• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

February 01, 2010, 13:29:35 PM #11950 Last Edit: February 01, 2010, 13:31:27 PM by Nixon
Joda, det har vært folk og sett på Huseklepp i mange år. Men jeg kaller ikke det friere i denne sammenhengen. En frier kommer med et tilbud som man helst ikke bør si nei til!;)

Ellers kan man jo se på agenten sin rolle i dette. Han har jo også store økonomiske interesser i et salg. Hvorfor klarer ikke han å få en klubb såpass interessert at de legger inn et tilbud? Kanskje det ikke er så lett likevel?
Rød makt på Hansa

Brann_ruler

Quote from: Nixon on February 01, 2010, 13:29:35 PM
Joda, det har vært folk og sett på Huseklepp i mange år. Men jeg kaller ikke det friere i denne sammenhengen. En frier kommer med et tilbud som man helst ikke bør si nei til!;)

Ellers kan man jo se på agenten sin rolle i dette. Hvorfor klarer ikke han å få en klubb såpass interessert at de legger inn et tilbud? Kanskje det ikke er så lett likevel?


Agenten har nok anledning til å øke interessen. Men ofte vil spilleren og agenten sitte igjen med en betydelig større lommebok ved å spekulere i Bosman. Så å "sette ut" ansvaret for å få gjennomført overganger til agentenes spillere blir noe naivt. Brann sitt ansvar er overveiende tyngst for å få inntekter tilbake til klubben. Utenom det rent moralske.

Siden budsjettering av spillersalg er ansett som fy fy, og posten er omtalt i utgiftsbudsjettet har nok denne muligheten til å få balanse i inntektsbudsjett dessverre blitt oversett...

Henki

Quote from: haak on February 01, 2010, 13:09:15 PM
Går Huseklepp som Bosman tror jeg samarbeidet Hardball/Brann er en saga blott!


Akkurat det ser jeg ikke vekk fra jeg heller. Hvis det fremste salgsobjektet Brann har hatt på mange år, og som i tillegg er så godt som fullfinansiert av eksterne investorer, forsvinner uten at det ligger noe igjen til dem som har betalt gildet er det vel rimelig åpenbart at de vil føle seg litt snurt.


Utgangspunktet er egentlig veldig enkelt, enten må Hueklepp selges nå, slik at man kan få en overgangssum som monner (10 millioner monner ikke i denne sammenheng). Eller så må man klare å få Huseklepp til å fornye kontrakten.

Man kan selvfølgelig diskutere hva som er lettest å lykkes med av disse to tingene, for ingen av dem er gjort med ene hånden på ryggen. Men lykkes må man, hvis ikke sitter man igjen med en svarteper på størrelse med egoet til Runar Normann.
Ballen skal fremover!

dudo

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4837777.ece

Huseklepp blir angivelig ikke solgt nå, så da skal vi sette oss ned og diskutere fremtiden. Jeg håper det bare er litt upresis språkbruk, og at han forlengst har fått et slags utkast. Det står også at vi ennå ikke har fått på plass finansiering for Szolt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

February 01, 2010, 14:41:43 PM #11954 Last Edit: February 01, 2010, 14:51:23 PM by Huff
Quote from: krakra on February 01, 2010, 13:24:51 PM
Det har vært speidere fra flere klubber og sett Huseklepp spille. Dette har tilogmed vår egen sportssjef sagt. At det har tikket inn null bud kan kanskje være fordi Brann har priset ham ganske høyt? Iallefall i dette vinduet.

haak

Elendig artikkel.
Dette vet vi fra før.
Urolig med tanke på Ztols kjøpet...

Mobben

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/stefan-gislason-paa-vei-bort-fra-broendby-3124357.html

Gislason på vei vekk fra Brøndby, visstnok for en rimelig penge.

