• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Jo, men han signerte vel torsdag?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eivhelle

Jeg skjønner ikke poenget med å skulle bruke 10 mill på Barrantes. Vi trenger en target spiss. Ikke nok en spiller som skal ligge som hengende spiss. Og vi har for øvrig langt større behov for en klasse stopper enn en spiss.

Bruk heller de 10 millionene på å hente Semb Berge, så har vi kanskje mulighet til å begynne å vinne bortekamper igjen. Vi har et av de dårligeste midtforsvarene i tippeligaen og har ikke hatt en klassestopper siden Scharner dro. Selv gull laget i 2007 var relativt lekk bakover og det har ikke blitt bedre med årene.

dudo

Merk at jeg ikke sier at alle pengene skulle brukes på Barrantes. Men jeg vet at de trodde de hadde han. Nok en Gent Le Mans-avtale.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on August 10, 2013, 20:30:24 PM
Jo, men han signerte vel torsdag?


Ja, sånn å forstå. Men de har vel hatt mer enn nok å gjøre med all brannslukkingen (bokstavlig talt...) at de har sikkert ikke jobbet med overganger i det hele tatt.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Greit nok, Barrantes er en god spiller og vi kunne helt sikkert fått mye moro med ham, men han er godt oppi årene og med bortimot null videresalgspotensiale. Da blir det sløkket å skulle brenne av opp mot ti millioner for fyren. Prøve noe litt yngre neste gang så det kanskje går an å få igjen litt av innkjøpssummen ved et eventuelt senere videresalg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Vi kan ikke signere nye spillere hvis Skars fremdeles skal kunne bortforklare seg med ungt lag og mangel på forsterkninger.
Legg ned hele klubben!

storB

Skoen trykker mest på spiseplass, men hvilken spisser er egentlig tilgjengelig?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dex1974

Trenger vi egentlig flere spisser? Hva med å kjøre Askar inn der? Så kan Larsen spille ute på kanten.
Vi trenger en midtbanedirigent med stor D og en rask midtstopper! Så får vi se om det dukker opp noe(n) iløpet av dagen...skjønt jeg har mine tvil til det.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Askar som spiss? Hva i all verden?

Ja, vi trenger en spiss. Ihvertfall all den tid Pusic er førstevalget. Og en ny backfirer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ZsoltKorcsmar

Semb Berge hadde vert drømmen. Sammen med en kreativ barrantes-type som gjør de rundt seg god.
Semb Berge er vel totalt uaktuell nå, da langt større klubber jager han. Irriterende at vi ikke fikk fingen ut da vi var interesserte før U-21 EM. Slike stoppere vokser ikke på trær; rask, monster i luften, ok med ball og fin forståelse av spillet, kombinert med en rå fysikk.

Typisk at vi dummet oss ut med Barrantes nå. Walstad & co trodde nok de hadde han i sin hule hånd med Mohn pengene, og hadde forespeilet han en solid kontrakt. Håper man har et alternativ? Hva med den mindre kreative men mer målfarlige landsmannen Celso Borges? Gjør det vel middels i Sverige etter hva jeg forstår, og blir holdt utenfor landslaget av nettopp Barrantes. Men en spiller som faktisk kunne gått inn som en av to spisser i 4-4-2. Ikke hurtig, men god til å posisjonere seg, god hodespiller, klinisk avslutter og gode tekniske egenskaper. Trenger dog en rask spiss ved siden av seg da han er såpass treg. Omtrent på Mjelde nivå hurtighetsmessig, bare et par hakk opp på alle andre ferdigheter. Kanskje kunne Huse blomstret med han som partner fremfor trauste pusic?

Klaus_Brann

Quote from: storB on August 10, 2013, 21:45:32 PM
Skoen trykker mest på spiseplass, men hvilken spisser er egentlig tilgjengelig?


Vet ikke helt. Synes den trykker vel så mye på midtstopperplass.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on August 11, 2013, 02:43:49 AM
Quote from: storB on August 10, 2013, 21:45:32 PM
Skoen trykker mest på spiseplass, men hvilken spisser er egentlig tilgjengelig?


Vet ikke helt. Synes den trykker vel så mye på midtstopperplass.


