• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tippeligaen: For mange lag

Started by Leffen, October 20, 2012, 11:36:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Ka du ve?

dudo

Nå må vi ikke glemme at ligaen aldri har vært så god som i 2007.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Quote from: dudo on October 24, 2012, 15:07:58 PM
Nå må vi ikke glemme at ligaen aldri har vært så god som i 2007.


Var det ikke i 2008 da at vi og rbk gikk til gruppespillet og videre til første utslagsrunde? Legger en det til grunn så var vell 2008 det året med sterkest prestasjoner i e-cupene de siste tja 5- 10 år!! som igjen er en god pekepinn på nuivået på ligaen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Gepard

Er så definitivt imot å kutte i antall lag, det vil rive ned alt det posetive utvidelsen nå etter hvert har ført til.

Aller viktigst er det at man har fått vekk panikken som¨herjet i TL når det var færre lag. Enten var man i medaljekamp eller så var man i nedrykkskamp, dette første til enormt kortsiktg tankegang hos klubbene, som prøvde å kjøpe seg ut av problemer. Ungdomsbølgen er en direkte konsekvens av dette , pga av at lag ikke står i fare for å rykke ned om de legger et langsiktig fokus på utvikling istedenfor kun å tenke resultat neste helg.

At sesongen har blitt utvidet er også viktig, vi er mer i stand til å hevde oss i turneringspill mot utenladsk motstand, viktig for klubblag og landslag.

At man i det hele tatt vurderer dette skrittet i Nff erpur idioti, da det ikke engang er gitt nok tid til at prosjektet med 16 lag har fått bært alle sine frukter.


krakra

Quote from: storB on October 24, 2012, 15:19:36 PM
Quote from: dudo on October 24, 2012, 15:07:58 PM
Nå må vi ikke glemme at ligaen aldri har vært så god som i 2007.


Var det ikke i 2008 da at vi og rbk gikk til gruppespillet og videre til første utslagsrunde? Legger en det til grunn så var vell 2008 det året med sterkest prestasjoner i e-cupene de siste tja 5- 10 år!! som igjen er en god pekepinn på nuivået på ligaen.
Det var 2007. Sluttspillskampene ble spilt i starten av 2008. 2008 var sesongen da vi solgte fra oss CL-mulighetene og Huseklepp pisset på Deportivo. Før enda et av ledelsens geniale grep ødela for oss på bortebane.

Falkman

Quote from: krakra on October 24, 2012, 18:18:10 PM
Quote from: storB on October 24, 2012, 15:19:36 PM
Quote from: dudo on October 24, 2012, 15:07:58 PM
Nå må vi ikke glemme at ligaen aldri har vært så god som i 2007.


Var det ikke i 2008 da at vi og rbk gikk til gruppespillet og videre til første utslagsrunde? Legger en det til grunn så var vell 2008 det året med sterkest prestasjoner i e-cupene de siste tja 5- 10 år!! som igjen er en god pekepinn på nuivået på ligaen.
Det var 2007. Sluttspillskampene ble spilt i starten av 2008. 2008 var sesongen da vi solgte fra oss CL-mulighetene og Huseklepp pisset på Deportivo. Før enda et av ledelsens geniale grep ødela for oss på bortebane.


Ledelsens grep? forklar!!!

krakra

Aabrekk begikk jo nærmest mytteri og fikk spillerne til å gå bortifra Mjeldes opprinnelige plan og legge seg bakpå i Spania. Det gikk til helvette. Sparkingen av Steffensen og ansettelsen av Aabrekk som assistent var jo RBHs verk.

SK

Quote from: krakra on October 24, 2012, 18:37:43 PM
Aabrekk begikk jo nærmest mytteri og fikk spillerne til å gå bortifra Mjeldes opprinnelige plan og legge seg bakpå i Spania. Det gikk til helvette. Sparkingen av Steffensen og ansettelsen av Aabrekk som assistent var jo RBHs verk.

Falkman

October 24, 2012, 19:27:20 PM #58 Last Edit: October 24, 2012, 19:28:52 PM by Falkman
Quote from: krakra on October 24, 2012, 18:37:43 PM
Aabrekk begikk jo nærmest mytteri og fikk spillerne til å gå bortifra Mjeldes opprinnelige plan og legge seg bakpå i Spania. Det gikk til helvette. Sparkingen av Steffensen og ansettelsen av Aabrekk som assistent var jo RBHs verk.


forutsatt at den historien stemmer, hvilket jeg tviler sterkt på at den gjør,  er det jo en ganske interessant argumentasjons-rekke, det der.  hvis jeg gjør en rævva jobb for min arbeidsgiver, er det først og fremst ledelsens skyld, fordi det var de som ansatte meg??

krakra

Det er ledelsen skyld når de sparker en assistent imot hovedtrenerens vilje og ansetter en ny assistent, igjen mot hovedtrenerens vilje, som koster oss EL.

