• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 16, 2012, 00:58:31 AM
Jeg mener at han var nøkkelspiller i den forstand at han var en av våre to viktigste spillere.

Ja, en skadefri Soko ville også vært en nøkkelspiller i dag, men da for et lag som er godt fornøyd med fjerdeplasser.


Tøys og tull. Brann kunne utmerket tatt gull med en Soko som spilte alle kampene. Det er ikke akkurat Real Madrid og Barcelona vi kjemper mot i den norske serien.
Legg ned hele klubben!

krakra

Jeg er ganske sikker på at vi ikke hadde tatt gull med en skadefri Soko istedenfor Martin Andresen. Du mener andre er påvirket av gullet. Jeg tror du er litt påvirket av at han ditchet oss for VIF:

Klaus_Brann

Kantspillet vårt var mer viktig enn det som kom sentralt, så jeg er med Krøvel på at vi fint kunne tatt gull med en Soko i form på laget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 16, 2012, 01:21:16 AM
Jeg er ganske sikker på at vi ikke hadde tatt gull med en skadefri Soko istedenfor Martin Andresen. Du mener andre er påvirket av gullet. Jeg tror du er litt påvirket av at han ditchet oss for VIF:


Nei jeg var ikke spesielt imponert over Andresen i 2005-2007 heller.
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on October 16, 2012, 05:41:22 AM
Quote from: krakra on October 16, 2012, 01:21:16 AM
Jeg er ganske sikker på at vi ikke hadde tatt gull med en skadefri Soko istedenfor Martin Andresen. Du mener andre er påvirket av gullet. Jeg tror du er litt påvirket av at han ditchet oss for VIF:


Nei jeg var ikke spesielt imponert over Andresen i 2005-2007 heller.


Godt det ikke bare er meg. Han var en god spiller, men langt fra noen "fussball-gott".

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on October 16, 2012, 05:41:22 AM
Quote from: krakra on October 16, 2012, 01:21:16 AM
Jeg er ganske sikker på at vi ikke hadde tatt gull med en skadefri Soko istedenfor Martin Andresen. Du mener andre er påvirket av gullet. Jeg tror du er litt påvirket av at han ditchet oss for VIF:


Nei jeg var ikke spesielt imponert over Andresen i 2005-2007 heller.


Der er jeg ganske enig. Han kunne ikke vert erstattet med "hvem som helst", men den sentrale midtbanen var ikke sterkeste lagdel i gullåret. Den viktigste enkeltfaktoren var nok Helstad.

Og tenk, gullet kom med Opdal i mål! Og Mjelde som trener! Og Hanstveit på backen! Den svir nok for en del enda...

Det er godt mulig  vi hadde vert på vei opp fra 7. divisjon nå om vi hadde forlenget med Helstad, Hanstveit og Andresen, og istedenfor å rote med Demba hadde funnet en skikkelig makker til Andresen sentralt og overtalt Karadas til å spille ved siden av Helstad...

Vann under broen, ruinene til Roald er i 2013 fortsatt langt fra steinmuren til Mjelde fra 2007.

Sindre32

Den steinmuren viste seg å være omtrent like sterk som et korthus. Stein på stein ble til hodeløs satsing, Vi får håpe vi ikke går i den fellen igjen.

dex1974

Mener å huske TV2 la frem en statistikk i 2006 tror jeg det var at Brann tok flere poeng i snitt med Andresen på banen! Jeg syntes han gjorde en fremragende jobb på midten og som kaptein og om han ikke var internasjonal klasse var han iallefall limet som holdt laget isammen! Og man så jo tydelig at han var savnet fra første serierunde i 2008!

Er han blitt mere ydmyk nå som han innser at han gapte for høyt over altfor mye i engEn så er han udiskutabelt en ressurs...og intet dårlig valg i en assistentrolle for alle klubber.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Superjack

Trenger ikke MA tilbake nei! At du er god til å kjefte betyr ikke at du er god til å lede.

Synest å huske at Brann sin kanonavsluttning på 2007 sesongen kom etter at MA sin medbestemmelse overfor MIM var så godt som avsluttet.
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: Superjack on October 16, 2012, 08:48:18 AM
Trenger ikke MA tilbake nei! At du er god til å kjefte betyr ikke at du er god til å lede.



Exactly.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Kanskje et sabbatsår kan funke for Andresen. Han kan nøye seg med noen kjedelige styremøter i Skeidar og noen bridge-turneringer. Så blir han kanskje en litt mildere type og dermed en bedre trener.
Tren på langskudd

dragn

I 2006/2007 spilte Andresen på midten for Brann, vi har Helstad som scorer mål, og vi gjør det faktisk ganske godt i begge sesongene. I 2008 har vi ikke Haugen eller Andresen. Vi har likevel Helstad, iallefall fram til sommeren. Hvordan gikk det? Det var et steg ned for Brann å miste Andresen, uansett hvor flink Helstad var foran mål så funka ikke Brann på samme måte.