Utvilsomt en spiller som hadde forsterket oss, og en spillertype vi trenger på midtbanen. Men midtbanen isolert sett er allerede overbefolket, og Gislason er nok ingen billig spiller i drift.

krakra

Skeptisk til at pengene man får ved videresalg av Softballspillere skal gå tilbake til softball. Selger man en spiller for et par mill er det greit nok, men la oss nå si at Stråmyhr har rett i sine vurderinger av Haugen og vi kjøper ham for Softballpenger og selger ham til Barcelona for 80 mill. Skal disse pengene da gå til Softball?

Kai-Olai

Kanskje Softball burde droppe planene om å hente en ny spiller, og heller bruke evt. midler på å få Huseklepp til å signere en ny avtale?

Xminator

Vi trenger ikke Gislason.


sigg

Hva er det så denne Røyrane har å vise til som fotballspiller? Et flaksemål mot oss? Fyren er vel ikke fast på Sandefjord engang.

Gi oss heller denne Børven på Odd Grenland. Ung og lovende er iallfall noe.

steinbygger

Quote from: Henki on February 01, 2010, 14:37:20 PM
Quote from: haak on February 01, 2010, 13:09:15 PM
Går Huseklepp som Bosman tror jeg samarbeidet Hardball/Brann er en saga blott!


Akkurat det ser jeg ikke vekk fra jeg heller. Hvis det fremste salgsobjektet Brann har hatt på mange år, og som i tillegg er så godt som fullfinansiert av eksterne investorer, forsvinner uten at det ligger noe igjen til dem som har betalt gildet er det vel rimelig åpenbart at de vil føle seg litt snurt.


Utgangspunktet er egentlig veldig enkelt, enten må Hueklepp selges nå, slik at man kan få en overgangssum som monner (10 millioner monner ikke i denne sammenheng). Eller så må man klare å få Huseklepp til å fornye kontrakten.

Man kan selvfølgelig diskutere hva som er lettest å lykkes med av disse to tingene, for ingen av dem er gjort med ene hånden på ryggen. Men lykkes må man, hvis ikke sitter man igjen med en svarteper på størrelse med egoet til Runar Normann.


Det som gjør det ekstra håpløst at de ikke har fornyet kontraktene er at Brann seriøst mente i fjor sommer at de skulle få solgt spillere for 50 mill (Klepp 30, JGS 10 og HO 10). Kunne tenkt meg å vite hva Brann verdsatte troppen som tok gull i 2007 til, i ettertid er det vel salgene av Corrales og Arman som fremstår som de eneste hvor man kan si at man fikk i overkant av hva som var forventet.

Huff

Quote from: sigg on February 01, 2010, 17:53:03 PM
Hva er det så denne Røyrane har å vise til som fotballspiller? Et flaksemål mot oss? Fyren er vel ikke fast på Sandefjord engang.

Gi oss heller denne Børven på Odd Grenland. Ung og lovende er iallfall noe.


Takk, var akkurat det jeg så etter, en spiller jeg hadde oversett. Børven er vel spiss i tillegg oggode unge spisser er vel noe vi ikke har i det hele tatt, om en skal tro det en hører om Møvik (og Haugsdal regnes som kant). Når det gjelder Røyrane vet jeg som nevnt ikke, men mener Semb har trukket han frem som en av de beste spillerne i TL under 20/21.


Læreren

Helt klart Børven og Nilsen som er mest spennende av de du nevner der.

Mæland har forresten figurert som kaptein i de siste treningskampene til FKH. Antagligvis TL yngste kaptein om han beholder kapteinsbindet når alvoret tar til...

dudo

BT: Ingen Szolt. Prisen lå på 2,5 mill, og Brann har ikke råd til sin del, og har heller ikke funnet investorer til resten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

February 02, 2010, 06:27:03 AM #11967 Last Edit: February 02, 2010, 06:29:17 AM by Xminator
Pussig holdning både fra Brann og Hardball. Her har man en spiller til småpenger, og en spiller som har potensiale til å nå opp på ett nivå tilsvarende Olofinjana eller Scharner. Og dermed få igjen pengene mangedoblet. Jeg kan skjønne at det satt langt inne å betale 15 millioner for Diouf (noe som hadde gitt penger i kassen nå som vi har fått titte i fasiten...), men at Brann ikke skal kunne klare å rydde plass i budsjettene til litt over en million har jeg svært vanskelig for å godta.

