• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Det hÞres spesielt ut at noen skal bli snurt fordi noen felt blir billigere. Det er jo fritt frem Ä kjÞpe hvor man vil. Skal prisene settes ned mÄ jo det gjÞres mellom sesongene. Ikke etter at folk har kjÞpt kort.

Det handler om Ä identifisere de minst attraktive feltene og justere prisene i henhold til helt vanlige markedsmekanismer. Om Stabburet kjÞrer tilbud pÄ Grandis med lÞk blir ikke jeg sur fordi jeg skal kjÞpe vanlig Grandis.

krĂžvel vellevold

Quote from: dragn on May 13, 2014, 22:45:46 PM
Quote from: Nixon on May 13, 2014, 22:35:02 PM
Quote from: krÞvel vellevold on May 13, 2014, 22:08:02 PMSkal man fÄ flere tilskuere uten Ä tape penger, sÄ mÄ man sette ned prisene vesentlig pÄ en del av plassene - og opprettholde dem pÄ andre.


Men vil ikke dette ha en kortsiktig effekt? Vil de som fortsatt betaler full pris godta dette ved neste korsvei? Man reagerer gjerne ikke dersom bare noen fÄ felt fÄr reduksjon, men dersom tilnÊrmet halvparten av setene fÄr sterkt reduserte priser vil det kanskje stille seg annerledes. Vil ikke det tvinge seg frem en reduksjon pÄ de dyre feltene ogsÄ? Og hvis ikke vil kanskje en del av disse hoppe over pÄ de billige feltene slik at inntektene uansett synker?


Det er nok som du sier, det vil ikke gÄ Ä kjÞre dyre priser noen steder og lave priser noen steder. Det skal vÊre likt for alle.




Det skal vĂŠre likt for alle? Det er det dummeste jeg har hĂžrt!

Alle andre steder i landet er det vesentlige prisforskjeller mellom langside og kortside. PÄ Stadion koster et gjennomsnittlig kortside-p-kort (ordinÊr voksen) 94 % av langside. Normalen er at det koster ca 2/3. Det er ikke pÄ langside vi har spesielt dyre billetter - hvis vi ser bort fra det faktum at vÄre dyreste er pÄ de ti nederste radene og at det bak dette er masse forstyrrende stolper som sperrer utsikten. Men pÄ kortsidene har vi i sÊrklasse de dyreste billettene. Mener du at folk med de beste plassene pÄ langsidene ikke vil finne seg i at de med dÄrligere plasser pÄ kortsidene slipper unna med billigere billetter?
Legg ned hele klubben!

Nixon

May 13, 2014, 23:12:35 PM #3602 Last Edit: May 13, 2014, 23:17:34 PM by Nixon
Nei, det skal selvsagt ikke vÊre likt for alle. Men premisset her var at inntektene skulle vÊre stabile, og regnestykket til KrÞvel mÄtte da gjentas ogsÄ Äret etter. Det vil si at like mange skal betale "full pris". Men vil de det dersom de ser at svÊrt mange andre fÄr rabatt og ikke de? Eller vil mange nok hoppe over pÄ billigplassene slik at inntektene til klubben faller?
RÞd makt pÄ Hansa

krĂžvel vellevold

May 13, 2014, 23:29:22 PM #3603 Last Edit: May 13, 2014, 23:33:07 PM by krĂžvel vellevold
Quote from: Nixon on May 13, 2014, 23:12:35 PM
Nei, det skal selvsagt ikke vÊre likt for alle. Men premisset her var at inntektene skulle vÊre stabile, og regnestykket til KrÞvel mÄtte da gjentas ogsÄ Äret etter. Det vil si at like mange skal betale full pris". Men vil de det dersom de ser at svÊrt mange andre fÄr rabatt og ikke de? Eller vil mange nok hoppe over pÄ billigplassene slik at inntektene til klubben faller?


NÄ var jo det et forenklet regnestykke. Selvsagt vil noen flytte seg over til de billigere plassene, men mange har da ogsÄ rÄd til Ä betale litt ekstra (altsÄ dagens fullpris) for Ä fÄ gode plasser. Mange som aldri vil tenke seg Ä flytte bort i svingen. Og det er jo bare Ä se pÄ de andre klubbene der gjennomsnittlig kortsideplass koster vesentlig mindre enn gj. langside. Det er jo massevis av folk som velger langside der likevel.

Men vi kan jo ta et annet banalt regnestykke:

I dag: 11000 x 160 = 1,76 mill

Alternativt:
7000 av disse 11000 beholder dagens plasser og dagens pris (160) = 1,12 mill
2000 av disse 11000 beholder dagens plasser til ny pris (80) = 0,16 mill
2000 av disse 11000 flytter seg til nye plasser for Ä fÄ ny pris (80) = 0,16 mill
2000 nye kommer fordi de blir tilbudt ny pris (80) = 0,16 mill
= 1,60 mill

Da taper Brann 0,16 mill pr kamp = 2,4 mill pÄ 15 kamper.
Men hva om man kan fÄ sponsorinntektene opp med 4 % pga 18 % flere tilskuere? Da er dette nok til Ä dekke inn dette tapet. I tillegg til Þkt effektsalg, Þkt tv-attraktivitet, osv. Dessuten kan vel kioskrettighetene selges dyrere med flere tilskuere ogsÄ?


