• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Soler

Har Brann egentlig utviklet noen toppspillere de siste ti årene? Tenker da på spillere som snuser på a-landslaget, eller bedre. Jeg kan ikke huske noen siden Hanstveit, Valencia og Opdal.

Personlig synes jeg man heller bør stille seg mer kritisk til potensialet og/eller treningsviljen til de spillerne som er her, enn å bare skylde på treneren som enkelte gjør. At noen spillere presterer marginalt bedre andre steder kan skyldes flere andre faktorer. Det er jo ikke sånn at Skålevik og Petter Strand dominerer på et høyt nivå heller. De er med å prege det nest øverste nivået i Norge. Noe spillere som Walde brødrene og Storesund også gjorde i sin tid, uten at det var veldig mange som ønsket dem tilbake av den grunn. At dette nå er blitt godt nok til å bli aktuell for Brann sier mer om hvor lavt denne klubben har sunket.

Blir spennende å se om det dukker opp noe, men jeg har mine tvil om at Soltvedt har noen ess ermet. Han har egentlig vært involvert i samtlige kjøp det siste året, og kansje et av dem har vært vellykket. Det er mye som tyder på at vi går inn i en ny RBH periode når det gjelder kvaliteten på det som blir gjort. Men det er komisk hva et nytt ansikt og sympatiske trekk kan gjøre noe med vurderingsevnen til enkelte.

krakra

June 29, 2015, 17:11:54 PM #451 Last Edit: June 29, 2015, 17:13:54 PM by krakra
Petter Strand var av mange ansett som en av de beste i TL i fjor. Særlig i vårsesongen.

At spillere ikke utvikler seg her kan som sagt skyldes at vi er dårlig på å utvikle spillere og at de ville utviklet seg bedre andre steder. Det tror jeg.
Da har det ikke så mye å si hvem vi henter. Vi blir aldri et stabilt topplag før vi lærer oss å utvikle spillere slik at de forlater oss som bedre ot mer verdifulle spillere enn de kom som.

Klaus_Brann

Hvis man ser på det å gå vs. å bli så er det vel ikke tvil om hva talentene bør velge.
Det vel kun Finne som jeg kommer på som til dels har lyktes. På den andre siden har vi Grønner, Knudsen, Skaanes, Barmen, Haugen og Larsen som mer eller mindre har tatt steget de siste årene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Paldan

Tatt steget til hva? De har lykkes med å komme halvfaste (Grønner, Skaanes, Haugen) på et lag midt i OBOS. Knudsen, Barmen og Larsen er inn og ut av samme lag, det er ikke akkurat gjennombrudd for unge norske spillere. (Forresten en uting å kalle unge spillere «talenter», de fleste av dem er bare unge spillere.)

Leffen

Enig Klaus_Brann. Jeg tror vi var så sultefora på lokale spillere så når de først kom tok vi det for gitt at det skulle bli bedre og bedre. Det å gi plass til yngre spillere i a-stallen har vært en villet politikk, men det betyr ikke at de er så sabla gode. Jeg var selv meget entusiastisk for to år siden, nå ser jeg på de fleste av de Paldan nevner som helt greie squadspillere. Tviler på at noen av de, kanskje med unntak av Skaanes kommer til å kunne dominere i TL

Klaus_Brann

Quote from: Paldan on June 29, 2015, 20:20:54 PM
Tatt steget til hva? De har lykkes med å komme halvfaste (Grønner, Skaanes, Haugen) på et lag midt i OBOS. Knudsen, Barmen og Larsen er inn og ut av samme lag, det er ikke akkurat gjennombrudd for unge norske spillere. (Forresten en uting å kalle unge spillere «talenter», de fleste av dem er bare unge spillere.)


Tatt steget til å bli mer eller mindre faste a-lagsspillere.
Halvfaste? Haugen spilte 28 kamper fra start og 1 som innbytter i fjor i Tippeligaen. Skaanes 24 og 4. Grønner 19 og 4.

Barmen 19 og 6. Larsen var utleid halve sesongen og Knudsen ikke født ennå.

Den eneste av de over som ikke har gjort det ennå er Knudsen, men han har jo nettopp hatt sitt lille gjennombrudd, så han må få mer tid før det kan vurderes.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Soler

Quote from: krakra on June 29, 2015, 17:11:54 PM
Petter Strand var av mange ansett som en av de beste i TL i fjor.


