• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd Brann - Odd

Started by dudo, September 16, 2007, 18:22:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

grei

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Makan"Godt at Armann fikk en velkomst en Brannspiller fortjener. Husk, har du Branndrakt på deg, har du min støtte.

Dessverre var det mange på Hansa som mente han ikke fortjente en god velkomst..

Den pipingen var i såfall ganske lav, jeg hørte ingenting og sto selv på Hansa. Han fikk litt høflig jubel/applaus fra min kant.


Det var da en ganske stor gjeng som sang "Armann skal hem... hem til Island" osv.

Sikkert vittig nok å synge på puben, men på Stadion der spilleren selv kan høre det? Hvor lite klasse er det egentlig mulig å ha? Bondete way beyond Osterøy. Og ikke minst illojalt, her står det om seriemesterskap, men denne gjengen er tydeligvis mer opptatt av å hetse en spiller som ikke engang er på banen. Stemningen hadde inntil denne episoden vært meget god, men den surnet tydelig de neste fem minuttene. Det blir gjerne sånn når fellesskapet på tribunene torpederes av idioter.

Enkelte av oss som har fulgt dette laget hele livet brenner virkelig etter å få fatt på dette gullet, men for enkelte klovner er det tydeligvis viktigere å tøffe seg for kompisene.

The Boss

Quote from: "grei"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Makan"Godt at Armann fikk en velkomst en Brannspiller fortjener. Husk, har du Branndrakt på deg, har du min støtte.

Dessverre var det mange på Hansa som mente han ikke fortjente en god velkomst..

Den pipingen var i såfall ganske lav, jeg hørte ingenting og sto selv på Hansa. Han fikk litt høflig jubel/applaus fra min kant.


Det var da en ganske stor gjeng som sang "Armann skal hem... hem til Island" osv.

Sikkert vittig nok å synge på puben, men på Stadion der spilleren selv kan høre det? Hvor lite klasse er det egentlig mulig å ha? Bondete way beyond Osterøy. Og ikke minst illojalt, her står det om seriemesterskap, men denne gjengen er tydeligvis mer opptatt av å hetse en spiller som ikke engang er på banen. Stemningen hadde inntil denne episoden vært meget god, men den surnet tydelig de neste fem minuttene. Det blir gjerne sånn når fellesskapet på tribunene torpederes av idioter.

Enkelte av oss som har fulgt dette laget hele livet brenner virkelig etter å få fatt på dette gullet, men for enkelte klovner er det tydeligvis viktigere å tøffe seg for kompisene.


Hva??Om dette virkelig skjedde er jo det en skandale, hva er det enkelte folk tenker på/med?? UT MED PAKKET!!

The Boss

Lo forøvrig jævli godt av mjelde sin kommentar til episoden:
"Når du er vant med å gå på dans på Osterøy er jo dette bare barnematen.."  :D

tr0Ndemann

Samme her. Flott gjort av Mjelde å få Hanstveit vekk fra dommeren der og da, og selv om det ser litt dramatisk ut så er det en glemt episode innen stallen uansett.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

kabelmann

Quote from: "Xminator"Odd kommer til å gå ut i 150% og satse på ett par tidlige mål. Klarer vi oss med 0-0 til pause tar vi de på slutten.

Her var du snill, du la på en 0 for mye. Makan til slapp motstand er det lenge siden jeg har sett. Selv om det ikke ble så mange sjanser i første omgang var det jo likevel reneste powerplay. Ikke rart Oddrane vurderer streik.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KEA

Merkelig at vi ikke fikk se Odd-øvelsen ligging-på-båre i dag.....

Etter N antall kamper på Staddaen der Odd har lagt seg nedpå som levende lik for å få tiden til å gå (mer døde enn Dracula noensinne har vært) var det artig å se at da de omsider skjønte at selv det ene poenget var tapt og nedrykket var enda nærmere i sikte, så raknet det helt da de lå under og måtte spille fotball. Vel, det gjorde de jo ikke likevel, men av alle lag er dette drittlaget det jeg mest ønsker ned i Adecco-ligaen. Og for min del må de gjerne bli der, selv om jeg kjenner flere hyggelige folk fra Skien....

