• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

nummer9

Før en bør se på å utvide noe særlig mere enn til 22 000, bør det i alle fall utredes hvorfor det er så stort gjennomtrekk av stadiongangere. Er det ene og alene er fordi ikke 20 stk kan få seter ved sidenav hverandre? Større kapasitet vil jo kunne hjelpe på det, men er det feks transport til og fra, andre ting som kræsjer med kampdag, er det fordi de bare går når kompisen de skal prate med går på kamp, er dette ting Brann kan gjøre lite med og større kapasitet vil ikke hjelpe.

Er det da «safe» og satse på at kapasitet alene er problemet, og at om x antall år vil kapasitet fortsatt være et problem, eller kan være sikrere å kjøre en «better safe then sorry»-taktikk?

Nixon

Quote from: "crm"Hvordan er mer penger i kassen veldig interessant for supporterne? Det er selvfølgelig naivt å tro at det er en uvesentlig med penger i fotballen, men fra mitt ståsted er det vesentlige at det blir ivaretatt en god fotballkultur på stadion med mange syngende.


Betyr det i ytterste konsekvens at du foretrekker en best mulig fotballkultur fremfor sportslig suksess?

Men jeg ser egentlig ikke hvordan det ene skal utelukke det andre. For ikke å snakke om at det i bunn og grunn er den sportslige suksessen som har gjort at vi har fått den gode stemningen de siste årene. Og ikke omvendt.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "crm"Hvordan er mer penger i kassen veldig interessant for supporterne? Det er selvfølgelig naivt å tro at det er en uvesentlig med penger i fotballen, men fra mitt ståsted er det vesentlige at det blir ivaretatt en god fotballkultur på stadion med mange syngende.


Betyr det i ytterste konsekvens at du foretrekker en best mulig fotballkultur fremfor sportslig suksess?

Men jeg ser egentlig ikke hvordan det ene skal utelukke det andre. For ikke å snakke om at det i bunn og grunn er den sportslige suksessen som har gjort at vi har fått den gode stemningen de siste årene. Og ikke omvendt.


Noe av grunnen til at spillere ønsker seg til Brann, at TV ønsker å vise kamper fra Stadion, og at sponsorene (gjerne som følge av disse to ting) ønsker å asossieres med Brann, er jo nettopp den stemningen som fansen lager. Hvis man utvanner for mye med "familiestemning"og "vi-er-her-kun-fordi-vi-er-her-med-jobben-eller-idrettslaget-og-har-fått-veldig-billige-billetter"-stemning, så er det skadelidende for det ryktet om engasjement og stemning som klubben har. En annen ting er jo at det neppe er særlig økonomisk å kjøre lavprisstruktur bare for å få høye tilskuertall i seg selv. Bare se på RBK, som får mindre i billettinntekter enn Brann, selv om de har et vesentlig høyere tilskuersnitt enn oss.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"En annen ting er jo at det neppe er særlig økonomisk å kjøre lavprisstruktur bare for å få høye tilskuertall i seg selv. Bare se på RBK, som får mindre i billettinntekter enn Brann, selv om de har et vesentlig høyere tilskuersnitt enn oss.


Enig. Som jeg skrev litt tidligere her er jeg ikke tilhenger av billigbilletter. For at Brann skal kunne hevde seg sportslig må flest mulig av de som går på Stadion betale full pris. Brann taper nok penger på at halve Hansa (deg inkludert) kommer inn til halv pris, det får holde! Men det er ganske mange andre tiltak en klubb kan sette i verk uten å gå ned på billettprisen.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"En annen ting er jo at det neppe er særlig økonomisk å kjøre lavprisstruktur bare for å få høye tilskuertall i seg selv. Bare se på RBK, som får mindre i billettinntekter enn Brann, selv om de har et vesentlig høyere tilskuersnitt enn oss.


Enig. Som jeg skrev litt tidligere her er jeg ikke tilhenger av billigbilletter. For at Brann skal kunne hevde seg sportslig må flest mulig av de som går på Stadion betale full pris. Brann taper nok penger på at halve Hansa (deg inkludert) kommer inn til halv pris, det får holde! Men det er ganske mange andre tiltak en klubb kan sette i verk uten å gå ned på billettprisen.


