• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Go Down

Heispassasjer

Vi e jo bare bekymret. Dessuten har vi ikke så mye som et bein å gnage på heller. Vi må jo lage rykter selv her inne.

Henki

Quote from: Heispassasjer on February 08, 2009, 13:57:24 PM
Vi e jo bare bekymret. Dessuten har vi ikke så mye som et bein å gnage på heller. Vi må jo lage rykter selv her inne.


Pelé skal gjøre comeback og skal spille for Brann. Dette har jeg fra en sikker kilde. Sånn, da har jeg laget et rykte.

Men seriøst, vi må, bør og skal ha inn en spiss. Serieåpningen er en drøy måned unna og ingenting skjer. We are not amused.
Ballen skal fremover!

JhonnyBeGood

Har hørt fra relativt sikre kilder at Roald jobber på spreng med og frigjøre Helstad fra kontrakten og at han denne gangen er villig til og betale det han krevde sist! Vi får vente i spenning  ???
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Heispassasjer

Ja hørte det der ryktet om Helstad. Men var ikke det en pakkeløsning der vi fikk Strømstad med på lasset?

JhonnyBeGood

Jo stemmer det, men Roald er i forhandlinger med lemans om en lignende avtale som med demba. De får Armann, og vi helstad og strømstad. Det står nå på hvor mye lemans er villig til å betale imellomlegg!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

moffy_

Quote from: tonynord on February 08, 2009, 13:49:53 PM
Quote from: moffy_ on February 08, 2009, 12:28:11 PM


Det må jo være lov å spøke litt i en tid det ellers ikke skjer noe som helst.. Og jeg syntes selv det var et ganske arti ordspill ettersom Roald tidligere etterlyste supermarkedet som selger spisser.. Menmen, er vel ikke alt som faller i god jord hos en rutinert forumskverulant som deg..
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Heispassasjer

Men hvorfor er det så stille egentlig? Vet avisene at det er noe på gang men har lovet Brann å holde kjeft?
At medieomtale om en eventuell overgang ville veltet hele forhandlingen?

Det er ikke normalt dette her. For hvis ikke det er noe på gang, så finner de alltid på noe som kunnet være på gang. Hvis dere forstår hva jeg mener......

Xminator

Av erfaring skjer det ingenting, og når det skjer noe så får vi en spiller "med ferdigheter som aldri tidligere har vert vist i Tippeligaen". Så kan vi heller bytte ham bort igjen mot Tore Andre Flo i 2010.

Belfort

Skulle det overhodet ikke komme noen forsterkninger nå før seriestart så er det vanskelig og se for seg at Bruun fortsetter i klubben.

posemedsnopi

Ingen som har en bittelite rykte å by på en gang? Trenger ikkje være snev av sannhet i det, så lenge det er troverdig.

...klikk...

Heispassasjer

Helt dødt.............




Men jeg kan si en ting: 19 mål..............

kabelmann

19 mål... det var det vi manglet for ikke å rykke ned i 2009.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Observed

Her er ryktene, eller faktaene.

Morten M blir vurdert, men Tromsø skal ha 9 mill for han noe som blir for mye for brann.
Ett annet navn som blir vurdert er Frode Johnsen.
To utenlanske spisser er vurdert
tregehet angående Austin, presterer han på våren kommer det rike onkler

krakra

February 08, 2009, 21:04:53 PM #5413 Last Edit: February 08, 2009, 21:10:40 PM by krakra
Quote from: Observed on February 08, 2009, 20:59:46 PM
Her er ryktene, eller faktaene.

Morten M blir vurdert, men Tromsø skal ha 9 mill for han noe som blir for mye for brann.
Ett annet navn som blir vurdert er Frode Johnsen.
To utenlanske spisser er vurdert
tregehet angående Austin, presterer han på våren kommer det rike onkler

BBB-Tony

Vil tro Johnsen er lite aktuell nå som han nettopp har skiftet klubb i Japan. Måtte i så fall ha vært før han signerte for ny klubb de vurderte han. Ikke akkurat noen bakromspiss, så tror vi styrer fint unna...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brannfan23

Ka med han Alvaros, tidligere fck spiller..Er han i det hele tatt fortsatt vurdert? Morten.M fortsatt i tenkeboksen?

