• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Fredrikstad 7. april kl 19:15

Started by Lasaron, April 02, 2024, 10:49:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Erlend

FFK var veldig disiplinerte og godt organiserte mot B/G.  Frykter en frustrerende kveld og en tålmodighetsprøve litt som fjorårets kamper mot Sandefjord her, men FFK sprakk tross alt litt opp mot slutten av kampen så klarer vi å kjøre bra med trykk også siste halvtimen bør dette gå bra.  Eventuelt at man får hull på byllen relativt tidlig. 

Satser på at Soltvedt er tilbake, så tipper jeg det blir Blomberg til høyre og Castro fra start på venstre med planlagt bytte med Warming i pausen eller etter timen.  Kniklas bør få nye 90 minutter, så er det et spørsmål hvem som blir makkeren hans

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Blir det plankekjøring mot plankebyen? Har de gummipæler med seg til en bløt hybridmatte?
Gå av.

Superjack

Både Castro og Kniklas har gode evner som boksåpnere.

Sammen med dødball og skuddfoten til Soltvedt og Finne i boksen så bør det være
mulig å få scoringsmuligheter.

Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Erlend on April 02, 2024, 11:00:34 AMKniklas bør få nye 90 minutter, så er det et spørsmål hvem som blir makkeren hans
Tror Kornvig får ny tillit. Jevnt mellom han og Kartum akkurat nå. Men Kornvig har mer å gå på når han blir mer kjent med spillestil og klarer tempoet bedre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Mot et så lavtliggende lag kommer stopperne våre til å bli ekstra mye involvert i det oppbyggende spillet. Håper derfor både Japhet og Kristiansen er klare for 90 minutter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Håper Brann spillerne får mulighet til å trene kun på naturgress denne uken for å tilvenne seg. Gressbanen utenfor Stadion som skal renoveres til sommeren tåler vel to-tre økter denne uken. Og hybridgresset inne på Stadion bør vel tåle fredagsøkten og den lettere lørdagsøkten (?)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Det går vel år og dag mellom hver gang FFK spiller på skikkelig gress. Tipper de blir temmelig møre utover i kampen.
...we shall never surrender.

Corran

Kronvig bør starte denne og Kartum på benken.
Kronvig var bedre en Kartum selv om jeg ønsket et bytte til pause.
Det er også viktig å få inn relasjonene og gjøre Kronvig mer kjent med Brann sin spillestil også i kamp.

Tror som flere andre her at det er mye fotball i Kronvig og at når FHM er skadefri så kan det være vanskelig å komme seg inn på laget.

Wassberg er det selvklart at spiller om han ikke skader seg i uken.

Kantene er det vel Blomberg inn for Mathisen og Castro inn motsatt.
Evt Warming fra start, men det virker som de er veldig forsiktig med ham

Håper Soltvedt er klar, hvis ikke er det vel Ruben som blir back
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Mye enighet her i dag, og jeg er på bølgelengde. Kornvig bør starte sammen med Kniklas. Det han trenger er litt tid å bli vant til intensiteten og spillestilen, så tror jeg han blir en veldig viktig spiller for Brann etter hvert. Ellers blir det veldig spennende med første hjemmekamp, nytt gress og fulle tribuner mot en gammel storhet.
Kokende idiot

Lasaron

Jeg også tror Kornvig har noe ved seg. Men vi må ikke smøre oss med alt for stor tålmodighet med tanke på at han skal ta tempoet.
Tren på langskudd

krakra

Han har noen gode involveringer, men han har alt for få involveringer totalt og det tror jeg er en av årsakene til de kollapsene vi så. Det var jo ikke bare i andreomgang. Vi hadde perioder i første der vi var skikkelig på felgen

Superjack

Jeg tror også at noen av utfordringene Brann fikk i perioder hadde med presspillet på spesielt høyre side.

Nå må det også nevnes at problemene starter når Mathisen fikk problemer og måtte ut.

Hans spillestil og også press spill var viktig.

Blom har ikke samme energien,
enda, til det spillet.

Brann starter nok med samme lag som mot TIL, bare at Mathisen byttes mot Castro og så bytter Castro og Blom side.
Brannsupporter.

Kirk

Quote from: Gulløl on April 02, 2024, 11:53:19 AMHåper Brann spillerne får mulighet til å trene kun på naturgress denne uken for å tilvenne seg. Gressbanen utenfor Stadion som skal renoveres til sommeren tåler vel to-tre økter denne uken. Og hybridgresset inne på Stadion bør vel tåle fredagsøkten og den lettere lørdagsøkten (?)

Begge gressbanene på Nymark er vel gravd opp, så blir nok ikke så mye gresstrening denne uken.

andreas1989

Med mindre de faktisk trener inne på stadion en dag da som det jo har blitt spekulert i.

Lasaron

Blomberg får en del svak pepper. Jeg syns han var på gang, jeg. Til tider lignet han seg selv. Jeg tror han kommer enda sterkere mot FFK.

Jeg så FFK mot Glimt. Godt organisert defensivt. Lange innkast. God tid på dødballer. Et litt traust og kjipt lag. Jeg foreslår Brann går ut i 100, og samtidig smører seg med tålmodighet. Det kan godt være vi vil dominere stort, men stange og stange. Da tror jeg vi vil bryte dem ned til slutt, og vinne.
Tren på langskudd

esp123

Jeg så ikke kampen, men basert på høydepunktene og statsene så virker det som han hadde en brukbar kamp. Skaper tre sjanser, og virket å være involvert i en del.

Dickens

Laget fra Plankebyen er et gjerrig kjøttlag som kun slapp inn 23 mål i OBOS i fjor, men til gjengjeld ikke scorer særlig mye mål heller (50). Blir spennende å se hvordan Brann har jobbet i vinter med å bryte ned lag som ligger dypt og kompakt på Stadion med en femmer bak. Der slet de til tider stort i fjor.

Lasaron

Og det var jo ekstra gledelig med seieren mot Tromsø, at vi klarte oss bra mot et lag i den formasjonen som vi har slitt mot.
Tren på langskudd

ostraume

Forskjellen var at Tromsø prøvde å spille seg ut. Lykkes generelt dårlig. FFK slår langt. Kjører på med lange innkast og bruker tid på dødballer. God gammel LSK-stil.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Dickens

Quote from: Lasaron on April 03, 2024, 11:54:29 AMOg det var jo ekstra gledelig med seieren mot Tromsø, at vi klarte oss bra mot et lag i den formasjonen som vi har slitt mot.

Blir noe helt annet når vi møter et hjemmelag i samme formasjon. Alle husker Sandefjord og Ham-Kam i fjor. Sistnevnte vant vi heldigvis mot, men herlighet for en frustrerende kamp, og helt kaos på slutten da de fikk et mål og var centimetere fra 2-2.

Erlend

Tror det å kunne bytte innpå Heggebø (på spissplass!!!!) mot slutten kan bli veldig nyttig for å overvinne frustrasjonen vi husker fra i fjor.  I tillegg en Soltvedt som har vist at han er farlig på langskudd og kanskje kan skape litt panikk og trekke forsvarere ut av posisjon hvis han kommer på skuddhold, som også var en trussel vi manglet i fjor. 

Churchill

Warming kommer inn etter 60 og blir matchwinner på et soloraid etter 61 min. Dette kommer til å bli en stangekamp, så her trenger vil alle boksåpnerne på banen på en gang.
...we shall never surrender.

Hickok

Quote from: Churchill on April 03, 2024, 13:13:38 PMWarming kommer inn etter 60 og blir matchwinner på et soloraid etter 61 min. Dette kommer til å bli en stangekamp, så her trenger vil alle boksåpnerne på banen på en gang.
Jeg sitter med en følelse av at vi får både Warming og Castro fra start på søndag. Da får vi inn litt x-faktor spillere på kantene. Blomberg, i dagens form, blir litt for traust, men kan kanskje utrette mer mot slutten når FFK begynner å merke kjøret.

Billy Elliott

Jeg tror ikke dette er en kamp som passer Warming spesielt godt. Han trenger plass for å kunne gjøre rykkene sine. Det får han neppe her. Viking borte er nok en bedre arena for å teste hans ferdigheter fra start.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Churchill

Jeg tror det er bra mulighet for mye spilletid for Warming i denne kampen. Det blir begrenset med løping og han er svært dyktig til å forsere flere spillere, selv uten at farten avgjør. Her trengs alle boksåpnere og Brann har mange av dem. Niklas, Blomberg, Warming, Castro, Soltvedt og Finne for å nevne noen av de sikre som er tilgjengelige. I tillegg har både Sønnen og Kornvig vist prov på dette. Men det kommer til å bli trangt.
...we shall never surrender.

Superjack

Warming har vel absolutt vist at han kan fungere som boksåpner.

Jeg ville veldig gjerne se Castro og Warming fra start.

Blir nok Castro og Blom, og det er helt greit.

Brannsupporter.

Armann88

Warming er ikke minst en meget solid hodespiller, sånn sett bør han være veldig aktuell til denne kampen.

Erlend

Meldes fra TV2 at man driller forsvarsrekken Crone-Palle-Sery-Kristiansen på dagens trening.  Intet vondt om Kristiansen, men en kamp som dette er en kamp jeg veldig gjerne hadde sett at Soltvedt spilte

krakra

Håper først og fremst at Sery er klar for å starte og at man ikke tar sjanser for å slippe å bruke Helland

Corran

Ba melder og at det er en kamp mot klokken for Soltvedt men de sier dette om Serry og Castro
- De ser ut til å ha kommet gjennom kampen uten trøbbel. Begge har selvsagt tynt grunnlag, men det ser bra ut, sier Brann-trener Eirik Horneland til BA.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Er Sery og Kristiansen klare for 90 så lever eventuelt Pallesen på Soltvedt enn så lenge.

Lasaron

Jeg er veldig risikoavers på slike ting, basert på historikk, empiri og erfaring. Alle tre. Derfor vil jeg ikke starte med hverken Japhet eller Sol.

Backrekken fra start bør være Crone - Palle - Helland - Kristiansen

Videre skal det skje et planlagt bytte der Kristiansen går ut rundt 60-70. minutt, fordi han er ikke klar for 90 enda. Japhet kan få en hel omgang, bytte med Helland i pausen.

