• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

Virker som Mohn er litt sutrete fordi Samen ikke fikk fortsette i klubben.

NÄ er det viktig Ä ta med at all kritikk i fjor gikk mot styret i klubben som forlenget kontrakten pÄ et merkelig tidspunkt, og fordi de muligens gjorde det grunnet pengepress.
Mohn ble ikke kritisert, det ble kun poengtert at Brann er en medlemsstyrt klubb, noen han mÄ akseptere.
Han kan gjerne stille pÄ valg pÄ neste ÄrsmÞte dersom han Þnsker ytterligere innflytelse!

Hadde jeg vÊrt Mohn ville jeg vÊrt mer forbanna pÄ RBH som har surret vekk rikelig med millioner av kroner siste sesongene. Per dags dato er vÄre dyreste spillere de som presterer dÄrligst!

Alltid synd dersom eventuelle millioner til Sportsklubben uteblir, men jeg klarer fint Ä leve med det sÄ lenge ingen utenfra fÄr styre klubben vÄr. Da er vi raskt pÄ ville veier slik man ser med enkelte klubbers ellers i Europa.

Kutter Mohn all stÞtten nÄ, sÄ forventer jeg at RBH har baller nok til Ä ikke la Mohn parkere Bentlyen sin i spiller-garasjen under BT-tribunen. Da kan han heller ta bybanen slik som oss andre :)

Northside

Quote from: BRANNFL on May 27, 2014, 11:18:16 AM
Ka tenker andre investorer om mÄten Trond Mohn blir behandel pÄ, er mÄlet her inne pÄ forumet Ä skremme alle vekk, sitter noen av dere pÄ en svÊr pengesekk. 60 og 70 tallet kommer aldri tilbake, det er nok penger som mÄ til for Ä klatre pÄ tabellen, ikke det at Brann ikke har god nok stall i Är men det mÄ nok en god del penger til for Ä holde hÄpet om ett nytt 2007 oppe. Og da er det vel ikke sÄ mange her inne pÄ forumet som kan bidra.


Kan du utdype hvordan Mohn er blitt behandlet?

krĂžvel vellevold

Quote from: BRANNFL on May 27, 2014, 11:18:16 AM
Ka tenker andre investorer om mÄten Trond Mohn blir behandel pÄ, er mÄlet her inne pÄ forumet Ä skremme alle vekk, sitter noen av dere pÄ en svÊr pengesekk. 60 og 70 tallet kommer aldri tilbake, det er nok penger som mÄ til for Ä klatre pÄ tabellen, ikke det at Brann ikke har god nok stall i Är men det mÄ nok en god del penger til for Ä holde hÄpet om ett nytt 2007 oppe. Og da er det vel ikke sÄ mange her inne pÄ forumet som kan bidra.


Men hva med en god trener? Kan det bidra? Det hadde vi ikke hatt hvis Mohn hadde fÄtt viljen sin. Jeg ser ikke hva som er bra med at en person som selv sier han ikke har peiling pÄ fotball, er den som skal bestemme hvem som skal trene Brann. At Skarsfjord skulle trene Brann fordi han er godkompis med Mohn, blir fullstendig feil!

Og bit deg merke til at Brann i sin egen rapport mener slik innblanding ville vÊrt uakseptabel. SÄ hva har skjedd? Enten har han sitt pÄ det tÞrre, men da burde han jo dementert misoppfattelsen som kom av et BT-sitat om at det lÄ fÞringer for pengene. Eller sÄ har han lagt fÞringer - og altsÄ gjort noe Brann selv oppfatter som "uakseptabelt". Hva er problemet med at fansen kritiserer klubben for Ä ha gjort noe de selv mener er "uakseptabelt"?
Legg ned hele klubben!