Ok, det forklarer hvorfor samtlige TL-klubber lå langflate etter ham etter sesongen.

blobby winters


ostraume

Kan og ta med supertalentet Drame.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Paldan

Quote from: Klaus_Brann on June 29, 2015, 21:25:42 PM
Quote from: Paldan on June 29, 2015, 20:20:54 PM
Tatt steget til hva? De har lykkes med å komme halvfaste (Grønner, Skaanes, Haugen) på et lag midt i OBOS. Knudsen, Barmen og Larsen er inn og ut av samme lag, det er ikke akkurat gjennombrudd for unge norske spillere. (Forresten en uting å kalle unge spillere «talenter», de fleste av dem er bare unge spillere.)


Tatt steget til å bli mer eller mindre faste a-lagsspillere.
Halvfaste? Haugen spilte 28 kamper fra start og 1 som innbytter i fjor i Tippeligaen. Skaanes 24 og 4. Grønner 19 og 4.

Barmen 19 og 6. Larsen var utleid halve sesongen og Knudsen ikke født ennå.

Den eneste av de over som ikke har gjort det ennå er Knudsen, men han har jo nettopp hatt sitt lille gjennombrudd, så han må få mer tid før det kan vurderes.


Det var mer et retorisk spørsmål, men poenget er: Vi må ty til disse halvgode ungdommene fordi vi ikke har annet, og det har altså vært med å føre oss til der vi er i dag. De unge spillerne er en del av symptomet, og vitterlig ikke medisinen Brann bør ta for å bli et topplag (i Eliteserien). Alle vil vi ha lokale spillere, og være best i Norge, klart det hadde vært kjempegøy. Men det ser ikke ut som det lar seg kombinere i særlig grad. Brann nærmer seg over 50 prosent lokale spillere på permanent basis, men resultatene svikter.


Corran

Det jeg mener vi trenger Eller DVs det jeg mener vi minimum må ta oss råd til er 2 midtbanespillere som går rett inn på laget. Birkelund, Haugen og Barmen kan sloss om den siste plassen
Vi bør ha minst en back og helst en som går rett inn på lager
og vi bør ha minst en kant i fremre 3'er så kan Skaanes og Huse sloss om den motsatte kant. Larsen kan kasseres han har jeg gitt opp
Om vi får dette på plass så kan vi kanskje få til litt eget spill offensivt og da er Pedersen med Orlov som backup gode nok til å putte.

Skulle gjerne byttet ut flere men får vel knapt nok en av de spillerne vi trenger i kommende vindu
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Jose Arrogantio on June 29, 2015, 22:09:16 PM
Quote from: blobby winters on June 29, 2015, 21:40:46 PM


Niasse.


Niasse kom ikke gjennom Brann utvikling / lokal talent satsning som vi har brukt masse penger på.

Henki

Quote from: Klaus_Brann on June 29, 2015, 21:25:42 PM
Quote from: Paldan on June 29, 2015, 20:20:54 PM
Tatt steget til hva? De har lykkes med å komme halvfaste (Grønner, Skaanes, Haugen) på et lag midt i OBOS. Knudsen, Barmen og Larsen er inn og ut av samme lag, det er ikke akkurat gjennombrudd for unge norske spillere. (Forresten en uting å kalle unge spillere «talenter», de fleste av dem er bare unge spillere.)


Tatt steget til å bli mer eller mindre faste a-lagsspillere.
Halvfaste? Haugen spilte 28 kamper fra start og 1 som innbytter i fjor i Tippeligaen. Skaanes 24 og 4. Grønner 19 og 4.

Barmen 19 og 6. Larsen var utleid halve sesongen og Knudsen ikke født ennå.

Den eneste av de over som ikke har gjort det ennå er Knudsen, men han har jo nettopp hatt sitt lille gjennombrudd, så han må få mer tid før det kan vurderes.


Så kan man jo diskutere om spillere som spilte så mye i en sesong der klubben rykket ned faktisk har "tatt steget". Det bør vel være åpent for diskusjon?
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Henki on June 29, 2015, 22:40:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 29, 2015, 21:25:42 PM
Quote from: Paldan on June 29, 2015, 20:20:54 PM
Tatt steget til hva? De har lykkes med å komme halvfaste (Grønner, Skaanes, Haugen) på et lag midt i OBOS. Knudsen, Barmen og Larsen er inn og ut av samme lag, det er ikke akkurat gjennombrudd for unge norske spillere. (Forresten en uting å kalle unge spillere «talenter», de fleste av dem er bare unge spillere.)


