• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 50 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

En av de jeg var med på Stadion i går brukte en halvtime på å kjøpe billett. Noe lignende med en annen bekjent av meg.
Tren på langskudd

Gulløl

Var det kø utenforbi Stadion i går eller problemer å finne parkering ? Det var stor tilstrømning inn inngangene på Frydenbø helt til 20-25 minutt ut i kampen. Og tydelig at det var mange som ytterst sjelden var der for de hadde ikke peiling hvor A, B, C og D var og gikk og virret rundt. Men hyggelig at det kom så mye folk, bare så synd at det ikke ble seier.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 17, 2014, 10:04:40 AM
Var det kø utenforbi Stadion i går eller problemer å finne parkering ? Det var stor tilstrømning inn inngangene på Frydenbø helt til 20-25 minutt ut i kampen. Og tydelig at det var mange som ytterst sjelden var der for de hadde ikke peiling hvor A, B, C og D var og gikk og virret rundt. Men hyggelig at det kom så mye folk, bare så synd at det ikke ble seier.


Det var store trafikkale problemer i hele Bergen.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

May 21, 2014, 19:27:55 PM #11053 Last Edit: May 22, 2014, 05:52:45 AM by Spelaren
Såh, kva er svartebørsprisen på billetter til Brann - engen egentlig? Togangen? Tregangen?

oops manglet en t.
Gå av.

Northside

Quote from: Spelaren on May 21, 2014, 19:27:55 PM
Såh, kva er svarebørsprisen på billetter til Brann - engen egentlig? Togangen? Tregangen?


Grunnet ekstremt mange reserverte billetter, så går enkeltbilletter på svartebørsen for langt over 1000kr nå. Pris har ingenting å si.

krøvel vellevold

Lurer på om vi klarer over 9000 på alle kampene i år. På søndag tror jeg vi skal få slite med å klare 10000 i hvert fall.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on May 23, 2014, 08:17:59 AM
Lurer på om vi klarer over 9000 på alle kampene i år. På søndag tror jeg vi skal få slite med å klare 10000 i hvert fall.


Kan jeg aldri tenke meg blir noe problem, vi stiller jo med opp til 9-10 hordalendinger på laget!

Lasaron

Quote from: Belfort on May 23, 2014, 08:30:07 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 23, 2014, 08:17:59 AM
Lurer på om vi klarer over 9000 på alle kampene i år. På søndag tror jeg vi skal få slite med å klare 10000 i hvert fall.


Kan jeg aldri tenke meg blir noe problem, vi stiller jo med opp til 9-10 hordalendinger på laget!
Tren på langskudd

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 23, 2014, 08:17:59 AMPå søndag tror jeg vi skal få slite med å klare 10000 i hvert fall.


Da skal det bli en bra sjanse til å få seg noen sliders...
http://www.brann.no/latest-news/article/1mp27aut5lcis1xaw7hgn59l64/title/lager-grillfest-for-vif-kampen
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Kjell249 on May 23, 2014, 11:27:02 AM
Nei!


Jeg tror heller ikke at det hadde hatt så veldig mye å si. Kanskje litt, men ikke mye.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on May 23, 2014, 11:28:26 AM
Quote from: Kjell249 on May 23, 2014, 11:27:02 AM
Nei!


Jeg tror heller ikke at det hadde hatt så veldig mye å si. Kanskje litt, men ikke mye.


Jeg tror det hadde hatt litt å si. Iallfall for meg. Det hadde vært mer dystert, mindre håp.
Tren på langskudd


roaldinho

Quote from: Nixon on May 23, 2014, 11:27:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 23, 2014, 08:17:59 AMPå søndag tror jeg vi skal få slite med å klare 10000 i hvert fall.


Da skal det bli en bra sjanse til å få seg noen sliders...
http://www.brann.no/latest-news/article/1mp27aut5lcis1xaw7hgn59l64/title/lager-grillfest-for-vif-kampen


Skarsfjord som grillmaster?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Klart det har noe å si. Det er ikke nok til at folk driter totalt i resultatene, men gjennombruddene til spillere som Skaanes, Vindheim, Grønner og com gjør nok at folk er mer optimistiske med tanke på fremtiden enn hvis vi hadde prestert på samme nivå med en snittalder på 29 år.

