• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Chrisstah

Quote from: krakra on January 25, 2012, 14:35:02 PM
Neinei. Huseklepp er for dårlig defensivt.


Går an å bruke mot han det. Men på en annen side så er Huseklepp alene et helt angrep. Men etter å ha sett landslaget noen ganger, så har det slått meg at han faktisk er blitt litt bedre bakover også. Huseklepp hadde nok løftet hele laget!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Og Bentley er så langt fra magisk som du får det. Haugen/Nordkvelle har heller ikke bevist nok i Brann, så da sitter vi igjen med Ojo og Huse...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: Chrisstah on January 25, 2012, 14:44:40 PM
Quote from: krakra on January 25, 2012, 14:35:02 PM
Neinei. Huseklepp er for dårlig defensivt.


Går an å bruke mot han det. Men på en annen side så er Huseklepp alene et helt angrep. Men etter å ha sett landslaget noen ganger, så har det slått meg at han faktisk er blitt litt bedre bakover også. Huseklepp hadde nok løftet hele laget!

Mye av grunnen til at han har slitt benken i Portsmouth er de defensive egenskapene.
http://fotball.aftenposten.no/england/article217403.ece

Men Nordkvelle som OM, så kan det gå med Huseklepp og Bentley på kantene. Men Huseklepp - Haugen - Bentely blir garantert for offensivt. Enig krakra:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Ikke enig i at Nordkvele gjør noe særlig forskjell i det defensive nei. Haugen har vært bra defensivt i begge VM-kampene.
Ellers var det med Huseklepp en vits med alt dette "balansehysteriet" fra enkelte. Vi trenger ikke være redd for å ha en offensivt, offensiv-trio. Men da må vi evne å faktisk holde på ballen i mer enn tre trekk før de poles.

Chrisstah

Quote from: Klaus_Brann on January 25, 2012, 14:50:34 PM
Og Bentley er så langt fra magisk som du får det. Haugen/Nordkvelle har heller ikke bevist nok i Brann, så da sitter vi igjen med Ojo og Huse...


Les hva jeg skriver da! Tenk om.
Ingen kan nekte for at Toppformen til Bentley er mer enn god nok for Brann. Om han finner den her er annen sak.
Haugen har vist stort potensiale tidligere, om han får det ut her får tiden vise.
Men med bedre medspillere rundt seg , så vil sansynligheten for at begge leverer på et ok nivå hvertfall bli større.

Men glemte at jeg skrev på bataljonsforumet der folk ikke øyner å se positivt om noe som helst, her inne er folk mer opptatt av å kverulere frem egne meninger samt pirke på andres meninger.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Toppformen til Haugen vet jeg ingenting om ennå, da han ikke har bevist nok i TL.
Men Bentley er noe annet selvsagt, dog tror jeg han passer bedre i 4-3-3.

Folk øyner å se noe positivt, slapp av, det var bare jeg som ikke leste "Toppform"...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nordkvelle har vel heller ikke vist noe magisk toppnivå akkurat, med unntak i noen minutter i noen kamper. Han har hatt perioder hvor han har vært god, men håper vi får se et nytt toppnivå fra ham i Brann.

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on January 25, 2012, 15:15:16 PMMen Bentley er noe annet selvsagt


Når en spiller ikke når, eller engang er i nærheten av "toppformen" i løpet av en hel sesong. Hvor stor er sjansen for at han gjør det året etter?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krakra on January 25, 2012, 15:17:27 PM
Nordkvelle har vel heller ikke vist noe magisk toppnivå akkurat, med unntak i noen minutter i noen kamper. Han har hatt perioder hvor han har vært god, men håper vi får se et nytt toppnivå fra ham i Brann.


Jeg kan være fornøyd med kun "god". Trenger ikke magisk toppnivå for å spille for Brann for øyeblikket...
Rød makt på Hansa

Hatleking

Dersom me hentar Huseklepp, kan me hente Børufsen òg! På denne måten kan me balansere leddet  litt meir etter forholda.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Chrisstah

Kanskje det bare er meg som har en overdrevet tro på at vi har et mye bedre sammensatt lag i år enn i fjor. Syntes Haugen viste prov på gode ferdigheter i fjor og forventer at han har utviklet seg i vinter. Samtidig som jeg forventer en bedre Bentley i år enn i fjor.
Nordkvelle er også ung og kommer nok til å utvikle seg i tiden fremover. Har sett Nordkvelle på sitt beste og da har han et godt driv med en god skuddfot. Men har også sett at han ofte blir liggendes litt i ingenmanns land. Utfordringen hans blir å stabilisere seg mer mot topp nivået samtidig som han øker bunn nivået sitt. Tror Nordkvelle blir en god signering for oss om han gjør det.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 25, 2012, 15:18:54 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 25, 2012, 15:15:16 PMMen Bentley er noe annet selvsagt


Når en spiller ikke når, eller engang er i nærheten av "toppformen" i løpet av en hel sesong. Hvor stor er sjansen for at han gjør det året etter?