Tatt steget til å bli mer eller mindre faste a-lagsspillere.
Halvfaste? Haugen spilte 28 kamper fra start og 1 som innbytter i fjor i Tippeligaen. Skaanes 24 og 4. Grønner 19 og 4.

Barmen 19 og 6. Larsen var utleid halve sesongen og Knudsen ikke født ennå.

Den eneste av de over som ikke har gjort det ennå er Knudsen, men han har jo nettopp hatt sitt lille gjennombrudd, så han må få mer tid før det kan vurderes.


Så kan man jo diskutere om spillere som spilte så mye i en sesong der klubben rykket ned faktisk har "tatt steget". Det bør vel være åpent for diskusjon?


Det kan man jo stille spørsmål ved, men hadde vi hatt en bedre miks, bittelitt bedre uttelling og ikke minst at de som skulle være rutinerte tok ansvar hadde vi fortsatt spilt i TL. På sitt beste er de fleste av disse TL-materiale, men de varierer dessverre altfor mye, litt som med sportsklubben vår. Det er vel en sammenheng der;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on June 29, 2015, 22:50:24 PM
Quote from: Henki on June 29, 2015, 22:40:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 29, 2015, 21:25:42 PM
Quote from: Paldan on June 29, 2015, 20:20:54 PM
Tatt steget til hva? De har lykkes med å komme halvfaste (Grønner, Skaanes, Haugen) på et lag midt i OBOS. Knudsen, Barmen og Larsen er inn og ut av samme lag, det er ikke akkurat gjennombrudd for unge norske spillere. (Forresten en uting å kalle unge spillere «talenter», de fleste av dem er bare unge spillere.)


Tatt steget til å bli mer eller mindre faste a-lagsspillere.
Halvfaste? Haugen spilte 28 kamper fra start og 1 som innbytter i fjor i Tippeligaen. Skaanes 24 og 4. Grønner 19 og 4.

Barmen 19 og 6. Larsen var utleid halve sesongen og Knudsen ikke født ennå.

Den eneste av de over som ikke har gjort det ennå er Knudsen, men han har jo nettopp hatt sitt lille gjennombrudd, så han må få mer tid før det kan vurderes.


Så kan man jo diskutere om spillere som spilte så mye i en sesong der klubben rykket ned faktisk har "tatt steget". Det bør vel være åpent for diskusjon?


Det kan man jo stille spørsmål ved, men hadde vi hatt en bedre miks, bittelitt bedre uttelling og ikke minst at de som skulle være rutinerte tok ansvar hadde vi fortsatt spilt i TL. På sitt beste er de fleste av disse TL-materiale, men de varierer dessverre altfor mye, litt som med sportsklubben vår. Det er vel en sammenheng der;)


Joda, jeg er jo enig i flere av de tingene du peker på, og det er jo sammenhenger her og selvsagt. Men jeg er fortsatt usikker på om man kan hevde at noen av de spillerne i dagens stall som klubben selv har produsert, har tatt steget til å bli gode nok for Tippeligaen. Jeg synes ikke det ser slik ut og det er kritisk all den tid det har vært en viktig del av klubbens strategi og i og med at det er brukt en del penger på arbeidet. Brann har til gode å overbevise meg på det området. (Ja, de har selvsagt til gode å overbevise meg på de fleste andre områder også, bare så det er nevnt :D )
Ballen skal fremover!

Henki

For øvrig er det ingenting som heter "det finnes ikke midler til spillerkjøp" i dette vinduet. Da har de ansvarlige å finne penger, om de så må pante flasker.
Ballen skal fremover!

dudo

Quote from: Corran on June 29, 2015, 22:28:38 PM

Vi bør ha minst en back og helst en som går rett inn på lager



Du, alt vi kjøper går jo rett inn på lager! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Henki on June 29, 2015, 22:57:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 29, 2015, 22:50:24 PM
Quote from: Henki on June 29, 2015, 22:40:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 29, 2015, 21:25:42 PM
Quote from: Paldan on June 29, 2015, 20:20:54 PM
Tatt steget til hva? De har lykkes med å komme halvfaste (Grønner, Skaanes, Haugen) på et lag midt i OBOS. Knudsen, Barmen og Larsen er inn og ut av samme lag, det er ikke akkurat gjennombrudd for unge norske spillere. (Forresten en uting å kalle unge spillere «talenter», de fleste av dem er bare unge spillere.)


