• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Jevnere enn i fjor?

Started by Per Anders, May 23, 2005, 10:50:37 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Per Anders

Brann og Rosenborg har allerede tapt 3 kamper hver etter 8 serierunder. Jeg mener å erindre at serievinneren vanligvis taper et sted mellom 4 og 6-7 kamper. I såfall ligger vi dårlig an, men det gjør for såvidt også våre nærmeste konkurrenter; Vålerengen og Rosenborg. Jeg nekter å tro at Start vinner serien, selv om jeg tror de KAN klare en plass i Royal League. Betyr dette at vi går mot en sesong som blir ENDA jevnere enn den vi opplevde i fjor? Hvis dette blir tilfellet, så må man ha rundt 30 poeng for å overleve, og det kommer til å skille ytterst få poeng fra plass i Royal League til kvalifiseringsplassen. Dette kan bety at en tabbe eller to på slutten kan føre til at vi raser 5-7 plasser på tabellen. 3. plassen vi fikk i fjor var på kusehåret som de fleste husker.

Vi har ikke spilt en tredjedel av serien, og har tapt 3 kamper. Ganger vi dette med litt over 3, blir det omkring 10 tap totalt. Vi vinner IKKE serien med 10 tap, enkelt og greit. M.a.o. må det en lang periode uten tap for å rette opp skuten mot gull. Jeg så Kvisvik uttalte seg om at Brann skal komme på høsten. Kan dette bli en hvilepute for feilskjær i første halvdel av sesongen? Skal vi godta at Brann har tapt 5-7 kamper frem til sommeren fordi høsten blir "garantert god"? Jeg ser for meg et rotterace utover høsten, og dumme feilskjær nå kan koste oss dyrt. 2-3-tap for Start og Glimt, og 0-0 mot Tromsø. FYSJ!

Go Up