Anyways, inn med en midtbane, ut med Mjelde og Ojo så har vi et lag som likner noe til neste år! 4-4-2 ftw :>

bernu

HANSA - Z

krøvel vellevold

October 16, 2012, 11:58:02 AM #413 Last Edit: October 16, 2012, 12:04:12 PM by krøvel vellevold
Quote from: dragn on October 16, 2012, 10:35:40 AM
I 2006/2007 spilte Andresen på midten for Brann, vi har Helstad som scorer mål, og vi gjør det faktisk ganske godt i begge sesongene. I 2008 har vi ikke Haugen eller Andresen. Vi har likevel Helstad, iallefall fram til sommeren. Hvordan gikk det? Det var et steg ned for Brann å miste Andresen, uansett hvor flink Helstad var foran mål så funka ikke Brann på samme måte.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: bernu on October 16, 2012, 11:32:36 AMMen vi hadde aldri klart oss uten lederen MA.


Merkelig at Brann ser ut til å være den eneste klubben som ikke hadde klart seg uten "lederen MA". VIF ser f.eks. ut til å kunne klart seg meget fint uten MAs fantastiske lederegenskaper.

Som en annen ymtet frempå om her: At du er flink til å kjefte (eller for den del er en dominerende person), betyr ikke nødvendigvis at du er en god leder.
Legg ned hele klubben!

Huff

Er det noen som snakker om å hente Andresen som spiller da?

For all del,  han var posisjonerings- og duellsterk, men manglet rekkevidde, det siste skriker vi etter selv om vi og trenger det første. Vi skriker og etter en ledertype på banen, noe MA var til dew grader, men han er et alt for usikkert kort som spiller per nå, og dekker ikke store rom på midtbanen, selv om posisjoneringsevnen gjør godt for mye.


krøvel vellevold

Quote from: dragn on October 16, 2012, 10:35:40 AM
I 2006/2007 spilte Andresen på midten for Brann, vi har Helstad som scorer mål, og vi gjør det faktisk ganske godt i begge sesongene. I 2008 har vi ikke Haugen eller Andresen. Vi har likevel Helstad, iallefall fram til sommeren. Hvordan gikk det? Det var et steg ned for Brann å miste Andresen, uansett hvor flink Helstad var foran mål så funka ikke Brann på samme måte.

Anyways, inn med en midtbane, ut med Mjelde og Ojo så har vi et lag som likner noe til neste år! 4-4-2 ftw :>


Høsten 2006 - med Andresen: 18 poeng på 13 kamper. 18-25 i målforskjell.
Våren 2008 - uten Andresen: 20 poeng på 13 kamper. 21-19 i målforskjell.

Så man kan like godt finne "beviser" den andre veien.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Skal ikke overdrive MA for mye heller. Hadde vi gått tilbake til 2007 og valget sto mellom 2007-Andresen og 2012-Rudy, så hadde Rudy vært å foretrekke langt, langt foran Andresen. Selv om Rudy ikke var kaptein, så hadde tilstedeværelsens hans en enorm betydning i kraft av den inspirerende innsatsviljen hans. Ferdighetsmessig er det også ligaforskjeller på de to.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Markmus on October 16, 2012, 13:09:36 PMSkal ikke overdrive MA for mye heller.


Nei, da er det mye tryggere å gå andre veien...
Rød makt på Hansa

Xminator

October 16, 2012, 13:21:42 PM #419 Last Edit: October 16, 2012, 13:23:31 PM by Xminator
Brann kunne utmerket godt tatt gull med Sokolowski istedenfor Andresen sentralt i 2007. Om det var Sokolowski/Austin på sentral midtbane, så hadde det vert betydelig bedre enn det vi stort sett stilte med i 2007. Andresen var ikke noe svakt kort, det var en god spiller, det var hva man brukte ved siden av Andresen som var det store ankepunktet ved 2007-laget.
Jeg tror jeg vil rangere Andresen bak spillere som Scharner, Olofinjana og Austin. Og ganske jevnt med Sokolowski.

Ellers er en 17-åring fra Senegal på besøk hos Brann. Skal vist være på blokken til flere storklubber, men Walstad har fått ham hit pga nettverk/vennskap. 190 høy, naturlig målscorer, så er nok litt den spillertype vi mangler som en 4. spiss i stallen. Alderen og nasjonalitet gjør det risikofylt, men så lenge det er i "skyggen av" Ojo, så har Brann råd til å gamble. Om vi får hente ham da...

