• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Borteturforslag til neste sesong?

Started by Geddi, December 10, 2005, 17:49:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Geddi

Hei alle sammen.

HÃ¥per dette kan bli en trÃ¥d som inneholder konstruktive ide'er/forslag  som kan medføre til bedre turopplevelse med BBB til neste sesong.
Dvs at hvis DU har en ide eller andre løsninger på turer enn det som ble gjennomført i 2005, så setter vi pris på å få lese om de. Fyr i vei....
Forhåpentligvis vil noe bli tatt til betrakning.
vh
Geir Tonning

Rasmus_brann

Sende an buss for familier, altså rusfrie. Jeg foretrekker liv på turen, men det er nok en del som kanskje vil ta med barn og famlie. Det er nok også en del som vil sove på turen hjem fordi de skal på jobb/skole dagen etterpå.

Det er jo også blitt diskutert både fly og tog. Vet at bataljonen har snakket med både nsb og div. flyselskap. Men ikke fått noen bra avtaler. Men det hadde vært genialt men en flytur til en bortekamp i ny og ne. Uten at det koster skjorta..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

BL

Sats mer på fly og tog. Og en eller flere busser, hvis det er behov for det, der alt ikke handler om Hansa.
Hansa-
Felt Z

Northside

virker som familiebussen til Hamar fungerte greit hvertfall..

Party bussen ble full, men de som var i familie bussen koste no seg etter hva jeg forstod. Noen sov mens andre drakk rolig... men å satse på 2 busser hver tur kan jo bli vansklig med tanke på at vi nesten ikke klarte å fylle de bussene vi hadde i år.

Rasmus_brann

Quote from: "NorthsideFCDH"virker som familiebussen til Hamar fungerte greit hvertfall..

Party bussen ble full, men de som var i familie bussen koste no seg etter hva jeg forstod. Noen sov mens andre drakk rolig... men å satse på 2 busser hver tur kan jo bli vansklig med tanke på at vi nesten ikke klarte å fylle de bussene vi hadde i år.


Ikke hver tur, men når det er etterspørsel nok.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Geddi

Notert og enig. Så sant oppslutning er stor nok slik at to busser blir satt opp, så vil en av bussene mest sansynlig være en fam. buss.

Ellers kan jeg avkrefte fabelen om drikking og festing på returene fra kampene. Gjelder i så fall kun noen få kamper dette. Stort sett alle returene jeg har vært med på, så har hele bussen sovet etter en kort stund.
Om noen drikker,fester og er høylundte, så pleier de å sitte bakerst i bussen. Jeg informere reisende om at de som vil sove/slappe av setter seg fremst og motsatt for de som vil feste/drikke. Dette pleier å fungere. Tror aldri jeg har vært på tur der reisende foran i bussen ikke har fått sovet/slappet av på vei hjem.
vh
Geir Tonning

Hansakongen

Det eneste jeg vil si er vel med evt bortekamper lørdager som f.eks kvarten mot vif i år, synes jeg det ble for lenge å bli hengene i oslo fra kampslutt til bussen gikk i retur kl 03 for timer å vente .. hørtes ut som flere synes det var forlenge å vente.. Akurat den turen synes jeg at utfallet av kampen med tap skulle bussen retunert med midnatt og med sier kunne den retunert f.eks kl 02... ellers tror jeg oppsluttningen hadde vært bedre på borte søndager kamper mot vif,lillestrøm,rbk eller andre viktige kamper som folk vil være med om det hadde kunne skaffet billig flybilletter slik at folk er tilbake i byn seinere på kvelden en komme på jobb skole etter en LANG NATT på buss framfor å være tilbake i byn rundt 11-12 tiden samme kveld. Tror at flere ville betalt kanskje 1500 for t/r fly framfor å busse fram og tilbake 2 netter på rad...

Forslag til hvordan det kan fikes kan jo dere gå i kontakt med fly selskapene når terminlisten er klar så sier dere at den og den søndagen og retur etter kampslutt, så er det vel bare å gå inn å se om det finnes rutefly satt opp som vanlig.. eller dere kan spørre om det er mulig få 2 t/r fly(evt flere fly dersom intressen er veldig stor). som oppsatt rutefly etter planen. så kan dere evt si få i stand en avtale at dere må gi beskjed 2 uker før kamp at dere trenger så og så mange plasser på det flytet så etter det tidspunktet kan de selge evt rest billetter til vanlige folk.