Falkman


krakra

October 24, 2012, 20:17:21 PM #61 Last Edit: October 24, 2012, 20:18:59 PM by krakra
Hvorfor henger det ikke på greip?
Ledelsen(les: RBH) syns det var en intelligent idè å bytte ut assistenttreneren mot hovedtrenerens vilje. Den nye assistenttreneren kuppet bortekampen mot Deportivo og gjorde at vi tapte, men det henger ikke på greip at ledelsens grep kostet oss EL?

Superjack

For mange lag i tipeligaen14 lag og serie fra 1 april til siste oktober. Fotball når skigutta har snørt på seg skiskoa er døfødt i Norge. Kutt ut ferien om sommeren også, utenom de pålagte i forbindelse med internasjonale terminlister som EM og VM.

Spesielt Hareide ville ha lenger sesong, pga 1 eller 2 kvallikkamper som gikk i mars, før sesongen startet. Dette sammen med at norske lag som gikk videre i E cup fra høsten skulle være bedre rustet til cupspillet på våren.

For det første har det vel bare skjedd 4 ganger i historen at norske lag har skullet kjempe seg videre i E-cup etter å ha kommet videre så langt, og da har det vel stått mest på at de har møtt lag ganske mye bedre enn seg selv... I tillegg var og er Hareide en sutrende fjott.

Beste TL vil jeg mene var på siste halvdel av 90 tallet, da RBK var fast inventar i CL og det var nesten bankers å sette H på tippekupongen når de møtte lag som Real-Madrid og Juventus på egen hjemmebane, Molde fikk også prøve seg i CL, samt at Brann gikk til kvarten mot Liverpool i cupvinnercupen.
Brannsupporter.

dudo

Jeg trodde Aabrekk-historien var velkjent? Må selvsagt sees kombinert med at det var flere i spillergruppen som ikke var helt på nett med Mjelde. Et godt gammeldags kupp, som kan ha kostet oss en hel del.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Ka du ve?

Yngve

Det handlar vel meir om manglande kunnskap om dei siste års historie i sportsklubben om ein ikkje har fått med seg historia om Aabrekk som bevist gjekk bak ryggen på Mjelde og øydela mykje for klubben.

SK

Historien om Aabrekk/Mjelde er jo velkjent fordi den stod i avisen! Slike interne garderobe-historier i media må alltid tas med 10-20 klyper salt. Skulle ikke forundre meg om sannhetsgehalten egentlig ligger på 10-20 %.

En assistenttrener kan ikke verken kuppe noe eller gå bak ryggen på en trener i garderoben rett før og midt i pausen av en kamp, når hovedtreneren selv er til stede. Det skjønner da enhver. Hvis det var slik at Aabrekk tok over og styrte hele showet, er det i så fall Mjeldes skyld som lar han gjøre det. Men så ekstremt tviler jeg på det var.
Vi røk dessuten ut like mye fordi vi ikke hadde trent på straffekonk på forhånd, og skylden for det kan i hvert fall ikke tillegges Aabrekk.

dudo

Mjelde hadde som sagt mistet garderoben på det tidspunktet. Det betyr ikke at det ikke er selve definisjonen av illojalitet av assistenttrener Aabrekk og toneangivende Brannspillere å aktivt motarbeide sjefen. Og 10-20% sannhetsgehalt er mer enn nok i denne historien, såpass ille er den. Når det er sagt tror jeg det tallet er vesentlig høyere.

Men linken finner jeg ikke, husker BT hadde en lang artikkel om det, men det var kanskje bare på papir?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Dette var på et tidspunkt media var imot Mjelde, så at de skulle lyve til fordel for ham er utenkelig.
Ka du ve?

dudo

Quote from: Markmus on October 24, 2012, 22:41:45 PM
Dette var på et tidspunkt media var imot Mjelde, så at de skulle lyve til fordel for ham er utenkelig.


Det er unektelig et poeng også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

14 lag er for lite, 16 er passe, jeg kunne tenkt meg å se ett forsøk på 18 lag, og ett hardere kampprogram deler av sesongen.

