• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Quote from: krakra on July 13, 2012, 19:11:40 PM
Stikke hodet i sanden altså?


Alt har en pris og er prisen høy nok så er det like mye hodet i sanden å tviholde på Austin ut sesongen.

Huff

Quote from: Xminator on July 15, 2012, 07:55:57 AM
Quote from: krakra on July 13, 2012, 19:11:40 PM
Stikke hodet i sanden altså?


Alt har en pris og er prisen høy nok så er det like mye hodet i sanden å tviholde på Austin ut sesongen.


3-3,5 mill er ikke ille for en Bosmanspiller fra TL i dagens marked. Er enige med dem som vil selge. Ja, vi er nedrykkskandidater, og austin er dritviktig, men jeg mistenker prestasjonene hans vil dale ytterligere om han fortsetter etter han er klar for en ny klubb i januar, samtidig som han vil være forbannet på klubben som ikke slapp han i sommervinduet.

Dessuten må en tenke fremover. Dersom austin forsvinner uten at vi får en krone for han, tror jeg ikke på at moldestad bevilger en krone til forsterkning av laget i 2012. Da er vi jo like langt...

aleksanderhjelleseth

Noen som vet når vi skulle få de siste pengene fra Bari? Som om de klarer å betale noe, men når skulle det skje?

nero

Ja, hvor mye av de pengene har vi egentlig fått? BT og BA skriver jo ikke et ord om det, er det den gamle være-snill-med-Roald-politikken som er i drift igjen?
Lions led by donkeys.

dudo

Quote from: nero on July 15, 2012, 11:13:50 AM
Ja, hvor mye av de pengene har vi egentlig fått? BT og BA skriver jo ikke et ord om det, er det den gamle være-snill-med-Roald-politikken som er i drift igjen?

De har vel nettopp (i forbindelse med Austin-overgangen) nevnt at det er ca 6 mill som gjenstår.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Lekven nektar visstnok å signere ny kontrakt. Det kan bli erstattaren til Austin.

Hatleking

http://fotball.bt.no/eliteserien/article243236.ece

Det verkar som at til og med Sokolowski tek det for gitt at Austin fér. Då er eg spend på fortsetjinga. Som sagt håpar eg sjølvsagt at det opnar for Huseklepp og då helst ein erstattar. Lekven vil ikkje skrive under ny kontrakt med Odd. Eg hadde sagt meg rimeleg nøgd dersom me hadde fått oss han.

aleksanderhjelleseth

når går den kontrakten ut? til lekven alså?

Hatleking

Quote from: aleksanderhjelleseth on July 15, 2012, 21:27:09 PM
når går den kontrakten ut? til lekven alså?


Eg meiner at han går ut i år.

Klaus_Brann

Davy er helt ute nå. Man skal finne en løsning for Austin? Er han en Gud som vi skal legge til rette for??? Tullete saker, ingen er større enn laget, det bør Davy og forstå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Men er ikke fem millioner litt mye å kreve?
Rød makt på Hansa

kabelmann

Jo, virker i overkant optimistisk, men det er vel bare et forhandlingsutspill. Regner med at Brann fort selger for en halvannen eller to under prisforlangende.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

GKH

QuoteOn the 15 of July 2012 Rodolph Austin has been Linked agian with a move to English championship side Leeds United along with fellow team mate Kim Ojo


..Fra Rudy's Wiki-side.

Det har da ikke vært noen rykter rundt Ojo og Leeds? Eller er det noe jeg har gått glipp av?

osoerli

Quote from: aleksanderhjelleseth on July 15, 2012, 11:08:53 AM
Noen som vet når vi skulle få de siste pengene fra Bari? Som om de klarer å betale noe, men når skulle det skje?


Meiner siste avdrag skulle vore betalt i februar 2012.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Quote from: GKH on July 15, 2012, 22:16:02 PM
QuoteOn the 15 of July 2012 Rodolph Austin has been Linked agian with a move to English championship side Leeds United along with fellow team mate Kim Ojo


..Fra Rudy's Wiki-side.

Det har da ikke vært noen rykter rundt Ojo og Leeds? Eller er det noe jeg har gått glipp av?


Ser ut til å være fjernet nå. Viser vel litt av problemet med Wiki når hvem som helst kan skrive hva som helst.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

viks

Er Fredrik Strønstad helt pase' ? Han er vel bosmann. Har ikke fulgt så mye med på ham de siste årene, men ville vel vært et varp for det medisinkske støtteapparatet..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Hatleking

Quote from: viks on July 15, 2012, 22:57:15 PM
Er Fredrik Strønstad helt pase' ? Han er vel bosmann. Har ikke fulgt så mye med på ham de siste årene, men ville vel vært et varp for det medisinkske støtteapparatet..