nero

May 27, 2014, 11:45:58 AM #3653 Last Edit: May 27, 2014, 16:12:17 PM by nero
Etter gullet i 07 har Brann sĂžlt bort million etter million av Mohns penger. SmĂ„klubber som Godset, TIL og FKH har tatt medaljer i TL med budsjetter som er omtrent pĂ„ stĂžrrelse med det Brann bruker pĂ„ administrasjon. Alt dette uten at Brann har oppnĂ„dd noe som helst sportslig sett. Klubben vingler pĂ„ randen av konkurs det meste av tiden. Likevel er Brann lĂžnnsledende, og har landets hĂžyeste billettpriser.  Mohn har ingenting mot noe av dette, men da supporterne protesterer mot at han trumfer gjennom en kontraktsforlengelse med middelmĂ„digheten Skarsfjord, da blir han pissesur. Er dette en mann som bĂžr fĂ„ mer eller mindre innflytelse pĂ„ klubben?
Lions led by donkeys.

Xminator

Quotemed budsjetter som er omtrent pÄ stÞrrelse med det Brann bruker pÄ administrasjon.


Og der ligger litt av problemet. Jeg tror det er mange som bruker minst like mye penger pÄ A-laget - og ikke minst spillerene der, som det Brann gjÞr.

krakra

Quote from: Xminator on May 27, 2014, 11:47:45 AM
Quotemed budsjetter som er omtrent pÄ stÞrrelse med det Brann bruker pÄ administrasjon.


Og der ligger litt av problemet. Jeg tror det er mange som bruker minst like mye penger pÄ A-laget - og ikke minst spillerene der, som det Brann gjÞr.
Det er neppe mange.

Nixon

http://www.dagbladet.no/2014/05/27/sport/tippeligaen/fotball/sk_brann/trond_mohn/33528185/

Davy Wathne henger seg pÄ og sier at han skjÞnner Mohn godt som "bare fÄr hets og sjikane tilbake". Ikke uventet, den lille mannen benytter jo enhver mulighet til Ä stikke fingeren i BrannsÄret. Men sÄ mye hets og sjikane var det vel ikke. Det var jo folk i klubben som fÞrst og fremst fikk hÞre det.

Ellers er Davy skrÄsikker pÄ at vi rykker ned med god margin...
RÞd makt pÄ Hansa

dragn

Quote from: BRANNFL on May 27, 2014, 11:18:16 AM
Ka tenker andre investorer om mÄten Trond Mohn blir behandel pÄ, er mÄlet her inne pÄ forumet Ä skremme alle vekk, sitter noen av dere pÄ en svÊr pengesekk. 60 og 70 tallet kommer aldri tilbake, det er nok penger som mÄ til for Ä klatre pÄ tabellen, ikke det at Brann ikke har god nok stall i Är men det mÄ nok en god del penger til for Ä holde hÄpet om ett nytt 2007 oppe. Og da er det vel ikke sÄ mange her inne pÄ forumet som kan bidra.

nero

Vittig at Wathne skriver at Mohn er en god sosialdemokrat. NÄr en milliardÊr kjÞper seg innflytelse i en organisasjon sÄ er det i hvert fall sÄ som sÄ med det demokratiske...
Lions led by donkeys.

Yngve

QuoteMohn ble trakassert og sjikanert av sÄkalte Brann-fans som knapt betaler for billett pÄ stadion.


Lurar pÄ kortid sist Davy betalte for ein billett pÄ stadion eg..

GullĂžl

Denne mannen vil Brann alt ondt. Ingen andre i Bergen vil juble mer en han om Brann rykker ned fordi da fikk han rett.

Klipp:
"Dette laget rykker ned sÄ det suser. Det er litt som i StabÊk (nedrykk, 2012). Og poengavstanden opp kan bli minst like stor i Är, sier Wathne".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Kruxleiven

Synes det er like greit at Mohn forsvinner. Jeg synes ikke klubben skal gjÞre seg avhengig av gaver. TÊring etter nÊring. Om det betyr at vi vil slite med Ä fÄ kjÞpt nye spillere so be it. Ser supporterlederen vil skvÊre opp med Mohn. Helt ok at man prÞver Ä fÄ klarhet i eventuelle misforstÄelser og kan prÞve Ä fÄ et greit forhold til Mohn, men jeg synes ikke vi burde slikke Trond opp etter ryggen for Ä fÄ pengene hans.