Effekten med prisnedsettelse tror jeg vil vÊre stÞrst pÄ barn/familie. Folk har gjerne rÄd til Ä betale 3-4000 for et p-kort til seg selv, men det blir straks verre nÄr de skal ha det til ungene ogsÄ. Og skal man fÄ rÄd til Ä ta med ungene, sÄ mÄ man gjerne flytte bort pÄ elendige plasser i svingen. Da blir det gjerne til at man da fortsetter Ä gÄ pÄ Stadion uten ungene. Og da taper man ikke bare inntekter der og da, men man taper da gjerne ogsÄ disse ungene som kunder for all fremtid.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Gode poenger her, krĂžvel.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dragn

NÄ mente jeg jo selvsagt ikk bokstavelig lik pris eller nÞdvendigvis samme prisnedsettelse i prosent, men om a et billig sesongkort blir gitt vekk til en slikk og ingenting mens de dyreste ligger pÄ typ 4-5k pluss leie. Det vil fortsatt vÊre hull pÄ langsiden.

Rad 22

Quote from: krĂžvel vellevold on May 13, 2014, 23:29:22 PM

Effekten med prisnedsettelse tror jeg vil vÊre stÞrst pÄ barn/familie. Folk har gjerne rÄd til Ä betale 3-4000 for et p-kort til seg selv, men det blir straks verre nÄr de skal ha det til ungene ogsÄ. Og skal man fÄ rÄd til Ä ta med ungene, sÄ mÄ man gjerne flytte bort pÄ elendige plasser i svingen. Da blir det gjerne til at man da fortsetter Ä gÄ pÄ Stadion uten ungene. Og da taper man ikke bare inntekter der og da, men man taper da gjerne ogsÄ disse ungene som kunder for all fremtid.


Brann kjÞrte et bra opplegg fÞr jul der en kunne kjÞpe partoutkort for barn for 500,-. Dette gjalt hele BT og noen felt pÄ Hansa hvis jeg husker rett. Vi gikk sammen en gjeng og kjÞpte en del kort samlet for bÄde voksne og barn. Disse var pÄ Þvre D pÄ BT-tribunen. Det som er hÄplÞst med dette er at nÄr disse skal ha med venner/lagkompiser sÄ er det ikke mulig Ä kjÞpe barnebilletter til enkeltkamper pÄ hele felt D og ikke pÄ Þvre del i det hele tatt. Her er det kun voksenbilletter til 300. PÄ sidefeltene pÄ nedre del kan en kjÞpe barnebilletter til 100,-. Sliter med Ä se logikken i dette da det stort sett er masse ledig pÄ Þvre del likevel.

Nixon

http://www.vg.no/sport/fotball/lillestroem/lsk-bjarmann-loenningene-maa-tilbake-til-90-tallsnivaa/a/10123335/

Norsk fotball slik vi kjenner den kan endre seg ganske kraftig dersom den Þkonomiske situasjonen er sÄ ille som man kan fÄ inntrykk av. Men Brann bÞr kunne vÊre en av klubbene som kan klare seg best dersom bÄde nÊringsliv og ikke minst tilskuere i Bergen stiller opp.
RÞd makt pÄ Hansa

GullĂžl

Klipp:

- Vi mÄ bare stikke fingeren i jorden og erkjenne at dette er knalltÞft. En av de vanskeligste situasjonene i mine ti Är, sier Branns daglige leder Roald Bruun-Hanssen.

NÄr dette er en av vanskeligste situasjonene over 10 Är for Bruun-Hanssen kan en bare tenke seg hvor ille det egentlig er. Kuttene som snart kommer vil slÄ ned som en bombe. Kutt av lÞnningene pÄ alle som har arbeidskontrakt med Brann er nok noe av det fÞrste de gjÞr tror jeg. VIF tok et slikt kutt pÄ 12,5 % i desember, trolig blir det noe mindre i Brann.