LJS

Quote from: tonynord on February 08, 2009, 13:49:53 PM
Quote from: moffy_ on February 08, 2009, 12:28:11 PM



Nå må dere Roald elskere roe litt ned, du skjønte sikkert at det var litt ironi i det innlegget ? Er det blitt slik at dere skal begynne å kjefte på gud og hver mann som kommer med litt kritikk av Roald eller en spøk ? Slapp litt av, pust ut, så orker du å hyle og skrike litt igjen når overgangsvinduet stenger og du ser at de som sier at Roald er i feil jobb hadde rett likevel.

Det er tydelig at det ikke skjer mye i Brann om dagen, når halve forumet er mer oppatt av å hakke på hverandre og henge seg opp i de mest meningsløse ting

krakra

Hvorfor kaller du alle som påpeker at det blir litt vel mye når man skal kritisere RBH for å dra på handletur i helgen eller bli med laget på treningsleir for "RBH-elskere". Er debatten blitt så ensidig at man overhodet ikke får lov å være uenig med hetsen av RBH uten å være "RBH-elskere"?

vebo

Quote from: tonynord on February 08, 2009, 13:49:53 PM
Quote from: moffy_ on February 08, 2009, 12:28:11 PM


Nå må du ta deg i nakken å skaffe deg litt innsikt. Sarkasme hører hjemme på et forum, ikke ta alt så alvorlig.
Tiocfaidh ár lá


thesevs

Quote from: vebo on February 08, 2009, 21:24:06 PM
Nå må du ta deg i nakken å skaffe deg litt innsikt. Sarkasme hører hjemme på et forum, ikke ta alt så alvorlig.


Din dag vil komme (;D) når du innser at skriftlig ironi ikke alltid lar seg gjennomføre på et seriøst forum som bata *pause* ljonen.no
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Huff

Quote from: Observed on February 08, 2009, 20:59:46 PM
Her er ryktene, eller faktaene.

Morten M blir vurdert, men Tromsø skal ha 9 mill for han noe som blir for mye for brann.
Ett annet navn som blir vurdert er Frode Johnsen.
To utenlanske spisser er vurdert
tregehet angående Austin, presterer han på våren kommer det rike onkler

LJS

Quote from: krakra on February 08, 2009, 21:22:02 PM
Hvorfor kaller du alle som påpeker at det blir litt vel mye når man skal kritisere RBH for å dra på handletur i helgen eller bli med laget på treningsleir for "RBH-elskere". Er debatten blitt så ensidig at man overhodet ikke får lov å være uenig med hetsen av RBH uten å være "RBH-elskere"?

BBB-Tony

February 08, 2009, 21:51:03 PM #5423 Last Edit: February 08, 2009, 21:54:10 PM by tonynord
Quote from: LJS on February 08, 2009, 21:18:35 PM
Quote from: tonynord on February 08, 2009, 13:49:53 PM
Quote from: moffy_ on February 08, 2009, 12:28:11 PM
Roald Bruun ble observert på Åsane Senter igår, så da leter han nok fortsatt etter dette supermarkedet som selger spisser som han så fint kalte det...


Nå må folk virkelig ta seg selv i nakken om de mener det som er blitt skrevet etter dette innlegget! Skal det virkelig ikke være lov å leve et normalt liv, og ta helgehandelen selv om en jobber i Brann? At RBH handler i Åsane betyr ikke at han ikke jobber med å finne spillere!



Nå må dere Roald elskere roe litt ned, du skjønte sikkert at det var litt ironi i det innlegget ? Er det blitt slik at dere skal begynne å kjefte på gud og hver mann som kommer med litt kritikk av Roald eller en spøk ? Slapp litt av, pust ut, så orker du å hyle og skrike litt igjen når overgangsvinduet stenger og du ser at de som sier at Roald er i feil jobb hadde rett likevel.

Det er tydelig at det ikke skjer mye i Brann om dagen, når halve forumet er mer oppatt av å hakke på hverandre og henge seg opp i de mest meningsløse ting


Kall meg hva du vil, men om du følger litt med på forumet, så er jeg på ingen måte noen "Roald-elsker". Jeg har forsvart RBH ja, men det er fordi jeg syns det kommer alt for mye dritt i hans retning. Mye av det ufortjent og useriøst.