Torvanger

Her ser vi hvor lojal denne Mohn er, ikke tale om at han kan kalle seg ekte Brannfan!

http://www.itromso.no/sport/article9746659.ece

Henki

Quote from: Torvanger on May 27, 2014, 13:42:25 PM
Her ser vi hvor lojal denne Mohn er, ikke tale om at han kan kalle seg ekte Brannfan!

http://www.itromso.no/sport/article9746659.ece


Jeg liker pengene til Trond Mohn, men fyren har gjort seg totalt uspiselig det siste Äret. Hvis Brann mÄ klare seg uten ham blir det en overgang men da fÄr det bare bli sÄnn. Hvis Mohn forsvinner kan det jo til og med vÊre at RBH ryker med i dragsuget.
Ballen skal fremover!

dudo

"Ser det ikke bra ut i TIL?" Mannen er jo totalt delirisk. De rykket ned, for pokker!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

He he, ja. Han er ikke mye kravstor egentlig denne Mohn. TIL har i de siste Ă„rene hatt solide underskudd og rykket ned. Men Mohn er fornĂžyd: - Det har vĂŠrt jobbet veldig bra...
RÞd makt pÄ Hansa

nero

May 27, 2014, 15:22:03 PM #3666 Last Edit: May 27, 2014, 16:05:27 PM by nero
Nei, det kan unektelig virke som at han driter langt i det sportslige, sÄ lenge det er noen trivelige folk i klubben som kan pisse ham godt opp etter ryggen, og fortelle ham akkurat det han Þnsker Ä hÞre.
Lions led by donkeys.

kaj eskelinen

Merker at Davy begynner Ä ta seg litt for store friheter Ä rakke ned pÄ "idiotiske" bergensere, samtidig som han skal fremstÄ som supersupporter.

Har sakte med sikkert fÄtt nok av hele typen..

Samme med Mohn, litt av en tid Ä gÄ ut i media med at han kutter stÞtten, det er jo Ä vri kniven inn nÄr Brann ligger nede.

Slike ting bĂžr aldri glemmes og det sier sitt om hele personen. Dekk deg gjerne bak Sosialdemokrat imaget, klassisk hersketeknikk som fungerer fint med politikere, leverandĂžrer og ansatte. Branns supportere er ingen av delene.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 27, 2014, 07:56:52 AM
Quote from: Lasaron on May 27, 2014, 07:23:35 AMJeg kan frimodig si at om jeg hadde vÊrt like rik som Mohn hadde ikke Brann fÄtt en brÞkdel sÄ mange penger av meg.


Du om det. Hadde jeg vĂŠrt like rik som Trond Mohn hadde Brann vunnet serien med jevne mellomrom!;)

Ellers har jeg ingen tro pÄ teorien din om at Mohn ble lurt av Brann. Jeg tror initiativet fÞrst og fremst kom fra Mohn.


Totalt enig, men jeg hadde ikke gitt blindt og stolt pÄ at RBH sikret oss klassespiller etter klassespiller;)
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 27, 2014, 12:11:11 PM
http://www.dagbladet.no/2014/05/27/sport/tippeligaen/fotball/sk_brann/trond_mohn/33528185/

Davy Wathne henger seg pÄ og sier at han skjÞnner Mohn godt som "bare fÄr hets og sjikane tilbake". Ikke uventet, den lille mannen benytter jo enhver mulighet til Ä stikke fingeren i BrannsÄret. Men sÄ mye hets og sjikane var det vel ikke. Det var jo folk i klubben som fÞrst og fremst fikk hÞre det.

Ellers er Davy skrÄsikker pÄ at vi rykker ned med god margin...


Finnes det noen sÄkalt Brann-patriot som benytter anledningen, enten den kommer eller ei, til Ä rakke ned pÄ "klubben i sitt hjerte" like mye som Davy?
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

krĂžvel vellevold

Davy er en stor tosk. Punktum.
Legg ned hele klubben!

