• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Flott det gikk så fort i boks. Nå får han sikkert bli med til La Manga og Brann får spille han inn i laget på de 4 siste treningskampene. Da har vi 17 utespillere. Kanskje en av juniorene får opprykk før seriestart slik at det blir 18 utespillere (?).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Gulløl on February 19, 2012, 19:31:15 PM
Flott det gikk så fort i boks. Nå får han sikkert bli med til La Manga og Brann får spille han inn i laget på de 4 siste treningskampene. Da har vi 17 utespillere. Kanskje en av juniorene får opprykk før seriestart slik at det blir 18 utespillere (?).


Men Askar spelar fortsatt ikkje spiss? Me har fortsatt ikkje backup-spissen.

Gulløl

February 19, 2012, 19:37:01 PM #2852 Last Edit: February 19, 2012, 19:44:26 PM by Gulløl
Quote from: Hatleking on February 19, 2012, 19:32:40 PM
Men Askar spelar fortsatt ikkje spiss? Me har fortsatt ikkje backup-spissen.


Det blir det nok heller ikke. Ut fra det Skarsfjord sa til tv2 for noen dager siden skulle de kun signere en(1) spiller til.

Men kanskje de planlegger å leie inn en spiss på en kortidkontrakt, nok av gode spisser som sliter benken ute i Europa. Har en magefølelse at det kan bli et opplegg med Azar Karadas.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Barmen blir nok backup-spissen vår. Kanskje Pluemjai blir tatt opp i femmergruppen.

Huff

Quote from: Gulløl on February 19, 2012, 19:37:01 PM

Det blir det nok heller ikke. Ut fra det Skarsfjord sa til tv2 for noen dager siden skulle de kun signere en(1) spiller til.

Men kanskje de planlegger å leie inn en spiss på en kortidkontrakt, nok av gode spisser som sliter benken ute i Europa. Har en magefølelse at det kan bli et opplegg med Azar Karadas.


Der har vi en spiller jeg virkelig ikke vil ha, fantastisk backupspiss høsten 2007, elendig i 08 og 09 -deretter flopp i Tyrkia. Er ikke overbegeistret for Askar, men han har i alle fall vist at han har noe å bidra med. Det har ikke Azar, som i tillegg er for begrenset teknisk til å være en god spiss i 4-3-2-1 slik jeg ser det. En ren gammeldags krafstpiss har jeg ingen tro på. Er Azar i form, kan han sikkert vinne noen hodedueller, men han vil ha svært lite å bidra med i det oppbyggende spillet og han har aldri vært rask. Da vil jeg mye heller se en satsing på Barmen, som kan bli noe ala en fysisk svakere, men mer bevegelig Bakke. Forrige gang Azar var i Brann var han bås, hans styrker var fysikken, hodestyrken og en ok skuddfot, teknikk og fart har ahn aldri hatt og sist var han og dårlig på det første. Da tar jeg heller Bengt Sæternes -men igjen, Barmen er et langt mer interessant alternativ.

Hatleking

Kanskje Nordkvelle kan klare ei spissrolle òg?

Gulløl

Håper det blir lagt ned mange timer med avslutnings trening for Kristoffer Barmen på La Manga og videre utover våren. Han vil nok fort vise god fremgang foran mål med den rette treningen og mye terping på detaljer. Ser at Lars Bakkerud er med som en ekstra trener til La Manga så kanskje han er tenkt til den oppgaven.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

February 19, 2012, 20:17:25 PM #2857 Last Edit: February 19, 2012, 20:25:38 PM by Gulløl
Tror det er lurt av Brann å avvente med enda en spiss. Det er sikkert en del av en plan der de vil se hvordan det blir med Erik Huseklepp de neste månedene.

Mulig Brann tenker som Huff, så ting kan falle på plass:

Quote from: Huff on February 17, 2012, 14:18:52 PM
Hvis Pompey trekkes 20 poeng slik de iflg artikkelen står i fare for, rykker de med stor sannsynlighet ned. Da er Brann i et stort dilemma. Klepp vil neppe spille på nivå tre, og Portsmouth vil neppe ha råd til å beholde Klepp m.t.p situasjonen nå samt inntjeningsmulighetene på niv.3. Samtidig er det sannsylig at Klepp er aktuell for andre klubber om han fortsetter som i det siste. Men, han var ikke verst i Serie A heller. Tross dette var han lite attraktiv, og da han var i Brann var det nesten ingen som ville ha han tross suksess både i serien, samt mot god motstand i e-cup og på landslaget.

