• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:21:27 PM
Artikkelen i BA er fra slutten av juli, og det står stort sett det samme der.

At han ikke har fått spille for a-laget tilsier vel at de ikke vurderer ham som god nok for a-laget akkurat nå, men vi er ikke så gode at vi ikke kan forsterkes av 19-åringer som er for dårlig for Ligue 1, og artiklene viser jo at han ikke bare er en av mengden hos St. Etienne, men en de så på som en mulig a-lagsspiller etterhvert. At han ikke har nådd det målet betyr ikke at han ikke er god nok for oss.


Han har ikke engang vært i stallen engang såvidt jeg har fått med meg, da er du ganske langt unna.
Nei, det betyr ikke at han ikke er god nok for oss, men jeg håper vi satser på sikrere kort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:47:02 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:21:27 PM
Artikkelen i BA er fra slutten av juli, og det står stort sett det samme der.

At han ikke har fått spille for a-laget tilsier vel at de ikke vurderer ham som god nok for a-laget akkurat nå, men vi er ikke så gode at vi ikke kan forsterkes av 19-åringer som er for dårlig for Ligue 1, og artiklene viser jo at han ikke bare er en av mengden hos St. Etienne, men en de så på som en mulig a-lagsspiller etterhvert. At han ikke har nådd det målet betyr ikke at han ikke er god nok for oss.


Han har ikke engang vært i stallen engang såvidt jeg har fått med meg, da er du ganske langt unna.
Nei, det betyr ikke at han ikke er god nok for oss, men jeg håper vi satser på sikrere kort.
Så din forutsetning for å være blant de som vurderes oppmot a-stallen er å være i a-stallen? Selvfølgelig er de som deltar fast på a-lagets treninger og er flyttet opp til det treningsfellesskapet, samt får prøve seg i pre-season blant de spillerne som vurderes oppmot a-stallen. Er det i det hele tatt noe å krangle på?

Du håper vel først og fremst på at Birkelund ikke får noen karriere som fotballspiller eller at det viser seg at å gå til Frankrike var et bra valg.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:25:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:19:01 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 19:17:20 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 18:35:43 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:15:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:11:56 PM
Forøvrig håper jeg IKKE vi henter hjem Birkelund. Han kan få kose seg i Frankrike, så kan vi hente en midtbanespiller som har levert på et høyere nivå og som virkelig kan true Badji.
Det er på tide at Badji leverer denne sesongen, det meste i fjor var veldig skuffende.


Jeg har ikke noe til overs for talenter som stikker etter at Brann har utviklet de.
Nei, jeg har ikke forslag, men det har nok Norling og andre de knytter til seg fremover, så det er jeg ikke bekymret for. Det finnes nok også gode bosmenn før neste sesong.
Så da vil jeg heller at vi prøver og ser etter andre som har bevist noe på et høyt nivå, enn én som ikke har det.
"Nok" og "om". Det er synsing det. Det vi vet er at Birkelund er et stort talent med sterk tilknytning til Brann og som er en spillertype som vi kunne trengt med sin agressivitet og nærteknikk, en Torp-type. At vi skulle sagt nei til mulighetene for å hente ham tilbake for å drive vandetta etter at han tok en fornuftig avgjørelse om egen fremtid så ville det vært amatørmessig.

Men det er lite som tyder på at Brann tenker som deg. Signalene da han dro var at han skulle prøve å komme seg inn i a-lagsstallen i løpet av kontrakten på halvannet år, og vende tilbake til Brann hvis han mislykkes. Kommer han hjem kan det ha vært en vinn-vinnsituasjon for begge parter. Han fikk trene på et langt høyere nivå enn Brann kunne tilby og spilt på et nivå som ligger over det han trolig hadde spilt jevnlig hvis han hadde blitt. Så kommer han tilbake og er klar for å kjempe om en plass på laget når vi endelig henter en trener som kan skape et vinnerlag OG avle frem unge stjerner. Perfekt timing.


Ja, jeg har ikke peiling på om det er gode bosmenn der ute per dags dato, men det skjer jo hvert år at gode spillere går som bosmenn, så jeg ser ikke hvorfor det skulle være annerledes i år...
Evt. kan vi som jeg har sagt se etter andre, som har bevist noe. Det må ikke være lokale talenter selv om jeg skjønner at du har en voldsom greie for dem. Fantastisk om vi tar gull med halve laget født på Haukeland, men det er ikke så sannsynlig akkurat nå, så da tar jeg heller en som beviselig har et høyt nivå inne. Det er sikkert ikke enten Birkelund eller et eller annet rask.


Selvsagt vil det koste mer i lønninger, men kvalitet koster naturligvis mer enn mer usikre spillere.
Kall det synsing, men i min verden er det i alle fall veldig normalt at det finnes gode bosmenn hvert år. Resten av innlegget ditt gidder jeg ikke kommentere, siden jeg ikke på noen måte har snakket om at vi skal hente en midtbanespiller i stedet for eller før vi henter inn kvalitet på topp og i forsvaret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:51:49 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:25:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:19:01 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 19:17:20 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 18:35:43 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:15:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:11:56 PM
Forøvrig håper jeg IKKE vi henter hjem Birkelund. Han kan få kose seg i Frankrike, så kan vi hente en midtbanespiller som har levert på et høyere nivå og som virkelig kan true Badji.
Det er på tide at Badji leverer denne sesongen, det meste i fjor var veldig skuffende.