Når det gjelder denne handleturen, så siktet jeg ikke (noe jeg skrev i innlegget mitt) til den ene som skrev at han hadde vært på handletur, men til alle de innleggene som kom etterpå. Og jeg er ikke så sikker på at alle der mente det de skrev ironisk. Og når det gjelder sarkasme/ironi mot RBH, så er det ikke så lett å vite om den som skriver det mener det eller ikke for rundt RBH blir det skrevet så mangt hele tiden.

Ja, jeg tar mye av det jeg leser her inne seriøst, og som det flere ganger tidligere har blitt sagt og helt sikkert kommer til å bli sagt flere ganger: Ironi fungerer dårlig på et forum. Og særlig på et forum som dette hvor flesteparten av innleggene som kommer daglig er av den seriøse typen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Observed

Og Morten M er ikke i tenkeboksen, men bestemtsegtilbrannboksen. Klubben holder igjen, noe de har sin fulle rett til. Han har fått en pris

Brannmann!

Jeg synes vi skal gi Roald litt ro. han fortjener ikke all den hetsen han får/har fått.
Det blir for enkelt å gi han skylden for overganger som ikke har godt favør Brann. han har fremdeles en mulighet til å signere nye spillere. er det ikke ut februar han har? tror det foregår mer i kulissene enn vi vet om. og det er kanskje best vi ikke vet noe enda før en spiller evt er klar.

dudo

Ut mars, men eventuelle nye spillere inn bør jo komme så fort som overhodet mulig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Observed

spm med de utenlandske spillerne er lønn, gi mer i lønn til en som ikke putter 22 mål vs ikke gi det til en som puttet 22 på bestilling. Og Frode Johnsen blir vurdert, noe som er grunnen til at jeg slipper katten ut av sekken, vil ikke ha han til klubben. De utenlandske sier jeg ikke noe om grunnet media, andre klubber osv.
Takk for meg

Brannmann!

Ja de bør komme raskt, men liker at vi bruker litt tid, og ikke kjøper helt panisk. men håper vi får høre noe i slutten av neste uke, drøyer det lengre enn det, begynner jeg og tvile på om vi får noe forsterkning, i stedet for benkepåfyll.

krakra

Quote from: dudo on February 08, 2009, 22:12:37 PM
Ut mars, men eventuelle nye spillere inn bør jo komme så fort som overhodet mulig.
Før La Manga starter burde vi egentlig vært ferdighandlet, men det er tvilsomt. Er de ikke inne før La Manga er over er det for sent. Spesielt bakromsspissen som spiller sikkert vil baseres endel på. Da kan vi glemme noen kanonstart.

krakra

Quote from: Observed on February 08, 2009, 22:14:36 PM
spm med de utenlandske spillerne er lønn, gi mer i lønn til en som ikke putter 22 mål vs ikke gi det til en som puttet 22 på bestilling. Og Frode Johnsen blir vurdert, noe som er grunnen til at jeg slipper katten ut av sekken, vil ikke ha han til klubben. De utenlandske sier jeg ikke noe om grunnet media, andre klubber osv.
Takk for meg
Du kan sende PM til meg vettu:)

Huff

Quote from: Observed on February 08, 2009, 22:14:36 PM
spm med de utenlandske spillerne er lønn, gi mer i lønn til en som ikke putter 22 mål vs ikke gi det til en som puttet 22 på bestilling. Og Frode Johnsen blir vurdert, noe som er grunnen til at jeg slipper katten ut av sekken, vil ikke ha han til klubben. De utenlandske sier jeg ikke noe om grunnet media, andre klubber osv.
Takk for meg


Forutsatt at du snakker sant, takker jeg deg for ditt bidrag til å forhindre at vi henter F.Johnsen. Når det gjelder disse utlendingene du ikke vil snakke om, bør det være mulig å si noe mer uten å slippe katten ut av sekken så jeg må bare spørre hvilke lønnskrav vi evt snakker om, og hvilken verdensdel de spiller i? Kan du svare på i alle fall et av to av disse spørsmålene?


JhonnyBeGood

Når det er motsatt vei stiller saken seg på en annen måte for vår gode venn Morten Kræmer http://fotball.adressa.no/eliteserien/article129369.ece
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

olebrann3

å vente med å signe austin er iallefall dumt, han har vist nok. Vist vi venter kommer det en annen klubb og snakker med han under bordet, og vips signerer ikke han med mindre han får 10 mill i års lønn

Xminator


Yes!wehavenobananas

Med Huseklepp og Karadas på topp blir det ikke mye å juble for i år heller. At Azar kanskje skjerper kotelettene og at Husklepp treffer mål når han skyter kan være med på å gi oss et helt ok angrep. Men jeg ser heller at Huseklepp spiller på kanten og serverer Azar og vår nye klassespiss med uhorvelig mange nydelige innlegg, som resulterer i mål.