Har vel Lorentzen som banker på døra og Drame som er ment å komme inn etter sesongen? På stoppeplassen er det tynt, det sier jo sitt når vi må ty til Soko på stopperplass.

Noen tro på at vi får inn noen spillere i dag? Midnatt er vel siste frist?

Xminator

Vi er ikke noe medaljelag i 2015 ved å gi spillere fra B-listen A-kontrakt.

Brann trenger en spiller som er det Pusic ikke er.
Brann trenger en venstrebent kantspiller.
Brann trenger en topp midtstopper så lenge de vi har er skadet, for ung eller rett og slett ikke god nok.
Brann må få satt tuppen i ræven på en del dødkjøtt i troppen. Spillere som Fakiri, Wangberg, Nordkvelle, Sokolowski og Jonsson bidrar ikke med noe mer enn erfaring og navn. Brann trenger ferdigheter og tempo.

Som jeg har sagt de siste sesongene, Brann kommer til å trenge 5-6 signeringer på Barrantes-hyllen om vi skal være noe topplag på kort sikt. Og jeg ser ikke noen konturer av ett topplag på lenger sikt om vi skal bygge på de spillerene som har fått spilletid blant Haugen-generasjonen og yngre.

Eneste nyhet i dag er at Askar har fått fremlagt en ny kontrakt. Noe som strengt tatt er positivt, men Brann blir ikke ett bedre lag i 2014 av den grunn.

dex1974

Quote from: dudo on August 10, 2013, 23:21:04 PM
Askar som spiss? Hva i all verden?

Ja, vi trenger en spiss. Ihvertfall all den tid Pusic er førstevalget. Og en ny backfirer.


Fordi Askar er målfarlig og tror han kunne gjort en god jobb som spiss backup ut sesongen.
Er jo bare tull å kjøpe ennå en spiss med tanke på Lorentzens utvikling samt vi har en ung senegalesisk målmaskin i Dramé som venter i kulissene foran neste sesong!
Midtstopper og ny CM er det vi trenger! Burde vi kanskje signert Seyi og Scharner på korte kontrakter til vi finner noen andre i vinter?
Vi trenger iallefall både rutine og fart...det er det ingen som helst tvil om! Skjønt fart er nok ikke det store hos de to for tiden :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Lorentzen? Han er langt unna å kunne gjøre en stor forskjell neste år. Så han bør ikke være en viktig del av en spisskabal for neste sesong.
Rød makt på Hansa

dudo

Askar er målfarlig der han er nå, jeg tror virkelig ikke det er et sjakktrekk å omskolere han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

August 11, 2013, 10:48:51 AM #2616 Last Edit: August 11, 2013, 10:55:28 AM by Gulløl
Rykte fra vgd:

11.08.13 10:45
Brann er interresert i Riku Riski og Mahkta Thioune, begge skal være observert i Bergen. Sier da en god venn av meg som mener han så begge de to sammen ved Haukeland.


Så kanskje overgangs fasiten til Brann i kveld blir:
- Inn: Riku Riski fra Hønefoss + Mahkta Thioune fra Viking.
- Ut: Fredrik Nordkvelle til Odd.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: dex1974 on August 11, 2013, 10:19:54 AM
Quote from: dudo on August 10, 2013, 23:21:04 PM
Askar som spiss? Hva i all verden?

Ja, vi trenger en spiss. Ihvertfall all den tid Pusic er førstevalget. Og en ny backfirer.


Fordi Askar er målfarlig og tror han kunne gjort en god jobb som spiss backup ut sesongen.
Er jo bare tull å kjøpe ennå en spiss med tanke på Lorentzens utvikling samt vi har en ung senegalesisk målmaskin i Dramé som venter i kulissene foran neste sesong!
Midtstopper og ny CM er det vi trenger! Burde vi kanskje signert Seyi og Scharner på korte kontrakter til vi finner noen andre i vinter?
Vi trenger iallefall både rutine og fart...det er det ingen som helst tvil om! Skjønt fart er nok ikke det store hos de to for tiden :)
Du syns Pusic er en god spiss som er verdt å satse på og vil skyte oss til medalje? For med dagens stall er han førstevalget, selv det sitter en bedre spiss på benken

Falkman

Quote from: Gulløl on August 11, 2013, 10:48:51 AM
Rykte fra vgd:

11.08.13 10:45
Brann er interresert i Riku Riski og Mahkta Thioune, begge skal være observert i Bergen. Sier da en god venn av meg som mener han så begge de to sammen ved Haukeland.