Jeg har ikke noe til overs for talenter som stikker etter at Brann har utviklet de.
Nei, jeg har ikke forslag, men det har nok Norling og andre de knytter til seg fremover, så det er jeg ikke bekymret for. Det finnes nok også gode bosmenn før neste sesong.
Så da vil jeg heller at vi prøver og ser etter andre som har bevist noe på et høyt nivå, enn én som ikke har det.
"Nok" og "om". Det er synsing det. Det vi vet er at Birkelund er et stort talent med sterk tilknytning til Brann og som er en spillertype som vi kunne trengt med sin agressivitet og nærteknikk, en Torp-type. At vi skulle sagt nei til mulighetene for å hente ham tilbake for å drive vandetta etter at han tok en fornuftig avgjørelse om egen fremtid så ville det vært amatørmessig.

Men det er lite som tyder på at Brann tenker som deg. Signalene da han dro var at han skulle prøve å komme seg inn i a-lagsstallen i løpet av kontrakten på halvannet år, og vende tilbake til Brann hvis han mislykkes. Kommer han hjem kan det ha vært en vinn-vinnsituasjon for begge parter. Han fikk trene på et langt høyere nivå enn Brann kunne tilby og spilt på et nivå som ligger over det han trolig hadde spilt jevnlig hvis han hadde blitt. Så kommer han tilbake og er klar for å kjempe om en plass på laget når vi endelig henter en trener som kan skape et vinnerlag OG avle frem unge stjerner. Perfekt timing.


Ja, jeg har ikke peiling på om det er gode bosmenn der ute per dags dato, men det skjer jo hvert år at gode spillere går som bosmenn, så jeg ser ikke hvorfor det skulle være annerledes i år...
Evt. kan vi som jeg har sagt se etter andre, som har bevist noe. Det må ikke være lokale talenter selv om jeg skjønner at du har en voldsom greie for dem. Fantastisk om vi tar gull med halve laget født på Haukeland, men det er ikke så sannsynlig akkurat nå, så da tar jeg heller en som beviselig har et høyt nivå inne. Det er sikkert ikke enten Birkelund eller et eller annet rask.


Selvsagt vil det koste mer i lønninger, men kvalitet koster naturligvis mer enn mer usikre spillere.
Kall det synsing, men i min verden er det i alle fall veldig normalt at det finnes gode bosmenn hvert år. Resten av innlegget ditt gidder jeg ikke kommentere, siden jeg ikke på noen måte har snakket om at vi skal hente en midtbanespiller i stedet for eller før vi henter inn kvalitet på topp og i forsvaret.
Du må da evne å se sammenhenger. Bruker vi penger på en etablert midtbanespillere, noe du erkjenner koster penger, så har vi mindre å bruke på de andre posisjonene. Det skinner jo ganske klart igjennom at det viktigste for deg er at vi ikke henter Birkelund. Det er ingen signaler på at Brann jakter en etablert midtbanespiller. Henter vi ikke Birkelund eller noen andre lokale unggutter til midtbanen så henter vi sannsyneligvis ingen nye sentrale midtbanespillere.

Problemet på midtbanen er kvantiteten. Det er litt tynt. En billig og langsiktig løsning på det ville vært å hente Birkelund nærmest gratis. Vi trenger ikke bruke mye penger på midtbanen.

Men for all del. Hvis Brann klarer å hente en spiss, stopper og kant og fortsatt ha midler igjen til å hente en midtbanespiller av solid kvalitet så er det flott og bare å kjøre på, men det er ikke noen vits i å vrake Birkelund og heller hente en spiller på Soko-hyllen fordi han har "bevist mer".

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:51:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:47:02 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:21:27 PM
Artikkelen i BA er fra slutten av juli, og det står stort sett det samme der.

At han ikke har fått spille for a-laget tilsier vel at de ikke vurderer ham som god nok for a-laget akkurat nå, men vi er ikke så gode at vi ikke kan forsterkes av 19-åringer som er for dårlig for Ligue 1, og artiklene viser jo at han ikke bare er en av mengden hos St. Etienne, men en de så på som en mulig a-lagsspiller etterhvert. At han ikke har nådd det målet betyr ikke at han ikke er god nok for oss.


Han har ikke engang vært i stallen engang såvidt jeg har fått med meg, da er du ganske langt unna.
Nei, det betyr ikke at han ikke er god nok for oss, men jeg håper vi satser på sikrere kort.
Så din forutsetning for å være blant de som vurderes oppmot a-stallen er å være i a-stallen? Selvfølgelig er de som deltar fast på a-lagets treninger og er flyttet opp til det treningsfellesskapet, samt får prøve seg i pre-season blant de spillerne som vurderes oppmot a-stallen. Er det i det hele tatt noe å krangle på?

Du håper vel først og fremst på at Birkelund ikke får noen karriere som fotballspiller eller at det viser seg at å gå til Frankrike var et bra valg.


Leser du hva du selv skriver eller?
At han ikke har fått spille for a-laget tilsier vel at de ikke vurderer ham som god nok for a-laget akkurat nå
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:57:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:51:49 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:25:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:19:01 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 19:17:20 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 18:35:43 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 17:15:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 17:11:56 PM
Forøvrig håper jeg IKKE vi henter hjem Birkelund. Han kan få kose seg i Frankrike, så kan vi hente en midtbanespiller som har levert på et høyere nivå og som virkelig kan true Badji.
Det er på tide at Badji leverer denne sesongen, det meste i fjor var veldig skuffende.