Jeg mente at Bentley har vist noe i TL, ikke i Brann. Og jeg har dessverre lite tro på at alt endres i år. Kanskje han kommer seg opp et hakk, men tror ikke vi får se han som han var i Odd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Stokkelien, som har vært diskutert her inne, er visstnok på vei til Stabæk (Kilde: TV2-sporten). Betyr vel at han går gratis og at han krever svært lav lønn. Mao en realistisk Ojo-backup rent økonomisk, om Brann hadde ønsket seg han selvsagt.

Gulløl

January 26, 2012, 10:35:07 AM #2365 Last Edit: January 26, 2012, 10:42:02 AM by Gulløl
Kan tenke meg at om Stokkelien kan velge mellom Stabæk og Brann, vil han velge Brann. Brann er en bedre klubb, har et bedre stadion, bedre publikum, finere by og kan nok sannsynligvis tilby bedre lønn. Og det er ikke så mange steinkast fra Brann Stadion til Odontologen der han holder på med tannlegestudiet, sikkert et poeng for han det også så han slipper pendlingen.
http://ikstart.no/articlelist.aspx?m=460&amid=495987.
Men om han er en god nok spiss for Brann er en annen sak.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

StuckedPaaOstlandet

Stokkelien gjorde det bra i starten av sin TL karriere, i det siste virker det som han har stagnert. Har ikke sett alt for mange startkamper, men føler ikke han har vist noe mer potensiale enn haugsdal gjorde på sine gode dager.

Lasaron

Jeg holder Stokkelien som et bedre talent enn Haugsdal. Han viste mye bra på sitt beste, og da var han svært ung. Han har stagnert, og trenger et miljøskifte. Siden vi trenger en ny spiss til, er jeg positiv.
Tren på langskudd

Xminator

Det store problemet nå er at vi nok kommer til å være veldig bra i kontringsspillet, men vi mangler spillere bortsett fra Ojo som kan gjøre dette lille ekstra mot etablert forsvar. Huseklepp og Guastavino var slike spillere. Bentley skal være det i form. Mjelde og Nordkvelle er det ikke. Haugen og Larsen har fortsatt veldig mye å bevise. PVM var heller ikke en slik spiller, han var mer en kontringsspiller. Nå scoret jo selvsagt også Ojo, Huseklepp og Guastavino de fleste målene sine i kontringsspill, slik er tippeligaen, men de har/hadde dette lille ekstra mot etablert forsvar også.

Chrisstah

Quote from: Xminator on January 26, 2012, 12:25:13 PM
Det store problemet nå er at vi nok kommer til å være veldig bra i kontringsspillet, men vi mangler spillere bortsett fra Ojo som kan gjøre dette lille ekstra mot etablert forsvar. Huseklepp og Guastavino var slike spillere. Bentley skal være det i form. Mjelde og Nordkvelle er det ikke. Haugen og Larsen har fortsatt veldig mye å bevise. PVM var heller ikke en slik spiller, han var mer en kontringsspiller. Nå scoret jo selvsagt også Ojo, Huseklepp og Guastavino de fleste målene sine i kontringsspill, slik er tippeligaen, men de har/hadde dette lille ekstra mot etablert forsvar også.


Guastavino? Jo, det hendte at han hadde et dribleraid eller to som var bra mot etablert forsvar. Men sitter igjen med et minne om at han ødela mye mer enn han ga. X faktoren hans funket 1 av 100 ganger.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Problemet er at vi har to ganske omstendelige og forutsigbare kantspillere. Vi trenger noen som er gode i bevegelsene, som kan sette forsvaret under press. Sævarsson kommer opp og gjør det av og til, men "kantene" burde også bidra med gjennombruddshissighet. I fjor labbet de stort sett rundt 16 meteren og bidro ikke med noe særlig.

