• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Samme her. Den muren er vanvittig irriterende.

Kan de ikke bygge på muren slik at det kommer en eller to rader til med seter? Ser enormt mye bedre ut og kan ikke koste så altfor mye.

Kan være det blir for tett på banen, da.

Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle senke banen. Hva var begrunnelsen for dette?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on April 28, 2012, 19:16:59 PMSamme her. Den muren er vanvittig irriterende.

Kan de ikke bygge på muren slik at det kommer en eller to rader til med seter? Ser enormt mye bedre ut og kan ikke koste så altfor mye.

Kan være det blir for tett på banen, da.

Jeg skjønner ikke hvorfor de skulle senke banen. Hva var begrunnelsen for dette?

Det var vel i forbindelse med byggingen av Spv.
Dog hadde det vært plass til et par rader til. Ikke at vi trenger det, men...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Det var etter SPV ble bygget, i forbindelse med ny gressmatte. Før 2009 sesongen var det vel?...?
Gå ta banen!

Markmus

Ka du ve?

Danny

Begrunnelsen for å senke banen var at en fikk plass til en ekstra rad reklameskilter. Håper de tar til vettet når søndre skal bygges, og lar 1 rad være helt ned til banen, like bak de elektroniske reklameskiltene. Stadion blir mer intim, spillerne feire med fansen.

Markmus

Var det virkelig grunnen at de fikk plass til mer reklame? Fytti helvete. Selv en begrunnelse som at "nederste rad får bedre oversikt" holder mer vann.
Ka du ve?


Gepard

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3391578.ece

Er det virkelig så ille ? Faen meg helt latterlig at vi aldri skal klare å få på plass en skikkelig bane, Klovner!

Danny

Quote from: Markmus on April 29, 2012, 14:01:13 PM
Var det virkelig grunnen at de fikk plass til mer reklame? Fytti helvete. Selv en begrunnelse som at "nederste rad får bedre oversikt" holder mer vann.


Vel, jeg mener jeg leste det var en av begrunnelsene ja. En så det positive i at en ekstra rad reklameskilter genererer litt ekstra i klubbkassen. Men er det flere en meg som også har en følelse av at den nye banen er for myk? Spillerne virker å bli så fort slitne på denne banen. I tillegg virker det om friksjonen er for høy på ballen, det er jo nesten umulig å få fart i den på gresset.

Utmedsnolken

Hvordan kan gresset fortsatt være så latterlig løst. Skulle ikke røttene ha festet seg nå? Eller må vi gjennom dette hver eneste vår?
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on May 07, 2012, 22:12:29 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/ekspertene-refser-brann-et-ludder-av-et-straffemerke-helt-sjanseloest-3776165.html

Dette her er jo bare helt pinlig, toppklubb!?


Synes det er helt greit. Piotr hadde plukket den uansett.
Saavidt jeg fikk med meg har vi hatt 4 straffer i mot, og kun en har gaatt i maal, det er ganske greit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Alexander Schau er foroevrig en loek. Slitsom fyr.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Bojan Zajic klarte å score fra det samme straffemerket sist kamp. Men han var smart nok til å plassere ballen og måkte den ikke bare avgårde og håpte på det beste.
Ka du ve?

kabelmann

Det er like fullt pinlig at vi må avfinne oss med et lappeteppe av en fotballbane.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Er vel noregs dyraste bane.
Då Brann skulle anlegga ny bane kunne dei f.eks ha kontakta Molde eller ein annan av klubbane som har gode grasmatter og kopiert det dei gjorde.  Men ikkje Brann nei.  Her skulle det vera dyrt importert gras frå England, dyr importert sand frå Danmark og dyre importerte varmekablar frå Nederland.  Det ser ut som graset er eit laust teppe som ligg over laus sand.  Dette er både talentlaust og pinleg.  Eit ord er dekkande: SKANDALE! Og det er faktisk typisk Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nero

Quote from: osoerli on May 08, 2012, 07:58:56 AM
Er vel noregs dyraste bane.
Då Brann skulle anlegga ny bane kunne dei f.eks ha kontakta Molde eller ein annan av klubbane som har gode grasmatter og kopiert det dei gjorde.  Men ikkje Brann nei.  Her skulle det vera dyrt importert gras frå England, dyr importert sand frå Danmark og dyre importerte varmekablar frå Nederland.  Det ser ut som graset er eit laust teppe som ligg over laus sand.  Dette er både talentlaust og pinleg.  Eit ord er dekkande: SKANDALE! Og det er faktisk typisk Brann.


Ja, til de grader typisk Brann. Dessverre. Litt av forklaringen på at vi aldri kommer til å bli noen stabil toppklubb, på tross av at vi er en av de tre-fire største når det gjelder budsjett & publikum.
Lions led by donkeys.

Utmedsnolken

May 08, 2012, 09:01:18 AM #5616 Last Edit: May 08, 2012, 09:35:43 AM by Utmedsnolken
Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2012, 04:01:41 AM
Quote from: Gepard on May 07, 2012, 22:12:29 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/ekspertene-refser-brann-et-ludder-av-et-straffemerke-helt-sjanseloest-3776165.html

Dette her er jo bare helt pinlig, toppklubb!?