Personlig har jeg ikke sÄ mye medlidenhet med en spiller som tjener 2 mill fÄr redusert lÞnnen til 1,8 mill. heller ikke en spiller som tjener 1 mill. som fÄr redusert til 0,9 mill. Bedre det en at en som vedlikeholder gressbanen for en lÞnn pÄ 0,3 mill fÄr sparken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Tom C

En ting som jeg mener ogsÄ bÞr vurderes som en faktor, bortsett fra det rent Þkonomiske, er hjemmefordelen ved Ä ha et bortimot smekkfullt stadion. Tror kanskje det Ä ha kanontrÞkk fra et fullt stadion vil generere ikke bare god stemning (og kanskje automatisk trekke folk tilbake igjen) men ogsÄ gjÞre at vi kanskje kan plukke noen ekstra poeng. (SÄfremt "stadiontrollet" stiller seg bak brann istedenfor Ä pipe ved det minste tegn pÄ motgang seff). SÄ derfor tenker jeg at det er bedre Ä ha 16.000 tilskuere med billigere billetter enn Ä ha 10.000 med dyre, dersom den Þkonomiske totalen gÄr ut pÄ det samme.
Aldri mer Obos....

kabelmann

Ny hovedsponsoravtale med SPV verdt 40 millioner kroner over 4 Ă„r. Ikke verst.

http://www.ba.no/sport/fotball/article7357191.ece
SpĂžr ikke hva Brann kan gjĂžre for deg. SpĂžr hva du kan gjĂžre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: kabelmann on May 15, 2014, 14:16:35 PM
Ny hovedsponsoravtale med SPV verdt 40 millioner kroner over 4 Ă„r. Ikke verst.

http://www.ba.no/sport/fotball/article7357191.ece


Etter det BT erfarer, nest best i TL. Ikkje verst... Spv trekker faktisk fram Branns sosiale profil, jobbsjansen etc som del av grunnen til fortsatt god avtale. HÄpet er at regionens befolkning tar dette ad notam og anlegget klubben et besÞk i ny og ne. Det skal bare en liten ekstra del av Bergens befolkning som finner ut at byen e Bergen og laget e Brann sÄ er Þkonomien vÄr bunnsolid.
GĂ„ av.

Northside

Quote from: kabelmann on May 15, 2014, 14:16:35 PM
Ny hovedsponsoravtale med SPV verdt 40 millioner kroner over 4 Ă„r. Ikke verst.

http://www.ba.no/sport/fotball/article7357191.ece


Ganske bra og meget viktig i dagens marked. Se bare pÄ VIF, LKS og Godset som sliter med hovedsponsor.

Huff

http://mobil.ba.no/sport/fotball/brann/article7382467.ece

Mohn utelukker Ăžkonomisk hjelp til Brann i Ă„r pga oss. Da kan vi glemme forsterkninger og vente lĂžnnskutt.

Nixon

Det ligger ofte sÄ mange fÞringer bak pengene fra denne sutrete TIL-supporteren at det kanskje er like greit at Brann styrer unna.
RÞd makt pÄ Hansa

krakra

Han sier kun at han ikke vil bidra til kjÞp. Han gir nok noen kroner sÄ kompisen RBH ikke ser helt udugelig ut nÄr regnskapet presenteres.

Det er kanskje smertefult, men mulig et brudd med Mohn hadde vĂŠrt det beste. SK Bruun-Mohn har ikke vĂŠrt en direkte suksess.

TCAC

Quote from: Nixon on May 26, 2014, 22:28:57 PM
Det ligger ofte sÄ mange fÞringer bak pengene fra denne sutrete TIL-supporteren at det kanskje er like greit at Brann styrer unna.


Med unntak av Skarsfjord-pengene, hva har disse fÞringene vÊrt? Jeg kan bare huske Ä ha fÄtt med meg den ene fÞringen.

Klaus_Brann

Han er altsÄ irritert for 'kjÞpt og betalt'- ropene og bannerne i fjor hÞst. HÄplÞst. PÄ tide at vi klarer oss selv.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

krakra

Quote from: TCAC on May 26, 2014, 22:41:10 PM
Quote from: Nixon on May 26, 2014, 22:28:57 PM
Det ligger ofte sÄ mange fÞringer bak pengene fra denne sutrete TIL-supporteren at det kanskje er like greit at Brann styrer unna.


Med unntak av Skarsfjord-pengene, hva har disse fÞringene vÊrt? Jeg kan bare huske Ä ha fÄtt med meg den ene fÞringen.
Quote from: TCAC on May 26, 2014, 22:41:10 PM
Quote from: Nixon on May 26, 2014, 22:28:57 PM
Det ligger ofte sÄ mange fÞringer bak pengene fra denne sutrete TIL-supporteren at det kanskje er like greit at Brann styrer unna.


Med unntak av Skarsfjord-pengene, hva har disse fÞringene vÊrt? Jeg kan bare huske Ä ha fÄtt med meg den ene fÞringen.
Det er det eneste konkrete vi vet sikkert i tillegg ttil krav om Þkonomiske resultater. Det et nok likevel en grunn til at RBH fortsatt er i klubben. Han er ogsÄ en pÄdriver for det lokale og har sikkert hatt sitt og si om den lokale tilknytningen til stallen.

Som RBH sÄ har han Trond gitt bÄde rÄd og veiledning.