Nixon

Spennende spiller. Høres i alle fall slik ut. Selv om jeg alltid får en anelse av tvil når avisen skriver at en person "hevder" noe. Da er det ikke alltid 100 % belegg for påstandene. Vi har vel hørt før at andre storklubber har vært på jakt etter en spiller uten at han en gang imponerte i Brann.

Men det er bare å krysse fingrer! Og at han bare er 17 år og ikke kan hentes før han er 18 bør ikke være noe problem. Vi kan jo alltids hente frem folkehøyskole-trikset igjen!:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

vebo

Noen som vet fødselsdatoen? Spennende.
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Jeg trodde et øyeblikk at navnet hans var Ibrahim Drame Bergen når jeg las denne setningen: I går ankom den 17 år gamle senegaleseren Ibrahim Dramé Bergen.
Ka du ve?

StuckedPaaOstlandet

Quote from: vebo on October 16, 2012, 14:09:17 PM
Noen som vet fødselsdatoen? Spennende.


I september, så han kan vel tidligst være spillklar til 2014 sesongen om han får kontrakt i september neste år.

Huff

Ikke hentes før om et år. Betyr dette at vi ikke vil selge Ojo, men la han gå ut kontraktstiden? I så fall veldig defensivt.

Mtp at vi har hatt c1,267 spillere på prøvespill i senere tid uten suksess bør en på ren slump snart treffe på et hypertalent og få napp. Regner dermed med denne Drame spiller seg til fast plass på Brann umiddelbart og skorer minst 25 mål (+15 målgivende). Da ser det ikke så aller verst ut i 2014 (dersom noen lærer Skars defensiv organisering, spill mot etablert samt å spille bortekamper).

Forøvrig synes jeg det er vesensforskjell på uttalelsene til Walstad ang prøvespill og hva Brannledere har uttalt tidligere. Om denne Couliably (eller hva han het) sa Walstad at han visste han var god, noe han angivelig viste på Branntrening også. Denne gangen er spilleren en naturlig målskorer og meget spennende, mindre konkret, men bedre enn tidligere uttalelser ala ''vi får se'' og slikt som indikerte at en ikke hadde peiling. Det er ikke lenge siden Brann hadde prøvespillere innom som allerede var veiet og funnet for svake av halve Adeccoligaen. Ser ut som ting er i bedring ift spillerlogistikk.


Xminator

Om han ikke kan spille før 2014, så er det erstatteren til erstatteren til Ojo. Det er jo også i rute for 2015, så ...

Klaus_Brann

Quote from: dex1974 on October 16, 2012, 07:50:55 AM
Mener å huske TV2 la frem en statistikk i 2006 tror jeg det var at Brann tok flere poeng i snitt med Andresen på banen!


Slik statistikk er vanskelig å bruke for eller mot en spiller.
F.eks. har vi tatt mange fler poeng ETTER at Austin dro. Betyr det at de som spiller på midtbanen nå er bedre enn Austin?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

King kan gjerne vera Ojo-erstattar.

Huff

Quote from: Hatleking on October 16, 2012, 21:05:07 PM
King kan gjerne vera Ojo-erstattar.


Sikkert tilnærmet gratis og vil garantert heller spille for Brann enn filleklubben Mænju.

Hatleking

Han får då iallfall fast tribuneplass i United.

krakra

Tipper Uniteds reservelag er bedre enn Brann.

Hatleking

No var eg ikkje realistisk eigentleg, men King er ikkje nøgd med spel på reservelaget. Eg meiner å hugse at han gjev United ei sjanse til jul. Dersom han ikkje får signal om å satsast på innan då, går han til ein annan klubb. Molde står vel klåre med vidopne armar...

Gulløl

Joshua King sin kontrakt med MU går ut sommeren 2013. Er vel omtrent da Kim Ojo forsvinner for småpenger. King bør Brann absolutt prøve seg på, men Solskjær og Molde er vel storfavoritt for å sikre seg underskriften.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Jeg tror ikke han går til TL i det hele tatt. Det burde han heller ikke gjøre.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on October 16, 2012, 22:15:35 PM
No var eg ikkje realistisk eigentleg, men King er ikkje nøgd med spel på reservelaget. Eg meiner å hugse at han gjev United ei sjanse til jul. Dersom han ikkje får signal om å satsast på innan då, går han til ein annan klubb. Molde står vel klåre med vidopne armar...