Synes det er helt greit. Piotr hadde plukket den uansett.
Saavidt jeg fikk med meg har vi hatt 4 straffer i mot, og kun en har gaatt i maal, det er ganske greit.


Det er jo ikke bare straffemerkene. Spillere sklir og faller jo hele tiden fordi festet forsvinner.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Ja, festet ble ofret på dreneringens alter. For hvis det kan være noen trøst har vi sannsynligvis den beste dreneringen i Tippeligaen!:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 08, 2012, 09:12:56 AM
Ja, festet ble ofret på dreneringens alter. For hvis det kan være noen trøst har vi sannsynligvis den beste dreneringen i Tippeligaen!:)


Nok til å ta unna Starefossen om så var tilfellet!

Paradoksalt nok har dei to siste heimekampene våre vært plaget av lav kveldssol.
Gå av.

ostraume

Artig nok så er det vår alles kjære Bruun som tok valget om legge inn litt ekstra sklidekke ved straffemerket:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article235606.ece

Han kan alt den mannen!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

"Han påpeker også at dette ikke hadde vært tema dersom Danielsen hadde scoret."

No shit. Betyr ikke at matten er god nok uansett
"og der snubler Sæternes igjen"

Joggi Bogga

Ellers da?
Er stadion regnet som ferdig utbygget?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Straffemerke-episoden blir vel vann på møllen for dem som vil ka kunstgress overalt. Om et par år sitter vi der med plastdekke selv.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Hvor ble det forresten av denne Petter Puddefjord som ønsket 50 000 sitteplasser?

Spelaren

May 08, 2012, 14:03:15 PM #5624 Last Edit: May 08, 2012, 14:15:08 PM by Spelaren
Quote from: krøvel vellevold on May 08, 2012, 13:55:32 PM
Straffemerke-episoden blir vel vann på møllen for dem som vil ka kunstgress overalt. Om et par år sitter vi der med plastdekke selv.


Eventually, som dei seier på nynorsk. Ein eller annen gang vil det bli lagt KG, forhåpentligvis av ein type som har egenskaper tilnærmet ein perfekt grasmatte.
Gå av.

Utmedsnolken

De klarer vel ikke å få til plastunderlag heller
"og der snubler Sæternes igjen"

Henki

Quote from: Utmedsnolken on May 08, 2012, 14:08:27 PM
De klarer vel ikke å få til plastunderlag heller


Det blir vel et kunstgress med omtrent de samme egenskapene som betong.
Ballen skal fremover!

Yngve

Eg høyrde dei hadde tenkt å gå for det same dekket som på bana på det parkeringsanlegget nedanfor Akvariet.

Markmus

Quote from: ostraume on May 08, 2012, 11:53:16 AM
Artig nok så er det vår alles kjære Bruun som tok valget om legge inn litt ekstra sklidekke ved straffemerket:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article235606.ece

Han kan alt den mannen!


Hvorfor er det så jævlig mye slitasje på straffemerket egentlig? Selv om vi har hatt 4 straffer imot i år, så er ikke fire spark akkurat nok til å ødelegge feltet.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Yngve on May 08, 2012, 15:10:50 PM
Eg høyrde dei hadde tenkt å gå for det same dekket som på bana på det parkeringsanlegget nedanfor Akvariet.


Spilte litt på den for et par år siden. Mener å huske det føltes som betong med hår?
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on May 08, 2012, 15:13:02 PM
Quote from: Yngve on May 08, 2012, 15:10:50 PM
Eg høyrde dei hadde tenkt å gå for det same dekket som på bana på det parkeringsanlegget nedanfor Akvariet.


Spilte litt på den for et par år siden. Mener å huske det føltes som betong med hår?


Jepp, forferdelig å spille på.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on May 08, 2012, 09:01:18 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2012, 04:01:41 AM
Quote from: Gepard on May 07, 2012, 22:12:29 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/ekspertene-refser-brann-et-ludder-av-et-straffemerke-helt-sjanseloest-3776165.html

Dette her er jo bare helt pinlig, toppklubb!?


Synes det er helt greit. Piotr hadde plukket den uansett.
Saavidt jeg fikk med meg har vi hatt 4 straffer i mot, og kun en har gaatt i maal, det er ganske greit.


Det er jo ikke bare straffemerkene. Spillere sklir og faller jo hele tiden fordi festet forsvinner.


Det gjoer de jo paa flere andre baner og, spesielt Ojo og Bentley...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 08, 2012, 15:12:14 PM
Quote from: ostraume on May 08, 2012, 11:53:16 AM
Artig nok så er det vår alles kjære Bruun som tok valget om legge inn litt ekstra sklidekke ved straffemerket:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article235606.ece

Han kan alt den mannen!


Hvorfor er det så jævlig mye slitasje på straffemerket egentlig? Selv om vi har hatt 4 straffer imot i år, så er ikke fire spark akkurat nok til å ødelegge feltet.