Northside

Kan jo nevne noen små ting bare for å pirke litt...

På lørdagskamper kunne det vært greit at bussen kommer hjem i Bergen fra 07:00 og utover. Før det er kan det være litt stress med å komme seg videre hjemover pga det går ingen busser fra byn og utover hvor folk bor så tidlig, dermed så ender vi opp med kanskje 2 timer i byn for å vente på en buss. Er ikke alltid folk gidder å hente på den tiden, og taxi er ikke noe alle har peng til :wink:

En annen ting er overnatting. Det kunne også vært greit å ha på en lørdags kamp, muligens dersom vi kan stille med to busser at den ene bussen kjører hjem etter kampen mens den andre kjører hjem dagen etter.

Er også mulig med overnatting når det er søndagskamp, dvs vi reiser fredags kveld, kommer frem ut på dagen på lørdagen, kanskje bbb kan arrangere et show eller noe lignende. Så kan vi returnere søndag rett etter kampen. Det er jo også en mulighet som kan prøves en eller annen gang.


Ellers så håper eg dere klarer å få til en avtale angående tog.

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

paf

Quote from: "Geddi"Hei alle sammen.

HÃ¥per dette kan bli en trÃ¥d som inneholder konstruktive ide'er/forslag  som kan medføre til bedre turopplevelse med BBB til neste sesong.

Det viktigste for meg er å slippe to netter på rad på bussen. Det blir rett og slett for slitsomt for gamle gubber som meg som attpåtil er i arbeid i tillegg.
I påvente av gjennomslag for lørdagskamper, ønsker jeg meg derfor at bussene går fra Bergen om morgenen kampdagen. Jeg er klar over at dette vil bety ekstra kostnader til ekstra sjåfør, men det betaler jeg gladelig for å få en ekstra natt i egen seng.

Ellers er det ekstremt viktig at oppsatte turer faktisk går. Har man først opplevd at en tur blir avlyst med et par dagers varsel, velger man andre alternativer neste gang.

Med den erfaringen man etter hvert har, bør det også kunne være mulig å si noe mer konkret om når vi skal være fremme på bestemmelsesstedet og når vi kommer hjem til Bergen igjen. Så får man heller justere antall pissepauser og lengden på disse deretter.

Etter Viking-kampen er det også greit å presisere at det aller viktigste med en bortetur er at vi faktisk rekker kampen. :-)

krøvel vellevold

En ting BBB bør arbeide for, er å prøve å få billetter til bortetribunen tilgjengelig på et tidspunkt så tidlig som mulig. Helst før sesongstart.

Krise-eksempelet er som følger: Brann møter Viking i avgjørende kamp om seriegullet i Stavanger i siste runde. Kjenner jeg Viking rett, blir billettene til Brann-seksjonen kun solgt i døren... I en slik situasjon ville jo 10000 bergensere reist til Stavanger for å kjempe om de 750 billettene vi har krav på. Hvis de 750 billettene hadde blitt lagt ut til salg for BBB-medlemmer tidlig i sesongen, hadde vi sikret oss billetter til alle de som skal på kampen uansett tabellposisjon. Så får heller alle gloryhunterne som kun reiser hvis Brann kan ta gull, skaffe seg billetter gjennom svartebørsen. Det får bli deres problem!
Legg ned hele klubben!

monzilla

La oss ikke glemme oss som ikke er medlem av BBB, men reiser rundt for å se brann. Vi bør ha like mye rett på billetter som bbb-medlemmer.

krøvel vellevold

Quote from: "monzilla"La oss ikke glemme oss som ikke er medlem av BBB, men reiser rundt for å se brann. Vi bør ha like mye rett på billetter som bbb-medlemmer.


Hvis BBB tar jobben med å ordne billettsalg til bortekamper, ser jeg det som en selvfølge at de prioriterer egne medlemmer. At du velger å ikke være medlem, får bli ditt problem!
Legg ned hele klubben!

