• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dex1974

August 09, 2014, 14:33:21 PM #7151 Last Edit: August 09, 2014, 14:35:38 PM by dex1974
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Greit hvis de har noe annet i ermet. Men slik situasjonen er nå er egentlig alt bedre enn ingenting så lenge vi ikke snakker om at vi skal forplikte oss til en spiller for flere år.
Rød makt på Hansa

StuckedPaaOstlandet

Litt skummelt at de sier de vurderte han så sent som i går, det tyder kanskje på at de ikke har andre alternativ? FOrhåpentligvis betyr det at de vurderte han opp mot noen andre som de vurderte som bedre, men er jo litt typisk at de sitter å venter på å bli tilbudt spillere fra agenter og tar det derfra.

haak

MFK hentet tidligere United reserve i dag og kanskje Markus Pedersen ikke lenger er så aktuell der.
Penger og spilletid i Brann?

Hatleking

Quote from: haak on August 09, 2014, 14:52:07 PM
MFK hentet tidligere United reserve i dag og kanskje Markus Pedersen ikke lenger er så aktuell der.
Penger og spilletid i Brann?


Halvtårskontrakt med opsjon på fleire år om ein held seg hadde jo vore spanande.

Kjell249

Hvis Amin er ute med brudd i foten må vi ha inn en ny kantspiller pluss spiss. Skaanes har vært svak i det siste, og vi trenger en kantspiller som er målfarlig og klarer å komme rundt på kanten.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kruxleiven

August 09, 2014, 15:37:31 PM #7157 Last Edit: August 09, 2014, 15:40:07 PM by Kruxleiven
Mye mas om spiss og Bård Finne (mannen med 1 mål på 11 kamper i 2. Bundesliga). Skal vi absolutt ha spiss er dette noe av det beste jeg kan komme på. http://en.wikipedia.org/wiki/Robin_Simovi%C4%87
En fyr som kommer fra Malmö og som Norling nok har full oversikt på. Tipper det er mer uforløst potensial der. Problemet er som alltid pris. Jeg tipper 7 millioner norske er det som trengs for å kjøpe løs. Har fulgt Helsingborg siden i fjor og det er en klubb med masse potensial, men etter at Bedoya forlot dem har det gått helt i stå. Daniel Nordmark er en annen spiller på sentral midtbane som kunne vært interessant. Lån da først og fremst. Det er forståelig at Norling ikke kan hente spillere fra Malmö, AIK eller IFK. Dette er toppklubber som sikkert ikke ville brydd seg nevneverdig ved en henvedenelse med mindre vi byr store summer. At han ikke er interessert i spillere i sjiktet rett under der er litt overraskende. Hva vet vel vi? Hvis det ikke er slik at Norling har fått beskjed om at det ikke er midler for spillerkjøp da. Nå som vi mangler vinger ville David Accam, også fra Helsingborg, vært en drøm.

Kruxleiven

Quote from: dex1974 on August 09, 2014, 14:33:21 PM
Brann har takket nei til eks-Moldespiller Rob Friend :

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-droppet-spiss-fra-LA-Galaxy-455263_1.snd#.U-YllPl_s-U

Helt greit!


Interessant rykte, men nå er han jo blitt så gammel. Helt tydelig at karrieren er kraftig på vei ned. Dessuten er han vel ikke veldig ulik Orlov. Vi er litt som Real Madrid i 2000-2002. Vi har Morientes og Guti men mangler Raul. Har i hvertfall inntrykk av at det er den typen spiss folk vil ha.

krakra

Quote from: Kruxleiven on August 09, 2014, 15:37:31 PM
Mye mas om spiss og Bård Finne (mannen med 1 mål på 11 kamper i 2. Bundesliga). Skal vi absolutt ha spiss er dette noe av det beste jeg kan komme på. http://en.wikipedia.org/wiki/Robin_Simovi%C4%87
En fyr som kommer fra Malmö og som Norling nok har full oversikt på. Tipper det er mer uforløst potensial der. Problemet er som alltid pris. Jeg tipper 7 millioner norske er det som trengs for å kjøpe løs. Har fulgt Helsingborg siden i fjor og det er en klubb med masse potensial, men etter at Bedoya forlot dem har det gått helt i stå. Daniel Nordmark er en annen spiller på sentral midtbane som kunne vært interessant. Lån da først og fremst. Det er forståelig at Norling ikke kan hente spillere fra Malmö, AIK eller IFK. Dette er toppklubber som sikkert ikke ville brydd seg nevneverdig ved en henvedenelse med mindre vi byr store summer. At han ikke er interessert i spillere i sjiktet rett under der er litt overraskende. Hva vet vel vi? Hvis det ikke er slik at Norling har fått beskjed om at det ikke er midler for spillerkjøp da. Nå som vi mangler vinger ville David Accam, også fra Helsingborg, vært en drøm.
Mestparten av kampene var som innbytter. 2. Bundesliga er nok flere hakk opp fra TL. Han var veldig målfarlig for oss og hadde det vært mulig å få Finne tilbake, om så bare ut sesongen, hadde det vært ideelt.
Men det er neppe mulig, for han virker å være tiltenkt endel spilletid i årets Bundesliga. Selv om han ikke er i førsteelveren.

