• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk-Brann, mandag 06 august kl.19.00 (18 runde)

Started by Gulløl, July 30, 2012, 21:34:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

July 30, 2012, 21:34:28 PM Last Edit: July 30, 2012, 21:47:44 PM by Gulløl
Ny mandags kamp og borte denne gangen også, mot bunnlaget Stabæk. En kamp som Brann normalt bør ta 3 poeng. Men med Brann vet man aldri, tipper det blir en jevn kamp.

Brann bør trene på avslutninger og skudd foran denne kampen, områder det sviktet litt på i dag + at uken bør brukes på at Huseklepp drilles inn i laget.

Stabæk er sist på hjemmetabellen med 1-1-6 og målforskjell  6-17.
Brann er på 14 plass på bortetabellen med 1-1-6 og målforskjell 9-17.
Så på papiret et dårlig hjemmelag mot et dårlig bortelag. Men Brann har vist bedre tendenser borte i det siste.

Ville Jalasto er hentet inn fra Aalesund og forsterker nok forsvaret der Stabæk har slitt spesielt på backene i det siste.

Barmen trenger litt mer tid for å komme i form etter avbrekket, han får heller satse på et innhopp i denne kampen.
Istedenfor vil jeg trekke Nordkvelle ned på DM og sette Huseklepp inn på OM. Når Huseklepp har løpt seg tom kan Barmen komme inn på DM og Nordkvelle flyttes til OM.


                          Piotr
Sævarsson - Zsolt  - Jonsson - Demir
            Nordkvelle - Sokolowski
          Askar - Huseklepp - Bentley
                          Ojo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

StuckedPaaOstlandet

Veldig offensiv lagoppstilling, men er det en kamp det burde gå er det vel mot Stabæk.


vebo

Jeg er troende til å gå tilbake på det jeg sa for få dager siden og smeller til med et 4-3-3-forslag.

Nordkvelle - Soko - Askar
Huseklepp - Ojo - Bentley

Edit: .. bare for å beholde de beste fra VIF-kampen.
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Både Bentley og Barmen er vel kanskje litt smårustne for tida.
Barmen treng nok kamptrening, Stabekk er vel greie å trena mot.
Huseklepp på venstre om han på død og liv skal kjøra 4231.

              Piotr
Sæv   Jonsson  Zsolt  Demir
    Sokolowski  Barmen
Askar  Nordkvelle  Huseklepp
              Ojo

Men 4-4-2 er min favoritt.  Ojo er veldig lite bevegeleg for tida, ballmottaket er bos og han er stadig i offside.  Skrik etter ein makker.  Kanskje han treng eit lite opphald på benken også.

                     Piotr
Sæv    Jonsson  Zsolt  Demir
Askar   Nordkvelle  Barmen  Bentley/Larsen
       Huseklepp    Ojo/Finne
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

July 31, 2012, 12:03:06 PM #5 Last Edit: July 31, 2012, 12:15:00 PM by Gulløl
Mande Sayoubas kneskade gjør at han er uaktuell for spill mot Brann mandag.
http://www.budstikka.no/sport/stab%C3%A6k/stabek-keeper-ute-i-minst-to-kamper-1.7464734

Dette blir en svekkelse for Stabæk. Sayoubas har vært en svært god keeper for Stabæk. Reservekeeperen Jan Kjell Larsen holder et lavere nivå og har lite kamptrening, har ikke spilt en hel kamp siden 12 mai. Som en Stabæk supporter sa på forumet deres:
"med Jan Kjell får jeg hjerteinfarkt hver gang ballen kommer i nærheten".
Så Brann spillere, det er bare å fininnstille skuddfoten :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Faktisk en bortekamp jeg gleder meg til etter gårsdagens affære. Ikke ofte. Nordkvelle var også såpass positiv at jeg vil ha han med, mulig på bekostning av Askar - noe som går midt i mot grunntanken min om at Huse bør spille sentralt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on July 31, 2012, 12:06:14 PM
Faktisk en bortekamp jeg gleder meg til etter gårsdagens affære. Ikke ofte. Nordkvelle var også såpass positiv at jeg vil ha han med, mulig på bekostning av Askar - noe som går midt i mot grunntanken min om at Huse bør spille sentralt.


