig for supporterene, ikke lokal og ikke nevnt i Brannsammenheng. Og ikke kan jeg huske Iversen noensinne har blitt diskutert som midtstopper heller.

Det var sikkert vittig for Sindre32, men det har fortsatt ikke en objektiv sammenheng til hva Karadas kunne fått til i Brann. Det blir - useriøst.


Mindre seriøs? Jeg tror vel ikke nødvendigvis seriøsiteten er det som først og fremst skal trekkes frem ved Karadas?

Karadas har fått lite spilletid i Tyrkia, både i 2. divisjon og på et bunnlag i den øverste divisjonen.

- Iversen var en publikumsfavoritt.
- Iversen hadde flere ekstremkvaliteter enn Karadas (frykter at "hadde" er mer relevant for begge to)
- Han kom fra et høyere nivå, der han i tillegg fikk mer spilletid enn Azar.


Poenget mitt er heller at Azar (som Iversen var da han kom til RBK) er et ekstremt usikkert kort, noe vi ikke har økonomi til å satse på. Han hadde en helt middels periode forrige gang han var i klubben, og har neppe forbedret seg siden. Per dags dato er det tvilsomt at han har for mye å tilføre Brann.

38 kamper, mesteparten innhopp, på et drittlag i Tyrkia, er ikke veldig lovende.

Go Up