Xminator

Bård Finne er definitivt ikke spissen som skal redde Brann fra nedrykk. Den saken er grei.

Rob Friend? Ikke sikker på om god nok? Hvordan kom de frem til den konklusjonen? Roald: Hei Richard, er Rob god nok? Norling: ??????? Roald: Okay, takk Richard, ha en fin dag.

Rob Friend er definitivt god nok om han ikke er skadet. Slik situasjonen vår er nå er det slike spisser vi trenger nå. Det er bare å se på avslutningene til Barmen, Orlov og Karadas når de er spisser. Det er ikke bakromsspillere vi har behov for de neste 11 kampene.

Jeg holder på mitt. Vi trenger 4 etablerte spillere, på lån om man er usikre eller spilleren ikke vil binde seg til en dumpekandidat.Spiss, Midtstopper, Sentral Midtbane og Venstrekant.

krakra

Nei, en Bundesligaspiss er nok urealistisk, men hadde det vært en sjans hadde det vært knall og ren idioti å si nei.

Finne har vel bortimot alle de ferdighetene vi mangler på topp. Kanskje litt for dårlig fintereportear.

ostraume

Finne kan være aktuell neste sommer, tipper jeg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dex1974

August 09, 2014, 17:37:51 PM #7163 Last Edit: August 09, 2014, 17:39:54 PM by dex1974
Thomas Lehne Olsen var fantastisk for Ham Kam og ble ofte omtalt som den nye Helstad!
Var vel linket til oss og for noen år siden om jeg husker rett?
Så pådro han seg beinbrudd men kom tilbake igjen...viste nok til at Godset hentet ham foran nesen på Solskjærs Molde.
Så sa det stopp og nå leies han ut til Ull/Kisa??? Hvorfor var ikke vi med i kampen? Han er bare 23 år gammel og kunne fint utfyllt Orlov tror jeg! Gutten trenger spilletid noe han ikke fikk i Godset men helt sikkert ville fått hos oss!

http://www.ostlendingen.no/ringsaker-blad/lehne-olsen-lanes-ut-1.8535147
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra

Det virker ikke som vi er med i noen kamp. Vi bare avviser en drøss med spisser fordi vi er "usikre på om de er gode nok".

Samtidig starter vi med Barmen på topp. Jeg er faktisk helt sikker på at Hillestad hadde vært bedre. Rob Friend og, Berisha og.


tsrqpo

Vi er nok med i en kamp eller to. Di har blitt flinke til å holde tett om forhandlinger i senere tid.

Kruxleiven

Quote from: krakra on August 09, 2014, 17:43:42 PM
Det virker ikke som vi er med i noen kamp. Vi bare avviser en drøss med spisser fordi vi er "usikre på om de er gode nok".



Helt rett synes jeg. Skal vi ha ny spiss så ønsker vi da at han skal score mer enn Orlov har gjort (8 mål på 19 kamper. 0,42 per kamp). Jeg tror vel også Friend kunne gjort det bedre enn Barmen, men det er jaggu liten forskjell. Sterk spiss med luftstyrke har vi da hatt i hele år. Jeg tror også at Hillestad eller kanskje Lerpold kunne forsterket oss, men om man ser til historien så forsterker jo ikke spillere fra lag på vei ned med spillere fra 2. divisjon.

Føler ikke det er noen skandale å ikke forsterke forrige vinter. Laget har 4 spisser og det er forventet at alle sammen skal levere litt av de kvalitetene vi forventer på forhånd.

krakra

Det er bedre å gamble på en eller to spisser som kanskje forsterker oss enn å ikke gjøre noe. Vi har spilt så bra fotball etter sommeren at vi egentlig burde vært på trygg grunn allerede, men har fått ødelagt de fleste kampene av elendige spisser. Litt bedre enn Barmen kan være tungen på vektskålen det.

Torvanger

Hva med å få tak i en målgjørende sentral midtbanespiller? Badji og Haugen fyrer bare avgårde plitløpsskudd innimellom. Haugen ladet "kanonen" to ganger igår, jeg sa nei før han traff, begge gangene. Uten sammenligning for øvrig, la Fergusons United alltid opp til at et visst antall mål skulle komme fra midtbanespillere og vi husker alle hvor verdifullt det var når Austin og Kvisvik matet på i sine hårde dager.