For å si det slik. Branns halvdel av overgangssummen ville belastet regnskapet 2010 med 400 000 kroner. Da er det ikke evnen det står på. Det er VILJEN til sportslig satsning. Dette hadde dugnadsklubbene i tippeligaen fått til på en halv dag.

Romarius

Tragisk hvis dette stemmer (tar forbehold om at dette kan løse seg likevel). En slik spiller til kun 2,5 mill er jo et kupp. Av alle kjøp klubben har gjort de siste årene, må jo dette være det potensielt beste kjøpet med tanke på pris, kvalitet og videresalgsmuligheter.
For å si det sånn; en dårlig og kjip sesong er temmelig dyrt det også, i form av lave publikumstall. At det sistnevnte også er et realistisk scenario bør vel de fleste på Stadion ha fått med seg.

Lisse

February 02, 2010, 07:06:25 AM #11969 Last Edit: February 02, 2010, 07:12:11 AM by Lisse
Quote from: Xminator on February 02, 2010, 06:27:03 AM
Pussig holdning både fra Brann og Hardball. Her har man en spiller til småpenger, og en spiller som har potensiale til å nå opp på ett nivå tilsvarende Olofinjana eller Scharner. Og dermed få igjen pengene mangedoblet. Jeg kan skjønne at det satt langt inne å betale 15 millioner for Diouf (noe som hadde gitt penger i kassen nå som vi har fått titte i fasiten...), men at Brann ikke skal kunne klare å rydde plass i budsjettene til litt over en million har jeg svært vanskelig for å godta.

For å si det slik. Branns halvdel av overgangssummen ville belastet regnskapet 2010 med 400 000 kroner. Da er det ikke evnen det står på. Det er VILJEN til sportslig satsning. Dette hadde dugnadsklubbene i tippeligaen fått til på en halv dag.


Dersom dette er riktig, har vi om ikke annet fått en klar bekreftelse på hvor galt fatt det er både økonomisk og sportslig i Idrettsveien

Brann_ruler

Vi har en tegneserie klubb. At de ikke klarer å frigjøre ca en mill av budsjett på 140 + (?) til overgang er intet mindre en skandaløst. Noen som lurer på hvorfor entusiasmen er dalende? Snakk om tåkeheim.

Markmus

Hva faen? 2,5 mill og han ble for dyr? Det ville jo vært skitbillig om han til vanlig holder nivået han viste i prøvekampen.
Ka du ve?

haak

Er det mulig?
Jeg trodde problemet ville bli at han ville koste 4-5 mill, men med denne prisen er det bare tragisk
at klubben er så rævkjørt at de ikke greier å skrape sammen småpenger.
KLubben kunne i det minste satse på at det blir ytterligere opprydding til sommeren.
Brann er en fullstendig handlingslammet klubb.

Nixon

Overraskende, jeg trodde at dette var midt i blinken for Hardball. Så man kan jo begynne å lure på hva som skal til, eller om det fra nå av kun vil gjelde lokale spillere som Mjelde og Huseklepp.

Ellers ser jeg at VIF er på utkikk etter en midtstopper. Blir ikke overrasket om han havner der. Han har tross alt fått svært gode skussmål fra trenerteamet i Brann...
Rød makt på Hansa

haak

Hvorfor frir ikke klubben til supportere og andre interesserte utover investormiljøet?
Jose Mota i Molde FK ble kjøpt bl.a. med hjelp fra Tornekrattet.
Jeg er klar med kr. 2.000,-.
Hva faen, vi er Norges nest største by og klubben får ikke inn en drøy million.
Skandale.

