• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Herman

Quote from: krakra on July 16, 2012, 16:35:40 PM
Brann er rimelig dårlig på spilleee fra andre kulturer som trenger å integreres ja. Vil opp til U21 inkludere U21? Isåfall gir jo akkurat det liten grunn til skepsis når fyren faktisk bare er  21 år


Morsomt dette med afrikanske spillere, hvor alder og fødselsdato er "veiledende". Hehe.

ikke det at jeg nødvendigvis tror denne spilleren er eldre enn oppsatt, men man har det jo i bakhodet.

Xminator

BA: Brann og Walstad snakker jevnlig med Olofinjana, uten at det betyr retur til Bergen. Han har ett år igjen av kontrakten med Hull og får en ny sjanse av Steve Bruce il å vise at han kan levere. Har vist vert noe skadeproblemer og en kneoperasjon de siste sesongene. 270 000 i ukelønn, så det er vel usannsynlig at han vil gå ned nok i lønn til å avslutte karrieren i Brann fra 2013. Hadde vert en meget anvendelig spiller for oss, som kunne spilt i alle de sentral posisjonene fra stopper via def midt til 10'er og kanskje også Bakke-rollen.

Ellers har det ikke vert kontakt mellom Brann og Leeds i helgen.

Yngve

Quote from: Fanahallen on July 17, 2012, 16:14:01 PM
Før RBH gikk vel verdensøkonomien rimelig greit også?


På mange måtar trur eg RBH takkar finanskrisa intenst, då fokuset frå hans endelause rekke med bomkjøp som faktisk sendte Brann rett inn i ei sjølvpåført finanskrise.

Hadde me hatt ein innkjøpsansvarleg med teft i dei åra kunne me hatt ein unik posisjon i norsk foppa.

I staden er det 2015 som er vorte dei magiske orda i Brann-leiingas krinsar.

Faen eg vert irritert når eg tenkjer på kvar me kunne har vore.

Xminator

July 18, 2012, 14:28:11 PM #4303 Last Edit: July 18, 2012, 14:30:00 PM by Xminator
Bjørn Helge Riise er vel også uten kontrakt. TIL sier i dag de ikke har råd til dem. Han var god sist i LSK, neppe mer målfarlig enn Askar, men en god del bedre i banespillet. I 2008 ville han vert en naturlig spiller å ønske seg, nå har vi vel ikke råd vi heller...

Om vi skulle sett på komplimentære ferdigheter og dobbel dekning, så ville det nok vert bedre å hentet en mer skapende høyrekant som alternativ til Askar. Og en venstrebent jobbetype (Askar/Riise) som alternativ for Bentley.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Churchill

Agurknytt. Huse havner i Brann.
...we shall never surrender.

dudo

Joda, jeg er også nokså overbevist om at han havner her dersom han returnerer til Norge. Men det er vel fortsatt muligheter for at han vil prøve seg et sted til i utlandet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

De andre klubbene har nok følere ute for å gjøre det så dyrt som overhode mulig for oss.

Sindre32

Quote from: dudo on July 18, 2012, 15:11:32 PM
Joda, jeg er også nokså overbevist om at han havner her dersom han returnerer til Norge. Men det er vel fortsatt muligheter for at han vil prøve seg et sted til i utlandet.


Det som taler til vår fordel, er at han har hatt det ene problemet etter det andre siden han dro, samtidig som en retur til Bergen av familiære årsaker vil passe ham svært godt. Vi får håpe det veier tyngre enn ambisjonene hans.

Churchill

RBK er sportslig sett bare marginalt bedre enn Brann mens utsiktene til sportslig suksess i VIF på ingen måte er bedre enn hva sportsklubben kan tilby. Eneste trussel er et godt tilbud fra en brukbar klubb i en ok utenlandsk liga.
...we shall never surrender.

krakra

Spørs hva du mener med marginalt. Med treårs-kontrakt i RBK er du nesten garantert medalje og e-cup. Sjansene flr gull er heller ikke dårlige. K Brann er sjansene større for å være i nedrykksstrid på et eller annet tidspunkt.
Vi er rimelig langt bak RBK sportslig sett.

Nixon

July 24, 2012, 11:51:17 AM #4311 Last Edit: July 24, 2012, 11:57:00 AM by Nixon
Når dere koste dere på Stadion på søndag var jeg på Haderslev Stadion og så Håkon Opdal spille en god kamp mot FCK. Kjekt å se han i aksjon igjen. Men jeg merket med at Grindheim var ubenyttet reserve i denne kampen. Er han ute av laget eller ble han spart? Det er jo tidlig i sesongen og toppkamp, så hvorfor spare han hvis det er tilfelle? Han er vel en spiller som kunne styrket Brann nå som Austin forsvinner. Husker jeg ikke helt feil var han nesten klar for Brann før 2005-sesongen, men han trakk seg når Andresen kom. Han er vel også en spiller som kan trekke en håndfull ekstra spillere også.

