• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd Brann - Odd

Started by dudo, September 16, 2007, 18:22:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Alzheimer/Silverspurs

Eit alternativ er jo Solli inn sentralt (der han vel egentlig er best) og Huseklepp på kant, men det skjer vel aldri. Trur det kunne funka bra. Er livredd Eirik Bakke får rødt kvar gong han er innpå.

Baunebob

Guntveit spillte seg vel ut av laget igår og vi så det virkelig fungerte da Solli ble trukket ned på back. Kan det være et alternativ Søndag ?

Xminator

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Eit alternativ er jo Solli inn sentralt (der han vel egentlig er best) og Huseklepp på kant, men det skjer vel aldri. Trur det kunne funka bra. Er livredd Eirik Bakke får rødt kvar gong han er innpå.


Bakke er den av våre sentrale som er i best form akkurat nå. Andresen gjør garantert en bedre kamp enn i går. De gir midtbanen vår mer komplemetære(spellcheck) ferdigheter enn Andresen/Fakiri. Tror også Fakiri/Bakke er en midtbane som vil fungere bedre enn Andresen/Fakiri.

Guntveit hadde sin svakeste kamp for sesongen, men har samtidig vert en av våre mest stabile.

Og jeg tror fortsatt det er klokere for sesongen å matche Karadas forsiktig fremover. Det gir oss også ett utrolig kick når han blir satt inn. Sett det opp mot antiklimakset når Mjelde må sette inn Bjørnsson etter 60 minutter til pipekonsert... Grunn god nok til å benke Karadas fra start.

Huseklepp har sin spisskompetanse i avslutningen av kampene, så ingen grunn til å brenne det trumfkortet fra start.

Erlend

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Eit alternativ er jo Solli inn sentralt (der han vel egentlig er best) og Huseklepp på kant, men det skjer vel aldri. Trur det kunne funka bra. Er livredd Eirik Bakke får rødt kvar gong han er innpå.

Det vil nok føre til en fullstendig Ã¥pen høyreside der Odd vil fÃ¥ helt sinssyke rom til Ã¥ kontre i.  En Huseklepp som er ganske lat defensivt (har forbedret seg pÃ¥ det) og en Solli som er en svæært offensiv back.  Med den oppstillingen ser jeg for meg noe a la sandefjordkampen i fjor.  Masse mÃ¥l begge veier


KennethS

Noen jævla god grunn for at vi skal skifte på et lag som fungerer som faen i serien?? glem det som skjedde i europa cupen, vi knuste Fredrikstad på bortebane.
tå på Brann

BL

Bakke kommer nok inn for El-Fakiri. 3x90 min for han på en liten uke er kanskje litt i overkant. Er ikke Karadas 100% starter nok Arman, i mangel på andre alternativer. Spørsmålet er vel om ikke Huseklepp kunne gjort en bedre jobb enn han på topp? Skal godt gjøres å være noe dårligere hvertfall...
Hansa-
Felt Z

Xminator

Problemet med å kjøre Huseklepp på topp er at du gjør deg avhengig av en bestemt type kampbilde. Det er vel ikke noen som tror Odd kommer til å gi oss en meter mer bakrom enn nødvendig? Eller for den del plass mellom midtbane og forsvar?

Når Helstad er helt "på" så vil han skaffe Bjørnsson en del rom som også vil spille ham god. Tror ikke det er tilfeldig at Bjørnsson har kommet til flest sjanser med Winters som partner. Eller som torsdag med Karadas som partner.

Nixon

Det ser som ventet ut til å bli helstad og Karadas på topp fra start.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3011780.ece
Rød makt på Hansa

bulldog

bekymrer meg at karadas på to dager mener seg klar for 90 minutter. hva skal vi gjøre når han går tom i andre omgang? slenge på armann?
når winters er ute er vi veldig sårbare fremover.
bulldog

Xminator


Roald

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Bolsen

Quote from: "Xminator"Problemet med å kjøre Huseklepp på topp er at du gjør deg avhengig av en bestemt type kampbilde. Det er vel ikke noen som tror Odd kommer til å gi oss en meter mer bakrom enn nødvendig? Eller for den del plass mellom midtbane og forsvar?

Når Helstad er helt "på" så vil han skaffe Bjørnsson en del rom som også vil spille ham god. Tror ikke det er tilfeldig at Bjørnsson har kommet til flest sjanser med Winters som partner. Eller som torsdag med Karadas som partner.