GullĂžl

May 26, 2014, 22:55:44 PM #3619 Last Edit: May 26, 2014, 22:58:01 PM by GullĂžl
Som jeg trodde, ingen penger til spillerkjÞp fra Mohn. Men han bidrar nok litt pÄ slutten av Äret for at Roald skal redde skinnet og ikke mÄ presentere for stort underskudd. Er en kompiser sÄ er en kompiser.
Ellers er det nÄ bare Ä vente pÄ kuttlisten som kommer til medlemsmÞtet. Det blir kraftige saker. Trolig inkluderer den lÞnnskutt pÄ alle som jobber i klubben. Om det blir like mye som de 12,5 prosentene VIF kuttet pÄ lÞnningene i desember vil tiden vise. Om Brann ligger i rute til over 7 mill i svikt pÄ publikums budsjettet er det mye Ä hente inn siste halvÄr. Brann jobber nok pÄ hÞygir denne uken for Ä lage kuttlisten. Er det styremÞte mandag(med vedtak av kuttlisten) i forkant av medlemsmÞtet onsdag ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

krĂžvel vellevold

Dette beviser vel en gang for alle at Mohn kjĂžpte forlengelsen med Skarsfjord.

Jeg mÄ bare si som jeg sa i august: Tusen takk for alle bidrag til SK Brann, men Brann skulle aldri takket ja til 10 millioner for Ä forlenge med en trener med den begrunnelsen at han er kompisen til den som tilbyr pengene.

Denne saken burde Brann tatt ved hornene i august og sagt til Mohn: "Vi er veldig takknemlig for dine bidrag til oss, men trenerspÞrsmÄlet mÄ vÊre godt fundamentert i hele klubben, da vi er en medlemsstyrt klubb. Med den sportslige utviklingen som er nÄ, syns vi at vi skal vente til evalueringen etter sesongen."

Legg for Þvrig merke til at Brann selv - i sin egen Ärsrapport - tok selvkritikk for det som skjedde i august. At fansen ble sinte, er ledelsen i Brann sin skyld. At Mohn aldri har dementert at han la fÞringer for de ti millene - og hans bitterhet nÄ, viser vel at vi hadde rett i at han styrte dette.

NÄ tipper jeg at han - som alle andre Skars-tilhengere - ser utelukkende pÄ resultater og tabellsituasjon etter 11 runder, og bruker det som bevis pÄ at ingenting ble bedre med Norling. Men enhver som har sett Branns kamper i Är, kan se klar fremgang i spillet.
Legg ned hele klubben!

Xminator


krĂžvel vellevold

BT 8. august 2013: «Han (Mohn) sier at han ga Brann beskjed for rundt ti dager siden om at de ville motta disse pengene dersom Skarsfjord fikk forlenget kontrakten. Millionene blir satt inn pÄ Sportklubbens konto umiddelbart.»

SÄvidt meg bekjent har aldri dette blir dementert av Mohn selv. Hvis dette sitatet medfÞrer feil, sÄ burde han jo forstÄtt fansens grunnlag for vreden, og heller kommet oss i mÞte for Ä fÄ oppklart misforstÄelsen.

SÄ skriver Brann i sin egen redegjÞrelse 14. august: "PÄ eksplisitt spÞrsmÄl i styremÞtet (6/8) om det var koblet lÞfte om pengegave til en eventuell beslutning, da dette ville vÊre uakseptabelt, ble det benektet."

SÄ enten er det hele en misforstÄelse Mohn selv burde gjort sitt for Ä dementere. Ellers sÄ har det skjedd noe som klubben selv beskriver som "uakseptabelt". SÄ hva er da galt med fansens vrede?

Legg ned hele klubben!

Lasaron

Mohn skulle aldri fÄtt kritikk for det som skjedde i august. Det var styret og RBH sin feil. Mohn ble sikkert lurt av RBH til at Ä forlenge med Skarsfjord var en god idé. Men Mohn kan gjÞre med sine egne penger som han selv vil. Jeg kan frimodig si at om jeg hadde vÊrt like rik som Mohn hadde ikke Brann fÄtt en brÞkdel sÄ mange penger av meg. Det er enormt mye som er totalt viktigere enn fotball.
Men jeg mÄ si at begrunnelsen til Mohn om Ä snurpe igjen viser at han forstÄr lite. Og er det slik at det han egentlig Þnsker er at supporterne skal bÞye seg pÄ kne og be om nÄde, kan han ta seg en bolle.