Pilsen19

ville vært mye bedre om vi fikk til noe med et fly selskap, det ville vært det opptimale, hvis det hadde blitt sånn at vi fikk det for en rimelig penge, ville vi garantert vært mange flere med på tur:) er jo det vi er ute etter flest mulig, som mot f. eks lsk i fjor

Skjønner godt at folk ikke gidder sitte tur/retur trondheim eg, hele helgen deres gÃ¥r pÃ¥ en buss og en fotball kamp, mange har tross alt en familie de er bindt til, og de er ikke særlig bli nÃ¥r det er kamp annen vær helg, sÃ¥ fÃ¥r vi til en skikkelig deal med et fly  selskap ville det bety utrolig mye for mange

FOR MEG ER DET DET SAMME, SELVOM DET HADDE IKKE GJORT NOE MED EN FLYTUR ISTEDENFOR.
 Ã¥r var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.


krøvel vellevold

Quote from: "brannfrik"mener at dagens ordning med BBB medlemmer som reiser pÃ¥ tur e ganske bra. BBB fÃ¥r billetter til de medlemmene som reiser pÃ¥ tur, ogsÃ¥ fÃ¥r de andre kjempe om resten. noe skal man da ha igjen for Ã¥ organisere seg;)  .
Legg ned hele klubben!

Xminator

BBB skal først og fremst sørge for de som velger å reise organisert. Man belønner lojalitet for å si det slik. Nå er det vel Brann mer enn BBB som tildeles bortebilletter, så om det blir ett folkekrav at billetter fordeles på en annen måte lar det seg vel gjøre.

Håper uansett man får avgjøre ett eventuelt mesterskap på hjemmebane. Noen stor utvandring av bergensere før kampen mot Viking har jeg liten tro på, selv om man kjemper i toppen.

Det kunne jo uansett vert en intressant å se reaksjonen fra ett vikingpublikum som må velge mellom Branngull eller VIF-gull ;) Tror den vil sitte langt inne hos flere...

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Det kunne jo uansett vert en intressant å se reaksjonen fra ett vikingpublikum som må velge mellom Branngull eller VIF-gull ;) Tror den vil sitte langt inne hos flere...


Tror valget er enkelt for den jevne Viking-tilhenger: For dem er det Brann som er hatlaget. De har ikke samme hatforhold til VIF som vi har.
Legg ned hele klubben!

monzilla

det jeg ville frem til er at selv om BBB organiserer turer vil ikke det automatisk føre til at de har krav på alle billettene. Er tross alt en del som reiser uorganisert.

krøvel vellevold

Quote from: "monzilla"det jeg ville frem til er at selv om BBB organiserer turer vil ikke det automatisk føre til at de har krav på alle billettene. Er tross alt en del som reiser uorganisert.


Joda, og det er mange som bor der bortekampen skal spilles og derfor ikke reiser med BBB. Som foran nevnt så er jeg enig i at de organisert reisende ikke bør stikke av med alt, selv om det er en selvfølge at de som reiser organisert skal være garantert. Men man kan jo spørre om lovligheten ved å knytte alle billetter til en tur. Det blir jo noe lignende at alle som skulle kjøpe cupfinalebillett av LSK måtte kjøpe supporterutstyr. Det blir på en måte en slags fordekt svartebørs. Ikke bra! Man kan selvsagt også diskutere lovligheten i å knytte billetter opp mot medlemskap. Skal man imidlertid unngå at billettene havner i hjemmefansens hender (f.eks. til en utsolgt kamp), så må jo visse restriksjoner gjøres. Og å selge bortebilletter kun til BBB-medlemmer vil jeg påstå er mer akseptabelt enn at alle billetter skal knyttes til en organisert tur.

Uansett: Det viktigste er at billettene gjøres tilgjengelig for dem som skal til f.eks. Stavanger i siste kamp uansett, og vil være føre var og i forkant av de 10000 gloryhunterne som måtte dukke opp om det skulle vise seg at dette blir en kamp der Brann kan ta gull. Jeg og mange andre skal til Stavanger uansett, og derfor vil jeg / vi skaffe billetten så tidlig som overhodet mulig!
Legg ned hele klubben!

DJ_ADG

Satts på tog.

Hadde værtgreit med tog te Oslo kampene. OPg det med mulighet for sovelugarg for de som vil ha det. Uansett tror eg folk ville likt tog bedre enn buss.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Geddi

Mange gode forslag her til nå. Takk.

