• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Hønefoss 23. august 18:00 (Zebra)

Started by Ricky, August 18, 2015, 10:31:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Romarius on August 23, 2015, 20:15:55 PM
Synes Hetle Nilsen får ufortjent mye kritikk i dag. Synes han gjør en veldig bra kamp, der han bryter utallige forsøk på angrep fra Hønefoss og balanserer midtbanen veldig bra. Synes heller ikke feil- og støttepasningene var så mange i dag. Går kritikken mot SHL på autopilot?
Ofter går kritikk mot spillere på autopilot. Syns de fleste klarte seg bra i dag.
Byttene Orlov ut og Rennie inn og Pedersen ut - Skålevik inn virker å ha styrket oss begge to, selv om Skålevik hadde en stor miss i dag.

Romarius

Har tro på Skålevik, tross to målløse kamper. Han har gode bevegelser, og minner en del om Winters.

Hatleking

Quote from: Romarius on August 23, 2015, 20:15:55 PM
Synes Hetle Nilsen får ufortjent mye kritikk i dag. Synes han gjør en veldig bra kamp, der han bryter utallige forsøk på angrep fra Hønefoss og balanserer midtbanen veldig bra. Synes heller ikke feil- og støttepasningene var så mange i dag. Går kritikken mot SHL på autopilot?


Heilt einig. Sivert var veldig god i dag. Ein treng slike spelarar som kan vere litt usynlege men som hjelper godt til på sine område. Heltne Nilsen har vore ein av fleire gode grunnar til at me er særs gode defensivt. I tillegg synst eg han gjorde mykje bra med ball òg. Flott kamp av han og midtbana generelt.

krakra

Flott med Haugen som spilte sin første skikkelig gode kamp etter formasjonsbyttet. Fint mål, fint forarbeid på 2-0 og ellers mye bra. Rollefordelingen fungerte veldig bra mellom de tre sentrale i dag.

blobby winters

Deilig følelse etter denne kampen. Ja, Hønefoss var dritt dårlig, men det var også Levanger. Men, det vi visste i dag av angreps fotball var noe helt annet enn mot Levanger.

Lasaron

Utrolig deilig med en trygg seier. Endelig en kamp der Brann tidlig drepte spenningen. En del deilige angrep. Full kontroll bakover. Alle var gode.   :)
Tren på langskudd

Giles

Heltne Nilsen er svak. Jeg mente han var et bra kjøp men det er ikke hans prestasjoner som har stabilisert Brann. Heller tvert i mot. Han har bidratt med ballmist, feilpasninger, lavt tempo i bein og hode og under middels duellkraft. Han har nærmest automatisk snudd seg mot eget mål og slått pasninger enten til midtstopperne eller Pjotr.
Jeg forstår ikke hva som feiler han. Mener han er smart, pasningssikker og duellsterk men han virker paralysert.

Giles

Quote from: krakra on August 23, 2015, 20:17:18 PM
Quote from: Romarius on August 23, 2015, 20:15:55 PM
Synes Hetle Nilsen får ufortjent mye kritikk i dag. Synes han gjør en veldig bra kamp, der han bryter utallige forsøk på angrep fra Hønefoss og balanserer midtbanen veldig bra. Synes heller ikke feil- og støttepasningene var så mange i dag. Går kritikken mot SHL på autopilot?
Ofter går kritikk mot spillere på autopilot. Syns de fleste klarte seg bra i dag.
Byttene Orlov ut og Rennie inn og Pedersen ut - Skålevik inn virker å ha styrket oss begge to, selv om Skålevik hadde en stor miss i dag.

Jeg vil trekke fram byttet Larsen ut Rennie inn. Som natt og dag. Litt bedre medspillere og Rennie hadde vært enda bedre. Larsen fortsatte med håpløse valg den tiden han fikk på banen.

Lasaron

Quote from: Giles on August 23, 2015, 20:58:45 PM
Heltne Nilsen er svak. Jeg mente han var et bra kjøp men det er ikke hans prestasjoner som har stabilisert Brann. Heller tvert i mot. Han har bidratt med ballmist, feilpasninger, lavt tempo i bein og hode og under middels duellkraft. Han har nærmest automatisk snudd seg mot eget mål og slått pasninger enten til midtstopperne eller Pjotr.
Jeg forstår ikke hva som feiler han. Mener han er smart, pasningssikker og duellsterk men han virker paralysert.