Er det eksempelvis mulig å hente Klepp gratis mot at vi ikke krever overgangssum og kommer til enighet med spilleren om en kontrakt? Bari skylder Brann penger og Pompey skal vel betale Bari, forrige gang gikk pengene fra Portsmouth direkte til Brann tross at Bari ikke ville ha det slik. Samtidig har Brann såvidt jeg forstår allerede budsjettert med Klepp-pengene og Klepp blir uansett ikke aktuell før 01.08. Brann kan neppe betale det han i teorien får i P'mouth heller, men vi kan i alle fall betale. Uansett går han inn i topplønnssjiktet sammen med Austin, så fattig blir han neppe. Jeg mener Brann bør ta en risk å avvente henting av kant til Kleppsituasjonen er avklart -Skars sier riktignok at de snakker jevnlig med Klepp så de vet sikkert hvor de har han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Tror dette er nok et meget lurt kjøp av Brann, Askar kommer til å gli meget godt inn i gruppen og overraske mange bergensere.

Men det må fremdeles hentes en spillertype som kan dekke opp bak Ojo, Ruud Tveter er mitt håp

Huff

Med en gang jeg tenker på at jeg nå slipper å se Mjelde som HK mer blir jeg straks langt mer positiv til Askar. Forsåvidt litt urettferdig ift Mjelde som er en ok OM, ikke HK, men han har spilt mye på kanten i det siste og der er han rett og slett elendig.

Herr Smed

Alle må gå.

Nixon

Quote from: Gepard on February 19, 2012, 20:21:14 PM
Tror dette er nok et meget lurt kjøp av Brann, Askar kommer til å gli meget godt inn i gruppen og overraske mange bergensere.


I gårsdagens BA var i alle fall vår gamle venn Kvisvik i fyr og flamme. Et røvekjøp, var hans konklusjon om sin tidligere lagkamerat.
Rød makt på Hansa

olebrann3

Askar er klar for Brann, bare google "fredrikstadfk.no askar solgt". Fredrikstad lå ut en sak om det for så å trekke den tilbake. Ble vistnok også sendt ut på sms til de som har ffk varsel.

dudo

3 år. Så da stikker han som bosman når han er på toppen av karrieren. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on February 19, 2012, 20:46:02 PM
3 år. Så da stikker han som bosman når han er på toppen av karrieren. ;)


Kvar les du dette?

Gepard


dudo

3 år på googlesøket, det andre kommer fra lang erfaring.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Perfekt timing for en overgang. Han kommer til Bergen i morgen til helsesjekk og så til Spania på tirsdag for en to ukers treningsleir. Blir bra integrering av sånt.
Rød makt på Hansa

Giles

Ja, ja Askar er ikke den værste, fordelen med han er at han også orker mye defensivt. Hvis Kvisvik sier det er et varp så er det vel det. En ekte spiss nå så er troppen brukbar. Det bør være en som har andre egenskaper enn Ojo.

Lasaron

Burde være en fireårskontrakt
Tren på langskudd


dex1974

February 19, 2012, 21:27:14 PM #2871 Last Edit: February 19, 2012, 21:34:59 PM by dex1974
http://www.fredrikstadfk.no/component/option,com_ijoomla_archive/task,archive/search_archive,1/act,search/catid,1/ptitle,Siste%20nytt/

He he... saken under sitatet om at han fortsatt er FFK-spiller og tilogmed sendt SMS varsel til fansen før artikkelen ble fjernet fra hovedsiden  ;-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Huff

Askar er selvsagt Brannspiller, men når dette er sagt er han ikke helt Brannspiller før han blir presentert. Alle de norske mediene meldte av Henriksen var Bruggespiller for en-to ukers tid siden. Uansett, velkommen til oss.

Anyhooooo: Raske spillere i Branns ellver: Ojo, Austin, Demir, Sæv, Askar. Har etterlyst mer fart i en årrekke, nå er det ok.

Gulløl

February 19, 2012, 22:14:22 PM #2873 Last Edit: February 19, 2012, 22:26:23 PM by Gulløl
Den omtalte SMS-en, artikkelen er slettet på FFK sin hjemmeside, de var vist litt for ivrig med å få ut den store nyheten, SMS ansvarlig er sikkert Brann supporter 8):

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Huff on February 19, 2012, 22:08:45 PM
Askar er selvsagt Brannspiller, men når dette er sagt er han ikke helt Brannspiller før han blir presentert. Alle de norske mediene meldte av Henriksen var Bruggespiller for en-to ukers tid siden. Uansett, velkommen til oss.

Anyhooooo: Raske spillere i Branns ellver: Ojo, Austin, Demir, Sæv, Askar. Har etterlyst mer fart i en årrekke, nå er det ok.


Du kan vel leggje til Nordkvelle og Bentley òg - han er rask når han faktisk spring rett fram. Farta i laget no, synst eg er veldig bra.

Gulløl

Quote from: Hatleking on February 19, 2012, 23:35:38 PM
Du kan vel leggje til Nordkvelle og Bentley òg - han er rask når han faktisk spring rett fram.