Jeg har ikke noe til overs for talenter som stikker etter at Brann har utviklet de.
Nei, jeg har ikke forslag, men det har nok Norling og andre de knytter til seg fremover, så det er jeg ikke bekymret for. Det finnes nok også gode bosmenn før neste sesong.
Så da vil jeg heller at vi prøver og ser etter andre som har bevist noe på et høyt nivå, enn én som ikke har det.
"Nok" og "om". Det er synsing det. Det vi vet er at Birkelund er et stort talent med sterk tilknytning til Brann og som er en spillertype som vi kunne trengt med sin agressivitet og nærteknikk, en Torp-type. At vi skulle sagt nei til mulighetene for å hente ham tilbake for å drive vandetta etter at han tok en fornuftig avgjørelse om egen fremtid så ville det vært amatørmessig.

Men det er lite som tyder på at Brann tenker som deg. Signalene da han dro var at han skulle prøve å komme seg inn i a-lagsstallen i løpet av kontrakten på halvannet år, og vende tilbake til Brann hvis han mislykkes. Kommer han hjem kan det ha vært en vinn-vinnsituasjon for begge parter. Han fikk trene på et langt høyere nivå enn Brann kunne tilby og spilt på et nivå som ligger over det han trolig hadde spilt jevnlig hvis han hadde blitt. Så kommer han tilbake og er klar for å kjempe om en plass på laget når vi endelig henter en trener som kan skape et vinnerlag OG avle frem unge stjerner. Perfekt timing.


Ja, jeg har ikke peiling på om det er gode bosmenn der ute per dags dato, men det skjer jo hvert år at gode spillere går som bosmenn, så jeg ser ikke hvorfor det skulle være annerledes i år...
Evt. kan vi som jeg har sagt se etter andre, som har bevist noe. Det må ikke være lokale talenter selv om jeg skjønner at du har en voldsom greie for dem. Fantastisk om vi tar gull med halve laget født på Haukeland, men det er ikke så sannsynlig akkurat nå, så da tar jeg heller en som beviselig har et høyt nivå inne. Det er sikkert ikke enten Birkelund eller et eller annet rask.


Selvsagt vil det koste mer i lønninger, men kvalitet koster naturligvis mer enn mer usikre spillere.
Kall det synsing, men i min verden er det i alle fall veldig normalt at det finnes gode bosmenn hvert år. Resten av innlegget ditt gidder jeg ikke kommentere, siden jeg ikke på noen måte har snakket om at vi skal hente en midtbanespiller i stedet for eller før vi henter inn kvalitet på topp og i forsvaret.
Du må da evne å se sammenhenger. Bruker vi penger på en etablert midtbanespillere, noe du erkjenner koster penger, så har vi mindre å bruke på de andre posisjonene. Det skinner jo ganske klart igjennom at det viktigste for deg er at vi ikke henter Birkelund. Det er ingen signaler på at Brann jakter en etablert midtbanespiller. Henter vi ikke Birkelund eller noen andre lokale unggutter til midtbanen så henter vi sannsyneligvis ingen nye sentrale midtbanespillere.

Problemet på midtbanen er kvantiteten. Det er litt tynt. En billig og langsiktig løsning på det ville vært å hente Birkelund nærmest gratis. Vi trenger ikke bruke mye penger på midtbanen.

Men for all del. Hvis Brann klarer å hente en spiss, stopper og kant og fortsatt ha midler igjen til å hente en midtbanespiller av solid kvalitet så er det flott og bare å kjøre på, men det er ikke noen vits i å vrake Birkelund og heller hente en spiller på Soko-hyllen fordi han har "bevist mer".


Nei. Det viktigste for meg er at vi henter kvalitet. Der tror jeg ikke Birkelund er i dag. Når han i tillegg har historien bønnfaller jeg ikke han om å komme hjem igjen.
Men at vi har mindre å bruke i de andre posisjonene er ikke det samme som at vi da har for lite totalt.

Nei, det er ikke noe poeng i å hente flere Sokoer, det har du helt rett i, men nå var det gjerne ikke hyllen jeg siktet til heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:59:31 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:51:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:47:02 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:21:27 PM
Artikkelen i BA er fra slutten av juli, og det står stort sett det samme der.

At han ikke har fått spille for a-laget tilsier vel at de ikke vurderer ham som god nok for a-laget akkurat nå, men vi er ikke så gode at vi ikke kan forsterkes av 19-åringer som er for dårlig for Ligue 1, og artiklene viser jo at han ikke bare er en av mengden hos St. Etienne, men en de så på som en mulig a-lagsspiller etterhvert. At han ikke har nådd det målet betyr ikke at han ikke er god nok for oss.


Han har ikke engang vært i stallen engang såvidt jeg har fått med meg, da er du ganske langt unna.
Nei, det betyr ikke at han ikke er god nok for oss, men jeg håper vi satser på sikrere kort.
Så din forutsetning for å være blant de som vurderes oppmot a-stallen er å være i a-stallen? Selvfølgelig er de som deltar fast på a-lagets treninger og er flyttet opp til det treningsfellesskapet, samt får prøve seg i pre-season blant de spillerne som vurderes oppmot a-stallen. Er det i det hele tatt noe å krangle på?