Tatt steget til å bli mer eller mindre faste a-lagsspillere.
Halvfaste? Haugen spilte 28 kamper fra start og 1 som innbytter i fjor i Tippeligaen. Skaanes 24 og 4. Grønner 19 og 4.

Barmen 19 og 6. Larsen var utleid halve sesongen og Knudsen ikke født ennå.

Den eneste av de over som ikke har gjort det ennå er Knudsen, men han har jo nettopp hatt sitt lille gjennombrudd, så han må få mer tid før det kan vurderes.


Så kan man jo diskutere om spillere som spilte så mye i en sesong der klubben rykket ned faktisk har "tatt steget". Det bør vel være åpent for diskusjon?


Det kan man jo stille spørsmål ved, men hadde vi hatt en bedre miks, bittelitt bedre uttelling og ikke minst at de som skulle være rutinerte tok ansvar hadde vi fortsatt spilt i TL. På sitt beste er de fleste av disse TL-materiale, men de varierer dessverre altfor mye, litt som med sportsklubben vår. Det er vel en sammenheng der;)


Joda, jeg er jo enig i flere av de tingene du peker på, og det er jo sammenhenger her og selvsagt. Men jeg er fortsatt usikker på om man kan hevde at noen av de spillerne i dagens stall som klubben selv har produsert, har tatt steget til å bli gode nok for Tippeligaen. Jeg synes ikke det ser slik ut og det er kritisk all den tid det har vært en viktig del av klubbens strategi og i og med at det er brukt en del penger på arbeidet. Brann har til gode å overbevise meg på det området. (Ja, de har selvsagt til gode å overbevise meg på de fleste andre områder også, bare så det er nevnt :D )


Ser skepsisen, men du må huske på viktigheten av et fungerende kollektiv. Bedre medspillere gjør også ungguttene bedre. Det er vanskelig å si når laget var så dritt i fjor og siden vi rykket ned. Svaret får vi forhåpentligvis neste år.
Skaanes, Grønner og kanskje Knudsen/Haugen tror jeg hadde vokst og tatt det endelige steget til å bli etablerte TL-spillere med et Brann som lå blant topp 5 i TL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Henki on June 29, 2015, 22:59:11 PM
For øvrig er det ingenting som heter "det finnes ikke midler til spillerkjøp" i dette vinduet. Da har de ansvarlige å finne penger, om de så må pante flasker.


Håper og tror det er førstepri i samtaler med Mohn. Kunstgress kan de drite en lang en i nå, her skal det tigges om spillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Henki on June 29, 2015, 22:59:11 PM
For øvrig er det ingenting som heter "det finnes ikke midler til spillerkjøp" i dette vinduet. Da har de ansvarlige å finne penger, om de så må pante flasker.


Eventuelt ha god oversikt og finne gode bosmenn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Henki

Quote from: osoerli on June 29, 2015, 23:47:02 PM
Quote from: Henki on June 29, 2015, 22:59:11 PM
For øvrig er det ingenting som heter "det finnes ikke midler til spillerkjøp" i dette vinduet. Da har de ansvarlige å finne penger, om de så må pante flasker.


Eventuelt ha god oversikt og finne gode bosmenn.


Selvsagt, men de skal jo ha lønn de og.
Ballen skal fremover!

Jose Arrogantio

Tenk om Vindheim ikke var så sugen på svensk benketilværelse. Da hadde vi kanskje kunne beholdt Askar som jeg tror hadde fungert bedre på kant enn noen av våre andre spillere.

Soler

Quote from: Jose Arrogantio on June 30, 2015, 03:28:49 AM
Tenk om Vindheim ikke var så sugen på svensk benketilværelse. Da hadde vi kanskje kunne beholdt Askar som jeg tror hadde fungert bedre på kant enn noen av våre andre spillere.


Tenk om vi hadde en sportssjef som klarte å finne noen gode midtbanespillere. Blir for tynt å skylde på at vi ikke har penger. Har Stabæk råd, har vi også råd. Helt utrolig at vi kan spille kamp etter kamp uten å kunne styre kampen, og likevel ikke forstå at det er sentralt i banen skoen trykker. Situasjonen er bekmørk, og jeg klarer ikke å se at det skal snu med det første.


