• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Innkjøpsstrategi og spillerlogistikk generelt hos Brann.

Started by Kagain, August 23, 2023, 17:52:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Superjack on November 14, 2023, 16:38:34 PMTrøim gir vel ikke en krone til VIF, men garanti, slik at de kan låne mer. Og han har vel også sagt at han skal ha tilbake alle pengene. Så om Trøim skulle ta en samme versjon som Lyn sin rike onkel gjorde så er Vif konk. Om jeg har forstått det rett.

Molde får tilført store midler fra Aker systemet hvert år.

Glimt er dopet på egne sportslige prestasjoner.
Det er mulig for Brann å få til også.
Glimt har ikke store lønninger. Tipper grunnlønn til spillere i Glimt er lavere enn i Brann. Men de har meget rause bonusordninger.
Dette var noe Ballsparkagenten var inne på i går. At det faktisk kan være mulig å redusere lønnsbudsjettet, mot meget rause bonuser.

Molde har vel også vært gjeldsfrie hele tiden, med egen Stadion, betalt av Røkke. I tillegg kommer pengene uten forbehold. Det gjør de ikke med Trøim som skal ha et ord med i laget i både spillersigneringer og treneransettelser. Mohn la tidvis også krav bak pengene sine, og Hardball skulle vel godkjenne hvert et spillerkjøp.

Vanskelig å drive sunt med rike onkler som kjøper seg innflytelse hele tiden. Tenk at kandidater til nær sagt alle lederstillinger ble (delvis) vurdert etter deres evner til å danne et godt forhold med Mohn.

Corran

Dette med at B/G Ikke har så høye lønninger er dette noe en har noe dokumentasjon på eller er det halvsynsing fra når de begynte å bli gode.
Og om de betaler veldig mye i sign on fee for så å betale litt mindre lønn må jo sign on fee være med i lønnsregnestykket
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ChristianC????

Noen som tenkte at denne var interresant å gå gjennom og lurte på hvor den var hentet fra.

Jeg legger igjen Powerpointen (linken) under

Kort fortalt om Brann står på side 76-77, men for en total utdyping av hvor Brann ligger kontra resten av klubbene i Norge på alle punkter så må dere «desverre» lese dere gjennom 130 sider.

VERDT Å MERKE AT DETTE ER ÅRSRAPPORT 2022 OG IKKE 2023.

2023 blir sendt ut i Desember av Norsk Toppfotball.
Skal legge ved 2023 senere.

https://toppfotball1.sharepoint.com/sites/NorskToppfotball/Shared%20Documents/Forms/AllItems.aspx?id=%2Fsites%2FNorskToppfotball%2FShared%20Documents%2FNTF%20Felles%2Fg%20%2D%20Sport%2Fwww%2Entfsport%2Eno%2FAkademiklassifisering%2FAkademiklassifiseringsrapport%202022%20%28web%29%2Epdf&parent=%2Fsites%2FNorskToppfotball%2FShared%20Documents%2FNTF%20Felles%2Fg%20%2D%20Sport%2Fwww%2Entfsport%2Eno%2FAkademiklassifisering&p=true&ga=1

Kagain

Quote from: ChristianCBentzen on November 16, 2023, 11:48:52 AMNoen som tenkte at denne var interresant å gå gjennom og lurte på hvor den var hentet fra.

Jeg legger igjen Powerpointen (linken) under

Kort fortalt om Brann står på side 76-77, men for en total utdyping av hvor Brann ligger kontra resten av klubbene i Norge på alle punkter så må dere «desverre» lese dere gjennom 130 sider.


Takk for at du deler link. Det ser ut som den ligger på tenanten til norsk toppfotball, og da får jeg ikke tilgang på den. Min jobb-bruker er på nesten 10 forskjellige Teams-tenanter, men ikke denne, desverre.

ChristianC????

November 17, 2023, 02:52:49 AM #254 Last Edit: November 17, 2023, 03:02:41 AM by ChristianCBentzen
Ettersom Norsk Toppfotball ikke godtar tilgang for alle (syns det er dumt) så la jeg den til i Google Docs/Drive for de som er interessert.

Åpen tilgang for alle.

Kort fortalt om Brann på side 76-77, men som sagt tidligere er det anbefalt å lese alt.