Riski hadde det ikke vært så dumt om vi fikk tak i. men Thioune? absolutt ikke.

dex1974

Quote from: krakra on August 11, 2013, 10:53:23 AM
Quote from: dex1974 on August 11, 2013, 10:19:54 AM
Quote from: dudo on August 10, 2013, 23:21:04 PM
Askar som spiss? Hva i all verden?

Ja, vi trenger en spiss. Ihvertfall all den tid Pusic er førstevalget. Og en ny backfirer.


Fordi Askar er målfarlig og tror han kunne gjort en god jobb som spiss backup ut sesongen.
Er jo bare tull å kjøpe ennå en spiss med tanke på Lorentzens utvikling samt vi har en ung senegalesisk målmaskin i Dramé som venter i kulissene foran neste sesong!
Midtstopper og ny CM er det vi trenger! Burde vi kanskje signert Seyi og Scharner på korte kontrakter til vi finner noen andre i vinter?
Vi trenger iallefall både rutine og fart...det er det ingen som helst tvil om! Skjønt fart er nok ikke det store hos de to for tiden :)
Du syns Pusic er en god spiss som er verdt å satse på og vil skyte oss til medalje? For med dagens stall er han førstevalget, selv det sitter en bedre spiss på benken


Har Finne snudd altså? Nytt for meg!
Men stemmer Riski ryktene så er ikke jeg imot det iallefall :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Markmus

Riski kan være en ok signering, men Thioune skal pokker ikke inn. Har null sans for fyren etter oppførselen hans i Viking - dog ville han passet godt inn sammen med resten av klovneveldet på Stadion.
Ka du ve?

Huff

Thioune og Riski- Brød og sirkus for å rette oppmerksomheten bort fra klovneveldet.


Lasaron

Kjenner at jeg ikke vil ha Thioune. Er ikke den posisjonen jeg mener vi sliter mest på heller.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: dex1974 on August 11, 2013, 11:08:50 AM
Quote from: krakra on August 11, 2013, 10:53:23 AM
Quote from: dex1974 on August 11, 2013, 10:19:54 AM
Quote from: dudo on August 10, 2013, 23:21:04 PM
Askar som spiss? Hva i all verden?

Ja, vi trenger en spiss. Ihvertfall all den tid Pusic er førstevalget. Og en ny backfirer.


Fordi Askar er målfarlig og tror han kunne gjort en god jobb som spiss backup ut sesongen.
Er jo bare tull å kjøpe ennå en spiss med tanke på Lorentzens utvikling samt vi har en ung senegalesisk målmaskin i Dramé som venter i kulissene foran neste sesong!
Midtstopper og ny CM er det vi trenger! Burde vi kanskje signert Seyi og Scharner på korte kontrakter til vi finner noen andre i vinter?
Vi trenger iallefall både rutine og fart...det er det ingen som helst tvil om! Skjønt fart er nok ikke det store hos de to for tiden :)
Du syns Pusic er en god spiss som er verdt å satse på og vil skyte oss til medalje? For med dagens stall er han førstevalget, selv det sitter en bedre spiss på benken


Har Finne snudd altså? Nytt for meg!
Men stemmer Riski ryktene så er ikke jeg imot det iallefall :)
anei. Han er bare bedre enn Pudic. Som han alltid har vært. Poenget er at Pusic er den som satses på som spiss og du er tilsynelatende fornøyd med spissituasjonen. Syns du virkelig han holder mål?

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 11, 2013, 12:24:23 PM
Kjenner at jeg ikke vil ha Thioune. Er ikke den posisjonen jeg mener vi sliter mest på heller.


Eg har ikkje det heller, men Thioune er anvendeleg. Han kan brukast både som sentral midtbane og som offensiv midtbane. Ei stund i Molde spelte han som den djupaste ballvinnaren. På sitt beste er han brilliant, men det byrjar å bli nokre år sidan - og ingen veit kor gammal han eigentleg er.