Nei, definitivt ikkje. Han har blitt gammal, er skadeplaga og avdanka. Han var ikkje noko spesielt då han spelte for Start for litt sidan heller. Så nei takk! :)

GlennK

Quote from: GKH on July 15, 2012, 22:16:02 PM
QuoteOn the 15 of July 2012 Rodolph Austin has been Linked agian with a move to English championship side Leeds United along with fellow team mate Kim Ojo


..Fra Rudy's Wiki-side.

Det har da ikke vært noen rykter rundt Ojo og Leeds? Eller er det noe jeg har gått glipp av?


I England verserer det rykter om et "double-swoop", altså overganger for både Austin og Ojo. Følger med på dette her, i og med at jeg er Leeds-supporter selv.

Gulløl

Fant dette men det med Kim Ojo er nok et feilaktig rykte.

15 Jul 2012 09:31:05
Leeds to sign varney, austin, peltier, kim ojo and maynard
http://www.football-rumours.co.uk/leeds-rumours.php
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator


dex1974

Quote from: Gulløl on July 16, 2012, 00:52:13 AM
Fant dette men det med Kim Ojo er nok et feilaktig rykte.

15 Jul 2012 09:31:05
Leeds to sign varney, austin, peltier, kim ojo and maynard
http://www.football-rumours.co.uk/leeds-rumours.php



Var den siden jeg nevnte forleden om både seriøse og useriøse rykter. Huseklepp for eksempel er blitt linket til både oss, Parma, Blackburn og Wigan ;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article243249.ece

Brann og Leeds er nærmest enige om en overgang til litt under tre millioner. Usikkert om han har spilt sin siste kamp for Brann. Forhåpentligvis blir han med mot jugendpakket.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Pt er det tre viktige prioriteringar:

- Finne ut korleis me skal erstatte Austin
- Signere Huseklepp
- Få Ojo til å signere ny kontrakt

Samtlege av desse er særs viktige!

Belfort

Quote from: Hatleking on July 16, 2012, 11:27:05 AM
Pt er det tre viktige prioriteringar:

- Finne ut korleis me skal erstatte Austin
- Signere Huseklepp
- Få Ojo til å signere ny kontrakt

Samtlege av desse er særs viktige!


Enig med deg. Blir ikke lett å finne en fullgod erstatter for austin, men at en ny midtbanespiller må inn er helt nødvendig. Forøvrig kan vi ikke bare miste Ojo også som Bosman

krøvel vellevold

July 16, 2012, 11:54:17 AM #4274 Last Edit: July 16, 2012, 11:56:42 AM by krøvel vellevold
Auto 23 vil hjelpe Brann med Huseklepp-overgang.

Hørte rykter om dette i går kveld, men ville ikke publisere det på forumet. Kunne jo være tullball, og det kunne jo være at for mye rykter rundt dette ville virke negativt for prosessen. Men nå skriver jo BA om det...

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6150608.ece
Legg ned hele klubben!

gunnar

Huseklepp bedt om å finne seg ny klubb - ikke med på treningsleir:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3436446.ece
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on July 16, 2012, 11:54:17 AM
Auto 23 vil hjelpe Brann med Huseklepp-overgang.


Nesten ti år etter Olofinjana kommer de endelig tilbake. På tide!:) De fikk jo sinnsykt god reklame sist, og en Huseklepp-overgang blir ikke mindre profilert for å si et sånn.
Rød makt på Hansa

Churchill

...we shall never surrender.

Klaus_Brann

Det var ikke mye info. Men morsomt at de for en gangs skyld kanskje har klart å gjøre ting på forhånd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: Churchill on July 16, 2012, 14:47:01 PM



Austin-erstatter??



Håper dette er en spiller som Brann har fulgt både på trening og i kamp. At det ikke bare er YouTube som er referansekilden

Hatleking


dudo

Som vanlig tar jeg på meg naiv optimist-kappen min. Alltid spennende med prøvespillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Jeg for min del henger meg opp i at han spilte på aldersbestemte landslag opp til U21-nivå.
Men det er kanskje bra nok for et middels norsk lag?
Rød makt på Hansa

dudo

Elfensbenskysten er jo et par hakk over Norge fotballmessig, så at han ikke kom seg videre er ikke nødvendigvis noe som diskvalifiserer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Joda, det er nok rett det. Jeg er vel generelt sett skeptisk til prøvespillere fra eksotiske land. Stort sett blir det ikke kontrakt. Og blir det kontrakt blir det ofte ikke noe særlig med sukesess. Men krysser selvsagt fingrer!
Rød makt på Hansa

dudo

Vi vet jo begge at dette neppe blir en ny Olofinjana-historie, men noe naiv optimisme må man da ha innimellom. Men helt klart, det blir vel hjem igjen om en uke uten at vi har hørt noe mer om han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Brann er rimelig dårlig på spilleee fra andre kulturer som trenger å integreres ja. Vil opp til U21 inkludere U21? Isåfall gir jo akkurat det liten grunn til skepsis når fyren faktisk bare er  21 år

dudo

Er ikke det store problemet vårt at spillerne vi henter ikke er gode nok, og ikke nødvendigvis integreringen? Jeg innbiller meg at vi har blitt vesentlig bedre der siden Mjelde-tiden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl



http://westafricanfootball.com/2012/01/02/five-players-to-watch/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Sindre32