Klubblag: Side 8-11, Side 24-125/126

Resten går på Intro, Avslutning, bilder, landslaget og referanser fra utlandet.

Er også mulig å laste ned Powerpointen.

 https://drive.google.com/file/d/1qMKIIwkE73yLbNioUSbfqGN9qFu176Xo/view?usp=drivesdk


Kagain

Quote from: ChristianCBentzen on November 17, 2023, 02:52:49 AMEttersom Norsk Toppfotball ikke godtar tilgang for alle (syns det er dumt) så la jeg den til i Google Docs/Drive for de som er interessert.

Åpen tilgang for alle.

Kort fortalt om Brann på side 76-77, men som sagt tidligere er det anbefalt å lese alt.

Klubblag: Side 8-11, Side 24-125/126

Resten går på Intro, Avslutning, bilder, landslaget og referanser fra utlandet.

Er også mulig å laste ned Powerpointen.

 https://drive.google.com/file/d/1qMKIIwkE73yLbNioUSbfqGN9qFu176Xo/view?usp=drivesdk

Takk skal du ha, Christian. Den fikk jeg tak på. Så kan jeg borre meg litt ned i hva som står der.

Larsendos

- Det som skjer i Brann nå minner litt om starten på den reisen vi har hatt i Bodø/Glimt. Det er utrolig kjekt å se på utenfra, smiler Knutsen.

- Jeg tror aldri Brann har vært i sunnere posisjon for suksess enn de er nå i min levetid, legger arnabuen til.

De lærde strides.

andreas1989

Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 10:38:24 AM- Det som skjer i Brann nå minner litt om starten på den reisen vi har hatt i Bodø/Glimt. Det er utrolig kjekt å se på utenfra, smiler Knutsen.

- Jeg tror aldri Brann har vært i sunnere posisjon for suksess enn de er nå i min levetid, legger arnabuen til.

De lærde strides.

Gjør de?

Larsendos

Mange eksperter her inne som mener Brann er et usunt, synkende skip.

andreas1989

Vi er der ja, stemmer...

Det er vel ingen her inne som påstår at Brann er et synkende skip? Men vi er flere som mener klubben skal passe seg for å gå i gamle og gjentagende feller. Heldgvis har klubben en daglig leder som ser ut til å dele denne tanken så du vil vel kanskje plassere han også i samme kategori?


Larsendos

"Hva er det som har tatt oss til der vi er i dag? Det er langsiktighet og det at Horneland og trenerteamet har hatt et utviklingsperspektiv. Du kan ikke slippe den tanken fordi du gjør det bra ett år og så plutselig gjøre kortsiktige satsinger. Vi kan ikke bygge for Europa og så kollapse om vi ikke klarer det, sier han engasjert"

krakra

Helt rett av Kalvenes. Han glemmer dog at en del viktige langsiktige grep ble gjort før Horneland og Jimmy tok over.

Dessverre gjorde vi det han advarte mot i sommer, men forhåpentligvis får sportslig ledelse klar beskjed om at det ikke må gjenta seg, og at det må forynges i vinter.

andreas1989

Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 12:01:41 PM"Hva er det som har tatt oss til der vi er i dag? Det er langsiktighet og det at Horneland og trenerteamet har hatt et utviklingsperspektiv. Du kan ikke slippe den tanken fordi du gjør det bra ett år og så plutselig gjøre kortsiktige satsinger. Vi kan ikke bygge for Europa og så kollapse om vi ikke klarer det, sier han engasjert"


Var det et svar til meg?

Larsendos

Horneland/Jimmy har en langsiktig plan. Horneland har kjøpt seg leilighet på Kronstad. Hvem skal gi streng beskjed om at spillerlogistikken deres er helt feil?

Larsendos

Quote from: andreas1989 on November 20, 2023, 12:14:10 PM
Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 12:01:41 PM"Hva er det som har tatt oss til der vi er i dag? Det er langsiktighet og det at Horneland og trenerteamet har hatt et utviklingsperspektiv. Du kan ikke slippe den tanken fordi du gjør det bra ett år og så plutselig gjøre kortsiktige satsinger. Vi kan ikke bygge for Europa og så kollapse om vi ikke klarer det, sier han engasjert"


Var det et svar til meg?
Ja.

krakra

Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 12:14:54 PMHorneland/Jimmy har en langsiktig plan. Horneland har kjøpt seg leilighet på Kronstad. Hvem skal gi streng beskjed om at spillerlogistikken deres er helt feil?
Daglig leder, eventuelt styret.

andreas1989

På hva da? Kalvenes deler jo de samme tankene som de du angriper her inne? Kalvenes pressiserer jo at dette sklidde ut i sommer og må korrigeres. Klubben har en plan og en sportsplan og den må Horneland, dansken og du forholde dere til noe som nok er blitt presisert før det ble signert kjøpskontrakt på noe som helst hus.