Joggi Bogga

Jeg tar nærmest for gitt at dette med at vi ikke har penger til å dele på en 2 millioners regning som en eller annen form for forhandlingsutspill. Hvis ikke, og spilleren er så god som det påstås fra trenerne, er Brann en organisasjon i krise hvor den ansvarlige (Dahl) må fratre før dagen er omme.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

storB

Kan ikke Hardball ta halve regningen, mens Softball tar resten? Vi må da kunne klare å dekke lønnen. Softball "slapp" jo å bruke penger på å få Mjelde hem..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

osoerli

Quote from: haak on February 02, 2010, 07:52:54 AM
Hvorfor frir ikke klubben til supportere og andre interesserte utover investormiljøet?
Jose Mota i Molde FK ble kjøpt bl.a. med hjelp fra Tornekrattet.
Jeg er klar med kr. 2.000,-.
Hva faen, vi er Norges nest største by og klubben får ikke inn en drøy million.
Skandale.

Ja her er det bare å gå igong med kronerulling.  Alternativet er et midtforsvar lekk som ei sil!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff


steinbygger

Det var dette en del av oss fryktet når vi kritiserte kjøpet av Mjelde. Vi var redd for at pengene ble brukt på en spiller i en lagdel som vi i utgangspunktet ikke trengte å styrke. Når det står så gale til der oppe kan jeg ikke forstå hvordan styret er så handlingslammet, her skulle det vært gjort oppsigelser i administrasjonen for lenge siden og ikke bare i Brann butikken.

nero

February 02, 2010, 08:58:52 AM #11980 Last Edit: February 02, 2010, 09:10:20 AM by nero
Hvis de ikke har råd til 2.5 mill, hva er vitsen med å lete etter spillere og hente dem inn på prøvespill i det hele tatt? Forventet de å få ham for 50 000 kroner i en plastpose? Da er det kanskje like greit å sette opp en lapp utenfor Stadion med teksten "Spillere ønskes. NB. Må være gratis!".
Lions led by donkeys.

sigg

Noen som kan rope på Auto 23? Fikk vel tilbake millionen sin de betalte for Olofinjana. På tide med noen nye småinvestorer. Ja, dette er jo faktisk småpenger Brann burde kunne klare å skaffe fra det lokale nærmiljøet. Har man virkelig prøvd så hardt, RBH og B. Dahl!?

haak

Dette er å holde supporterne for narr!
Det var antydet at Ujpest forlangte £400.000-500.000.
Nå er prisen det halve, og etter det jeg kan forstå så har Hardball akseptert å gå inn
med 50%. Da er det utrolig amatørmessig at Brann ikke tar sjangsen og gambler fra mot sommeren da de uansett vil kunne frigjøre midler.
Pinlig og patetisk!
Om noen dager så står RBH og Dahl i diverse medier og er forundret på hvorfor interessen for Brann og partout m.m. er synkende.
Jeg har vært usedvanlig tålmodig med RBH, med dette tar kaka!

Ridderen

Tror det er mye værre fatt med økonomien på stadion enn hva noen tør innrømme.....Det er rimelig gale når en "toppklubb" som vi er ikke har midler til en spiller til 2,5 mill....Gruer meg til fortsettelsen...

Nixon

Quote from: haak on February 02, 2010, 09:07:29 AMog etter det jeg kan forstå så har Hardball akseptert å gå inn
med 50%.


Hvor har du det fra? BT skriver jo at Brann ikke får penger fra Hardball eller andre investorer.

Men om de hadde fått hadde de etter sigende ikke hatt penger til sin egen halvpart.
Gode tider...
Rød makt på Hansa

haak

Muilig jeg som missforstod dette, men jeg tolket artikkelen som om Brann ikke greide sin del på
50%.

Yngve

Artikkelen var rotete skrevet. Faktum, slik eg skjønar det. Er at storklubben Brann ikkje klarte å hosta opp 1,25 millionar kroner frå sitt budsjettp å 140 mill ++, medan Hardball rett og slett ikkje ville finna desse pengane.

Teikneserieklubb!