Mener du virkelig at han var slik i dag? Han hadde få pasningsfeil, og var stort sett rask til å sende ballen videre, ofte på skrått fremover. Dette var hans beste kamp for oss, offensivt. Jeg mener han leverte.
Tren på langskudd

Giles

Quote from: Lasaron on August 23, 2015, 21:18:12 PM
Quote from: Giles on August 23, 2015, 20:58:45 PM
Heltne Nilsen er svak. Jeg mente han var et bra kjøp men det er ikke hans prestasjoner som har stabilisert Brann. Heller tvert i mot. Han har bidratt med ballmist, feilpasninger, lavt tempo i bein og hode og under middels duellkraft. Han har nærmest automatisk snudd seg mot eget mål og slått pasninger enten til midtstopperne eller Pjotr.
Jeg forstår ikke hva som feiler han. Mener han er smart, pasningssikker og duellsterk men han virker paralysert.


Mener du virkelig at han var slik i dag? Han hadde få pasningsfeil, og var stort sett rask til å sende ballen videre, ofte på skrått fremover. Dette var hans beste kamp for oss, offensivt. Jeg mener han leverte.

Absolutt, fortsatt mye rart og langt under anstendig nivå. Branns svakeste punkt. Men jeg har sett han mye bedre så det hele er et mysterium. Om Brann skulle rykke opp er nedrykket allerede klart med en slik spiller på sentral midtbane.

Brann_ruler86

Deilig kveld på stadion, vi har stort sett full kontroll og for første gang på veldig lenge var jeg aldri bekymret for at Brann skulle rote det til. Blir spennende fortsettelse, med tanke på hvor dårlig Hønefoss var i dag er jeg litt usikker på hvor gode Brann faktisk er per dags dato. Uansett mye positivt å ta med seg, uavhengig av hvor dårlig motstanderen var.
Gå ta banen!

Brann patriot

August 23, 2015, 21:52:08 PM #61 Last Edit: August 23, 2015, 21:55:34 PM by Brann patriot
Dette var en god kamp, og synes samtlige på Brann  fortjener honnør i dag. Forsvaret har blitt bunnsolid etter at VD + Acosta + SHN har begynt å spille sammen. Ellers vil jeg legge til at fireren vår bak holder god TL klasse.

For øvrig synes jeg vår nye kantspiller var frisk, og med det ser det mørkt ut for Larsen i en 11-er framover.

Strømmen - Brann har jeg allerede begynt å glede meg til, og jeg skal nok se kampen live.
Absence of proof is not proof of absence

Corran

Quote from: Lasaron on August 23, 2015, 21:18:12 PM
Quote from: Giles on August 23, 2015, 20:58:45 PM
Heltne Nilsen er svak. Jeg mente han var et bra kjøp men det er ikke hans prestasjoner som har stabilisert Brann. Heller tvert i mot. Han har bidratt med ballmist, feilpasninger, lavt tempo i bein og hode og under middels duellkraft. Han har nærmest automatisk snudd seg mot eget mål og slått pasninger enten til midtstopperne eller Pjotr.
Jeg forstår ikke hva som feiler han. Mener han er smart, pasningssikker og duellsterk men han virker paralysert.


Mener du virkelig at han var slik i dag? Han hadde få pasningsfeil, og var stort sett rask til å sende ballen videre, ofte på skrått fremover. Dette var hans beste kamp for oss, offensivt. Jeg mener han leverte.

Synes Gills er litt vel streng men jeg mener også Hetl er vår svakeste mann. Han har en del ballmiss og slår ballen vekk flere ganger. Etter min mening første som skulle vært byttet ut og Barmen ned i hans rolle.
Men når det er sagt så var det like fult en av hans beste kamper i Brann og han hadde også noe bra framover og han er god defensivt. Men jeg er ikke blendet av ham.
Store muligheter for at han allikevel kan vokse inn i rollen og bli bedre med mer selvsikkerhet og mer samspill med de andre. Jeg har ikke gitt ham opp men mener han pr nå ikke er der han bør være for å ha den plassen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on August 23, 2015, 19:54:03 PM
Når man møter dårlige lag er det lett å falle ned på deres nivå, Brann skal ga kudos for å ha holdt stilen i varmen.


Hva betyr det for din vurdering av trener Nilsen sin skjebne? Er han inne i varmen igjen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Eg vill trekke frem Barmen som er blitt en av våre beste spillere. Han har prestert i år, jevnt og trutt. Er sterk i luften og i dueller, har en veldig ro med ball, lav feilprosent og ja, rett og slett en klok spiller. Eg unner han virkelig den tilliten han nyter og han blir bare bedre og bedre. Ba sitt "Brannmagasin" intervjuet Barmen og fokuserte veldig på at han var blitt en hakkekylling blandt fansen og hvordan forholdt seg til det osv. Synst det var flaue greier og journalisten kunne godt latt hver vinkle intervjuet inn på en slik "ikke sak".
Barmen for president!