Ellers mektig imponert over denne utømmelige tiltroen du har til dansken som ble hentet til klubben med svake referanser av en gjeng inkompetente mennesker og som egentlig ikke har bevist noe som helst. Det vi vet er at han gir treneren for mye makt og skyver samme person foran seg til media når det virkelig brenner.

Kagain

Quote from: andreas1989 on November 20, 2023, 11:37:09 AMVi er der ja, stemmer...

Det er vel ingen her inne som påstår at Brann er et synkende skip? Men vi er flere som mener klubben skal passe seg for å gå i gamle og gjentagende feller. Heldgvis har klubben en daglig leder som ser ut til å dele denne tanken så du vil vel kanskje plassere han også i samme kategori?



Det er det som kalles å være proaktiv. Når man ser at Brann muligens er på vei inn i gammelt graps så bør man gjøre et anskrik av noe slag. Det er det som har blitt gjort her. Om de forsetter på samme måte i noen år til så kan det hende at det blir som Larsendos sier, et synkende skip.

Larsendos

Quote from: krakra on November 20, 2023, 12:18:58 PM
Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 12:14:54 PMHorneland/Jimmy har en langsiktig plan. Horneland har kjøpt seg leilighet på Kronstad. Hvem skal gi streng beskjed om at spillerlogistikken deres er helt feil?
Daglig leder, eventuelt styret.
Har vi en daglig leder som er uenig i det sportslig leder og trener gjør? Dette var nytt for meg. Her må styret definitivt komme på banen. Dette er i mine øyne kritisk.

krakra

Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 12:23:56 PM
Quote from: krakra on November 20, 2023, 12:18:58 PM
Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 12:14:54 PMHorneland/Jimmy har en langsiktig plan. Horneland har kjøpt seg leilighet på Kronstad. Hvem skal gi streng beskjed om at spillerlogistikken deres er helt feil?
Daglig leder, eventuelt styret.
Har vi en daglig leder som er uenig i det sportslig leder og trener gjør? Dette var nytt for meg. Her må styret definitivt komme på banen. Dette er i mine øyne kritisk.
Daglig leder forholder seg nok til strategi, sportsplan og budsjett. Det får sportslig ledelse også gjøre, så går det nok helt fint. Hvis ikke bør styret på banen ja, og det blir kanskje nødvendig å skifte ut sportssjefen.

Larsendos

Kalvenes mener det sklidde ut i sommer (1 overgangsvindu). Her inne mener man Jimmy har gjort feil i 5 overgangsvinduer. Kalvenes deler SELVSAGT ikke samme tankegangen. Jimmy/Horneland har nok også gode svar på hvorfor det gikk som det gikk i sommer. Og der er nok Jimmy/Horneland/Kalvenes enige.

Lasaron

Kalvenes er så populær at begge leirer i denne debatten hevder at det er sin egen leir han er enig med.
Tren på langskudd

ostraume

Dersom vi kommer ut av skyttergravene så er det jo et interessant spørsmål. Er Brann på feil vei? Det er soleklart mange plusser (treningskultur, spillestil, fasiliteter, damelaget, relasjon til fansen), men og noen spørsmålstegn med tanke på alderssammensetningen i stallen og hvordan man (les: Jimmy) jobber videre med det i 2024.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 12:41:38 PMKalvenes mener det sklidde ut i sommer (1 overgangsvindu). Her inne mener man Jimmy har gjort feil i 5 overgangsvindu. Kalvenes deler SELVSAGT ikke samme tankegangen. Jimmy/Horneland har nok også gode svar på hvorfor det gikk som det gikk i sommer. Og der er nok Jimmy/Horneland/Kalvenes enige.
Jimmy har aldri fulgt sportsplanen i spillerlogistikken og det er nok Kalvenes og resten av klubben bevisst på selv om de ikke sier det i media. Det ryktes jo(blant annet fra Pamer) at Brann har et fokus på å forynge stallen i vinter - så de har nok sett at den begynner å bli i eldste laget.

andreas1989

Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 12:41:38 PMKalvenes mener det sklidde ut i sommer (1 overgangsvindu). Her inne mener man Jimmy har gjort feil i 5 overgangsvinduer. Kalvenes deler SELVSAGT ikke samme tankegangen. Jimmy/Horneland har nok også gode svar på hvorfor det gikk som det gikk i sommer. Og der er nok Jimmy/Horneland/Kalvenes enige.