Jeg har ikke noe ønske om å gni salt i såret for eventuelle Odd-"supportere" (eneste rop: Oddrane!), men dette var veldig greit!

leviro

husker godt Arman sitt mål mot Lyn for nokken år sia tilbake, da han feira over helve bana etterpå :) Han vil alltid ha en stjerne hos meg og det var den scoringen som gjorde at brann vant kampen 3-2 og ikkje rykka ned det året. Støtt han så blir han bedre, eg piper aldri uansett kem som spiller !
Husker Hasund som han fikk gjennomgå..men for nokken øyeblikk. :)

AtroZ

Stjerne i boken til mjelde som hindrer hanstveit i å få et gult kort, men synes mjelde har rett når han selv sier at han går ut der som en julenisse. Virket som en liten overreaksjon.

KEA: Jeg kjenner også mange hyggelige folk fra skien/porsgrunn, men de heier på Brann ;-)
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Makan

Eg og kompisgjengen har mange sanger som kan være litt på grensen til de i Branndrakt. Men som en sa, det taes med humor og ironi i fellesskap med folka som tar den der og då. Pakket som faktisk hetser Brannspillere mens de e på baen (dette e ikkje bare Armann i år) inne på Stadion, uten ironi, har ikkje skjønt ka Brann e!

sabu

Huseklepp var stor da han kom inn, og nå er det på tide at Brann legger frem en ny kontrakt til han. Denne spilleren skal vi ikke miste til en konkurrent eller til utlandet for en billig penge. Dette er en spiller som har briljert når han har kommet inn, og en fremtidig stjerne for Brann i mine øyne.
Få heller Solli ned på høyreback og spill med Huseklepp på høyre midtbane.
Da han kom inn ble det enda mer fart i laget og var mye involvert i det offensive spillet.
Det er på tide å gi Huseklepp mer spilletid og en ny kontrakt, og det har han ærlig fortjent.

The Boss

Om det skulle være noen form for tvil: Brann tilbyr huseklepp nøyaktig det samme som Stabæk gjør. Det har Brann sagt til han: "Vi gir deg nøyaktig den samme økonomiske biten som Stabæk gir deg, uansett". Så det står ikke på pengene, da kontrakten huseklepp er tilbydt (fra bærum) er sinnsykt bra....

enavgutta

Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.

Xminator

Fordi Solli og Vaagan Moen ikke er dårlige fotballspillere, ikke er skadet og ikke pådrar seg karantener. Så enkelt er det.

steinbygger

Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar

steinbygger

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "EvenSteven"Typisk at Dramakanalen Tv2 fokuserer på hva Andresen angivelig skal ha sagt om Mjelde; "At han har et makeringsbehov".


Men hvor var dette da reportasjen kom? Da stod Mjelde og Andresen bare og smilte.

Ellers mye god reklame for Osterøy over det ganske land i kveld!:)


Det stemmer at TV2 sa at "Andresen mente Mjelde hadde et markeringsbehov", men dette kom aldri frem av reportasjen. Det eneste som kom frem var at Mjelde hadde reagert slik pga han ikke ønsket at Hanstveit skulle få gult kort og dermed måttet ha stå over mot LSK. Hanstveit var jo enig i reaksjonen - han sa ingenting negativt, mens Andresen brukte Hanstveits reaksjon for å forklare hvor "alvorlig" denne dommerepisoden var. "Det sier litt at en stille og grei gutt som Hanstveit blir så sint" sa han. Blir morsomt å se hva som skjedde i forkant av kranglingen - dette gule kortet som skapte slik furore....


Det som fremkommer i dagens aviser er at Andresen sa at dommeren hadde ett markeringsbehov ovenfor spillerene, men Tv2 fikk dette til å være at Mjelde hadde ett markeringsbehov ovenfor spillerene.

vebo

Feilen var vel at han sa "han", og ikke Moen. Så vrir jo tabloid-giganten Tv2 det sånn som de vil.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Det er vel tjokkabollafeiten 1 og 2 som har en personlig agenda, er det ikke?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Rbk får skylden for trener-sparking i Chelsea, og vi må nøye oss med:
http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article1350499.ece
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

vebo

Kanskje Oddrane burde skjønt at det er kvaliteten på spillerene som rævva.  Det ble vel påpekt ganske klart i før sesongen i media også. Tippeligaens antatt svakeste stall.
Tiocfaidh ár lá

Toa

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar


Så om vi hadde hatt Ronaldinho i Brann, så hadde vi vel satset på PVM siden han er bedre defensivt?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

C@Bøe_79

Quote from: "Toa"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar


Så om vi hadde hatt Ronaldinho i Brann, så hadde vi vel satset på PVM siden han er bedre defensivt?