Nå er Brann allerede klart dyrest, så at noen tusen plasser selges til billigere pris er vel ingen skandale. Og etter hva jeg vet, så har samtlige supporterklubber i Tippeligaen rabatter til sine felt. Brann er selvsagt dyrest også her.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nå skriver jeg ikke at det er noen skandale. Bare at det får holde. Så vi er jo enige.

Men det er jo litt ironisk å være i mot billigbilletter når man drar fordel av det selv!;)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Nå skriver jeg ikke at det er noen skandale. Bare at det får holde. Så vi er jo enige.

Men det er jo litt ironisk å være i mot billigbilletter når man drar fordel av det selv!;)


Hva slags "billigbilletter"? Det er forskjell på å betale ca 130 kr pr kamp (ut fra p-kort-prisen) og det å betale 50 kroner eller få gratisbillett! Og uansett så bidrar jo de syngende supporterne med en god del av det som er Branns image: Stemningen på kampene. Dessuten skulle det da også bare mangle at vi betaler mindre; det er jo i praksis ståplass vi har! For øvrig så står jeg ikke på Hansa pga billettprisen.

Du er bare sur fordi du sitter en rad for langt bak til å få rabatt!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"Nå skriver jeg ikke at det er noen skandale. Bare at det får holde. Så vi er jo enige.

Men det er jo litt ironisk å være i mot billigbilletter når man drar fordel av det selv!;)


Hva slags "billigbilletter"? Det er forskjell på å betale ca 130 kr pr kamp (ut fra p-kort-prisen) og det å betale 50 kroner eller få gratisbillett! Og uansett så bidrar jo de syngende supporterne med en god del av det som er Branns image: Stemningen på kampene. Dessuten skulle det da også bare mangle at vi betaler mindre; det er jo i praksis ståplass vi har! For øvrig så står jeg ikke på Hansa pga billettprisen.

Du er bare sur fordi du sitter en rad for langt bak til å få rabatt!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Ståplass er som regel billigere. Eller sagt på en annen måte: Dere som sitter, betaler ekstra for det.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Må si jeg er spent på hvordan FB-tribunen utvikler seg etterhvert. Regner med at det blir den tribunen med størst utskiftning på sesongkort. Alderen er vel generelt "under høyskole/universitet"-alder, og en stor prosent vil jo måtte flytte andre steder i landet, eller ganske enkelt gå lei. Det er ikke så veldig mange som holder ut livet som syngende supporter til fylte 40 :) På den måten blir nok nye vip-hvermansenplasser på søndre en kjærkommen unnskyldning.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Må si jeg er spent på hvordan FB-tribunen utvikler seg etterhvert. Regner med at det blir den tribunen med størst utskiftning på sesongkort. Alderen er vel generelt "under høyskole/universitet"-alder, og en stor prosent vil jo måtte flytte andre steder i landet, eller ganske enkelt gå lei. Det er ikke så veldig mange som holder ut livet som syngende supporter til fylte 40 :) På den måten blir nok nye vip-hvermansenplasser på søndre en kjærkommen unnskyldning.


Vil tro snittalderen er godt over 20 nå. Dette er ikke Store Stå. Så og si alle som står rundt om kring der hvor jeg har min plass, er folk fra rundt 30 og oppover.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Ståplass er som regel billigere. Eller sagt på en annen måte: Dere som sitter, betaler ekstra for det.


Jeg kan ikke helt skjønne denne trangen til å "rettferdiggjøre" at du har en billigbillett! Dere på nedre har ett sete. Vi på øvre har ett sete. Folk står begge plasser. Billigprisen dere har fått er vel uavhengig av dette. Tviler på at Brann under forhandlingene med Bataljonen sa "greit, dere skal få til den prisen, men da bør dere stå også!!"
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Xminator"Må si jeg er spent på hvordan FB-tribunen utvikler seg etterhvert. Regner med at det blir den tribunen med størst utskiftning på sesongkort. Alderen er vel generelt "under høyskole/universitet"-alder, og en stor prosent vil jo måtte flytte andre steder i landet, eller ganske enkelt gå lei. Det er ikke så veldig mange som holder ut livet som syngende supporter til fylte 40 :) På den måten blir nok nye vip-hvermansenplasser på søndre en kjærkommen unnskyldning.