Nixon

Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on August 11, 2013, 12:48:42 PM
http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Odd-vil-ha-Nordkvelle-386653_1.snd

Bekreftet at Odd vil ha Nordkvelle.


Du kom meg i forkjøpet. men hvis dette blir noe av, må det jo bety at noen kommer inn, også. hvis ikke er parodien komplett. ikke fordi Nordkvelle  har vært så bra.  men  fordistallen vår er tynn nok som den er,

ajjah

Vi trenger en midtstopper og en spiss...
En av Odd stopperne i retur for Nordkvelle, Semb berge eller Hagen + penger kanskje? Evt. Ciss fra Tromsø....
Drømmer om Chibuke på topp,men ender vi opp m Riski, Asante (brann vært intr før) eller noe Adecco - Bodø Glimt spillere (som jo er i vinden om dagen) skal vi vel være fornøyd slik ting har blitt...

Gulløl

August 11, 2013, 12:58:21 PM #2628 Last Edit: August 11, 2013, 13:06:35 PM by Gulløl
Da stemte ryktet fra vgd i går. Brann slipper ihvertfall ikke Nordkvelle om de ikke får inn en ny midtbanespiller, spesielt nå som Barmen er blitt skadet. Mahkta Thioune ryktet kan passe godt i dette bildet som Nordkvelle erstatter. Vi får se i løpet av kvelden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hvem kan dette være da ? Klipp fra TV 2:

Etter det TV 2 Sporten erfarer jobber Brann med å signere en afrikansk spiller, som har imponert under U20-VM i sommer. Spilleren skal være en offensiv midtbanetype, som også er målfarlig.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/fredrik-nordkvelle-paa-vei-bort-fra-brann-4101514.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Er eg den eneste som mener vi trenger sårt en ny høyreback?
15-20 innslupne mål i år (og sikkert samme tall tidligere år) kommer på vår høyre side.
Det er ingen andre høyrebacker i Brann som kan gå inn hvis Sævarson blir skadet.
Mitt håp er en ny høyreback og Sævarson på benken
En god rutinert høyre midtstopper med litt fart hadde også hjulpet. Spesielt siden den rutinerte vi kjøpte inn er for dårlig og skadet 90& av tiden. Og eg har ikke troen på vår nysignering I alle fall ikke i år. Han kan kanskje bli god over tid.
De unge midstopperene trenger rutine ved siden av seg (Henke og Wangberg) om de skal vokse

Eg synes også Armin er oppskrytt og ikke god nok. Han har et fantastisk skuddbein og har gode harde dødballer, men de får han ikke ta for Huse skal ta alle frispark og cornere. Han er heller ikke flink å sette fart i overganger. Han heller stopper de opp
Så eg vil gjerne også ha en erstatter for Armin evt gi Larsen tid til å spille seg varm og vokse med tillit

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Quote from: Gulløl on August 11, 2013, 13:10:58 PM
Hvem kan dette være da ? Klipp fra TV 2:

Etter det TV 2 Sporten erfarer jobber Brann med å signere en afrikansk spiller, som har imponert under U20-VM i sommer. Spilleren skal være en offensiv midtbanetype, som også er målfarlig.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/fredrik-nordkvelle-paa-vei-bort-fra-brann-4101514.html


Tre afrikanske lag i u20-vm: Mali, Ghana og Nigeria. Tipper Nigeria pga Walstad.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dex1974 on August 11, 2013, 13:12:07 PM
Semb Berge toget er gått for lengst! Skandale vi ikke hentet ham istedenfor Mojsov!

http://beta.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Everton-folger-Norges-U21-stjerne-386612_1.snd#.Ugd_5dL0EaB


He he, som om det stod mellom disse to. Toget gikk da han Lotto-millionæren investerte i han. Vi snakker om en meget stor prisdifferanse her mellom disse to spillene.
Rød makt på Hansa

hjortland


osoerli

Nordkvelle, Sokolowski og Wangberg i bytte mot Semb Berge!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Et raskt søk. Er de en av disse spillerne det er snakk om ?