Du håper vel først og fremst på at Birkelund ikke får noen karriere som fotballspiller eller at det viser seg at å gå til Frankrike var et bra valg.


Leser du hva du selv skriver eller?
At han ikke har fått spille for a-laget tilsier vel at de ikke vurderer ham som god nok for a-laget akkurat nå
Din argumentasjon blir som at en Nest-Sotra fan skulle ment at Kjetil Kalve, eller Skålevik for den saks skyld, ikke var noe å samle på for Nest-Sotra fordi de "floppet" i Brann. Det er ganske teit. Birkelund har ikke akkurat vært noen storsuksess i St. Etienne så langt nei, men oppholdet hans er langtifra så mislykket som du ofte prøver å fremstille det som. Han har fått trene fast med et lag fra øvre halvdel i Ligue 1, han har fått prøve seg i treningskamp og han har spilt jevnling i en reserveliga som nok holder et langt høyere nivå enn 2. divisjon som han ble forvist til i Brann. At han på et/halvannet år ikke klarte å ta steget inn i a-stallen til denne Ligue 1-klubben er jo flott for oss. Det betyr at vi får sjansen til å nyte godt at den utviklingen Birkelund forhåpentligvis har fått av disse tingene, men å gripe denne muligheten vil du vrake ham som hevn for at han "svek" oss.

Dette tankegodset du forfekter er det Brann var preget av under Skarsfjord. Vandetta mot "svikere" og en misforstått stolthetstanke, der vi liksom skal håpe at et talents karriere ødelegges fordi han gjorde et fornuftig valg og gikk til et spennende akademi i Frankrike fremfor å skrive proffkontrakt med oss. Dette tankegodset er overhodet ikke noe som vil tjene Brann på verken kort eller lang sikt. Det er bare drevet av smålig bitterhet og hevntanker.

Mitt "SK Talent"-tankegods som du så fint kaller det ligger ganske mye nærmere det synet som Norling forfekter og jeg er komfortabel med det.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 17, 2013, 21:07:58 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:59:31 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:51:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 20:47:02 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 20:21:27 PM
Artikkelen i BA er fra slutten av juli, og det står stort sett det samme der.

At han ikke har fått spille for a-laget tilsier vel at de ikke vurderer ham som god nok for a-laget akkurat nå, men vi er ikke så gode at vi ikke kan forsterkes av 19-åringer som er for dårlig for Ligue 1, og artiklene viser jo at han ikke bare er en av mengden hos St. Etienne, men en de så på som en mulig a-lagsspiller etterhvert. At han ikke har nådd det målet betyr ikke at han ikke er god nok for oss.


Han har ikke engang vært i stallen engang såvidt jeg har fått med meg, da er du ganske langt unna.
Nei, det betyr ikke at han ikke er god nok for oss, men jeg håper vi satser på sikrere kort.
Så din forutsetning for å være blant de som vurderes oppmot a-stallen er å være i a-stallen? Selvfølgelig er de som deltar fast på a-lagets treninger og er flyttet opp til det treningsfellesskapet, samt får prøve seg i pre-season blant de spillerne som vurderes oppmot a-stallen. Er det i det hele tatt noe å krangle på?

Du håper vel først og fremst på at Birkelund ikke får noen karriere som fotballspiller eller at det viser seg at å gå til Frankrike var et bra valg.


Leser du hva du selv skriver eller?
At han ikke har fått spille for a-laget tilsier vel at de ikke vurderer ham som god nok for a-laget akkurat nå
Din argumentasjon blir som at en Nest-Sotra fan skulle ment at Kjetil Kalve, eller Skålevik for den saks skyld, ikke var noe å samle på for Nest-Sotra fordi de "floppet" i Brann. Det er ganske teit. Birkelund har ikke akkurat vært noen storsuksess i St. Etienne så langt nei, men oppholdet hans er langtifra så mislykket som du ofte prøver å fremstille det som. Han har fått trene fast med et lag fra øvre halvdel i Ligue 1, han har fått prøve seg i treningskamp og han har spilt jevnling i en reserveliga som nok holder et langt høyere nivå enn 2. divisjon som han ble forvist til i Brann. At han på et/halvannet år ikke klarte å ta steget inn i a-stallen til denne Ligue 1-klubben er jo flott for oss. Det betyr at vi får sjansen til å nyte godt at den utviklingen Birkelund forhåpentligvis har fått av disse tingene, men å gripe denne muligheten vil du vrake ham som hevn for at han "svek" oss.

Dette tankegodset du forfekter er det Brann var preget av under Skarsfjord. Vandetta mot "svikere" og en misforstått stolthetstanke, der vi liksom skal håpe at et talents karriere ødelegges fordi han gjorde et fornuftig valg og gikk til et spennende akademi i Frankrike fremfor å skrive proffkontrakt med oss. Dette tankegodset er overhodet ikke noe som vil tjene Brann på verken kort eller lang sikt. Det er bare drevet av smålig bitterhet og hevntanker.

Mitt "SK Talent"-tankegods som du så fint kaller det ligger ganske mye nærmere det synet som Norling forfekter og jeg er komfortabel med det.


