• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Hatleking on May 31, 2013, 15:00:13 PM
Er det ikkje motstridande å seie at Brann skal vere eit topplag, spele flott fotball og kjempe om medaljar samstundes som ein vil ha spelarar som Torsteinsson?
Nei

Hatleking

Av spelarar som kan spele kant i Brann burde folk som Riski og Moi vera nemnd, ikkje Thorsteinsson. Viss nokon skal hentast frå Sandnes Ulf, hadde eg vore meir positiv til Raskaj. Han imponerte veldig i fjor.

krakra

Burde vi kvitte oss med Askar også da?

Hatleking


krakra

Hvis ikke Thorsteinsson passer inn i medaljeambisjoner gjør vel ikke Askar det heller

Hatleking

Det er dine ord. Askar har grovt sett vore under pari til no, men han kan betre.

Når me først skal handle inn, bør det vel vere for anten å forsterke laget, eller å handle inn ungt og spanande som vil bli veldig god på sikt. Thorsteinsson er ingen av delane.

Sindre32

Quote from: Hatleking on May 31, 2013, 15:06:41 PM
Av spelarar som kan spele kant i Brann burde folk som Riski og Moi vera nemnd, ikkje Thorsteinsson. Viss nokon skal hentast frå Sandnes Ulf, hadde eg vore meir positiv til Raskaj. Han imponerte veldig i fjor.


Slik Thorsteinsson fremstår på sitt beste er han i Guastavino-format. Litt av og på, akkurat som Gustav, men fy faen så god han er når han er på. Ikke bare teknikk og fart han imponerte med mot RBK, det var også kløkt, evne til å holde på ballen så laget fikk flyttet seg oppover og skudd fra flere hold.

Sindre32

Quote from: Hatleking on May 31, 2013, 15:13:01 PM
Det er dine ord. Askar har grovt sett vore under pari til no, men han kan betre.

Når me først skal handle inn, bør det vel vere for anten å forsterke laget, eller å handle inn ungt og spanande som vil bli veldig god på sikt. Thorsteinsson er ingen av delane.


Det er helt riktig, han er allerede god. Spillere som blir gode på sikt har vi allerede.

krakra

Quote from: Hatleking on May 31, 2013, 15:13:01 PM
Det er dine ord. Askar har grovt sett vore under pari til no, men han kan betre.

Når me først skal handle inn, bør det vel vere for anten å forsterke laget, eller å handle inn ungt og spanande som vil bli veldig god på sikt. Thorsteinsson er ingen av delane.
Askar og Thorsteinsson er jo akkurat samme hylle

Sindre32

Quote from: ZsoltKorcsmar on May 31, 2013, 14:52:12 PM


Ta en titt på RBK mot Sandnes Ulf, så snakkes vi.
[/quote]
Så desverre ikke den, men leste at han gjorde en meget god kamp. Men det gjør jo alle i blandt. Bentley hadde vel hattrick en kamp, for å spille til 2 på børsen de neste 5.
Har han prestert såpass bra over tid at "storklubbene" snuser på han?
Hvor mange bedre offensive midtbanespillere er det i tippeligaen?
[/quote]

På sitt beste er han blant de bedre. Ingen storklubber som snuser på ham såvidt jeg vet, men det kunne ha vært en ikke for dyr og meget bra offensiv forsterkning.

Som sagt, han minner meg om Guastavino i forhold til hvilke kvaliteter han har. Hvor stabil han er vet jeg ikke. Tror han har tatt en god del steg, hadde vi fått ham stabil i Brann kunne han ha vært et kupp, og en spiller som ikke forsvinner siden han allerede er 27 (?).

Sindre32

Quote from: krakra on May 31, 2013, 16:33:53 PM
Quote from: Hatleking on May 31, 2013, 15:13:01 PM
Det er dine ord. Askar har grovt sett vore under pari til no, men han kan betre.

Når me først skal handle inn, bør det vel vere for anten å forsterke laget, eller å handle inn ungt og spanande som vil bli veldig god på sikt. Thorsteinsson er ingen av delane.
Askar og Thorsteinsson er jo akkurat samme hylle


Askar har da virkelig ikke skuffet ut fra forventningene da han kom. Ut fra forventningene etter forrige sesong har han kanskje skuffet litt. Ikke mye, jeg kan virkelig ikke si at jeg synes Askar har vært dårligere enn resten i år.

Hatleking

Når me handlar inn, så bør det vere for å gjere laget sterkare. Sjølv de som vil ha han seier at han er i same klasse som Askar. Riski er klassen over. Moi har spelt betre til no, med potensial til å bli mykje betre. Me bør sikte høgt.

krakra


Falkman



Huff

Quote from: Spelaren on May 31, 2013, 17:39:59 PM
Quote from: Falkman on May 31, 2013, 17:10:43 PM
Quote from: krakra on May 31, 2013, 16:56:20 PM
Messi er bedre enn Moi


Moi?????



C'est toi.