Men hvem skal planlegges at kommer inn for Kristiansen? Sol? Nei, han skal bli klar for neste kamp. Simba, hvis han er i troppen. Ja. Hvis ikke? Castro. Seriøst.

Vi skal komme langt i cupen og e-cup, og vi skal forhåpentligvis henge med i medaljekampen. La oss ikke tyne folk. La de få bli friske.
Tren på langskudd

Corran

Jeff skal da være klar og de har vært forsiktige med ham.
Han bør få sin første 90 minutter og blir han for sliten kommer Helland inn

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

...we shall never surrender.

pidre

April 05, 2024, 21:15:14 PM #36 Last Edit: April 05, 2024, 21:17:27 PM by pidre
Quote from: Superjack on April 02, 2024, 17:55:47 PMJeg tror også at noen av utfordringene Brann fikk i perioder hadde med presspillet på spesielt høyre side.

Nå må det også nevnes at problemene starter når Mathisen fikk problemer og måtte ut.

Hans spillestil og også press spill var viktig.



Her er eg enig, press spillet til Mathisen er veldig bra, og han er også involvert i mange kampavgjørende situasjoner. Tror hans betydning er undervurdert.
Saludar a los monos!

Lasaron

Artikkel i BA: Sol meldes klar. Mellom linjene står det at også Simba er klar.
Tren på langskudd

RepublikkenBergen

April 06, 2024, 13:58:33 PM #38 Last Edit: April 06, 2024, 15:39:21 PM by RepublikkenBergen
:D

Churchill

Quote from: pidre on April 05, 2024, 21:15:14 PM
Quote from: Superjack on April 02, 2024, 17:55:47 PMJeg tror også at noen av utfordringene Brann fikk i perioder hadde med presspillet på spesielt høyre side.

Nå må det også nevnes at problemene starter når Mathisen fikk problemer og måtte ut.

Hans spillestil og også press spill var viktig.



Her er eg enig, press spillet til Mathisen er veldig bra, og han er også involvert i mange kampavgjørende situasjoner. Tror hans betydning er undervurdert.

Mathisen er blitt en meget viktig spiller for oss og han har tatt enorme steg siden han kom til oss. Undervurdert og underpriset.
...we shall never surrender.

krakra

Soltvedt trente i alle fall i dag. Usikker på om det var fult. Men en slik slagskade er vel ikke noen særlig risiko for å forverre, så lenge han klarer å løpe skikkelig.

Jeg håper at Brann er kalde nok til å ikke kjøre noen for tidlig fra start. Samme på kant. Er det tidligere enn de ønsker med Castro og Warming kan de bruke Kartum. Det blir en lang og tung sesong og man trenger ikke gå på kompromiss med belastningsstyringen allerede i andre serierunde.

krakra

Ser Glimt-Viking og lurer litt mer på om det var FFK som var skumle mot Glimt, eller bare Glimt som var svake. Det er ikke mye de får til på hjemmebane mot Viking i alle fall.

fortune

Quote from: krakra on April 06, 2024, 18:18:44 PMSer Glimt-Viking og lurer litt mer på om det var FFK som var skumle mot Glimt, eller bare Glimt som var svake. Det er ikke mye de får til på hjemmebane mot Viking i alle fall.

Det kom seg med en gang de fikk innpå en skikkelig nier, så formen til Høegh blir fort avgjørende for Glimts vårsesong.
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: krakra on April 06, 2024, 17:58:39 PMSoltvedt trente i alle fall i dag. Usikker på om det var fult. Men en slik slagskade er vel ikke noen særlig risiko for å forverre, så lenge han klarer å løpe skikkelig.

Jeg håper at Brann er kalde nok til å ikke kjøre noen for tidlig fra start. Samme på kant. Er det tidligere enn de ønsker med Castro og Warming kan de bruke Kartum. Det blir en lang og tung sesong og man trenger ikke gå på kompromiss med belastningsstyringen allerede i andre serierunde.

Enig
Tren på langskudd

Spelaren

Av yr å dømme letter det også opp etterhvert, kan til og med bli sol.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on April 07, 2024, 08:44:00 AMAv yr å dømme letter det også opp etterhvert, kan til og med bli sol.

Akkurat i dag er det viktigere hvordan været er de to siste timene før kampstart. Ove Thue.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg tror det er klokest med samme lagoppstilling som sist. Bare med Castro i stedet for Ulriken, og Castro på venstre.

Videre mener jeg at Japhet og Warming skal spille betydelig mer enn i forrige kamp. De to skal fases inn i startelleveren.
Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Lasaron on April 07, 2024, 09:17:08 AMJeg tror det er klokest med samme lagoppstilling som sist. Bare med Castro i stedet for Ulriken, og Castro på venstre.

Videre mener jeg at Japhet og Warming skal spille betydelig mer enn i forrige kamp. De to skal fases inn i startelleveren.

Samd. Hadde vært grådig kjekt å se Warming få en hel omgang. Så blir ikke Castro fullt så belastet heller. To fluer i en smekk.
Kokende idiot

Gulløl

Perfekt kampvær for en Stadion tur. Godt med regn og fuktig bane i forkant er fordel for Brann sin spillestill der ballen skal gå fort.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Holmen Johansen på benken. Er ikke landslagssamlingen ferdig?

Corran

Samme start ellever som sist foruten Castro inn for Mathisen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vekkreist

Grønner sier i BA at Castro kan være en bedre boksåpner mot et lavliggende Fredikstad lag, enn Ulriken

Jeg tror han er inne på noe der, men vi får se hvor lenge han holder...

Lasaron

To kommentarer til benken:

1. Holmen på benken. Hva sa jeg? Kjipt. Dette er et bevis på at Hornis har for stor makt i klubben.

2. Simba er tilbake.

Tren på langskudd

pidre

Ola Hobber Nilsen, trøste og bære, glad vi har VAR.
Saludar a los monos!

krakra

Burde bruke Heggebø fra start i sånne kamper. Skjønner ikke at Horneland ikke vil rullere mer på spissplassen. Finne får ingenting å jobbe med.

vekkreist

Fysøren for en d.. lag FFK er, trodde faktisk de kom her for å spille fotball...

Neida, kommer her og skal forsvare seg til 1 poeng

Håper de rykker rett ned igjen!

krakra

Hadde vi hatt en god dommer, så hadde Wassberg klart å skaffe to gule kort til FFK i samme situasjon. Men vi har ikke en god dommer, så det ble bare ett gult kort.

esp123


vekkreist

Blomberg har vært svak idag ..desverre..

Finne også.

Savner så mye FHM.. og Ulriken ....


Men dette Fredrikstad laget , kommer kun her for å forsvare seg, sikkert bra for dem, men de må lukes vekk fra ES

esp123

Ellers virker det nesten som at Brann ikke skal bruke spillvendinger overhodet? Vi kan ikke småspille så mye på én side uten å flytte ballen fort over på andre siden. Da blir det veldig lett å forsvare seg.


Erlend

Det blir vel ikke noen nasjonal sørgestund om dette laget rykker ned igjen. 

Men skal vi henge med i toppen så må vi mestre dette kampbildet bedre enn vi har gjort i dag

Billy Elliott

Da var nedturen startet. Aldri i verden om vi scorer på disse, de ligger med alle mann fra 20m og inn.

Spådde en skikkelig drittsesong for et par uker siden, og ble sågar noe overrasket over resultatet mot TIL, men dette var mer som forventet. Det er nok fordi Tromsø er uendelig mye dårligere enn vi trodde, heller enn at Brann var gode. Vi kommer til å slite denne sesongen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Det går tregt.

Kristiansen mot Japhet, Warming mot Blomberg.

Opp med tempo og få til dødballer og innlegg.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Og en ting til, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi slår cornere inn i boksen mot et slikt kjøttlag. Det er som å mate verdens feiteste mann med livretten hans. Meningsløst.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

1.  Tålmodighet

2.  Mal på.

3.  Bytt inn Japhet, Warming, Heggebø og Kartum senest innen 60. minutt.

Gjør vi alt dette, vinner vi.

3. Ut med henholdsvis Palle, Blom, Finne og Kornvig.
Tren på langskudd

Gud

Tafatt kamp. Vi får jo ikke til en dritt. Begynn å skyte fra distanse.

Falkman

Quote from: Billy Elliott on April 07, 2024, 19:07:46 PMDa var nedturen startet. Aldri i verden om vi scorer på disse, de ligger med alle mann fra 20m og inn.

Spådde en skikkelig drittsesong for et par uker siden, og ble sågar noe overrasket over resultatet mot TIL, men dette var mer som forventet. Det er nok fordi Tromsø er uendelig mye dårligere enn vi trodde, heller enn at Brann var gode. Vi kommer til å slite denne sesongen.

Også en blind høne finner gull i ny og ne.

esp123

Det er helt sykt hvor mye de ligger nede. Forferdelig lag.

Gud

Greit å få seg en reality check i starten av sesongen...

Erlend


esp123

April 07, 2024, 19:48:44 PM #70 Last Edit: April 07, 2024, 19:55:40 PM by esp123
Dette tror jeg er den svakeste kampen jeg har sett under Horneland. Forsvarsspillet er helt utrolig slapt.

Soltvedt blir kjørt rundt med på 1-0, han lager frispark og Fredrikstad scorer i hans sone på 2-0. Kontraster.

Erlend

Også veldig ulikt oss med den sekvensen litt før 2-0 der vi får en del innlegg og pasninger men ingen løper i boksen.

Og ellers så må jo dommerne se å få tatt ansvar mot denne drøyingen av tiden, denne kampen har blitt et momument for alle som klager på hvordan fotballspillere er en gjeng grinunger som bruker halve kampen på å spille skadet

krakra

Wassberg er god, men litt for snill ennå. Han bremser alltid opp drivet sitt når han nærmer seg 16-meter og spiller ut istedenfor å bare krumme nakken, ta med seg ballen inn i boks og skyte. Jeg tror han er mer enn god nok til å skape trøbbel der inne.

esp123

Her skal det legges til 15 minutter. Det er det sykeste jeg har sett. De ligger nede etter hver eneste situasjon.

krakra

Skjønner ikke at Hobber Nilsen har så høy stjerne i NFF. Han mangler både fotballforståelse og autoritet. Klarer ikke kontrollere kamper.