Ja men det stooore spørsmålet er, hvorfor spring han ikke rett fram ?? Kan ikke Marthas engler strø noen fjær over han, det hjelper sikkert ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Gulløl on February 19, 2012, 23:45:53 PM
Quote from: Hatleking on February 19, 2012, 23:35:38 PM
Du kan vel leggje til Nordkvelle og Bentley òg - han er rask når han faktisk spring rett fram.


Ja men det stooore spørsmålet er, hvorfor spring han ikke rett fram ?? Kan ikke Marthas engler strø noen fjær over han, det hjelper sikkert ;)


Det er mange hjul han skal hoppe over først...

Huff


viks

Dette er jo helt konge. Da vurderes nok Niasse også som en potensiell Ojo backup sammen med Barmen.

Genialt og låne Niasse med opsjon på kjøp også. Da får man jo "syretestet" om språk og integreringsproblemene er løsbare eller om han ikke finner seg til rette!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

ostraume

Lån med opsjon er gull.

Askar vet jeg ikke helt hva jeg skal mene noe om. Får stole på Kvisvik sin vurdering.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

OmOssSjølOgHansaøl

Veldig bra.

Det gjenstår selvfølglig å se hvor gode bidragsytere de blir, men de blir uten tvil viktige tilskudd til troppen. Vi får håpe at de kan etablere seg raskt på førstelaget tilføre oss noen ekstra kvaliteter.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gepard

Spent på om dette betyr at stallen nå ansees som komplett, det er da jækli risky å gå til seriestart uten en typisk spiss i bakhånd for Kim ? Greit nok at vi har flere som i nødstilfeller kan gå inn på topp, men det er da ikke akkurat ideelt ?

Men to spennende kjøp\lån dette her. Askar tror jeg blir veldig bra.

Lister

Tror nok ikke noen i det sportslige apparatet anser stallen for noe annet enn work in progress.

Men ser en på det som er kommet inn er det mye solid og mye lovende.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Quote from: Gepard on February 20, 2012, 10:32:49 AM
Spent på om dette betyr at stallen nå ansees som komplett, det er da jækli risky å gå til seriestart uten en typisk spiss i bakhånd for Kim ? Greit nok at vi har flere som i nødstilfeller kan gå inn på topp, men det er da ikke akkurat ideelt ?


Det er snakk om ny spiss i sommervinduet og at Brann frem til det må klare seg med stallen slik den er nå. Men man vet jo aldri med Brann for tiden.
Rød makt på Hansa

osoerli

Me har altså framleis kun ein spiss.  Dei fleste andre TL-klubbar har gjerne 3-4.  Eg meiner me ha inn minst ein mann til før seriestart.  Om Ojo blir langtidsskadd i serieopninga (Murphys law).  Kven skal då scora måla?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Sindre32

Dette er lovende, vi har gått fra å ha en ytterst svak tropp til en som er blant de sterkeste i TL på ett år. Det er også svært lovende at innkjøp er fullført før La Manga, nå får spillerne tid til å innrette seg i god tid før seriestart.

Spent på hvor god Niasse eventuelt er som backup på topp, og om Barmen kan fylle den rollen ved behov. Han har jo ikke vært direkte svak de gangene han har fått prøve seg.

Alt i alt er jeg meget fornøyd med mannskapet før seriestart, og gleder meg som en liten unge til TL sparkes i gang.

Hatleking

Quote from: osoerli on February 20, 2012, 11:08:00 AM
Me har altså framleis kun ein spiss.  Dei fleste andre TL-klubbar har gjerne 3-4.  Eg meiner me ha inn minst ein mann til før seriestart.  Om Ojo blir langtidsskadd i serieopninga (Murphys law).  Kven skal då scora måla?


Niasse har vel spelt både kant og spiss før, så det kan godt hende at han kjem til å klare seg fint der òg.

Lister

Vi har flere spillere som har gode avslutteregenskaper fra distanse, men annet enn ojo så mangler vi boks-avsluttere.

Spillere med egenskapen til å finne åpninger og dytte ballen over linjen by any means og å skape noe i og rundt motstanders femmeter.

Om Niasse har de kvalitetene, eller muligheter til å utvikle de kvalitetene så er det god mulig vi har funnet gull, for ser en på spillerne i laget ellers så ligger det et enormt potensiale.
Guinness - Makes you drunk

M.I.P

Quote from: Lister on February 20, 2012, 11:43:33 AM
Vi har flere spillere som har gode avslutteregenskaper fra distanse, men annet enn ojo så mangler vi boks-avsluttere.

Spillere med egenskapen til å finne åpninger og dytte ballen over linjen by any means og å skape noe i og rundt motstanders femmeter.

