• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Sogndal, Onsdag 16.mai kl.20.00 (9. runde)

Started by olebrann3, April 26, 2012, 09:17:18 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

storB

Skars har tre bytter hvor snittalderen er 18 år!! Må jo satse på kvelle og Gro-rud..Skars må gå!!
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Ã?rstarne

Denne kampen beviser at Skarsfjord ikke er rett mann. For så fantastisk stemning kan man få hver kamp hvis RBH sparken Skarsfjord og ansetter en trener som kan gi festfotball på stadion hver helg!! Snakker selvfølgelig om Mjelde. Få han hjem. Nå har han fått Start til å spille festfotball, og han kan gjøre det samme her igjen. Mjelde, Huseklepp og et par andre forsterkninger, så kan dette bli så bra som man vil. Potensialet i troppen er enormt. Problemet er Skarsfjord.

storB

Quote from: Tom C on May 16, 2012, 21:16:36 PM
Quote from: Leffen on May 16, 2012, 21:09:59 PM
Trist å være negativ etter en sånn kamp.


Det er sånne som deg som gjør at det er vanskelig å lykkes for Brann. Selv på en festdag som denne, må man sutre over det som ikke gikk så bra. So what om det var en dårlig førsteomgang. Sogndal var jo faktisk gode i den omgangen, og de har skapt store problemer for flere lag en brann. Gled deg nå heller over at vi har kommet oss ut av den verste bunnstriden for nå, og kan fokusere på å bygge videre på de gode prestasjonene som ble gjort i dag.

Tror som flere andre her inne at det har mye å si med svensken i forsvar. Han utstråler en autoritet og trygghet som vi har savnet i midtforsvaret veldig lenge.


Siden det ikke finnes en "laike" knapp her så må denne bæres frem:)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Leffen on May 16, 2012, 21:09:59 PM
Trist å være negativ etter en sånn kamp.


Ja, er det ikke det?

Quote from: Leffen on May 16, 2012, 21:09:59 PM


Jeg vil bli veldig overrasket hvis det viser seg at Skarsfjord står på spillermøtene og prøver å snakke spillerne bort fra å legge innlegg fra linjen ...

Quote from: Leffen on May 16, 2012, 21:09:59 PM
Og Mjelde i første? Herregud, at den mannen får starte er et forbannet under.


Det var mange som ikke fikk det helt til i første. Men Mjelde hadde mange gode initiativ og involveringer, og han puttet det viktige andremålet.

Hvorfor er det sånn at Barmen får skryt for å komme i scoringsposisjon og rote bort klare sjanser, mens Mjelde får pes for det samme? Selv Ojo har rotet bort flere klare scoringssjanser denne sesongen.

Henning Berg hadde en analyse av LSK-kamen før start av dagens kamp, der han viste hvordan blant annet Mjelde bidro til mange av Branns sjanser med godt overblikk, god posisjonering og gode løp uten ball.

Mjelde er ikke Branns beste spiller, men han får unødvendig mye pes. Det at han har spilt fotball lenger enn f.eks. Barmen og Haugen, og det at han er en del av kapteinsteamet, bør ikke føre til at han bedømmes strengere enn dem. Mjelde har spilt minst like bra som Haugen som OM denne sesongen, og Nordkvelle har vist lite i posisjonen. So give the man a break.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


Hatleking

Fantastisk kamp i dag! Forhåpentleg gjer dette at fleire får lyst til å kome på seinare kampar òg!

Huff

Det store spørsmålet er om Sogndal ble skremt av at Brann stilte med et titalls tungt bevæpnede barn fra start av i 2 omgang.

strilenøst

Nå må vi slutte å mobbe Mjelde.
Nei, han er ikke Messi, men han han holder et nivå som ligger på resten av troppen sitt.
Ser ikke hvem som kan gjøre jobben bedre enn han i troppen i dag.


Først og fremst skal vi glede av oss over tre poeng i dag, to seirer på rad og 9 mål i de siste 2 kampene.
Vi er i kjempe form folkens!

