• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - HIF -RL-

Started by Morriss, November 11, 2006, 04:21:21 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Morriss

Duket for kamp mot skånefolket. Helsingborgs IF havnet på 4.plass i Allsvenskan og nå blir de Brann-mat. sønag 26 november.

Blir herlig med RL på Stadda igjen!

The Boss

Tror ikke interessen vil stå i taket for denne kampen nei.. Eg stiller nå som alltid, å tipper 3-4 tusen andre også gjør det.. Såg en nanne tippet på 8000 i snitt på RL kampene.. DET kan vi nok glemme!

Morriss

Kommer vel litt an på om de promoterer turneringen gjennom aviser og slikt også. Det er vel først og fremst Brann sitt ansvar.. Jeg trister meg til å tippe på 5000.

Jay Tee

kan prøve og selge litt billigere billeter til Royal leuge kampene! komme nok en del fler vis deet ikke koster så mye
eia brann

Bataljonen

Quote from: "Jay Tee"kan prøve og selge litt billigere billeter til Royal leuge kampene! komme nok en del fler vis deet ikke koster så mye


Vi jobber med en løsning der man kan kjøpe billetter til de 3 hjemmekampen med en pakkepris som mest sansynligvis blir kr 300,- For barnebilletter vil pakkeprisen mulig ende på 100,-

Plasserig på tribunen vil bli Nedre Hansa(Frydenbø)

Det vil komme info om dette over helgen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Luke Skywalker

Hvor kjøper man billetter, og hva er prisen? Enig med at det burde vært billigere. Hvorfor ikk 75 kroner. Da hadde det blitt fullt!
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

rødesk

Hvor mange tilskuere var det på Lerkendal på torsdag?
oen må gå...!

S. Smith

Quote from: "rødesk"Hvor mange tilskuere var det på Lerkendal på torsdag?


I underkant av 6000.   Ikke spesielt imponerende av trønderene og jeg mener vi burde klare det samme mot Helsingborg.

Det er bra av bataljonen at det jobbes med slike pakkeløsninger, og at prisen pÃ¥ billettene settes ned er vi helt avhengig av.   Om BA & BT gjør denne kampen til noe, skaper litt trøkk rundt den pÃ¥  forhÃ¥nd tror jeg ikke  7000 er uoppnÃ¥elig.

Nixon

Quote from: "Bataljonen"Vi jobber med en løsning der man kan kjøpe billetter til de 3 hjemmekampen med en pakkepris som mest sansynligvis blir kr 300,- For barnebilletter vil pakkeprisen mulig ende på 100,-


Veldig bra tiltak!
Men blir det unummererte billetter på Nedre Hansa?
Rød makt på Hansa

Erlend

NÃ¥r kommer disse billettene ut for salg??

krøvel vellevold

Blir overrasket om det kommer mer enn 3-4000 på kampene mot Helsingborg og OB. Vi snakker om relativt uinteressant motstand i en relativt uinteressant turnering på en guffen årstid. Når det ikke kommer mer enn 5000 mot internasjonale storlag som Lokomotiv i en langt mer interessant turnering i september, tror jeg vi kan glemme 6000 som folk snakker om her. Selv om prisene gjerne skulle være hyggeligere i RL enn i UEFA-cup. Kanskje det kommer 5-6000 mot RBK? Neppe mer. Det er vinter nå. Folk er lei etter en kjip høstsesong. Hadde Brann blitt seriemester og møtt RBK på Stadion 4 dager etter, ville det nok blitt smekkfullt (ca 13000 etter rivingen). Slik sett hadde vi knust RBKs tilskuertall på torsdag. Men med tanke på at RBK-gull er en vanesak, så er det ikke så rart at trønderne ikke lager noe ekstra oppstuss rundt det. Syns faktisk 5700 var bra oppmøte. Men det virket som det var mye mindre.
Legg ned hele klubben!

Helginho

Brann åpnet friskt puplikumsmessig i 2004 mot Halmstad ihvertfall, rundt 12000 et sted..

Tror vi får brukbart med folk mot Hif, og så vil tilskuerantallet dale etter hver kamp slik som i 2004.. Foruten innekampene som nok vil trekke over 3000 uansett..

Tipper 7453 mot HIF..

DJ_ADG

Quote from: "Helginho"Brann åpnet friskt puplikumsmessig i 2004 mot Halmstad ihvertfall, rundt 12000 et sted...


4dager etter et cupguld hjalp til der. Personelig tror eg på 6/7000, sånn det var mot Bryne i 2004 og mot Malmö i 2004.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Helginho

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Helginho"Brann åpnet friskt puplikumsmessig i 2004 mot Halmstad ihvertfall, rundt 12000 et sted...


4dager etter et cupguld hjalp til der. Personelig tror eg på 6/7000, sånn det var mot Bryne i 2004 og mot Malmö i 2004.


Ja klart det gjorde det, men med seriesølv og pangstart i Royal League så vil vi kanskje få litt av samme effekten..

Brann nettopp vunnet cupgull = 12000 mot Halmstad i RL
RKB nettopp vunnet seriegull= 5-6000 mot serietoer Brann i RL

Dårlig av trønderne..

Morriss

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Jay Tee"kan prøve og selge litt billigere billeter til Royal leuge kampene! komme nok en del fler vis deet ikke koster så mye


Vi jobber med en løsning der man kan kjøpe billetter til de 3 hjemmekampen med en pakkepris som mest sansynligvis blir kr 300,- For barnebilletter vil pakkeprisen mulig ende på 100,-

Plasserig på tribunen vil bli Nedre Hansa(Frydenbø)

Det vil komme info om dette over helgen.


Smart løsning!

Morriss

Quote from: "krøvel vellevold"Blir overrasket om det kommer mer enn 3-4000 på kampene mot Helsingborg og OB. Vi snakker om relativt uinteressant motstand i en relativt uinteressant turnering på en guffen årstid. Når det ikke kommer mer enn 5000 mot internasjonale storlag som Lokomotiv i en langt mer interessant turnering i september, tror jeg vi kan glemme 6000 som folk snakker om her. Selv om prisene gjerne skulle være hyggeligere i RL enn i UEFA-cup. Kanskje det kommer 5-6000 mot RBK? Neppe mer. Det er vinter nå. Folk er lei etter en kjip høstsesong. Hadde Brann blitt seriemester og møtt RBK på Stadion 4 dager etter, ville det nok blitt smekkfullt (ca 13000 etter rivingen). Slik sett hadde vi knust RBKs tilskuertall på torsdag. Men med tanke på at RBK-gull er en vanesak, så er det ikke så rart at trønderne ikke lager noe ekstra oppstuss rundt det. Syns faktisk 5700 var bra oppmøte. Men det virket som det var mye mindre.


Tror du snakker for deg selv nå Krøvel. Jeg er langt i fra lei, blir aldri lei fotball og Brann. Idiotisk at folk sier slikt. Når vintersesongen tar tak er det veldig mange av dere som følger engelsk fotball istedet. Er det Brann dere er lei?? Jaja, folk stiller de, kan ikke se noen grunn til å ikke gjøre det. Kutt ut den ukonstruktive kritikken av turneringen. 6000 er bra på en RL-kamp, det hadde vært meget bra i UEFA-cupen, som slik jeg ser det er en lagt mindre interessant cup, og nå tenker jeg generelt. Det er jo bedre å møte RBK, OB og HIF enn Lokomotiv! Jeg driter hardt i russisk fotball og ser egentlig ikke på Lokomotiv som et storlag. Nie, gi oss Helsingborgs med Henke i spissen på Stadda, blir morro det! Jeg har forresten klær å gå i så jeg fryser ikke, trenger ikke å gå med drakten i hver eneste kamp.

Erlend

Jeg skal ogsÃ¥ følge med pÃ¥ PL, men fÃ¥r ikke helt store engasjementet uten stadionturer.  Derfor skal jeg prøve Ã¥ fÃ¥ dratt meg ut til stadion i minusgradene. HÃ¥per de fÃ¥ som er der klarer Ã¥ lage litt stemning, i motsetning til det RBK-fansen klarte.

DJ_ADG

de som vil se Helingborg spille slå på Svensk TV4. Cupfinalen Gefle-Helsingborg.

Kan ikkje skrytte av publikum på Råsunda
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Morriss

Cupfinalen er vel ikke allverden i Sverige.

DJ_ADG

Quote from: "Morriss"Cupfinalen er vel ikke allverden i Sverige.


nei, det får man virkelig se på tv nå. ser knapt noen på tribunnen. Hjelper ikkje at Helsingborg supporterene e så langt ute på svingen at man ser de ikkje.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

krøvel vellevold

Quote from: "Morriss"[ Tror du snakker for deg selv nå Krøvel. Jeg er langt i fra lei, blir aldri lei fotball og Brann. Idiotisk at folk sier slikt. Når vintersesongen tar tak er det veldig mange av dere som følger engelsk fotball istedet. Er det Brann dere er lei?? Jaja, folk stiller de, kan ikke se noen grunn til å ikke gjøre det. Kutt ut den ukonstruktive kritikken av turneringen. 6000 er bra på en RL-kamp, det hadde vært meget bra i UEFA-cupen, som slik jeg ser det er en lagt mindre interessant cup, og nå tenker jeg generelt. Det er jo bedre å møte RBK, OB og HIF enn Lokomotiv! Jeg driter hardt i russisk fotball og ser egentlig ikke på Lokomotiv som et storlag. Nie, gi oss Helsingborgs med Henke i spissen på Stadda, blir morro det! Jeg har forresten klær å gå i så jeg fryser ikke, trenger ikke å gå med drakten i hver eneste kamp.


Når Brann har vært så dårlige som de har vært i høst, så er det klart folk er lei og trenger en pause til å få gnisten tilbake. Jeg snakker ikke for meg selv, for jeg kommer. Jeg snakker om de som ikke kommer. De 75% av det vanlige seriepublikummet som holder seg hjemme i RL. At du syns det OB eller HIF er mer interessante motstandere enn Lokomotiv, får står for din regning. Og Henke kommer vel ikke, han har jo fått RL-fri.
Legg ned hele klubben!

Marek

Er vel ikke bare snakk om at folk er lei. Men RL fenger ikke like mye som TL , så enkelt er det. Uefacup fenger heller ikke med mindre det kommer noen storlag, og Lokomotiv er ikke noe som nordmenn sikler etter.
All erfaring tilsier vel 3-4000 på disse kampene og litt mere mot RBK.
ons Ivar skal hem...

Helginho

Blir aldri lei egentlig..

Og hvis jeg får muligheten til å se Brann spille en halvviktig turnering så tilfredstiller det meg mye mye mer enn Premier League,Primera,SerieA,CL og annet tull..

Red Rabitt

Gleder meg noe sinnsykt til å gå på stadion igjen og gleder meg og til å se RL bli mer og mere pop!:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Erlend

tror RL vil vokse med Ã¥rene. Det er jo ikke sÃ¥ lett Ã¥ fÃ¥ en splitter ny turnering til Ã¥ bli populær pÃ¥ denne Ã¥rstiden.  Men etter hvert blir det kanskje mer prestisje i det og da vil folk stille

Kruxleiven

Se opp for Mariga. Han skal være veldig god. Luton Shelton sies også å være like god som Henke til tider. De er kåret til Sveriges beste spisspar denne sesongen. Imidlertid er Helsingborg et ujevnt lag. Jeg tror det kan være ganske så rett å sammenligne dem med hvordan Stabæk har vært denne sesongen.