GullĂžl

May 28, 2014, 09:36:51 AM #3671 Last Edit: May 28, 2014, 09:39:31 AM by GullĂžl
Klovnen Davy Wathne har i det siste i tillegg til Ä rakke ned pÄ "klubben i sitt hjerte" plusset pÄ med sterk latterliggjÞring og mobbing av klubben og supporterne i sine "tv-show" og i flere aviser. Og hele Norge og nesten hele Bergen ler med han har jeg inntrykk av for han er jo "ekspert" og en person som har "peiling". Personlig har jeg fÄtt hele typen totalt i vrangstrupen. Det er pÄ sin plass til Odd kampen med et banner der han fÄr en kraftig tilbakemelding i en slagkraftig tekst. Klarer noen Ä lage en sang mot han ogsÄ skal jeg synge med av full hals. Nok er nok.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

ostraume

Banner mot Davy? Herregud, nei. Ignorer tosken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Enig. Gi han ikke mer vann pÄ mÞllen.

ForÞvrig hadde vi en gang en sang til Davy Wathne. Er det noen som er sÄ gamle at de husker den?
RÞd makt pÄ Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 28, 2014, 09:51:38 AM
Enig. Gi han ikke mer vann pÄ mÞllen.

ForÞvrig hadde vi en gang en sang til Davy Wathne. Er det noen som er sÄ gamle at de husker den?


KjĂžr over pakket?
GĂ„ av.

GullĂžl

May 28, 2014, 09:58:02 AM #3675 Last Edit: May 28, 2014, 10:08:49 AM by GullĂžl
Quote from: ostraume on May 28, 2014, 09:43:05 AM
Banner mot Davy? Herregud, nei. Ignorer tosken.


Og det hjelper ? Pr. i dag er han "Kongen pÄ Haugen" og han nyter det i fulle drag. En skal vÊre klar over at det omtrent er bare vi i den harde kjerne som mener at han er en idiot og tosk. Kjenner flere som gÄr mye pÄ Stadion som ser opp til han som en slags allviter om Brann, og er enig med han uansett hva utspill han kommer med. Han har en knallsterk gjennomslagskraft i tv-ruten og saueflokken fÞlger lydig med. Det merker dere vel rundt i byen kantiner dagen etter kamp, latterliggjÞringen til Davy blir gjentatt og gjentatt. Tidligere er det klubben han har vÊrt i strupen pÄ, nÄ er det ogsÄ kraftige utspill mot de mest trofaste supporterne som han idioterklÊrer for hele det norske folk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

roaldinho

Quote from: Nixon on May 28, 2014, 09:51:38 AM
Enig. Gi han ikke mer vann pÄ mÞllen.

ForÞvrig hadde vi en gang en sang til Davy Wathne. Er det noen som er sÄ gamle at de husker den?


Davy Wathne e ett svin? Eneste jeg husker.
Sitat RBH om hÞsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og sÄ lyset i enden av tunnelen. SÄ ledet vi ogsÄ 3-1 mot VÄlerenga..."

Nixon

Quote from: roaldinho on May 28, 2014, 09:59:31 AM
Quote from: Nixon on May 28, 2014, 09:51:38 AM
Enig. Gi han ikke mer vann pÄ mÞllen.

ForÞvrig hadde vi en gang en sang til Davy Wathne. Er det noen som er sÄ gamle at de husker den?


Davy Wathne e ett svin? Eneste jeg husker.


Nei, den har sikkert blitt sunget ogsÄ. Men den har ogsÄ blitt brukt om mange andre. Sangen jeg tenker pÄ var helt unik og henspeilet pÄ noe han hadde sagt om Brann etter en sesongsstart pÄ linje med Ärets.
RÞd makt pÄ Hansa

krĂžvel vellevold

May 28, 2014, 10:34:34 AM #3678 Last Edit: May 28, 2014, 11:13:08 AM by krĂžvel vellevold
Ja det er et problem at folk tror han er et slags orakel som vet alt. Han snakker med stor entusiasme og overbevisende tone om ting han ikke har peiling pÄ. Jeg har tatt den mannen i lÞgner, usannheter og halvsannheter mange ganger. Han forholder seg ikke til fakta.