Ich glaube das wird drei? Oder dreihunderundezweiundzwanzigmillionen? Alles ist better dann der Nordlendung. Aber ich glaube das ich hast zu viel zu trinken dieser nacht.

Klaus_Brann

Tydeligvis. Tidlig på kvelden fortsatt, kul an.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Forumfavoritten Semb Berge er i søkelyset til Roma..
Lions led by donkeys.

actanon

Quote from: nero on June 01, 2013, 19:42:06 PM
Forumfavoritten Semb Berge er i søkelyset til Roma..

Og Napoli!
Rikard Norling er vår mann!

tsrqpo

Skullerud sier at Rogne, om han blir klar fra sjukdom, tar plassen fra Sembe Berge i startelleveren. Blir altså rangert som bedre. Det er vel urealistisk, men det hadde vært morro å fått han på laget.

Men vi har vel for øyeblikket 5 midtstoppere som holder ok nivå, så vi har vel nok spillere i antallet.

Xminator

Det er nok bredde i midtforsvaret ja. Om kvaliteten er der er mer tvilsomt.

Kjell249

Det gjelder vel strengt tatt hele forsvarsrekken. Uten tvil svakest i TL. Det er synd, siden vi har TLs beste keeper og det også skaper usikkerhet fremover på banen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

osoerli

Chibuike hadde passa bra hos Brann.
Vrakgods frå Rosenborg gjer ofte det.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article282332.ece
(om prisen er grei)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Verdt et forsøk. Tar gjerne Dockal i samme slengen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on June 05, 2013, 10:27:23 AM
Chibuike hadde passa bra hos Brann.
Vrakgods frå Rosenborg gjer ofte det.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article282332.ece
(om prisen er grei)


De "må" selge, så det er absolutt mulighet for det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Kjøp heile U-21 landslaget.  Ta med trenaren også!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on June 05, 2013, 10:27:23 AM
Chibuike hadde passa bra hos Brann.
Vrakgods frå Rosenborg gjer ofte det.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article282332.ece
(om prisen er grei)
En spiller som kan gjøre alt selv, skape sjanser ut av ingenting og er stor og sterl så han også kan slås langt på. Samtidig rimelig egoistisk og tunnellsynt så han kan være ødeleggende for lagspillet. Høres perfekt ut for Skarsfjords Brann. Svakhetene er jo irrelevante i Brann som ikke har noe lagspill, men kan skremme vekk de andre toppklubbene

ostraume

Quote from: osoerli on June 05, 2013, 18:55:54 PM
Kjøp heile U-21 landslaget.  Ta med trenaren også!


Skullerud?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Quote from: osoerli on June 05, 2013, 18:55:54 PM
Kjøp heile U-21 landslaget.  Ta med trenaren også!


Da sprenger vi budsjettet mitt på 50 millioner for å gjøre Brann til gullfavoritt...

osoerli

Quote from: ostraume on June 06, 2013, 07:29:50 AM
Quote from: osoerli on June 05, 2013, 18:55:54 PM
Kjøp heile U-21 landslaget.  Ta med trenaren også!


Skullerud?


Hvis det er hans forteneste at laget spelar som det gjer.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Xminator on June 06, 2013, 08:56:24 AM
Quote from: osoerli on June 05, 2013, 18:55:54 PM
Kjøp heile U-21 landslaget.  Ta med trenaren også!


Da sprenger vi budsjettet mitt på 50 millioner for å gjøre Brann til gullfavoritt...

Alle millionane blir raskt tent inn igjen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

brann89

Vist det er Skullerud sin tankegang bak spillet som U21 viser frem for tiden, kunne eg gjerne sett han i Brann. Men det kan også være en dose ung pågangsmot som er avgjørendes
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

SK

Ikke for å snakke ned Skullerud direkte, men jeg minner om at Nils Johan Semb i sin tid tok EM-bronse med U21-landslaget.

Miller

Quote from: SK on June 09, 2013, 10:19:54 AM
Ikke for å snakke ned Skullerud direkte, men jeg minner om at Nils Johan Semb i sin tid tok EM-bronse med U21-landslaget.


To veldig forskjellige typer fotball på de to lagene. Semb sitt var ikke akkurat spillende og offensivt ...

dex1974

June 09, 2013, 11:35:19 AM #2034 Last Edit: June 09, 2013, 11:36:54 AM by dex1974
Semb var et offer for suksessen man hadde under Drillo og tilpasset deler av sin filosofi til Drillofotballen av frykt for å endre for mye.
Hareide prøvde med ny stil og det så veldig lovende ut i vennskapsturnering mot Danmark og Sverige i sydeligere strøk men gikk i dass som vi husker.
Drillo tilbake fikk tilbake entusiasmen og til tider i starten av comebacket virket det som han hadde utviklet sin egen filosofo og til tider var det underholdende å se på.
Men siste par årene har det vært nitrist å se landsen.

Man må starte å tenke nytt i årene fremover og bryte med gammel tenke- og væremåte ellers frykter jeg den nye lovende generasjonen og går under.
Nå har man gode tekniske spillere med flere spennende individuelle ferdigheter som nå bør dyrkes og inn mot A-landslaget med en ny sjef som tør å spille fotball.