Eg er einig. Askar kan få kvile litt no. Guten har dala litt i prestasjonane. Huseklepp er heller ikkje akkurat dårleg på kanten. Det kan fortsatt bli ei fri rolle!

Brann-Bergen

                Piotr
Birkir - Zsolt - Jonsson - Demir
      Sokolowski - Barmen
Askar -   Huseklepp -  Bentley
               Ojo

I løpet av kampen bør også Finne få et innhopp.

GKH

Det føles merkelig å forvente 3 poeng foran en bortekamp, men her er rett og slett ikke annet enn seier akseptabelt. Vi skal vinne denne kampen!

M.I.P

Quote from: Brann-Bergen on July 31, 2012, 21:41:17 PM
                Piotr
Birkir - Zsolt - Jonsson - Demir
      Sokolowski - Barmen
Askar -   Huseklepp -  Bentley
               Ojo

I løpet av kampen bør også Finne få et innhopp.


Kunne vært spennende og bytte på Ojo og Huseklepp

            Piotr
Birkir - Zsolt - Jonsson - Demir
      Sokolowski - Barmen
Askar -   Ojo -  Bentley
               Huseklepp


krøvel vellevold

I beste fall kan vi klatre opp på en 5. plass etter denne runden. Det betinger at FKH og VIF spiller uavgjort i Haugesund, at Tromsø taper poeng i Fredrikstad, at Viking taper poeng i Skien, og at vi selv vinner med to mål over Stabæk. Ja, og at AaFK (i Trondheim) ikke vinner med to flere mål enn oss. Men TIL har en hengekamp mot Ulf i Sandnes. Skal vi regne den med i 5.plass-regnestykket, må TIL ikke klare mer enn to poeng totalt mot FFK og Ulf.

I verste fall kan vi ramle ned til en 11. plass. Det skjer hvis vi taper i Bærum, AaFK tar poeng på Lerkendal, og Odd slår Viking. Det skjer også hvis vi spiller uavgjort i Bærum, mens AaFK og Odd vinner sine.

Når det gjelder nedrykk, kan vi i beste fall ligge ni poeng foran Ulf på kvalik. Men Ulf har altså en hengekamp hjemme mot TIL. Vinner Ulf sin kamp mot LSK, vil vi altså med seier i Bærum ligge syv poeng foran LSK. Siden Sogndal sikkert taper i Molde, vil vi også ligge syv poeng foran dem.

I verste fall er det bare fire poeng ned til kvalik etter denne runden (hvis Brann taper og Ulf vinner mot LSK).
Legg ned hele klubben!

melkegutten


Markmus

Bombe at Espen Berntsen skal dømme denne kampen. Oddsen på Stabæk-seier må ha falt betraktelig nå.
Ka du ve?

Spelaren

Helsike, skal det vesenet få dømme denne kampen igjen? Husker fortsatt at Stabæk fekk lov til å sparke Bjarnasson i hodet så han blei liggende uten at det fjolset reagerte. 8 sekunder lå han nede, rikelig tid for enten han, assistent- eller fjerdedommer å bruke øyenene litt før baklengsen kom.
Gå av.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Sindre32

Kjipt at Mix er tilbake. Ser han ikke har spilt særlig i Gent, men han var jo sykt god forrige sesong.

dex1974

En Stabæksupporter på VGD hevder at Mix ikke blitt klarert for spill ennå...vi får håpe han har rett!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Sindre32

Quote from: dex1974 on August 04, 2012, 07:30:05 AM
En Stabæksupporter på VGD hevder at Mix ikke blitt klarert for spill ennå...vi får håpe han har rett!


Det ville vært ganske ålreit.

paf

Quote from: Markmus on August 04, 2012, 00:26:35 AM

Akkurat det eksempelet brukes fortsatt i dommerutdanning som et skoleeksempel på en korrekt avgjørelse når en spiller går inn med overdreven kraft og fart i en duell og dermed utsetter motspiller for fare selv om ikke nødvendigvis taklingen i seg selv blir spesielt stygg. Korrekt rødt kort ifølge dommerveilederne.

dudo

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6175620.ece

Ting tyder på at Skars har tenkt å gjenta genitrekket med Nordkvelle som DM, på bekostning av Barmen. Hjelpes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

HenningSB

Utrolig at Skars setter Nordkvelle i DM.. Kan mulig forstå at det er pga løpskraften og mer hurtighet ved kontringer etc. Men hvordan han funker defensivt er litt verre..