Jeg skal definitivt på stadion. Tror det blir spesielt å se hele Nordre/Umbro tom, ødelagt og på vei til å bli ny. For øvrig blir jeg vel gjerne helt ukritisk med på et rop om Moigen Memelli på Hansa. Mannen er jo blitt lovet spilletid i RL så nå er det ingen vei utenom

Skinto

Som Celtic-supporter må det sies at jeg gleder meg til å se Henke på Stadion. Fikk aldri anledning til å se ham for Celtic. Jeg tror uansett ikke det kommer mer enn rundt en 5000 på kampen, og må nesten spørre: Hvor har det blitt av alle de som var "ekte" brannsupportere i serieinnspurten?
quot;Det var som oppløpet på Bjerkebanen!" Leve Ystaas!!

Chrisstah

Quote from: "Erlend"tror RL vil vokse med Ã¥rene. Det er jo ikke sÃ¥ lett Ã¥ fÃ¥ en splitter ny turnering til Ã¥ bli populær pÃ¥ denne Ã¥rstiden.  Men etter hvert blir det kanskje mer prestisje i det og da vil folk stille


hadde blitt bedre om vinneren hadde fått CL kvalikk!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Siggen

Quote from: "Skinto"Som Celtic-supporter må det sies at jeg gleder meg til å se Henke på Stadion. Fikk aldri anledning til å se ham for Celtic. Jeg tror uansett ikke det kommer mer enn rundt en 5000 på kampen, og må nesten spørre: Hvor har det blitt av alle de som var "ekte" brannsupportere i serieinnspurten?


Ventet på denne!

Håper lokalpressen vet å sette pris på at en av det siste tiårets beste internasjonale målgjørere kommer hit. Her har de alle tiders mulighet til å hause opp kampen og RL, slik at vi får ett fornuftig tillskuertall.

(edit: Henke har visstnok fått fri fra Royal League pga at han er sliten)


Dessuten håper jeg inderlig at TV Norge har vett nok til å sette opp kameraene på motsatt langside enn de pleier. Ellers blir det bare bilder av en stor byggeplass.

krøvel vellevold

Quote from: "Siggen"[  Dessuten hÃ¥per jeg inderlig at TV Norge har vett nok til Ã¥ sette opp kameraene pÃ¥ motsatt langside enn de pleier. Ellers blir det bare bilder av en stor byggeplass.


Skal de altså sette kameraene midt i en stor byggeplass?
Legg ned hele klubben!

Siggen

Det går helt fint å bygge noen midlertidige stillaser som kameraene kan stå på. Det gjøres jo hele tiden ved tv-sendt sport og underholdning fra steder uten tribuner osv.. (langrenn, store konserter mm..)

Det ville vært litt stusselig å ha en "krigssone" som bakteppe for kampen, syns du ikke?

Corran

Henke kommer ikke Han har fått fri for han giddet ikke være med i RL
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morriss


Marek

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Erlend"tror RL vil vokse med Ã¥rene. Det er jo ikke sÃ¥ lett Ã¥ fÃ¥ en splitter ny turnering til Ã¥ bli populær pÃ¥ denne Ã¥rstiden.  Men etter hvert blir det kanskje mer prestisje i det og da vil folk stille


hadde blitt bedre om vinneren hadde fått CL kvalikk!


Jada, så kunne alle små land rundtomkring i europa laget sin egen lille league for å få eksktra CL kvalikk plass. Baltik-League f.eks.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Morriss"Henke er et fjols.


Jeg vil jo anta at Henke fortsatt er en ganske så god spiller, synes det er strålende om han ikke kommer om dette kan svekke laget.
ons Ivar skal hem...

Vizitery

Morriss :
QuoteTror du snakker for deg selv nå Krøvel. Jeg er langt i fra lei, blir aldri lei fotball og Brann. Idiotisk at folk sier slikt. Når vintersesongen tar tak er det veldig mange av dere som følger engelsk fotball istedet. Er det Brann dere er lei?? Jaja, folk stiller de, kan ikke se noen grunn til å ikke gjøre det. Kutt ut den ukonstruktive kritikken av turneringen. 6000 er bra på en RL-kamp, det hadde vært meget bra i UEFA-cupen, som slik jeg ser det er en lagt mindre interessant cup, og nå tenker jeg generelt. Det er jo bedre å møte RBK, OB og HIF enn Lokomotiv! Jeg driter hardt i russisk fotball og ser egentlig ikke på Lokomotiv som et storlag. Nie, gi oss Helsingborgs med Henke i spissen på Stadda, blir morro det! Jeg har forresten klær å gå i så jeg fryser ikke, trenger ikke å gå med drakten i hver eneste kamp.


Må si meg enig med Krøvel at det er absolutt mer intressant med Lokomotiv Moskva på stadion+bortetur enn Odense og lignende lag, er langt mer attraktive lag i UEFA cupen.

Dessuten tror eg faktisk det er flere som har både hørt om eg sett flere Lokomotiv kamper i Champions League enn de har hørt om og sett feks Kalmar FF.
CSKA Moskva tok nylig 4 poeng mot Arsenal i Champions League, det betyr nødvendigvis ikkje at den Russiske serien er bedre enn den engelske, men, det viser vel at det finns og at det går an og anerkjenne enkelte lag som storlag i dette tilfelle den Russiske ligaen som t.d CSKA, Lokomotiv og Spartak selv om en ikkje intresserer seg for ligaen.
For og bruke dine avførings ord eg "driter hardt" i den Spanske ligaen men skjønner selfølgelig at Barcelona, Real Madrid og gjerne Deportivo er storlag i europa.

Morriss

Det blir uansett feil å sette RL opp mot andre cuper, det er det jo ingen som gjør med NM, CL, UEFA-cupen, intertotto, så hvorfor skal vi absolutt gjøre det med RL?

Ta Royal League for det det er. Jeg synes at det er morro med svensker på Stadda, jeg synes det er artig med borteturer til Danmark og Sverige. Er du ikke enig så er det greit. Synes ikke du at det er morro å møte HIF i RL?

BL

Quote from: "Corran"Henke kommer ikke Han har fått fri for han giddet ikke være med i RL


For en herlig holdning!
Hansa-
Felt Z

Rasmus_brann

Tviler på at det kommer mer enn 3000-4000 på denne kampen. Henke knekker foten igjen hurra hurra. Men drittvær, liten interesse, kjedelig motstander, kjedelig turnering og minusgrader hjelper nok ikke på å lokke tilskuere.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

vardgutt20

Er tiden for kampstart av kampen satt ?
ært å krype, lært å gå, lært å hate rbk

Brann&Bergen

Quote from: "Siggen"Det går helt fint å bygge noen midlertidige stillaser som kameraene kan stå på. Det gjøres jo hele tiden ved tv-sendt sport og underholdning fra steder uten tribuner osv.. (langrenn, store konserter mm..)

Det ville vært litt stusselig å ha en "krigssone" som bakteppe for kampen, syns du ikke?


Hvorfor skjule virkeligheten? SÃ¥ lenge vi vet hva som venter er det vel samma faen

Nixon

Quote from: "vardgutt20"Er tiden for kampstart av kampen satt ?


Nei, ikke i den kampen.
Men Brann-OB søndag 3. desember spilles klokken 13.55.
Og Brann-RBK torsdag 7. desember spilles klokken 19.30.
Rød makt på Hansa

Desperado

Quote from: "Nixon"
Quote from: "vardgutt20"Er tiden for kampstart av kampen satt ?


Nei, ikke i den kampen.
Men Brann-OB søndag 3. desember spilles klokken 13.55.
Og Brann-RBK torsdag 7. desember spilles klokken 19.30.


I følge brann.no går kampen 26. november kl 19....

Nixon

Quote from: "Desperado"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "vardgutt20"Er tiden for kampstart av kampen satt ?


Nei, ikke i den kampen.
Men Brann-OB søndag 3. desember spilles klokken 13.55.
Og Brann-RBK torsdag 7. desember spilles klokken 19.30.


I følge brann.no går kampen 26. november kl 19....


Jeg sier som Krøvel: Ikke tro på alt som står på brann.no;)
Opprinnelig var alle kampene satt opp klokken 19.00. Men som du ser er det få kamper som blir spilt på det tidspunktet.
http://dk.royalleague.com/page.aspx?id=47
Rød makt på Hansa

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5115

Ingen stor bombe, men Brann har satt ned prisene til kampen mot HIF.
Mange kommer nok til å klage på dette, men 100/50 syntes jeg er helt greit til en kamp som denne.

Er man realistisk, så er det vel det beste for alle parter.

Jæger håper forøvrig på 8000 tilskuere, det tror jeg han kan se langt etter. Selv om tidlig starttid på kampen nok vil hjelpe litt med å trekke barnefamilier til Stadion.

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Erlend

Det selges på bataljonsfeltene til de som ikke er medlemmer og sant?

Bataljonen

Quote from: "Erlend"Det selges på bataljonsfeltene til de som ikke er medlemmer og sant?


Siden der er unummererte plasser kan "ikke medlemmer" også stå der men da til en annen pris :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brannmann rob

Var nettop nedpå brannbutikken. Der fikk jeg ikke kjøpt den bilettpakken grunnet rot med bilettluka. Får prøve igjen imorgen:P

Nixon

Quote from: "Brannmann rob"Var nettop nedpå brannbutikken. Der fikk jeg ikke kjøpt den bilettpakken grunnet rot med bilettluka. Får prøve igjen imorgen:P


Bare én gang?:) Jeg har vært der tre ganger i dag. Første gang rett nok min feil da det var før klokken tolv. Men klokken ett og klokken fire var det reale bomturer.

Kanskje Bataljonen kunne ha konstant kontakt med Brannbutikken og legge ut her på forumet når systemet funker? For da slipper man disse eviglange rulletrappturene opp til butikken...
Rød makt på Hansa

Northside

Er heis for de som ikke vet det, fakisk med noen ruter slik at du kan se den fantastiske utsikten Galleriet har å by på. Og om ikke det var nok, så kan du stikke en etasje lenger opp å vandre over broen, eller stikke nesen innom pepperkakebyen å ta en smakebit....

Men får vel kjøpe den pakken en dag jeg også, når jeg vet de har fått alle systemene på stell.
Leste i dagens BA at hele 63 billetter var revet bort til denne kampen :wink:

skip

63 billetter solgt.

Hmm... Hvor er alle dere som klaget over ikke å få billett til Brann-RBK?

slang

De hadde fremdeles datatrøbbel da eg var nede for 10 min siden. Gleder meg til ny billettleverandør.
ansa 08

Erlend

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannmann rob"Var nettop nedpå brannbutikken. Der fikk jeg ikke kjøpt den bilettpakken grunnet rot med bilettluka. Får prøve igjen imorgen:P


Bare én gang?:) Jeg har vært der tre ganger i dag. Første gang rett nok min feil da det var før klokken tolv. Men klokken ett og klokken fire var det reale bomturer.