Spelaren

Gå av.

esp123


Erlend

Vi har mye vonde minner fra LAN-fotballen her i byen, men jeg håper for Guds skyld at jeg aldri må se Brann holde på sånn.  Det sagt, bare oss selv å skylde på for at det blir tap her.  Altfor lite brodd i det vi driver med.  Det positive vi tar med oss er at Kniklas leverer 90 nye gode minutter og Warming gjør et friskt innhopp.  Ellers ganske bekmørkt

osoerli

Foreslår ny regel i fotball: Dersom eit lag brukar meir enn 10 sek på eit innkast, går kastet over til det andre laget.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

esp123

Kartum bør starte neste kamp. Litt usikker på hva Hornvig egentlig tilfører dette laget.

Erlend

Og parodien er komplett når det knapt legges til ekstra.

Vi får ta det positive i det, god trening til kamp mot et annet lag som spiller på noe samme måte neste helg

pidre

At Fredrikstad fotballklubb kan være bekjent av dette er uforståelig. Snakk om å spyle omdømmet sitt rett ned i dass.

Det som er synd, er at det er et såpass godt drittlag at de ikke rykker ned.
Saludar a los monos!

Hera

Quote from: Erlend on April 07, 2024, 20:21:11 PMOg parodien er komplett når det knapt legges til ekstra.

Vi får ta det positive i det, god trening til kamp mot et annet lag som spiller på noe samme måte neste helg

Det er ufattelig at de ikke fikk flere gule for den absurde drøyingen. Jeg trodde KBK var ille.. FFK er verre

krakra

Quote from: Erlend on April 07, 2024, 20:21:11 PMOg parodien er komplett når det knapt legges til ekstra.

Vi får ta det positive i det, god trening til kamp mot et annet lag som spiller på noe samme måte neste helg
Det ble da lagt til 1/3 av omgangen. Jeg syns det er drøyt å kalle det "knapt".

Jeg stresser egentlig ikke -så- mye over denne kampen. Det var et bananskall. Sånt skjer, særlig i starten av sesongen. FFK er nyopprykket, fulle av energi, spiller kynisk og har flaks. Men de som liker å krisemaksimere får jo kose seg.

Gøy å se Wassberg prestere bra mot et kynisk drittlag da. Dette er jo angivelig den type kamper han ikke passer til, men han er vår klart beste spiller og god igjen. Håper dog han får enda mer selvtillit og blir enda mer egoistisk i siste tredjedel.

andreas1989

April 07, 2024, 20:26:43 PM #84 Last Edit: April 08, 2024, 06:36:12 AM by andreas1989
Man kan si hva man vil om FFK, men de er unektelig dyktige og disiplinerte på det de driver med og som at det er lov å ha en god keeper så er det også lov til å spille på den måten FFK gjør uavhengig av hva man måtte mene om det.

Kort og greit er Brann overlegen 16 til 16 og FFK best i boksene, det er det, det blir poeng av ofte. Samtidig er FFK gode på det mentale spillet og kommer vel under huden på SHN før folk har satt seg.

Nok en gang så lider Brann av backer som tilbyr lite eller ingenting på siste tredjedel. Ufattelig at ikke Hellan blir satt innpå.

Soltvedt hypen fikk vel for TV2 og en del andre sin del en realitetssjekk med to nye baklengs og ellers lite produktivitet. Straffescoring og mål fra langskudd gjør deg ikke til en klasseback selv på dette nivået. De utoverskrudde cornerne er forøvrig forferdelige å bevitne. Kristiansen må nok en gang ta sin del av ansvaret for å slippe inn mål, men dette laget trenger Kristiansen og Sery som stoppere om vi skal komme opp på nivået fra våren i fjor.
Aksjonsradius og evne til å skape ubalanse med ball er uvurdelig om vi skal være på vårt beste.

 Kornvig bidrar foreløpig med lite annet enn litt fysikk, Wassberg er igjen beholdningen offensivt.

Castro kunne vi vel heller trengt de siste 60 fremfor de første 60 for Blomberg viser igjen  med unntak et par potensielt farlige stikkballer. Finne passe livlig og spillbar i første omgang, men blir jo tidvis fullstendig utmarkert. Det er litt skuffende at ikke Horneland tør å gå med 4-2-4 og Heggebø sammen med Finne på topp under slike kampbilder.

Men, men dette er ikke verdens undergang. En god del av grunnspillet sitter, men vi må ha mer individuell kvalitet og tidvis energi samtidig som et par av forsvarsspillerne virkelig må ta seg selv i nakken. Viking borte blir tøff, de er fort usmakelig kyniske de også. 

Superjack

Viking holdt på litt på samme viset mot Glimt i kampen i går.
Legge seg i alle dueller osv.
Kan bli flere sånne kamper i år.

Men Brann var heller ikke gode.
Var lite tempo og presisjon, og de gangene Brann hadde ball så gikk det tregt sideveis.
Fikk litt LAN assosiasjoner også av måten Brann holdt på også.

Litt skremt over hvor ekstremt
lite farlig Brann var.
Hva sa kommentatoren mot slutten av 1. omgang? Xg på 0.3 til Brann.

De to spillerne som skuffet mest for meg var Kristiansen og Sønnen. Alt for omstendelig hver gang de to hadde ball.

De som viste mest var Kniklas og Crone.

Brannsupporter.

Billy Elliott

Det nye gresset var fint, men kan det hvile en forbannelse over det?

Uansett, man kan klage på motstanderen til man blir gressgrønn i trynet, faktum er at man knapt klarer å skape en sjanse mot et nyopprykket lag.

Som ventet får vi massevis av cornere. Noe uforventet for min egen del, velger man å slå alle inn i feltet som innlegg. Hvorfor? Innlegg i boksen - these are some of FFKs favourite things. Plankehelvete elsker jo innlegg mer enn en feit unge elsker kake. Man skulle tro det var noe en kanskje diskuterte på forhånd? Hvorfor ikke bare slå kort?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Christian

Brann skapte flere sjanser enn Fredrikstad.  La oss bare legge det dødt først som sist. 0-1 kommer etter flere tilfeldigheter. Flyt som Brann ikkje har i dag. Greit nok. 0-2 er fint, men sløvt fra Brann.

Kjipt tap. Parodisk oppførsel fra FFK. Brann må takle det bedre. Ingen krise. Mulig norsk fotball må ta en prat om denne strategien.

Fusentast

Ruben K snur ryggen til i forkant av 1-0...
I don't think you can the rules!

Lasaron

Dette var først og fremst for dårlig av Brann, og jeg legger skylden på Hornis. Av to grunner.

1. Byttene kom for seint, og var delvis feil. Jeg foreslo hvordan det burde gjøres i pausen.

2.  Skudd, og spesielt langskudd, prioriteres alt for lite.

Fremover vil jeg ha Warming og Japhet fra start. Palle på benk.


Og så må jeg nevne at Fredrikstad spiller antifotball.
Tren på langskudd

Fusentast

Men hyller kynismen til Fredriksstad (der er vi alt for dårlige i Norge), og registrerer at Brann kommer til å slite mot etablerte forsvarslag denne sesongen.
I don't think you can the rules!

Superjack

April 07, 2024, 21:03:13 PM #91 Last Edit: April 07, 2024, 21:05:30 PM by Superjack Reason: Dobbelpost
Dobbel
Brannsupporter.

Superjack

April 07, 2024, 21:04:42 PM #92 Last Edit: April 07, 2024, 21:06:28 PM by Superjack
Quote from: Superjack on April 07, 2024, 21:03:13 PMFFK var 100% antiball.
Men sånn er det, og det må Brann takle.

Leser i BA at Ruben sliter med en ankel. Han har bommer både i forrige kamp og i denne.
Japhet og Palle funker utmerket sammen i fjor høst.
Kanskje på tide å deltidspensjonere Ruben i en rolle som backup på venstreback eller stopper og ikke som fast inventar fra start?

Og Sivert ble mer fokusert på å kjefte på FFK enn å prøve å piske opp tempo på seg selv og eget lag.

FFK vant den mentale kampen.
Brannsupporter.

andreas1989


Christian

Quote from: Fusentast on April 07, 2024, 21:02:34 PMMen hyller kynismen til Fredriksstad (der er vi alt for dårlige i Norge), og registrerer at Brann kommer til å slite mot etablerte forsvarslag denne sesongen.
Det går ikkje an å hylle dette. Slutt. Keeper som blir skadet når han redder en rolig heading?

Kynisme er greit, men dette er bare dumt. Skal vi hylle dette blir norsk fotball forferdelig å følge.

Brann kunne nok håndtert det bedre og FFK jobbet for poengene, men at dette skal hylles går eg ikkje med på. Parker bussen. Tett igjen. Ta de sjansene du får. Men slutt å stimulere skader. Det er ikkje greit og bare til skade for alle.

Corran

Fryktelig dårlig av Brann dette. Synes spesielt midtforsvaret og SHN var dårlige og bremser det meste av framgang.
Blomberg er fryktelig dårlig og for vel knapt nok til noe

Crone synes jeg at viser seg fram litt og bidrar litt framover. Mye å gå på men bedre enn i fjor.
Også denne gangen er Wassberg dagens beste.
Og neste kamp må Heggebø få starte for Finne er ikke bra nok pr i dag.
EN så også hvor mye bedre Jeff er mot lavtliggende lag enn Palle og Kristiansen

SÅ nå er det sagt og det neste eg sier har ingenting med å unnskylde Brann eller tapet på noen som helst måte.

Det ffk står for ødelegger fotballen. Dette er det verste og flaueste eg har sett av filming og uthaling. Noe er dommeren sin feil. Han som i første omgang får tilsnakk for å hale ut tiden og hente håndkle for å tørke ballen, bare fortsetter ute å få kort. Han som i andre omgang får gult kort for å hale ut tid på kast og som så kaster vekk ballen og haler tiden ut videre skulle jo fått sitt andre med en gang for å vise null respekt for dommeren
All filmingen og å ligge nede å spille skadet hele tiden er det ikke så mye dommeren kan gjøre med for det kan jo være skader som han som fikk seg en skalling av en medspiller.
Men de må skjerpe reglene med hvor fort de slipper de innpå. Det må svi litt mer for dem å ligge nede unødvendig. Dommerne må være litt mer på når han vet det mest sannsynlig er filming og uthaling.
Og det må skjerpes regler her for om dette er den nye trenden med alle lag som mæter glimt og Brann så kommer ikke folk til å komme på kamper lengre.
Hørte til og med en som sa at om alle lag spiller mot Brann på denne måten så gidder han ikke gå på stadion.