Lasaron

Nok en gang hiver jeg meg inn i denne endeløse diskusjonen. Den er selvsagt endeløs fordi de som tar feil, aldri gir seg  ;)

Talentsatsingen vår er ikke problemet. Det er de spillerne som har blitt hentet som skulle være bærebjelker som er problemet. Hadde de levert som forventet, hadde talentene løftet seg. Jeg nevner i tilfeldig rekkefølge: Demidov, Pedersen, Acosta, Nouri, Huseklepp, Karadas, Orlov, Hanstveit, Badji, Bentley osv

Alle disse spillerne har blitt alt fra litt dårligere til mye dårligere i Brann (Badji er et slags unntak siden han varierte totalt). Hvorfor det har gått slik er kanskje en kombinasjon av at det er blitt hentet feil typer, dårlige trenere og kanskje dårlig kultur.
Tren på langskudd

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Talentsatsingen er en del av problemet. En liten del. Alt kan og må bli bedre, det er ingen grunn til å frikjenne den delen av klubben bare fordi vi skal frita yndlingen vår for kritikk. Eg synes mange av ungguttene har vist seg særdeles overvurderte, og lurer på om ikkje helt vilkårlige spillere i tidlig 20-årene fra våre divisjonskolleger hadde gjort samme nytten.
Gå av.

dudo

Vi bytter for øvrig ikke trener ofte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: Lasaron on June 30, 2015, 07:29:14 AM
Nok en gang hiver jeg meg inn i denne endeløse diskusjonen. Den er selvsagt endeløs fordi de som tar feil, aldri gir seg  ;)

Talentsatsingen vår er ikke problemet. Det er de spillerne som har blitt hentet som skulle være bærebjelker som er problemet. Hadde de levert som forventet, hadde talentene løftet seg. Jeg nevner i tilfeldig rekkefølge: Demidov, Pedersen, Acosta, Nouri, Huseklepp, Karadas, Orlov, Hanstveit, Badji, Bentley osv

Alle disse spillerne har blitt alt fra litt dårligere til mye dårligere i Brann (Badji er et slags unntak siden han varierte totalt). Hvorfor det har gått slik er kanskje en kombinasjon av at det er blitt hentet feil typer, dårlige trenere og kanskje dårlig kultur.


Talentsatsinga er sjølsagt ikkje problemet.  Problemet er vel at nokon i Brann har trudd at ein kan fylla nesten eit lag med eigenutvikla spelarar.  Og at det laget er godt nok for TL.  For det er feil.  Me skal vel vera glade om me får fram ein TL-spelar annakvart år.

I tillegg er sjølsagt problemet at RBH og Co som har henta spelarar inn til klubben totalt har mangla kunnskap og oversikt.  Det har ført til at Brann har henta dyre og dårlege spelarar.  Og det vart fleire hakk verre under Norling enn under Skarsfjord.

Orlov, Demidov, Acosta, Nouri, og Karadas er heilt ordinære spelarar på nedre tippeliga- eller obos-nivå.  Hanstveit og Castro på nivået under det.  Kun Pedersen er greit TL-nivå.

Skarsfjord var ein dårleg trenar, men han hadde vesentleg betre oversikt, og under han vart det henta fleire hakk betre spelarar jevnt over.  Utan at Brann hadde noko sæleg meir å handla for den gongen enn no.  Som Torp, Piotr, Ojo, Guastavinho, Korcsmar, Bentley og Badji.  han henta også Niasse og Pusic som har hatt større success etter at dei forlot Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

aleksanderhjelleseth

Demidov er en klassespiller som sakte men sikkert er begynt å bli varm i trøyen, så han kan du fjerne fra listen. De andre kan stå, Acosta spesielt har skuffet meg. Han er fotballdum og lager de samme frisparkene(armbruk i ryggen på motstander) igjen og igjen.

kabelmann

Quote from: dudo on June 30, 2015, 10:50:23 AM
Vi bytter for øvrig ikke trener ofte.


Vi er på vår femte trener på syv år, så jo, vi bytter trener ofte.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Quote from: dudo on June 29, 2015, 23:13:56 PM
Quote from: Corran on June 29, 2015, 22:28:38 PM

Vi bør ha minst en back og helst en som går rett inn på lager



Du, alt vi kjøper går jo rett inn på lager! ;-)

hehehe ufrivillig morsomhet som det var mye sannhet i
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Bare vi får kunstgress så blir spillerenenene vår jæslig god.