Tja bob bob..Odd ligger nest sist og trenger virkelig mer enn 1 poeng.. Selv om alle bortelag ser seg fornøyd me 1 poeng her, bør odd helst ha 3..

sabu

Quote from: "bulldog"bekymrer meg at karadas på to dager mener seg klar for 90 minutter. hva skal vi gjøre når han går tom i andre omgang? slenge på armann?
når winters er ute er vi veldig sårbare fremover.


Er det jeg også mener. Tenk om det er 0-0 og Karadas er tom utover i andre omgang, er jo ikke noen forsterkning å putte på Armann da.
Huseklepp kan vel spille tilbaketrukken spiss, men som en annen skrev her så vil Odd neppe gi oss mye rom mellom midtbane og forsvar.

Klaus_Brann

Quote from: "bulldog"bekymrer meg at karadas på to dager mener seg klar for 90 minutter. hva skal vi gjøre når han går tom i andre omgang? slenge på armann?
når winters er ute er vi veldig sårbare fremover.


Bekymrer meg ikke..Karadas har allerede gjort Odd spillerne slitne, og puttet 2 mål, så vi skal bare cruise seieren inn, og toppe det med en scoring av Helstad etter pasning fra Bjørnsson.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jako

Bjørnsson sine minst dårlige kamper som spiss for Brann i TL er i de kampene han har kommet inn som innbytter. Så dette er en god løsning av Mjelde, Bjørnssom kommer inn på et tidspunkt han kan gjøre minst skade. Selv om jeg selvsagt helst hadde sett han aldri kom inn i det hele tatt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ingo

Odd kommer nok å ligge seg bakpå, og vi kommer til å ha ballen mest, det er vel de fleste enige om.
Poenget at Huseklepp ikke fÃ¥r noe bakrom og dermed ikke kan bidra  er bare tull.
Han er ikkke noen  utpreget bakromspiller dertil løper han for lite uten ball, men han er veldig god Ã¥ passeremotspillere.
Huseklepp er den beste en mot en offensivt i dagens brann lag, det er gull å ha en spiller som kan passere motstanderen, det å passere en motspiller gir ekstra rom.
Når det ene laget ligger dypt, er det en kjøreregel at man bruker kantene, og når vi har en med spisskompetanse å passere spillere burde det være et naturlig valg.

Brannmus

Begynner å bli litt bekymret nå, eller rettere sagt, mer enn jeg vanligvis er.

Grunnen er at jeg ser at de fleste spillerne som uttaler seg før kampen sier at Brann er et bedre lag enn Odd, og at vi skal vinne denne kampen.

At vi er et bedre lag enn Odd er jo selvfølgelig sant, men vi har sett dette uendelig mange ganger før. Når Brann er storfavoritt, da går vi på blemmene.

Antatt startoppstilling for Odd:
-----------------Jarstein-------------------
Amundsen - Muri - Borchers - Hansèn

Ruud - Toresen - Br. Hansen - Sørensen

--------------de Ornelas------------------

----------------Bärlin----------------------

Ser vi på laget, så er det klart at vi skal være favoritter, men jeg klarer fortsatt å gjøre dette til en veldig jevn kamp i hodet mitt. Jarstein kan om han har dagen holde Odd inne i kampen. Ruud er en kvalitetsspiller som kan skape trøbbel mot våre offensive backer. De Ornelas har vi vel ikke sett så mye til i år, men husker noen kanonlangskudd i fjor, så det kan jo fort bli skummelt. Bärlin er ingen superspiss, men har vært viktig for Odd. Fått seks kamper siden overgangen, og scoret i begge som Odd har vunnet av disse og er kåret til banens beste (av VG).

Alt i alt, så kan vi vel si at Odd har mindre potensielle matchvinnere, men det er så forbanna lite som skal til for å vippe en kamp feil vei. Et langskudd som forandrer retning, en hands på en corner, en feilaktig idømt straffe eller et håpløst rødt kort.

Kun seier er godt nok, men om vi faktisk klarer å ta tre poeng, så skal jeg være overlykkelig. Det vil være nok et gigantisk steg i retning av gull. Brann har vært utypisk på mange måter i år. Nå må de være utypisk igjen.

Mitt håp er at undervurdering blir lagt igjen i garderoben. Også håper jeg at spillerne som "ikke ser på tabellen", faktisk ser på den nå og får med seg status etter Vikings seier. Det bør gi all motivasjon og vinnervilje som trengs.

Herrgud jeg er nervøs..

