• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd Brann - Odd

Started by dudo, September 16, 2007, 18:22:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tintin

"håper" krissy får kort i kveld,for odd kampen er en grei kamp å sone!

olebrann3

kønønen og fevang må stå over

LengeLeveFansen

Det er ikke ofte jeg sier dette, men her har vi 3 sikre poeng. Håper bare at spillerne har samme tankegang som meg. Odd er i en vanskelig situasjon og må ha poeng for å overleve.

Gleder meg uansett stort.

Ewen

Quote from: "LengeLeveFansen"Det er ikke ofte jeg sier dette, men her har vi 3 sikre poeng. Håper bare at spillerne har samme tankegang som meg. Odd er i en vanskelig situasjon og må ha poeng for å overleve.

Gleder meg uansett stort.



Håper virkeli ikke spillerne har samme tankegang som deg. Odd har en veldig god keeper som kan finne på å stoppe Helstad og co på egenhånd.
Nei, har kreves det minst like mye innsats som mot FFK. Da blir det nok en fin dag neste søndag også..

Red Rabitt

Nå er gulleimen ankommet Bergen og da er det på tide at vi viser spillerene og resten av norge at vi fortjener rykte vårt som verdens beste supportere! Nå må alt av stemmekraft brukes til å lage et skikkelig liv! Håper og inderlig at tifo avdelingen kan hoste opp en god del krepp og fakler! Nå må magien ankomme byen vår! Vi må gi beskjed om at det er på tide å stå opp! Vi er maks seks kamper unna vårt første seriegull siden 1963!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Lurkin

Pass på hvis Svindal Larsen er tilbake! Og Odd vil kjempe desperat for noe som minner poeng. Lukter skader og kort, og en liten finspilt kamp. Dette er, som alle andre kamper nå, viktige poeng.

Tippeligaen er merkelig, husk på det. Odd knuste Tromsø borte, Tromsø knuste Lillestrøm borte, Stabæk knuste Odd borte, så hvorfor skal ikke Odd knuse Brann borte?

Og hva trenger vi mot Odd? Azar og Bakke. :D
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Litt statistikk og sånn:

Suspensasjoner/skader:
Odd: Fevang, Könönen suspendert, Svindal Larsen tvilsom.
Brann: Ingen suspensjoner. Winters, Dahl og Jaiteh ute med skade mot FFK, men er høyst sannsynlig klare til søndag.

Brann hjemme
1 Brann 10 8 2 0 25 - 11 26
6 hjemmeseire på rad med 17-7 i målforskjell (alle turneringer) i TL har vi 6 på rad med 14-5 i målforskjell
Odd borte:
9 Odd 10 2 3 5 13 - 16 9
3-2-1 og 11-8, i TL har de 2-3-1 og 10-8.

Siste 5 sesonger:
Brann Stadion: 2-2-1, 8-6, sist Odd-seier i den horrible 2002-sesongen. (Brann nevnt først)
Skagerak: 0-1-4, 2-10, sist Odd-seier i den horrible 2002-sesongen. ;-p (Odd nevnt først)
5 siste møter: 3-2-0, 8-3 (Brann nevnt først)

Formtabellen:
3 Brann 5 3 1 1 9 - 5 10
10 Odd 5 2 0 3 9 - 12 6

Nifs' prosenttipping:
PÃ¥ Brann Stadion (Brann) 52% (1.92) 30% (3.33) 17% (5.88)

Tallene er hentet fra nifs.no
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Erlend

Dette er vel letteste kampen på papiret vi har igjen, alt annet enn tre poeng er skandale!

Nixon

Rød makt på Hansa

B.B.

En kamp vi bør vinne lett, og som eg tror vi vinner. Men alle kamper i serien e tøffe. Odd begynner å bli desperate, og vi vet alle at bunnlagene pleier å plukke mer poeng mot slutten når de virkelig får kniven på strupen.

Her skal vi imidlertid være så mye bedre at 3 poeng bør vi hente greit. Ser at Winters sannsynligvis e ute igjen. Spennende å se kem som starter på topp sammen med Helstad. Azar e sannsynligvis ikkje klar for 90, men spørs om ikkje han bør starte allikevel. Sjøhage virker ikkje å være god nok, og Armann har fått nok sjangser der fremme uten å vise noe særlig (bortsett fra det deilige målet mot Start :))

Håper Hassan får en ny sjangs. Han var drivende god mot FFK. Eg mener han e bedre en Bakke og Jaiteh for tiden.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

LengeLeveFansen

Quote from: "Ewen"
Quote from: "LengeLeveFansen"Det er ikke ofte jeg sier dette, men her har vi 3 sikre poeng. Håper bare at spillerne har samme tankegang som meg. Odd er i en vanskelig situasjon og må ha poeng for å overleve.