Og til slutt ffk var et lag med stolte tradisjoner, men dette vi så i dag kommer til å gjøre laget til et til møkkalag

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Fusentast on April 07, 2024, 21:02:34 PMMen hyller kynismen til Fredriksstad (der er vi alt for dårlige i Norge), og registrerer at Brann kommer til å slite mot etablerte forsvarslag denne sesongen.
Hyller ikke noe som ødelegger sporten.
Hadde Brann spilt sånn over litt tid så hadde eg ikkje fornyet partoutkortet mitt for å si det sånn. Det var like før jeg ga meg under LAN, men sånn som ffk og viking holder på hadde holdt meg hjemme
Skammelig og ødeleggende for fotballen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

April 07, 2024, 21:18:58 PM #97 Last Edit: April 07, 2024, 21:20:42 PM by fortune
Kniklas er eneste i startelleveren som kan gå med hevet hode, men er vanskelig å lage en topp tre, siden resten var såpass dårlige. Dårligst var kanskje Soltvedt, Ruben og Heltne, siden de var skyld i minst ett mål. Resten tilførte knapt noe positivt de heller.

Av innbytterne var Heggebø klart best i min bok, i de periodene han trakk inn som midtspiss gav han medspillerne noen å kombinere med, han gav og tok imot juling og fikk ting til å skje. Fortjener snart å starte som spiss. Noen ving er han imidlertid ikke, der får heller Finne spille om man mangler folk.
First is first, second is nothing

Fusentast

Så lenge dommeren ikke slår ned på det med gule kort så er det jo bare for FFK å fortsette med dette.

At det i det lange løp er skadelig for omdømmet til FFK, men de får poengene...
I don't think you can the rules!

Corran

Quote from: Fusentast on April 07, 2024, 21:23:10 PMSå lenge dommeren ikke slår ned på det med gule kort så er det jo bare for FFK å fortsette med dette.

At det i det lange løp er skadelig for omdømmet til FFK, men de får poengene...
Hva skal dommeren gjøre når noen ligger nede hele tiden?
Når de later som de er skadet så må dommeren anta de er skadet er vel ikke noe i regelboken dommeren kan bruke i sånne situasjoner.
Men han skal ha all ære for å legge til 13 minutter. Kunne lagt til mer men men.
Er vel første gang jeg har vært med på at det er lagt til så mye når det ikke har vært noe helt spesielt som har skjedd
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Fusentast on April 07, 2024, 21:23:10 PMSå lenge dommeren ikke slår ned på det med gule kort så er det jo bare for FFK å fortsette med dette.

At det i det lange løp er skadelig for omdømmet til FFK, men de får poengene...
De kommer ikke til å ha Hobber Nilsen i alle kamper. En dommer uten autoritet eller spilleforståelse.

De idiotene som mener at dette går bra fordi dommeren la til så mye er jo helst blåst. Mener man helt seriøst at det er akseptabelt at fotballkamper ødelegges på denne måten, fordi de forlenges med en halvtime? Hvem gidder å se på noe sånt? En berikelse kalte Thorstvedt det. Klovn.

fortune

Quote from: Fusentast on April 07, 2024, 21:23:10 PMSå lenge dommeren ikke slår ned på det med gule kort så er det jo bare for FFK å fortsette med dette.

At det i det lange løp er skadelig for omdømmet til FFK, men de får poengene...

Er vanskelig å gi gule kort for simulerte vondter, siden det er vanskelig for dommer å være sikker på at de bare later som. Det man derimot kan gjøre er å sende alle som sitter nede ut på sidelinjen og deretter bruke lang tid på å slippe dem tilbake på banen igjen. Om hvert skadeopphold hadde betydd 2 minutter på sidelinjen hadde det neppe blitt mange av dem.
First is first, second is nothing

Lasaron

Kan folk slutte å hylle ellevilt med juks?
Tren på langskudd

krakra

Quote from: fortune on April 07, 2024, 21:28:54 PM
Quote from: Fusentast on April 07, 2024, 21:23:10 PMSå lenge dommeren ikke slår ned på det med gule kort så er det jo bare for FFK å fortsette med dette.

At det i det lange løp er skadelig for omdømmet til FFK, men de får poengene...

Er vanskelig å gi gule kort for simulerte vondter, siden det er vanskelig for dommer å være sikker på at de bare later som. Det man derimot kan gjøre er å sende alle som sitter nede ut på sidelinjen og deretter bruke lang tid på å slippe dem tilbake på banen igjen. Om hvert skadeopphold hadde betydd 2 minutter på sidelinjen hadde det neppe blitt mange av dem.
Det var mer enn nok ordinær drøying også, på både innkast og utspill. Det kunne Hobber slått ned på. Hadde keeperen fått gult kort i første omgang, så hadde det ikke vært mer drøying fra han. Så kunne han tvunget alle som lå nede ut av banen, og nektet dem å komme innpå før neste stopp i spillet.

Det hadde en dommer med mer autoritet gjort, og det hadde sikkert halvert drøyingen.

Superjack

Og så må det ikke glemmes at Brann heller ikke var gode i dag.

Direkte skuff.

Tregt, unøyaktig og halvhjertet.

Brannsupporter.

Fusentast

Keeper kunne fått gult kort etter 5 minutter for å si det sånn...
I don't think you can the rules!

andreas1989

Det var en feig dommer som ikke evnet å kontrollere kampen, det kan det ikke være noe som helst tvil om.

Fusentast

Vi må ikke la denne kynismen fra FFK overskygge den usedvanlig svake prestasjonen fra Brann i dag. Seigt balltempo, null bevegelse og initiativ og ingen spillvendinger. Enkelt å forsvare seg mot dette.
I don't think you can the rules!

pælida

Mener at intervjuet med dommeren på Ba.no viser litt av hans utfordring. Han er ikke lege. Kjellsruds hode skade er jo feks et sår med blod. Og noen få av de andre er spillere som signaliserer at de må ut.

Utfordringen slik jeg ser det, er at dette er ikke bare FFK. Men også Viking i går. Det er et hån mot de som betaler for å gå på kamp. Om vi får en ny tendens der flere lag, benytter alle muligheter til å stoppe spillet. Dra ned tempo osv, så blir produktet elendig. Og det oppsvinget norsk fotball har hatt siste årene forsvinner. Den enkleste løsningen er at man må ut der man blir skadet, og inn ved 4 dommer. Det vil bli stilt spørsmål raskt om man ligger og vrir seg i 2m, for så å spurte rundt banen for å komme inn på igjen.

Selve kampen viser også at Brann mangler mye pr i dag. Jeg forstår ikke  hvorfor ikke Heggebø ikke ble kjørt som midtspiss siste 20(40), med Finne som kant. Midtbanen vår henger ikke sammen, forsvaret var elendig til tider. Vi kommer til å møte mye lag som ligger lavt mot oss. og da må vi finne bedre arbeidsmetoder, enn det vi klarte i dag.

Billy Elliott

Det er bare å bli vant med det som panelet i Fotballkveld hyllet, nemlig kynisme. Neste på terminlisten er Viking...

Vi er dessverre ganske svake mot lag som legger seg dypt. I fjor var det likevel en del som prøvde å spille litt mot oss. Det kommer neppe til å skje så mange ganger i år, så jeg tror det er lurt om vi kommer opp med en ny plan ganske snart. Kanskje Heggebø fra start? Som spiss, selvsagt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Christian

Før det fester seg helt at Brann var elendige i dag (kilde VGlive):

Ballbestillese 79% 21%
Avslutninger på mål 8- 3
Avslutninger utenfor mål 12-1
Avslutninger blokkert 5-1


Ja, de var ikkje gode nok og i alle fall ikkje effektive, men helt elendige var de heller ikkje. De trøkket bra på i andre omgang, mye bedre enn i første, og kunne fort satt inn et par mål i dag. At FFK scorer to er i overkant for å si det forsiktig.

Eg tenker det er helt greit å være negativ, men at det etter denne kampen er full krise og store problemer, går eg ikkje med på.

opplett

Brann var kanskje ikke gode, men det er jo dønn umulig for spillerne å få noe rytme i spillet og la kampen sette seg, når det ligger en gjøk på banen ved hver eneste anledning.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Brann kan være bedre til å vri spillet, og bedre til å skyte.

Tren på langskudd

Fusentast

Brann var ikke særlig gode, og virker ikke å ha så mange alternativer når plan A ikke fungerer.

I motsetning til klovnen Høibråten så tror ikke jeg på gull til Brann, og jeg tror dessverre vi får mange kamper som sette på Stadion i år. Når de andre lagene ser at dette fungerer kommer de til å omfavne denne tilnærmingen som FFK hadde.
I don't think you can the rules!

Morkel

Hobber Nilsen og FFK gjør jo hva de kan for å ødelegge denne kampen. Men det må Brann også klare å håndtere. Det er realiteten i fotball, man kommer til å møte lag som vil sabotere for en hver pris og veike dommere som ikke bryr seg om fotball. Nå tror jeg Brann kommer til å ta dem i neste kamp, det er jo en klassiker at FFK er mer på hugget nå rett etter opprykk. Men man hadde nok sjanser til å ta dem og burde egentlig vunnet denne kampen hvis man hadde klart å holde hodet litt mer kaldt. Men men. Sånt skjer. Nå må man bare nullstille og være litt forbannet inn mot Viking. Vinner man der så har man topoengsnittet og da er det en grei seriestart.

Corran

La det ikke være tvil, og jeg tror alle er enige at, det at vi klager på ffk sin usportslige opptreden er ikke for å unnskylde Brann for Brann var fryktelig dårlige.
Og Ruben bør benkes for nå har han snudd ræven til på 3 mål til nå.
Og hvorfor i alle dager sto ikke Blom, Warming, Finne eller Heggebø igjen på topp hver gang så keeper måtte spenne ut?