Jeg tror også folk gleder seg mer over at det er lokale unggutter som slår til enn tilfellet vil være med f.eks. Drame.

Ingenting kan skape en voldsom entusiasme uten resultater som er alfa omega, men det kan vippe stemningen i den ene eller andre retningen.


Lasaron

Nå var forsåvidt ikke alder et tema her. Bare lokal vs ikke lokal. Jeg tror likevel det har litt å si for populariteten.
Tren på langskudd

Nixon

Ja, det var snakk om lokal eller ikke lokal. Dersom vi legger til grunn lokale ungdommer mot gamle utlendinger blir det selvsagt noe helt annet. Akkurat som om vi hadde hatt et lagt fullt av eldre upopulære lokale spillere (Knarviker og Mjelder...). Det hadde ikke vært noe høydere det heller.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Nixon on May 23, 2014, 11:27:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on May 23, 2014, 08:17:59 AMPå søndag tror jeg vi skal få slite med å klare 10000 i hvert fall.


Da skal det bli en bra sjanse til å få seg noen sliders...
http://www.brann.no/latest-news/article/1mp27aut5lcis1xaw7hgn59l64/title/lager-grillfest-for-vif-kampen

Fælt å se remapose på Brann sin side
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Rema 1000 har vel sponset Brann i flere år. De er på samme sponsornivå som Friele.
Gå av.

Corran

Likefult fælt å se posen der inne
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

huleste

Brann skulle hatt seg en rullende billettbod på dager som denne, som de kunne hatt på Torgallmenningen. Kryr av mennesker i sentrum, solen skinner og kamp i morgen.

Spelaren

Quote from: huleste on May 24, 2014, 13:05:07 PM
Brann skulle hatt seg en rullende billettbod på dager som denne, som de kunne hatt på Torgallmenningen. Kryr av mennesker i sentrum, solen skinner og kamp i morgen.


Hvah!? Redusere produktet til noe potetvogn-aktige greier folk sjangler mot når nattklubbene stenger??!? Frå spøk til revolver, natt til søndag hadde jo vært perfekt tidspunkt å selge billetter sammen med en varm potet. Folks dømmekraft er jo særs svekket på det tidspunktet.
Gå av.

roaldinho

Og folk våkner opp i 2-3 tiden med en skikkelig bakrus og finner en kampbillett i lommen og tenker :" Jøss, delte de ut gratisbilletter i går? "
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Quote from: Spelaren on May 24, 2014, 14:52:13 PM
Quote from: huleste on May 24, 2014, 13:05:07 PM
Brann skulle hatt seg en rullende billettbod på dager som denne, som de kunne hatt på Torgallmenningen. Kryr av mennesker i sentrum, solen skinner og kamp i morgen.


Hvah!? Redusere produktet til noe potetvogn-aktige greier folk sjangler mot når nattklubbene stenger??!? Frå spøk til revolver, natt til søndag hadde jo vært perfekt tidspunkt å selge billetter sammen med en varm potet. Folks dømmekraft er jo særs svekket på det tidspunktet.


haha, det er pokker ikke en dum idé :P
Ka du ve?

roaldinho

Hvor mange billetter er det solgt til kampen?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kruxleiven

Kunne vært interessant å sammenligne tilskuertallene fra 2002 med årets. Sesongene begynner å ligne. Dessverre. Den gang hadde vi Solis og Nhleko som trekkplaster på høsten. Jeg husker det ble sagt at det var høye tilskuertall selv om Brann var i bunnen nesten hele tiden. Tror vi var over 10000 på hver kamp med fotball som så enda mer hjelpeløs enn den vi ser i dag.

Belfort

Quote from: Kruxleiven on May 25, 2014, 20:15:45 PM
Kunne vært interessant å sammenligne tilskuertallene fra 2002 med årets. Sesongene begynner å ligne. Dessverre. Den gang hadde vi Solis og Nhleko som trekkplaster på høsten. Jeg husker det ble sagt at det var høye tilskuertall selv om Brann var i bunnen nesten hele tiden. Tror vi var over 10000 på hver kamp med fotball som så enda mer hjelpeløs enn den vi ser i dag.