Kjell249

Quote from: nero on February 02, 2010, 08:58:52 AM
Hvis de ikke har råd til 2.5 mill, hva er vitsen med å lete etter spillere og hente dem inn på prøvespill i det hele tatt? Forventet de å få ham for 50 000 kroner i en plastpose? Da er det kanskje like greit å sette opp en lapp utenfor Stadion med teksten "Spillere ønskes. NB. Må være gratis!".


Det dette som er "problemet" med Hardball. Selv en spiller i riktig alder og som blir anbefalt av trenerne er ikke interessant som investeringsobjekt. Hvem vil de da bidra å finansiere?

At Brann ikke har litt over millionen tilgjengelig er en annen sak og mye mer alvorlig!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

DangerousDan

Kjenner apatien tar overhånd.
Når man ikke har (tar seg) råd til dette kan vi like godt resignere.
Jeg mistenker at denne summen ville vært fullt mulig å oppnå med en god salgsjobb fra Brann inn mot andre inverstorgrupper (Auto23 har vært nevnt)
Det finnes rikelig med bemidlede Bergensere med hjertet i Brann.

Mulig jeg forenkler litt nå, men behovet er prekært, summen er overkommelig, kvaliteten høy og potensialet voldsomt.
Klarer man ikke det klarer man ingenting.

Lisse

February 02, 2010, 09:53:48 AM #11989 Last Edit: February 02, 2010, 10:01:12 AM by Lisse
Bildet blir litt mer nyansert i dagens BA

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4838938.ece

RBH har hatt og har en prioritert oppgave før vinduet stenger (også i følge ham selv og trenerteamet), og det er å hente inn en midtstopper som klart styrker oss. Klarer han som sportsjef i Brann ikke det i dagens marked er det det kort og godt ubeskrivelig svakt

Xminator

Quote from: Nixon on February 02, 2010, 07:51:07 AM
Overraskende, jeg trodde at dette var midt i blinken for Hardball. Så man kan jo begynne å lure på hva som skal til, eller om det fra nå av kun vil gjelde lokale spillere som Mjelde og Huseklepp.

Ellers ser jeg at VIF er på utkikk etter en midtstopper. Blir ikke overrasket om han havner der. Han har tross alt fått svært gode skussmål fra trenerteamet i Brann...


Jeg forstod også BT slik at det ikke er Hardball i seg selv som er problemet. Avtalen mellom Brann og Hardball fra i fjor var at de skulle dele 50/50 også når pengene skal ut. Hardball stiller med 50%, men vil ikke stille med den andre 50%'en. Problemet er de 50%'ene som står som Branns ansvar. Her har ikke Brann klart å hoste opp kroner. Det er en skam, for det kan ikke være umulig å hoste opp de kronene om man virkelig vil. Klubben vår jobber ikke hardt nok og ofrer ikke nok, det er strengt tatt bare en forlengelse av driten vi har vert gjennom siden 2007.

pidre

Merkelig at det ikke finnes næringsliv i Bergen som er villige til å bidra til finansieringen, slik Auto23 gjorde mtp Olof, eller har de mistet fullstendig troen på vår sportslige ledelse? Her snakker man tross alt om et mindre beløp, og et stort potensiale.
Saludar a los monos!

Doffen85

Jeg hadde ikke ofret en krone med dagens Brannledelse. De pengene er tapt da spilleren kommer til å gå som bosman etter gjentatte lønnsforhandlinger dagen før kontrakten hans går ut. RBH vil selvsagt uttale at de har prøvd alle midler og at de opererer i et svært vanskelig marked.

pidre

Quote from: Xminator on February 02, 2010, 10:00:44 AM
Quote from: Nixon on February 02, 2010, 07:51:07 AM
Overraskende, jeg trodde at dette var midt i blinken for Hardball. Så man kan jo begynne å lure på hva som skal til, eller om det fra nå av kun vil gjelde lokale spillere som Mjelde og Huseklepp.

Ellers ser jeg at VIF er på utkikk etter en midtstopper. Blir ikke overrasket om han havner der. Han har tross alt fått svært gode skussmål fra trenerteamet i Brann...