Men om fotballen blir slik at kynisme skal bli normalen så er det ikke noe interessant å følge med på etter en stund.
Dessuten det som ble bedrevet i dag når en later som en er skadet er ikke kynisme. Kynismen er å drøye tid på innkast og utspark o.l slik ffk også gjorde. Og da må dommeren slå ned på det og få laget til å slutte med det
Men det å late som en er skadet for å "lure" dommeren er å jukse og usportslig opptreden når det skjer så mye og hele kampen. EN gang eller to når en leder og er under press med noen minutter igjen er jo greit nok, men å begynne i første omgang på 0-0 er forkastelig.
Det er i alle fall ikke slik fotballen skal være og jeg tar da heller et lag som Brann der spillerne stopper opp nå motstander løper på seg en strekk eller gir et mål til motstander når de selv har fått et mål på en måte en ikke bør få det. Slikt er god sportsånd og ærlig konkurranse der verdier er viktigere enn å vinne for enhver pris.
Hadde Brann holdt på sånn hadde eg vært flau over laget mitt og eg hadde gjerne pepet ut mitt eget lag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Hvis alle hadde spilt som FFK så hadde det ikke vært mange betalende tilskuere. Det er jo et gigantisk problem hvis slike ting lønner seg. Nå kan jo en spiller bar eskorte seg ned for å gi laget sitt en time-out eller pusterom. Og i teorien kan de gjøre det etter hver eneste situasjon.

Jeg har et enkelt forslag. Hvis samme spiller stopper spillet med skade to ganger, så må han byttes ut. Evt. må spilleren stå på sidelinjen i x minutter. Et tredje alternativ (og noe dommerne kan gjøre allerede denne sesongen), er at dommeren er hardere med lag som bruker en slik strategi. Lar motstanderlaget sette i gang spillet selv on spillere ligger nede.

krakra

Jeg fatter ikke at de kan sitte og hylle dette på Tv2. Jeg forstår det virkelig ikke. Det er fullstendig ødeleggende. Det er ikke en kynisk spillestil. Det er rent juks. De utnytter huller i regelverket som er der for å beskytte skadde spillere for å ødelegge kampen. Det er pill råttent. Er de ikke gode nok til å overleve i ES uten sånt piss så er de ikke gode nok til å være her.

Å ta seg en «skade» for å få regruppert og samlet seg når man er under press er ille nok, men å gjøre dette en hel jævla kamp sånn at det må legges til 15 minutter er søppel.

Og jeg syns ikke de spiller bra heller. Jeg syns ikke de er så gode defensivt som en skal ha det til. Det er bare vi som ikke er bestemte nok. De ga oss nok sjanser til å vinne. 78 vellykkede pasninger på en hel kamp er spinnvilt. FFK hadde tredje flest velykkede pasninger etter Knutsen og Kristiansen liksom. Rett foran Crone og Heltne Nilsen.

David

Gleder meg til Viking-FFK. Har forbundet og TV 2 tatt høyde for at den kommer til å trenge tre klokketimer?

Velvel. FFK fikk det de kom for, gratulerer og lykke til videre. Det er alltid litt usjarmerende når antatt bedre lag som taper begynner å dele ut stilpoeng, så det er ikke verdt å fokusere mer på dette, annet enn at dommerne må begynne å legge seg på en litt lavere list for hva de godtar av drøying. Forstår ikke hvordan keeperen kunne fullføre uten gult.

Uansett. Dette hadde vært mye mer irriterende om Brann faktisk hadde spilt bra.

krakra

Jeg er mer irritert på de som hyller dette enn på FFK. Særlig såkalte «fotballeksperter». Det er patetisk å sitte å hylle juks og fanteri fra et lag som ikke er interessert i å spille fotball.

gladiporno

Quote from: esp123 on April 07, 2024, 20:18:08 PMKartum bør starte neste kamp. Litt usikker på hva Hornvig egentlig tilfører dette laget.

Tanken er vel at han skal tilføre laget duellstyrke og mer avslutninger mot mål. Men fyren virker ganske begrenset på det meste. Minner meg om Gylfi Einarsson.

Superjack

Brann funket ikke som lag i går.

Det var det store problemet.

Hadde Brann fungert som lag så hadde de også klart å løse kampen på en bedre måte.

Ville også hatt Japhet og Palle på banen i 2. omgang. Spesielt med tanke på cornere og dødball.

Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Spelaren on April 07, 2024, 20:07:29 PMFredrikstad likte gresset.

Sikkert derfor spillerne la seg ned. Ikke så mye for å trekke ut tiden, men bare for å kose med gresset :)

Men fra spøk til Halvor: interessant å se hvordan "drittsekkspillere" som SHN takler å bli møtt av et lag med lignende fakter. Han taklet det ikke helt så godt som man skulle ønske, selv om det var artig da han omtrent jaget Aga av banen mot slutten av kampen.

Blir også interessant å se hvor lang tid det tar før Horneland går for å hente Kvile

https://www.ba.no/ber-brann-vente-med-a-hente-denne-bergenseren/s/5-8-2584445


Dickens

En ting er sikkert: Heggebø er ikke Brannspiller til høsten om Hornis ikke rullerer mer på topp. Han var tydelig misfornøyd da han varmet opp og kikket bort mot benken flere ganger. Og når han først kommer inn, så blir han plassert på kanten (igjen). Mot et kjøttlag som hadde Finne i sin hule hånd. Dette var svake greier og patetisk kampplan fra Plankebyen.

Lasaron

Sigurd Kvile har vært kjeks i mange år. Jeg ønsker ikke at vi vurderer ham før han har ristet av seg kjeksingen.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Dickens on April 08, 2024, 07:53:04 AMEn ting er sikkert: Heggebø er ikke Brannspiller til høsten om Hornis ikke rullerer mer på topp. Han var tydelig misfornøyd da han varmet opp og kikket bort mot benken flere ganger. Og når han først kommer inn, så blir han plassert på kanten (igjen). Mot et kjøttlag som hadde Finne i sin hule hånd. Dette var svake greier og patetisk kampplan fra Plankebyen.

Horneland var dårlig i går. Han skulle byttet inn Heggebø og ut med Finne, og på et tidligere tidspunkt. Kornvig og Palle skulle også gått ut før. Etc.

For sene bytter, og til dels feil bytter.
Tren på langskudd

Superjack

Usikker på Heggebø.

Han er sterk, jobber knallhardt, men han eier jo ikke målteft.

Tror egentlig Brann kunne byttet og rullert på alt, uten resultat, i går.

FFK drepte tempo, men Brann virker trege og ikke mobile nok.

Når Soltvedt skulle legge inn så stod. 5 Brann-spillere som kjegler inne i feltet. Null bevegelse.

Det siste bekymrer meg.
Hvor var den drepende intensiteten?

 

Brannsupporter.

esp123

Quote from: Lasaron on April 08, 2024, 08:06:45 AM
Quote from: Dickens on April 08, 2024, 07:53:04 AMEn ting er sikkert: Heggebø er ikke Brannspiller til høsten om Hornis ikke rullerer mer på topp. Han var tydelig misfornøyd da han varmet opp og kikket bort mot benken flere ganger. Og når han først kommer inn, så blir han plassert på kanten (igjen). Mot et kjøttlag som hadde Finne i sin hule hånd. Dette var svake greier og patetisk kampplan fra Plankebyen.

Horneland var dårlig i går. Han skulle byttet inn Heggebø og ut med Finne, og på et tidligere tidspunkt. Kornvig og Palle skulle også gått ut før. Etc.

For sene bytter, og til dels feil bytter.

Enig om alt, bortsett fra Palle. Kristiansen sliter åpenbart med noe, og var mye svakere enn Palle i går.

Lasaron

Ja, Kristiansen er svak for tiden. Så der er det jevnt. Poenget er at jeg vil ha to spillende stoppere. Særlig mot kjipe lag vil det være en fordel.

Jeg får satse på at Thore Pedersen snart er klar. Så kan vi spille med Thore og Japhet.




Forøvrig må Brann trene mer på langskudd.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Superjack on April 08, 2024, 08:34:54 AMU

Når Soltvedt skulle legge inn så stod. 5 Brann-spillere som kjegler inne i feltet. Null bevegelse.

Det siste bekymrer meg.
Hvor var den drepende intensiteten?
 



Det er et meget godt poeng som jeg glemte å ta med. Jeg så kun andreomgangen, men det var flere ganger lite mobilitet blant Brann-spillerne inne i motstanderens 16-meter. Hadde de helt mistet piffen etter å ha blitt trenert i hjel av FFK?

krakra

Syns ikke man skal hugge for mye på Kornvig. Det har blitt kommunisert en rekke ganger at han er et langt stykke unna den intensiteten og fysikken som trengs ennå. Han må få tid til å komme opp i toppform.

Men jeg syns det er rart at han har blitt fast på laget. Jeg syns også det er rart at Finne starter som spiss, og enda rarere at han avslutter som spiss.

Sery Larsen kan forhåpentligvis starte snart, for vi trenger ham i forsvar. Hva som har skjedd med Kristiansen vet jeg ikke. Kanskje han trenger å bli avskrevet igjen, for det han har levert de to første kampene er tafatte greier.

Erlend

Jeg er fortsatt helt sjokkert over at TV2 presterte å levere intet mindre enn en unison hyllest av FFK i går.  Bra noen spiller annerledes og er smarte og kyniske?  Det var ikke smart og kynisk, det var regelrett juks.  Og det legges til nok? Her vises det total mangel på fotballforståelse når man mener at lang tilleggstid er en god kompensasjon for tilsvarende mengde effektiv spilletid der spiller flyter på banen.

Jeg var frustert etter Sandefjord i fjor også, de hadde noenlunde samme grunnplan, ligge dypt, brette opp ermene og kjempe Brann ut av stilen.  Men de gjorde det med en ærlighet, gikk i krigen og sto i det.  Selvfølgelig ikke helt uten drøying av tid, men ikke mer enn at det sto en respekt av prestasjonen de leverte totalt sett.  Hadde FFK gjort det samme kunne man gjerne sagt at de var gode og smarte og kyniske.