Hvis man ser på det "sangmiljøet" som etablerte seg først på Hansa er det svært mange som holder ut livet som syngende supporter etter fylte 30 og 40. Så det trenger nødvendigvis ikke bli en så stor utskiftning. Jeg tror mer på at man går lei av å gå fast på Stadion enn at man bytter tribune.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Ståplass er som regel billigere. Eller sagt på en annen måte: Dere som sitter, betaler ekstra for det.


Jeg kan ikke helt skjønne denne trangen til å "rettferdiggjøre" at du har en billigbillett! Dere på nedre har ett sete. Vi på øvre har ett sete. Folk står begge plasser. Billigprisen dere har fått er vel uavhengig av dette. Tviler på at Brann under forhandlingene med Bataljonen sa "greit, dere skal få til den prisen, men da bør dere stå også!!"


Det komiske med prisingen er jo at det er dobbel (les: normal) pris for de som sitter på nedre, Felt A. Jeg synes Bataljonsfeltet er priset for lavt. Disse pengene går jo til Brann. Krøvel og resten har råd til noe mer enn 130 kroner pr. hjemmekamp. Særlig hvis det stemmer at de fleste har passert ungdomstiden.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: "ostraume"Det komiske med prisingen er jo at det er dobbel (les: normal) pris for de som sitter på nedre, Felt A. Jeg synes Bataljonsfeltet er priset for lavt. Disse pengene går jo til Brann. Krøvel og resten har råd til noe mer enn 130 kroner pr. hjemmekamp. Særlig hvis det stemmer at de fleste har passert ungdomstiden.


Det er jo forsåvidt et poeng. Bataljonen kunne kanskje heller fokusert på å gi medlemmene i Bataljonen Ung bedre betingelser når det blir en realitet, og heller gi de voksne på Hansa en pris som harmonerer mer med det resten av Brannsupporterne betaler. Eller er det slik at man skal få rabatt fordi man synger? Kommer folk til å slutte å synge hvis de må betale mer?

Et interessant regnestykke er jo hvor mye Brann "taper" på dette? Hvor mange seter er det på de tre nedre feltene på Hansa? Med dagens lønnskrav kunne det sikkert gitt Brann med handlekraft i forhandlinger med nye spillere.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Ståplass er som regel billigere. Eller sagt på en annen måte: Dere som sitter, betaler ekstra for det.


Jeg kan ikke helt skjønne denne trangen til å "rettferdiggjøre" at du har en billigbillett! Dere på nedre har ett sete. Vi på øvre har ett sete. Folk står begge plasser. Billigprisen dere har fått er vel uavhengig av dette. Tviler på at Brann under forhandlingene med Bataljonen sa "greit, dere skal få til den prisen, men da bør dere stå også!!"


Som sagt: Du ER virkelig sur for at de som sitter på raden nedenfor deg får det hele til halve prisen.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Ståplass er som regel billigere. Eller sagt på en annen måte: Dere som sitter, betaler ekstra for det.


Jeg kan ikke helt skjønne denne trangen til å "rettferdiggjøre" at du har en billigbillett! Dere på nedre har ett sete. Vi på øvre har ett sete. Folk står begge plasser. Billigprisen dere har fått er vel uavhengig av dette. Tviler på at Brann under forhandlingene med Bataljonen sa "greit, dere skal få til den prisen, men da bør dere stå også!!"


Som sagt: Du ER virkelig sur for at de som sitter på raden nedenfor deg får det hele til halve prisen.


Det som er overraskende her er at du mener den halve prisen er en god ting. Du har tidligere argumentert for at lave priser tiltrekker seg fjortiser og jenter som ikke synger og fører til dårligere stemning. Gjelder ikke dette på bataljonsfeltet? Og om det er slik at de på bataljonsfeltet uansett er godt voksne menn så har de vel råd til å betale det samme som resten? Det er og ironisk at de mest "ihuga" supporterne faktisk er de som betaler minst inn til klubben. Det er alltid kjekt å betale så lite som mulig, men i denne sammenhengen så går faktisk pengene til Brann, ikke til Rimi-Hagen eller Rema-Reiten. Nesten som Bataljonen burde insistere på å betale like mye som sine medsittere på Hansa (og forsåvidt og BT).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Som sagt: Du ER virkelig sur for at de som sitter på raden nedenfor deg får det hele til halve prisen.