Ellers var det å gå på kamp i Haderslev litt som å gå tilbake i tid med sitteplasser kun på langsidene (på den ene siden var det sågar free seating) og ståplasser i svingene. Og en liten supportergjeng i den ene svingen som prøvde å holde stemningen oppe.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on July 24, 2012, 11:51:17 AM
Når dere koste dere på Stadion på søndag var jeg på Haderslev Stadion og så Håkon Opdal spille en god kamp mot FCK. Kjekt å se han i aksjon igjen. Men jeg merket med at Grindheim var ubenyttet reserve i denne kampen. Er han ute av laget eller ble han spart? Det er jo tidlig i sesongen og toppkamp, så hvorfor spare han hvis det er tilfelle? Han er vel en spiller som kunne styrket Brann nå som Austin forsvinner. Husker jeg ikke helt feil var han nesten klar for Brann før 2005-sesongen, men han trakk seg når Andresen kom. Han er vel også en spiller som kan trekke en håndfull ekstra spillere også.


Synes han har hatt en nedovergående kurve hos landslaget, og hvis han er på benken i Danmark er vel det et dårlig tegn angående formen hans.

Men helt klart, er han ennå i form ville han vært en god spiller å ha.

catometeret

Grindheim er jo spennende men blir vel for dyr, som alt annet som lukter kvalitet. Han tjener nok gode penger i Danmark. Kanskje som en plan B dersom Huseklepp ikke kommer?

Yngve

Grindheim har vel ikkje heilt vore den store suksessen i Danmark, slik som eg har skjønt det.


Huff

Quote from: Nixon on July 24, 2012, 11:51:17 AM

Ellers var det å gå på kamp i Haderslev litt som å gå tilbake i tid med sitteplasser kun på langsidene (på den ene siden var det sågar free seating) og ståplasser i svingene. Og en liten supportergjeng i den ene svingen som prøvde å holde stemningen oppe.


Hvordan virket nivået kontra TL?

melkegutten

Mine venner som kjenner azar sine venner sier at han har valgt og ikke dra tilbake til tyrkia. Om dette stemmer bør brann komme på banen og gi han en bonuskontrakt så kan han vere en reserve for ojo, hadde vert fint og sett azar siste 15 min når brann trenger mål. ;D Det er en billig og grei løsning for brann når de ikke har så mye penger.

Klaus_Brann

Han kunne fått en prestasjonsbasert kontrakt som superinnbytter ja, Ojo trenger å bli pushet litt nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

melkegutten

Det betyr vel at han er gratis så der slipper brann å tenke overgangsum??!!! og med bonuskontrakt blir det en god og billig løsning og brann får inn spiller med rutine og mer konkuranse noe som vi trenger.

Xminator

Han må bare ikke få tid til å trene først... Vi ligger vel også langflate etter denne Ranheimspilleren som alle sier er så god, men han virker ikke å ha luftstyrken til Ojo, eller det Karadas kan på sitt bedre. Karadas hadde nok også likt seg med de 4 innleggsrollene vi har nå. Pluss på med en Huseklepp også og det kan fort bli plass til både Ojo og Karadas om vi jager mål.

Grindheim er en litt anderledes spillertype enn Sokolowski/Barmen, så det er helt klart ett godt alternativ. Ellers kan vi jo drømme litt om en retur for Olofinjana.

brannl

http://www.nettavisen.no/m/?articleId=3439835

Steffen Hagen og Magnus Lekven burde vurderes sterkt. Hagen dog om Zsolt forsvinner.

Hatleking

Quote from: brannl on July 24, 2012, 13:45:05 PM
http://www.nettavisen.no/m/?articleId=3439835

Steffen Hagen og Magnus Lekven burde vurderes sterkt. Hagen dog om Zsolt forsvinner.