Noen i både NFF og TV2 må jo spørre seg om dette er produktet man ønsker å selge?  Folk strømmer til norsk fotball for tiden, men er det dette de får se så blir det veldig fort til at de strømmer like fort vekk igjen.  Jeg merket selv at det var mye tid som ble brukt på å stirre ned i mobilen istedenfor TV-en i går.  Tenk deg at du er interressert i fotball, men alltid har vært litt skeptisk til norsk fotball men tenker at det er jo så mye hype rundt det, kanskje det er verdt å se på nå?  Du skrur på TV-en lørdag kveld for en skikkelig toppkamp.  Så får du se Viking som jukser i 80 minutter.  Og så, i hovedrunden neste kveld, så får du altså se et lag som jukser ENDA mer.  Og ekspertene i studio etterpå sitter og sier at dette er forfriskende og spennende for norsk fotball.

De andre lagene har selvfølgelig fått med seg Brann sine to hjemmetap på 2 år og sett hva som ble gjort.  Det er flere som tenker resultater for enhver pris, så det kan bli mange kamper som dette.  Hvis NFF ikke tar grep, så er det bare et spørsmål om tid før norsk fotball igjen blir noe som er for de spesielt interresserte og TV2 ikke har noe produkt å selge til allmennheten.  Det håper jeg Thorstvedt og Mathisen tenker over der de sitter på vegne av rettighetshaverne og snakker om hvor gøy og forfriskende det er at noen "spiller litt annerledes".

Okei sånn, rant over.  Så skal Brann selvfølgelig også ha mye kritikk her, men det får bli en annen gang

David

Finnes det tall noe sted for hva som var effektiv spilletid i denne kampen?

Superjack

April 08, 2024, 11:00:38 AM #133 Last Edit: April 08, 2024, 11:03:20 AM by Superjack
Merker at i dag er jeg irritert på Brann, og måten de lot seg påvirke av FFK sin måte å opptre på, og igjen, totalt fravær av intensitet og fart i presset.

Jeg irriterer meg over FFK, og jeg er generelt motstander av den typen fotball. Samtidig er det en del av spill motspill greien i fotballen, og det må Brann håndtere.
Når Sivert bruker mer energi på å løpe etter og få ut FFK spillere av banen, enn hva han bruker på å fyre opp intensitet i eget lag, så er det ikke bra.

Er fraværet av Mathisen og FHM så merkbart?
Hvor var gjennvinningene som Brann har vært så kjent for?

Hvor var de samtidige bevegelsene?

Brannsupporter.

esp123

Skal ikke undervurdere effekten av oppstykkingen fra FFK. Brann var ikke gode, men hver gang de fikk noe som helst momentum/trøkk, så la bare en FFK-spiller seg ned.

Christian

Quote from: Superjack on April 08, 2024, 11:00:38 AMHvor var gjennvinningene som Brann har vært så kjent for?

Dette begrenser seg jo veldig med 79% ballinnehav. FFK hadde vel knapt pasninger innad i laget før de slo langt. Var det noen som skrev 78 pasninger totalt i kampen? Så da blir det lite å hente her.

Det var bra trykk i andre omgang, i de korte periodene det ble spilt fotball, men Brann-spillerne slet absolutt med å finne åpningene. Det er det ingen tvil om. Så traff de heller ikkje på de sjansene de faktisk skapte.

krakra

78 vellykkede pasninger. De hadde en del flere forsøk, men bare 40% treffprosent.


Eivind

Quote from: krakra on April 08, 2024, 11:35:33 AM78 vellykkede pasninger. De hadde en del flere forsøk, men bare 40% treffprosent.



Noe som er helt spinnvilt dårlig. Når man tenker på det dagen derpå, er det utrolig at man kan tape en fotballkamp 2-0 mot et lag som er så dårlig med ball. 40% treffprosent har jeg aldri hørt om tidligere.

Superjack

Og sier litt om at Brann ikke var gode også.
Brannsupporter.

ostraume

Quote from: krakra on April 08, 2024, 10:10:17 AMMen jeg syns det er rart at han har blitt fast på laget. Jeg syns også det er rart at Finne starter som spiss, og enda rarere at han avslutter som spiss.

Jeg tror ikke stopperne til FFK hadde hatt så store problemer med å håndtere fysikken til Heggebø. Tanken her er vel at det er bedre å ha en bevegelig spiss som kan strekke de og ta de ut på løpeturer. Noe Finne gjør meget bra på sitt beste. Så funket det ikke spesielt strålende i går, og et bytte kunne kanskje vært smart.

Ellers enig at Ruben ikke har sett særlig bra ut disse to kampene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Dickens

At "ekspertene" til TV2 kan hylle dette her er like skandaløst som FFK sin kampplan. Her snakker vi om rettighetshaverene som skal selge produktet norsk fotball.

De burde slakte denne form for oppførsel og fremmet fair play istedenfor.

Lasaron

Og så sier de at problemet er regelverket.

Klart det er et problem at en spiller faker skade. Det er spilleren som gjør noe galt. Det er et problem. Må man være ekspert for å ikke se det?

Så er det klart at om flere og flere lag tyr til massefaking, applaudert av ekspertene, da må man gjøre noe med regelverket.


Tren på langskudd

fortune

Børskarakter 5 på Finne i BT, nest best bak Kniklas. Da har de sett noe annet enn jeg gjorde:

«5 Han gjorde faktisk en jobb her. Stakk inn bak FFK-forsvaret, men ble sørgelig alene. Glimtet til i det 65. minutt.»
First is first, second is nothing

andreas1989

Finne var jo på farten og tok initiativ i første omgangen, men det blir en veldig vanskelig oppgave mot tre stoppere.

Vi kan ikke legge skylden på Finne alene for at vi gikk målløse av banen.

fortune

Quote from: andreas1989 on April 08, 2024, 14:59:47 PMFinne var jo på farten og tok initiativ i første omgangen, men det blir en veldig vanskelig oppgave mot tre stoppere.

Vi kan ikke legge skylden på Finne alene for at vi gikk målløse av banen.

På ingen måte, men jeg synes ikke at han utmerket seg særlig positivt heller.
First is first, second is nothing

Corran

Finne skal ikke få noe skyld alene men han er en av dem som ikke er i nærheten av fjorårsformen.
Da likte jeg bedre jobbingen til Heggebø og det faktum at man fikk et oppspillspunkt som klarte å stå feilvendt og holde på ballen og få den videre til en medspiller.
Synes Heggebø virket frisk selv om han var i "feil" posisjon.

Ellers var det SHN, Blomberg, Finne og Ruben jeg mener var de største skuffelsene i går.
Kornvig er jeg uenig med meg selv om viser mye bra eller om ikke er bra nok, men han må fp tid. Han er uansett bedre enn alternativet Kartum som jeg synes er kjempe dårlig både i går og når han kom inn mot Tromsø.

Eneste som gjør det virkelig bra i mine øyne, av de som starter, er Wassberg.
Samt litt positiv til Crone som gjør en bra jobb og er med framover. Det er ikke han som sakker spillet mest på den siden.
Av de som kommer inn synes jeg Heggebø er frisk og Jeff viser at hans evner med ballen trengs mot slike lag som ffk.
Warming synes jeg lå for anonymt langt ute langs streken og skulle vandret mer
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Hvorfor skal Kornvig få mye mer tid enn en lokal og yngre ville gjort? Fordi han er eldre og er hentet utenfra?
Tren på langskudd

Ustemten

Quote from: David on April 08, 2024, 10:54:00 AMFinnes det tall noe sted for hva som var effektiv spilletid i denne kampen?

Ifølge BT ble det spilt 19,5 minutt av ordinære 45 i andre omgang i går.

19,5 minutt.

Og dette hylles av de som har betalt for å sende kampen forstå det den som kan.

pidre

Spillerne våre bør respondere på uthaling og taktiske skader, og ikke uten videre bare godta det. I går var det lite reaksjoner fra våre, annet enn fra sønnen helt på tampen.

Flokke seg rundt spiller som ligger nede, påvirke dommer, kroppsspråk, få med seg tribunen etc. Vi husker Andresen. Det er mange måter å reagere på som vil kunne påvirke den uthalende part til vår gunst.

Her hjelpes en opp på beina, eksemplifisert av Jamaican Warrior:

https://www.youtube.com/watch?v=zO3JUwGECyM




Saludar a los monos!

esp123

Jeg er enig. Her burde vi satt press på dommeren tidligere.

Og så vil jeg ha mer coaching av ballhenterne. Ballene må leveres kjapt. Det skal ikke ligge håndklær ved banen.

Belfort

Quote from: esp123 on April 08, 2024, 20:21:09 PMJeg er enig. Her burde vi satt press på dommeren tidligere.


Helt enig. Spillerne skulle fyrt seg mer opp også, og med publikum i ryggen så hadde presset blitt stort på dommer robber. Her har man mye og lære av Andresen. Dessverre inneholder stallen vår litt for mange speidergutter

olebrann3

Hobber Nilsen følte at det ikke kunne deles ut flere gule kort da det var skader mange av situasjonene. Han hadde feks fulgt godt med FFK sin keeper ved utspark og mente det ikke var for mye bruk av tid. eg vet ikke hva som er godkjent tidsbruk for en dødball. Men satte meg ned å ville gå igjennom fram til første gule kortet kom. Endte med å ta hele første omgangen. Det har også blitt et fokus idag at det i denne kampen ble spilt bare litt mindre effektivt spilletid enn det ellers blir. Men eg tenker det også har noe å si med antall dødballer. Klart om blir satt igang fortere så kan den jo oftere gå ut til dødball. Brann bruker ved noen anledninger bare sekunder på å sitte igang igjen. Dermed kan det fort bli mange små avbrekk i kamper uten at det føles like gale ut som denne kampen var.