Som sagt: Nei! Da hadde jeg kjøpt partoutkort på nedre del i år. Noe jeg hverken har gjort eller vurdert. Så den saken er grei!
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Har ikke satt meg helt inn i saken dere diskuterer. Så det er kanskje idiotisk av meg å blande meg, men er ikke tribunefeltene til supporterklubben til en klubb billigere uansett hvilken klubb du sjekker i Norge? Og det er jo kun 3 av 4 felt på nedre del...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: "tonynord"Har ikke satt meg helt inn i saken dere diskuterer. Så det er kanskje idiotisk av meg å blande meg, men er ikke tribunefeltene til supporterklubben til en klubb billigere uansett hvilken klubb du sjekker i Norge? Og det er jo kun 3 av 4 felt på nedre del...


Joda, det er svært vanlig. Og det bør kanskje være slik også. Men det må også være rom for en debatt om en såpass stor prisreduksjon som vi snakker om her er den rette måten å støtte klubben på. Spesielt med tanke på, som ostraume var inne på, at svært mange på Bataljonsfeltet er voksne og i jobb. En tanke kan jo være å ha aldersgrense på denne rabatten. At alle over 25-30 år må betale full pris.
Rød makt på Hansa

Chris*

Jeg synes hvertfall at vi studenter bør ha mulighet for litt billigere billetter. Jeg slet selv med økonomien før jul da jeg måtte fornye partoutkortet. En dobling i prisen ville vært en tung byrde for meg. Jeg hadde selvsagt bladd opp, men jeg hadde da vært avhengig av å få jobbet en god del ekstra, noe som ofte er vanskelig når man studerer forholdsvis tunge fag, som tar mye tid.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Xminator

Nå mener jeg at eventuell aldersrabatt skal skje andre steder enn på supporterfeltet. Og denne aldersrabatten bør være lavere enn en eventuell rabatt på supporterfeltet.

Ideelt sett bør ikke supporterfeltet være attraktivt pga pris, men fordi man ønsker å gi litt ekstra som tilskuer på fotballkamp.

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"[ Det som er overraskende her er at du mener den halve prisen er en god ting. Du har tidligere argumentert for at lave priser tiltrekker seg fjortiser og jenter som ikke synger og fører til dårligere stemning. Gjelder ikke dette på bataljonsfeltet? Og om det er slik at de på bataljonsfeltet uansett er godt voksne menn så har de vel råd til å betale det samme som resten? Det er og ironisk at de mest "ihuga" supporterne faktisk er de som betaler minst inn til klubben. Det er alltid kjekt å betale så lite som mulig, men i denne sammenhengen så går faktisk pengene til Brann, ikke til Rimi-Hagen eller Rema-Reiten. Nesten som Bataljonen burde insistere på å betale like mye som sine medsittere på Hansa (og forsåvidt og BT).


Har jeg sagt at det er "en god ting"? Jeg bare sier at det tross alt er "ståplasser" det er snakk om, og at det er helt vanlig overalt i Norge at supporterklubben har noen felt med billigere billetter. Hvorfor klubbene ønsker å vise goodwill overfor supporterklubbene, får du spørre dem om.

Når det gjelder dette med å være fjortis-magnet pga lave priser: Så lenge BBB-feltet er dyrere enn å stå på Felt T (foran gamle sitte), så slipper vi den problematikken. Nå vil gjerne BBB-feltet være det billigste av alle når T-feltet forsvinner, men da er jo allerede tre felt på Nedre Hansa så godt som okkupert av p-kortinnehavere fra før av. Så det blir ikke det samme som på gamle Store Stå.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: "krøvel vellevold"
Har jeg sagt at det er "en god ting"?


Det har du nok ikke, men jeg leste det mellom linjene og beklager om jeg har tillagt deg meninger. For å oppklare: Hva synes du er rett pris på Bataljonsplassene?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

BBB-Tony

Quote from: "Xminator"Nå mener jeg at eventuell aldersrabatt skal skje andre steder enn på supporterfeltet. Og denne aldersrabatten bør være lavere enn en eventuell rabatt på supporterfeltet.

Ideelt sett bør ikke supporterfeltet være attraktivt pga pris, men fordi man ønsker å gi litt ekstra som tilskuer på fotballkamp.