Det var vel der og i alle fall to andre flekker innenfor 16. meteren. Det er vel naturlig at det blir mye slitasje der, da det er mye kjemping paa doedballer der, mye folk. Det er jo ofte de omraadene som blir slitt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 08, 2012, 15:13:02 PM
Quote from: Yngve on May 08, 2012, 15:10:50 PM
Eg høyrde dei hadde tenkt å gå for det same dekket som på bana på det parkeringsanlegget nedanfor Akvariet.


Spilte litt på den for et par år siden. Mener å huske det føltes som betong med hår?


Det var hardt og veldig daarlig for et par aar siden, da var det nesten en tennisbane, men de har lagt nytt der og det har blitt MYE bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Nei, det er en av byens beste totalt sett for min del. Buret, som den kalles.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on May 08, 2012, 20:24:20 PM
Nei, det er en av byens beste totalt sett for min del. Buret, som den kalles.


Flott at de har gjort den bedre, det er veldig gledelig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

hansastril

Sist jeg var i England og var på Emirates så jeg at de bruke noe som fungerte som "fake" soler. Et slags stativ på hjul, med mye lys som fikk banen til å gro forterre. Har vi ikke noe sånt? Skremmende i så fall mtp. hard vinter og mye dårlig på banen. Burde da være mye billigerre å få tak i noe sånt enn alt det vedlikeholdet som blir gjort på banen hvert år.

Omtrendt samme som denne på Stamford Bridge   http://4.bp.blogspot.com/_l8_CtMCYhfc/TTRSDqxvtqI/AAAAAAAAABw/1rGUdP-TyDw/s1600/CHELSEA+FC+011.JPG
Stolt og kry

Yngve

Om eg ikkje hugsar feil så er det ein norsk oppfinnlse.

hansastril

Quote from: Yngve on May 08, 2012, 23:42:34 PM
Om eg ikkje hugsar feil så er det ein norsk oppfinnlse.

Det vet eg nok ingenting om, tviler på om Roald vet hva det er en gang, desverre!
Stolt og kry

Klaus_Brann

Quote from: hansastril on May 08, 2012, 23:48:22 PM
Quote from: Yngve on May 08, 2012, 23:42:34 PM
Om eg ikkje hugsar feil så er det ein norsk oppfinnlse.

Det vet eg nok ingenting om, tviler på om Roald vet hva det er en gang, desverre!


Det er vel strengt tatt ikke hans ansvar heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

"Gressmesteren" vår ble jo sparket for noen år siden. Og Roald er den som bestemmer når vi skal lappe på duken. Så det kan virke som han har påtatt seg det ansvaret.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Husker dere dei deilige gamle dager når me berre trippet og ventet på dei siste byggetrinn som skulle fullføre anlegget vårt og få kapasiteten opp rundt 21 500 sitteplasser? Eit ferdig, komplett anlegg - topp moderne og med fasiliteter ingen ville vere flaue over. Sukk.

Kva med ein liten tippekonkurranse?

Me har forskjellige kategorier av supportere. Den "harde kjerne" som uansett møter opp. Eg håper denne er på rundt 8 000, tar eg i for mykje når eg antar at denne er ca 1 500 høgare enn den var på åttitalet? Med litt action i sengehalmen kan jo denne kjernen forhåpentligvis vokse til over 10 000 om ein halv generasjon - men her må enkelte kjenne sin besøkelsestid. Trekk fra for den katastrofale sjarmen vår pdd og eit nedrykk til adecco så tar det kanskje ein generasjon til før denne kjernen når femsifret - og 2015 er kun eit vagt minne. Menmen, når denne kjernen er solid nok, og me plutselig snubler inn i tetkampen nokre år på rad, med attraktiv fotball og interessante profiler på laget - kanskje snittet vårt blir så høgt at ledelsen, med 105 år gamle Bruun-Hanssen i spissen, vrenger lommebøkene og låner opp til over masten på Ulriken slik at anlegget kan fullføres? Men då er vel resten av Stadion så gammelt og forfallent at det må oppgraderes over heile linjen...

2070?
Gå av.

Petter Puddefjord

Ja, folkens, nå er det på høy tid å få bygget anlegget ferdig. 25000 sitteplasser innen 2016, så er vi godt rustet til å komme oss ut i Europa som Norges ledende klubb. Er det noen som vet om det er håp om å fortsette byggingen, eller skal "lappeteppet" forbli til evig tid? En tilskuerkapasitet på drøye 17000 i Bergen er pinlig.

storB

Haha, artig. Se heller på tilskuersnitt før du tenker kapasitet.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Hysterisk bra. Men selv Krøvel kommer ikke til å gå den.

Sannsynligvis ikke...;)
Rød makt på Hansa

Yngve

Hah, ville ikkje vore for sikker på det, Knixon.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Henki

På et eller annet tidspunkt de neste fem til ti årene bør Gamle sitte rives og bygges opp igjen som en moderne tribune. Tribunen er gammel, den er umoderne og Stadion ser, som det blir påpekt, ut som et lappeteppe.
Men de 25 000 plassene det fables om har vi ikke bruk for. Brann sine planer er vel mellom 20 000 og 22 000? Det er en kapasitet det burde være ambisjoner om å oppnå.
Ballen skal fremover!

Go Up