Hvordan vet du egentlig at Kalvenes SELVSAGT ikke mener at dansken har gjort x-antall dårlige vurderinger?
Kalvenes vil jo selvfølgelig ikke gå ut å sage dansken i media, men sannsynligvis så har dansken (og Horneland) fått beskjed om at de nå må følge sportsplanen og dersom dansken ikke klarer å jobbe etter den instruksen så er det bare å fyre han.

Som det påpekes så har jo dansken aldri fulgt sportsplanen i spillerlogistikken. Så jeg spør deg igjen, hva er det som gjør deg så fornøyd med dansken?

Quote from: ostraume on November 20, 2023, 12:43:59 PMDersom vi kommer ut av skyttergravene så er det jo et interessant spørsmål. Er Brann på feil vei? Det er soleklart mange plusser (treningskultur, spillestil, fasiliteter, damelaget, relasjon til fansen), men og noen spørsmålstegn med tanke på alderssammensetningen i stallen og hvordan man (les: Jimmy) jobber videre med det i 2024.

Spoton!

Superjack

Alle planer, også en sportsplan, må ha rom for justeringer og tilpassinger i forhold til realiteter.

Som f.eks priser på spillere, tilgjengelighet mm

Jeg tror også på at Brann kommer til å korrigere mtp.
det med alder.

Og i forhold til dette med å hente spillere, hvem kan si at Brann og Jimmi har bommet med sine overganger siste året?
Kartum, Soltvedt, Thore P., Mathisen.
De har vel alle kommet inn og hevet laget? Og ikke har de vært veldig dyre, totalt sett, i dagens marked?

Jeg er heller ikke imponert i forhold til alderssammensetningen på det som er hentet, men å si at det er dårlig levert blir jo helt feil.

Jeg tror Brann kommer til å gjøre grep i vinter. Da type en eller to yngre inn.
Heller ikke overrasket om disse unge blir Hjorteset og Kniklas på nye kontrakter og en ny kant fra Sogndal.


Brannsupporter.

andreas1989

Quote from: Superjack on November 20, 2023, 12:58:27 PMOg i forhold til dette med å hente spillere, hvem kan si at Brann og Jimmi har bommet med sine overganger siste året?
Kartum, Soltvedt, Thore P., Mathisen.
De har vel alle kommet inn og hevet laget? Og ikke har de vært veldig dyre, totalt sett, i dagens marked?

I alle disse fire tilfellene så er det vel grunn til å spørre om dette er dansken sine signeringer utover selve kontraktsskrivingen? Og 6 millioner for Soltvedt vil alltid være dyrt.

Superjack

Jeg håper alle signeringene er gjort med flere enn bare sportssjefen involvert.

Og Soltvedt til 6 millioner kan nesten vise seg å være årets signering i mine øyne.
Han har vært meget god og var en sentral spiller i S08.

Levert til bestått og vel så det i høst for Brann.

Også på årets lag på DB sitt ES lag for 2023.

Brannsupporter.

krakra

Forskjell på "justeringer og tilpasninger" og å gjøre det stikk motsatte av hva sportsplanen sier. Når det gjelder spillerlogistikk er det vel nesten ingen av prinsippene i sportsplanen som følges. Når man i tillegg går godt utenfor rammene i budsjettet, så syns jeg det er bekymringsverdig.

Økonomisjefen forklarer greit i den artikkelen hvorfor man må være nøkterne og forsiktig med overforbruk. Overgangssummer er én ting, men lønnsmidler er man gjerne bundet til i mange år og ofte så fører "satsing over evne" til at man får store problemer når motgangen kmmer.

andreas1989

November 20, 2023, 13:23:24 PM #280 Last Edit: November 20, 2023, 13:27:43 PM by andreas1989
Summen vi betalte for Soltvedt er ikke langt unna den vi betalte for Warming. Jeg synes det sier sitt om hvor mye vi har betalt.