Kjell249

Quote from: krakra on August 09, 2014, 17:14:21 PM
Nei, en Bundesligaspiss er nok urealistisk, men hadde det vært en sjans hadde det vært knall og ren idioti å si nei.

Finne har vel bortimot alle de ferdighetene vi mangler på topp. Kanskje litt for dårlig fintereportear.
Utenom fart, finter, kunne holde i ballen og muligheten å kunne gjøre noe på egenhånd?

Finne er for stor for SK Brann, og SK Brann er for stor for Finne.

Ja takk til Marcus Pedersen hvis en sånn mulighet skulle by seg.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Med så mye boksspill som vi har trenger vi en fox in the box. Finne ville passet utmerket, selv om det ville gått utover stoltheten til enkelte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Kjell249 on August 09, 2014, 19:48:36 PM
Quote from: krakra on August 09, 2014, 17:14:21 PM
Nei, en Bundesligaspiss er nok urealistisk, men hadde det vært en sjans hadde det vært knall og ren idioti å si nei.

Finne har vel bortimot alle de ferdighetene vi mangler på topp. Kanskje litt for dårlig fintereportear.
Utenom fart, finter, kunne holde i ballen og muligheten å kunne gjøre noe på egenhånd?

Finne er for stor for SK Brann, og SK Brann er for stor for Finne.

Ja takk til Marcus Pedersen hvis en sånn mulighet skulle by seg.
Vi mangler ikke evnen til å holde på ballen, eller gjøre ting på egenhånd. Finne har forøvrig både fart og evnen til å gjøre ting på egenhånd. Vi har et lag som skaper sjanser, i drøssevis. Vi trenger ikke en spiss som kan gjøre det. Vi trenger en spiss som kan sette disse sjansene. I tillegg trenger vi en kvikk og bevegelig spiller som kan utnytte alle oppspillene vi vinner. Dette er Finne. Det er selvsagt en grunn til at han "bare" spiller for Koln, og ikke Bayern Munchen, men i dagens situasjon hadde han vært en perfekt makker til Orlov. Mer perfekt enn Pedersen.

Og nei, vi er ikke for store for Finne. Tåpelig påstand.

Nixon

Quote from: dudo on August 09, 2014, 19:53:16 PM
Med så mye boksspill som vi har trenger vi en fox in the box. Finne ville passet utmerket, selv om det ville gått utover stoltheten til enkelte.


Ja, jeg vil tro at 99 % av oss ville hatt Finne tilbake. Men det skjer 100 % sikkert ikke nå. Så det er litt meningsløst å diskutere han og sammenligne han med andre.
Rød makt på Hansa

krakra

Det er uansett den spisstypen Brann bør sikte seg inn etter. Driter i om han er 140, 30 kg og ikke kunne dratt av Stoffis bestemor engang. Så lenge han sparker baller i mål når de lander foran ham i boksen, så holder det.

For når Brann trøkker på så er det nesten bare å stå innenfor 16-meter, så dukker det opp en sjanse eller to.

dex1974

August 09, 2014, 20:40:08 PM #7175 Last Edit: August 09, 2014, 20:52:29 PM by dex1974
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Jeg tror han hadde puttet mer enn Barmen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

Jeg hadde puttet mer enn Barmen. alle hadde puttet mer enn Barmen. Hva har han? 1 mål på 16-17 kamper?
HANSA - Z

Nixon

Jeg tror det hadde blitt mer trist enn gøy med Helstad. Men klart. Dersom klokken er 23.55 på mandag og vi fortsatt ikke har fått ny spiss er det bare å kjøre på!:)
Rød makt på Hansa

Huff

August 09, 2014, 23:55:12 PM #7179 Last Edit: August 10, 2014, 00:00:26 AM by Huff

Yngve


pidre

Saludar a los monos!

StuckedPaaOstlandet

Spillere som har spillt her før, eller spillere agenter fører opp på blokken er vel det mest sannsynlige.

Corran

Tviler på at han har en blokk. I så fall er det vel baksiden på en reklame faks han har mottatt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kjell249

Quote from: dudo on August 09, 2014, 19:53:16 PM
Med så mye boksspill som vi har trenger vi en fox in the box. Finne ville passet utmerket, selv om det ville gått utover stoltheten til enkelte.

Det er fort gjort å glemme at vi ikke har spillt like bra hele sesongen og det er først de siste 3 kampene hvor vi igjen har begynt å skape mange sjanser og mye trykk. Det har kanskje  litt med motstander å gjøre. Vi får se hvordan vi klarer oss de neste 4 kampene.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Eivind

Vi har da skapt bra med sjanser i de aller fleste hjemmekampene?

dudo

Quote from: Kjell249 on August 10, 2014, 09:36:42 AM
Quote from: dudo on August 09, 2014, 19:53:16 PM
Med så mye boksspill som vi har trenger vi en fox in the box. Finne ville passet utmerket, selv om det ville gått utover stoltheten til enkelte.