Saken er den at verken Solli eller Vaagan kan måle seg med Huseklepp sine offensive kvaliteter, og derfor ser jeg på han som en klasseving i Brann. Som spiss er han ganske ordinær egentlig, og om vi kan hente en spiller som f.eks Moldskred vil det være mye bedre for oss enn å gå for løsningen med Huseklepp som spiss.

Xminator

Huseklepp har ikke spesielt gode innlegg. Det målet han hadde mot Løvham er ett typisk spissmål. Jeg vil ikke si at Huseklepp er en ordinær spiss. Han er heller en ekstrem spiss, men må begynne å sette sjansene i mål. PVM er en mye bedre servitør enn Huseklepp. Eller rettere sagt, han har ett større potensiale for å slå presiste langpasninger, når Huseklepp er servitør er det ofte etter å ha passert en mann og legger korte lave baller "45 grader" ut i feltet, eller korte stikkere.

Selv om vi får en bakromsspiss bør Huseklepp på banen. Ikke i en tradisjonell kantrolle, den binder ham for mye defensivt og gjør ham til en dårligere ballspiller, men i en offensiv rolle. Ser for meg Karadas eller Huseklepp i en offensiv litt dypere rolle, en slags fri mann, og en ny spiller sammen med enten Huseklepp eller Karadas på topp. Ser for meg at Karadas i en slik fri rolle vil kunne trekke litt ut mot kant, få ett langt oppspill og stusse videre til en av spissene, for så å gå inn i boksen og true mål. En variant av flo-pasningen...

posemedsnopi

Quote from: krakra on February 08, 2009, 22:33:08 PM
Quote from: Observed on February 08, 2009, 22:14:36 PM
spm med de utenlandske spillerne er lønn, gi mer i lønn til en som ikke putter 22 mål vs ikke gi det til en som puttet 22 på bestilling. Og Frode Johnsen blir vurdert, noe som er grunnen til at jeg slipper katten ut av sekken, vil ikke ha han til klubben. De utenlandske sier jeg ikke noe om grunnet media, andre klubber osv.
Takk for meg
Du kan sende PM til meg vettu:)


Misstenker auget for å i beste fall ha klonet seg selv

posemedsnopi

Quote from: Xminator on February 09, 2009, 10:41:28 AM
Huseklepp har ikke spesielt gode innlegg. Det målet han hadde mot Løvham er ett typisk spissmål. Jeg vil ikke si at Huseklepp er en ordinær spiss. Han er heller en ekstrem spiss, men må begynne å sette sjansene i mål. PVM er en mye bedre servitør enn Huseklepp. Eller rettere sagt, han har ett større potensiale for å slå presiste langpasninger, når Huseklepp er servitør er det ofte etter å ha passert en mann og legger korte lave baller "45 grader" ut i feltet, eller korte stikkere.

Selv om vi får en bakromsspiss bør Huseklepp på banen. Ikke i en tradisjonell kantrolle, den binder ham for mye defensivt og gjør ham til en dårligere ballspiller, men i en offensiv rolle. Ser for meg Karadas eller Huseklepp i en offensiv litt dypere rolle, en slags fri mann, og en ny spiller sammen med enten Huseklepp eller Karadas på topp. Ser for meg at Karadas i en slik fri rolle vil kunne trekke litt ut mot kant, få ett langt oppspill og stusse videre til en av spissene, for så å gå inn i boksen og true mål. En variant av flo-pasningen...


Huseklepp er så bevegelig at han fort kan slå målgivende innlegg fra kant selv om han spiller spiss.
Hvis Brann får inn en bakromsspiss må Huseklepp sannsynligvis spille kant. Han er for god til å sitte på benken, og dermed er det PVM eller Solli som må vike.

Yes!wehavenobananas

Quote from: Xminator on February 09, 2009, 10:41:28 AM
Huseklepp har ikke spesielt gode innlegg. Det målet han hadde mot Løvham er ett typisk spissmål. Jeg vil ikke si at Huseklepp er en ordinær spiss. Han er heller en ekstrem spiss, men må begynne å sette sjansene i mål. PVM er en mye bedre servitør enn Huseklepp. Eller rettere sagt, han har ett større potensiale for å slå presiste langpasninger, når Huseklepp er servitør er det ofte etter å ha passert en mann og legger korte lave baller "45 grader" ut i feltet, eller korte stikkere.