Soltvedt har gledelig nok klart seg greit han og bedre enn fryktet. Men plassen på årets lag den har han fått gjennom prestasjonene for Sarpsborg og ikke gjennom prestasjonene for Brann.


Lasaron

På den ene siden har Jimmy Nail stått for en foreldelse av laget jeg ikke tror er gunstig. På den andre siden har omtrent alle han har hentet prestert bedre enn jeg hadde forventet. Det ville vært interessant å vite i hvor stor grad det skyldes at Jimmy har mer peiling enn meg, og i hvor stor grad det skyldes Hornis.

Foryngelse bør finne sted i vinterens vindu. Vi må prøve å ta seriegull på en måte som gjør at vi ikke "knekker nakken" om det ikke går.
Tren på langskudd

Larsendos

Quote from: andreas1989 on November 20, 2023, 13:23:24 PMMen plassen på årets lag den har han fått gjennom prestasjonene for Sarpsborg og ikke gjennom prestasjonene for Brann.


8-1-0 på de 9 seriekampene han har startet for Brann. Hva gjorde han i Sarpsborg, som han ikke har gjort i Bergen? Gikk han på Glomma?

andreas1989

Nei jeg vet ikke helt jeg? 10 målpoeng mot 2 i Brann kanskje?

krakra

Interessant å se hvor mye ære enkelte vil gi samtlige enkeltspillere på Brann for prestasjonene i høst, kontra i fjor, der noen ble kritisert tross både poengrekord, målrekord og baklengsrekord.

Larsendos

27 poeng på 18 kamper i Sarpsborg
25 poeng på 9 kamper i Bergen

Soltvedt bryr seg nok lite om skåringen sin i 5-2-tapet på Marienlyst.

Larsendos

Quote from: krakra on November 20, 2023, 14:07:18 PMInteressant å se hvor mye ære enkelte vil gi samtlige enkeltspillere på Brann for prestasjonene i høst, kontra i fjor, der noen ble kritisert tross både poengrekord, målrekord og baklengsrekord.
Vi var i OBOS med et av landets beste lag.

andreas1989

Om vi følger din logikk så burde jo det bare være Glimt spillere på årets lag?

Du mener altså at målpoeng er helt uvesentlig?

ostraume

Quote from: andreas1989 on November 20, 2023, 14:16:27 PMOm vi følger din logikk så burde jo det bare være Glimt spillere på årets lag?

Du mener altså at målpoeng er helt uvesentlig?

Og hva er egentlig ditt poeng? At Soltvedt ikke har vært god?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on November 20, 2023, 14:17:32 PM
Quote from: andreas1989 on November 20, 2023, 14:16:27 PMOm vi følger din logikk så burde jo det bare være Glimt spillere på årets lag?

Du mener altså at målpoeng er helt uvesentlig?

Og hva er egentlig ditt poeng? At Soltvedt ikke har vært god?
Har han vært så god da? Han har tatt seg opp i de siste kampene, men "årets kjøp i ES"-god? Har han like store betydning for at prestasjonene og spillet ikke har vært all verdens, som enkelte gir ham for resultatene?

andreas1989

Poenget er fortsatt like enkelt som tidligere forklart. Soltvedt sin plass på årets lag kommer som resultat av prestasjonene for Sarpsborg der han leverte sensasjonelle tall når det kommer til målpoeng, ikke som resultat av prestasjonene for Brann hvor han ikke akkurat har dominert, men vært helt grei.

ostraume

Årets kjøp er vel å dra den langt.

Men han har vært god. Klarer seg bra defensivt til tross for ikke den helt store farten. Skapende offensivt. Og evner (som Wolfe) å ta med ballen fremover enten på fot eller med pasning. Og så kommer selvsagt x-faktoren på dødball. Så i sum: Helt klart god.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on November 20, 2023, 14:23:11 PMÅrets kjøp er vel å dra den langt.

Men han har vært god. Klarer seg bra defensivt til tross for ikke den helt store farten. Skapende offensivt. Og evner (som Wolfe) å ta med ballen fremover enten på fot eller med pasning. Og så kommer selvsagt x-faktoren på dødball. Så i sum: Helt klart god.