Det verste er at det kommer ikke til å bli bedre

Klaus_Brann

Quote from: Kruxleiven on May 25, 2014, 20:15:45 PM
Kunne vært interessant å sammenligne tilskuertallene fra 2002 med årets. Sesongene begynner å ligne. Dessverre. Den gang hadde vi Solis og Nhleko som trekkplaster på høsten. Jeg husker det ble sagt at det var høye tilskuertall selv om Brann var i bunnen nesten hele tiden. Tror vi var over 10000 på hver kamp med fotball som så enda mer hjelpeløs enn den vi ser i dag.


Samtidig hadde vi ikke vært like boss i såpass mange år før 2002 som vi har vært de siste årene.
Vi fikk en opptur med Norling, men nå er den borte.
Samtidig er det nok en en del som valgte 7-fjellsturen i dag i stedet for kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dokken

Det skremmende i dag er ikke bare tilskuertallet, men oppmøtet.

Ryktene sier at det var 5600 til stede. Mot VIF. På en søndag. Neste hjemmekamp er mot Odd, på en torsdag, samme dag som VM starter og det er Bergenfest. Tør ikke tenke på oppmøtet i den kampen.

Brann er i dyp, dyp krise. Ikke bare sportslig og poengmessig, men når det gjelder interesse og engasjement. Norlingeffekten er totalt nullet ut, selvsagt. Dette må Styret innse, kaste alle budsjettmål og begynne på kostnadskuttene. Algerøy må begynne å gi vekk tusenvis av billetter til neste hjemmekamp. Kanskje gidder 10-20 prosent av de som får billett, å bruke den. Det er bedre enn null betalende.

roaldinho

Og før den hjemmekampen skal man til Fyllingen i cupen og tippeligakamp borte mot Molde. Om man skulle ryke i cupen og tape med store sifre i Molde frykter jeg 4-5000 innenfor portene  mot Odd.

Nå har de iallefall god tid til å terpe avslutninger. Lorentzen kan helt sikkert gi noen tips.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Det blir snart flere Bergensere på banen enn på tribunen.
Gå av.

Nixon

Quote from: dokken on May 25, 2014, 22:32:45 PMDet skremmende i dag er ikke bare tilskuertallet, men oppmøtet.


Ja, det var utrolig få folk. Men det var jo bare å se på kamptråden her underveis i kampen. Jeg nekter å tro at alle som bidro bor eller var utenbys...
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: Kruxleiven on May 25, 2014, 20:15:45 PM
Kunne vært interessant å sammenligne tilskuertallene fra 2002 med årets. Sesongene begynner å ligne. Dessverre. Den gang hadde vi Solis og Nhleko som trekkplaster på høsten. Jeg husker det ble sagt at det var høye tilskuertall selv om Brann var i bunnen nesten hele tiden. Tror vi var over 10000 på hver kamp med fotball som så enda mer hjelpeløs enn den vi ser i dag.


Vi var nede i 8177 mot Bodø/Glimt på det laveste, men jevnt over var det bra tilskuertall

Tapeten

Beklager hvis dette er spurt om og besvart fra før, men var det ikke slik at vi i Norges (Nordens? Verdens?) mest åpne klubb endelig skulle få vite det faktiske publikumsoppmøtet nå? Klarer ikke finne det noe sted, og ser at BA heller ikke fikk svar når de ba om det. Urovekkende glissent i går, men betryggende å vite at jeg kan ta med tre unger og være rimelig sikker på at de får plass like ved der jeg har partoutkort selv om jeg ikke har kjøpt på forhånd.

"BA har spurt, men Brann ønsker ikke å opplyse hvor mange som var på Stadion søndag kveld."
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7379870.ece
-*Space is the place*--

nero

"Norges mest åpne klubb", he he. Den var jo vittig.

Det er kanskje likevel ikke så rart at de ikke vil gå ut med de reelle tallene på oppmøte, for det var neppe mye over 6000 på søndag.
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Står det ikke i årsmeldingen at Brann skulle oppgi dette i år?
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2014, 09:43:17 AM
Står det ikke i årsmeldingen at Brann skulle oppgi dette i år?

Det gjør det sikkert, men det betyr jo ikke at man gjør det likevel.
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Jeg leste et eller annet sted at det var litt over 5000.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Klaus_Brann on May 26, 2014, 11:23:06 AM
Jeg leste et eller annet sted at det var litt over 5000.

Såpass, ja? Mangler nesten ord for hvor ille det er...
Lions led by donkeys.