Burde heller kjørt 4-4-2..

dudo

Eller droppet Askar for Klepp i en fri rolle på høyrekanten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

For talentarbeidet er det en fallitterklæring at Barmen vrakes. Det viser at Skarsfjord kun bruker ungguttene når han ikke har noe valg. Vi kan ikke både satse store summer på talentarbeid og fortsette med Skarsfjord som trener.

Sindre32

Quote from: krakra on August 04, 2012, 14:27:43 PM
For talentarbeidet er det en fallitterklæring at Barmen vrakes. Det viser at Skarsfjord kun bruker ungguttene når han ikke har noe valg. Vi kan ikke både satse store summer på talentarbeid og fortsette med Skarsfjord som trener.


Kan ikke skjønne at man ikke heller rullerer på de fire plassene foran. Greit at Barmen ikke fungerte optimalt mot VIF sist, men direkte dårlig var han heller ikke. Samtlige bortsett fra Fakiri, Soko og Barmen har vel allerede bevist at de ikke har noe der å gjøre?

Hatleking

Med Nordkvelle får me sårt tiltrengt fart bak i tillegg til meir offensivt bidrag. Sjølv om eg òg gjerne hadde sett Barmen i DM-posisjonen, forstår eg Skarsfjord. Barmen tippar eg kjem innpå i løpet av kampen.

Sindre32

Quote from: Hatleking on August 04, 2012, 14:32:17 PM
Med Nordkvelle får me sårt tiltrengt fart bak i tillegg til meir offensivt bidrag. Sjølv om eg òg gjerne hadde sett Barmen i DM-posisjonen, forstår eg Skarsfjord. Barmen tippar eg kjem innpå i løpet av kampen.

dudo

Ja, det er absolutt forutsatt at vi kjører over dem. Noe som blir verre om vi gir bort hele mellomrommet mellom stoppere og midtbane ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

August 04, 2012, 14:46:35 PM #29 Last Edit: August 04, 2012, 14:48:42 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Det blir veldig offensivt ja, men det er vel betre å vinne 4-2 enn 2-0? :)

dudo

Vi kan prøve ut Kvelle mot dårlig motstand, men en rusten Barmen skal ikke starte?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

August 04, 2012, 14:58:07 PM #32 Last Edit: August 04, 2012, 15:15:50 PM by Gulløl
Quote from: dudo on August 04, 2012, 14:49:29 PM
Vi kan prøve ut Kvelle mot dårlig motstand, men en rusten Barmen skal ikke starte?


Nordkvelle har både i trening og kamp i det siste vist klart bedre form en den Barmen er i nå etter skadeoppholdet. Forstår og støtter argumentet for å velge ungt og lokalt men ikke for enhver pris om det svekker laget. Når formen er såpass forskjellig på de to spillerne er det et riktig valg Skarsfjord gjør i akkurat denne kampen. Om 2-3 uker er nok Barmen oppe på siden av Nordkvelle formmessig tror jeg, og da er jeg helt enig i at vi starter med den unge og lokale og mer spesialiserte DM spilleren som Barmen er. Barmen får nok innhopp og bra med spilletid både mot Stabæk og Haugesund og har alle muligheter til å ta DM plassen tilbake. Bra at det er konkurranse om å være Soko sin makker så får de neste ukene vise hvem tar plassen fast av Barmen, Nordkvelle, Mjelde eller Haugen. Tror personlig det blir Barmen selv om han ikke starter i denne kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Nordkvelle har i kamp for både Godset og Brann vist at han ikke er DM. Hvis Huse viser seg som rusten mot Stabæk skal han da vrakes mot Haugeaund?
Eller kanskje vi kan prøve ham på DM

krakra

Tror heller ikke Barmen blir mindre rusten av å sitte på benken

dudo

Joda, Kvelle virker som sagt å være på gang, og er i klart bedre form enn Barmen. Det gjør han verken til et bedre valg, eller en bedre DM enn Barmen. Men vi kan få i pose og sekk:

Barmen - Soko

Huse - Kvelle - Bentley

Ojo

Huse i fri rolle, med plenty rotering med de andre. Jeg vil ha han inn sentralt på sikt, men Askar har ikke vært helt i støtet i det siste, og kan få hvile. Han er ikke så god at han skal være et udiskutabelt førstevalg. Ikke optimalt med Huse på høyre, men totalt sett er dette best.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Det viktigaste her er at Brann gjer det best mogleg. Barmen er der snart han òg.

dudo

Ja, men jeg tror vi gir bort alt for mye rom foran stopperne med Nordkvelle som DM. Ergo er det best for Brann at Barmen spiller. Kvelle har uansett vist at han ikke er noe spesielt bra valg som DM.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

August 04, 2012, 15:36:08 PM #38 Last Edit: August 04, 2012, 15:37:44 PM by krakra
Quote from: Hatleking on August 04, 2012, 15:29:51 PM
Det viktigaste her er at Brann gjer det best mogleg. Barmen er der snart han òg.
Det er destruktivt både på kort og lang sikt å bruke Kvelle på DM fremfor Barmen. For Brann, Barmen og Kvelle.
Syns det er merkelig at du var så skråsikker på at Austin ut ville bety at Barmen ble satset på dersom du mener Kvelle er et bedre valg. Han har verken ballvinneregenskapene eller pasningsferdighetene som trengs på DM. Desduten har vi sett flere ganger at han rett og slett ikke trives i rollen. Det har han til og med sagt selv.

Hatleking

Quote from: dudo on August 04, 2012, 15:30:48 PM
Ja, men jeg tror vi gir bort alt for mye rom foran stopperne med Nordkvelle som DM. Ergo er det best for Brann at Barmen spiller. Kvelle har uansett vist at han ikke er noe spesielt bra valg som DM.


Ikkje Barmen heller, men i staden for at Barmen og Sokolowski vekslar på å vera mest defensiv, er Soko det heile tida til han går tom. Då kjem vel Barmen inn.

Hatleking

Quote from: krakra on August 04, 2012, 15:36:08 PM
Quote from: Hatleking on August 04, 2012, 15:29:51 PM
Det viktigaste her er at Brann gjer det best mogleg. Barmen er der snart han òg.
Det er destruktivt både på kort og lang sikt å bruke Kvelle på DM fremfor Barmen. For Brann, Barmen og Kvelle.
Syns det er merkelig at du var så skråsikker på at Austin ut ville bety at Barmen ble satset på dersom du mener Kvelle er et bedre valg. Han har verken ballvinneregenskapene eller pasningsferdighetene som trengs på DM


Eg vil aller helst sjå Barmen - som eg skreiv i det første innlegget mitt her. Likevel forstår eg Skarsfjord sitt val, og at det er ei fallitterklæring og det som verre er, går eg ikkje med på.

Gulløl

August 04, 2012, 15:41:24 PM #41 Last Edit: August 04, 2012, 15:44:19 PM by Gulløl
Quote from: krakra on August 04, 2012, 15:16:27 PM
Tror heller ikke Barmen blir mindre rusten av å sitte på benken


Han blir mindre rusten av å komme tilbake i vanlig treningsmodus over en periode og kunne gi 100 % på alle treninger og de innhoppene han får. Han har vært lyskeskadet og ikke unaturlig da at han kanskje holder (ubevisst) litt igjen, spesielt i taklinger. Ingen katastrofe om han bare får innhopp i de neste to tre kampene.
Nordkvelle fortjener startplassen i denne kampen med den formen han er i nå. De sjansene han har fått på DM før i Brann var han i en helt annen form en nå. Nå takler han trolig DM plassen langt bedre, med større frekvens i bena og kan ta mange løp både offensivt og defensivt. Men vi får se, svaret har vi etter kampen, mislykkes Nordkvelle er nok Barmen tilbake fra start mot Haugesund.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Klart det er en falitterklæring. Skarsfjord vil ikke satse på talentene samme faen. Det har vi nok eksempler på

SK

Quote from: Markmus on August 04, 2012, 00:26:35 AM


For ikke å snakke om at han i samme kamp annulerte en Brann-scoring feilaktig for offside, og godkjente en Stabæk-scoring som var klar offside.