Dødballer til FFK i første omgang:

00:20 - Ball går ut til kast til FFK - Blir tatt 00:45 Allerede her kan dommeren gi beskjed at dette ikke blir godtatt. Kan i det minste notere det for seg selv å da tenke vi gir advarsel på neste unødvendige tidsbruk.  (25 sek brukt)

02:53 - Neste dødball til FFK og dagens første hodeskade. Blir satt igang igjen 03:59. Forsåvidt unnskyldt da det var en hodeskade. Burde kanskje også vært gult kort til Kornvig  (1 min og 6 sek brukt)

05:52 - Ball går ut til 5 meter for FFK - 06:28 blir den satt i spill igjen. Forøvrig ikke lagt ned ballen før etter 28 sek. Her bør første advarsel om å slutte å drøye tid komme fra dommeren.  (36 sek brukt)

07:10 - Ball går ut til  kast for FFK - 07:37 blir den kastet (27 sek brukt)

10:46 - Ball går ut til 5 meter for FFK - 11:14 sparkes den ut. Horneland signaliserer til dommeren at det brukes lang tid. Her blir altså dommer teamet gjort oppmerksom på dette.  (28 sek brukt)

12:31 - Ball går ut til 5 meter til FFK - 12:59 sparkes den ut. Her kommenterer kommentatorene at nå har FFK brukt veldig lang tid allerede på dødballene og at publikum reagerer. Hobber Nilsen fortsatt ikke gjort noe. (28 sek brukt)

13:08 - Ballen går ut til kast for FFK - 13:24 - Kastet blir tatt (16 sek brukt)

14:03 - Ball går ut til  corner til FFK - 14:41 blir corneren slått inn (38 sek brukt)

15:07 - Ball går ut til  5 meter for FFK (der keeper allerede har ballen i hender etter redning som var ute først) 15:34 sparkes ballen ut (27 sek brukt)

15:57 - Dommer blåser for dagens 2. hodeskade etter 2 FFK spillere kolliderer. Selvfølgelig riktig å stoppe kampen. Fysio på første tur på banen. FFK trener får tatt et lite spillermøte. 17:24 Ballen sittes igang av dommer (1 min og 27 sek brukt)

18:01 Dømmes offside på Brann - sparkes ut 18:36 (35 sekund brukt)

18:42 - Ball går ut til FFK kast- Kastes 18:59 (17 sekund brukt)

19:00 - Ball går ut til FFK kast - Tørkes med håndkle og blir tatt 19:36 (36 sek brukt)

24:32 - FFK får frispark rett utenfor egen 16.meter - 25:12 blir den sparket ut av keeper (40 sek brukt)

26:00 Ball går ut til 5 meter til FFK - Sparkes ut 26:27 (27 sek brukt)

27:36 Ball går ut til 5 meter til FFK - Sparkes ut 28:03 (27 sek brukt)

28:09 Ball går ut til FFK kast rett forran Brann sin benk - Kastes 28:28 (19 sek brukt)

29:04 Ball går ut til FFK kast  rett forran Brann sin benk- Kastes 29:22 (18 sek brukt)

29:30 - Corner til FFK - Går 20 sek før mannens om skal ta den er på plass. Får en beskjed fra linjedommer (muligens om å kjappe seg?)  Blir slått 30:05 - (35 sek brukt)

30:38 - Ball går ut til kast til FFK - 25 sek er gått før mannen som skal ta det er kommet ut. Spør da etter et håndkle til å tørke ball. 31:10 kommer det gule kortet. FFK spiller velger så å kaste ballen i reklameskiltet også stjele 15 meter. 31:24 blir kastet tatt (46 sek brukt)

32:05 - Ball går ut til 5meter for FFK - Sparkes ut 32:36 (31 sek brukt)

34:08 - Gult kort til FFK spiller - Her skal Hobber Nilsen få skryt for å ha husket situasjonen mot Kniklas 1 min og 8 sek tidligere

34:59 - Dommer blåser for dagens 3. hodeskade på FFK spiller - Selvfølgelig riktig å blåse. 35:49 blåses kampen i gang igjen. (50 sek brukt)

36:08 - Blåses Offside på Brann - Keeper sparker ut ballen igjen 36:43 (35 sek brukt)

40:15 - Ball går ut til 5 meter til FFK - Sparkes ut 40:47 (32 sek brukt)

41:03 - FFK scorer - Store deler av laget går for å feire. Brann får starte igjen 42:02 (59 sek brukt)

42:17 - Ball går ut til 5 meter for FFK - Sparkes ut 42:45 - (28 sek brukt)

46:12 - Ball går ut til kast for FFK - Kastes 46:32 (20 sek brukt)

46:34 - Ball går ut til kast for FFK nesten samme sted - Kastes 46:44. (10 sek brukt) Ikke noe å si på denne

Ligges altså til 3 min totalt for denne omgangen.
FFK har altså brukt 11 min og 21 sek (681 sek) fordelt på 24 dødballer. 18 av 24 ganger har FFK brukt mer enn 25 sek på å sitte i gang.
I tillegg har det vært stopp i spillet 3 min og 23 sek(203 sek) ved 3 hodeskader.
Det har også gått 59 sek fra ballen gikk i mål til kampen ble satt i gang igjen.

Corran

Quote from: Lasaron on April 08, 2024, 16:09:45 PMHvorfor skal Kornvig få mye mer tid enn en lokal og yngre ville gjort? Fordi han er eldre og er hentet utenfra?
Slutt no med dette lokal og yngre maset hele tiden.
Grunnen er enkel. Konkurrenten han har, mener jeg, er mye dårligere
Den andre indreløperen er ung og lokal og den desidert beste på laget i de to første kampene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Jeg har aldri vært en fan av Alsaker, men her fikk han et par stjerner hos meg og det ser ut som ikke alle i TV2 er like glad i kynismen som ble vist i går
https://www.tv2.no/mening_og_analyse/tapt-uskyld/16596046/


PS Det burde vel også gis gult kort automatisk om en bruker håndklær til å tørke ballen
Og Brann spillere som er ute å ta kast bør kaste vekk disse håndkledene når de har sjansen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on April 08, 2024, 23:11:11 PM
Quote from: Lasaron on April 08, 2024, 16:09:45 PMHvorfor skal Kornvig få mye mer tid enn en lokal og yngre ville gjort? Fordi han er eldre og er hentet utenfra?
Slutt no med dette lokal og yngre maset hele tiden.
Grunnen er enkel. Konkurrenten han har, mener jeg, er mye dårligere
Den andre indreløperen er ung og lokal og den desidert beste på laget i de to første kampene

Haha! Jeg har ikke gjort det på lenge. Jeg registrerer bare at Kornvig får mye mer tålmodighet enn et lokalt talent ville gjort, både fra presse og deler av supportermassen. Jeg ser på det som et fakta. Det var dumt at du syns det var plagsomt.
Tren på langskudd

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Hva med Blomberg? Like mye tålmodighet der uten å imponere.

Men han passer kanskje ikke inn i narrativet?
Rød makt på Hansa

gladiporno

Quote from: Nixon on April 09, 2024, 06:42:07 AMHva med Blomberg? Like mye tålmodighet der uten å imponere.

Men han passer kanskje ikke inn i narrativet?

Han har vist kvaliteter tidligere som vi vet er nyttig for laget. Det har ikke Kornvig. Av det vi har sett hittil, er det lett mistenke at Brann har kjøpt feil type spiller. Han er for sen opp i press, og bruker for lang tid til å distribuere ballen videre. Han er heller ikke flink til vende spillet fra en side til en annen, og for lite flink til å komme seg forbi motspiller. Mulig han blir mer kompatibel med Horn Myhre, som har ferdigheter han ikke virker å ha, men sammen med Kniklas blir det litt stusselig foreløpig.

Kartum virker p.t. som et klart bedre valg fra start.

Nixon

Ja, der er jeg enig. Kartum har virket frisk når han har kommet inn i de to kampene. Tipper han starter snart.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Blomberg har vist høyt nivå tidligere, ja. Dessuten er han ikke ung lenger.
Tren på langskudd

ostraume

Har fått summet meg litt angående dette med faking av skader, og det var litt godt å lese Alsaker sitt innlegg om hvordan dette skader sporten.

Det er og potensielt farlig. Det at dommer stopper spillet for at spillere skal få behandling når de trenger det handler først og fremst om spillernes egen helse. Skrekkscenariet er at Brann scorer mens Kjelsrud ligger og blør på seg en hjerneskade. Det å fake skader i stort omfang som vi så på søndag vil legge press på dommerne på å la spillet gå, og kan i verste fall ha store negative konsekvenser for enkeltspillere som trenger behandling.

Med det bakteppet synes jeg det er veldig underlig at flere  x-spillere og "eksperter" hyller dette som et legitimt taktisk grep. Hvordan vi blir kvitt det vet jeg ikke, men dette kan vi faktisk bare ikke ha.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Jeg tipper det samme laget mot Viking muligens med unntak at Sery kommer inn dersom han er klar for 90 min, vil tro han spiller fra start i cupen.

I den "enklere" hjemmekampen mot Ham-Kam tre dager etter Viking tror jeg derimot at vi kan få se Warming og Kartum fra start. De vil nok begge starte mot Lyngbø, men den forventete litt fysiske kampen i Stavanger taler kanskje for Blomberg og Kornvig?

Nixon

Quote from: ostraume on April 09, 2024, 07:50:50 AMDet å fake skader i stort omfang som vi så på søndag vil legge press på dommerne på å la spillet gå, og kan i verste fall ha store negative konsekvenser for enkeltspillere som trenger behandling.

Ja, det kan bli en følgeskade av dette. Men hvis jeg husker rett så var det ikke mange ganger at dommeren måtte stoppe spillet egentlig. De fleste gangene de faket skade var når ballen var ute av spill og Fredrikstad skulle starte spillet igjen. Stemmer ikke det? Noe som gjorde det vanskeligere for dommeren.

Og FFK-spillerne var gjennomgående påpasselige med å ikke bruke for lang tid på dødballer slik at de fikk for mange gule kort. Spesielt keeperen var flink til det. Han holdt seg akkurat innenfor hele tiden. Så dette var en gjennomført kynisme på et helt nytt nivå.
Rød makt på Hansa

Sint balle

Quote from: ostraume on April 09, 2024, 07:50:50 AMHar fått summet meg litt angående dette med faking av skader, og det var litt godt å lese Alsaker sitt innlegg om hvordan dette skader sporten.