Gleder meg uansett stort.



Håper virkeli ikke spillerne har samme tankegang som deg. Odd har en veldig god keeper som kan finne på å stoppe Helstad og co på egenhånd.
Nei, har kreves det minst like mye innsats som mot FFK. Da blir det nok en fin dag neste søndag også..


Hehe, skulle vært et ikke innimellom der ;)

Northside

Dette er en kamp hvor 3 poeng skal være en selvfølge, derfor er jeg stygt redd vi taper...

Håper alle, også de på andre steder enn Hansa, gir 110% denne kampen!


Xminator

Undervurderer Brann det laget får vi bank. Så enkelt er det. Odd kommer ikke til stadion for å spille gladfotball.

dudo

Dette kan være en kamp for Huseklepp. Teknikken og en-mot-en-egenskapene hans kan være gull verdt (sic!) mot et ultrakompakt Odd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannesen

Quote from: "dudo"Dette kan være en kamp for Huseklepp. Teknikken og en-mot-en-egenskapene hans kan være gull verdt (sic!) mot et ultrakompakt Odd.


Her synes jeg du helt klart er inne på noe! Helstad som er TLs beste spiss for tiden liker godt å spille i bakrom...selvom jeg ikke vil kalle han en bakromsspiller av den grunn. Han viste jo andre kvaliteter i forrige kamp. Men odd kommer helt sikkert til å være kompakte bak og da trenger vi noen til å åpne opp...her tror jeg Lure kan være et godt alternativ! Uten at jeg tror Mjelde kommer til å starte med han.
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

dudo

Jeg tror vel strengt tatt ikke det jeg heller, og har forsåvidt ikke så veldig mye å si på det all den tid PVM og Solli begge var tett oppunder årsbeste på søndag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannesen

Quote from: "dudo"Jeg tror vel strengt tatt ikke det jeg heller, og har forsåvidt ikke så veldig mye å si på det all den tid PVM og Solli begge var tett oppunder årsbeste på søndag.


Det er sant...de to var veldig gode på søndag og kanskje spesielt i andre omgang. Men det er en kamp på torsdag og...kan tett program føre til endringer til søndag? Kanskje det blir en Huseklepp likevel? Eller en Seagarden? Hvis winters framdeles er ute altså...
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

nummer9

Kommer vel ann på hvem som starter mot Brügge, ser kanskje at noen blir hvilt enten der eller mot Odd.

dudo

HÃ¥per for Guds skyld vi ikke skal drive og hvile spillere i TL!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Tror Huseklepp starter mot Brügge, og Solli mot Odd.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: "dudo"HÃ¥per for Guds skyld vi ikke skal drive og hvile spillere i TL!


Nei, men Odd-kampen er en passende kamp hvis man har noen som småhangler litt. Og Fredrikstad-kampen viste at vi har en solid spillerstall som takler at noen er ute.
Rød makt på Hansa

Rune felt F

Vi må no for guds skyld ikke hvile spillere i noen kamper. Det prøvde vi i fjor. De Mjelde mener er best til enhver tid bør starte kampene uavhengig om det er uefa eller tl.

Janki

http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article1342323.ece
Vell det var vell klart at han ikke spiller mot oss på søndag men poster denne allikevell.

kabelmann

Quote from: "Janki"http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article1342323.ece
Vell det var vell klart at han ikke spiller mot oss på søndag men poster denne allikevell.

Det kommer an på. Dersom Odd bestemmer seg for å anke så kan Fevang spille inntil anken er behandlet. Om da Odd venter i det lengste med å sende inn anken så kan det bli fort bli for lite tid for NFF til å behandle anken før kampen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

paf

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Janki"http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article1342323.ece
Vell det var vell klart at han ikke spiller mot oss på søndag men poster denne allikevell.

Det kommer an på. Dersom Odd bestemmer seg for å anke så kan Fevang spille inntil anken er behandlet. Om da Odd venter i det lengste med å sende inn anken så kan det bli fort bli for lite tid for NFF til å behandle anken før kampen.

Tror ikke det er tilfelle etter direkte rødt. Da skal det uansett stås over i neste kamp. Ankefristen er for øvrig tre dager. Om de så venter til fredag, rekker han likevel kampen.

kabelmann

Du har gjerne rett i det, paf. Tenkte på denne Abidioun (?)-saken. Ham-kam anket og dermed ble det ingen umiddelbar karantene. Men der var det vel gjerne ikke snakk om rødt kort, men heller videodømming i etterkant?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

skb!

