• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Askøy - Brann, NM 24. april kl 18:00

Started by Lasaron, April 23, 2024, 17:52:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Kamp i morgen. Ulriken spares, Simba er skadet igjen. I tillegg til de vanlige.

Askøy har startet sesongen bra. I cupens kvalik slo de ut Varegg og Gneist. I første runde slo de ut Sotra, som ligger stabilt en divisjon over. I serien startet de med uavgjort mot Haugesund 2 og Førde, før de knuste Stord 5-0.

Mange har en fortid i Brann. Tommy Knarvik, treneren, er velkjent. Han har tatt tre steg tilbake for å ta fem steg frem, og virker å være i et godt driv der. Av spillere som har vært i Brann vet jeg om Brian Jahren, Mathias Sivertsen, Henrik Steinseide, Ulrik Edvardsen, Jonas Fredriksen og Joar Høviskeland.

I tillegg kan vi kanskje få en brødreduell. Lillebroren til Palle spiller der, nemlig Kristian.

Det ventes omkring 3000 tilskuere, det er gøy. Gøy at Brann engasjerer såpass. 3000 er svært mye for både Askøy, og for klubber i 3. divisjon.
Tren på langskudd

Corran

Ser i BA at Hellan får sin debut i morgen men det var ikke sagt om det var fra start eller som innhopper. Virket mest som det siste.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg anbefaler Hornis å bruke denne startoppstillingen:

Børs
Hellan - Palle - Helland - Soltvedt
Kornvig - Sønnen - Felix
Warming - Heggebø - Castro


Jeg ønsker å spare Japhet og Kristiansen litt.

Jeg er egentlig usikker på om Kornvig og Sønnen bør starte, men jeg har litt tro å å spille dem inn med Felix. Det blir jo neppe den tyngste kampen heller. Felix bør starte, for å komme inn i det å starte, men ikke spille hele kampen.

Jeg håper noen fra Brann 2 får spilletid. Type Tufekcic, Eikrem, Remmem, Haaland, Kvale.
Tren på langskudd

Corran

Tror Soltvedt blir spart i denne.
Er vel mer behov for å spare ham enn Ruben
Tror også Jeff spiller da han også er en av dem som var lenge ute og fikk litt dårlig grunnlag i vinter.
Tror også Blomberg starter.
Warming og Castro blir ikke begge brukt fra start
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

April 24, 2024, 09:57:54 AM #4 Last Edit: April 24, 2024, 10:19:45 AM by andreas1989
Soltvedt trenger vel minutter og har med unntak av et langskudd og en straffe i Tromsø vært alt annet enn imponerende, så dette er nok en fin mulighet for han til å spille seg varm samtidig som Kristiansen kan spare sin 36 årige kropp.

Corran

Når han sto over sist så tenker jeg han godt kan spares så en er sikker på at leggen er 100%
Han er viktigere i serien enn i 2 runde av cupen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Soltvedt trenger kamptrening samtidig som vi ikke trenger å ta noen sjanser med 36 årige Kristiansen. Tror ikke det er gitt på noen som helst måte at Soltvedt spaserer rett inn igjen på laget på bekostning av Kristiansen.


Pete05

Gjetter på at laget som starter er mest mulig likt det som skal starte på søndag. Brukes for å spille dem sammen. Så blir det sikkert endel bytter ut i andre omgang.

vekkreist

Noen som vet hvor kampen vises? Prøve å gå inn på NRK.no, men tror ikke den vises der (deres nett tv)


Erlend



ostraume

Med fare for å være alvorlig boomer: Noen som har skjønt hva som er bak TV2 Play sin "totalmur" og hva som vises?

Jeg blir ikke klok på det. Jeg har kun vanlig abo. Kampene seer jeg generelt live eller på pub. Men akkurat denne hadde jo vært bra å få inn i stuen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Erlend

Streaming har blitt utrolig forvirrende og i det hele tatt blitt det de en gang prøvde å bekjempe.

Men kort sagt sÃ¥ er all fotball gjemt bak muren med unntak av det som sendes pÃ¥ "lineær TV" gjennom enten kanaler eller TV2Play som man kan fÃ¥ gjennom basispakken.  Tror jeg.