Kanskje Bataljonen kunne ha konstant kontakt med Brannbutikken og legge ut her på forumet når systemet funker? For da slipper man disse eviglange rulletrappturene opp til butikken...


Ja de kunne startet livesending sånn som på kampene

krøvel vellevold

Quote from: "skip"63 billetter solgt.

Hmm... Hvor er alle dere som klaget over ikke å få billett til Brann-RBK?


Hadde kapasiteten vært 25000 eller aller helst 30000, ville det vært solgt MYE mer. Grunnen til at det bare er solgt 63 billetter er at det er for få gode plasser å velge mellom. Man risikerer å havne bak en stolpe. Det kommer til å bli demonstrasjonstog utenfor Rådhuset nå!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Den manglende interessen kan jo være at mange partoutkortinnehavere sitter og venter på brev fra Brann. Jeg har hele tiden trodd at vi skulle få tilbud om å kjøpe setet vårt mot Helsingborg, men ifølge brann.no gjelder dette bare kampene mot Odense og Rosenborg. Det kan være en forklaring.

Ellers verdt å merke seg at kampene mot Helsingborg og Odense hjemme ikke ser ut til å bli vist på TV. Så alle som hadde planer om å sitte varmt og godt hjemme i sofaen må nok trekke i stillongsen og stille på Stadion.
Rød makt på Hansa

Christian

Ingenting er som stilongs på Stadion. Gleder meg!

2rB

Quote from: "Marek"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Erlend"tror RL vil vokse med Ã¥rene. Det er jo ikke sÃ¥ lett Ã¥ fÃ¥ en splitter ny turnering til Ã¥ bli populær pÃ¥ denne Ã¥rstiden.  Men etter hvert blir det kanskje mer prestisje i det og da vil folk stille


hadde blitt bedre om vinneren hadde fått CL kvalikk!


Jada, så kunne alle små land rundtomkring i europa laget sin egen lille league for å få eksktra CL kvalikk plass. Baltik-League f.eks.

Bare slakt forslaget du, men det er fakisk eit bra eit...
Norge får jo bare 1 CL-plass. Veit ikkje kor mange Sverige / Danmark får, men er ikkje utenkelig at det hadde latt seg gjera å få inn ein ekstra plass fordelt på disse 3 landene...
Syns vertfall at dette er noe fotballforbundene burde ha fått til. I teorien får dei jo med "det beste laget i skandinavia".
Det som er minuset er at det fort kan skje at bÃ¥de 1. og 2. plassen allerede har plass i CL - og da blir det  litt rar fordeling av den plassen...

Det som ikkje må skje dog er at det går utover norges mulighet til å få 2 plasser til CL fra serien...

Corran

Quote from: "Christian"Ingenting er som stilongs på Stadion. Gleder meg!


Stilongs?
nei eg regner med at Brann sit spill varmer nok. Om ikke så er det vel alltids en dommer eller noe å hisse seg opp over så da kommer temperaturen til å bli høy uansett
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

På femte forsøk klarte endelig Brannbutikken (Billettluka...) å selge billettpakken til RL-kampene! Ikke dårlig!:)

Som partoutkortinnehaver har jeg ikke vært så veldig engasjert i disse såkalte billettskandalene i år. Men jeg skjønner jo godt nå at folk kan bli frustrerte. Hadde jeg f.eks. reist ens ærend til byen i går for å kjøpe disse billettene hadde jeg nok neppe kommet tilbake i dag. Heldigvis jobber jeg i nabohuset og har mulighet til å stikke av fem minutter stort sett når som helst.

Men fem minutter blir jo fort et kvarter når den stakkars personen i Brannbutikken bare møter stengte felt på dataen, og må ringe både Brann og Billettluka for å høre om ikke noen kan fikse problemene snart. Og på Billettluka lover de og lyger kjappere enn en statsministerkandidat i valgkampen. Så salgsstart rundt klokken tolv på torsdag ble til etter klokken tolv på fredag.

Når det gjelder at billettene skulle være unummererte stemmer ikke det. Men jeg regner med at det bare er slik de må selges fra Billettluka, og at det fortsatt skal være unummererte?
Rød makt på Hansa

Bataljonen

Quote from: "Nixon"
Når det gjelder at billettene skulle være unummererte stemmer ikke det. Men jeg regner med at det bare er slik de må selges fra Billettluka, og at det fortsatt skal være unummererte?


På de to midterste feltene som Bataljonen disponerer på nedre Frydenbø vil plassene være unummerte. Dette har faktisk Brann klart å spesifisere på sine sider.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bossmann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "skip"63 billetter solgt.

Hmm... Hvor er alle dere som klaget over ikke å få billett til Brann-RBK?


Hadde kapasiteten vært 25000 eller aller helst 30000, ville det vært solgt MYE mer. Grunnen til at det bare er solgt 63 billetter er at det er for få gode plasser å velge mellom. Man risikerer å havne bak en stolpe. Det kommer til å bli demonstrasjonstog utenfor Rådhuset nå!



Meget bra Krøvel, meeeeeeeeget bra.

-------------------------------------------------------------------------
1, 2, 3, på det fjerde skal det skje. Bergen by skal brenne på ny

sydnes76

Jeg skal gå i allefall. Spennende med en ikke norsk dommer. Og 100 spenn er jo gitt vekk. Dessuten merker jeg abstinensene etter stadiontur allerede, skjønner ikke hvorfor det ikke skulle komme 8000 (sånn følelsesmessig)

Dessuten må vi jo vise at vi har bruk for en stadion med plass til 20 000 tilskuere. (ikke bare 2 kamper i året)

Red Rabitt

I følge sappara er det rbk og helsingborg som er soleklare favoritter i vår gruppe, regner vel med att brann ikke vinner flere kamper han då:)Med tanke på at vi allerede har tre poeng og knuste rosenborg på lerkendal.
Gleder meg til vi skal knuse den andre favoritten på stadion.
Samle troppene!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

TrulsVikane

Kor god e HIF iforhold til Brann?! Bedre lle dorligere? ettermi mening, bør Brann slå HIF, men kan vel ikkje skryte av statestikken mot svenske lag...:/
kte lidenskap har et navn: BRANN

krøvel vellevold

Quote from: "TrulsVikane"Kor god e HIF iforhold til Brann?! Bedre lle dorligere? ettermi mening, bør Brann slå HIF, men kan vel ikkje skryte av statestikken mot svenske lag...:/
Legg ned hele klubben!

Alexåsane

Ser på kampen som går no.. Helsingborg står veldig høyt, så gleder meg til å se Helstad på løp der!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Morriss

Tror nok at Brann har en veldig god mulighet til å ta alle poengene mot HIF, de har ikke imponert meg, det har heller ikke RBK. Otto Ulseth sier at dette er den beste kampen RBK har spilt i år.... Jaja, for en idiot!

Red Rabitt

Herlig, Brann på topp sammen med henke og helsingborg!
Det vil si at kampen i bergen mot helsingborg kan bli veldig avgjørende.
Virker som at interessen for RL tar seg opp i sverige.
Over 4000 tilskuere i dag.
Og det er i gruppespillet,  tilskuertallene vil jo og stige i kvartfinalene.
Får satse på Brann - FC København i kvartfinalen:)
Hadde vært gøy for oss og bra for Royal League.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Gepard

Tror nok det blir en meget vanskelig kamp søndag, spesielt om Henke spiller. Da skal nok forsvaret vårt få nok å bry seg med. Kerzaki, Mariga ,Stefanidis , Shelton og Larson danner et meget bra angrep.
Bakover er det dog muligheter, som noen sier vil Helstad kunne få flotte forhold.. Tror det blir en målrik kamp hvertfall.

Red Rabitt

Quote from: "Gepard"Tror nok det blir en meget vanskelig kamp søndag, spesielt om Henke spiller. Da skal nok forsvaret vårt få nok å bry seg med. Kerzaki, Mariga ,Stefanidis , Shelton og Larson danner et meget bra angrep.
Bakover er det dog muligheter, som noen sier vil Helstad kunne få flotte forhold.. Tror det blir en målrik kamp hvertfall.


Blir ihvertfall gøy!
Får bare håpe brann supporterne tar ansvar og viser at vi har ett interessert og trofast publikum.
Vi får jo Henke på besøk:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Morriss

HIF skremte ikke meg, men det gjorde RBK. Tror at det blir seier mot HIF neste søndag.

Morriss

Prøver meg på startoppstilling:

------------------Helstad----------------Migen--------------------


Vaagan Moen-------Gashi----------Haugen------------Huseklepp


Knudsen--------------Bjørnsson--------Bjanasson-----------Dahl


---------------------------------Opdal---------------------------------


Eller denne midtbanen, men Helstad alene på topp:


---------------------------------Helstad----------------------------


Vaagan Moen------Monkam--------Gashi-------Haugen------Puseklepp

Speedy

Angrepet til HIF synes jeg var bra, tekniske og spilte lure pasninger. Glad vi har Siggy i forsvar for han er god på taklinger og tar nesten hva som helst.
Greier vi å kontre endel tror jeg vi vinner, for forsvaret og keeperen til HIF hadde ikke de mest imponerende prestasjonene idag. Henke er jo alltid farlig og er en levende legende, så han kan nok ingen sette i bås.

Håper på dette laget:

             

            Helstad-Migen

Moen-Haugen-Monkam/gashi-Huseklepp

Knudsen-Bjarnason-Bjørnson-Dahl

                  Opdal


EDIT: Endret vekk skadede spillere.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Morriss

Sæternes, Winters, Miller, Bakke, Andresen, Hanstveit og Siggurdson er ute. Så over halve førstelaget er ikke med mot HIF. Uansett tror jeg at vi er favoritter i denne kampen.

Christian

Noen som aner hvordan det ligger an med Stadion-matten? Har jo kommet noe regn den siste tiden... Greit med noenlunde forhold om Helstad skal løpe inn mål etter mål.

Gresset i Sverige var jo heller ikkje allverden å skryte av, men der var i alle fall gress i motsetning til på Lerkendal.

Gepard

Etter hva jeg kunne skjønne stilte Hif med sitt antatt beste mannskap i går, gjør de det samme mot oss, mens vi stiller uten 6-7 av våre faste er jeg forberedt på tap.

fortune

Vi får håpe på Henke til Barca
First is first, second is nothing

sydnes76

Quote from: "Morriss"Tror nok at Brann har en veldig god mulighet til å ta alle poengene mot HIF, de har ikke imponert meg, det har heller ikke RBK. Otto Ulseth sier at dette er den beste kampen RBK har spilt i år.... Jaja, for en idiot!


Otto Ulseth er en stooor idiot. Han presterte jo og å slenge drit om Brann når vi høvlet dritet på Lerkendal. Herre min hatt...

sydnes76

Hvor mange billetter er solgt forresten? Planlegger å ta med min sønn for første gang på stadion. 2 år og 2 mnd. Klarer ikke sitte i ro mer enn 30 sekunder om gangen...kan bli en utfordring, men man skal jo tidlig krøkes...