Han er på langt, langt, langt færre offensive løp enn det Wolfe var og jeg mistenker at det er en medvirkende årsak til at angrepsspillet har stoppet noe opp.

Larsendos

Baklengs uten Soltvedt 1.3 pr kamp
Baklengs med Soltvedt 0.7 pr kamp

krakra

xG med Soltvedt: 1,6
xG uten Soltvedt: 1,9


Og det til tross for at vi har blitt vesentlig bedre på dødballer, og fått en del straffespark i denne perioden. Tallene i åpent spill er trolig enda verre.

Men hey: Et lag som er svake offensivt i åpent spill, men er gode på dødballer og i forsvar og har en snittalder på 27 år gir vel ingen grunn til bekymring?

andreas1989

Så vi er der nå at enkelte mener vi er bedre med Soltvedt enn med Wolfe? Gud hjelpe....ut med ungdommen og inn med de etablerte, det er det viktigste.

Larsendos

Quote from: krakra on November 20, 2023, 15:26:15 PMxG med Soltvedt: 1,6
xG uten Soltvedt: 1,9


Og det til tross for at vi har blitt vesentlig bedre på dødballer, og fått en del straffespark i denne perioden. Tallene i åpent spill er trolig enda verre.

Men hey: Et lag som er svake offensivt i åpent spill, men er gode på dødballer og i forsvar og har en snittalder på 27 år gir vel ingen grunn til bekymring?
Det var snakk om at Soltvedt ikke kom på nok løp. Man har kanskje en annen tilnærming. Hvis Horneland vil ha Soltvedt på flere løp, så kan han vel bare rope. Han styrer jo det meste med stemmen sin.

Og når ble egentlig Brann så svake i offansivt spill? Glimt og Sarpsborg eneste lagene som har flere mål enn oss siste 10 kamper.

Snittalderen hadde gått ned om Torsvik, Wassberg, Holten, Helland, Hjorteseth og Heggebø hadde spilt. Men da hadde man dessverre ikke snakket om sølv. Fremtiden derimot, ser lys ut. I tillegg har man Blomberg og Warming.

krakra

For at Soltvedt skal komme på flere løp, så må han være kapabel til det. Det nytter ikke at Horneland roper hvis ikke Soltvedt har kapasiteten.

Angrepsspillet vårt i åpent spill har blitt betydelig svekket denne høsten. Vi har løftet oss defensivt, og på dødball, men angrepsspillet har likevel totalt sett blitt dårligere. Forhåpentligvis vil det løfte seg når relasjonene sitter bedre, men det handler nok om at Kartum ikke har klart å erstatte Rasmussen, at Soltvedt ikke har klart å erstatte Wolfe og at Knutsen ikke har erstattet Kristiansen.

Vår beste kamp, i følge tallene, denne høsten var forresten mot Molde.

Tror vi hadde sett bedre spill med Torsvik på venstrebacken, men han har jo vært skadet. Det var imidlertid stor enighet da Soltvedt ble hentet at Torsvik var den som skulle satses på som venstreback og at kjøpet av Soltvedt ikke påvirket det, så vi får vel svaret på det til neste år.

Superjack

Quote from: Larsendos on November 20, 2023, 13:56:23 PM
Quote from: andreas1989 on November 20, 2023, 13:23:24 PMMen plassen på årets lag den har han fått gjennom prestasjonene for Sarpsborg og ikke gjennom prestasjonene for Brann.


8-1-0 på de 9 seriekampene han har startet for Brann. Hva gjorde han i Sarpsborg, som han ikke har gjort i Bergen? Gikk han på Glomma?

Jeg leste DB artikkelen og plassen på årets lag fikk han for prestasjonen i Brann sin restart i høst.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: andreas1989 on November 20, 2023, 16:13:12 PMSå vi er der nå at enkelte mener vi er bedre med Soltvedt enn med Wolfe? Gud hjelpe....ut med ungdommen og inn med de etablerte, det er det viktigste.

Hvem er bedre av Soltvedt og Wolfe?
Nesten umulig å vurdere, siden de er såpass forskjellige.

Men Brann har fått bedre resultater i ES med Soltvedt enn Wolfe, og Soltvedt er mer målfarlig.

Hvordan måles hvem som er best?

Brannsupporter.

Go Up