Som 7. års diaspora ble det i hvert fall enklest å spandere på seg 4000kr for et årsabonnement på totalpakken

Lasaron

Da får du tilgang på mye fotball, samt veldig mange serier og filmer. Blant annet.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Lasaron on April 24, 2024, 08:49:49 AMJeg anbefaler Hornis å bruke denne startoppstillingen:

Børs
Hellan - Palle - Helland - Soltvedt
Kornvig - Sønnen - Felix
Warming - Heggebø - Castro


Jeg ønsker å spare Japhet og Kristiansen litt.

Jeg er egentlig usikker på om Kornvig og Sønnen bør starte, men jeg har litt tro å å spille dem inn med Felix. Det blir jo neppe den tyngste kampen heller. Felix bør starte, for å komme inn i det å starte, men ikke spille hele kampen.

Jeg håper noen fra Brann 2 får spilletid. Type Tufekcic, Eikrem, Remmem, Haaland, Kvale.

Jeg fikk nesten viljen min. Det med keeperen var jo utopisk. I tillegg starter Kartum i stedet for Felix. Men det er ingen krise.

Jeg tror på seier, uten så mye stress og slit.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on April 24, 2024, 15:50:45 PM
Quote from: Lasaron on April 24, 2024, 08:49:49 AMJeg anbefaler Hornis å bruke denne startoppstillingen:

Børs
Hellan - Palle - Helland - Soltvedt
Kornvig - Sønnen - Felix
Warming - Heggebø - Castro


Jeg ønsker å spare Japhet og Kristiansen litt.

Jeg er egentlig usikker på om Kornvig og Sønnen bør starte, men jeg har litt tro å å spille dem inn med Felix. Det blir jo neppe den tyngste kampen heller. Felix bør starte, for å komme inn i det å starte, men ikke spille hele kampen.

Jeg håper noen fra Brann 2 får spilletid. Type Tufekcic, Eikrem, Remmem, Haaland, Kvale.

Jeg fikk nesten viljen min. Det med keeperen var jo utopisk. I tillegg starter Kartum i stedet for Felix. Men det er ingen krise.

Jeg tror på seier, uten så mye stress og slit.
Du var virkelig god på den for jeg hadde trodd han gikk mer toppet ut
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Takk. Han topper dog benken. Brann 2 skal få sysle på med sitt, uten å blandes inn i dette. Tydeligvis.
Tren på langskudd

andreas1989

Som forventet, eneste overraskelsen er vel at Felix ikke starter.

andreas1989

Måtte inn å høre hva Horneland sa etter Odd kampen mtp spillerne fra Brann 2. Han forklarer vel det hele med at Brann 2 har mandagskamp og det gjør jo det litt mer forståelig at de ikke blir involvert i dag. Jeg fikk jo inntrykk av at han hadde avfeid å bruke de unge rekruttene, men det ble heldigvis ikke fremstilt slik.

Lasaron

Bare tre eks-Brannspillere fra start for Askøy. Pluss broren til Palle.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

vekkreist

Det var ihvertfall en altfor kort pasning til Sivert... så kanskje ja.

Der var Hellan svak i forsvar! Ble rundtspilt :/


Nå må Brann få inn et kjapp mål for å unngå panikk, psyken kan spille en stor roller her.

krakra


Erlend

Heggebø fortsetter Ã¥ score hvert 20. minutt.  Sikkert som banken!

esp123

Hellan sliter. Men heldigvis er Askøy-keeperen svak. Merkelig opptreden på begge målene.

krakra


vekkreist

Det samme gjorde Helland der... svak stopperspill. 2-2

Pete05

Quote from: esp123 on April 24, 2024, 17:26:53 PMHellan sliter. Men heldigvis er Askøy-keeperen svak. Merkelig opptreden på begge målene.

Svakt spill av mange spillere. Normalt burde det vært gjort bytter allerede. Sivert virker helt vekk i dag - også. Helland virker solid, Hellan ikke so much. Ham trenger tid til å komme i form. Kartum også dårlig så langt.

vekkreist

Quote from: krakra on April 24, 2024, 17:31:22 PMSHN er jo elendig i dag

Han har ikke levert på vante nivå på flere kamper nå. Hva skjedde mon tro?
Kan det være noe fysisk han sliter med som vi ikke vet?