Hatleking

Pamer på den nyaste Ballspark-episoden avslørar at Aalesund har lyst til å kjøpe Fredrik Haugen. Kva synst me om det?

Xminator

Vi trenger denne defensive midtbanespilleren. Ankeret på midten i 4-3-3. Ut over det, noe venstrebent på midtbanen. Og en offensiv spiller som er bedre enn Karadas i den rollen han har nå, da han er duellsterk, men ikke ekstremt duellsterk. Litt for ofte blir dette våpenet vårt avkledd, det finnes spillere som tar rollen enda ett hakk lenger.

Og om vi skal være helt ærlige. A-laget i 4-3-3 har plass til to nye indreløpere og en venstrebent ving i tillegg til midtbaneankeret. Det er en grunn til at laget er en middelhavsfarer i årets OBOS-liga.

Xminator

Quote from: Hatleking on June 30, 2015, 12:55:32 PM
Pamer på den nyaste Ballspark-episoden avslørar at Aalesund har lyst til å kjøpe Fredrik Haugen. Kva synst me om det?


Det vil i så fall være starten på en karriere som ligner veldig på en annen Haugen. Eller en Mjelde.

Xminator

Og jeg stemmer fortsatt for at Mohn åpner lommeboken og lar Brann avslutte sesongen med 40 spillere i A-stallen. Så får man heller kjøre svakeste ledd ut hver uke i vinter.


Jose Arrogantio

Quote from: kabelmann on June 30, 2015, 11:33:23 AM
Quote from: dudo on June 30, 2015, 10:50:23 AM
Vi bytter for øvrig ikke trener ofte.


Vi er på vår femte trener på syv år, så jo, vi bytter trener ofte.


Nei. Ikke oftere enn de fleste lag.

krakra

Quote from: dr_cyanid on June 30, 2015, 14:08:42 PM
Hvor mange svake kamper får Furdal eventuelt før du kategoriserer ham som bomkjøp og ikke god nok for OBOS da?

kabelmann

Quote from: Jose Arrogantio on June 30, 2015, 14:26:32 PM
Quote from: kabelmann on June 30, 2015, 11:33:23 AM
Quote from: dudo on June 30, 2015, 10:50:23 AM
Vi bytter for øvrig ikke trener ofte.


Vi er på vår femte trener på syv år, så jo, vi bytter trener ofte.


Nei. Ikke oftere enn de fleste lag.


Helt uavhengig av hva andre lag gjør: Jo, vi bytter trener ofte.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Vi har vel også vår femte på tolv år? Vi bytter stort sett bare når det er helt nødvendig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

June 30, 2015, 15:54:29 PM #493 Last Edit: June 30, 2015, 15:56:01 PM by kabelmann
Quote from: dudo on June 30, 2015, 14:55:35 PM
Vi har vel også vår femte på tolv år? Vi bytter stort sett bare når det er helt nødvendig.


Eller vår fjerde trener på fem år.
Og det er jo ofte derfor klubber bytter trener - fordi det er helt nødvendig. I Branns tilfelle har det vært helt nødvendig ganske ofte i det siste.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Har vel strengt tatt bare vært helt nødvendig 3 ganger de siste 10 årene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: osoerli on June 30, 2015, 11:24:28 AM
Talentsatsinga er sjølsagt ikkje problemet.  Problemet er vel at nokon i Brann har trudd at ein kan fylla nesten eit lag med eigenutvikla spelarar.  Og at det laget er godt nok for TL.  For det er feil.  Me skal vel vera glade om me får fram ein TL-spelar annakvart år.


Amen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Superjack

Quote from: osoerli on June 30, 2015, 11:24:28 AM
Quote from: Lasaron on June 30, 2015, 07:29:14 AM
Nok en gang hiver jeg meg inn i denne endeløse diskusjonen. Den er selvsagt endeløs fordi de som tar feil, aldri gir seg  ;)

Talentsatsingen vår er ikke problemet. Det er de spillerne som har blitt hentet som skulle være bærebjelker som er problemet. Hadde de levert som forventet, hadde talentene løftet seg. Jeg nevner i tilfeldig rekkefølge: Demidov, Pedersen, Acosta, Nouri, Huseklepp, Karadas, Orlov, Hanstveit, Badji, Bentley osv

Alle disse spillerne har blitt alt fra litt dårligere til mye dårligere i Brann (Badji er et slags unntak siden han varierte totalt). Hvorfor det har gått slik er kanskje en kombinasjon av at det er blitt hentet feil typer, dårlige trenere og kanskje dårlig kultur.