Midfielders: Agboyi Ovbokha (Bayelsa United), Abduljaleel Ajagun (Dolphins), Christian Pyagbara (unattached), Uche Agbo (Enyimba), Michael Olaitan (Olympiacos, Greece)

Forwards: Edafe Egbedi (AGF Aarhus, Denmark), Daddy Moses Simon (Unattached), Chidi Osuchukwu (Dolphins), Umar Aminu (Wikki Tourists), Olanrewaju Kayode (unattached), Alhaji Gero (Enugu Rangers), Samuel Eduok (Dolphins).

http://www.citifmonline.com/?id=1.1417908
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Falkman

Quote from: dudo on August 11, 2013, 13:16:55 PM
Quote from: Gulløl on August 11, 2013, 13:10:58 PM
Hvem kan dette være da ? Klipp fra TV 2:

Etter det TV 2 Sporten erfarer jobber Brann med å signere en afrikansk spiller, som har imponert under U20-VM i sommer. Spilleren skal være en offensiv midtbanetype, som også er målfarlig.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/fredrik-nordkvelle-paa-vei-bort-fra-brann-4101514.html


Tre afrikanske lag i u20-vm: Mali, Ghana og Nigeria. Tipper Nigeria pga Walstad.


intet dumt tips. forsåvidt spennende nok. men ikke desto mindre  et  veldig usikkert kort.

hjortland

Quote from: dex1974 on August 11, 2013, 13:24:31 PM
Quote from: hjortland on August 11, 2013, 13:22:41 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Jeleel_Ajagun

Skulle ikke forundre meg om det er han her.


Ha ha du sjekket statistikken du og ja ;)




Haha, jaa! Så jo ikke så halvgale ut, skal jeg være helt ærlig ^^

Nixon

Ja, da blir vel de fornøyde alle de som gikk i fistel da Sogndal kjøpte en afrikaner...
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: hjortland on August 11, 2013, 13:25:32 PM
Quote from: dex1974 on August 11, 2013, 13:24:31 PM
Quote from: hjortland on August 11, 2013, 13:22:41 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Jeleel_Ajagun

Skulle ikke forundre meg om det er han her.


Ha ha du sjekket statistikken du og ja ;)




Haha, jaa! Så jo ikke så halvgale ut, skal jeg være helt ærlig ^^


Kapteinen til u20-laget til Nigeria? Ikke halvgale, nei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


dudo

Kafaen, Hellas? De kan da umulig ha råd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Quote from: hjortland on August 11, 2013, 13:22:41 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Jeleel_Ajagun

Skulle ikke forundre meg om det er han her.


Tre mål på fire kamper for klubblaget og ni mål på 18 kamper for U20-laget - som midtbanespiller - må jo kunne sies å være helt kurant.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

kabelmann

Quote from: dudo on August 11, 2013, 13:34:33 PM
Kafaen, Hellas? De kan da umulig ha råd.


Hehe nei.. men fyren koster jo ikke mer enn 100 000 euro. Gi bort-pris.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: kabelmann on August 11, 2013, 13:40:19 PM
Quote from: hjortland on August 11, 2013, 13:22:41 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Jeleel_Ajagun

Skulle ikke forundre meg om det er han her.


Tre mål på fire kamper for klubblaget og ni mål på 18 kamper for U20-laget - som midtbanespiller - må jo kunne sies å være helt kurant.


Bra snitt. Men det første jeg tenkte på var hvorfor han har så få kamper på seniornivå. Da får jo snittet litt mindre verdi. Som med Finne hos oss.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on August 11, 2013, 14:05:06 PM
Quote from: kabelmann on August 11, 2013, 13:40:19 PM
Quote from: hjortland on August 11, 2013, 13:22:41 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Jeleel_Ajagun

Skulle ikke forundre meg om det er han her.


Tre mål på fire kamper for klubblaget og ni mål på 18 kamper for U20-laget - som midtbanespiller - må jo kunne sies å være helt kurant.


Bra snitt. Men det første jeg tenkte på var hvorfor han har så få kamper på seniornivå. Da får jo snittet litt mindre verdi. Som med Finne hos oss.


Fredrikstad solgte jo toppscoreren  i u20-vm  i 2009 til Milan ( Adiyiah). men siden den en gang er det vel ingen som har hørt noe særlig mer til han. mener han spiller i Ukraina, eller noe sånt nå.

Go Up