Enig med det du sier her. Selv er jeg student og har sesongkort på nedre hansa, men det passer seg ikke med prisforskjeller innad på slike felt i en supporterklubb. Men ellers på stadion er jeg for studentpriser etc... Jeg har ikke plass på nedre hansa pga prisen, men pga jeg vil gi det lille ekstra som du poengterer.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: "tonynord"men det passer seg ikke med prisforskjeller innad på slike felt i en supporterklubb.


Hvorfor ikke?
Rød makt på Hansa

atlascopo

Ja denne diskusjonen har jo latterlig mye med utbyggingen å gjøre. Hvor er MOD??? Latterlig.

Felt Ã?

Ganske horribelt at dere i BBB faktisk forsvarer at dere i samlet flokk tapper Brann for penger ved å forlange 50% rabatt på bilettene.
Eneste argumentet for dette som har kommet til nå er at man står på plassen sin og ikke sitter som Krøvel skriver......what?
Dere i BBB gjør at Brann taper lønn i millionklassen til minst en godt betalt spiller hvert eneste år...var det noen som sa ordet supportere...?
Vi kan vel også ta med at den store drømmen er å ha mange,mange medlemmer i supporterklubben,ja gjerne 20 000 stk slik at dere fyller hele stadion og i fellesskap kan rasere økonomien til Brann og forlange halv pris på hele stadion..

abe78

Quote from: Ganske horribelt at dere i BBB faktisk forsvarer at dere i samlet flokk tapper Brann for penger ved å forlange 50% rabatt på bilettene.
Eneste argumentet for dette som har kommet til nå er at man står på plassen sin og ikke sitter som Krøvel skriver......what?
Dere i BBB gjør at Brann taper lønn i millionklassen til minst en godt betalt spiller hvert eneste år...var det noen som sa ordet supportere...?
Vi kan vel også ta med at den store drømmen er å ha mange,mange medlemmer i supporterklubben,ja gjerne 20 000 stk slik at dere fyller hele stadion og i fellesskap kan rasere økonomien til Brann og forlange halv pris på hele stadion..


En god del av de som får denne rabatten bruker MYE penger på borteturer. Bare spør Krøvel! Jeg ser ikke noe problemer med dette da de også gir mye tilbake til Brann på andre måter. Det er også Brann som avgjør rabattene, Bataljonen kan ikke diktere dette.

Når dette er sagt er jeg negativ til at Bataljonfeltet blir det rimeligste på stadion. Da trekker det folk dit kun pga pris. Jeg ønsker også å legge til at jeg står på nedre FB, men betaler 3000 kr for plassen min. :)
.og husk!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Må si jeg er spent på hvordan FB-tribunen utvikler seg etterhvert. Regner med at det blir den tribunen med størst utskiftning på sesongkort. Alderen er vel generelt "under høyskole/universitet"-alder, og en stor prosent vil jo måtte flytte andre steder i landet, eller ganske enkelt gå lei. Det er ikke så veldig mange som holder ut livet som syngende supporter til fylte 40 :) På den måten blir nok nye vip-hvermansenplasser på søndre en kjærkommen unnskyldning.


Vil tro snittalderen er godt over 20 nå. Dette er ikke Store Stå. Så og si alle som står rundt om kring der hvor jeg har min plass, er folk fra rundt 30 og oppover.


Det er det ikke rundt meg for å si det sånn. Der må snittalderen være maks 20. Det er i alle fall veldig mange unge folk rundt de tre første radene i midten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Må si jeg er spent på hvordan FB-tribunen utvikler seg etterhvert. Regner med at det blir den tribunen med størst utskiftning på sesongkort. Alderen er vel generelt "under høyskole/universitet"-alder, og en stor prosent vil jo måtte flytte andre steder i landet, eller ganske enkelt gå lei. Det er ikke så veldig mange som holder ut livet som syngende supporter til fylte 40 :) På den måten blir nok nye vip-hvermansenplasser på søndre en kjærkommen unnskyldning.


Hvis man ser på det "sangmiljøet" som etablerte seg først på Hansa er det svært mange som holder ut livet som syngende supporter etter fylte 30 og 40. Så det trenger nødvendigvis ikke bli en så stor utskiftning. Jeg tror mer på at man går lei av å gå fast på Stadion enn at man bytter tribune.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "ostraume"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Ståplass er som regel billigere. Eller sagt på en annen måte: Dere som sitter, betaler ekstra for det.