Christian


Nixon

Ja, gøy er bare forbokstaven!! Lenge siden jeg har hatt det så gøy på Stadion. Om det ikke var like morsomt hele tiden, og da spesielt i første får så bare være. For andre omgang var stor. Og det må jo gjøre noe med disse spillerne å få noen skåringer og kunne spille litt ball for en gang skyld.

Unødvendig å trekke frem enkeltspillere i positiv eller negativ retning. I dag var alle gode. Og det må dere bare forholde dere til!:)
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on May 16, 2012, 22:05:03 PM
Ja, gøy er bare forbokstaven!! Lenge siden jeg har hatt det så gøy på Stadion. Om det ikke var like morsomt hele tiden, og da spesielt i første får så bare være. For andre omgang var stor. Og det må jo gjøre noe med disse spillerne å få noen skåringer og kunne spille litt ball for en gang skyld.

Unødvendig å trekke frem enkeltspillere i positiv eller negativ retning. I dag var alle gode. Og det må dere bare forholde dere til!:)


Ja, slet med å finne en som pekte seg ut som banens beste i dag. Skiftet mening så ofte at jeg ga opp, banens beste er hele laget.



Huff

Vil nok en gang gi kudos til Store Stå, jævlig bra stemning.

krakra

Faen da. Fikk bare med meg de siste ti. SÃ¥ ikke en eneste feilpasning. Var resten av kampen like bra?
Ellers bra at Jondson klarte seg bra. Jeg tror han blir utrolig viktig fe neste årene. Defensiv trygghet gir også en forløsende effekt offensivt


Klaus_Brann

For en herlig følelse man sitter igjen med i dag, denne skal jeg leve lenge på. I alle fall frem til søndag.
Vi drikker ikke saft, vi drikker øl!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Joggi Bogga

3 poeng! Hvem hadde trodd det før kampstart?
Vi er ganske heldig med at Sogndal ikke scorer i første og at de utviser noe særlig interresse for konsentrasjon og forsvarsarbeid i andre omgang. Bortsett fra det synes jeg vi er på det jevne.

Spiller Sogndal flere andreomganger som dette, kommer det ikke til å bli flere poeng på bortebane denne sesongen. Det er nå helt sikkert.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Brann_ruler86

Vi er nå mestscorende i Tippeligaen sammen med Godset og Molde. :)
GÃ¥ ta banen!

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Spelaren

Quote from: storB on May 16, 2012, 22:43:11 PM


Nja, treg start, men kom seg betraktelig utover innhoppet sitt. Vil ikkje avskrive han med det første, sjølv om han er eit hett tema her inne sammen med Mjelde.

For øvrig, etter å ha sett TV-bildene frå samtlige stadionanlegg i kveld - det var kun på Brann Stadion det verkeleg såg ut som om det var skikkelig fotball som blei spelt. Lerkendal hadde mykje publikum, men med laber innsats og dagslys kan det ikkje måle seg med det fyrverkeriet som etterkvart utviklet seg ved Ulrikens fot.
Gåsehud! Tenk om alle skjønner at det kan vere sånne rammer ved kvar bidige heimekamp...
GÃ¥ av.

Northside

Syk stemning i dag! Selv om spillet varierte var det bra kok gjennom hele kampen. Faktisk dårligst etter 4-0, då virket folk slitne :D

Kanskje noen la merke til det, men det var ingen tromme hos Sogndal i dag:



roaldinho

Enorm respekt til Malick Mane som kunne tatt en Kovacs og scoret, men spilte heller ballen ut til innkast. Herlig å se at det finnes spillere som er fair. Elendig av dommeren som ikke blåser, da han skal stoppe kampen når Piotr ligger nede. Uansett flott gjort av Mane.

Første omgang Sogndal best, men Brann skaper størst sjanser.