Mannen er en eneste stor klovn som lager sin egen sannhet som han presenterer for hele landet. Og se bare hvordan han holder pÄ pÄ twitter. Der ser vi hans egentlige jeg bak det festlige imaget vi ser pÄ skjermen. Jeg hadde virkelig kost meg om vi hadde hetset den mannen herfra til mÄnen. Den mannen har jeg virkelig ikke sympati for.
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: GullĂžl on May 28, 2014, 09:58:02 AM
Quote from: ostraume on May 28, 2014, 09:43:05 AM
Banner mot Davy? Herregud, nei. Ignorer tosken.


Og det hjelper ? Pr. i dag er han "Kongen pÄ Haugen" og han nyter det i fulle drag. En skal vÊre klar over at det omtrent er bare vi i den harde kjerne som mener at han er en idiot og tosk. Kjenner flere som gÄr mye pÄ Stadion som ser opp til han som en slags allviter om Brann, og er enig med han uansett hva utspill han kommer med. Han har en knallsterk gjennomslagskraft i tv-ruten og saueflokken fÞlger lydig med. Det merker dere vel rundt i byen kantiner dagen etter kamp, latterliggjÞringen til Davy blir gjentatt og gjentatt. Tidligere er det klubben han har vÊrt i strupen pÄ, nÄ er det ogsÄ kraftige utspill mot de mest trofaste supporterne som han idioterklÊrer for hele det norske folk.

Tull at de fleste ser pÄ Davy som en allviter De fleste ser pÄ ham som en stor dust. NÄ er eg og min omgangskrets sÄ gamle at vi husker ham fra avisen og hele byen hadde ham i vranstrupen som den klovnen han var og er. Han roet seg litt ned en periode men har nÄ slÄtt ut i full blomst igjen. SÄ kanskje de som er yngre tror han er en allviter?
Til og med de jeg kjenner (en far blant annet) som alltid er kritisk og negative til Brann synes at Davy er en stor idiot. Har faktisk aldri truffet noen som tar ham pÄ alvor
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

det eneste han har rett i er kritikken mot Geniet. ForĂžvrig bĂžr sangen hentes frem igjen. Var herlig den gangen vi sang det.

Spelaren

Det er nok best Ă„ ignorere ham, tenk om han blokkerer dere?
GĂ„ av.

ostraume

Quote from: GullĂžl on May 28, 2014, 09:58:02 AM
Kjenner flere som gÄr mye pÄ Stadion som ser opp til han som en slags allviter om Brann, og er enig med han uansett hva utspill han kommer med. Han har en knallsterk gjennomslagskraft i tv-ruten og saueflokken fÞlger lydig med.


Jeg kjenner ingen slike og jeg tror ikke verden er slik som du beskriver her, men hallo, det kan jo vĂŠre jeg tar fullstendig feil.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Hva med Ä gjÞre det allment kjent at han pÄ twitter stenger ute alle som er uenig med ham? (Hvis det er slik, da.)
Tren pÄ langskudd

dudo

Quote from: Lasaron on May 28, 2014, 11:25:34 AM
Hva med å gjøre det allment kjent at han på twitter stenger ute alle som er uenig med ham? (Hvis det er slik, da.)


Det er allerede allment kjent for dem som bryr seg: De som er på Twitter og følger/har fulgt ham.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: dudo on May 28, 2014, 11:29:30 AM
Quote from: Lasaron on May 28, 2014, 11:25:34 AM
Hva med Ä gjÞre det allment kjent at han pÄ twitter stenger ute alle som er uenig med ham? (Hvis det er slik, da.)


Det er allerede allment kjent for dem som bryr seg: De som er pÄ Twitter og fÞlger/har fulgt ham.


Hvis noen har tid og evner kunne man jo laget en Ironisk Davy Wathne-twitterkonto. Noe ala The Big Sam eller John not Terry.
Ballen skal fremover!