Jeg kan ikke helt skjønne denne trangen til å "rettferdiggjøre" at du har en billigbillett! Dere på nedre har ett sete. Vi på øvre har ett sete. Folk står begge plasser. Billigprisen dere har fått er vel uavhengig av dette. Tviler på at Brann under forhandlingene med Bataljonen sa "greit, dere skal få til den prisen, men da bør dere stå også!!"


Det komiske med prisingen er jo at det er dobbel (les: normal) pris for de som sitter på nedre, Felt A. Jeg synes Bataljonsfeltet er priset for lavt. Disse pengene går jo til Brann. Krøvel og resten har råd til noe mer enn 130 kroner pr. hjemmekamp. Særlig hvis det stemmer at de fleste har passert ungdomstiden.


Synes ikke dette er så rart. Så vidt jeg vet er det mange av de som står på Bataljonsfeltet som reiser på mange bortekamper og støtter Brann der, i tillegg er en god del av de "juletrær", og bruker mye penger på Brann.

Hvis man hadde plukket ut 10 tilfeldige pÃ¥ Bataljonsfeltene, og 10 tilfeldige  pÃ¥ felt A, og undersøkt hvor mye de støtter Brann med, sÃ¥ er jeg rimelig overbevist om at de pÃ¥ Bataljonsfeltet samlet hadde kommet best ut av det.

Derfor er det verdens mest naturlige ting, og det regner jeg med Brann og  er klar over.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Synes Brann bør bytte ut hele Hansa-tribunen med VIP-bokser. Idiotisk at de bruker tid og krefter på folk som bare betaler to hundre kroner for billettene. Dette er jo penger rett ut gjennom vinduet; penger som de kunne ha brukt til å gi Huseklepp-lønn til alle spillerne.

krøvel vellevold

Quote from: Ganske horribelt at dere i BBB faktisk forsvarer at dere i samlet flokk tapper Brann for penger ved å forlange 50% rabatt på bilettene.
Eneste argumentet for dette som har kommet til nå er at man står på plassen sin og ikke sitter som Krøvel skriver......what?
Dere i BBB gjør at Brann taper lønn i millionklassen til minst en godt betalt spiller hvert eneste år...var det noen som sa ordet supportere...?
Vi kan vel også ta med at den store drømmen er å ha mange,mange medlemmer i supporterklubben,ja gjerne 20 000 stk slik at dere fyller hele stadion og i fellesskap kan rasere økonomien til Brann og forlange halv pris på hele stadion..
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"[ NÃ¥r dette er sagt er jeg negativ til at Bataljonfeltet blir det rimeligste pÃ¥ stadion. Da trekker det folk dit kun pga pris.  


Foreløbig er nå Felt T nedenfor Gamle Sitte, det klart rimeligste alternativet på Stadion. Spesielt for barn, da dette vel er det eneste stedet der det er barnerabatt også for dem som ikke er i følge med en voksen. Og når T-feltet er vekke, er uansett omtrent hele Nedre Hansa besatt av p-kortinnehavere fra før. Ergo får ikke alle prisjegerne og ungene innpass der i noen særlig grad.
Legg ned hele klubben!

Ingo

Mange av de som står på Bataljonsfeltet bidrar mye med verbal støtte, samt mange reiser land og strand rundt for å støtte Brann.
Av alle supportergruppene i norge er det bataljonen som betaler mest for sine plasser.
Synes denne diskusjonen er på grensen til smålig.
Ps sitter ikke på bataljonsfeltet.

Stian

I denne tråden skal utbyggingen av Brann stadion diskuteres. Vil dere diskutere prisen på partoutkortene til Bataljonen får dere opprette en ny tråd om dette.

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Kom over en intressant teknisk sak om undervarme i TU.

QuoteSystemet til ABS Prosjekt, som er patentert, består av flere lag. Nederst ligger et 100 mm tykt lag knust glass. Det skal primørt skaffe friksjon og stabilisere de øvre lagene. Dernest følger 180 mm isolasjon i form av glassgranulat. Over dette ligger et armert betongdekke, 50 mm tykt. I denne betongplaten løper rørene med varmtvann, Deretter følger 150 mm singel som sørger for drenering. I singelen er det lagt vanningsrør - gressmatten vannes altså fra undersiden. Så er det lagt 250 mm vekstmasse, med gressmatten på toppen.


