• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Helge Haugen

Started by Sharpy, December 16, 2004, 07:38:37 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sharpy

Haugen har etter hvert gjort seg fortjent til en sang han også. Jeg har tatt megden frihet å bruke den klassiske melodien som brukes over hele England, med f.eks. "We love United, we do", "We love you Arsenal, we do" etc...
Den går som dette:

Vi elsker Haugen, vi gjør
vi elsker Haugen, vi gjør
vi elsker Haugen, vi gjør
Han løper til han dør
(repeat)
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

juset

augen e en pudding

Brann-Peter!

Passende, mÃ¥ jeg si.  :)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

pusuren

Quote from: "Sharpy"Haugen har etter hvert gjort seg fortjent til en sang han også. Jeg har tatt megden frihet å bruke den klassiske melodien som brukes over hele England, med f.eks. "We love United, we do", "We love you Arsenal, we do" etc...
Den går som dette:

Vi elsker Haugen, vi gjør
vi elsker Haugen, vi gjør
vi elsker Haugen, vi gjør
Han løper til han dør
(repeat)


konge forslag;)

kabelmann

Må jeg få tilføye: voff voff :p
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

viks

Bra låtvalg..Men kan vi skifte ut "vi gjør", blir litt for wannabee engelsk spør du meg, men låten har helt klart livets rett...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

pusuren

Quote from: "viks"Bra låtvalg..Men kan vi skifte ut "vi gjør", blir litt for wannabee engelsk spør du meg, men låten har helt klart livets rett...


vi synger jo han på norsk og den rimer med til han dør.. syns det passet eg

kabelmann

"Vi gjør" gir meg assosiasjoner til bjeffing (vi gjør = vi bjeffer).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

grei

Det høres ofte litt komisk ut når man oversetter ordrett, uten å ta hensyn til at norsk og engelsk har ulike måter å bygge opp setningene på. I glemmeboken med denne sangen.

Sharpy

Quote from: "grei"Det høres ofte litt komisk ut når man oversetter ordrett, uten å ta hensyn til at norsk og engelsk har ulike måter å bygge opp setningene på. I glemmeboken med denne sangen.


Forsåvidt enig med deg i prinsippet, uten at jeg egentlig syns det gjør noe her. Men vi kan vel likevel gi det et nytt forsøk, i og med at melodien er flott og spilleren som her er nevnt fortjener en egen sang.

Vi elsker Haugen, vår gutt
Vi elsker Haugen, vår gutt
Vi elsker Haugen, vår gutt
Han spytter blod til slutt

evt.

Vi elsker Haugen - som få
Vi elsker Haugen - som få
Vi elsker Haugen - som få
Han elsker Store Stå


Helt sikkert mange kloke hoder der ute som kan bringe noen alternativer på banen.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Go Up