Nordkvelle er jo en litt slik spiller, men da blir spørsmålet hvem som skal spille ham igjennom. Uansett holder det ikke med en spiller, vi må ha 2-3-4 samtidige bevegelser inn mot boksen. Det var et av hovedproblemene i fjor, at vi bare sto stille rundt sekstenmeteren og det gikk alt for få bevegelser inn i den. Håper derfor at en eventuel ny høyrekant blir en hurtig og gjennombruddshissig spiller som er klok i bevegelsene. Det er viktigere enn en god innleggsfot eller gode dribeferdigheter tror jeg.

posemedsnopi

Etter to år med skader, burde valget være enkelt. En signering av Stokkelien, ville spilleren selv tjent mest på.

fanthole

http://www.rogalandsavis.no/sport/viking/article5897721.ece

Brann skal visst nok være interessert.. Noen som vet noe om han?

Jose Arrogantio

Hvorfor er Brann linket med flere venstrekanter men ingen høyrekanter når det er høyrekant vi mangler?

Huff

Spørsmålet er om Bentley kan bekle begge sider?

Men, forstår det fremdeles ikke, spesielt så dårlig som Mjelde er på høyre.

Belfort

Er høyrekant laget skriker etter nå. Vi må forvente at det er det som er neste signering

Hatleking

Viss Brann og Viking er alternativa, bør han faktisk gå til oss, sidan han uttalar at han har lyst til å vinne. Viking har ikkje vore i nærleiken.

krakra

Tvillingbroren til spilleren som holder Erdin Demir utenfor det svenske landslaget forresten.

Falkman

Quote from: krakra on January 26, 2012, 23:21:23 PM
Tvillingbroren til spilleren som holder Erdin Demir utenfor det svenske landslaget forresten.


Akkurat nå er det nok Martin Olsson som  er svenskenes førstevalg som vensteback, ja. men jeg tror nok kanskje Safari og Wendt står foran " vår" mann i køen, også. selv om ingen av dem har gjort det særlig bra når det har fått sjansen. venstrebacken har vært svenskenes problem-område nummer 1 en god stund nå, så hvis hvis Demir briljerer i vår-sesongen, har han en reel mulighet for å spille seg inn i EM-troppen deres.

Xminator

Quote from: Chrisstah on January 26, 2012, 13:52:39 PM
Quote from: Xminator on January 26, 2012, 12:25:13 PM
Det store problemet nå er at vi nok kommer til å være veldig bra i kontringsspillet, men vi mangler spillere bortsett fra Ojo som kan gjøre dette lille ekstra mot etablert forsvar. Huseklepp og Guastavino var slike spillere. Bentley skal være det i form. Mjelde og Nordkvelle er det ikke. Haugen og Larsen har fortsatt veldig mye å bevise. PVM var heller ikke en slik spiller, han var mer en kontringsspiller. Nå scoret jo selvsagt også Ojo, Huseklepp og Guastavino de fleste målene sine i kontringsspill, slik er tippeligaen, men de har/hadde dette lille ekstra mot etablert forsvar også.


Guastavino? Jo, det hendte at han hadde et dribleraid eller to som var bra mot etablert forsvar. Men sitter igjen med et minne om at han ødela mye mer enn han ga. X faktoren hans funket 1 av 100 ganger.


Du kan jo prøve å lure deg selv, men en spiller med 30 målpoeng på 51 kamper for Brann vil bli savnet.

pidre

LøvHams høyrekant Mats Andre Kaland på vei til Hønefoss...ialt i følge dagens BA
Saludar a los monos!

Utmedsnolken

I følge RBH, så blir nok ikke Austin solgt om ikke noe helt spektakulært skulle skje

http://fotball.bt.no/eliteserien/article221772.ece
"og der snubler Sæternes igjen"

storB

Quote from: Utmedsnolken on January 27, 2012, 09:46:41 AM
I følge RBH, så blir nok ikke Austin solgt om ikke noe helt spektakulært skulle skje

http://fotball.bt.no/eliteserien/article221772.ece


Agurk nytt tider!! "Vi selger ikke nå, om det da ikke skulle komme ett bud, da må vi diskutere det".
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Hvorfor snakker RBH? Blir nervøs med en gang han åpner munnen. Henvis til de som kan dette! Med mindre RBH faktisk har stor innflytelse i kjøp og salg av spillere fortsatt. Da blir jeg skremt, men det forklarer jo hvorfor vi linkes til å mange venstrekanter og har hentet en OM og en høyreback så langt dette vinduet.