Bossmann

Spør Krøvel.

------------------------------------------------------------------------------------
1, 2, 3, på det fjerde skal det skje. Bergen by skal brenne på ny.

sydnes76

Quote from: "Bossmann"Spør Krøvel.

------------------------------------------------------------------------------------
1, 2, 3, pæå det fjerde skal det skje. Bergen by skal brenne på ny.



Ok!
Krøvel; Hvor mange billetter er solgt?

BrannSupporter

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5121&brann=aab7f97de07bfb632f8c67720ff46a5f

Brann har moderert seg noe.

Vi håper å samle minst 6000 tilskuere på kampen, og vise at vi har det beste hjemmepublikummet i denne gruppen

De skrev vel 8000 som mål her for noen dager siden?

Morriss

Tror det er mange som ikke har kjøpt billett enda. Jeg har ikke klart å somle meg ut for å kjøpe, men har jo strengt tatt allverden med tid, her blir det nemlig ikke utsolgt. Flere som tenker som meg kanskje?


krøvel vellevold

Quote from: "Morriss"Brann blir gransket: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2424032.ece


Spilte ikke RBK med rimelig reservepreget lag mot HIF?

Og slo ikke Branns reservespekkede mannskap trønderne nettopp?
Legg ned hele klubben!

Langhår

Herlig. Trengs ikke mye fantasi for å se hvor dette bærer:

Brann får bøter for å stille med det laget som banket driten ut av Trønderpakket, samtidig som RBK selvsagt får godkjent grusbanen sin og i tillegg blir tilkjent seieren i kampen mot Brann siden vi tross alt stilte med reservelaget.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Seventhstate

undsbusarna- Football is more than entertainment

Corran

kan ikke si at det gjør meg trist :-)
Men da blir vel også de gransket av RL?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Seventhstate

Ja det borde vi ju bli. Fast å andra sidan har Henrik spelat matcher non stop sedan sommaren 2005.
Hur mycket folk blir det på söndag då? Vad snittar ni vanligtvis i tippeligan?
undsbusarna- Football is more than entertainment

Corran

Nei at Henke står over har eg stor forståelse for, men disse pampene som styrer og steller har en tendens til å ikke se slike gode poeng.
Vi snitter på ca 17000 i tippeligaen, men regner ikke med at det kommer stort mer en 6000 på søndag mot dere.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Seventhstate

undsbusarna- Football is more than entertainment

Corran

Cupen i Norge er meget stort og mye større en i Sverige
RL er det stor uenighet om, men de fleste er enige at det er bedre med trening/vinter kamper mot gode svenske og danske lag en lokale 2 divisjonslag.
Personlig ser jeg på RL som en god vinter underholdning, men kampnervene og det store trykket har jeg ikke i uken før, men når det er kamp så er det kamp da kobler fornuften ut :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vebo

Migen fra start!

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2425238.ece




Helstad kan vel putte et par han også...


Dette kan bare gå en vei:)
Tiocfaidh ár lá

Seventhstate

Det ända som stör mig angående RL är att planerna inte ser ut som just fotbollsplaner vid den här årstiden. Ja, såvida man inte har konstgräs då. Eller grönt grus, som i Trondheim ;-) .
Men jag håller med dig helt klart. Det är mycket trevligare att möta bra nordiskt motstånd än halvkassa inhemska div 2-lag.
undsbusarna- Football is more than entertainment

Corran

Hva publikums snittet til Helsingborg i serien?

Kommer det til å reise mange over til Bergen for å se kampen?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

usfc

Vi snittade runt 12 500 i allsvenskan i år. Och nej, jag tror inte det blir särskilt många som åker upp för att se matchen - kanske 10-20 stycken men knappast fler. Vi har ett rätt litet bortafölje i vanliga fall och RL har inte direkt någon status här. Tror de flesta nöjer sig med att åka till Odense.

Corran

Knudsen på venstre back gikk jo ikke så aller verst mot rbk

forskjellen fra rbk er vel bare Bakke ut og Migen inn
Gashi kan jo gjøre en del offansivt Det er jo som offansiv midtbane og tidlig press han er best. Også er han veldig god til å plukke opp bak spissene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: "Seventhstate"Ni slipper möta Henrik på söndag

http://hd.se/sport/2006/11/21/royal-leagues-baeste-vilar-de-tvaa/


Svarte, hadde gledet meg til å se forsvaret våres grisetakle en els Barca spiller...Men, vi skal vel egentlig være happy med det. Han hadde noen frekke detaljer i kampen mot RBK.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bossmann

Er det noen som vet hvordan bonussystemet for tilskuere funker i Royal League? Har hørt noe om at man får ekstra bonus om man får mer en 6000 tilskuere?

----------------------------------------------------------------------------------

1, 2, 3, på det fjerde skal det skje. bergen by skal brenne på ny.

sydnes76

Quote from: "Bossmann"Er det noen som vet hvordan bonussystemet for tilskuere funker i Royal League? Har hørt noe om at man får ekstra bonus om man får mer en 6000 tilskuere?

----------------------------------------------------------------------------------

1, 2, 3, på det fjerde skal det skje. bergen by skal brenne på ny.


Ja mener og det er slik, er ikke 100% sikker. Start klarte jo nesten det i fjor, de manglet bare 5937 tilskuere...

paf

Quote from: "Bossmann"Er det noen som vet hvordan bonussystemet for tilskuere funker i Royal League? Har hørt noe om at man får ekstra bonus om man får mer en 6000 tilskuere?

Bonus slår inn ved 35% av snittet i serien.

Bossmann

Fant det selv på Royal league sine sider.

"Tilskuer bonus                        
 
Bonus 1 - RL-gennemsnit i forhold til liga-gennemsnit Eksempel: Ved 60% udbetales 550

Bonus 2 - RL-gennemsnit for hjemmekampe  Eksempel: Ved over 9000 udbetales 500"

--------------------------------------------------------------------------------
1, 2, 3, på det fjerde skal det skje. Bergen by skal brenne på ny.

Xminator

Kampen går vel ikke på TV :/ Kommer noen kanaler til å sende dette på web-tv? Det er jo ett paradoks at kanalene griner seg til utefotball på potetåkre og så glimrer med sitt fravære når kampen spilles.

eksilbergenser

Det er kun TVN som har rettighetene dessverre. Elendig av TVN å ikke sende kampen.
lt for Brann!

Nixon

Quote from: "Xminator"Kampen går vel ikke på TV :/ Kommer noen kanaler til å sende dette på web-tv? Det er jo ett paradoks at kanalene griner seg til utefotball på potetåkre og så glimrer med sitt fravære når kampen spilles.


Det ser dårlig ut så lenge TVNorge ser ut til å bare sende en kamp pr dag. Så du må nok ta turen nedover skal du får sett Brann hjemme mot Helsingborg og Odense. Eller kose deg med AIK-VIF, og FCK-LSK på tv. Hvis det er mulig å kose seg med slikt...

Heller ikke bortekampen mot Helsingborg 10. desember er satt opp som TV-kamp. Men her er ikke kamptidspunktet satt opp fordi tv-selskapene vil vente å se hvilke kamper som blir avgjørende. Ironisk nok kan da Brannsuksess i de neste kampene gjøre at den ikke vises på tv. I tillegg skal alle de fire norske lagene spille den dagen.
Rød makt på Hansa

hanioslo

Mulig dette er litt utenfor topic, men prøver likevel...

Søndag spilles en viss liten kamp i england mellom united og chelsea med avspark kl 17.00. Kampen på stadion begynner kl. 19.00. Litt tight fra byen til stadion mellom de to kampene...

Er dette noe som kan vises i Brann Corner før kampen eller hva er nærmeste pub som viser fotball? Viser de fotball på Danmarkskroen? Tror det er nærmeste jeg vet om...
trandlien ut av Bergen!

Langhår

Quote from: "hanioslo"Mulig dette er litt utenfor topic, men prøver likevel...

Søndag spilles en viss liten kamp i england mellom united og chelsea med avspark kl 17.00. Kampen på stadion begynner kl. 19.00. Litt tight fra byen til stadion mellom de to kampene...

Er dette noe som kan vises i Brann Corner før kampen eller hva er nærmeste pub som viser fotball? Viser de fotball på Danmarkskroen? Tror det er nærmeste jeg vet om...


Brann-Helsingborg begynner klokken 1500.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

C@Bøe_79

Quote from: "hanioslo"Mulig dette er litt utenfor topic, men prøver likevel...

Søndag spilles en viss liten kamp i england mellom united og chelsea med avspark kl 17.00. Kampen på stadion begynner kl. 19.00. Litt tight fra byen til stadion mellom de to kampene...

Er dette noe som kan vises i Brann Corner før kampen eller hva er nærmeste pub som viser fotball? Viser de fotball på Danmarkskroen? Tror det er nærmeste jeg vet om...


Hvem bryr seg?
Skal Brann begynne å bruke Premier League i forbindelse med kampene sine?
Du dropper selvfølgelig 5-15min av kampen for å gå på Stadion.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

hanioslo

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "hanioslo"Mulig dette er litt utenfor topic, men prøver likevel...

Søndag spilles en viss liten kamp i england mellom united og chelsea med avspark kl 17.00. Kampen på stadion begynner kl. 19.00. Litt tight fra byen til stadion mellom de to kampene...

Er dette noe som kan vises i Brann Corner før kampen eller hva er nærmeste pub som viser fotball? Viser de fotball på Danmarkskroen? Tror det er nærmeste jeg vet om...


Hvem bryr seg?
Skal Brann begynne å bruke Premier League i forbindelse med kampene sine?
Du dropper selvfølgelig 5-15min av kampen for å gå på Stadion.


Hvem bryr seg? Jeg bryr meg! Derfor spørsmålet:)

Saken løst med at kampen starter 15.00 på stadion istedenfor 19.00 som jeg så på en eller annen nettside...

Case closed
trandlien ut av Bergen!

Langhår

Skjønner meg ikke på at avisene skriver at vi blir "snytt" for Henke Larsson siden han ikke stiller til helgen. Det er jo utelukkende en god nyhet.

Man går vel på stadion for å se Brann vinne, ikke for å se en motstander valse opp med forsvaret vårt!?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Xminator

Ikke Langeland, han får ståpikk med tanken på hva han kan skrive med en liten forsvarskollaps.

Brannmus

Quote from: "Langhår"Skjønner meg ikke på at avisene skriver at vi blir "snytt" for Henke Larsson siden han ikke stiller til helgen. Det er jo utelukkende en god nyhet.

Man går vel på stadion for å se Brann vinne, ikke for å se en motstander valse opp med forsvaret vårt!?

Sportslig er det gode nyheter for Brann om Henke Larsson ikke spiller, og det kan jeg jo si meg enig i at er en bra ting.

Samtidig, jeg skulle gjerne sett Henke Larsson spille på Stadion. Han er vel kanskje den største stjernen i hele Royal League. En klassespiller, som har gjort fantastiske ting på fotballbanen. Ville vært hyggelig å kunne se han i levende live en gang.