Jeg sier at jeg heller vil ha bevist kvalitet i stedet for et usikkert kort. Det er jo tross alt det Birkelund er.
Liksom skal håpe? Du får da håpe hva pokker du vil. Jeg ser ikke noe problem i at vi er uenige i hva vi håper for svikere eller om vi ser likt på om de sviker oss eller ei.
For morro skyld; Hva skal til for at du ser på en unggutt som sviker? Er det overhodet mulig, eller er det alltid omgivelsene som har skylden for at de stikker?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on December 17, 2013, 21:07:58 PMDette tankegodset du forfekter er det Brann var preget av under Skarsfjord. Vandetta mot "svikere" og en misforstått stolthetstanke, der vi liksom skal håpe at et talents karriere ødelegges fordi han gjorde et fornuftig valg og gikk til et spennende akademi i Frankrike fremfor å skrive proffkontrakt med oss. Dette tankegodset er overhodet ikke noe som vil tjene Brann på verken kort eller lang sikt. Det er bare drevet av smålig bitterhet og hevntanker.


Nå må du ikke legge mer i Brann under Skarsfjord enn det som kanskje var. Jeg skjønner at du tenker på at Skarsfjord satte Finne på benken. Men det er likevel ganske langt fra at Brann ville ødelegge karrieren hans og at han og Birkelund ikke hadde vært velkommen tilbake slik Klaus mener. Jeg tror begge hadde vært velkommen tilbake under Skarsfjord også.

Vi vet jo slett ikke hvordan Norling vil takle utgående spillere som ikke vil fornye. Det er ikke umulig at han også vil sette en slik spiller på sidelinjen. En talentvennlig trener vil jo da gjerne satse på et annet talent.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on December 17, 2013, 21:33:00 PM
Quote from: krakra on December 17, 2013, 21:07:58 PMDette tankegodset du forfekter er det Brann var preget av under Skarsfjord. Vandetta mot "svikere" og en misforstått stolthetstanke, der vi liksom skal håpe at et talents karriere ødelegges fordi han gjorde et fornuftig valg og gikk til et spennende akademi i Frankrike fremfor å skrive proffkontrakt med oss. Dette tankegodset er overhodet ikke noe som vil tjene Brann på verken kort eller lang sikt. Det er bare drevet av smålig bitterhet og hevntanker.


Nå må du ikke legge mer i Brann under Skarsfjord enn det som kanskje var. Jeg skjønner at du tenker på at Skarsfjord satte Finne på benken. Men det er likevel ganske langt fra at Brann ville ødelegge karrieren hans og at han og Birkelund ikke hadde vært velkommen tilbake slik Klaus mener. Jeg tror begge hadde vært velkommen tilbake under Skarsfjord også.

Vi vet jo slett ikke hvordan Norling vil takle utgående spillere som ikke vil fornye. Det er ikke umulig at han også vil sette en slik spiller på sidelinjen. En talentvennlig trener vil jo da gjerne satse på et annet talent.
Finne er en ting, men Mjelde er et enda sterkere eksempel. Uansett om Skars neppe ville dratt det like langt så mener jeg at denne "splitt og hersk"-tankegangen passer ham ganske greit, og at Norling virker som en annen type.

ostraume

...men uansett så er jeg for å hente Birkelund som backup på sentral midt. Det er ikke der vi bør sette inn støtet med tunge forsterkninger.

Og Brann ser altså etter midtstopper, venstrekant og spiss. I mitt hode er midtstopper første pri.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Best case scenario er jo om han kommer tilbake hit og blir en suksess. Da har vi fått et millionbeløp mot at de har gitt han en antageligvis bedre utdannelse enn vi selv hadde klart. Ser ikke problemet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Masse nye innlegg og eg tenker Endelig noen konkrete rykter eller en signering.
Men neida bare 2 stk som krangler om en spiller som en ikke engang vet om er ledig på markedet
Skuffet :-(
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron


Vi har endel andre posisjoner å bruke penger på enn en midtbane hvor vi allerede har to spillere som vi vet har et høyt nivå inne, en brukbar unggutt og et stort talent i Frankrike som trolig er høyaktuell for en retur.
[/quote]

Jeg fikk tyn av deg for å ville ditsje Soko og hente opp Kalve. Det ville visst skape en latterlig ubalanse i stallen. Men når du ikke engang gidder å ta han med i denne oppramsingen, så er det vel ikke særlig nøye med Soko likevel. Birkelund vil dog være bedre å få inn enn Kalve.
Tren på langskudd

huleste

December 18, 2013, 10:06:16 AM #3815 Last Edit: December 18, 2013, 10:08:45 AM by huleste
http://www.nrk.no/sport/fotball/sapara-vil-tilbake-til-rbk-1.11425006

Sapara er kvalitet! Men alt annet enn Rosenborg er visst uaktuellt i Norge..

Spelaren

Quote from: Corran on December 17, 2013, 23:21:09 PM
Masse nye innlegg og eg tenker Endelig noen konkrete rykter eller en signering.
Men neida bare 2 stk som krangler om en spiller som en ikke engang vet om er ledig på markedet
Skuffet :-(


...og ingen hadde manérer nok til å redigere i sitatbolkene for å unngå blåsyken.
Gå av.