1. Vi jobber og har jobbet i lengre tid billigere flybilletter uten noe hell. Dette arbeidet vil forsette som forhåpentlighvis vil resultere i en rabattform for bbb-medlemer på flytur til bortekamp.

2.  Vi i Bataljonen har ogsÃ¥ jobbet opp mot NSB for Ã¥ forhandle frem gode priser til vÃ¥res medlemer. Her ser det beklagelighvis ikke sÃ¥ lyst ut. NSB er ikke noe særlig samarbeidsvillig. Men vi forsetter selvfølgelig arbeidet her ogsÃ¥ for Ã¥ fÃ¥ til en rabattordning for vÃ¥res medlemer.

3. Billetter til borteseksjonen før sesongstart er en bra ide. Dette skal vi gripe fatt i og se på snarlig.

Ellers så sendte vi avgårde busser til de fleste kamper i år.
vh
Geir Tonning

Northside

Kanskje på Viking kampen dere kan sette opp en familie båt og en party båt, eventuelt flere dersom det trengs... Blir garantert en del på den turen uansett som vil reise så det burde vært mulig.

Ellers bra at ingen turer i år ble avlyst pga få påmeldte!

BBB2003

Ja,støtter togturene 100%! hadde vært fint å for eks:tatt natttoget te vif kampen og diverse østlandslag. ingenting e bedre enn å våkne kl 7, og innta oslo med storm enn å komme dinglene i 3 tiden pga bussen sviktet. hyggelig med lange vorsspill før vif kamper og de andre lagene der nede:)

Nixon

Quote from: "BBB2003"Ja,støtter togturene 100%! hadde vært fint å for eks:tatt natttoget te vif kampen og diverse østlandslag. ingenting e bedre enn å våkne kl 7, og innta oslo med storm enn å komme dinglene i 3 tiden pga bussen sviktet. hyggelig med lange vorsspill før vif kamper og de andre lagene der nede:)


Nå går det ikke nattog fra Bergen natt til søndag, så det går nok ikke. Og VIF-Brann er en typisk kamp som kommer til å gå på TV2 søndag kveld klokken 20.00.

Men hvis så er tilfelle har man jo over 5 timer å slå ihjel fra man kommer med morgentoget. Og ingen grunn til å ikke starte vorspielet på toget!:) Så det kan jo være en god løsning.

Ellers skjønner jeg ikke hva som er attraktivt å komme halv syv til Oslo en søndag morgen...
Rød makt på Hansa

KEO

For dere som er veldig opptatt av å fly så finnes det billige billetter til disse 4 stor oppgjørene i 2006 sesongen oss SAS.
Ikke noe å si på disse prisene og disse billettene kan man få rettet på vist NFF kommer med noen sprell, mot ett lite mellom legg.


Bergen
Kristiansand
1 Voksen
Reise (avrundet*)530 krSkatter og avgifter205 krServicehonorar50 krTotal inkl. MVA785 kr
Søndag-mandag avgang.




Bergen
Trondheim
1 Voksen
Reise (avrundet*)795 krSkatter og avgifter223 krServicehonorar50 krTotal inkl. MVA1068 kr
Mandag-Tirsdag avgang


Reisedetaljer
Bergen
Oslo (Gardermoen)
1 Voksen
Reise (avrundet*)530 krSkatter og avgifter205 krServicehonorar50 krTotal inkl. MVA785 kr
Lørdag/søndag-Mandags avgang

Bergen
Stavanger
1 Voksen
Reise (avrundet*)530 krSkatter og avgifter205 krServicehonorar50 krTotal inkl. MVA785 k
Dette blir jo Gull helgen så her blir det Fredag-Mandag
Nu kør vi!

Nixon

Quote from: "KEO"Ikke noe å si på disse prisene og disse billettene kan man få rettet på vist NFF kommer med noen sprell, mot ett lite mellom legg.


Er du sikker på dette? Jeg trodde man ikke fikk booket om billigbilletter hos SAS. Man kan det hos Norwegian for ca 150 kroner, men er ganske sikker på at SAS ikke tilbyr denne tjenesten.

Min er erfaring er at hvis man bestiller flybilletter med en gang TV-kampene er bestemt kommer man ikke langt unna disse prisene uansett.
Rød makt på Hansa

YadaYada

Quote from: "Nixon"
Quote from: "KEO"Ikke noe å si på disse prisene og disse billettene kan man få rettet på vist NFF kommer med noen sprell, mot ett lite mellom legg.