Andre omgang etter 1-0 var det mål-show. Herlig å se at flere kan score, og artig å se at Grønner får sin debut.
Hvorfor han ikke har fått det tidligere skjønner jeg ikke, trodde Grønner var enda lengre fra med tanke på spilletid nå som Jonsson var tilbake.

Danskebåten neste, Rekdal tok ut to av sine beste spillere til pause, noe som var svært smart i mine øyne. Ikke smart for vår del, men Aafk hadde tapt uansett, og sparte dermed to av sine beste spillere til kampen mot Brann.

Den ene sjansen i første omgang der Mjelde prøver å heade på mål istedenfor å heade inn i feltet der det var flere Brann-spillere var elendig. Han misset jo også grovt.

Ca ti minutter var det som skulle til, og da var det spikret. Gledelig å se flere levere, og blir spennende å se hvordan det går på Danskebåten.

Tilskuertallet var vel på 17000 et eller annet, men hvor magne dukket opp?

Godt å se Brann få 3 poenger på hjemmebane igjen, spesielt når lag som LSK og Hønefoss også vant.

Takk for kampen, og takk for 3 poeng dagen før dagen. Herlig innsats både på banen og på tribunen!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Bra av Mane, mindre bra av Ulrik som prøver å score sjølv etter å ha konstatert at kneet hans har slått Piotr i svime.
GÃ¥ av.

haak


Ikognoti

Quote from: Spelaren on May 16, 2012, 23:07:47 PM
Bra av Mane, mindre bra av Ulrik som prøver å score sjølv etter å ha konstatert at kneet hans har slått Piotr i svime.


Det ser ut som han skjønner at Piotr ligger skadet akkurat i det han får ballen rett fremfor seg. Rett etter skuddet vifter han jo febrilsk med armene mot dommeren for å få stoppet spillet. Bra av både Flo og Mane.

Speedy

Quote from: Northside on May 16, 2012, 22:57:16 PM
Syk stemning i dag! Selv om spillet varierte var det bra kok gjennom hele kampen. Faktisk dårligst etter 4-0, då virket folk slitne :D

Kanskje noen la merke til det, men det var ingen tromme hos Sogndal i dag:





Herlig!

Burde blitt fast ritual Ã¥ fÃ¥ tak i trommene til bortefansen.. Alle har jo begynt med dritet...  og det ser ut til Ã¥ bringe lykke ;)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Yngve

Sogningane syt og meinar minst to av måla våre burde vore annulert.

Meinar det er offside på 2-0 og at Ojo sparka ned ein sogning før 3-0.

Om det er offside på det fyrste, er det hårfint. Den med Ojo meinar eg det er tull å blåsa frispark, då han rett og slett berre kjem borti han, og då bør det ikkje vera frispark. Han prøver ikkje å sparka han ned i det heile.

Når det er sagt, heile Fotballextra var ueinig med meg, konstanterar eg. Men dei har tatt feil før..

Kjell249

Quote from: Joggi Bogga on May 16, 2012, 22:34:28 PM
3 poeng! Hvem hadde trodd det før kampstart?
Vi er ganske heldig med at Sogndal ikke scorer i første og at de utviser noe særlig interresse for konsentrasjon og forsvarsarbeid i andre omgang. Bortsett fra det synes jeg vi er på det jevne.

Spiller Sogndal flere andreomganger som dette, kommer det ikke til å bli flere poeng på bortebane denne sesongen. Det er nå helt sikkert.
Brann kan spille alle lag i TL både gode og dårlige, den saken er innmari grei. Ellers var vi nok heldig at ikke Sogndal scoret i første, men de var enda heldigere at vi ikke scoret to mål, for vi hadde flere og større sjanser.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on May 16, 2012, 23:51:24 PM
Sogningane syt og meinar minst to av måla våre burde vore annulert.

Meinar det er offside på 2-0 og at Ojo sparka ned ein sogning før 3-0.