Xminator

Quote from: "jako"Bjørnsson sine minst dårlige kamper som spiss for Brann i TL er i de kampene han har kommet inn som innbytter. Så dette er en god løsning av Mjelde, Bjørnssom kommer inn på et tidspunkt han kan gjøre minst skade. Selv om jeg selvsagt helst hadde sett han aldri kom inn i det hele tatt.

krøvel vellevold

Quote from: "Brannmus"Begynner å bli litt bekymret nå, eller rettere sagt, mer enn jeg vanligvis er.

Grunnen er at jeg ser at de fleste spillerne som uttaler seg før kampen sier at Brann er et bedre lag enn Odd, og at vi skal vinne denne kampen.

At vi er et bedre lag enn Odd er jo selvfølgelig sant, men vi har sett dette uendelig mange ganger før. Når Brann er storfavoritt, da går vi på blemmene.

..


Jeg har inntrykk av at Brann-spillerne ofte tenker: "Dette er et lag vi skal slå, bare vi spiller som vi pleier". Men det holder ikke bare å SPILLE fotball. Man må ha 100% innsats også! For samtidig tenker motstandernes spillere: "Dette er et lag som i utgangspunktet er bedre enn oss, så vi må trøkke til og gi alt for å kompensere for vår underlegenhet". Dermed spiller motstanderen over evne for å klare det umulige, mens Brann selv tror de kan klare det fint med 75% innsats.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Xminator"


http://fotball.bt.no/eliteserien/article90573.ece

Når det gjelder byttet med Azar, som nok helt sikkert vil komme i løpet av kampen, kan i alle fall ingen komme etterpå å si at de ikke visste at han nettopp har vært syk og ikke er klar for 90 minutter.

Men det Mjelde og spillerne burde gjort var å gjøre disse byttene litt mer overtydelige. Spilleren, da gjerne poplære spillere som Helstad og Karadas, burde selv vist innbyttertegnet og pekt på den kroppsdelen som gjør at de må bytte. Gjerne halte litt rett før byttet også slik at selv den treigeste supporter fikk det med seg. Da hadde man spart seg for mye frustrert piping, og spilleren som kom inn hadde i alle fall fått en illusjon om at han var ønsket på banen.
Rød makt på Hansa

Willy Wonka

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"


http://fotball.bt.no/eliteserien/article90573.ece

Når det gjelder byttet med Azar, som nok helt sikkert vil komme i løpet av kampen, kan i alle fall ingen komme etterpå å si at de ikke visste at han nettopp har vært syk og ikke er klar for 90 minutter.

Men det Mjelde og spillerne burde gjort var å gjøre disse byttene litt mer overtydelige. Spilleren, da gjerne poplære spillere som Helstad og Karadas, burde selv vist innbyttertegnet og pekt på den kroppsdelen som gjør at de må bytte. Gjerne halte litt rett før byttet også slik at selv den treigeste supporter fikk det med seg. Da hadde man spart seg for mye frustrert piping, og spilleren som kom inn hadde i alle fall fått en illusjon om at han var ønsket på banen.


Det blir vel å dra det litt langt om det skal spilles et aldri så lite teaterstykke før hvert bytte i Brann for at folk skal forstå hav som hender.
En bedre vinkling var å få folk til å forstå at ting som skjer kanskje har en annen årsak enn den som umiddelbart detter ned i hodet på en.

Der glipper det ofte for meg, og man har lyst å få ut sin frusterasjon i kampens hete, men når man går hendelsen etter i sømmene så forstår man at det nok var det smarteste tatt alle faktorer i betraktning.

Hansano

Noen som vet om Winston på Karl Johan sender i dag?

Mick

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "bulldog"bekymrer meg at karadas på to dager mener seg klar for 90 minutter. hva skal vi gjøre når han går tom i andre omgang? slenge på armann?
når winters er ute er vi veldig sårbare fremover.


Bekymrer meg ikke..Karadas har allerede gjort Odd spillerne slitne, og puttet 2 mål, så vi skal bare cruise seieren inn, og toppe det med en scoring av Helstad etter pasning fra Bjørnsson.


Ja Odd må få poeng i denne kampen og da er det viktig å gå hardt ut fra start. Hvis vi får et tidlig mål, så åpner kampen seg mye mer opp og det vil gi store rom for Helstad. Da må Odd i angrep og da er det ikke så farlig om vi må ta ut Karadas tidlig.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Odd kommer til å gå ut i 150% og satse på ett par tidlige mål. Klarer vi oss med 0-0 til pause tar vi de på slutten. Scorer Odd tidlig blir det piping og en Bodø/Glimt opplevelse av det hele.