Det røde kortet var for øvrig kun et resultat av tidenes mest åpenbare filming av Alanzinho. At det brukes som et eksempel i dommerutdanningen i Norge viser bare hvor totalt på villspor den utdanningen tydeligvis er.


For øvrig er det ingen grunn til noe hylekor fordi Barmen benkes. Han har spilt mye allerede, og vil få spille mer. Det er overhodet ikke noen fallitterklæring for talentutviklingen at han ikke starter hver kamp han er tilgjengelig.

krakra

Mye og mye...
Han har ikke startet halvparten av kampene han har vært tilgjengelig i og kommer neppe til å starte halvparten av de resterende. Selv om han er en av to DMer i stallen

Gulløl

August 04, 2012, 16:21:16 PM #45 Last Edit: August 04, 2012, 16:29:25 PM by Gulløl
Quote from: krakra on August 04, 2012, 15:43:01 PM
Klart det er en falitterklæring. Skarsfjord vil ikke satse på talentene samme faen. Det har vi nok eksempler på


Stemte i fjor, klart bedre i år. Brann har vist god fremgang på satsing på talenter i 2012, så ros til Brann og Skarsfjord for det. Brann er i en prosess med svært bra arbeid i junioravdelingene, seks spillere har til sammen 17 kamper for aldersbestemte landslag hittil i år.
I 2013 er Brann og Skarsfjord kanskje enda bedre på dette området, også på antall minutter de unge slipper til på førstelaget. Ihverfall ingen grunn til å hogge hodet av Skarsfjord på satsingen på de unge i år, så lenge fremgangen er så bra som den er.

Statistikk klippet fra brann.no:

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Gulløl on August 04, 2012, 15:41:24 PM
Quote from: krakra on August 04, 2012, 15:16:27 PM
Tror heller ikke Barmen blir mindre rusten av å sitte på benken


Han blir mindre rusten av å komme tilbake i vanlig treningsmodus over en periode og kunne gi 100 % på alle treninger og de innhoppene han får. Han har vært lyskeskadet og ikke unaturlig da at han kanskje holder (ubevisst) litt igjen, spesielt i taklinger. Ingen katastrofe om han bare får innhopp i de neste to tre kampene.
Nordkvelle fortjener startplassen i denne kampen med den formen han er i nå. De sjansene han har fått på DM før i Brann var han i en helt annen form en nå. Nå takler han trolig DM plassen langt bedre, med større frekvens i bena og kan ta mange løp både offensivt og defensivt. Men vi får se, svaret har vi etter kampen, mislykkes Nordkvelle er nok Barmen tilbake fra start mot Haugesund.
Barmen har vært i full trening i en måned. Det er ikke treningsgrunnlaget som er problemet. Han er kamprusten.
Folk må fantasere om at Barmen bare er ute et par kamper. Han er nok ute av laget til noen blir skadet eller er helt ubrukelig. Det er jo trist at andre må spille seg ut eller bli skadet for at ungguttene skal få sjansen. Sånn vqr det i vår og.
Når det gjelder Kvelle syns jeg det er unfair mot ham og. Han er endelig i form så skal han sendes i en posisjon han aldri har prestert i og selv uttalt at han ikke liker? Støtter Dudos lag.

krakra

Quote from: Gulløl on August 04, 2012, 16:21:16 PM
Quote from: krakra on August 04, 2012, 15:43:01 PM
Klart det er en falitterklæring. Skarsfjord vil ikke satse på talentene samme faen. Det har vi nok eksempler på

Stemte i fjor, klart bedre i år. Brann har vist god fremgang på satsing på talenter i 2012, så ros til Brann og Skarsfjord for det. Brann er i en prosess med svært bra arbeid i junioravdelingene, seks spillere har til sammen 17 kamper for aldersbestemte landslag hittil i år. I 2013 er Brann og Skarsfjord kanskje enda bedre på dette området, også på antall minutter de unge slipper til på førstelaget.

Statistikk:


dudo

Det er mye prat med talentsatsingen vår. Jeg synes det er merkelig at en spiller som i flg Skarsfjord banker hardt på døren for startplass står med totalt 89 minutter ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Blir interessant å se yvor mye spilletid ungguttene får i en skadefri tropp i høst. At det blir mindre er naturlig, men jeg tror ikke det blir noe å skryte av.

Go Up