NÄr det gjelder RBH sÄ er det nÄ liten grunn for ryggslikkerne til Ä forsvare ham. Han er en gift i klubben vÄr, som nÄ er i ferd med Ä miste grepet om Mohn. Da er det ingenting igjen. Han har brakt oss inn i et ufÞre der vi er avhengig av investorers fÞlelsesliv, og det er kanskje den stÞrste skandalen av de alle. Han mÄ ut!
Tren pÄ langskudd

Torvanger

Mohn er Ă„penbart ingen helhjertet Brannfan. Hevngjerrig er han ogsĂ„, for nĂ„ Ăžnsker han Ă„ straffe fansen som satte seg pĂ„ bakbena nĂ„r Skars fikk forlenget kontrakt. Jeg hĂ„per at dette kan vĂŠre med pĂ„ Ă„ bringe lĂžnnskostnader og andre kostnader ned pĂ„ et fornuftig nivĂ„. I 08 tjener de beste 600.000, mens ungdommene  tjener fra 50.000 i Ă„ret. Det er urealistisk at Brann kan komme seg ned pĂ„ dette nivĂ„et med det fĂžrste, men at lĂžnningene mĂ„ videre ned er det ingen tvil om. Demidov, Huseklepp m.fl tjener nok alt for mye, her bĂžr SK reforhandle, evt fristille dem fra kontraktene dersom de nekter lĂžnnskutt.

Lasaron

Quote from: Torvanger on May 27, 2014, 07:35:33 AM
Mohn er Ă„penbart ingen helhjertet Brannfan.


Mulig. Men begrunner du det med at han ikke vil bidra med spillerkjĂžp i sommer? Jeg ville heller ikke gjort det.

Vi ynder Ä si at klubben er ingenting uten oss supportere, at det er vi som er klubben. Da mÄ vi tÄle at Mohn deler den synsvinkelen. IsÄfall er det ikke rart at han fÞler klubben er utakknemlig, og da er det ikke gÞy Ä gi.
Hvis dette fĂžrer oss ut i en dypere krise er det RBH som skal ha skylden. RBH, SĂŠtre, Guntveit, han hin (Henrik Andersen?) og muligens SamnĂžy.
Tren pÄ langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on May 27, 2014, 07:23:35 AMJeg kan frimodig si at om jeg hadde vÊrt like rik som Mohn hadde ikke Brann fÄtt en brÞkdel sÄ mange penger av meg.


Du om det. Hadde jeg vĂŠrt like rik som Trond Mohn hadde Brann vunnet serien med jevne mellomrom!;)

Ellers har jeg ingen tro pÄ teorien din om at Mohn ble lurt av Brann. Jeg tror initiativet fÞrst og fremst kom fra Mohn.
RÞd makt pÄ Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on May 27, 2014, 07:56:52 AM
Quote from: Lasaron on May 27, 2014, 07:23:35 AMJeg kan frimodig si at om jeg hadde vÊrt like rik som Mohn hadde ikke Brann fÄtt en brÞkdel sÄ mange penger av meg.


Du om det. Hadde jeg vĂŠrt like rik som Trond Mohn hadde Brann vunnet serien med jevne mellomrom!;)



Deg om det  :)
Tren pÄ langskudd

Torvanger

Mohn og andre velgjÞrere i Bergen har vel ikke akkurat brukt storsleggen nÄr de har "donert", i forhold til hva Gjelsten og RÞkke har bidratt med til Molde, blir det for musepiss i havet Ä regne. Hadde Mohn gÄtt inn med 3-40 mill i Äret, ville det gitt et helt annet utslag bÄde pÄ tabellfronten og ellers. (etter hva jeg har forstÄtt befinner og RÞkke og Gjelstens bidrag Ärlig fra og med de summene. De har etter sigende lagt inn donasjonsÄrene, men jeg tror nok at de kommer til Ä bidra for bygdeklubben sÄ lenge de er i live.

Torvanger

Quote from: Lasaron on May 27, 2014, 07:52:24 AM
Quote from: Torvanger on May 27, 2014, 07:35:33 AM
Mohn er Ă„penbart ingen helhjertet Brannfan.


Mulig. Men begrunner du det med at han ikke vil bidra med spillerkjĂžp i sommer? Jeg ville heller ikke gjort det.

Vi ynder Ä si at klubben er ingenting uten oss supportere, at det er vi som er klubben. Da mÄ vi tÄle at Mohn deler den synsvinkelen. IsÄfall er det ikke rart at han fÞler klubben er utakknemlig, og da er det ikke gÞy Ä gi.
Hvis dette fĂžrer oss ut i en dypere krise er det RBH som skal ha skylden. RBH, SĂŠtre, Guntveit, han hin (Henrik Andersen?) og muligens SamnĂžy.


Hva er klubben? Er det klubben, med det administrative og sportslige apparatet, inklusiv supportere? I sÄ tilfelle har Mohn fÄtt applaus fra alle instanser, bortsett fra fansen. Mohn kan ikke bare forvente at Brannfansen hopper nÄr han sier hopp, vi snakker her om enkeltindivider, med egne rasjonelle begrunnelser for hvorfor man har tatt det standpunktet man har tatt. Mohns forkjÊrlighet for freske nordlendinger, deles ikke med majoriteten av fansen, det bÞr han fint kunne leve med, uten Ä trekke til seg alt han har av spader og bÞtter.