Corran

MĂ„ bli kontoen "UtwathnetCola"
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nero

For Ă„ banne i kirken: Davy har da mye rett i det han sier om ledelsen og driften av klubben. Det skal han ha.
Lions led by donkeys.

roaldinho

Quote from: nero on May 28, 2014, 12:25:35 PM
For Ă„ banne i kirken: Davy har da mye rett i det han sier om ledelsen og driften av klubben. Det skal han ha.


Ja.

Og er det noe Davy og oss stÄr sammen om, sÄ er det fjerning av RBH.
Sitat RBH om hÞsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og sÄ lyset i enden av tunnelen. SÄ ledet vi ogsÄ 3-1 mot VÄlerenga..."

psv-hasund

Quote from: Nixon on May 28, 2014, 10:04:45 AM
Quote from: roaldinho on May 28, 2014, 09:59:31 AM
Quote from: Nixon on May 28, 2014, 09:51:38 AM
Enig. Gi han ikke mer vann pÄ mÞllen.

ForÞvrig hadde vi en gang en sang til Davy Wathne. Er det noen som er sÄ gamle at de husker den?


Davy Wathne e ett svin? Eneste jeg husker.


Nei, den har sikkert blitt sunget ogsÄ. Men den har ogsÄ blitt brukt om mange andre. Sangen jeg tenker pÄ var helt unik og henspeilet pÄ noe han hadde sagt om Brann etter en sesongsstart pÄ linje med Ärets.


Sangen var pÄ David Crockett melodi

Davy
Davy Wathne
Ingen skriver drit som han

Det var mens han fortsatt var i BT.

Nixon

Den hadde jeg helt glemt. Jeg tenkte pÄ "Han skal gÄ over fjellet" som kom etter at han lovet Ä gÄ til Oslo dersom Brann kom til cupfinalen i 1988. Den ble sunget regelmessig utover hÞsten da Brann nÊrmet seg finalen. Husker jeg ikke helt feil hadde jo han nÊrkontakt med gamle Store StÄ fordi han satt over oss pÄ pressetribunen med den trappen som mÄtte heises opp og ned.
RÞd makt pÄ Hansa

krakra

Quote from: roaldinho on May 28, 2014, 12:54:07 PM
Quote from: nero on May 28, 2014, 12:25:35 PM
For Ă„ banne i kirken: Davy har da mye rett i det han sier om ledelsen og driften av klubben. Det skal han ha.


Ja.

Og er det noe Davy og oss stÄr sammen om, sÄ er det fjerning av RBH.
Likevel skal vi vĂŠre takknemmelige ovenfor mannen som har fredet RBH i en Ă„rrekke.

Penger er vel og bra, men det har vÊrt liten sammenheng mellom pris og suksess for Brann de siste Ärene. Jeg tror et brudd med Mohn er sunt for Brann. Det gir langt trangere kÄr, men gir Brann frihet til Ä drive som en profesjonell klubb og ikke som er vernet bedrift som satser mest pÄ at alle har det hyggelig.

Mohn og RBH skjÞnner nok at RBH ikke overlever lenge i Brann uten Mohn. SÄ et klart brudd mÄ komme fra Branns styre. Mohns penger har reddet oss mange ganger, men det virker som de ogsÄ har vÊrt med Ä opprettholde den dÄrlige driften som gjÞr at vi stadig trenger Ä bli reddet.

Jeg vil ha ledere som Flo og han fyren i Molde og KrĂŠmer i TIL(som til tross for deres Ăžkonomiske innkompetanse var en jĂŠvlig god sportssjef). Folk som har teft, fantasi, kreativitet og kontakter til Ă„ tenke litt anderledes og benytte seg av de mulighetene de har fremfor Ă„ bare tenke innenfor boksen og la seg begrense.