Christian

Quote from: vekkreist on April 24, 2024, 17:31:34 PMDet samme gjorde Helland der... svak stopperspill. 2-2
Var ikke det Palle som ikkje gikk opp i duellen en gang?

vekkreist

Quote from: Pete05 on April 24, 2024, 17:32:14 PM
Quote from: esp123 on April 24, 2024, 17:26:53 PMHellan sliter. Men heldigvis er Askøy-keeperen svak. Merkelig opptreden på begge målene.

Svakt spill av mange spillere. Normalt burde det vært gjort bytter allerede. Sivert virker helt vekk i dag - også. Helland virker solid, Hellan ikke so much. Ham trenger tid til å komme i form. Kartum også dårlig så langt.

Helt enig, hva med Castro f.eks? Han er ikke der han var, men det er vel logisk mtp skaden

vekkreist

Quote from: Christian on April 24, 2024, 17:33:05 PM
Quote from: vekkreist on April 24, 2024, 17:31:34 PMDet samme gjorde Helland der... svak stopperspill. 2-2
Var ikke det Palle som ikkje gikk opp i duellen en gang?

Mener det var Helland

Erlend

De har vel hver sin litt rare manøver... i det hele tatt mange som må gå i seg selv i pausen her

esp123

Svakt av både Palle og Helland på 2-2.

Det er flere spillere som virker å slite veldig med underlaget. Banen virker å være veldig tørr.

andreas1989

Helland må ta 2-2 på seg. Castro er forøvrig like sjanseløs på høyre som Blomberg er på venstre.

esp123

Litt småbekymret for skader her faktisk.

Dickens

Skulle ikke vært lov å spille fotball på det underlaget der. Må jo være et tonn med granulat. Håper vi unngår skader her.

Ellers minner dette om "gode gamle Brann".

Heltne har vært en skygge av seg selv denne sesongen. Lite søvn som småbarnsfar?

andreas1989

Skjønner godt at man ikke vil sende Felix utpå den banen, vi får håpe det ikke tvinger seg frem.

Lasaron

Jeg kjenner 2-2 til pause gjør meg negativ. Forferdelig nivå på forsvarsspillet, duellspillet og avslutningene. Alle har gjort mye dårlig, men Kartum har vel ikke gjort en eneste bra ting heller, og har således vært dårligst i mine øyne. Men i forhold til forventninger har vel Sønnen vært dårligst.

Warming er den som produserer mest offensivt.


Mitt råd til Brannspillerne om de går opp i ledelsen igjen, er å juble sammen. Få gøyheten på. Og samtidig full skjerpings i hodet.
Tren på langskudd

vekkreist

Forøvrig synd å høre Markus Olsen Pettersen i pausen fortelle om ny skade mens han var Klaksvík spiller ifjor, røk korsbåndet...

Han er ferdig som spiller. SYND. Talent var det ikke mangel på. Men skade historikken var helt forferdelig

andreas1989

Markus Pettersen blir intervjuet av BA i pausen. Røk på en korsbånd skade i høst og har vel egentlig lagt opp. Helt ufattelig hvor skadeforfulgt den gutten har vært.

Lasaron

Brann eneste eliteserielag som ikke leder til pause.
Tren på langskudd

andreas1989

Frøya holder Sogndal til 1-1 til pause på Melkeplassen.

esp123

Quote from: Lasaron on April 24, 2024, 18:01:37 PMBrann eneste eliteserielag som ikke leder til pause.

Nei? Hverken Odd eller KBK ledet til pause

Viking ligger under mot Torvastad!!.

Lasaron

Quote from: esp123 on April 24, 2024, 18:10:32 PM
Quote from: Lasaron on April 24, 2024, 18:01:37 PMBrann eneste eliteserielag som ikke leder til pause.

Nei? Hverken Odd eller KBK ledet til pause

Viking ligger under mot Torvastad!!.

Ã…
Tren på langskudd

Miller


Lasaron

Quote from: Lasaron on April 24, 2024, 17:52:17 PMMitt råd til Brannspillerne om de går opp i ledelsen igjen, er å juble sammen. Få gøyheten på.

Jeg noterer meg at ekspertkommentator Christoffer Hafsås er enig.
Tren på langskudd

Pete05

Grei benk i dag. Ikke morsomt når du har sånne spillere.

Lasaron

Hvor dårlig er det å gå i offside forferdelig mange ganger mot et middels 3. divisjonslag?
Tren på langskudd

Go Up