Det er vel like greit å legge Brügge-kampen bak seg, og heller se fram til matchen mot Odd. Det er typisk at lag som tar hjem en storseier går på et nederlag i den påfølgende kampen, og siden vi satser mer på serien enn på UEFA-cup, var det egentlig gunstig at vi fikk tapet i dag. Nå blir guttene revansjelysten, og ser frem til å hevne seg skikkelig mot Odd på søndag.

Spennende å se om Azar holder hele kampen, det er tydelig at Bjørnson ikke holder mål på dette nivået. Håper ikke at Helstad ble tatt av banen pga problemer med ryggen, da ser det ganske tynt ut på topp.

Tror vi kan forvente et Oddlag som legger seg bakpå, og et massivt Brannpress. Kanskje er dette kampen for Huseklepp, som kan finne de riktige åpningene i et kompakt forsvar? Uansett blir det nok mye drøying av tid fra deres side, håper bare vi kan få en tidlig scoring så vi ikke blir masete og desperate utover i kampen.

krøvel vellevold

Skeptisk nå! Typisk at en dårlig kamp følges av en dårlig til. Håper ikke dette var starten på nedturen!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Vi får bare håpe at støtteapparatet til Brann får orden på den vonde ryggen til Helstad. Winters og Helstad ute tør jeg ikke å tenke på engang...
Rød makt på Hansa

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5791

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette.. På den ene siden virker han å tro det går greit å være klar til søndag, på den andre siden så trodde han det skulle gå greit å spille i dag og vi ser hvordan det gikk.

Uansett det viktigste er at han ga seg når han gjorde og ikke forverret skaden ytterligere. Brann tåler ikke å miste både Winters og Helstad nå.

atlascopo

Vil ikke se Arman i denne kampen. Og ikke rart Sjøhage virker umotivert, når en kjegle med 15.9 som pers på 60 m, og 1,3 cm i høyderekord spiller fast på topp. Fyren er udugelig. Og mener Mjelde Sjøhage er værre, så får han bevise det til oss med å la han starte en kamp.

Satser på Helstad - Karadas på topp. Sjøhage som spissreserve.

Starter Arman forventer eg synging på Karadas med en gang.

grei

Quote from: "atlascopo"Vil ikke se Arman i denne kampen. Og ikke rart Sjøhage virker umotivert, når en kjegle med 15.9 som pers på 60 m, og 1,3 cm i høyderekord spiller fast på topp. Fyren er udugelig. Og mener Mjelde Sjøhage er værre, så får han bevise det til oss med å la han starte en kamp.

Må Mjelde sette inn Sjøhage bare for å bevise at han ikke er god nok for å spille for Brann? Skal vi måtte tape poeng bare for at sytepaver som deg skal kunne bli fornøyd, eventuelt få skjegget fullt av postkasse? Latterlig.

Og ja, Sjøhage er elendig, og har enn så lenge ingenting på Branns førstelag å gjøre.

atlascopo

Vi taper jo med han på benken også. så ser ikke forskjellen? Hvis det står mellom arman og sjøhage, pga skader på winters og helstad, bør sjøhage få prøve seg ja. Arman har bevist nå gjennom 2 hele kamper at han ikke duger. Sjøhage har ikke fått en mulighet enda.

olebrann3

det mener eg og, arman har iallefall fått sjanser og vist at han ikke duger, sjøhage får ikke lov å vise at han duger en gang

grei

Quote from: "atlascopo"Vi taper jo med han på benken også. så ser ikke forskjellen?

Hva er det du snakker om her, det er jo ikke snakk om at Brann har tapt så veldig mye i det siste. Mener du at Mjelde visste på forhånd at Brann ville tape akkurat denne kampen?

Det er ingen som nekter for at Armann er for dårlig, og at vi helst burde hatt bedre spissalternativer, men når tre beste spissene sliter med skader, ja da må fjerdevalget inn.

atlascopo

Ja 4 valget inn. og nå er det sjøhage sin tid for å prøve å bevise at han er god nok som 4 valg. det har arman bevist han ikke her.

Han bør ikke være noe valg lengre.

Nixon

Forhåpentligvis er det lenge til vi får se Armann starte en kamp igjen. På søndag starter Helstad og Karadas hvis lykken står oss bi.
Rød makt på Hansa

Xminator

At Karadas er en bedre spiller enn Bjørnsson er hevet over enhver tid. Spørst likevel om ikke vi hadde fått bedre nytte av Karadas om han kommer inn de siste 30/45.

Fotball handler om å spille hverandre gode, det har ikke Branns spillere klart med Bjørnsson.