Nei, han virker ikke som typen til å nøye seg med 2. lagsspill uansett hvilken klubb det skulle være.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Har ikke King sagt at Solskjær og Molde er det eneste aktuelle i Norge? Mener å ha lest det.

edit: Brann er selvsagt uansett glemmesak.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Hvis Solskjær forsvinner til vinteren, så er nok ikke Molde like aktuelt lenger.
Ka du ve?

Alzheimer/Silverspurs

Fekk melding frå AGF-supporter som sa at det i ein "shout box" på AGF-forum i dag tidleg var nevnt at Morten Moldskred er aktuell for Brann gratis. Har kontrakt til sommaren 2013, men kan gå gratis.

Sikkert ikkje sant, men nei takk.

Gepard

Komplett meningsløs overgang i såfall, vi har ungutter på vei som er 10 ganger bedre

vebo

Nei, slik situasjonen er i dag så trenger vi han ikke.
Tiocfaidh ár lá


kabelmann

Har aldri hatt sansen for Moldskred så jeg håper han forsvinner til Aalesund e.l. isteden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Moldskred skal og bør være helt uaktuell for oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Finne er vel den fra 95-årgangen utenom supertalentet Dæhli som har nådd lengst så langt. Riktignok har vel VIF startet en kamp med en annen fra årgangen og Stengel har spilt mye for Stabæk, men jeg mener fortsatt at Finne har nådd lengre foreløbig og underbygger det med at han er fast på G18-landslaget som eneste 95er(andre er med, men ikke fast i troppen).

Så jeg syns ikke Lillejord har noe å klage på. Finne har fått utviklet seg bra i Brann i løpet av den korte tiden siden han skrev under og han kan ikke være uten konkurranse på topp.

Men mitt inntrykk av Lillejord er at han er en ganske overvurdert agent som ikke er spesielt flink til å selge inn spillere til klubber og er helt avhengig av at de går som bosman for å tjene noen kroner.

dudo

Er Qaka og Sælnes 95?

For øvrig tror jeg Finne kunne slått "mer" gjennom med mer spilletid. Han beviste han var klar allerede borte mot Hønefoss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


Huff

Synes kritikken fra Langeland er grei nok, altfor hard, men helt greit dersom en ser på media som et korrektiv. Bt skal være kritisk mot Brann og holde dem på tå hev, så lenge en ikke synker ned til destruktiv kampanjejournalistikk.

Lillejord har sin egen agenda; penger. Prøvespillet er helt greit da det er snakk om en annen spillertype enn Finne, hadde det vært snakk om en relativt liten afrikansk målsnik hadde den vært legitim, men her snakker vi kraftspiss. Skal en kritisere denne potensielle overgangen er det snarere Drame kontra Lorentzen som blir relevant, Finne må tåle konkurranse, selv om det ikke er hensiktsmessig å hente inn en direkte konkurrent (lik spillertype) m.m vi snakker verdensklassepotensiale.

Så er jeg enig i at Finne kunne spilt mer, men dette blir en annen debatt. Faktisk ønsker jeg ikke en ny kraftspiss, fordi Brann uten en slik vil tvinges til i enda større grad å legge vekk langpasningene, igjen en annen debatt (kraftspiss er på ingen måte ensbetydende med at en skal pole langpasninger mot vedkommende, men dagens Branntrener er ikke fremmed for dette, og må vi ha inn luftstyrke i boksen i slutten av en hjemmekamp nå og da duger Barmen, som neppe blir fysisk svakere med årene).

krakra

October 17, 2012, 17:31:40 PM #448 Last Edit: October 17, 2012, 17:33:36 PM by krakra
Quote from: Alzheimer/Silverspurs on October 17, 2012, 13:44:09 PM
Fekk melding frå AGF-supporter som sa at det i ein "shout box" på AGF-forum i dag tidleg var nevnt at Morten Moldskred er aktuell for Brann gratis. Har kontrakt til sommaren 2013, men kan gå gratis.

Sikkert ikkje sant, men nei takk.
Han ble nærmest gitt bort til AGF fordi RBK ikke ville ha ham. Hvis han nå gis bort igjen er det nok ikke uten grunn. En spiller som har holdt god TL-klasse i tilsammen kanskje 2-3 månder gjennom hele sin karriere. Resten har han vært skadet eller middelmådig.

Nei takk. Men jeg har ingen tro på det. Moldskred har ikke en personlighet som jeg ser skulle passe så godt til Skars heller.

osoerli

Quote from: Huff on October 17, 2012, 17:16:14 PM
Synes kritikken fra Langeland er grei nok, altfor hard, men helt greit dersom en ser på media som et korrektiv. Bt skal være kritisk mot Brann og holde dem på tå hev, så lenge en ikke synker ned til destruktiv kampanjejournalistikk.


Bt skal vel være kritisk til Lillejord også..?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up