Om det er offside på det fyrste, er det hårfint. Den med Ojo meinar eg det er tull å blåsa frispark, då han rett og slett berre kjem borti han, og då bør det ikkje vera frispark. Han prøver ikkje å sparka han ned i det heile.

Når det er sagt, heile Fotballextra var ueinig med meg, konstanterar eg. Men dei har tatt feil før..


Jeg er ogsaa uenig med deg. Han boer ikke ha en intensjon om aa sparke han ned eller mene det. Gjoer han det? Ja, og dermed skal det vaere frispark. Verre er det ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Ikognoti on May 16, 2012, 23:47:20 PM
Quote from: Spelaren on May 16, 2012, 23:07:47 PM
Bra av Mane, mindre bra av Ulrik som prøver å score sjølv etter å ha konstatert at kneet hans har slått Piotr i svime.


Det ser ut som han skjønner at Piotr ligger skadet akkurat i det han får ballen rett fremfor seg.


Det var ikkje det han sa til TV2 etter kampen. Lite fint.
GÃ¥ av.

Nixon

Ja, han innrømmer at han skyter først selv om han med en gang skjønner at dette er en skikkelig kollisjon. Men det er tydelig at han er ukomfortabel med det og ikke er særlig stolt av det, så noe Kovacs-drittsekk er han ikke. Ting skjer i kampens hete, men det er hvordan man forholder seg til det etterpå som avgjør litt av ettermælet.
Rød makt på Hansa


dex1974

Quote from: Ã?rstarne on May 16, 2012, 21:17:57 PM
Denne kampen beviser at Skarsfjord ikke er rett mann. For så fantastisk stemning kan man få hver kamp hvis RBH sparken Skarsfjord og ansetter en trener som kan gi festfotball på stadion hver helg!! Snakker selvfølgelig om Mjelde. Få han hjem. Nå har han fått Start til å spille festfotball, og han kan gjøre det samme her igjen. Mjelde, Huseklepp og et par andre forsterkninger, så kan dette bli så bra som man vil. Potensialet i troppen er enormt. Problemet er Skarsfjord.


Var da ikke mye fest festfotball i 2008? La gå...hjemme mot Deportivo der banens beste var en spiller Mjelde ikke mente var god nok i sin tid! Han mente jo at Huseklepp ALDRI ville bli en god spiss...det mente Nilsen derimot ;)

Festfotballen under Mjelde i 2006 og 2007 hadde vi en kaptein som nå trener engEn. Da han forsvant før 2008-sesongen uteble tryggheten og festfotballen og hadde vi ikke hatt Helstad vårsesongen kunne 8.plassen fort vært erstattet med en langt mindre hyggelig plassering på tabellen. Selvom du ikke skriver det så argumenter du og for at Andresen og burde være et alternativ!
Mjelde er og en enda større talenthater enn Skars! I Start er han nødt til å bruke de da de ikke har mange eller noen gamlekarer i motsetning til oss.

Du vil ha altså ha strilen og Huskeklepp gjenforent? Har du glemt Monsen ikke likte Huseklepp og mente han aldri ville bli en god angriper? Hadde han fått bestemme hadde kleppen gått til Stabæk den gangen! Ble kun brukt som backupløsning. Var faktisk Steinar Nilsen som bygget sitt lag rundt Huseklepp og ga han ubegrenset tillit selvom han var den svakeste Branntrener på lenge!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Jeg glemte å sette kampen på opptak. Faenihelvete. Er det noen som helst mulighet for å se den i reprise? Virker ikke som verken comoyo eller tv2 tilbyr det på nett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dex1974 on May 17, 2012, 08:31:55 AM
Har du glemt Monsen ikke likte Huseklepp og mente han aldri ville bli en god angriper? Hadde han fått bestemme hadde kleppen gått til Stabæk den gangen!