Det er fort gjort å glemme at vi ikke har spillt like bra hele sesongen og det er først de siste 3 kampene hvor vi igjen har begynt å skape mange sjanser og mye trykk. Det har kanskje  litt med motstander å gjøre. Vi får se hvordan vi klarer oss de neste 4 kampene.


Det er likevel ingen tvil om at vi har behov for en sterk avslutter i boksen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: Eivind on August 10, 2014, 09:54:49 AM
Vi har da skapt bra med sjanser i de aller fleste hjemmekampene?


Brann har først og fremst vert flinke til å tape fotballkamper. Man kan se bak resultatet så mye man vil, men om man ser på sjansene som skapes, så må man også se litt på de personlige feilene som blir gjort. Kvalitet - eller rettere sagt relativ kvalitet i forhold til nivået man konkurrerer på er direkte knyttet til at det blir gjort mye personlige feil. Brann har ikke mange nok gode nok spillere til å være stabile over tid.

Skal man hente spiss må man se litt til en spillertype som står for noe av det samme som Karadas. Det er ikke sikkert det blir like synlig de neste 4 kampene, der vi møter lag vi kan forvente vil gi oss en del bakrom.

krakra

Karadas er en murbrekker, men han er ingen målscorer. Skal vi ha en ny spiller som kan skape mange sjanser, uten å score?

aleksanderhjelleseth

Quote from: Leffen on August 08, 2014, 22:03:19 PM
aleksanderhjelleseth, tror ikke du skal ha for høye krav til hvem som gidder å komme til et lag i nedrykksstrid. ojo har mål i seg. og muligens tilgjengelig for lån. nød lærer naken kvinne osv.

Eg stiller krav til at de spillerene som kommer inn skal ha den rette holdningen og være i form.
På slutten av Ojo sin Brannkarriere var han mildt sagt svak. Han var ikke motivert for å yte 100% i det hele tatt. Eg tror ikke at en formsvak Ojo er lurt å hente inn, en potensiell bråkebøtte er han også.
For all del, hadde Ojo vært i slag som han var i sin beste periode i Brann, hadde han vært en fantastisk tilvekst.
Men han er nok ikke i noen strålende fotballform, og vi bør ikke gamble på å hente han tilbake.



aleksanderhjelleseth

Quote from: Baunebob on August 08, 2014, 22:15:55 PM
Ojo var vel ikke treig heller? Jeg stemmer for Ojo på lån.


En Ojo i fart var ikke treg, men å komme opp i fart var noe annet. Det var som å se sirup akselerere.
Uansett så savner eg ikke hans steinharde mottak og hans altfor mange offside.

StuckedPaaOstlandet

Glimt med sen scoring mot Sogndal, 5 poeng opp til sikker plass. Blir veldig skuffet om det ikke kommer inn noen i morgen, og da helst en spiss. Håper det kommer inn en spiss og en kantspiller. Kanskje det blir Lundevall og Berisha, eller en av to?

Spelaren

Ifølge noen tidligere postede linker blir Lundevall i Gefle ut sesongen.
Gå av.

Nixon

Ikke umulig at Viking vil vente til etter kampen i kveld for å få maks nytte av spilleren før vinduet stenger. For slik det er blitt nå med noen timer igjen av vinduet vil jeg svært gjerne ha Berisha.
Rød makt på Hansa

krakra

Han sitter på benken i dag. Det er like trolig at de venter på at RBH skal få panikk og gi dem et bød som er 2-3 ganger mer enn Berisha er verdt.

Belfort

Flanke og spiss må inn dersom dette skal gå bra i høst

krakra

Få inn en spiss som scorer så går det helt fint.

Nixon

Quote from: krakra on August 10, 2014, 19:13:48 PM
Han sitter på benken i dag. Det er like trolig at de venter på at RBH skal få panikk og gi dem et bød som er 2-3 ganger mer enn Berisha er verdt.


At han sitter på benken gjør han ikke unyttig i en kamp. Men var det ikke bare snakk om lån ut sesongen?
Rød makt på Hansa

krakra

Det gjør at Viking neppe er veldig opptatte av å beholde ham så lenge som mulig. Vi sendte jo Larsen ut med en gang.

Tviler på at Brann leier Berisha. Skal vi låne kan vi sikkert finne noe sikrere.

Nixon

Quote from: krakra on August 10, 2014, 20:05:12 PMSkal vi låne kan vi sikkert finne noe sikrere.


En annen klubb, ja.
Men neppe Brann...
Rød makt på Hansa

Go Up