Brannmus

Laget som bør starte mot Odd ser slik ut:

---------------------- Opdal ----------------------
Guntveit -- Bjarnason -- Sigurdsson -- Hanstveit
Huseklepp -- Andresen -- El Fakiri -- Vaagan Moen
------------- Karadas ----- Helstad -------------

Begrunnelse:
- Opdal - Soleklar
- Guntveit - Var elendig mot Brugge, men fortsatt ikke sikker på formen til Dahl etter sykdommen.
- Bjarnason - Soleklar
- Sigurdsson (om han er helt frisk er han soleklar) Er han ikke klar, så syntes jeg Walde gjorde en bedre jobb i går, enn det Armann har gjort tidligere.
- Hanstveit - Soleklar siden ingen vet status for Corrales
- Huseklepp - Solli har vært god den siste tiden, men mot et defensivt og kompakt Odd-lag, så hadde det vært nyttig med Huseklepps ferdigheter med ballen. Faren er at vi tømmer oss på kanten og gjør oss sårbar for kontringer.
- Andresen - Langt fra soleklar etter min mening. Var elendig mot Brugge, og ble tatt av for første gang i år. Spørsmålet er om han merker mer til skaden enn han liker å innrømme, eller om han var frisk i går, men ikke motivert. Tror ikke Mjelde benker Andresen om han er frisk, men tror ikke Bakke/Hassan hadde vært noen dårligere midtbaneduo. Der får vi en bedre balanse faktisk i en kriger og en tilrettelegger.
- El Fakiri - God i de to siste kampene, og viser ro med ballen og at han kan være tilretteleggeren vi trenger offensivt.
- Vaagan Moen - Spørsmålet er er vel om Huseklepp kanskje skulle kommet inn her, fremfor for Solli. Jeg holder en knapp på Vaagan Moen. Har en venstrefot som kan være gull verdt, og jobber knallhardt uansett om han har dagen eller ikke.
- Karadas - Soleklart valg etter Armanns to siste kamper. Sjöhage har ikke bevist noe ennå som tilsier han bør få sjansen fra start. Men, usikker på om Karadas rekker å bli 100% til denne kampen. Håper det, men frykter det verste. Er han ikke klar, så bør Sjöhage i det minste få en sjanse, men jeg tror ikke det.
- Helstad - Soleklar om han er frisk, og det må vi bare alle be om at han blir.

Xminator

Ville startet med Bakke og ikke Fakiri. Vil bruke Solli, enkelt og greit fordi ett "defensivt Odd-lag" som har gjort leksen sin er ett lag som presser ganske høyt og låser kantene våre. Ikke en kamp for Huseklepp. Hans kamper begynner uansett fra 75 minutter og ut.

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Andresen - Bakke - Vaagan Moen
Bjørnsson - Helstad

Karadas inn i pausen, resten av byttene etter kamputvikling.

atlascopo

Quote from: "Xminator"Ville startet med Bakke og ikke Fakiri. Vil bruke Solli, enkelt og greit fordi ett "defensivt Odd-lag" som har gjort leksen sin er ett lag som presser ganske høyt og låser kantene våre. Ikke en kamp for Huseklepp. Hans kamper begynner uansett fra 75 minutter og ut.

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Andresen - Bakke - Vaagan Moen
Bjørnsson - Helstad

Karadas inn i pausen, resten av byttene etter kamputvikling.



Da kan man heller starte med Karadas, og ta han ut når han blir sliten 50-60 min. Da leder vi mest sannsynlig med noen mål, og Odd må fremover. Da kan vi sette inn raske Sjøhage. Så slipper vi Arman.

steinbygger

Quote from: "Brannmus"Laget som bør starte mot Odd ser slik ut:

---------------------- Opdal ----------------------
Guntveit -- Bjarnason -- Sigurdsson -- Hanstveit
Huseklepp -- Andresen -- El Fakiri -- Vaagan Moen
------------- Karadas ----- Helstad -------------



Ta ut Cato og hiv inn Solli på backen så er vi enig.

Xminator

Karadas sår i avisen tvil om han er klar for å starte mot Odd.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

KennethS

Quote from: "ostraume"


Guntveit gjør 1 dårlig kamp og må ut?? Bjørn Dahl som har vært dritdårlig i hele år skal få plassen tilbake?? tenk før du snakker
tå på Brann

revert

Jeg håper inderlig Huseklepp slipper til tidlig i denne kampen. Han gjør stadig vekk gode innhopp, sist mot Brugge igår. Han runder like mange spillere på 5 min som PVM kanskje gjør i løpet av en hel kamp. Igår slet Brann med å komme til skikkelige innlegg gjennom hele kampen. Vel et par av Huseklepp sin forsøk var kanskje ikke de beste men dog. Håper inderlig han får såpass med spilletid i høst at han forlenger med Brann!

Go Up