Talentsatsinga er sjølsagt ikkje problemet.  Problemet er vel at nokon i Brann har trudd at ein kan fylla nesten eit lag med eigenutvikla spelarar.  Og at det laget er godt nok for TL.  For det er feil.  Me skal vel vera glade om me får fram ein TL-spelar annakvart år.

I tillegg er sjølsagt problemet at RBH og Co som har henta spelarar inn til klubben totalt har mangla kunnskap og oversikt.  Det har ført til at Brann har henta dyre og dårlege spelarar.  Og det vart fleire hakk verre under Norling enn under Skarsfjord.

Orlov, Demidov, Acosta, Nouri, og Karadas er heilt ordinære spelarar på nedre tippeliga- eller obos-nivå.  Hanstveit og Castro på nivået under det.  Kun Pedersen er greit TL-nivå.

Skarsfjord var ein dårleg trenar, men han hadde vesentleg betre oversikt, og under han vart det henta fleire hakk betre spelarar jevnt over.  Utan at Brann hadde noko sæleg meir å handla for den gongen enn no.  Som Torp, Piotr, Ojo, Guastavinho, Korcsmar, Bentley og Badji.  han henta også Niasse og Pusic som har hatt større success etter at dei forlot Brann.


Ja, og amen. Mannen som fikk oss til å tro at vi klarte oss uten sportssjef er samme mann som fikk sparken oppover i systemet, som også proklamerte at vi skulle klare oss med egenproduksjon.

Jeg legger ALL skyld på RBH for at Brann er der de er idag. Og på styret som ikkemsparket mannen etter hans famøse sparking av assistenten i 2008 og famøsen med Helstad....
Brannsupporter.

krakra

June 30, 2015, 22:57:39 PM #497 Last Edit: June 30, 2015, 23:01:55 PM by krakra
Karrierene før og etter vi hentet disse spillerne peker mot at ingen av dem, var veldig gode spillere, (ironisk nok med unntak av de som ikke gjorde det særlig godt i Brann), men det var èn sesong der man klarte å utnytte potensialet deres. Som invidier og som lag. De passet godt sammen, men de var også sultne og fulle av selvtillitt. Dette dabbet etterhvert av.

Får vi den samme gløden og kollektivet som i 2011 så rykker vi rett opp og havner på øvre halvdel i neste års TL.

Skarsfjord var en kortsiktig god motivator, og han var god til å enkle ting til å fungere effektiv. Det kan en kortsiktig effekt, men taktikken ble avslørt, og Skarsfjord ble etterhvert en slitasje på gruppen.

Nixon

Quote from: krakra on June 30, 2015, 22:57:39 PMFår vi den samme gløden og kollektivet som i 2011 så rykker vi rett opp og havner på øvre halvdel i neste års TL.


Norsk fotball er ikke bedre enn at så og si alle lag i Obos kan rykke rett opp og havne på øvre del av TL dersom de får maks uttelling og full utnyttelse av potensialet hos alle spillerne. Jeg tror det er et stykke igjen før Brann er der.

Jeg har forsåvidt fortsatt god tro på opprykk. Kanskje også at vi vinner divisjonen fordi Sogndal alltid får en dupp om høsten. Men jeg tror det må skje ganske mye med troppen i de neste to-tre vinduene før vi kan bli et stabilt øvre halvdel-lag i TL.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 01, 2015, 07:24:32 AM
Quote from: krakra on June 30, 2015, 22:57:39 PMFår vi den samme gløden og kollektivet som i 2011 så rykker vi rett opp og havner på øvre halvdel i neste års TL.


Norsk fotball er ikke bedre enn at så og si alle lag i Obos kan rykke rett opp og havne på øvre del av TL dersom de får maks uttelling og full utnyttelse av potensialet hos alle spillerne. Jeg tror det er et stykke igjen før Brann er der.

Jeg har forsåvidt fortsatt god tro på opprykk. Kanskje også at vi vinner divisjonen fordi Sogndal alltid får en dupp om høsten. Men jeg tror det må skje ganske mye med troppen i de neste to-tre vinduene før vi kan bli et stabilt øvre halvdel-lag i TL.
Legg ned hele klubben!

Go Up