Falkman

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 21:20:25 PM
Her er forøvrig bosmenn fra Allsvenskan;

http://www.fotbolldirekt.se/epfootball/2013/11/10/har-ar-allsvenskans-alla-snalfynd/


Mahlangu hadde vært en super signering. hadde fungert ypperlig som DM. Helsingborf falllt sammen som  et korthus da han ble skadet i sommer.  men hadde ikke det skjedd,  hadde han etter alt og dømme havnet i  en større liga allerede. så han er neppe særlig giret på å dra til Norge.

olebrann3

Quote from: huleste on December 18, 2013, 10:06:16 AM
http://www.nrk.no/sport/fotball/sapara-vil-tilbake-til-rbk-1.11425006

Sapara er kvalitet! Men alt annet enn Rosenborg er visst uaktuellt i Norge..


Redder han seg fint inn igjen med å si at Bergen ikke er i Norge!!

krakra

Quote from: Lasaron on December 18, 2013, 07:17:42 AM

Vi har endel andre posisjoner å bruke penger på enn en midtbane hvor vi allerede har to spillere som vi vet har et høyt nivå inne, en brukbar unggutt og et stort talent i Frankrike som trolig er høyaktuell for en retur.


Jeg fikk tyn av deg for å ville ditsje Soko og hente opp Kalve. Det ville visst skape en latterlig ubalanse i stallen. Men når du ikke engang gidder å ta han med i denne oppramsingen, så er det vel ikke særlig nøye med Soko likevel. Birkelund vil dog være bedre å få inn enn Kalve.
[/quote]Jeg vil at vi kvitter oss med Soko og erstatter ham med Birkelund og Totland. To unge sentrale midtbanespillere. Du ville kvitte deg med Soko og erstatte ham med en høyrekant som ikke har blitt vurdert som god nok for proffkontrakt. Ser du forskjellen i forhold til balanse?

Lasaron

Ja, det er så klart forskjell på en høyrekant og en sentral midt. Men det virker som om vi er enige om at Soko ikke tilfører noe til sentral midt uansett.

Spørsmål til deg: Vet du om Totland er vurdert som god nok for proffkontrakt? Hvis ikke, hva er så forskjellen på å ønske seg Totland eller Kalve inn i A-stallen? (Jeg tar det for gitt at du ønsker Totland inn i A-stallen når du skriver slik du skriver.)

Forøvrig tror jeg Kalve har potensiale til å bli mer enn en habil eliteseriespiller, og han er en spillertype som jeg digger. Rask, fintesterk, målfarlig og mange målgivende. Jeg også ønsker Totland til Brann, men ser for meg en plass i femmergruppen i første omgang. Gjerne på en kontrakt som er lengre enn ett år.
Tren på langskudd

Xminator

For å flagge mitt ståsted, jeg ser helst at man ikke går for hverken Totland eller Birkelund, men henter en spiller som faktisk er god nok.

krakra

Så man skal aldri hente spillere som kan bli gode nok i fremtiden(Totland). Ellers kan Birkelund fort være god nok. At det skal gjøres noe stort poeng av at vi ikke vet det sikkert skjønner jeg rett og slett ikke. Vi har jo hatt størst suksess med disse usikre kortene de siste årene, mens de "sikre" stort sett har floppet.

pidre

Vieux Sané har gjort sine saker bra i BG. Stopper, stor og med gode ferdigheter. Kåret til BG sin beste spiller 2013 (med klar margin) av AN. Kan dette være ein mann for oss?
Saludar a los monos!

dudo

Quote from: pidre on December 18, 2013, 16:50:36 PM
Vieux Sané har gjort sine saker bra i BG. Stopper, stor og med gode ferdigheter. Kåret til BG sin beste spiller 2013 (med klar margin) av AN. Kan dette være ein mann for oss?


Har ikke de en ving også som har fått enormt gode skussmål?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

BGs Badou vant årets kniksenpris som beste spiller i 1.div, men han er sentral midtbane.
Saludar a los monos!

brann89

Quote from: Huff on December 16, 2013, 06:06:49 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/article7047265.ece

BA har på morgenkvisten publisert en artikkel om hvor elendig Ojo gjør det i Belgia, men at han ikke er aktuell foren Brann-retur. Merkelig. Vil legge til at jeg finner det merkelig dersom Gank faktisk vil ha dekket utgiftene sine på Ojo, når en snakker om en spiller som ikke engang vurderes som god nok for benken bør en da snarere snakke om å dekke tapene sine.


Eg hadde ikkj vært særlig begeistret om han hadde kommet tilbake.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on December 18, 2013, 10:32:55 AM
Quote from: Corran on December 17, 2013, 23:21:09 PM
Masse nye innlegg og eg tenker Endelig noen konkrete rykter eller en signering.
Men neida bare 2 stk som krangler om en spiller som en ikke engang vet om er ledig på markedet
Skuffet :-(


...og ingen hadde manérer nok til å redigere i sitatbolkene for å unngå blåsyken.


Hah. Det tenkte jeg ikke på engang, men ser at det ikke ser så veldig flott ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Falkman on December 18, 2013, 10:58:33 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2013, 21:20:25 PM
Her er forøvrig bosmenn fra Allsvenskan;

http://www.fotbolldirekt.se/epfootball/2013/11/10/har-ar-allsvenskans-alla-snalfynd/


Mahlangu hadde vært en super signering. hadde fungert ypperlig som DM. Helsingborf falllt sammen som  et korthus da han ble skadet i sommer.  men hadde ikke det skjedd,  hadde han etter alt og dømme havnet i  en større liga allerede. så han er neppe særlig giret på å dra til Norge.