"Akkurat no desidert best som spiss"

- Han er fortsatt litt stresset når han kommer i en del av disse situasjonene. Han må få tilegne seg rutine over tid, sier Mjelde. Og i VG papir samme tid innrømmer han at kommentaren om at Huseklepp var for "dum" til å spele spiss var feil (ref Krakra på VGD i samme tidsrom)

At Mjelde ville ha Huseklepp til Stabæk er naturlegvis berre tøv. Og at han ikkje likte Huseklepp?? For dumt til å kommentere... Dessverre ser det ut til at det har etablert seg som ein sannhet blant enkelte.
GÃ¥ av.

dudo

Ja, det er litt av en myte. Og det kan da ikke være noen som med hånden på hjertet ikke kan si seg enig at det var litt spesielt å gi en sånn kontrakt i den situasjonen man var?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg fikk sett nesten hele andre omgang, inkludert alle målene. Markus Jonsson virker utrolig mye bedre enn Grorud, den saken er grei. Barmen har en flott kombinasjon av ro med ball og at han er målfarlig. Gøy med så mange lokale.

Fantastisk omgang!!
Tren på langskudd

dudo

Den går i reprise på tv2 Sport litt etter 14 en gang, for dem som vil ta den opp. Eller ikke har bedre ting å ta seg til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Håper mange dro frem kameraene sine og fikk fanget stemningen i andre omgang. Den var det 2007-nivå på. Elektrisk.
Ka du ve?

dudo

Ja, det var tidvis trøkk i går. Kudos til Barmen som fikk to insta-sanger. Barmy-army er FET.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Hvordan gikk den, da? Baaa Ba Ba Ba Baaaarmen..? :P
Ka du ve?

dudo

Kem faen e Tore André ble utstyrt med Barmens navn, og Barmy-Army er bare et rop. Men et fett rop.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TheRock

Quote from: Leffen on May 16, 2012, 21:09:59 PM
Og Mjelde i første? Herregud, at den mannen får starte er et forbannet under.

Vi vinner en kamp for første gang i manns minne mot LSK, og så mener du at det er et forbannet under at vi beholder den eneste markante endringen i startelleveren fra den kampen?

1 mål og 1 assist i går, og er sammen med Barmen som nevnt flink til å komme seg i scoringsposisjoner. Når vi har et kantspill som endelig fungerer blir det mål av sånt. Har etterlyst Mjelde som OM en god stund nå, og er utrolig herlig å se at det fungerer, bare å kjøre på med det.

Markmus

Quote from: TheRock on May 17, 2012, 10:26:44 AM
Quote from: Leffen on May 16, 2012, 21:09:59 PM
Og Mjelde i første? Herregud, at den mannen får starte er et forbannet under.

Vi vinner en kamp for første gang i manns minne mot LSK


Mitt minne er i alle fall i så godt behold at jeg vet at vi vant mot dem i fjor også :P
Ka du ve?

Markmus

Forresten: noen som gidder å ta opp kampen på TV2 Sport når den sendes og legge den ut på torrent? Holder gjerne med bare 2. omgang :)
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on May 17, 2012, 10:36:06 AM
Quote from: TheRock on May 17, 2012, 10:26:44 AM
Quote from: Leffen on May 16, 2012, 21:09:59 PM
Og Mjelde i første? Herregud, at den mannen får starte er et forbannet under.

Vi vinner en kamp for første gang i manns minne mot LSK


Mitt minne er i alle fall i så godt behold at jeg vet at vi vant mot dem i fjor også :P


2 ganger til og med.

Gulløl

May 17, 2012, 10:47:03 AM #197 Last Edit: May 17, 2012, 10:52:46 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Markmus on May 17, 2012, 10:36:41 AM
Forresten: noen som gidder å ta opp kampen på TV2 Sport når den sendes og legge den ut på torrent? Holder gjerne med bare 2. omgang :)


Jeg tar den opp. Om du finner en måte jeg kan trylle opptakene mine fra PVRen til computeren min er jeg ikke vond å be!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Hahah, det er "mentalt jobbigt" å bli dømt i mot, i flg treneren deres. Ja, iallefall om det er slik man takler det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up