Nixon

Quote from: Lasaron on May 27, 2014, 08:08:24 AM
Quote from: Nixon on May 27, 2014, 07:56:52 AM
Quote from: Lasaron on May 27, 2014, 07:23:35 AMJeg kan frimodig si at om jeg hadde vÊrt like rik som Mohn hadde ikke Brann fÄtt en brÞkdel sÄ mange penger av meg.


Du om det. Hadde jeg vĂŠrt like rik som Trond Mohn hadde Brann vunnet serien med jevne mellomrom!;)



Deg om det  :)


Men spÞk til side. Det er jo nesten litt ulogisk at du ville brukt en brÞkdel av det Mohn gir nÄ dersom du hadde vÊrt like rik som han. Det vil jo sannsynligvis si at du relativt sett ville brukt mye mindre pÄ Brann enn det du gjÞr i dag med nÄvÊrende inntekt. Hvor ligger logikken i det dersom man er Brannsupporter?
RÞd makt pÄ Hansa

Buljongmannen

PĂ„  tide vi klarer oss selv. Jeg mener TM har forlenget galskapen og nedturen ved Ă„ stadig garantere for Branns ville budsjett.

Alltid bra med lokale stĂžttespillere. Og de kan prĂžve Ă„ legge fĂžringer, om de Ăžnsker det. Men klubben skal alltid takke nei. Det var klubben som feilet ved Ă„ takke ja til Skarsfjord-millionene.

Det er fÞrst nÄr klubben ikke har pengegaver i bakhÄnd at vi ser hvor dyktig administrasjonen er. Slik det er nÄ lages budsjettene ut i fra hvor mye de regner med Ä fÄ i rene pengegaver.

Torvanger

Quote from: Buljongmannen on May 27, 2014, 08:35:20 AM
PĂ„  tide vi klarer oss selv. Jeg mener TM har forlenget galskapen og nedturen ved Ă„ stadig garantere for Branns ville budsjett.

Alltid bra med lokale stĂžttespillere. Og de kan prĂžve Ă„ legge fĂžringer, om de Ăžnsker det. Men klubben skal alltid takke nei. Det var klubben som feilet ved Ă„ takke ja til Skarsfjord-millionene.

Det er fÞrst nÄr klubben ikke har pengegaver i bakhÄnd at vi ser hvor dyktig administrasjonen er. Slik det er nÄ lages budsjettene ut i fra hvor mye de regner med Ä fÄ i rene pengegaver.


Nettopp, jeg ser for meg at nÞdvendige endringer kommer til Ä skje i Är, pÄ flere fronter.

Lasaron

Quote from: Nixon on May 27, 2014, 08:20:28 AM
Quote from: Lasaron on May 27, 2014, 08:08:24 AM
Quote from: Nixon on May 27, 2014, 07:56:52 AM
Quote from: Lasaron on May 27, 2014, 07:23:35 AMJeg kan frimodig si at om jeg hadde vÊrt like rik som Mohn hadde ikke Brann fÄtt en brÞkdel sÄ mange penger av meg.


Du om det. Hadde jeg vĂŠrt like rik som Trond Mohn hadde Brann vunnet serien med jevne mellomrom!;)



Deg om det  :)




Men spÞk til side. Det er jo nesten litt ulogisk at du ville brukt en brÞkdel av det Mohn gir nÄ dersom du hadde vÊrt like rik som han. Det vil jo sannsynligvis si at du relativt sett ville brukt mye mindre pÄ Brann enn det du gjÞr i dag med nÄvÊrende inntekt. Hvor ligger logikken i det dersom man er Brannsupporter?


Jeg ser at det er en logikk med prosentdel av inntekt. Prosentdel eller ei, jeg ville fÞlt det galt Ä sponse et fotballag med mange millioner nÄr de millionene kunne blitt brukt pÄ en hel del viktigere ting. Dette er uansett et etisk minefelt, da jeg allerede bruker penger som jeg kunne brukt pÄ viktigere ting.
Det sitter langt inne hos meg Ä dÞmme andres pengebruk, sÄ jeg hadde ikke kritisert deg om du ville brukt mange mill pÄ Brann. Men slik er det altsÄ for meg.
Tren pÄ langskudd

Nixon

Quote from: Buljongmannen on May 27, 2014, 08:35:20 AM
PĂ„  tide vi klarer oss selv. Jeg mener TM har forlenget galskapen og nedturen ved Ă„ stadig garantere for Branns ville budsjett.

Alltid bra med lokale stĂžttespillere. Og de kan prĂžve Ă„ legge fĂžringer, om de Ăžnsker det. Men klubben skal alltid takke nei. Det var klubben som feilet ved Ă„ takke ja til Skarsfjord-millionene.

Det er fÞrst nÄr klubben ikke har pengegaver i bakhÄnd at vi ser hvor dyktig administrasjonen er. Slik det er nÄ lages budsjettene ut i fra hvor mye de regner med Ä fÄ i rene pengegaver.