No ble vi kjempesaklig, nesten som jeg tror du sammenligner Huseklepp med Ronaldinho.. Moen og Solli er mer komplette spillere enn Huseklepp..
Har noen tenkt at når Huseklepp kommer inn er han frisk og rask, mens 21 andre spillere har spilt fotball på elitenivå i 45-70min??
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

steinbygger

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Toa"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar


Så om vi hadde hatt Ronaldinho i Brann, så hadde vi vel satset på PVM siden han er bedre defensivt?


No ble vi kjempesaklig, nesten som jeg tror du sammenligner Huseklepp med Ronaldinho.. Moen og Solli er mer komplette spillere enn Huseklepp..
Har noen tenkt at når Huseklepp kommer inn er han frisk og rask, mens 21 andre spillere har spilt fotball på elitenivå i 45-70min??


Hentet fra nettavisen "At Odd Grenlands forsvarsspillere begynte å bli sliten på den regntunge banen, gjorde at føret var perfekt for Huseklepp.

- Det passet meg fint det. Banen var skikkelig tung. Jeg ble sliten i beina på de 30 minuttene jeg spilte, forklarer han. "

Her sier vel egentlig Huseklepp at han er best som innbytter.....

sabu

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Toa"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "enavgutta"Fatter og begriper ikke at han ikke starter mer.


Kan det være pga at han kjemper mot to landslagsspillere og at fotball handler om to ting, score mål og hindre at motstanderene scorer. Han er bra offensivt, mens defensivt står han forsvar i motsetning til Solli og PVM som begge spiller forsvar


Så om vi hadde hatt Ronaldinho i Brann, så hadde vi vel satset på PVM siden han er bedre defensivt?


No ble vi kjempesaklig, nesten som jeg tror du sammenligner Huseklepp med Ronaldinho.. Moen og Solli er mer komplette spillere enn Huseklepp..
Har noen tenkt at når Huseklepp kommer inn er han frisk og rask, mens 21 andre spillere har spilt fotball på elitenivå i 45-70min??


Jada, Huseklepp kom inn når 21 andre spillere hadde spilt fotball på elitenivå i 45-70 minutter. Men, man skal ikke glemme Armann også som kom inn da spillerne hadde spilt ca 80 minutter på denne tunge banen. Han gjorde absolutt ingenting, og fikk servert en pasning nesten på gullfat av Huseklepp hvor han headet over. Og i løpet av de 10 minuttene så merket jeg at han såvidt hadde kommet inn. Han burde vært livlig og engasjerende, noe han ikke var.

Hva med å putte Solli på høyreback da og la Huseklepp spille høyre midtbane?

Klaus_Brann

Quote from: "sabu"
...og han fikk servert en pasning nesten på gullfat av Huseklepp hvor han headet over.


Det er bullshit!
Han vant en hodeduell, og det var ikke slik at han sto alene og kunne heade den enkelt i mål...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sabu

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "sabu"
...og han fikk servert en pasning nesten på gullfat av Huseklepp hvor han headet over.


Det er bullshit!
Han vant en hodeduell, og det var ikke slik at han sto alene og kunne heade den enkelt i mål...


Greit, en overdrivelse, men innlegget var bra.
Hadde han hoppet litt høyere så kunne han scort. Men han  hopper jo 3 cm over bakken, så kan vel ikke forvente noe mer.
Men du har rett, han vant en hodeduell. Poenget med en så høy spiss er at han skal vinne sånne dueller og score.

arild

Quote from: "leviro"husker godt Arman sitt mål mot Lyn for nokken år sia tilbake, da han feira over helve bana etterpå :) Han vil alltid ha en stjerne hos meg og det var den scoringen som gjorde at brann vant kampen 3-2 og ikkje rykka ned det året. Støtt han så blir han bedre, eg piper aldri uansett kem som spiller !
Husker Hasund som han fikk gjennomgå..men for nokken øyeblikk. :)




Lyn - Brann 2 - 3 (2 - 0)  
Ullevaal
3571 tilskuere
06.10.2002 15:00
Dommer: Kjell Alseth, Stjørdals/Blink

Mål:
Helgi Sigurdsson (Lyn) 36'
Jonny Hanssen (Lyn) 42' (Straffe)
Tommy Knarvik (Brann) 62'
Robbie Winters (Brann) 73'
Frode Eike Hansen (Lyn) 86' (Selvmål)  


Den super kampen til Armann du tenker på? Selvmålet?

Nightfox

Japp, arman som fremprovoserte selvmålet ved at han selv bommet på ballen, heh. Men han var god i 2002, det kan faktisk ingen nekte for.

Go Up