Er du sikker på dette? Jeg trodde man ikke fikk booket om billigbilletter hos SAS. Man kan det hos Norwegian for ca 150 kroner, men er ganske sikker på at SAS ikke tilbyr denne tjenesten.

Min er erfaring er at hvis man bestiller flybilletter med en gang TV-kampene er bestemt kommer man ikke langt unna disse prisene uansett.


Stemmer. Man kan ikke endre lavprisbilletter. Er en grunn til at det er lavpris ;)
Reise til Oslo tur/retur er ikke avskrekkende (kr 734) med norwegian ihvertfall og hvis man kan da tillegg kan endre billetten for kr 150.

SAS har dog ungdomsreiser (frem t.om 26 år), som man kan endre rutetid på hvis man ønsker. Disse billettene er også relativt rimelige i forhold til "lavpris".
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

paf

Quote from: "Geddi"Mange gode forslag her til nå. Takk.

1. Vi jobber og har jobbet i lengre tid billigere flybilletter uten noe hell. Dette arbeidet vil forsette som forhåpentlighvis vil resultere i en rabattform for bbb-medlemer på flytur til bortekamp.

Enkelte andre supporterklubber har fått gjennomslag for Idrettspris på fly til supporterklubbens medlemmer Fordelen er at disse er kraftig rabattert og har samme fleksibilitet som fullpris-billetter. Jeg vil tro det kan være aktuelt å undersøke. Jeg synes også at vi på de litt vanskelige turene (Trondheim og Tromsø først og fremst) bør gå sammen med Brann om chartring av fly, men da kan vi ikke ha det sånn som Brann har prøvd noen ganger tidligere med at 20 passasjerer skal finansiere hele driten. Er bare å gå i dialog med Brann med det samme om de turene synes jeg.

BrannFa(e)n

Når det kommer til borteturer har østlandslagene en stor fordel. Skal BBB charte et fly til kampen mot Rosenborg, for eksempel, må BBB betale for at flyet skal komme seg fra Gardermoen til Bergen til Trondheim til Bergen til Gardermoen (+ billetter på Bergen - Trondheim - Bergen). Et fly må tilbake til Oslo. Slik er det med tog også. Derfor er buss det greieste, fordi Bergen har eget buss-selskap. Hadde det vært et flyselskap som holder til i Bergen, hadde det vært noe annet. Det er derfor det blir vekkprioritert bestanig. Prisene blir så forbanna høy.
rannfasiten

paf

Quote from: "BrannFa(e)n"Skal BBB charte et fly til kampen mot Rosenborg, for eksempel, må BBB betale for at flyet skal komme seg fra Gardermoen til Bergen til Trondheim til Bergen til Gardermoen (+ billetter på Bergen - Trondheim - Bergen).

Kan Stormen chartre to fly fra Aalesund til Stavanger, kan da sannelig vi ordne noe til Trondheim! Men det jeg snakker om er de tilfellene Brann chartrer fly uansett. Det gjør man relativt ofte til Nord-Norge, Trondheim og Skien. Neste år vil jeg tro de også gjør det til Sandefjord. Poenget mitt er at det går an for BBB å henge seg på da, men da må man tidlig i dialog med klubben.

Ellers støtter jeg tanken om å mobilisere stort til en bestemt tur og gjøre noe ekstra ut av den.

skip

Det går rutefly mellom Bergen og Torp som er flyplassen i Sandefjord, så du trenger ikke henge deg på Brann sitt fly selv om de charter.

BrannFa(e)n

Quote from: "paf"
Quote from: "BrannFa(e)n"Skal BBB charte et fly til kampen mot Rosenborg, for eksempel, må BBB betale for at flyet skal komme seg fra Gardermoen til Bergen til Trondheim til Bergen til Gardermoen (+ billetter på Bergen - Trondheim - Bergen).

Kan Stormen chartre to fly fra Aalesund til Stavanger, kan da sannelig vi ordne noe til Trondheim! Men det jeg snakker om er de tilfellene Brann chartrer fly uansett. Det gjør man relativt ofte til Nord-Norge, Trondheim og Skien. Neste år vil jeg tro de også gjør det til Sandefjord. Poenget mitt er at det går an for BBB å henge seg på da, men da må man tidlig i dialog med klubben.