Stalin


tr0Ndemann

Er så enig. LATTERLIG er eneste ordet, og hvorfor klarer ikke de å gi ut noe informasjon enten på Nettavisen eller tv.no? Dårlige greier.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

colomb

Noen som har en mail eller telefonnummer slik at vi kan fÃ¥ sagt i fra?  Og fÃ¥ pengene tilbake..

Stalin

Jeg har ingen problemer med TV2 sport på nettet .

Ikognoti

Quote from: "Stalin"Jeg har ingen problemer med TV2 sport på nettet .


Hvilken nettleser kjører du?

Stalin

Fungerer både i Firefox og IE.

tj00m

funker verken i IE eller firefox her.. helvettes forbanna drit!!!!
Brann Bergens Stolthet!

tr0Ndemann

Quote from: "Stalin"Fungerer både i Firefox og IE.


Da er du heldig! Står "Vi har for tiden store tekniske problemer med våre sumo sider" på nettavisen. Jeg klarer ikke engang å åpne sumo siden for øyeblikket.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Stalin

Vel, jeg har brukt IE siden kampstart da.

Begynte å se kampen når sendinga starta 5 på, kanskje jeg kom før problemene? Veit iaffal at Firefox funka rett før kampstart, men ahr brukt
IE siden da.

Bruiser

"Store" tekniske problemer faktisk. Sikker ein eller anna tulling som har snubla i ei ledning og dei veit ikkje kor dei skal stikke den inn igjen.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

colomb

Står på fxt.no at de har store tekniske problemer med sine Sumo-sider...

Uten at det hjelper meg en meter..

tr0Ndemann

Jeg satt å så curling helt fram til kampstart for å slå ihjel litt tid. Alikevel kom jeg ikke inn på kampen. Fy faen, om de ikke fikser dette før kampen er slutt blir det mange sure tv2 kunder!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Bolsen

prøver på 2 pcer og ingen av de får det te.

tr0Ndemann

Står helt stille her gitt. Syntes virkelig de burde komme med noe skikkelig informasjon om dette. Du får ihvertfall kose deg med kampen, da. :p Jeg skal ta meg en kopp kaffe og eplekake med is, for å roe meg litt ned.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Brann_ruler

Snakket med TV 2. Gå inn på sumo sidene (ha,ha). Gå på hjelp og kontaktskjema. Da blir pengene refundert. Oppfordrer alle til å gjøre dette så snart som det går an.

tj00m

Brann Bergens Stolthet!

tr0Ndemann

Du får heller be de få fingen ut så de kan fikse det! Herregud så irriterende.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

colomb

Quote from: "Brann_ruler"Snakket med TV 2. Gå inn på sumo sidene (ha,ha). Gå på hjelp og kontaktskjema. Da blir pengene refundert. Oppfordrer alle til å gjøre dette så snart som det går an.


Dette gjøres ved å gå inn på denne linken: http://webtvsupport.tv2.no/?group=webtv

logg inn med deres brukernavn og passord og skriv til dem.

Oppforderer alle til å gjøre det!!

Ikognoti

NÃ¥ funker det her.. men visst faen er det pause!  Det klikker sikkert igjen nÃ¥r andre omgang begynner.

MariusPS

Haha. Det første jeg får se av kampen er noen pensjonister som står midt på gressmatta og trener i utakt.

Ikognoti

Haha, omtrent alle på vippen er inne og tar seg en pølse!

Bolsen

Der leder vi og eg får se kampen no!

tr0Ndemann

Der fikk jeg høre at Brann scoret på radioen. :[ Den vil_bare_ikke få fram kampen!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Stalin

Hører ca etter hver kamp at folk har problemer med TV Sumo, begynner å lure på om det er brukerfeil. For jeg har aldri merka problemer.

Kanskje smålagging i 10 sek én eller to ganger iløpet av hver kamp, men sånt må man regne med når man sitter på et trådløst nettverk.

super_8

Nei det er ikke brukerfeil, det er TV2 Sumo som er helt på tryne. De tåler vel ikke pågangen, for det er helt kollaps. De sa det på fotball extra at de sleit med Sumo. Jeg har ikke hatt problemer med det før. Jævli irriterende når en har betalt tusenvis av kroner for å få se kamper.

Go Up