Det irriterer meg voldsomt at sÄ mange svikter Brann og holder seg hjemme pÄ kampdagene. Det gir jo klubben mye mindre handlingsrom til sportslig satsing. Slik det er nÄ blir det ikke lett Ä sette opp et noenlunde ambisiÞst budsjett uten pengehjelp fra andre.
RÞd makt pÄ Hansa

Buljongmannen


Spelaren

LillebĂže-Hansen uttaler seg klokt til bt.no, og presiserer at Brann-supporterne ikkje er en homogen gruppe der alle mener det samme. Kanskje en prat med Mohn er i gjĂŠre.
GĂ„ av.

psv-hasund

Hvis Brann skal selge inn seriegull, kan de ikke gĂ„ ut med et budsjett pĂ„ 10 000 tilskuere. Hvem i alle dager skal bli lurt til Ă„ tro at de kun har 10 000 tilskuere sĂ„ lenge de er med i  gull kampen.

Det som avgjÞr om hvor "dÄrlig" budsjettet er, er hvordan plan B ser ut. Hvis de med relativt enkle virkemidler kan justere kostnadene til et snitt pÄ f.eks 11 000 tilskuere sÄ er budsjettet helt kurant. Hvis de derimot ikke har en plan B sÄ er vi ille ute. Jeg er ganske sikker pÄ at de har en plan B, men jeg tror dessverre at de holder pÄ Ä ryke pÄ denne ogsÄ, men ikke sÄ voldsomt som det ser ut til.

dokken

Mohn-penger har ikke hjulpet oss stort til nÄ, sÄ lenge de brukes pÄ dyre og dÄrlige spillere med alt for hÞye lÞnninger, evt pÄ dyre og dÄrlige trenere.

De ti millionene han muligens ga oss i fjor, forsvant i dragsuget med Ä betale Skars' etterlÞnn, samt muligens finansiere Demidovs lÞnn. Pengene han ga Äret fÞr, ble brukt pÄ Badji.

Totalt 15 millioner kroner - en anseelig sum som kunne betydd mye hvis de var brukt fornuftig. Vi har i stedet fÄtt to overbetalte og alt for dyre spillere. Trond Mohn burde vÊrt sur pÄ RBH & Co som slÞser vekk pengene hans, ikke supporterne.

steinbygger

Quote from: dokken on May 27, 2014, 10:20:19 AM
Trond Mohn burde vÊrt sur pÄ RBH & Co som slÞser vekk pengene hans, ikke supporterne.


Supporterene burde vÊre sur pÄ RBH, ikke pÄ Trond Mohn

krakra

Quote from: steinbygger on May 27, 2014, 10:30:45 AM
Quote from: dokken on May 27, 2014, 10:20:19 AM
Trond Mohn burde vÊrt sur pÄ RBH & Co som slÞser vekk pengene hans, ikke supporterne.


Supporterene burde vÊre sur pÄ RBH, ikke pÄ Trond Mohn
sur pÄ begge jeg.

Denne teorien om at Bergens rikeste mann skal vÊre en slags lÞpegutt for idioten RBH har jeg iallefall null tro pÄ. Det meste tyder pÄ at RBH er i Brann pÄ Mohns nÄde og nÄr RBH sier at han og "Trond" har en god dialog gjelder det nok forsikringer om at det vil fortsette.

gladiporno

Quote from: dokken on May 27, 2014, 10:20:19 AM
Mohn-penger har ikke hjulpet oss stort til nÄ, sÄ lenge de brukes pÄ dyre og dÄrlige spillere med alt for hÞye lÞnninger, evt pÄ dyre og dÄrlige trenere.

De ti millionene han muligens ga oss i fjor, forsvant i dragsuget med Ä betale Skars' etterlÞnn, samt muligens finansiere Demidovs lÞnn. Pengene han ga Äret fÞr, ble brukt pÄ Badji.

Totalt 15 millioner kroner - en anseelig sum som kunne betydd mye hvis de var brukt fornuftig. Vi har i stedet fÄtt to overbetalte og alt for dyre spillere. Trond Mohn burde vÊrt sur pÄ RBH & Co som slÞser vekk pengene hans, ikke supporterne.


Jeg tenkte akkurat pÄ det samme. Penger vi har fÄtt tidligere har vi stort sett slÞst vekk pÄ middelmÄdige spillere. Ikke sikkert det er sÄ dumt Ä fÄ mindre Ä rutte med. Flere av de beste investeringer Brann har gjort (Torp, Ojo) har vÊrt relativt billige.


krakra

Quote from: Nixon on May 27, 2014, 08:53:22 AM
Quote from: Buljongmannen on May 27, 2014, 08:35:20 AM
PĂ„  tide vi klarer oss selv. Jeg mener TM har forlenget galskapen og nedturen ved Ă„ stadig garantere for Branns ville budsjett.