Belfort

Ingen tvil om at Daffy må sette i gang noen "grise" kampanjer til Odd kampen. Hvis ikke vil tilskuertallet til denne kampen bli på et lavmål som er mange mange år siden vi har sett.

Så spørs det hvor mye energi Daffy har til å sette i gang noe hvis ryktene stemmer at han sitter på finn.no og leter etter ny jobb.

Lasaron

Kampanjer kan ikke redde dette på kort sikt. Og de setter ikke ned prisene sånn generelt midt i sesongen. Her må det en kombinasjon av godt spill og gode resultater til.
Tren på langskudd

Tapeten

-*Space is the place*--

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on May 26, 2014, 12:31:42 PM
Kampanjer kan ikke redde dette på kort sikt. Og de setter ikke ned prisene sånn generelt midt i sesongen. Her må det en kombinasjon av godt spill og gode resultater til.


Jo kampanjer rettet mot skoleklasser og idrettslag vil forbedre fremmøtet.
Legg ned hele klubben!

dokken

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Branns-billettautomater-viste-5671-tilskuere-mot-VIF-438158_1.snd#.U4NqIihTY64

"Norges åpneste klubb" slår til igjen. Altså 5671 registrerte tilskuere mot VIF. Men jeg tror Algerøy på at tallet kan være noen hundre høyere, hvis man tar med VIP-er og andre som ikke trenger å registrere seg. Likevel: Totalkrise. Totalt totalkrise.

Tror vi må tilbake til 90-tallet for å finne lavere reellt tilskuertall enn denne og evt kampen mot Hønefoss (?) i fjor høst. Men rekorder er til for å slås, og neste kamp er mot Odd på en torsdag.

Minner om at Branns laveste tilskuertall øverste liga i moderne tid er 4500 mot Viking i 1990.

roaldinho

Jeg tipper 2003 sist det var så lite oppmøte. Kan det stemme, Krøvel?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dokken

Tja. Var vel nede i såvidt over 8000 solgte billetter i 2003 (mot Tromsø). Men jeg føler likevel at oppmøtet den gang var større enn det var i går - dvs at tallet var mer reellt den gang. Men det er selvfølgelig umulig å bevise.

Her er bilder fra den kampen: http://bataljonen.no/index.php?gallery=55

Vanskelig å si noe, men var i hvert fall tettere på midten den gangen enn nå.

Gulløl

Brann har funnet en ny metode å slippe unna å oppgi tilskuertallet. Nå går det i "rene innslipp" (og urene ?). Kan ikke fatte at dette kan være så høyt som 500. Der jeg går inn er de ihvertfall veldig nøye med at billettene blir skannet riktig. De har tilogmed fått nye toppmoderne skannere til denne sesongen. Prøvde en gang å gå inn i andre enden av Frydenbø men det fikk jeg ikke lov til. Vaktene slapp ikke meg inn. Hva tøv er dette Algerøy ? Er det ikke bare å stramme opp vaktpersonalet om det er et problem ? Eller er det som jeg tror som jeg nevnte i innledningen at det er en ny metode for å slippe unna medias oppmerksomhet rundt tilskuertallene ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det spiller liten rolle om det er pluss eller minus 500. Gårsdagens oppmøte var meget pinlig og er på linje med småbyer vi helst ikke vil sammenligne oss med. At vi er en fotballgal by er blitt en vits!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: nero on May 26, 2014, 11:29:08 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 26, 2014, 11:23:06 AM
Jeg leste et eller annet sted at det var litt over 5000.

Såpass, ja? Mangler nesten ord for hvor ille det er...


Ja, det er jo bare å se høydepunktene på Brann.no, det er helt tragisk. På BT- tribunen var det sinnsykt glissent.
Det vises nok en gang at man er best på medgang her som alle andre steder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 26, 2014, 13:33:44 PM
Quote from: Lasaron on May 26, 2014, 12:31:42 PM
Kampanjer kan ikke redde dette på kort sikt. Og de setter ikke ned prisene sånn generelt midt i sesongen. Her må det en kombinasjon av godt spill og gode resultater til.


Jo kampanjer rettet mot skoleklasser og idrettslag vil forbedre fremmøtet.


Det er nesten dumt slik det er nå, de skremmer jo vekk potensielle kunder ved å invitere de for så å gå på enda et nytt tap.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up