Jeg forstod også BT slik at det ikke er Hardball i seg selv som er problemet. Avtalen mellom Brann og Hardball fra i fjor var at de skulle dele 50/50 også når pengene skal ut. Hardball stiller med 50%, men vil ikke stille med den andre 50%'en. Problemet er de 50%'ene som står som Branns ansvar. Her har ikke Brann klart å hoste opp kroner. Det er en skam, for det kan ikke være umulig å hoste opp de kronene om man virkelig vil. Klubben vår jobber ikke hardt nok og ofrer ikke nok, det er strengt tatt bare en forlengelse av driten vi har vert gjennom siden 2007.

Umiddlebart tolket jeg det slik at det er Brann sin andel - altså 1,25 mill som er problemet, men ser at det også kan tolkes dithen at den eksterne 50 %en heller ikke er i boks.

BT: "Korcsmárs prislapp lå på rundt 2,5 millioner kroner, hvorav Brann altså måtte betale halvparten. Det har ikke Brann råd til, og klubben har altså heller ikke lyktes i å skaffe investorer til å bidra med resten".

Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Doffen85 on February 02, 2010, 10:07:22 AM
Jeg hadde ikke ofret en krone med dagens Brannledelse. De pengene er tapt da spilleren kommer til å gå som bosman etter gjentatte lønnsforhandlinger dagen før kontrakten hans går ut. RBH vil selvsagt uttale at de har prøvd alle midler og at de opererer i et svært vanskelig marked.


Takk for siste fra Hardball etter at RBH sa nei til Newcastles 20 mill bud på Huseklepp (med forbehold om at dette stemmer)...
Saludar a los monos!

Lisse

pidre, du pirker i hovedproblemet

Xminator

Hadde ofret kronene på dagen om jeg hadde dem. Jeg lover på tro og ære å gjøre akkurat det om jeg står med rekordgevinsten i Lotto i morgen. Frem til den dagen noen som faktisk har genuin interesse for Brann og det som skjer til dagen så må vi nok fortsatt stole på bergens rikfolk. Og de virker mer opptatt av hvem som har flottest BMW, bor på riktige stedene og kan pisse lengst i fylla.

Nixon

Quote from: Xminator on February 02, 2010, 10:00:44 AMJeg forstod også BT slik at det ikke er Hardball i seg selv som er problemet. Avtalen mellom Brann og Hardball fra i fjor var at de skulle dele 50/50 også når pengene skal ut. Hardball stiller med 50%, men vil ikke stille med den andre 50%'en.


Det er en veldig rotete sak i BT. men på slutten står det at Det har ikke Brann råd til, og klubben har altså heller ikke lyktes i å skaffe investorer til å bidra med resten, og det må jo bety at Hardball ikke vil bidra.
Rød makt på Hansa

Huff

Hvilke forbannede idioter er det vi har å gjøre med her. Jævla pakk. Forstår de ingenting, har de ikke hørt om Viking? Det blir ikke generert inntekter dersom en ikke har et lag folk er villige til å betale penger for å se på, og forstår jeg Branns sportslige apparat rett, samt hele media, var dette en spiller som ville forterket oss kraftig. Da koster det langt mer å ikke bla opp 1,25 mill, og da har jeg ikke tatt videresalgspotensiale med i investeringen. Folk vil ikke se på en middelhavsfarer.

Selv om han i utgangspunktet burde ha overbevist gutteklubben over seg om å finne midler, må jeg legge til at dette ikke akkurat er RBHs feil, men Dahl og styrets.

Nixon

Quote from: pidre on February 02, 2010, 10:11:56 AMTakk for siste fra Hardball etter at RBH sa nei til Newcastles 20 mill bud på Huseklepp (med forbehold om at dette stemmer)...


Det tror jeg ikke stemmer. At noen har kommet med et konkret bud. Men at Hardball med dette avslaget også viser at RBH ikke har en høy stjerne har jeg stor tro på!
Rød makt på Hansa

Go Up