Nja, hvis han ikke blir plukket opp kan da et fremadstormende Brann med bedre lønnsbetingelser friste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 18, 2013, 15:38:29 PM
Så man skal aldri hente spillere som kan bli gode nok i fremtiden(Totland). Ellers kan Birkelund fort være god nok. At det skal gjøres noe stort poeng av at vi ikke vet det sikkert skjønner jeg rett og slett ikke. Vi har jo hatt størst suksess med disse usikre kortene de siste årene, mens de "sikre" stort sett har floppet.


Det skyldes jo like mye inkompetanse og udyktighet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: krakra on December 18, 2013, 15:38:29 PM
Så man skal aldri hente spillere som kan bli gode nok i fremtiden(Totland). Ellers kan Birkelund fort være god nok. At det skal gjøres noe stort poeng av at vi ikke vet det sikkert skjønner jeg rett og slett ikke. Vi har jo hatt størst suksess med disse usikre kortene de siste årene, mens de "sikre" stort sett har floppet.


Da foreslår jeg at du setter opp en liste over de du mener er "sikre" og de du mener har vert "usikre".

For ordens skyld, jeg ville plassert mye omtalte Sokolowski på "usikker"-listen...

viks

Spennende

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7053773.ece

Forhåpentligvis kan vi nå få inn 2-3 klassespillere. Rbh er jo veldig konkret på en spiss og kant.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Klaus_Brann

Som ventet vil investorene også nå bli med ja. Fine ringvirkninger ansettelsen av Norling får.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Prioriteres spiss og kant foran midtstopper? Det er uhørt!
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Egentlig ikke. Vi har såpass mange midtstoppere i stallen allerede at klarer vi ikke kvitte oss med en eller to blir det riktig å konsentrere ressursene rundt tynnere besatte stalldeler med like store mangler i kvalitet.


Gulløl

December 18, 2013, 21:41:25 PM #3836 Last Edit: December 18, 2013, 21:48:40 PM by Gulløl
Quote from: Huff on December 18, 2013, 21:27:04 PM
Det indikeres mao fremdeles at de 10 millionene vi fikk fra Mohn skal brukes på spillere.


Klipp fra BA:
Fra før er det bestemt at de pengene som er igjen av de ti millionene Trond Mohn ga da Rune Skarsfjord forlenget, etter at et eventuelt underskudd i 2013-regnskapet er dekket opp, skal brukes til spillerinvesteringer.

Slik jeg oppfatter det som står i klippet over skal et eventuelt underskudd for 2013 dekkes inn av de 10 millionene før spillerinvesteringer. Det er vel en endring fra tidligere info, Skarsfjord skulle vel få disponere midlene. Som Trond Mohn sa: "For å gjøre treneren god."

Ikke sikkert det da blir så mye igjen til spillerinvesteringer av den 10 millioner posten om underskuddet i klubben først skal dekkes inn. Var det ikke blant annet en god svikt i publikumsinntekter ?

Men mulig at Mohn kompenserer det med mer påfyll til Hardball(?)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Hjelper ikke om vi har 10 middelmådige stoppere. Er ingen av dem som står frem som en klippe. En kvalitetsstopper må hentes inn! Ellers må vi håpe at Norling kan skape gull av gråstein av dem

Gulløl

Quote from: Belfort on December 18, 2013, 21:45:11 PMEllers må vi håpe at Norling kan skape gull av gråstein av dem


Blir vel det klubben kommer til å gamble med.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Quote from: Belfort on December 18, 2013, 21:45:11 PM
Hjelper ikke om vi har 10 middelmådige stoppere. Er ingen av dem som står frem som en klippe. En kvalitetsstopper må hentes inn! Ellers må vi håpe at Norling kan skape gull av gråstein av dem


Men klubben må fortsatt forholde seg til at det er stoppere med kontrakt i klubben. Det er jo ikke helt svart heller. Vi har tre unge stoppere vi kan håpe skal ta steg. Vi kan håpe Jonsson får en skadefri sesong. Og Mojsov skal vise om han klarer å holde stabilt nivå gjennom en hel sesong. Det vilø være naturlig å vente at han skal være mer stabil med en halv sesong og en full sesongoppkjøring i kroppen.

Det er Norling som styrer showet nå, og det er derfra ønsket om spiss og kantspiller kommer. Da må vi høre på akkurat det og ikke bare si halleluja når han snakker om blomster og vakre øyne.

Spelaren

At Hardball ønsker å bli med videre er faktisk ingen stor overraskelse, det er tross alt supportere med cash det er snakk om - og som åpenbart har fått med seg hvilket kaliber det er på vår nye trener. Fabelaktig gøy!
Gå av.