Joggi Bogga

Quote from: Xminator on October 25, 2012, 05:04:16 AM
14 lag er for lite, 16 er passe, jeg kunne tenkt meg å se ett forsøk på 18 lag, og ett hardere kampprogram deler av sesongen.


Helt enig, heller 18 enn mindre enn 16.

Om nødvendig bør 2-3 runder planlegges innendørs og heller flyttes ut om været er bra.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on October 25, 2012, 16:54:32 PM
Quote from: Xminator on October 25, 2012, 05:04:16 AM
14 lag er for lite, 16 er passe, jeg kunne tenkt meg å se ett forsøk på 18 lag, og ett hardere kampprogram deler av sesongen.


Helt enig, heller 18 enn mindre enn 16.

Om nødvendig bør 2-3 runder planlegges innendørs og heller flyttes ut om været er bra.


Haha! Regner med det var ironi.
Legg ned hele klubben!

nummer9

Jeg mener de ekstra kampene som kom som en utvidelse av serien har kostet Brann flere partoutkort-innehavere. Prisen gikk opp, og snittinteressen for kampene går ned som følge av oppgjør med mindre prestisje. Samtidig fører det også til kamper på dager med mindre gjestfritt vær. Det er også en større terskel for å kjøpe partoutkort da det er flere kamper en må rydde tid for å komme seg på.

Summa summarum var dette endel (samt synkende kvalitet på Brann) for at jeg i alle fall ikke fornyet mitt i 2009. Vil tror jeg ikke er alene.

vebo

Det er helt klart en ond sirkel. Folk kjøper ikke lenger partout for å være sikret billett..
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: nummer9 on October 29, 2012, 13:11:36 PM
(samt synkende kvalitet på Brann)


Totalt, kanskje. Heime på Stadion senkes jo den eine etter den andre.
Gå av.

Markmus

Quote from: nummer9 on October 29, 2012, 13:11:36 PM
Jeg mener de ekstra kampene som kom som en utvidelse av serien har kostet Brann flere partoutkort-innehavere. Prisen gikk opp, og snittinteressen for kampene går ned som følge av oppgjør med mindre prestisje. Samtidig fører det også til kamper på dager med mindre gjestfritt vær. Det er også en større terskel for å kjøpe partoutkort da det er flere kamper en må rydde tid for å komme seg på.

Summa summarum var dette endel (samt synkende kvalitet på Brann) for at jeg i alle fall ikke fornyet mitt i 2009. Vil tror jeg ikke er alene.


På den andre siden ga det fire kamper ekstra i året. Jeg er rimelig sikker på at fire ekstra kamper med over 10 000 betalende er mer verdt enn litt ekstra partoutkort.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det er selvfølgelig riktig at det blir bedre inntjening, men det spørs om det ble fire hjemmekamper ekstra da:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9

Quote from: Markmus on October 29, 2012, 15:35:10 PM
Quote from: nummer9 on October 29, 2012, 13:11:36 PM
Jeg mener de ekstra kampene som kom som en utvidelse av serien har kostet Brann flere partoutkort-innehavere. Prisen gikk opp, og snittinteressen for kampene går ned som følge av oppgjør med mindre prestisje. Samtidig fører det også til kamper på dager med mindre gjestfritt vær. Det er også en større terskel for å kjøpe partoutkort da det er flere kamper en må rydde tid for å komme seg på.

Summa summarum var dette endel (samt synkende kvalitet på Brann) for at jeg i alle fall ikke fornyet mitt i 2009. Vil tror jeg ikke er alene.


På den andre siden ga det fire kamper ekstra i året. Jeg er rimelig sikker på at fire ekstra kamper med over 10 000 betalende er mer verdt enn litt ekstra partoutkort.

Er endel utgifter på å ha hjemmekamp også. Husk også at de ekstra hjemmekampene er mest sannsynlig mot de lagene som gir minst tilskuere.

blobby winters

Tror ikke de 2 extra hjemmekampene mot lag som Ulf, Sarpsborg og Hønefoss dekker utgiuftene til de 2 ekstra bortekampene.

Men, hadde det vært 14 lag i TL for 2 år siden hadde vi mest sannsynlig spilt Adecco i fjor, og hvis det hadde blitt 14 lag i TL neste sesong måtte vi tenke Adecco igjen i 2014.

Kan være greit med 16 lag i TL for oss Brann supportere.

Go Up