Flott. To gode spelarar som vil gjere det bra. På midtstopparplassen hadde eg kanskje ønska meg Semb Berge i større grad, men Hagen er ein flott spelar som er vel så god på høgre back.

melkegutten

Ojo, karadas, huseklepp, askar og bentley siste 25 min om brann jager mål. ikke gøyt å vere forsvar spiller..... Hent azar gratis, bonuskontrakt og supersub og inn med huse og en midtbane så begynder vi og snakke bredde.

dudo

Drit i Azar. Sats heller på å få inn Huse og gi Finne kontrakt. Om vi på død og liv må ha en ekstra spiller som kan ta for seg i hodeduellene og ha bra timing på løp inn i boks, så bruker vi Barmen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on July 24, 2012, 15:14:55 PM
Drit i Azar. Sats heller på å få inn Huse og gi Finne kontrakt. Om vi på død og liv må ha en ekstra spiller som kan ta for seg i hodeduellene og ha bra timing på løp inn i boks, så bruker vi Barmen.


Eg er heilt einig. Azar var dårleg for oss for nokre sesongar sidan. Han er neppe noko betre no. Me må slutte å hente inn avdanka heltar :)

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on July 24, 2012, 11:51:17 AM
Når dere koste dere på Stadion på søndag var jeg på Haderslev Stadion og så Håkon Opdal spille en god kamp mot FCK. Kjekt å se han i aksjon igjen. Men jeg merket med at Grindheim var ubenyttet reserve i denne kampen. Er han ute av laget eller ble han spart? Det er jo tidlig i sesongen og toppkamp, så hvorfor spare han hvis det er tilfelle? Han er vel en spiller som kunne styrket Brann nå som Austin forsvinner. Husker jeg ikke helt feil var han nesten klar for Brann før 2005-sesongen, men han trakk seg når Andresen kom. Han er vel også en spiller som kan trekke en håndfull ekstra spillere også.

Ellers var det å gå på kamp i Haderslev litt som å gå tilbake i tid med sitteplasser kun på langsidene (på den ene siden var det sågar free seating) og ståplasser i svingene. Og en liten supportergjeng i den ene svingen som prøvde å holde stemningen oppe.


Hva ble stillingen? Jeg så Mos putta, men datt ut etter det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on July 24, 2012, 15:21:43 PM
Quote from: dudo on July 24, 2012, 15:14:55 PM
Drit i Azar. Sats heller på å få inn Huse og gi Finne kontrakt. Om vi på død og liv må ha en ekstra spiller som kan ta for seg i hodeduellene og ha bra timing på løp inn i boks, så bruker vi Barmen.


Eg er heilt einig. Azar var dårleg for oss for nokre sesongar sidan. Han er neppe noko betre no. Me må slutte å hente inn avdanka heltar :)


Lurer på hva vi gjør hvis Ojo blir skadet...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Da setter vi Huse og Finne på topp

melkegutten

Konkuranse og bred tropp er viktig. Finne et satsingspunkt men er en annen type en ojo. Azar blir en sub og da har skardsfjord flere muligheter. Om azar kommer gratis og på bonusordning er det en god deal for brann. Mange spillere tenner til når dei kommer tilbake til trygge omgivelser.

krakra

Joda. Men da må Azar være langt bedre enn sist, for da  var han et ubrukelig oppspillspunkt.

Xminator

Karadas er god nok om han får en klart definert rolle. Jeg tror heller ikke han kan gå rett inn i Ojo/Bakke-rollen. Han må ha en annen spiss som hjelper til. En Karadas i joker-rollen som i 2007.

Gulløl

Har Karadas trent med Brann i sommer slik som Huseklepp har gjort ? Så vidt jeg vet har han ikke det. Hadde Brann og Karadas vært interessert i hverandre hadde det vært naturlig at han hadde gjort det, ihvertfall i noe av ferien. Tipper at Karadas har spurt men at Brann har vært lunkne og sagt nei.
Når Karadas forlot Brann i 2009 for å få en karriere i Tyrkia hadde han vært skuffende dårlig i store deler av 2008/2009 for Brann. Virket som Brann den gang var ganske fornøyd med å få litt penger for han og avslutte kontrakten. I Tyrkia har han sittet mye på benken og er garantert ikke noe bedre spiller i dag. Han drar på årene(snart 31 år) og begynner vel å bli ganske "mett" i sin fotball karriere også(debuterte for Brann i 1999). Han har trolig beholdt mye av sin gode hodestyrke fra han var i Brann, men teknikk og hurtig er trolig dårligere, og der var han allerede svak for tre år siden.
Nei Karadas kommer nok ikke tilbake til Brann, all fornuft tilsier det. Gå heller for et Bård Finne opprykk i tillegg til å hente Huseklepp, så er Brann bra skodd på spissplass ut sesongen. Trenger Brann en høyreist spiss isteden for Ojo i enkeltkamper og på slutten av kamper så kan Barmen brukes ut sesongen. Bentley kan også brukes som spiss, selv om han ikke har Ojo sin hodestyrke er han bedre teknisk og flinkere til å holde på ballen til andre spillere er i posisjon. Ut fra erfaringer ut resten av 2012 sesongen kan det vurderes foran 2013 sesongen om det skal hentes en hodesterk spiss til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Vet ikke om denne sommeren, men Karadas har vel trent jevnlig med Brann tidligere sommere?