Nixon

He he, dette forumet klarer alltid å gi RBH skylden for noe!:)

Det kan jo tenkes at det er så enkelt at Pamer og RBH oppholder seg i Tyrkia for øyeblikket, mens, som det står i artikkelen, Walstad kommer ned senere. Uansett bør RBH vite hva som skjer i klubben og kan svare på slike spørsmål. Jeg hadde faktisk blitt mer bekymret hvis han ikke var orientert.

Det virker uansett som vi kan glede oss over Austin i alle fall halve sesongen, og sannsynligvis hele.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Quote from: krakra on January 27, 2012, 10:34:32 AM
Hvorfor snakker RBH? Blir nervøs med en gang han åpner munnen. Henvis til de som kan dette! Med mindre RBH faktisk har stor innflytelse i kjøp og salg av spillere fortsatt. Da blir jeg skremt, men det forklarer jo hvorfor vi linkes til å mange venstrekanter og har hentet en OM og en høyreback så langt dette vinduet.

I dette vinduet har vi hentet en venstre back (uenig?), en midstopper/høyre back (uenig?), DM (uenig?) og en OM (uenig?).

Mener du helt seriøst at det er noen av disse plassene vi ikke trengte forsterkninger? Verken Mjelde eller Haugen viste så mye i 2011 at vi kan gamble på at de leverer i OM rollen. Det er bare å kutte ut det sytet om at vi henter konkurrenter til Haugen. Hvis Haugen skal få spille så er det fordi han er god nok, ikke fordi vi ikke har andre alternativer...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Quote from: Nixon on January 27, 2012, 10:58:36 AM
He he, dette forumet klarer alltid å gi RBH skylden for noe!:)

Det kan jo tenkes at det er så enkelt at Pamer og RBH oppholder seg i Tyrkia for øyeblikket, mens, som det står i artikkelen, Walstad kommer ned senere. Uansett bør RBH vite hva som skjer i klubben og kan svare på slike spørsmål. Jeg hadde faktisk blitt mer bekymret hvis han ikke var orientert.

Det virker uansett som vi kan glede oss over Austin i alle fall halve sesongen, og sannsynligvis hele.
Det er alltid skummelt når RBH er innvolvert i det sportslige og tror og mener. Da kan det fort gå til helvette.

krakra

Quote from: Kjell249 on January 27, 2012, 11:26:59 AM
Quote from: krakra on January 27, 2012, 10:34:32 AM
Hvorfor snakker RBH? Blir nervøs med en gang han åpner munnen. Henvis til de som kan dette! Med mindre RBH faktisk har stor innflytelse i kjøp og salg av spillere fortsatt. Da blir jeg skremt, men det forklarer jo hvorfor vi linkes til å mange venstrekanter og har hentet en OM og en høyreback så langt dette vinduet.

I dette vinduet har vi hentet en venstre back (uenig?), en midstopper/høyre back (uenig?), DM (uenig?) og en OM (uenig?).

Mener du helt seriøst at det er noen av disse plassene vi ikke trengte forsterkninger? Verken Mjelde eller Haugen viste så mye i 2011 at vi kan gamble på at de leverer i OM rollen. Det er bare å kutte ut det sytet om at vi henter konkurrenter til Haugen. Hvis Haugen skal få spille så er det fordi han er god nok, ikke fordi vi ikke har andre alternativer...
Vi hadde behov for en DM og en venstreback. Om Jonsson er en god stopper eller ikke får vi vente å se. Alle som snakker om ham snakker om ham som høyreback, på nettpraten snakket han om seg selv som høyreback og det begynner å bli en stund siden han spilte fast som stopper. En høyreback hadde vi iallefall ikke bruk for. Behovet for en ny OM var lavt. Vi hadde middelmådige Mjelde og et av TLs største talenter i den posisjonen allerede. Det er ikke engang sikkert at Nordkvelle forsterker OMen, og da ender han opp med å forsterke en posisjon hvor vi allerede hadde dobbelt dekning, hvis vi fjerner Guastavino som på det tidspunktet var i klubben. Behovet er større for høyrekant, DM, spiss og eventuelt stopper(hvis ikke Jonsson funker så bra her).