Utmedsnolken

Quote from: "Langhår"Skjønner meg ikke på at avisene skriver at vi blir "snytt" for Henke Larsson siden han ikke stiller til helgen. Det er jo utelukkende en god nyhet.

Man går vel på stadion for å se Brann vinne, ikke for å se en motstander valse opp med forsvaret vårt!?


Noen er jo interressert i fotball utenom Brann også. Det er jo uansett mye gøyere å se Brann slå et kanonbra lag enn et elendig et.
"og der snubler Sæternes igjen"

Seventhstate

Vem vet, Henrik kanske spelar i returmatchen på Olympia den 10 december. Fast det vill ni helst inte väl? Blir det någon organiserad resa från er sida till den matchen eller?
undsbusarna- Football is more than entertainment


blahblah

Tenker selv på og ta turen. Hvor mange var det i Gøteborg i 2004? noen som husker? tipper det blir noenlunde samme antall i helsingborg.

Nixon

Quote from: "blahblah"Tenker selv på og ta turen. Hvor mange var det i Gøteborg i 2004? noen som husker? tipper det blir noenlunde samme antall i helsingborg.


http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=2274

Her er et bilde undertegnede tok i Gøteborg. Vi var ikke så mange da, og tror neppe vi blir så mange flere i år.

Jeg skal forøvrig nå også, og kjenner to til som skal.
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "blahblah"Tenker selv på og ta turen. Hvor mange var det i Gøteborg i 2004? noen som husker? tipper det blir noenlunde samme antall i helsingborg.


http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=2274

Her er et bilde undertegnede tok i Gøteborg. Vi var ikke så mange da, og tror neppe vi blir så mange flere i år.

Jeg skal forøvrig nå også, og kjenner to til som skal.


Vet om 2 biler som skal bortover, jeg blir hjemme pga eksamen dagen etter.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

blahblah

Hvilke reisemåter er de beste? priser, hvor lang tid?

Nixon

Quote from: "blahblah"Hvilke reisemåter er de beste? priser, hvor lang tid?


RL er ikke akkurat supportervennlig for å si det mildt. Nå er det vel to uker til kampen mot Helsingborg, og de har fortsatt ikke klart å sette opp kamptidspunkt. RL skylder på TV-selskapene som vil vente å se hvilke kamper som blir avgjørende for hvem som går videre.

Da sier det seg selv at det blir vanskelig å bestille tur hvis man ikke kjører egen bil. Spesielt hjem igjen etter kampen.
Så vi skal fly til København søndag morgen, ta tog til Helsingør og ferge til Helsingborg (tax-free butikk nummer to den dagen!:). Det går veldig kjapt og reisen tar bare noen timer. Hjemreisen tar lengre tid; nattbuss til Oslo, tog til Gardermoen og fly til Bergen. Kommer på i underkant av 2000 kroner. Tre-fire hundrelapper mer nå da flyene er blitt dyrere.

Hadde man satt opp kamptidspunktet med en gang kunne man nådd et fly fra København på kvelden hvis kampen ble spilt på ettermiddagen. Nå er ikke det engang mulig da det aktuelle flyet er utsolgt. Og det hadde uansett blitt mye dyrere enn da terminlisten ble lagt ut.

Det klart billigste er uansett å kjøre egen bil med noen passasjerer. Da spiller heller ikke kamptidspunktet noen stor rolle. Hvor lang tid det tar fra Bergen vet jeg ikke. Men bussen tar ca 6 timer til Oslo. Og så kan man begynne å regne utfra hvor fort man pleier å kjøre...

Har man veldig god tid kan man ta tog til Gøteborg for 199 kroner, og buss eller tog videre derfra. Og så samme vei tilbake. Da skulle man klare det til godt under tusenlappen!:)
Rød makt på Hansa

blahblah


Chrisstah

Quote from: "Nixon"
Quote from: "blahblah"Hvilke reisemåter er de beste? priser, hvor lang tid?


RL er ikke akkurat supportervennlig for å si det mildt. Nå er det vel to uker til kampen mot Helsingborg, og de har fortsatt ikke klart å sette opp kamptidspunkt. RL skylder på TV-selskapene som vil vente å se hvilke kamper som blir avgjørende for hvem som går videre.

Da sier det seg selv at det blir vanskelig å bestille tur hvis man ikke kjører egen bil. Spesielt hjem igjen etter kampen.
Så vi skal fly til København søndag morgen, ta tog til Helsingør og ferge til Helsingborg (tax-free butikk nummer to den dagen!:). Det går veldig kjapt og reisen tar bare noen timer. Hjemreisen tar lengre tid; nattbuss til Oslo, tog til Gardermoen og fly til Bergen. Kommer på i underkant av 2000 kroner. Tre-fire hundrelapper mer nå da flyene er blitt dyrere.

Hadde man satt opp kamptidspunktet med en gang kunne man nådd et fly fra København på kvelden hvis kampen ble spilt på ettermiddagen. Nå er ikke det engang mulig da det aktuelle flyet er utsolgt. Og det hadde uansett blitt mye dyrere enn da terminlisten ble lagt ut.

Det klart billigste er uansett å kjøre egen bil med noen passasjerer. Da spiller heller ikke kamptidspunktet noen stor rolle. Hvor lang tid det tar fra Bergen vet jeg ikke. Men bussen tar ca 6 timer til Oslo. Og så kan man begynne å regne utfra hvor fort man pleier å kjøre...

Har man veldig god tid kan man ta tog til Gøteborg for 199 kroner, og buss eller tog videre derfra. Og så samme vei tilbake. Da skulle man klare det til godt under tusenlappen!:)


kjører bussen over svinesund hjem eller?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Seventhstate

HIF vilar tre av sina ordinarie spelare i morgon. Daniel Andersson, förstemålvakt, Anderas Jakobsson, mittfält, och Henrik Larsson, anfall.

Vilket lag ställer ni på banan? Ert starkaste, eller?
undsbusarna- Football is more than entertainment

SKBrann BERGEN

Vi stiller med det sterkeste laget av de som er friske

Ser for meg et lag slik som dette:

Opdal/Thorbjørnsen   Opdal ble operert torsdag

Dahl Bjarnason Bjørnson Knudsen

Huseklepp Gashi Haugen Vaagan Moen

Helstad Memelli
tore stå kommer alltid til å ha en stor plass i mitt hjertet!!

EvenSteven

Hvem viser kampen på tv egentlig ? Regnet hele tiden med at TVn skulle vise den, men de viser jo vif-kampen i stedet....

blahblah

Kampen går ikke på tv, så her er det bare og komme seg opp på stadion om man vil se kampen.

Nixon

Quote from: "EvenSteven"Hvem viser kampen på tv egentlig ?


Ingen.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "EvenSteven"Hvem viser kampen på tv egentlig ? Regnet hele tiden med at TVn skulle vise den, men de viser jo vif-kampen i stedet....


Tror ikke den går på tv, det er vel bare tvn som viser RL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Hyggelig å se at TFL er tilbake i troppen. Er han endelig skadefri? Eller kommer en ny skademelding i løpet av de neste ukene?
Rød makt på Hansa

Langhår

Quote from: "Nixon"Hyggelig å se at TFL er tilbake i troppen. Er han endelig skadefri? Eller kommer en ny skademelding i løpet av de neste ukene?


En skikkelig god nyhet! Får bare håpe at dette er starten på månedsvis med hardt tiltrengt trening for TFL, en spiller med et kjempepotensiale som vi sårt trenger.

En TFL i form kan bekle både høyrekanten og spissrollen på en meget god måte.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

enavgutta

Må si jeg ser frem til denne kampen. Har ikke hatt sansen for La Manga liga konseptet, men sannelig er det ikke hyggelig å traske opp på Stadda og se litt live foppall igjen, selvom vi kanskje ikke får oppleve stemningen i den første kampen etter cupfinalen. ... var vel 12000 eller noe, godt og kaldt og mye buljong.

TFL fortjener virkelig et gjennombrudd snart, en skikkelig Stadionscoring. Mannen er jo ikke bare en ving, faktisk helstøpt spiss i sin tid - måltyv.

Brannmus

Unner TFL all mulig suksess. Han har hatt det utrolig tøft og fortjener en opptur som faktisk varer. Husker når han var med å sendte oss videre i UEFA-cupkvailikken i fjor. Da trodde jeg at han endelig skulle komme i gang og få muligheten til å vise seg frem. I stede ble det smell, nesten comback, ny smell, ny kamp for å komme tilbake. Og hver eneste gang han har kjempet seg tilbake i slag, så har han alltid fått skryt som en av de mest engasjerte og sultne spillerne vi har. Nå fortjener han en sesong hvor han endleig får ut alt som bor i han, og at han kan ha det gøy med fotballen igjen.

Matchvinner mot HIF i morgen hadde vært en strålende start.

KennethS

Quote from: "SKBrann BERGEN"Vi stiller med det sterkeste laget av de som er friske

Ser for meg et lag slik som dette:

Opdal/Thorbjørnsen   Opdal ble operert torsdag

Dahl Bjarnason Bjørnson Knudsen

Huseklepp Gashi Haugen Vaagan Moen

Helstad Memelli


Skremmende at Brann ikkje har bedre alternativ på venstre back når Hanstveit e ute.
tå på Brann

Xminator

BA spekulerer vel i at Guntveit starter på venstre i dag.

Så Thorbjørnsen
Dahl - Bjarnason - Bjørnson - Guntveit
Huseklepp - Gashi - Haugen - Vaagan Moen
Helstad - Memelli

Ikke akkurat ett gull-lag :p

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "Seventhstate"HIF vilar tre av sina ordinarie spelare i morgon. Daniel Andersson, förstemålvakt, Anderas Jakobsson, mittfält, och Henrik Larsson, anfall.

Vilket lag ställer ni på banan? Ert starkaste, eller?


Stiller vel sterkeste vi har, men mangler mange viktige.
RANN<3

anders_flanderz

I've paid my dues
Time after time
I've done my sentence
But committed no crime
And bad mistakes
I've made a few
I've had my share of sand kicked in my face
But I've come through

We are the champions my friends
And we'll keep on fighting till the end
We are the championsWe are the champions
No time for losers'Cause we are the champions of the world

I've taken my bows
And my curtain calls
You brought me fame and fortuen and everything that goes with it
I thank you all

But it's been no bed of roses
No pleasure cruise
I consider it a challenge before the whole human race
And I ain't gonna lose

We are the champions my friend
And we'll keep on fighting till the end
We are the champions
We are the champions
No time for losers
'cause we are the champions of the world
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Jonasbrann1

Noen som kan hjelpe meg?


Er det nummererte billetter?

Har glemt å bestille billetter til kampen og vil ikke risikere å sitte alene.
Blod e tjukkare enn vann

slang

Når du kjøper billetter på nedre hansa står det at det e nummerert, men i praksis er det unummerert. E nummererte plasser på resten av stadion.
ansa 08

Jonasbrann1

Noen som har peiling på hva bilettene koster i dag? Vanlig pris?
Blod e tjukkare enn vann

Eivind

Quote from: "Jonasbrann1"Noen som har peiling på hva bilettene koster i dag? Vanlig pris?