Brann med RBH er en sÊrdeles lite nytenkende klubb. Vi komer haltende etter pÄ absolutt alt. Da junior-CL ble dannet var Molde og RBK frempÄ og skaffet seg plasser. Brann satt igjen og tenkte at det hadde vÊrt digg. Godset har skaffet seg et fantastisk samarbeid med City, Molde er tett pÄ United. Det betyr mye. Hvorfor har ikke vi noe slikt? Vi lekte oss litt med Feyenoord en stund, men det ser ut til Ä ha dÞdd ut.

I Brann roter vi med konserter som andre klubber har holdt pÄ med i en Ärrekke. Klarer ikke det engang. OgsÄ slÄr vi oss pÄ brystet over talentarbeidet og den lokale satsingen i en liga der nesten alle gjÞr dette.

Kred til Torp for satsingen pÄ Futsal. Det tror jeg vi tjener mye pÄ. Det er den slags tankegang jeg i stor grad savner lengre opp i systemet og som vi aldri noen sinne vil fÄ med RBH. Kanskje med Barmen.

Nixon

Quote from: krakra on May 28, 2014, 13:35:47 PMVi komer haltende etter pÄ absolutt alt. Da junior-CL ble dannet var Molde og RBK frempÄ og skaffet seg plasser. Brann satt igjen og tenkte at det hadde vÊrt digg.


Jeg er enig i det meste, men kan Brann lastes for dette? Ble ikke Rosenborg invitert og Molde med stort sett pga SolskjĂŠr sine personlige kontakter i England? Slik at ingen andre norske klubber hadde en reell mulighet til Ă„ bli med?
RÞd makt pÄ Hansa

Nixon

http://joacimjonsson.blogg.no/1401280431_det_finnes_en_bakside.html

Investorer er mennesker som er vant til Ă„ diktere det som skjer rundt dem og vant til at alle danser etter deres pipe.

Tror nok at sjenerĂžse og gavmilde Mohn trygt kan plasseres i denne kategorien...
RÞd makt pÄ Hansa

Ricky

Quote from: nero on May 28, 2014, 12:25:35 PM
For Ă„ banne i kirken: Davy har da mye rett i det han sier om ledelsen og driften av klubben. Det skal han ha.


Problemet med Davy er at han alltid skyter fra hoften. Det blir sÄ mange blinkskudd og skivebom om hverandre at det blir umulig Ä ta noe av det han sier/skriver seriÞst.

Joggi Bogga

RBH med Mohn-penger i lommen gÄr pÄ handletur og kommer hjem med en helt ordinÊr spiller som har et kjent navn til x mill.

Sportssjef med teft, men uten Mohn-penger fÄr samme kvalitet for x hundre tusen. Det er bevist gjennom utallige signering hos de vi konkurrerer mot.

Jeg tror at vi ikke ville ha vunnet serien om vi hadde hatt fem stk Mohn. SÄ lenge det var gitt som premiss at RBH mÄtte hente/"kvalitetssikre" signeringene.

Jeg er glad Mohn ikke lenger kan holde oss kunstig i live og hÄper dette fÞrst og fremst fÞrer til at RBH i fremtiden kommer seg lagt ut av klubben.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prĂžvespill!

krĂžvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dudo

En utmerket oppsummering, og ufattelig irriterende med de individene som ikke får med seg essensen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: krĂžvel vellevold on May 28, 2014, 19:44:19 PM
Her har denne Osdal lagt ut svar i Trond Mohn-saken:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/832457_svar-til-trond-mohn


Glimrende! Denne hÄper jeg alle involverte leser , men tviler vel pÄ det...

GullĂžl

HÄper bÄde Brann(helst Barmen) og Trond Mohn svarer pÄ Osdal sin oppsummering som er meget bra. Er det noen uklarheter og misforstÄelser bÞr de oppklares. Er tausheten total er det vel en bekreftelse pÄ at Osdal sin oppsummering er riktig. NÄ er det en mulighet Ä legge saken dÞd eller la den leve og pulsere i lang tid. NÄ kan styreformann Rolf Barmen vise hvor dyktig han er og at han ikke er typen som lar vÊre Ä Ä fÄ ting pÄ bordet og rydde opp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Go Up