Corran

Spørsmålet er jo hva Norling tenker ang spillerne han har sett i kampene fra 2013 sesongen og hva han mener han kan tilføre. Skulle likt å vite litt mer ang hva han tenker der
Ser også for meg at han muligens velger å holde igjen litt midler til handling i sommer når han har litt bedre overblikk om hvor det trengs å fylles på med kvalitet.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on December 18, 2013, 22:02:00 PM
Quote from: Belfort on December 18, 2013, 21:45:11 PM
Hjelper ikke om vi har 10 middelmådige stoppere. Er ingen av dem som står frem som en klippe. En kvalitetsstopper må hentes inn! Ellers må vi håpe at Norling kan skape gull av gråstein av dem


Men klubben må fortsatt forholde seg til at det er stoppere med kontrakt i klubben. Det er jo ikke helt svart heller. Vi har tre unge stoppere vi kan håpe skal ta steg. Vi kan håpe Jonsson får en skadefri sesong. Og Mojsov skal vise om han klarer å holde stabilt nivå gjennom en hel sesong. Det vilø være naturlig å vente at han skal være mer stabil med en halv sesong og en full sesongoppkjøring i kroppen.

Det er Norling som styrer showet nå, og det er derfra ønsket om spiss og kantspiller kommer. Da må vi høre på akkurat det og ikke bare si halleluja når han snakker om blomster og vakre øyne.


Samtidig vil forsvaret fremover også få mer hjelp i det defensive ved at vi blir et lag med en idé og en større plan bak det vi driver med. Det beste forsvar er angrep;)
Vi kan ha et elendig forsvar så lenge vi scorer flere mål enn motstanderen. Frustrasjon og glede om hverandre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 22:28:52 PM
Vi kan ha et elendig forsvar så lenge vi scorer flere mål enn motstanderen. Frustrasjon og glede om hverandre.


Problemet er jo at også Brann vil være nødt til å ha evnen til å parkere bussen i enkelte kamper. Spesielt på bortebane. Det er klart Brann skal ha som mål å score så mange mål som mulig, men uten evnen til å vinne også de kampene vi bare scorer ett mål, kommer vi ikke til å være et topplag.

Så forsvaret må forsterkes!
Ballen skal fremover!

Lasaron

Det kan jo tenkes at Jonsson, om han blir skadefri, reomskoleres til høyreback. Han er jo på den ene siden en mer spillende type enn Sæv, noe som passer når man skal spille seg ut, men er gjerne ikke like giftig offensivt.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Henki on December 18, 2013, 22:37:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 22:28:52 PM
Vi kan ha et elendig forsvar så lenge vi scorer flere mål enn motstanderen. Frustrasjon og glede om hverandre.


Problemet er jo at også Brann vil være nødt til å ha evnen til å parkere bussen i enkelte kamper. Spesielt på bortebane. Det er klart Brann skal ha som mål å score så mange mål som mulig, men uten evnen til å vinne også de kampene vi bare scorer ett mål, kommer vi ikke til å være et topplag.

Så forsvaret må forsterkes!


De er ikke så elendige de vi har. Et av de største problemene vi har er etter min mening er at vi aldri kan stille med samme stopperpar mer enn et par kamper, det er klart det ikke akkurat bidrar til godt samspill...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on December 18, 2013, 21:45:11 PM
Hjelper ikke om vi har 10 middelmådige stoppere. Er ingen av dem som står frem som en klippe. En kvalitetsstopper må hentes inn! Ellers må vi håpe at Norling kan skape gull av gråstein av dem


Hadde midtstopper vært eneste posisjonen vi trenger å forsterke hadde det vært greit nok, men vi er ikke så rik at vi kan ha seks midtstoppere i stallen uten at det vil gå utover ressurser tilgjengelig for andre posisjoner vi har.

De vi har nå holder middels Tippeliganivå, men det er ikke så katastrofe i en liga med elendige spisser. At mål rant inn i år hadde mer med dårlig organisering enn dårlige individuelle prestasjoner som det gjerne har vært tidligere. I tillegg har vi som Xminator sier flere unge stoppere som kan ta steg neste år. Får vi gode nok forsterkninger framover, og Norling får forsvaret bedre organisert så vil nok forsvaret holde til medaljekamp.

Corran

Største problemet med stopperne og forsvarsspillet til Brann er at det er ikke et stopperpar som er blitt skikkelig samkjørt
Så hvis 2 stoppere blir samkjørte og disse 2 er skadefrie så tror jeg det blir en del bedre med de samme stopperne vi hadde fjor.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on December 19, 2013, 12:24:21 PM
Største problemet med stopperne og forsvarsspillet til Brann er at det er ikke et stopperpar som er blitt skikkelig samkjørt
Så hvis 2 stoppere blir samkjørte og disse 2 er skadefrie så tror jeg det blir en del bedre med de samme stopperne vi hadde fjor.




Og så er da spørsmålet: Er de stopperne vi har i dag for skadeutsatt?
Ballen skal fremover!

Jose Arrogantio

Quote from: Henki on December 19, 2013, 14:48:53 PM
Quote from: Corran on December 19, 2013, 12:24:21 PM
Største problemet med stopperne og forsvarsspillet til Brann er at det er ikke et stopperpar som er blitt skikkelig samkjørt
Så hvis 2 stoppere blir samkjørte og disse 2 er skadefrie så tror jeg det blir en del bedre med de samme stopperne vi hadde fjor.




Og så er da spørsmålet: Er de stopperne vi har i dag for skadeutsatt?


To av dem er. De andre har en liten skadehistorikk men var bare konsekvent andrevalg (utenom Mojson) under Skarsfjord. Men Wangberg er ung nok til at han komme tilbake og holde seg relativt skadefri i fremtiden. Ikke uvanlig med spillere i hans alder som sliter med skader mens de vokser som de klarer å holde unna senere.

Go Up