Kruxleiven

Så to fine mål (ikke siste målet) og vi ligger bra an til opprykk. Likevel er det skit boring. Håper Brann blir i OBOS.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Det er nok for at han skal ha en unnskyldning for å slippe å gå på kamper...

Ellers var jeg litt ambivalent etter kampen i går. Det var en solid seier, men jeg frykter litt at vi kan bli lurt slik vi f.eks. ble etter hjemmekampen mot Ranheim. Da trodde mange at vi var på rett vei etter en overbevisendes seier. Vi husker alle hvordan det utviklet seg da vi igjen møtte bedre motstand.

Så jeg er glad for poengene, men er litt avventende i forhold til prestasjonen.

Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Corran on August 23, 2015, 21:54:54 PMog bli bedre med mer selvsikkerhet


Apropos Nilsen og selvsikkerhet. Jeg tror ikke akkurat at det er problemet hans. Har dere ikke sett hvordan han kjefter og veiver oppgitt med armene når det ikke går slik han ønsker? Det gjelder både når han er med i situasjonen og når han er langt unna ballen. Jeg tenker at en slik MA-oppførsel er greit dersom man spiller like godt som MA gjorde i Brann, men når man er på det nivået Nilsen er på kan et så negativt kroppsspråk potensielt skape dårlig stemning på banen og i laget.

Det var dog litt bedring for Nilsen i går. Men det kan komme av svak motstand, for en spiller i hans posisjon bør ikke være blandt de mest anonyme spillerne på banen.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on August 24, 2015, 07:45:49 AM
Det er nok for at han skal ha en unnskyldning for å slippe å gå på kamper...

Ellers var jeg litt ambivalent etter kampen i går. Det var en solid seier, men jeg frykter litt at vi kan bli lurt slik vi f.eks. ble etter hjemmekampen mot Ranheim. Da trodde mange at vi var på rett vei etter en overbevisendes seier. Vi husker alle hvordan det utviklet seg da vi igjen møtte bedre motstand.

Så jeg er glad for poengene, men er litt avventende i forhold til prestasjonen.




Enig her. Hønefoss var fryktelig svake og i tillegg var det perioder av kampen der vi ikke fikk veldig mye til.
Ballen skal fremover!

Christian

Quote from: Nixon on August 24, 2015, 07:52:23 AM
Quote from: Corran on August 23, 2015, 21:54:54 PMog bli bedre med mer selvsikkerhet


Apropos Nilsen og selvsikkerhet. Jeg tror ikke akkurat at det er problemet hans. Har dere ikke sett hvordan han kjefter og veiver oppgitt med armene når det ikke går slik han ønsker? Det gjelder både når han er med i situasjonen og når han er langt unna ballen. Jeg tenker at en slik MA-oppførsel er greit dersom man spiller like godt som MA gjorde i Brann, men når man er på det nivået Nilsen er på kan et så negativt kroppsspråk potensielt skape dårlig stemning på banen og i laget.

Dette minner meg om situasjonen der Nilsen og Barmen(?) nærmest kolliderte, mistet ballen og Mane ble spilt gjennom. Demidov gjorde en kjempejobb tilbake og taklet, til tross for at det ble vinket for offside. Då er det lov å kjefte og veive - noe han òg gjorde. Slikt liker vi.

Ellers ang. Nilsen så var dette den kampen eg har sett han gjøre minst feil.

Eg tror òg Hønefoss var en dårlig målestokk i går, men positivt var det lell. Forsvaret, Rennie og Huse spesielt. Synd Skålevik ikkje fikk målet.

apop

Så på ballspark etter kampen i går. Doddo klarte ikke å skjule gjensynsgleden for Skarsfjord. Det var nesten litt pinlig.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 24, 2015, 07:45:49 AM
Det er nok for at han skal ha en unnskyldning for å slippe å gå på kamper...

Ellers var jeg litt ambivalent etter kampen i går. Det var en solid seier, men jeg frykter litt at vi kan bli lurt slik vi f.eks. ble etter hjemmekampen mot Ranheim. Da trodde mange at vi var på rett vei etter en overbevisendes seier. Vi husker alle hvordan det utviklet seg da vi igjen møtte bedre motstand.

Så jeg er glad for poengene, men er litt avventende i forhold til prestasjonen.


Det fryktet jeg også etter kampen i går, men jeg ble kraftig roet da jeg så Nilsen på ballspark. Han tok tak i punkter (uoppfordret?) i større grad rundt nettopp dette enn jeg i det hele tatt hadde tenkt.
Måten han uttalte seg på om dette gjør at jeg begynner å få større tro på han enn jeg har hatt tidligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up