Det er og potensielt farlig. Det at dommer stopper spillet for at spillere skal få behandling når de trenger det handler først og fremst om spillernes egen helse. Skrekkscenariet er at Brann scorer mens Kjelsrud ligger og blør på seg en hjerneskade. Det å fake skader i stort omfang som vi så på søndag vil legge press på dommerne på å la spillet gå, og kan i verste fall ha store negative konsekvenser for enkeltspillere som trenger behandling.

Med det bakteppet synes jeg det er veldig underlig at flere  x-spillere og "eksperter" hyller dette som et legitimt taktisk grep. Hvordan vi blir kvitt det vet jeg ikke, men dette kan vi faktisk bare ikke ha.


Stopp i spillet ved faking av skade er jo vanskelig for dommer å slå ned på som de fleste er enig om. Det bør dog være en smal sak å legge til den tiden som tillegg. Som i forrige VM hvor det var nesten alltid 10min+++ hver omgang.
Ut på sidelinjen noen minutter hadde sikkert gjort susen på de som faktisk ikke er skadet.

Og drøying bør jo være verdens enkleste sak å slå ned på med gule kort, men det sitter liksom så langt inne å gjøre dette for dommerne virker det som, i hvert fall de første 80.

Sint balle

Quote from: Nixon on April 09, 2024, 08:22:24 AMOg FFK-spillerne var gjennomgående påpasselige med å ikke bruke for lang tid på dødballer slik at de fikk for mange gule kort. Spesielt keeperen var flink til det. Han holdt seg akkurat innenfor hele tiden. Så dette var en gjennomført kynisme på et helt nytt nivå.

te author=Nixon link=msg=617371 date=1712647344]
Quote from: ostraume on April 09, 2024, 07:50:50 AMDet å fake skader i stort omfang som vi så på søndag vil legge press på dommerne på å la spillet gå, og kan i verste fall ha store negative konsekvenser for enkeltspillere som trenger behandling.

Ja, det kan bli en følgeskade av dette. Men hvis jeg husker rett så var det ikke mange ganger at dommeren måtte stoppe spillet egentlig. De fleste gangene de faket skade var når ballen var ute av spill og Fredrikstad skulle starte spillet igjen. Stemmer ikke det? Noe som gjorde det vanskeligere for dommeren.

Og FFK-spillerne var gjennomgående påpasselige med å ikke bruke for lang tid på dødballer slik at de fikk for mange gule kort. Spesielt keeperen var flink til det. Han holdt seg akkurat innenfor hele tiden. Så dette var en gjennomført kynisme på et helt nytt nivå.

[/quote]
Quote from: Nixon on April 09, 2024, 08:22:24 AM
Quote from: ostraume on April 09, 2024, 07:50:50 AMDet å fake skader i stort omfang som vi så på søndag vil legge press på dommerne på å la spillet gå, og kan i verste fall ha store negative konsekvenser for enkeltspillere som trenger behandling.

Ja, det kan bli en følgeskade av dette. Men hvis jeg husker rett så var det ikke mange ganger at dommeren måtte stoppe spillet egentlig. De fleste gangene de faket skade var når ballen var ute av spill og Fredrikstad skulle starte spillet igjen. Stemmer ikke det? Noe som gjorde det vanskeligere for dommeren.

Og FFK-spillerne var gjennomgående påpasselige med å ikke bruke for lang tid på dødballer slik at de fikk for mange gule kort. Spesielt keeperen var flink til det. Han holdt seg akkurat innenfor hele tiden. Så dette var en gjennomført kynisme på et helt nytt nivå.



Hva er egentlig retningslinjene eller reglene for bruk av tid ved utspark fra fem meter?

krakra

Jeg er fortsatt langt mer provosert over de som hyller dette, enn FFK som gjorde det. Kan forstå at FFK lot seg friste. Kan ikke forstå hvilken agenda Mathisen og Thorstvedt har til å hylle regelrett juks. De gjør alt for å vinne? Ja, vel. La oss hylle alt fra filming til sportsvaksing og korrupsjon da! Så lenge de ikke blir tatt, og det gjør at de vinner kamper, så er det vel "forfriskende kynisk" da?


esp123

Jeg kan respektere kynisme, men dette var på et helt annet nivå. Jrg lurer på om Thorstvedt og Mathisen så kampen. Flere andre som uttaler seg virker å ta den vanlige «vi er ikke kynisk nok i Norge», men dette var verre enn noe jeg har sett i Europa også. Det var parodisk utnyttelse av regelverket og det er umoralsk.

krakra

Å gjøre noe som ikke er tillatt, men som ikke kan håndheves, er ikke utnyttelse av regelverket i mine øyne. Man utnytter ikke smutthull. Man jukser. Det er som innsidehandel. Det er nesten umulig å bevise, derfor slipper de fleste unna med det. Men de er jo fortsatt kriminelle.  De har ikke "utnyttet et mangelfullt regelverk". De har bare utnyttet at det er vanskelig å bevise.

ostraume

Quote from: esp123 on April 09, 2024, 09:19:59 AMmen dette var verre enn noe jeg har sett i Europa også.

BA-Johnson poengterer vel nettopp dette i BA-podden: Dette er ikke noe som er "vanlig i Europa". Uten at argumentet biter på Grønner som selvsagt jubler over at FFK er så smarte.

Typisk at "naive Norge"-narrativet blir dratt frem i en sånn sak. Latterlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Ingen kan hylle det FFK gjorde mot Brann.

De kan mene at det var smart, og at de fikk poeng på det, i kombinasjon at Brann var elendig å forsvare seg i to situasjoner.

Selv hardbarka FFK supportere jeg kjenner var direkte flau over måten de fremstod på.

Ikke slik fotball skal være, og om det som skjedde med Viking mot Glimt og FFK brer om seg i Europa og internasjonalt så blir det garantert regelendringer.

Ellers så er Grønner flink å melde og være tabloid, men ellers en selvsentrert vits av en «ekspert».
Mannen har lagt opp, virker å se lite fotball og bør avskiltes av BA.


Brannsupporter.

ostraume

Bevegde meg inn på FFK-forumet, og ser gledelig nok at det er delte meninger om måten laget fremsto på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Leffen

Quote from: ostraume on April 09, 2024, 10:07:04 AMBevegde meg inn på FFK-forumet, og ser gledelig nok at det er delte meninger om måten laget fremsto på.

Ja, overraskende lesning. Yaw Amankwahs påstand at ingen rundt FFK bryr seg så lenge de vinner stemmer nok ikke helt.

Spelaren

Det er jo ikkje gøy med slik fotball da, og det merkes på publikumsoppmøtet i lengden.
Gå av.

Superjack

Quote from: Leffen on April 09, 2024, 10:52:01 AM
Quote from: ostraume on April 09, 2024, 10:07:04 AMBevegde meg inn på FFK-forumet, og ser gledelig nok at det er delte meninger om måten laget fremsto på.

Ja, overraskende lesning. Yaw Amankwahs påstand at ingen rundt FFK bryr seg så lenge de vinner stemmer nok ikke helt.

Det er bare tøys det Yaw skriver.
Folk bryr seg nok, men de kan holde seg for nesen og godta der når det vinnes.

Var jo ok i Bergen når Brann vant kamper i 2016-18. Alle i Bergen likte jo at Brann vant. Men ikke nok til at de giddet å gå på kamp.

Brannsupporter.

andreas1989

Har man mislyktes som midtstopper i Brann så er tilsynelatende ikke veien videre som "fotballekspert" å anbefale...

Corran

Quote from: Superjack on April 09, 2024, 13:05:18 PM
Quote from: Leffen on April 09, 2024, 10:52:01 AM
Quote from: ostraume on April 09, 2024, 10:07:04 AMBevegde meg inn på FFK-forumet, og ser gledelig nok at det er delte meninger om måten laget fremsto på.

Ja, overraskende lesning. Yaw Amankwahs påstand at ingen rundt FFK bryr seg så lenge de vinner stemmer nok ikke helt.

Det er bare tøys det Yaw skriver.
Folk bryr seg nok, men de kan holde seg for nesen og godta der når det vinnes.

Var jo ok i Bergen når Brann vant kamper i 2016-18. Alle i Bergen likte jo at Brann vant. Men ikke nok til at de giddet å gå på kamp.


Nettopp det
Brann vant kamper med ett mål og spilte forsvarsfotball. Ikke like destruktivt som ffk men dog lite offensivt.
Resultatet var en stor nedgang i antall partoutkort og snitt på stadion samt færre som så kampene på tv.
Så over en ganske kort periode vil jo de lagene som har supportere som krever en viss form for underholdning merke en nedgang med slik type fotball.
Unntaket er vel stavanger der de har så mindreverdighetskompleks at alt de kan vinne støtter de uansett
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Corran on April 09, 2024, 14:15:17 PM
Quote from: Superjack on April 09, 2024, 13:05:18 PM
Quote from: Leffen on April 09, 2024, 10:52:01 AM
Quote from: ostraume on April 09, 2024, 10:07:04 AMBevegde meg inn på FFK-forumet, og ser gledelig nok at det er delte meninger om måten laget fremsto på.

Ja, overraskende lesning. Yaw Amankwahs påstand at ingen rundt FFK bryr seg så lenge de vinner stemmer nok ikke helt.

Det er bare tøys det Yaw skriver.
Folk bryr seg nok, men de kan holde seg for nesen og godta der når det vinnes.

Var jo ok i Bergen når Brann vant kamper i 2016-18. Alle i Bergen likte jo at Brann vant. Men ikke nok til at de giddet å gå på kamp.


Nettopp det
Brann vant kamper med ett mål og spilte forsvarsfotball. Ikke like destruktivt som ffk men dog lite offensivt.
Resultatet var en stor nedgang i antall partoutkort og snitt på stadion samt færre som så kampene på tv.
Så over en ganske kort periode vil jo de lagene som har supportere som krever en viss form for underholdning merke en nedgang med slik type fotball.
Unntaket er vel stavanger der de har så mindreverdighetskompleks at alt de kan vinne støtter de uansett

I Stavanger klarer de bare å selge ut om de gir bort halvparten av billettene.
Har ikke noe med hvilken fotball de spiller.
Bare ikke opptatt av fotball.
Brannsupporter.

Go Up