krøvel vellevold

QuoteEn Karadas i joker-rollen


Bare han holder seg unna kinoen.
Legg ned hele klubben!

melkegutten

Karadas er en joker og det bør brann hente han som. Gratis og billig i drift. Han har vel alltid trent med brann hver sommer? Tror det var sånn at hans nå ex klubb i tyrkia ikke gav han lov i år.

dudo

Billig i drift? Sier hvem?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Snakk om å huske det man vil! Azar var direkte dårlig siste sesong her. Jeg tror ikke ME-symptomene noensinne forsvant.
Tiocfaidh ár lá

melkegutten

Jeg mener at om brann henter han så blir ikke han noe høyt lønna. De kan få han gratis, gi han lav lønn med bonuser.

Nixon

Umulig å si hvor god Azar er. Han var ikke god sist, har spilt forholdsvis lite i Tyrkia, dog ganske mye det siste året. På plussiden for hans del er TL svakere enn da han dro. Og en annen ting er at jeg nesten vil at Brann skal hente han for å slippe å se han i en annen TL-farge...
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: melkegutten on July 24, 2012, 20:43:02 PM
Jeg mener at om brann henter han så blir ikke han noe høyt lønna. De kan få han gratis, gi han lav lønn med bonuser.


Når Brann knapt har nok til å gje Grønner, Finne og Barmen kontraktar - samt må ha mykje ekstern hjelp med å signere sjølvaste Huseklepp, er nok ikkje ein Azar-løn småpengar. For mykje for lite, diverre.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 24, 2012, 16:48:53 PM
Da setter vi Huse og Finne på topp


Først må vi få Huse, selv om det ser ut til å gå i boks. Uansett er det greit å ha en til i backup.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Fakiri kan òg vera backup. Bra rykk, godt hovudspel og eit livsfarleg skotbein.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on July 24, 2012, 21:02:13 PM
Quote from: krakra on July 24, 2012, 16:48:53 PM
Da setter vi Huse og Finne på topp


Først må vi få Huse, selv om det ser ut til å gå i boks. Uansett er det greit å ha en til i backup.
Joda. Kunne gjerne hatt mange backuper for min del. Poenget er at om vi får Huse og signerer kontrakt med Finne er ikke spissituasjonen så ille. Også usikker på hvor nyttig Karadas ville vært. Han var ikke stort bedre en Tadas sist han var her

Nixon

Ser Huseklepp ut til å gå i boks? At han og Brann er enige er ikke nødvendigvis mye verdt.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Kan sies mye om Karadas, men han kunne det å gå på byen i sine unge dager. Branns unge spillere i dag når han ikke opp til knærne en gang  ;D
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=1578811
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Hatleking on July 24, 2012, 20:47:15 PM
Quote from: melkegutten on July 24, 2012, 20:43:02 PM
Jeg mener at om brann henter han så blir ikke han noe høyt lønna. De kan få han gratis, gi han lav lønn med bonuser.


Når Brann knapt har nok til å gje Grønner, Finne og Barmen kontraktar - samt må ha mykje ekstern hjelp med å signere sjølvaste Huseklepp, er nok ikkje ein Azar-løn småpengar. For mykje for lite, diverre.


Bytt «knapt» med «ikke», så er vi på linje. Det ble vel uttalt at økonomi var grunnen til at Finne ikke har fått kontrakt? Uansett, Azar bør være uaktuell.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: Gulløl on July 24, 2012, 21:21:43 PM
Kan sies mye om Karadas, men han kunne det å gå på byen i sine unge dager. Branns unge spillere i dag når han ikke opp til knærne en gang  ;D
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=1578811


Sprekt bilete òg.

melkegutten

Austin sier at unggutta ikke er sultne nok, noe av grunnen til at dei ikke får a kontrakt?

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6161837.ece

kabelmann

Azar var ikke god i sn forrige Brann-periode, og jeg ser ingen grunn til å hente han nå. Ojo, Huse og Finne bør holde.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Quote from: kabelmann on July 24, 2012, 22:25:31 PM
Azar var ikke god i sn forrige Brann-periode, og jeg ser ingen grunn til å hente han nå. Ojo, Huse og Finne bør holde.


Ja, og jeg tror både Barmen og faktisk også Grorud er vel så gode alternativer om vi skal pole på slutten av kampene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up