Alltid bra med lokale stĂžttespillere. Og de kan prĂžve Ă„ legge fĂžringer, om de Ăžnsker det. Men klubben skal alltid takke nei. Det var klubben som feilet ved Ă„ takke ja til Skarsfjord-millionene.

Det er fÞrst nÄr klubben ikke har pengegaver i bakhÄnd at vi ser hvor dyktig administrasjonen er. Slik det er nÄ lages budsjettene ut i fra hvor mye de regner med Ä fÄ i rene pengegaver.


Det irriterer meg voldsomt at sÄ mange svikter Brann og holder seg hjemme pÄ kampdagene. Det gir jo klubben mye mindre handlingsrom til sportslig satsing. Slik det er nÄ blir det ikke lett Ä sette opp et noenlunde ambisiÞst budsjett uten pengehjelp fra andre.
Folk har nok minimalt med tro pÄ at pengene vil hjelpe uansett. Nytter ikke med handlingsrom som forvaltes av idioter. Vi har brukt nok penger til Ä vÊre et topplag etter 2008.

Norling er kvalitet. Men det har vel vÊrt skrevet at han ikke innvolverer seg sÄ mye i spillerkjÞpene som Skars gjorde. Det blir altsÄ noen anere som skal finne spillerne. Er det RBH er det krise, men hvem andre kan det vÊre?

krĂžvel vellevold

Hvis Mohn noen gang har dementert BT-sitatet om at det lÄ fÞringer om Skars-forlengelse for de 10 millene i august; kan noen i sÄ fall legge ut en link?
Legg ned hele klubben!

Henki

Denne saken er vel nok et bevis pÄ at hvis man selger sjelen sin til djevelen mÄ man til slutt betale prise. Brann har gjort seg avhengig av Trond Mohn, det prÞvde Trond Mohn Ä utnytte pÄ en mÄte han ikke burde. SÄ da sitter Brann i saksen.
Ballen skal fremover!

nero

"Sosialdemokraten" Mohn blir pissesur nÄr han ikke fÄr diktere ansettelser og kontrakter i en medlemsstyrt klubb? SÄ mye for demokratiske prinsipper. Og er det ikke rimelig sannsynlig at det er Trond Mohn som har holdt sin klamme hÄnd over RBH? Du skal ha tusen takk for at du har berget oss fra konkurs, hr Mohn, men nÄr sannheten skal frem, har du vel med dette faktisk ogsÄ bidratt en god del til at vi har kommet i den situasjonen.

Det aller rareste her er jo at han ikke blir sur over den horrible mÄten pengene hans har blitt "forvaltet" pÄ. Men det er jo de utakknemlige supporterne som fremdeles gidder Ä gÄ pÄ Stadion som er problemet, ikke den ultradyktige ledelsen i SK Brann.
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: krĂžvel vellevold on May 27, 2014, 10:47:17 AM
Hvis Mohn noen gang har dementert BT-sitatet om at det lÄ fÞringer om Skars-forlengelse for de 10 millene i august; kan noen i sÄ fall legge ut en link?

Jeg tror ikke han har dementert det. Mener Ä huske at han svarte litt unnvikende pÄ spÞrsmÄl om dette i etterkant, men ingenting som kunne tolkes som et direkte dementi. Mer vage fraser som "Vi snakker sammen hele tiden" etc.
Lions led by donkeys.

BRANNFL

Ka tenker andre investorer om mÄten Trond Mohn blir behandel pÄ, er mÄlet her inne pÄ forumet Ä skremme alle vekk, sitter noen av dere pÄ en svÊr pengesekk. 60 og 70 tallet kommer aldri tilbake, det er nok penger som mÄ til for Ä klatre pÄ tabellen, ikke det at Brann ikke har god nok stall i Är men det mÄ nok en god del penger til for Ä holde hÄpet om ett nytt 2007 oppe. Og da er det vel ikke sÄ mange her inne pÄ forumet som kan bidra.
Brann e' Best

Huff

Quote from: BRANNFL on May 27, 2014, 11:18:16 AM
Ka tenker andre investorer om mÄten Trond Mohn blir behandel pÄ, er mÄlet her inne pÄ forumet Ä skremme alle vekk, sitter noen av dere pÄ en svÊr pengesekk. 60 og 70 tallet kommer aldri tilbake, det er nok penger som mÄ til for Ä klatre pÄ tabellen, ikke det at Brann ikke har god nok stall i Är men det mÄ nok en god del penger til for Ä holde hÄpet om ett nytt 2007 oppe. Og da er det vel ikke sÄ mange her inne pÄ forumet som kan bidra.


Helt enig, skal vi konkurrere med klubber som StrÞmsgodset mÄ vi opp pÄ deres Þkonomiske nivÄ...i tillegg mÄ vi legge oss pÄ rygg uansett hva den som gir oss penger legger av fÞringer, ''Trude DrÊvland som hovedtrener, javÊl Trond, hvis du seiar det sÄ...''

Don't bite of the hand that feeds you, despite being fed strychnine

Go Up