Vanlig pris = 100 kr.
Barn  = 50 kr.
Student = 50 kr.

jako

Hvorfor spiller Thorbjørnsen?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

slang

Opdal har tatt mandlene.

Faen for en kjedelig kamp. Rævva spill frem til Gashi sitt flaksemål. Vi er heldige som får ett poeng i denne kampen.
ansa 08

SKBMiller

2-2 får være greit. med så mange ute får det holde.

nå ligger rbk under 3-1 også.

jako

Noen som er villig til å gi en spillevurdering?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Alexåsane

At de fikk 2-2 var utrolig godt.. nÃ¥ gikk jeg i hvertfall iikke fra stadion med en veldig dÃ¥rlig følelse. Med tap i dag sÃ¥ tviler eg pÃ¥ at eg hadde kommet pÃ¥ neste kamp. FÃ¥r det var kjeeeedelig! Men slutten av 2.omgang var bra og det gir meg et hÃ¥p pÃ¥ en mer underholdende kamp neste gang.  

Pinlig lite folk i dag foresten.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

HansaZ

Ja, Huseklepp får minus 3.

Alexåsane

Det viktigst før jul er jo å komme seg videre. Vi får et mye bedre lag etter jul. I dag spilte jo bare 3 spillere som har spilt fast i år. Det kaller jeg et b-lag.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Northside

Savnet sårt varmelampene i taket på Stavanger sin stadion!

Dritt kjedelig kamp... Men artig å se at Migen ladet opp kampen med burger på mc donalds 2 timer før kampstart :lol:

Klaus_Brann

Quote from: "NorthsideFCDH"Savnet sårt varmelampene i taket på Stavanger sin stadion!

Dritt kjedelig kamp... Men artig å se at Migen ladet opp kampen med burger på mc donalds 2 timer før kampstart :lol:


Han gjorde det ja?hehe.
Det hjalp jo i alle fall da. Fint for Migen at han fikk et mål i dag, deilig!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mr_Soma

Migen er vår nye Big-Mac

klysa

Nok en elendig kamp, kun flaks att vi fikk poeng.

enavgutta

Godt oppsummert. Mjeldes uttalelser om at dette var "imponerende og herorisk" er bare piss. Dette var boss. BOSS!

Marek

Quote from: "enavgutta"Godt oppsummert. Mjeldes uttalelser om at dette var "imponerende og herorisk" er bare piss. Dette var boss. BOSS!


Uansett ikke dårlig å komme tilbake fra 0-2, la oss være ærlige, det laget som var utpå der var ganske så rompesaft.
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "enavgutta"Godt oppsummert. Mjeldes uttalelser om at dette var "imponerende og herorisk" er bare piss. Dette var boss. BOSS!


Nå stilte vi vel ganske redusert i dag da. Men en ting bør være klinkende klart, vi trenger forsterkninger på høyrekant, og en midtstopper.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Langhår

Mjelde sier jo også at vi var griseheldig som kom unna uten nederlag, hvilket han har helt rett i. Marek har også helt rett når han påpeker at laget vi sendte utpå der var rimelig langt unna det man kan kalle et førstelag. Men det er jo uansett litt rart at Brann ikke klarer å spille bra i mer enn høyst en omgang uansett hvem som spiller...

Det som uansett gledet meg stort var å se TFL tilbake. Ganske så frisk og rask var han også, fikk med seg en målgivende også. Håper virkelig vi har ham tilbake for fullt nå, han kan være en stor del av løsningen på høyrekanten.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Marek

Quote from: "Langhår"Mjelde sier jo også at vi var griseheldig som kom unna uten nederlag, hvilket han har helt rett i. Marek har også helt rett når han påpeker at laget vi sendte utpå der var rimelig langt unna det man kan kalle et førstelag. Men det er jo uansett litt rart at Brann ikke klarer å spille bra i mer enn høyst en omgang uansett hvem som spiller...

Det som uansett gledet meg stort var å se TFL tilbake. Ganske så frisk og rask var han også, fikk med seg en målgivende også. Håper virkelig vi har ham tilbake for fullt nå, han kan være en stor del av løsningen på høyrekanten.


Dette har jo vært et problem LENGE! Vi svinger alt for mye i prestasjonene, og det fra omgang til omgang, minutt til minutt. Dette er jo noe MIM må gripe fatt i.

Tror også at TFL kan bli alternativ på topp om han nå skulle komme tilbake.
ons Ivar skal hem...

anders_flanderz

dere er sÃ¥ storkravende.. vi  har hatt en bra sesong. NÃ¥ ligger vi pÃ¥ delt 1.plass i RL. Sølvet e sikra...

Brann spelte bra i dag.. to idiot mål i mot... Huseklepp..grett..hadde en del dårlige inlegg(ganske mange faktisk) men han hadde rykket, intensiteten og va ganske agressive.. så isteden for å sitte her å syte å klage..møt heller opp på stadion å støtt brann..va skammlig lite...!!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Chrisstah

de som klager på huseklepp denne kampen må jo ha vært på stadion siden kampen ikke gikk på tv;)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "Langhår"Mjelde sier jo også at vi var griseheldig som kom unna uten nederlag, hvilket han har helt rett i. Marek har også helt rett når han påpeker at laget vi sendte utpå der var rimelig langt unna det man kan kalle et førstelag. Men det er jo uansett litt rart at Brann ikke klarer å spille bra i mer enn høyst en omgang uansett hvem som spiller...

Det som uansett gledet meg stort var å se TFL tilbake. Ganske så frisk og rask var han også, fikk med seg en målgivende også. Håper virkelig vi har ham tilbake for fullt nå, han kan være en stor del av løsningen på høyrekanten.


Jeg deler gleden din ved å se at Ludde er tilbake, Guntveit og forøvrig. Men jeg tviler på at han er løsningen vår på høyrekant, ser mer på ham som en erstatter for Winters. Med Huseklepp sin lettere varierende prestasjonskurve trengs det en høyrekant for at vi skla bli en seriøs tittelutfordrer til gullet neste år. I så sammenheng var det forbasket irriterende at Mjelde eller POL kunne svelge stoltheten sin og hente Furuseth Olsen tilbake. Noen som vet om noen andre fisker i havet?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

anders_flanderz

Quote from: "Chrisstah"de som klager på huseklepp denne kampen må jo ha vært på stadion siden kampen ikke gikk på tv;)
rite Drite Drite Drite på Oslo By

jako

Quote from: "anders_flanderz"
Quote from: "Chrisstah"de som klager på huseklepp denne kampen må jo ha vært på stadion siden kampen ikke gikk på tv;)


Huseklepp får positiv omtale fra nettavisene. I all fall en av de.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Helginho

Han må ha drukket på jobb ihvertfall..

Huseklepp var møkk idag, han vil mye men evner lite..

jako

Men det virket som han kom til mange innlegg plus noen fine forseringer. Men innleggene var heller dårlige.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Jonasbrann1

Utrolig skuffende kamp! Huseklepp & co spillte ikke akkurat som mot Rosenborg.

NÃ¥r er neste RL kamp `?
Blod e tjukkare enn vann

Falkman

Quote from: "Helginho"Han må ha drukket på jobb ihvertfall..

Huseklepp var møkk idag, han vil mye men evner lite..


en god  beskrivelse det der.. han kunne med fordel gjort ting enklere.. og øvd mer pÃ¥ Ã¥ slÃ¥ innlegg!!..det eneste innlegget av klasse i  dag va det TFL som sto for.. det blei det mÃ¥l pÃ¥. betryggende Ã¥ se at jafall en av vÃ¥re potensielle høyrekanter e i stand te Ã¥ slÃ¥ ballen  presist inn foran mÃ¥l!

Brannmann rob

Quote from: "Jonasbrann1"Utrolig skuffende kamp! Huseklepp & co spillte ikke akkurat som mot Rosenborg.

NÃ¥r er neste RL kamp `?


Neste kamp er hjemme mot odense nå på søndag.. den begynner på det passende tidspunktet 13:55

Gud

Er det noe sted vi kan se målene fra dagens kamp? Har letet, men finner intet sted jeg kan se målene.

Mr_Soma

TV2 web-tv og VG har vel en liten samling fra RL?
Men stemmer det at Mjelde brukte Monkam som høyre back!? på slutten idag?

Alzheimer/Silverspurs

Yes. Han kom inn som høgre back. Ikkje berre har han problem med å forstå kva trenarar og spelarane seier, no blir han og plassert på uvante plassar på bana. Taktikkeri av høg høg klasse :)

pidre

Ja, Monkam kom inn som høgre back.....Når ein tenker seg om - eit sjokkerande trekk av Mjelde. Eg reagerte ikkje så mykje på det først. Det er likssom at ingenting overrasker meg lenger, når det gjelder Mjelde sine disponeringer...

Ellers om kampen. Guntveit og Gashi var bra. Puseklepp var også god, heilt til han skulle slå inn! TFL kom innpå mot slutten, og viser at han holder høyt nivå! Memelli viser målteft!
Saludar a los monos!

Xminator

Hvorfor overrasket? Det er ikke første gangen han vikarerer på høyrebacken.

thomas007

Det må være kjipt å være på stadion og se på fotballkamper når man har så utrolig lite peiling som enkelte av 15åringene fra BBB.
Huseklepp var blant Branns 3 beste, selv om han hadde en del dårlige innlegg.

Alt det pisset dere nykonfirmerte fra BBB klarte å lire fra dere under gårsdagens kamp, er helt utrolig. Sang om alt fra kebabkøer til McDonaldsbesøket til Migen. Innimellom klaget dere jo også på andre. At jeg har kjøpt partourkort neste år med denne gjengen, angrer jeg helt utrolig på, siden jeg tross alt hadde fast plass på Z.

Christian

Om en skal kjefte på Huseklepp etter denne kampen må en jo samtidig slå PVM med stokk. Huseklepp var aktiv på høyresiden; spilte bra i lag med Dahl, forserte og slo inn. Innleggene var riktignok av variabel kvalitet, men de kom i alle fall. Venstrekanten var jo i motsetning nærmest fraværende i dag.

No er ikkje eg ut etter å ta PVM heller, men mener at Huseklepp var bedre enn han i dag. Då kan kanskje folk tenkte seg om to ganger før de skjeller ut en av våre egne, unge lovende. Greit at vi kan trenge en habil høyrekant, men det må satses mer på Huseklepp òg. Eller skal vi la han gå til Odd...?

steinbygger

Quote from: "Christian"Om en skal kjefte på Huseklepp etter denne kampen må en jo samtidig slå PVM med stokk. Huseklepp var aktiv på høyresiden; spilte bra i lag med Dahl, forserte og slo inn. Innleggene var riktignok av variabel kvalitet, men de kom i alle fall. Venstrekanten var jo i motsetning nærmest fraværende i dag.

No er ikkje eg ut etter å ta PVM heller, men mener at Huseklepp var bedre enn han i dag. Då kan kanskje folk tenkte seg om to ganger før de skjeller ut en av våre egne, unge lovende. Greit at vi kan trenge en habil høyrekant, men det må satses mer på Huseklepp òg. Eller skal vi la han gå til Odd...?