Selv om vi får en bakromsspiss bør Huseklepp på banen. Ikke i en tradisjonell kantrolle, den binder ham for mye defensivt og gjør ham til en dårligere ballspiller, men i en offensiv rolle. Ser for meg Karadas eller Huseklepp i en offensiv litt dypere rolle, en slags fri mann, og en ny spiller sammen med enten Huseklepp eller Karadas på topp. Ser for meg at Karadas i en slik fri rolle vil kunne trekke litt ut mot kant, få ett langt oppspill og stusse videre til en av spissene, for så å gå inn i boksen og true mål. En variant av flo-pasningen...


Enig i det meste utenom at Huseklepp faktisk har en fantastisk innleggsfot. Om du ikke er enig i det så kan jeg dessverre aldri mer ta deg alvorlig når det blir snakk om fotball.

Xminator

Da får du trøste deg med at jeg ikke tar deg helt på alvor, for denne fantastiske innleggsfoten har han skjult godt.

krakra

Han skjulte den ikke så godt da han ble assistkonge i 2007 til tross for manglende spilletid. Han er nok ikke like god på de lange innleggene fra midten som PVM nei, men han har gode innlegg fra dødlinjen og kanten og har etter min mening et godt overblikk som gjør at han kan legge mange gode pasninger.

Dessuten har ikke Huseklepp scoret som spiss enda. I fjor scorte han to fra kanten og møt Løv-Ham scorte han et. Kanskje han rett og slett er mer rolig og kald som kantspiller?

ostraume

Huseklepp har enormt potensiale som assistkonge. Den saken er helt grei. PVM har bedre 40-meterspasninger, men nå er det nå engang ikke bare de som gir assists.

Minner om målgivende pasninger 2007 (kilde VG):
Erik Huseklepp 8
Petter Vaagan Moen 7
Jan Gunnar Solli 6
Martin Andresen 4

Huseklepp kan nok bli en god spiss også, men jeg ser han helst som kant med Azar + nykjøp på topp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

posemedsnopi

February 09, 2009, 11:09:29 AM #5443 Last Edit: February 09, 2009, 11:46:04 AM by posemedsnopi
Mot Løv-Ham hadde han noe bra innlegg fra venstre med venstrefoten.

Desuten er han jævlig god på leserinnlegg...

Spelaren

Eit innlegg blir som regel bedre av at folk gidder å komme etter og oppsøke posisjoner inni feltet :).
Gå av.

Yes!wehavenobananas

Quote from: posemedsnopi on February 09, 2009, 11:09:29 AM
Mot Løv-Ham hadde han noe bra innlegg fra venstre med venstrefoten.


Han er god mot etablert forsvar og han er god på kontringer. Mot Austria hadde han et innlegg som Nielsen skulle puttet på. Og flere raid samt innlegg som det var kvalitet over.

ostraume

February 09, 2009, 12:34:10 PM #5446 Last Edit: February 09, 2009, 13:23:40 PM by ostraume
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Quote from: ostraume on February 09, 2009, 11:08:27 AM
Huseklepp har enormt potensiale som assistkonge. Den saken er helt grei. PVM har bedre 40-meterspasninger, men nå er det nå engang ikke bare de som gir assists.

Minner om målgivende pasninger 2007 (kilde VG):
Erik Huseklepp 8
Petter Vaagan Moen 7
Jan Gunnar Solli 6
Martin Andresen 4

Huseklepp kan nok bli en god spiss også, men jeg ser han helst som kant med Azar + nykjøp på topp.


Som du sier, PVM har bedre langpasninger, og det inkluderer innlegg fra sidelinjen. Huseklepps assister er ofte av den litt kortere typen, og den som var ferdigscoret for Nielsen var jo også av typen lav. Det er en type pasninger og posisjoner han vil komme til like ofte, og jeg vil påstå OFTERE som rendyrket spiss.

Xminator

Quote from: ostraume on February 09, 2009, 12:34:10 PM


Det skal jaggu meg komme noe bra inn i angrepet for at ikke denne saken skal havne på "hvor var du Bruun?" listen.


Go Up