Nixon

Quote from: krakra on January 27, 2012, 12:10:13 PMAlle som snakker om ham snakker om ham som høyreback


Ikke Skarsfjord. Og han er vel tross alt den viktigste personen her i så måte.
Rød makt på Hansa

krakra

Skarsfjord har sagt lite om hvor han skal spille.

Nixon

January 27, 2012, 12:42:12 PM #2390 Last Edit: January 27, 2012, 13:39:02 PM by Nixon
I saken der Skarsfjord lanserer Jonsson som kapteinskandidat sier Skarsfjord at en av grunnene til at Jonsson er aktuell er at han liker å ha en midtstopper som kaptein. Det tyder vel på hvor han ser for seg at svensken skal spille.
Rød makt på Hansa

Churchill

Hadde det ikke vært for holdningene hans, burde vi ringt Haugesund med en gang.
http://www.ba.no/sport/article5902133.ece
...we shall never surrender.

dudo

Jeg synes vi skl ta telefonen uansett. Han slipper propellfly her.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Han og Austin kan jo sitte og holde hender dersom det blir for humpete...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: StuckedPaaOstlandet on January 26, 2012, 11:52:21 AM
Stokkelien gjorde det bra i starten av sin TL karriere, i det siste virker det som han har stagnert. Har ikke sett alt for mange startkamper, men føler ikke han har vist noe mer potensiale enn haugsdal gjorde på sine gode dager.
Han har slitt med skader. Jeg sier tja til ham. Skadefri har han stort potensiale, men han mangler fart, som er en av nøkkelegenskapene vi ser etter på topp angivelig. Ville likevel ikke vært den verste nødløsningen vi kunne gått for.

Chrisstah

Quote from: Xminator on January 27, 2012, 07:33:25 AM
Quote from: Chrisstah on January 26, 2012, 13:52:39 PM
Quote from: Xminator on January 26, 2012, 12:25:13 PM
Det store problemet nå er at vi nok kommer til å være veldig bra i kontringsspillet, men vi mangler spillere bortsett fra Ojo som kan gjøre dette lille ekstra mot etablert forsvar. Huseklepp og Guastavino var slike spillere. Bentley skal være det i form. Mjelde og Nordkvelle er det ikke. Haugen og Larsen har fortsatt veldig mye å bevise. PVM var heller ikke en slik spiller, han var mer en kontringsspiller. Nå scoret jo selvsagt også Ojo, Huseklepp og Guastavino de fleste målene sine i kontringsspill, slik er tippeligaen, men de har/hadde dette lille ekstra mot etablert forsvar også.


Guastavino? Jo, det hendte at han hadde et dribleraid eller to som var bra mot etablert forsvar. Men sitter igjen med et minne om at han ødela mye mer enn han ga. X faktoren hans funket 1 av 100 ganger.


Du kan jo prøve å lure deg selv, men en spiller med 30 målpoeng på 51 kamper for Brann vil bli savnet.


Tror heller vi se utrbrodering av målpoengene. Tror ikke vi blir noe særlig dårligere uten Gustav på laget. Tvert om.  Han ødela mer en han ga etter min mening.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Vår OM-posisjon er en posisjon som gir mye målpoeng. Tipper at hvem enn som blir OM i år får minst 15 målpoeng, hvis vedkommende spiller fast. Noe som trolig skjer, siden Skarsfjord er trener og ikke bytter.

Gulløl

January 28, 2012, 21:27:49 PM #2397 Last Edit: January 28, 2012, 21:34:54 PM by Gulløl
Torbjørn Agdestein. Går ut fra at han fremdeles følges av Brann etter han tidligere imponerte som innleid på juniorlaget i turneringer. Er foreløpig kontraktsløs når sesongen er ferdig i England. Kan være den backupspissen/høyrekanten Brann mangler. Har utviklet seg mye mens han har vært i England. Ung, lokal og med stort potensial. Men får han nytt tilbud om kontrakt i England spørs det vel om det frister mer en Brann.
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/poyet-om-agdestein-han-har-hatt-en-utrolig-fremgang-3694798.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Familien Agdestein har vel ikke akkurat de beste erfaringene med Skarsfjord.

Gulløl

Ikke noe dårlig lag Agdestein spiller for. På benken i dag da laget hans slo ut Newcastle.
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10077032
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up