Quote from: Gulløl on July 16, 2012, 17:06:12 PM


http://westafricanfootball.com/2012/01/02/five-players-to-watch/



Høres jo spennende ut. Var ikke Walstad med på å hente flere av de spennende afrikanerne Lyn hadde suksess med tidligere?

Spelaren

Quote from: dudo on July 16, 2012, 17:02:43 PM
Er ikke det store problemet vårt at spillerne vi henter ikke er gode nok, og ikke nødvendigvis integreringen? Jeg innbiller meg at vi har blitt vesentlig bedre der siden Mjelde-tiden.


Det er ikkje bare bare å integrere bønder frå Arna :P .
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on July 16, 2012, 17:02:43 PM
Er ikke det store problemet vårt at spillerne vi henter ikke er gode nok, og ikke nødvendigvis integreringen? Jeg innbiller meg at vi har blitt vesentlig bedre der siden Mjelde-tiden.


Ja, jeg tror heller på det du påpeker jeg og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Muligens 21 år? Betyr det at det er det laveste de tror de kan få noen til å tro
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

I slekt med Souleymane Coulibaly? I så fall har han jo gode gener ;)
Ka du ve?

Xminator

QuoteDet er lite som tyder på at samarbeidet mellom Brann og Hardball nærmer seg slutten. Roald Bruun-Hanssen håper trenden snur i fremtiden, spesielt etter at Branns innkjøpspolitikk har vært gjennom en revolusjon i årene etter seriegullet i 2007.


Revolusjon? Når ble det en revolusjon å drite på draget? Eller bæsje på leggen? Kanskje Bjarte Flem stod for en keeperrevolusjon i 1988?

Nei, denne "revolusjonen" av innkjøps"politikken" er grunn #1 og #2 til at jeg vil ha deg til helvete bort fra klubben RBH. Det begynner å se litt tynt ut i jobben som daglig leder også. Men vi skal vel revolusjonere oss ned til samme omsetning som toppklubben Strømsgodset før du har vert best nok?

Sindre32

Quote from: Xminator on July 17, 2012, 08:02:14 AM
QuoteDet er lite som tyder på at samarbeidet mellom Brann og Hardball nærmer seg slutten. Roald Bruun-Hanssen håper trenden snur i fremtiden, spesielt etter at Branns innkjøpspolitikk har vært gjennom en revolusjon i årene etter seriegullet i 2007.


Revolusjon? Når ble det en revolusjon å drite på draget? Eller bæsje på leggen? Kanskje Bjarte Flem stod for en keeperrevolusjon i 1988?

Nei, denne "revolusjonen" av innkjøps"politikken" er grunn #1 og #2 til at jeg vil ha deg til helvete bort fra klubben RBH. Det begynner å se litt tynt ut i jobben som daglig leder også. Men vi skal vel revolusjonere oss ned til samme omsetning som toppklubben Strømsgodset før du har vert best nok?


Javel? Tidligere innkjøpspolitikk er vel årsak #1 til at vi ikke har noe å handle for per dags, ikke den revolusjonerte innkjøpspolitikken.

krakra

Innkjøpspolitikken under RBH som sportssjef er grunnen til at vi ikke har penger å handle for. Før RBH gikk Hardballl i overskudd

Fanahallen

Quote from: krakra on July 17, 2012, 10:01:19 AM
Innkjøpspolitikken under RBH som sportssjef er grunnen til at vi ikke har penger å handle for. Før RBH gikk Hardballl i overskudd


Før RBH gikk vel verdensøkonomien rimelig greit også?

krakra

I tillegg hentet vi gode apillere

Herman

July 17, 2012, 20:36:07 PM #4299 Last Edit: July 17, 2012, 20:51:46 PM by Herman
Quote from: Fanahallen on July 17, 2012, 16:14:01 PM
Quote from: krakra on July 17, 2012, 10:01:19 AM
Innkjøpspolitikken under RBH som sportssjef er grunnen til at vi ikke har penger å handle for. Før RBH gikk Hardballl i overskudd


Før RBH gikk vel verdensøkonomien rimelig greit også?


Det er vel i like stor -eller større- grad SALGSpolitikken som er problemet, eller Branns lammende inkompetanse når det gjelder re-signering av kontrakten til disse dyrt innkjøpte spillerne.

Go Up