Så enig så enig, jeg blir så oppgitt over folk som er forutinntatt og ikke klarer å skille navn og prestasjoner på banen. Huseklepp er en ung og er en spiller med meget stort potensialle. Det jeg er redd for er at han fort kan bli en Alex Valencia nr 2 (en spiller som gjør det veldig godt i treningskampene, han var etter min mening Brann sin beste i oppkjøringen i år, men som detter sammen når det store stadionspøkelse kommer for å ta han). Jeg synes at han var en av de 3 beste Brann spillerene i går. La gutten få litt tid så kommer vi til å få mye moro med Huseklepp, han har potensiale til å bli en ny Kvisvik

Eivind

Helt enig med de som forsvarer Huseklepp her. I 1.omgang var han nesten eneste Brann spiller som virkelig gidde jernet. Han utfordret når han fikk muligheten og gav alt hele tiden. At han ikke traff på innleggene får være så som så. Han prøvde hvertfall!

Uten tvil en av Branns mest positive i går..

olebrann3

Men noen ganger må han slå inn før han har fintet 3 mann, han prøver alltid å finte... Tidlige innlegg er også bra... Men pluss for at han iallefall ville og prøvde, noe som det ikke så ut som andre gjorde til tider... Men å selge huseklepp burde være uakseptabelt... Vist han blir solgt blir han god i en annen klubb allerede neste sesong, så la han heller få sjangsen. Samtidig trenger vi en ny høyreving og kanskje en ny venstre back. Vi er sårbare på venstre når det kommer skader... Men JA til å selge Knudsen

naitsirk

QuoteTV2 web-tv og VG har vel en liten samling fra RL?
Men stemmer det at Mjelde brukte Monkam som høyre back!? på slutten idag?


ser at enkelte ikkje følger så godt med på brann.
monkam har spelt høgreback ved fleire anledninger.faktisk fleire enn på sentral midtbane.
om han passer der er ein anna sak.[/code]

pidre

Quote from: "naitsirk"
QuoteTV2 web-tv og VG har vel en liten samling fra RL?
Men stemmer det at Mjelde brukte Monkam som høyre back!? på slutten idag?


ser at enkelte ikkje følger så godt med på brann.
monkam har spelt høgreback ved fleire anledninger.faktisk fleire enn på sentral midtbane.
om han passer der er ein anna sak.[/code]


Er dette noko visvas Natsirk slenger slenger ut....eller kan det dokumenterast? Be my guest...

Kan ikkje i farten huske utstrakt bruk av Monkam som back! Rolig nå....alle kjære (med)kverulanter - altså i forhold til hans totale speletid i Brann - for all del!!!
Saludar a los monos!

steinbygger

Quote from: "pidre"
Quote from: "naitsirk"
QuoteTV2 web-tv og VG har vel en liten samling fra RL?
Men stemmer det at Mjelde brukte Monkam som høyre back!? på slutten idag?


ser at enkelte ikkje følger så godt med på brann.
monkam har spelt høgreback ved fleire anledninger.faktisk fleire enn på sentral midtbane.
om han passer der er ein anna sak.[/code]


Er dette noko visvas Natsirk slenger slenger ut....eller kan det dokumenterast? Be my guest...

Kan ikkje i farten huske utstrakt bruk av Monkam som back! Rolig nå....alle kjære (med)kverulanter - altså i forhold til hans totale speletid i Brann - for all del!!!


Jeg husker ikke hvilke kamper det er snakk om, men jeg var i likhet med Naitsirk overrasket over at folk som vistnok skal holde med Brann ikke har fått med seg at han er blitt byttet inn som back. Mener å ha sett han minst 3 ganger på backen

Langhår

Saken er vel den at det beste Mjelde-haterne kunne komme opp med etter gårsdagen var at Monkam ble byttet inn som back.

Aiaiai! Hvilken katastrofe! Hvilket taktisk feilgrep! Mjelde må gå!

Forøvrig er det korrekt at Monkam har spillt back tidligere, uten at Mjelde har fått kritikk for det.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krøvel vellevold

Det der Gashi-målet må jo ha vært fra mye mer enn 40 meter som det snakkes om i media! Banen er 105 meter lang, midtlinjen er altså på 52,5 m. Skuddet var kanskje 10-15 meter inn på HIF's banehalvdel, så sånn sett høres 40 meter greit ut. Men skuddet gikk jo diagonalt fra omtrent på sidelinjen til motsatt hjørne. Så skuddets lengde må jo ha vært minst 50 m!
Legg ned hele klubben!

enavgutta

Flott poeng ! Statistisk ordbok og en spennende lydbok kommer i posten !

Jay Tee

kunne minne litt om 2-2 kampn mot Stabæk denne kampen!
eia brann

pidre

For the record....

Monkam er under kunngjøring av troppen, på SK Brann sine heimesider, oppført som midtbanespiller....

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5129&brann=c9b38a98b4dc74a6df375a8f6c53c2f7
Saludar a los monos!

naitsirk

og så?

det er ikkje dette som var temaet.

Alzheimer/Silverspurs

Mjelde har vel vist sin middelmådighet nok av gongar før til at ein skal skyte skallen av han pga at han setter inn ein midtbanespelar på back :)

Det eg likte minst i går var alle dei lange ballane som vart sendt fram til spissane. Memelli klarer ikkje å vinne duellar heile tida når stopparen som passar på han er eit haud høgre enn han. Helstad vinner aldri duellar på hovudet uansett. Skal ein slå lange ballar på våre spissar så må den kome ut mot vingane eller skrudd rundt midtforsvaret, ikkje midt på! Rart at dei ikkje skjønte det etter den sjuande gongen.

Likte veldig godt Huseklepp i går. Var ikkje veldig god, men gjekk på løp og prøvde på finter heile tida. til tider makabre innlegg, men han prøvar igjen sjølv om han sikkert får "negative tankar" og sjølv om publikum viser sin misnøye. Det tyder på bra sjølvtillit. Meget godt å sjå han i slag! Men terp gjerne innleggsfot ein time for dag! Gashi var brukbar til tider, han får fort ein del gule kort neste sesong! :) Bjarnason var heilt intenst dårleg spør du meg. Bjørnsson var ikkje god han heller og virka treg mot Shelton & Co på topp der. Satsar på at han snart får fart i kroppen, synd han blei skada.

pidre

og så.......???

Det er med på å dokumentere at han er midtbanespiller, for derved å legitimere at supportere er overrasket over at han blir satt innpå som sideback. På lik linje som det hadde overrasket meg at Andresen, Haugen, Miller, Bakke eller Gashi hadde spilt høyreback!

Fremdeles har du ikke dokumentert i hvor stor grad Monkam har spilt back....men det er vel det evinnelige.... "har hørt det fra en kompis som har en kompis som har sett det..."
Saludar a los monos!

erik1

finnes noe sted bilde av branns mål noe sted?
i e fra bergen-og vi e stolt over det!!!!! :D


jako

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "pidre"
Quote from: "naitsirk"
QuoteTV2 web-tv og VG har vel en liten samling fra RL?
Men stemmer det at Mjelde brukte Monkam som høyre back!? på slutten idag?


ser at enkelte ikkje følger så godt med på brann.
monkam har spelt høgreback ved fleire anledninger.faktisk fleire enn på sentral midtbane.
om han passer der er ein anna sak.[/code]


Er dette noko visvas Natsirk slenger slenger ut....eller kan det dokumenterast? Be my guest...

Kan ikkje i farten huske utstrakt bruk av Monkam som back! Rolig nå....alle kjære (med)kverulanter - altså i forhold til hans totale speletid i Brann - for all del!!!


Jeg husker ikke hvilke kamper det er snakk om, men jeg var i likhet med Naitsirk overrasket over at folk som vistnok skal holde med Brann ikke har fått med seg at han er blitt byttet inn som back. Mener å ha sett han minst 3 ganger på backen


når da?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Klaus_Brann

Quote from: "Langhår"Saken er vel den at det beste Mjelde-haterne kunne komme opp med etter gårsdagen var at Monkam ble byttet inn som back.

Aiaiai! Hvilken katastrofe! Hvilket taktisk feilgrep! Mjelde må gå!

Forøvrig er det korrekt at Monkam har spillt back tidligere, uten at Mjelde har fått kritikk for det.


Det er helt sant, dessuten tviler jeg sterkt på at de fleste her inne er oppe og følger med på Brann`s treninger og ser alt som foregår der.
Selv om han aldri hadde spilt høyreback så kan det jo hende at de har drillet han i den posisjonen på trening uten at folk hadde visst noe særlig om det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Quote from: "pidre"Ja, Monkam kom inn som høgre back.....Når ein tenker seg om - eit sjokkerande trekk av Mjelde. Eg reagerte ikkje så mykje på det først. Det er likssom at ingenting overrasker meg lenger, når det gjelder Mjelde sine disponeringer...

!

skip

![/quote]

Om du er seriøs så er det dagens :wink:

jako

Er det ingen som klarer å hoste opp når Monkam har spilt back?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"Er det ingen som klarer å hoste opp når Monkam har spilt back?


Såvidt jeg vet har han ikke spilt back i noen kamp tidligere. Men han spilte det på noen treninger frem mot RL-kampen mot Rosenborg. Ble gjort et nummer ut av det i flere aviser.
Rød makt på Hansa

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Er det ingen som klarer å hoste opp når Monkam har spilt back?


Såvidt jeg vet har han ikke spilt back i noen kamp tidligere. Men han spilte det på noen treninger frem mot RL-kampen mot Rosenborg. Ble gjort et nummer ut av det i flere aviser.


Det var det jeg og mente, men jeg mener å huske at han ble vurdert på backen før kampen mot Viking. Mulig Mjelde ønsker å gjøre ham aktuell for flere posisjoner slik at det blir enklere å bruke ham. Hvis ikke er det et et litt merkelig valg med tanke på at Knudsen er et mer naturlig valg på backen og med tanke på at Monkam har erfraring fra høyrekanten.

Anyway så håper jag han får starte neste kamp på bekostning av Haugen. Sistnevnte har vært dirkete svak og Monkam synes jeg har vært langt friskere i all fall mot Rosenborg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Desperado

Quote from: "Nixon"
Såvidt jeg vet har han ikke spilt back i noen kamp tidligere. Men han spilte det på noen treninger frem mot RL-kampen mot Rosenborg. Ble gjort et nummer ut av det i flere aviser.


Han spilte back borte mot Viking etter att MK ble utvist. Ikke spør hvorfor jeg husker det, jobber fortsatt hardt med å fortrenge hele kampen....

vebo

Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Er det ingen som klarer å hoste opp når Monkam har spilt back?


Såvidt jeg vet har han ikke spilt back i noen kamp tidligere. Men han spilte det på noen treninger frem mot RL-kampen mot Rosenborg. Ble gjort et nummer ut av det i flere aviser.


Det var det jeg og mente, men jeg mener å huske at han ble vurdert på backen før kampen mot Viking. Mulig Mjelde ønsker å gjøre ham aktuell for flere posisjoner slik at det blir enklere å bruke ham. Hvis ikke er det et et litt merkelig valg med tanke på at Knudsen er et mer naturlig valg på backen og med tanke på at Monkam har erfraring fra høyrekanten.