Men tilbake til Skullerud...mannen Andresen hentet inn som hovedtrener i sitt VIF-prosjekt. Han kom vel fra storklubben Sprint Jeløy og fikk seg en kraftig wake up call ved å ta et så stort steg opp til å trene et lag på øverste nivå.
Men det ga ham nyttig lærdom og er ingen tvil om at han har kompetanse og er meget dyktig fotballfaglig- Imponerende at han har klart å fortsette suksessen med U-21 etter Perry ga seg.
Kunne absolutt tenkt meg han som Branntrener en eller annen gang og han virket ganske Brannvennlig da han var ekspertkommentator i TV.
Semb Berge til Brann ser bare mere og mere usannsynlig ut...han spiller ikke i Tippeligaen neste sesong, kanskje heller ikke høstsesongen!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krøvel vellevold

Men nå har jo John Arne Riise lagt sin elsk på Bergen - i hvert fall på Twitter, så nå er nok han på vei til oss.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on June 09, 2013, 16:02:14 PM
Hva har han sagt?


"Potetkjelleren i Bergen?? Utrolig god mat og service!! Humor festen med Thomas Giertsen?? Fantastisk show !! Bergen?? Loving the city"

"Takk til Bergen by for en herlig helg:) flott by, flotte restauranter, butikker og hyggelige folk. Kommer garantert tilbake. Back to Oslo"
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: dex1974 on June 09, 2013, 11:35:19 AM
Semb var et offer for suksessen man hadde under Drillo og tilpasset deler av sin filosofi til Drillofotballen av frykt for å endre for mye.
Hareide prøvde med ny stil og det så veldig lovende ut i vennskapsturnering mot Danmark og Sverige i sydeligere strøk men gikk i dass som vi husker.
Drillo tilbake fikk tilbake entusiasmen og til tider i starten av comebacket virket det som han hadde utviklet sin egen filosofo og til tider var det underholdende å se på.
Men siste par årene har det vært nitrist å se landsen.

Man må starte å tenke nytt i årene fremover og bryte med gammel tenke- og væremåte ellers frykter jeg den nye lovende generasjonen og går under.
Nå har man gode tekniske spillere med flere spennende individuelle ferdigheter som nå bør dyrkes og inn mot A-landslaget med en ny sjef som tør å spille fotball.

Men tilbake til Skullerud...mannen Andresen hentet inn som hovedtrener i sitt VIF-prosjekt. Han kom vel fra storklubben Sprint Jeløy og fikk seg en kraftig wake up call ved å ta et så stort steg opp til å trene et lag på øverste nivå.
Men det ga ham nyttig lærdom og er ingen tvil om at han har kompetanse og er meget dyktig fotballfaglig- Imponerende at han har klart å fortsette suksessen med U-21 etter Perry ga seg.
Kunne absolutt tenkt meg han som Branntrener en eller annen gang og han virket ganske Brannvennlig da han var ekspertkommentator i TV.
Semb Berge til Brann ser bare mere og mere usannsynlig ut...han spiller ikke i Tippeligaen neste sesong, kanskje heller ikke høstsesongen!
Hehe. Kunne nesten tro du snakket om Skars på de første avsnittene.

Npr det gjelder U21, så skal nok Perry ha mye av æren for det kollektivet de har blitt på og utenfor banen.  Det var han som bygde det opp. Skullerud bare opprettholder det. Jeg syns også at vi spilte bedre under Perry. Skullerud er noe mer kynisk

tsrqpo

Skullerud var jo og assistent under Perry, så han er nok mer delaktig enn "bare har tatt over og opprettholde"

Nixon

Skullerud: Flavor of the month...
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on June 09, 2013, 11:42:35 AM
Men nå har jo John Arne Riise lagt sin elsk på Bergen - i hvert fall på Twitter, så nå er nok han på vei til oss.


Det er nok mye fotball igjen i JAR, spørsmålet er om det hadde fulgt for mye annet med også. Demir til tyrkia og JAR inn i sommer ville nok vært en klar forsterkning av laget.

brann89

Selv om JAR hadde vært en forsterkning til laget, hadde ikkje eg ville sett han i laget. Det fyren tåler eg ikkje!
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

kabelmann

Jeg hadde helt fint tålt fyren i Brann. Det er så herlig med litt typete folk og ikke bare helt gjennomsnittlige A4-mennesker. Med unntak av Piotr så er det nesten bare streitinger på laget.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Riise er vel under kontrakt med Fulham.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10104242

Synd det, men var vel for mye å forvente noen positive nyheter fra Brann.

Nixon

Har ikke forumet vært negativ til han pga manglende skåringer?
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Gepard on June 13, 2013, 11:48:17 AM
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10104242

Synd det, men var vel for mye å forvente noen positive nyheter fra Brann.


Hva er synd? At han ennå er tilgjengelig på markedet? Både spiller og klubb sier jo her at Molde ikke har kjøpt ham.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up