Ellers støtter jeg tanken om å mobilisere stort til en bestemt tur og gjøre noe ekstra ut av den.


Selvfølgelig kan vi det, men det er penger ut a vinduet med mindre man charter 3-4 fly. Det er fordi man må betale for at flyet skal komme seg til bergen in the first place, og at det skal tilbake til gardermoen hvor det hører hjemme.
rannfasiten

Geddi

Forstår at fly er ett sterkt ønsket reisealternativ. Skal jobbe mye med dette.
Ellers stemmer dette med at fly vi bestiller, må først og fremst til Bergen fra Gardermoen og så i retur igjen etter å ha sluppet oss av i Bergen. Derfor blir det høye priser. Aalesund supportere mener jeg betalte 1500-2000 kr bare for turen. Syns dette er høye priser og redd for at oppslutningen ikke ville blitt stor nok. Men enig i at vi kan mobilisere sterkt til ett par kamper. Ordne med busser, NSB og fly samt show i bortebyen.

Takk for alle forslag til nå. Keep 'em coming.
vh
Geir Tonning

Northside

Aalesund har chartet en del fly de, men prisene er jo ikke av de beste etter min mening.

Flyet (130 seter) de tok til Kristiansand måtte de ut med 1800,- for.

Til Stavanger kostet det dette:
Pris pr. pers blir denne gangen på kr 2000,-


dvs det koster rundt 1500kr mer for fly en buss, men er rimelig sikker på at noen velger fly fremfor buss på noen turer, men ikke alle.

SuperBrann

Quote from: "NorthsideFCDH"Aalesund har chartet en del fly de, men prisene er jo ikke av de beste etter min mening.

Flyet (130 seter) de tok til Kristiansand måtte de ut med 1800,- for.

Til Stavanger kostet det dette:
Pris pr. pers blir denne gangen på kr 2000,-


dvs det koster rundt 1500kr mer for fly en buss, men er rimelig sikker på at noen velger fly fremfor buss på noen turer, men ikke alle.


Lurer fælt på kordan man skal klare å fylle opp et fly når man sliter med å fylle opp en buss på 50 personer. Enkelte ganger har vi bare vært nok til minibuss.

Klart det er noen flere som ville vært med om de kunne fly frem og tilbake, men tror det er fåtallet. Noen tar jo fly på egenhånd, så det er jo allternativ.

Jeg synes at bussturene er kjempe ok jeg, trives godt der. Var på alle turene sist sesong og annbefaler det på det sterkeste. Og folk klager jo når de må ut med 4-500 kr for en tur, dette er jo snakk om å firdoble prisen. Mange ønsker, men er de realistiske?

God jul og et riktig godt nytt år..
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

brannfrik

klart det ville blitt mer behagelig med en flytur i ny og ne. eg for min del prioriterer likevel pris når eg skal reise. eg greide riktignok ikkje alle turene i år men eg kom meg på en del og som SuprBrann sier så har vi det kanongøy på bussturene. har riktignok blitt en del lange hjemreiser i år men det får resultatene ta skylden for...

Ã?ge

Quote from: "Geddi"Forstår at fly er ett sterkt ønsket reisealternativ. Skal jobbe mye med dette.
Ellers stemmer dette med at fly vi bestiller, må først og fremst til Bergen fra Gardermoen og så i retur igjen etter å ha sluppet oss av i Bergen. Derfor blir det høye priser. Aalesund supportere mener jeg betalte 1500-2000 kr bare for turen. Syns dette er høye priser og redd for at oppslutningen ikke ville blitt stor nok. Men enig i at vi kan mobilisere sterkt til ett par kamper. Ordne med busser, NSB og fly samt show i bortebyen.

Takk for alle forslag til nå. Keep 'em coming.


Fra 1.mai skal Norwegian ha base i Bergen med minst 3 fly stasjonert her, så då må det jo bli billigere å chartre fly fra dem.

http://www.ba.no/nyheter/article1893269.ece

Ellers syns eg det burde forsøkes å arangere flere overnattings turer som Kristiansands turen i fjor. Tror mange ikke blir med på busstur for de kvir seg til 2 lange netter på rad på buss.

Go Up