Anyway så håper jag han får starte neste kamp på bekostning av Haugen. Sistnevnte har vært dirkete svak og Monkam synes jeg har vært langt friskere i all fall mot Rosenborg.



Jeg kan på ingen måte si meg enig i at Haugen var "direkte svak", han gjorde ikke alt for mye av seg. Men han stoppet et par meget store kontringssjanser for Helsingborg! Han er en spiller som viser at han er viktig når det gjelder!

Når det skal være sagt er jeg enig at det er rart at Knudsen ble sendt frem. Kanskje Mjelde prøver å skolere Monkam til back? Knudsen er jo først og fremst midtbane selv.
Tiocfaidh ár lá

Corran

Tror han brukte knudsen framme for å stoppe Helsingborg høyt og at Monkam skulle komme på overlapp. Fungerte jo nesten :-)
Hadde det ikke vært for at ingen av dem klarte å legge inn, men de hadde noen fine tilløp til noe som kunne ha sett bra ut. Kan jo også være at Brann prøver å lage en ny potet alla Knudsen av Monkam siden det er muligheter for at Knudsen forsvinner i vinter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

C@Bøe_79

Quote from: "Corran"Tror han brukte knudsen framme for å stoppe Helsingborg høyt og at Monkam skulle komme på overlapp. Fungerte jo nesten :-)
Hadde det ikke vært for at ingen av dem klarte å legge inn, men de hadde noen fine tilløp til noe som kunne ha sett bra ut. Kan jo også være at Brann prøver å lage en ny potet alla Knudsen av Monkam siden det er muligheter for at Knudsen forsvinner i vinter


Og tar vi utgangspunkt i at Bjarnasson har spilt høyreback for Island, så kunne vi skilte med en skikkelig back-firer.

Knudsen - Dahl - Bjarnasson - Guntveit
4 stk høyrebacker, kan være vi trenger en venstreback snarest..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Corran

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Corran"Tror han brukte knudsen framme for å stoppe Helsingborg høyt og at Monkam skulle komme på overlapp. Fungerte jo nesten :-)
Hadde det ikke vært for at ingen av dem klarte å legge inn, men de hadde noen fine tilløp til noe som kunne ha sett bra ut. Kan jo også være at Brann prøver å lage en ny potet alla Knudsen av Monkam siden det er muligheter for at Knudsen forsvinner i vinter


Og tar vi utgangspunkt i at Bjarnasson har spilt høyreback for Island, så kunne vi skilte med en skikkelig back-firer.

Knudsen - Dahl - Bjarnasson - Guntveit
4 stk høyrebacker, kan være vi trenger en venstreback snarest..


Men både Knudsen og Guntveit kan spille venstre back også. Knudsen klarte seg bra i den rollen mot rbk (i RL) og Guntveit klarte seg bra mot Helsingborg (i alle fall sett på bakgrunn av det siste års kamptrening)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Terje Bø

I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

jako

Quote from: "vebo"
Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Er det ingen som klarer å hoste opp når Monkam har spilt back?


Såvidt jeg vet har han ikke spilt back i noen kamp tidligere. Men han spilte det på noen treninger frem mot RL-kampen mot Rosenborg. Ble gjort et nummer ut av det i flere aviser.


Det var det jeg og mente, men jeg mener å huske at han ble vurdert på backen før kampen mot Viking. Mulig Mjelde ønsker å gjøre ham aktuell for flere posisjoner slik at det blir enklere å bruke ham. Hvis ikke er det et et litt merkelig valg med tanke på at Knudsen er et mer naturlig valg på backen og med tanke på at Monkam har erfraring fra høyrekanten.

Anyway så håper jag han får starte neste kamp på bekostning av Haugen. Sistnevnte har vært dirkete svak og Monkam synes jeg har vært langt friskere i all fall mot Rosenborg.



Jeg kan på ingen måte si meg enig i at Haugen var "direkte svak", han gjorde ikke alt for mye av seg. Men han stoppet et par meget store kontringssjanser for Helsingborg! Han er en spiller som viser at han er viktig når det gjelder!

Når det skal være sagt er jeg enig at det er rart at Knudsen ble sendt frem. Kanskje Mjelde prøver å skolere Monkam til back? Knudsen er jo først og fremst midtbane selv.


Haugen var middelmådig mot Rosenborg og i følge det jqeg har lest middelmådig mot Helsingborg. Monkam var meget positiv mot Rosenborg og fortjener sjansen på midten synes jeg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

blahblah

Quote from: "Terje Bø"
QuoteAt jeg har kjøpt partourkort neste år med denne gjengen, angrer jeg helt utrolig på, siden jeg tross alt hadde fast plass på Z.

Om du satt på Z i fjord burde du vite bedre. BB duger ikke til noe annet enn å ergre seg over hvor fort de synger!

Felt z neste år blir vel uansett ikke det samme, tipper en del trekkes vekk pga det skurke stempelet Bjørn Dahl og politiet har gitt det. og selvfølgelig er jo 10 prosent av de som satt på felt z i år utestengt fra stadion no.

vebo

Quote from: "jako"
Quote from: "vebo"
Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Er det ingen som klarer å hoste opp når Monkam har spilt back?


Såvidt jeg vet har han ikke spilt back i noen kamp tidligere. Men han spilte det på noen treninger frem mot RL-kampen mot Rosenborg. Ble gjort et nummer ut av det i flere aviser.


Det var det jeg og mente, men jeg mener å huske at han ble vurdert på backen før kampen mot Viking. Mulig Mjelde ønsker å gjøre ham aktuell for flere posisjoner slik at det blir enklere å bruke ham. Hvis ikke er det et et litt merkelig valg med tanke på at Knudsen er et mer naturlig valg på backen og med tanke på at Monkam har erfraring fra høyrekanten.

Anyway så håper jag han får starte neste kamp på bekostning av Haugen. Sistnevnte har vært dirkete svak og Monkam synes jeg har vært langt friskere i all fall mot Rosenborg.



Jeg kan på ingen måte si meg enig i at Haugen var "direkte svak", han gjorde ikke alt for mye av seg. Men han stoppet et par meget store kontringssjanser for Helsingborg! Han er en spiller som viser at han er viktig når det gjelder!

Når det skal være sagt er jeg enig at det er rart at Knudsen ble sendt frem. Kanskje Mjelde prøver å skolere Monkam til back? Knudsen er jo først og fremst midtbane selv.


Haugen var middelmådig mot Rosenborg og i følge det jqeg har lest middelmådig mot Helsingborg. Monkam var meget positiv mot Rosenborg og fortjener sjansen på midten synes jeg.


Rosenborg såg jeg ikke, så jeg skal ikke kommentere den. Hva du har lest vet jeg heller ikke. Men JEG var godt fornøyd med Haugen. Nå skal det også sies at hele laget spillte middelmådig hele kampen. Kan ikke bytte ut alle heller:)
Tiocfaidh ár lá

Terje Bø

QuoteFelt z neste år blir vel uansett ikke det samme, tipper en del trekkes vekk pga det skurke stempelet Bjørn Dahl og politiet har gitt det. og selvfølgelig er jo 10 prosent av de som satt på felt z i år utestengt fra stadion no.

Er dette bare spekulasjoner, eller har folk blitt utestengt?
I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Stoffi

Quote from: "thomas007"Det må være kjipt å være på stadion og se på fotballkamper når man har så utrolig lite peiling som enkelte av 15åringene fra BBB.
Huseklepp var blant Branns 3 beste, selv om han hadde en del dårlige innlegg.

Alt det pisset dere nykonfirmerte fra BBB klarte å lire fra dere under gårsdagens kamp, er helt utrolig. Sang om alt fra kebabkøer til McDonaldsbesøket til Migen. Innimellom klaget dere jo også på andre. At jeg har kjøpt partourkort neste år med denne gjengen, angrer jeg helt utrolig på, siden jeg tross alt hadde fast plass på Z.


De fleste er eldre enn oss to, thomas. Jeg var ikke på HIF-kampen, og ingen av de 8 andre kompisene mine heller. De fleste av oss jobbet, eller hadde noe bedre å gjøre på. Selv jobbet jeg.

BBB kan ikke ta ansvar for hele tribunen, det vet du godt. Jeg kan garantere deg at til neste sesong, så ser du en ekstrem forskjell i folk på SS og nye BBB-feltet.
Jeg vet selv at blant de 60 menneskene som sitter nærmest rundt meg til neste sesong, så er jeg og mine de yngste, 22 år.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

thomas007

Er det mange gamlegutter på vei tilbake ? I så fall er det konge!
Vi er en gjeng på 8 som har kjøpt sammen, fra 21-26 år.

Stoffi

Quote from: "thomas007"Er det mange gamlegutter på vei tilbake ? I så fall er det konge!
Vi er en gjeng på 8 som har kjøpt sammen, fra 21-26 år.


Er selv 9 kompiser på 21-23 år som står med bataljonen til neste år. Og ja, mange gamlegutter er på vei tilbake.
Alle de som sto på radene bak deg på nedre Felt Z forrige sesong, flytter bort på bataljonsfeltet. Dvs, 90% menn som er eldre enn deg og meg. ;)
Og andre signaler tyder på at mange andre er på vei tilbake også.

Så ikke selg skinnet før bjørnen er skutt, for bjørnen blir ikke skutt, den er stor, fæl og kommer for å spise småbarn og elg.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brannmus

Dette er nytt for meg, men om det stemmer så er det kanon. Vi trenger en gruppe menn som er samlet sentralt og ikke bare "barn". Forhåpentligvis har flyttingen tatt litt status vekk fra "Store Stå" som en moteting og vi kan komme tilbake til litt av den gamle storheten.

Temaet fortjener forøvrig en egen tråd mener jeg..

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

xTaTic

Quote from: "Chrisstah"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169731

slipper hvertfall møte henke!

Vi spiller mot helsingborg 10/12, og henke blir spilleklar for manchester united først 01/01 så jeg ville ikke vært så sikker på det!

Chrisstah

Quote from: "xTaTic"
Quote from: "Chrisstah"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169731

slipper hvertfall møte henke!

Vi spiller mot helsingborg 10/12, og henke blir spilleklar for manchester united først 01/01 så jeg ville ikke vært så sikker på det!


står i artikkelen og at han skal trene med dem fra og med den 12! men kanskje vi får se han likevel da:S
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Stoffi

Quote from: "Brannmus"Dette er nytt for meg, men om det stemmer så er det kanon. Vi trenger en gruppe menn som er samlet sentralt og ikke bare "barn". Forhåpentligvis har flyttingen tatt litt status vekk fra "Store Stå" som en moteting og vi kan komme tilbake til litt av den gamle storheten.

Temaet fortjener forøvrig en egen tråd mener jeg..


Husk på at alle på i sanggruppen som står formet som en T på bataljonsfeltet, er "plukket ut" av bataljonen.
Vi har 2 eller 3 seter i den T'en.

Blir glimrende dette her. ;)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up