Det handler vist om å alltid holde minst 6 grader i vekstmassen. Engelske fotballklubber skal vistnok være meget intressert i løsningen. Medfølgende bilde i artikkelen er av testbanen som ligger i tønsberg. I midten av februar har de knall grønt skikkelig gress på ene halvdelen og vanlig gussegult vårbanegress på den andre.

Kunstgressløsningen deres bygger en god del mindre. Der er det 40 mm gummipad nederst (også kalt asfalt...), med spor for 25 mm tykke varmerør. Deretter 25 mm knust stein for å fordele varmen, og kunstgresset lagt over der igjen.

dudo

Altså 730 mm totalt (under matten), som jo er godt under den meteren jeg mener å ha lest om tidligere. Men man har jo fortsatt grunnvannsproblematikken å stri med.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: "Xminator"Kom over en intressant teknisk sak om undervarme i TU.

QuoteSystemet til ABS Prosjekt, som er patentert, består av flere lag. Nederst ligger et 100 mm tykt lag knust glass. Det skal primørt skaffe friksjon og stabilisere de øvre lagene. Dernest følger 180 mm isolasjon i form av glassgranulat. Over dette ligger et armert betongdekke, 50 mm tykt. I denne betongplaten løper rørene med varmtvann, Deretter følger 150 mm singel som sørger for drenering. I singelen er det lagt vanningsrør - gressmatten vannes altså fra undersiden. Så er det lagt 250 mm vekstmasse, med gressmatten på toppen.


Det handler vist om å alltid holde minst 6 grader i vekstmassen. Engelske fotballklubber skal vistnok være meget intressert i løsningen. Medfølgende bilde i artikkelen er av testbanen som ligger i tønsberg. I midten av februar har de knall grønt skikkelig gress på ene halvdelen og vanlig gussegult vårbanegress på den andre.

Kunstgressløsningen deres bygger en god del mindre. Der er det 40 mm gummipad nederst (også kalt asfalt...), med spor for 25 mm tykke varmerør. Deretter 25 mm knust stein for å fordele varmen, og kunstgresset lagt over der igjen.


Link til dette??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

http://fotball.bt.no/em/article103571.ece

Brann er klar til å utvide kapasiteten på Stadion til over 30.000 om Norge får EM i 2016.

Men det blir bare midlertidig...
Rød makt på Hansa

Baunebob

Noen som vet hvor mange rader BT-tribunen har, og hvor mange den ny søndre vil få ?

krøvel vellevold

Quote from: Baunebob on March 29, 2008, 15:51:58 PM
Noen som vet hvor mange rader BT-tribunen har, og hvor mange den ny søndre vil få ?


Tror ikke Brann vet det selv engang.
Legg ned hele klubben!

TroBlo

Her er link til første skisse av ny søndre tribune, den som ønsker det kan telle seterader:
http://www.brann.no/dokumenter/oversikt_sydtribune.pdf
Hansa felt C

krøvel vellevold

Quote from: TroBlo on March 29, 2008, 16:40:11 PM
Her er link til første skisse av ny søndre tribune, den som ønsker det kan telle seterader:
http://www.brann.no/dokumenter/oversikt_sydtribune.pdf


Dette er jo en datagenerert skisse. Tror ikke den er så nøyaktig at det gjør noe. Meningsløst å telle rader der.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on March 29, 2008, 18:34:42 PM
Dette er jo en datagenerert skisse. Tror ikke den er så nøyaktig at det gjør noe. Meningsløst å telle rader der.

En datagenerert skisse? Dette er jo en enkel 3D-rendering gjort på bakgrunn av CAD-tegningene. Dersom CAD-tegningene er riktig så er også 3D-renderingen riktig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Myterious dr X

Kom over dette i sted:
http://www.tv2.no/sporten/fotball/tippeligaen/article1681635.ece

Litt urovekkende. Etter min mening skal fotball spilles på gress, ikke plast!
Dr X

Stalin

Wow, det har vi aldri hørt før.

Go Up