Om Niasse har de kvalitetene, eller muligheter til å utvikle de kvalitetene så er det god mulig vi har funnet gull, for ser en på spillerne i laget ellers så ligger det et enormt potensiale.



Bentley spilte vell spiss for Odd 2007 og 2008 sesongen, og vet at det er flere som mener dette er plassen han bør spille, var jo en spiss Odd var på utkikk etter da de hentet han.

Lister

Sterkt tvilende til avslutningsegenskapene til bentley, kan ikke si jeg har sett noe til bentley som en notorisk målscorer hverken i brann eller odd.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Quote from: osoerli on February 20, 2012, 11:08:00 AM
Me har altså framleis kun ein spiss.  Dei fleste andre TL-klubbar har gjerne 3-4.  Eg meiner me ha inn minst ein mann til før seriestart.  Om Ojo blir langtidsskadd i serieopninga (Murphys law).  Kven skal då scora måla?

Om han blir skadet i serieåpningen kan vi faktisk hente 1 spiller i dagene etter. Men ja det er lite med 1 spiss i troppen, men vi har vell en del spillere som kan spille spiss Bentley, Niasse og Barmen.

osoerli

Quote from: olebrann3 on February 20, 2012, 12:48:41 PM
Quote from: osoerli on February 20, 2012, 11:08:00 AM
Me har altså framleis kun ein spiss.  Dei fleste andre TL-klubbar har gjerne 3-4.  Eg meiner me ha inn minst ein mann til før seriestart.  Om Ojo blir langtidsskadd i serieopninga (Murphys law).  Kven skal då scora måla?


Om han blir skadet i serieåpningen kan vi faktisk hente 1 spiller i dagene etter. Men ja det er lite med 1 spiss i troppen, men vi har vell en del spillere som kan spille spiss Bentley, Niasse og Barmen.

joda, vi har jo sikkert eit par poteter som kan gjera ein jobb i eit innhopp no og då, eller fylla eit rom i ei eventuell karantene.  Både Mjelde, Nordkvelle, Barmen, Niasse, Larsen og Bentley kan sikkert fungera som grei spiss-backup på ein god dag.  Men ingen av dei kan fylla ei rolle meir permanent om Ojo skulle bli langtidsskada.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lister

Legger vi om spillestilen så vil nok Barmen fungere glimrende på topp så lenge som vi skulle ønske det. Ser lett for meg han gjøre en god "bakke"-rolle i kamp etter kamp, men med mulig unntak av niasse vil vi da mangle en klinisk boks-avslutter.
Guinness - Makes you drunk

M.I.P

Quote from: Lister on February 20, 2012, 12:10:39 PM
Sterkt tvilende til avslutningsegenskapene til bentley, kan ikke si jeg har sett noe til bentley som en notorisk målscorer hverken i brann eller odd.


Og du har fulgt han nøye? har selv sett han mange kamper i Skien, og er ikke tvil om at han kan klare seg meget bra som spiss også.

Kan jo kikke litt på denne, så kan du forklare meg hvorfor han ikke skulle klare seg som spiss, og jeg vet han ikke spiller spiss på denne videoen, men har flere avslutninger i boks og alene med keeper, også en nydelig mot Brann på hode.

http://www.youtube.com/watch?v=3bzP-pIE1Xg

dudo

http://www.brann.no/nyheter/walstad-na-blir-det-ingen-flere/

Vi skal ikke hente flere spillere. Det betyr at Walstad viktigste - sågar eneste - arbeidsoppgave resten av året er å få forlenget med Austin. Do it!

(Ja, og plukke opp Erik da, om ting skulle ligge til rette for det)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on February 20, 2012, 16:42:31 PM
http://www.brann.no/nyheter/walstad-na-blir-det-ingen-flere/

Vi skal ikke hente flere spillere. Det betyr at Walstad viktigste - sågar eneste - arbeidsoppgave resten av året er å få forlenget med Austin. Do it!

(Ja, og plukke opp Erik da, om ting skulle ligge til rette for det)


Det ville vært veldig stas med Huseklepp, men det er vel litt å tro på julenissen, tror jeg. Forlengelse med Austin bør jo være mulig, herregud så deilig det ville vært.

monzilla

Jeg tror dessverre at en forlengelse med Austin ikke er mulig innenfor de rammene vi har tilgjengelig. Han ender nok i en av de store København-klubbene, eller i Belgia neste år.

dudo

Det spørs. Vi har en ytterramme som kan ha vært involvert i Askar-overgangen - og som da potensielt kan være med på Austin - igjen. Men egentlig mener jeg vi bør finne en stor plass i budsjettet til en spiller som Austin.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Skal aldri si aldri. Med Walstad er alt mulig. ikke RBH som styrer showet lenger for å si det sånn.

Go Up